search
menu
استانبول keyboard_arrow_down close

استانبول

hotel
هتل های استانبول ۱,۳۸۲
restaurant
رستوران های استانبول ۹۷

درباره استانبول

استانبول بزرگترین و مشهورترین شهر ترکیه است و به مانند خود کشور ترکیه، به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود. استانبول به وسیله رود بسفر به دو نیمه تقسیم شده است و پل گالاتا دو جهان شرقی و غربی استانبول را به هم پیوند می‌زند.
استانبول به عنوان یک شهر پرسابقه، دارای جاذبه‌های تاریخی کهنی است. در عین حال استانبول شهری مدرن و نوگرا است که نمودهای برجسته‌ای از زندگی و دنیای مدرن را به شما عرضه می‌کند به دلیل همین ویژگی دو سویه، شما در استانبول، طیفی متنوع از اماکن تاریخی و دیدنی‌های مدرن است.
مسجد و موزه ایاصوفیه یا حقیا صوفیا را شاید بتوان نماد استانبول و تاریخ آن دانست. این مسجد که زمانی کلیسای جامع این شهر در دوران حکومت امپراتوران بیزانسی بوده، پس از ورود عثمانیان، تبدیل به یکی از مهمترین مسجدهای ترکیه شده است.
مسجد آبی دیگر مسجد مشهور استانبول است که به واسطه طراحی و معماری چشمگیرش مشهور است. این مسجد که در زمان حکومت سلطان احمد ساخته شده، به نام این سلطان عثمانی نیز شناخته می‌شود.
کاخ توپکاپی از دیگر یادگارهای دوره عثمانی است که ساخت آن به دستور سلطان محمد فاتح آغاز شد. این کاخ موزه روزگاری محل زندگی و فرمانروایی سلاطین عثمانی بوده است.
کاخ دلمه‌باغچه در بخش اروپایی استانبول، به دستور سلطان عبدالمجید یکم ساخته شده است و در ساحل رود بسفر جای دارد.
برج گالاتا، آب انبار باسیلیکا، کلیساها، بازار بزرگ استانبول و جزایر پیرامونی استانبول از دیگر جاهای دیدنی شهر زیبای استانبول ترکیه هستند.
استانبول ترکیه به عنوان شهری گردشگرپذیر در مقیاس جهانی، دارای طیف متنوع و گسترده‌ای از هتل‌ها برای انواع سلایق، بودجه‌ها و نیازها است. از هاستل‌های استانبول تا هتل‌های ۵ ستاره استانبول آماده هستند تا ارزانترین یا لوکس‌ترین خدمات اقامتی را به مهمانانشان عرضه کنند. این هتل‌ها و واحدهای اقامتی در استانبول در مناطق مختلف این شهر قرار گرفته‌اند و بنا به اینکه می‌خواهید از کدام مناطق بیشتر دیدن کنید یا هدفتان از سفر به استانبول، کاری، گردشگری و غیره است، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
استانبول دارای مراکز خرید متعدد و متنوعی است که نیاز گردشگران به خرید سوغات، اقلام یادگاری، لباس و زیورآلات را برطرف می‌کنند. طبیعتا مراکز خرید استانبول نسبت به دیگر مراکز خرید ترکیه، دارای تعدد و تنوع بیشتری هستند و می‌توانید در آنها برندهای مشهور جهان و ترکیه را پیدا کنید.
تفریحات استانبول به دلیل وسعت و ساختار این شهر ترکیه، متنوع و گسترده هستند. بازدید از مراکز دیدنی و فرهنگی، رفتن به شهربازی، آکواریوم و باغ وحش مشهور استانبول، گردش در پارک‌ها و پارک‌های جنگلی استانبول و صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌های استانبول از شناخته‌شده‌ترین تفریحات و سرگرمی‌های استانبول هستند. اما روی دیگر سکه، تفریحات شبانه استانبول است که تازه از پاسی از شب گذشته آغاز می‌شود و لذتی ۲۴ ساعته را برای گردشگران ایجاد می‌کند.
استانبول دارای چند فرودگاه بین المللی و داخلی است که سفرهای خارجی و داخلی را میزبانی می‌کنند و حجم عظیم گردشگران ورودی و خروجی به این شهر به دست آنها جا به جا می‌شوند. مشهورترین و تازه‌تاسیس‌ترین فرودگاه استانبول و ترکیه، فرودگاه جدید استانبول است که جایگزین فرودگاه آتاترک شده است و با تکمیل تدریجی آن، شمار بیشتری از سفرهای بین المللی و داخلی را پشتیبانی می‌کند.
فرودگاه صبیحه گوکچن دیگر فرودگاه بزرگ استانبول است که بخشی از ترافیک هوایی داخلی و بین‌المللی استانبول را بر دوش می‌کشد.
بعید است اگر به استانبول بروید و تنها به غذاهای رستوران هتلتان بسنده کنید! رستوران‌های استانبول انواع سلایق گردشگران را برآورده می‌کند. غذاهای دریایی مخصوصا در رستوران‌های ساحل بسفر با ماهی‌های تازه سرو می‌شوند. فست فودها و دیگر غذاهای بین المللی برای گردشگران سرتاسر جهان که به این شهر می‌آیند هم در استانبول در دسترس هستند. غذاهای محلی ترکیه‌ای و کباب‌های مشهور ترکیه‌ای را هم می‌توانید در رستوران‌های استانبول امتحان کنید.
استانبول شهری بزرگ است و از سامانه حمل و نقل همگانی نسبتا بزرگ و توسعه‌یافته‌ای برخوردار است. ابزارهای حمل و نقل گسترده و متنوع این شهر، به شما کمک می‌کند تا با مدیریت بودجه سفرتان، در استانبول بگردید و لذت ببرید. مترو، تاکسی و اتوبوس از جمله وسایل ترابری متداول و شناخته شده استانبول است. اما استانبول به دلیل یک گذرگاه آبی گسترده به نام بسفر و همچنین مجاورت با دریای مرمره، به کمک بندرهایی که دارد، ابزار کشتی و قایق‌های تفریحی را نیز به خدمت گرفته است. ترامواهای استانبول، وسیله حمل و نقل نوستالژیک این شهر هستند.

دیدنی های استانبول

شهربازی ویالند استانبول؛ دیزنی لند ترکیه
شهربازی ویالند استانبول، یک مجموعه پارک موضوعی عظیم است؛ مملو از ترن هوایی، سفرهای ماجراجویانه، فعالیت‌های تعاملی و غیره. این شهربازی به عنوان دیزنی لند استانبول نیز شناخته می‌شود و دارای یک هتل مجلل، مراکز خرید با بیش از ۲۵۰ فروشگاه، رستوران‌های بی‌شمار، سینما، مرکز بازی و یک مکان اجرا در فضای باز است. شهربازی ویالند استانبول اولین مگا پارک مدرن ترکیه است. این پارک موضوعی دارای ترن هوایی، سواری‌های فوق‌العاده، فعالیت‌های تعاملی و بسیاری از جاذبه‌های دیگر برای بازدیدکنندگان در هر سنی است. این مجموعه همچنین شامل یک مرکز نمایشگاهی، یک مرکز خرید بزرگ با ویژگی‌هایی کاملاً منحصربه‌فرد و یک هتل مجلل است. به طور خلاصه، شهربازی ویالند استانبول یک مقصد منحصربه‌فرد است که خرید و سرگرمی را باهم ترکیب می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا باهم گشتی در شهربازی ویالند استانبول یا دیزنی لند ترکیه بزنیم.