search
menu

خیابان بغداد استانبول؛ لوکس‌ترین محله ترکیه

[ پنهان کردن ]
خیابان بغداد استانبول کجاست
دیدنی‌های خیابان بغداد استانبول
تاریخچه خیابان بغداد استانبول؛ بغداد در دل ترکیه!
چگونه به خیابان بغداد استانبول برویم
رفتن به خیابان بغداد استانبول با مترو
دسترسی به خیابان بغداد در استانبول با تاکسی و اتوبوس
بهترین رستوران های خیابان بغداد
هتل های خیابان بغداد استانبول
مراکز خرید خیابان بغداد استانبول
قیمت آپارتمان در خیابان بغداد استانبول
بهترین زمان بازدید از خیابان بغداد استانبول
فاصله بغداد استانبول با مکان‌های مهم
خیابان بغداد یکی از مشهورترین خیابان‌های استانبول است که ترکیه‌ای‌ها به آن «خیابان» نیز می‌گویند. بغداد استانبول یکی از لوکس‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های استانبول است که در بخش آسیایی این شهر واقع شده است. خیابان بغداد در استانبول را می‌توان از بهترین خیابان‌های این شهر جهت خرید به شمار آورد. این خیابان شبیه به خیابان استقلال در بخش اروپایی است. اغلب گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به استانبول سفر می‌کنند، به این خیابان مراجعه می‌کنند و از جاذبه‌های گردشگری اطراف آن هم بازدید می‌کنند. اگر به گشت و گذار در خیابان‌های شلوغ و لوکس علاقه دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی خیابان بغداد در استانبول ترکیه می‌پردازیم.
خیابان بغداد استانبول؛ لوکس‌ترین محله ترکیه

خیابان بغداد استانبول کجاست


استانبول از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده است. خیابان بغداد در بخش آسیایی این شهر واقع شده است. قدمتی بیش از ۴۰۰ سال دارد. این خیابان طولی معادل ۱۴ کیلومتر دارد و در موازات دریای مرمره ساخته شده است. در این خیابان جاذبه‌های گردشگری، کافه، رستوران و فروشگاه‌های متعددی وجود دارد. گردشگران اغلب یک روز کامل خود را به گشت و گذار در این خیابان اختصاص می‌دهند. خیابان بغداد در واقع نماد یک زندگی پر جنب و جوش در استانبول است که خاطرات زیبایی را برای گردشگران رقم می‌زند.
اغلب گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر کرده‌اند، تنها نام خیابان استقلال را شنیده‌اند. به همین دلیل برای خرید به این خیابان مراجعه می‌کنند. درصورتی‌که خیابان بغداد آن‌قدر تماشایی و زیبا است که ارزش دارد سوار کشتی شوید و به بخش آسیایی استانبول سفر و از این خیابان بازدید کنید. این خیابان به اندازه خیابان استقلال در استانبول شهرت و اعتبار دارد.
در خیابان بغداد استانبول می‌توانید زندگی شبانه را از نزدیک مشاهده کنید. زیرا این خیابان در تمامی ساعات شبانه‌روز شلوغ و پر جنب و جوش است. خیابان استقلال و به‌طور‌کلی بخش اروپایی استانبول بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و خیابان بغداد و بخش آسیایی مخصوص مردم محلی استانبول است. مردمی که قصد خرید کالاهای لوکس و شیک دارند، به خیابان بغداد مراجعه می‌کنند.
برای بازدید از این خیابان باید به مال‌تپه و قاضی کوی مراجعه کنید.

خیابان بغداد استانبول؛ لوکس‌ترین محله ترکیه

دیدنی‌های خیابان بغداد استانبول


همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، خیابان بغداد و اطراف آن جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. خیابان بغداد از شرق و غرب به دو بخش مشهور در استانبول یعنی مال‌تپه و کادیکوی منتهی می‌شود. لازم به ذکر است که خیابان بغداد ترکیه یک خیابان یک‌طرفه است. چنارهای سر به فلک کشیده این خیابان فضایی دلنشین به وجود آورده‌اند. این خیابان مملو از هتل، رستوران و کافه، مغازه‌ها و بوتیک‌های شیک، نمایندگی‌های برند و دیگر موارد است. همچنین چندین نمایشگاه ماشین‌های لوکس و بانک نیز در این خیابان وجود دارد. تمامی این ویژگی‌ها سبب افزایش قیمت خانه در خیابان بغداد استانبول شده است.
این خیابان در نزدیکی دریای مرمره واقع شده است. می‌توانید به تماشای این دریا بروید و از آب و هوای دل‌چسب آن لذت ببرید.
خیابان بغداد استانبول؛ لوکس‌ترین محله ترکیه

تاریخچه خیابان بغداد استانبول؛ بغداد در دل ترکیه!


خیابان بغداد خیابانی لوکس است با این حال تاریخی غنی دارد. این خیابان در گذشته‌های دور یعنی دوره امپراتوری بیزانس روم و پس از آن در زمان امپراتوری عثمانی جاده‌ای میان قسطنطنیه یا کنستانتیپول و آنالی یا بخش آسیایی شهر بوده است. این جاده با هدف بازرگانی، تجارت و همچنین اهداف نظامی ساخته شده بود. در سال ۱۶۳۸ و پس از تصرف شهر به دست سلطان مراد چهارم این جاده «بغداد» نام گرفت.
جاده اصلی از محله اوسکودار آغاز می‌شود و در نهایت به کیزیل توپراک می‌رسد. حکومت عثمانی در سرتاسر این خیابان مسجدها و چشمه‌های گوناگونی ساخته است و هنوز برخی از خیابان‌های فرعی در این محله با نام چشمه‌های قدیمی شناخته می‌شوند. به عنوان مثال سلامی چشمه، سوگوتلو چشمه و چاتال چشمه از محله‌های مشهور در اطراف خیابان بغداد هستند.
در زمان حکومت سلطان عبدل حمید دوم یعنی در سال‌های ۱۸۷۶ تا ۱۹۰۹ بعضی از مقام‌های عالی‌رتبه که در آن زمان به آن‌ها پاشا گفته می‌شد، داد و ستدها و تجارت‌های زیادی را در این خیابان انجام دادند. پاشاهای دربار عثمانی تصمیم گرفتن در حوالی همین جاده سکونت داشته باشند. به همین دلیل زمین‌های بایر اطراف خیابان بغداد را خریداری کردند و خانه‌ها و عمارت‌های باشکوهی در آن ساختند. برخی از این خانه‌ها همچنان باقی مانده است و به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.
تا سال‌ها قبل از جنگ جهانی اول، تردد در این خیابان تنها با کالسکه صورت می‌گرفت زیرا زمین آن با سنگفرش پوشانده شده بود. پس از این که حکومت ترکیه به یک حکومت جمهوری تبدیل شد، این خیابان آسفالت شد و خط تراموا بین دو منطقه بوستانچی و کادیکوی تاسیس شد و جابه‌جایی مردم از این طریق صورت گرفت.

چگونه به خیابان بغداد استانبول برویم


خیابان بغداد و منطقه‌های دیدنی اطراف آن دسترسی بسیار خوبی دارند. خریداران بلیط لحظه آخری استانبول می‌توانند به کمک تاکسی، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه به این بخش مراجعه کنند. اتوبوس دریایی یا فری وسیله نقلیه‌ای است که در اسکله‌های کادیکوی و بوستانچی وجود دارد. به کمک این وسایل نقلیه می‌توانید از بخش اروپایی به آسیایی یا بالعکس سفر کنید. همچنین به کمک مترو یا قطارهای شهری که در شمال خیابان واقع شده است می‌توانید به خیابان بغداد بروید.
اگر در بخش اروپایی استانبول هستید، بهترین مسیر برای رسیدن به خیابان بغداد ترکیه این است که از میدان تکسیم به کاباتاش بروید. سپس در کاباتاش باید تراموا سوار شوید و خود را به منطقه امین‌اونو برسانید. امین‌اونو یک اسکله دارد که در آن می‌توانید سوار کشتی‌های مخصوص شوید و به بخش آسیایی برسید. کشتی در محله کادیکوی توقف دارد. این محله در نزدیکی خیابان بغداد قرار گرفته است.
خیابان بغداد استانبول؛ لوکس‌ترین محله ترکیه

رفتن به خیابان بغداد استانبول با مترو


گردشگران می‌توانند به کمک مترو به این خیابان مراجعه کنند. مترو مارمارای استانبول یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل در جهان است. این مترو از زیر دریا و تنگه بسفر عبور می‌کند. به کمک مترو مارمارا می‌توانید از قسمت اروپایی به خیابان بغداد برسید. ایستگاه مترو بوستان‌چی در یک کیلومتری این خیابان واقع شده است.

دسترسی به خیابان بغداد در استانبول با تاکسی و اتوبوس


اگر سفر به کمک لنج یا کشتی را دوست ندارید، می‌توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. برای این که بتوانید به کمک اتوبوس به این خیابان برید، باید از میدان تکسیم سوار اتوبوس شوید و در کادیکوی پیاده شوید. سپس می‌توانید از دلموش (ون) یا تاکسی استفاده کنید و به خیابان بغداد بروید.

بهترین رستوران های خیابان بغداد


پس از یک خرید مفصل، یک نوشیدنی گرم یا یک خوراکی خوشمزه می‌تواند خستگی شما را از بین ببرد. خوشبختانه این خیابان چندین رستوران و کافه دارد که اغلب آن‌ها باکیفیت هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید غذاهای محلی بچشید و یا شیرینی و خوراکی‌های خوشمزه بخورید. در میان رستوران‌های این خیابان رستوران بیگ شف و رستوران هپی مون از شهرت و کیفیت بالایی برخوردار هستند. رستوران بیگ شف میز و صندلی‌های خود را در روزهایی که آب و هوا خوب است، بیرون از رستوران می‌چیند. در نتیجه می‌توانید از یک غذای خوشمزه و آب و هوایی دل‌انگیز لذت ببرید. در منوی غذای بیگ شف، شما می‌توانید انواع غذای محلی و بین‌المللی را مشاهده کنید.
علاوه بر رستوران‌های موجود در این خیابان، در کنار خیابان بغداد استانبول مکانی به نام کوچه بارها وجود دارد. همان‌طور که از نام این کوچه پیدا است، مجموعه‌ای از بارها و کافه‌های مختلف در آن قرار گرفته است. در ایام تعطیل به خصوص شب، این بارها و کافه‌ها بسیار شلوغ می‌شوند و به مکانی برای خوش‌گذرانی تبدیل می‌شوند.
از دیگر رستوران‌های این منطقه می‌توان به رستوران جاده، رستوران دریایی جوندا بالیک و رستوران فرانسوی روتیسری نویر اشاره کرد.

هتل های خیابان بغداد استانبول


در امتداد خیابان بغداد استانبول هتل‌های متعددی قرار گرفته است. این منطقه بوتیک هتل‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را رزرو کنید. از هتل‌های خيابان بغداد استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• هتل هیلتون گزایاتاگی: یکی دیگر از هتل‌های خوب خيابان بغداد استانبول هتل هیلتون است. این هتل پنج ستاره در منطقه کادیکوی و خیابان بغداد واقع شده است. هتل هیلتون امکاناتی همچون سونا، حمام ترکی استانبول، رستوران، سالن ماساژ، وای‌فای و دیگر موارد دارد.
• هتل ویندهام گرند کالامیس مارینا: هتل ویندهام در نزدیکی پارک کالامیش واقع شده است و چشم‌اندازی به سمت دریا دارد. این هتل استخرهای روباز و یک استخر آب گرم دارد. سالن بدن‌سازی و مرکز خرید از دیگر امکانات این هتل است. هتل‌های خیابان بغداد اغلب در نزدیکی یکی از وسایل نقلیه عمومی واقع شده‌اند.
• هتل سوآدیه: این هتل چهار ستاره دارد و بین ساحل سوآدیه و خیابان بغداد واقع شده است. در این هتل می‌توانید یک چشم‌انداز زیبا از دریای مرمره تماشا کنید.
• هتل بوستانچی: بوستانچی یک هتل چهار ستاره است که در منطقه کادیکوی واقع شده است. این هتل امکانات زیادی همچون رستوران، وای‌فای رایگان و دیگر موارد دارد. یکی از ویژگی‌های مثبت هتل بوستانچی این است که کارکنان آن بسیار خوش‌برخورد هستند.
خیابان بغداد استانبول؛ لوکس‌ترین محله ترکیه

مراکز خرید خیابان بغداد استانبول


مهم‌ترین دلیل مراجعه گردشگران و افراد محلی به خیابان بغداد، وجود فروشگاه‌های متنوع و شیک است. برخی از این فروشگاه‌ها قدمت و اعتبار زیادی دارند. از مشهورترین مراکز خرید در خیابان بغداد ترکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• فروشگاه گیلان: این فروشگاه یکی از مشهورترین فروشگاه‌های این خیابان در استانبول است. در این فروشگاه می‌توانید جواهرات دست‌ساز و منحصربه‌فردی را خریداری کنید. اگر به دنبال زیورآلاتی خاص هستید، به این فروشگاه مراجعه کنید.
• پاشاباغچه: یکی از فروشگاه‌های لوکس در خیابان بغداد پاشاباغچه است که مجموعه‌ای از ظروف کریستال شیک را به گردشگران نمایش می‌دهد. در این فروشگاه می‌توانید لوازم دکوری، هنری و ظروف سنتی و کریستالی خریداری کنید.
• واکو: واکو یک فروشگاه زنجیره‌ای است که یکی از شعب آن در خیابان بغداد استانبول واقع شده است. این فروشگاه داخل یک ساختمان قدیمی و چوبی قرار گرفته است. در این فروشگاه می‌توانید استانبول قدیمی و شور و حال زندگی مردمان گذشته را تصویرسازی کنید.
• کتاب فروشی D&R: یکی از بهترین کتاب‌فروشی‌های ترکیه در خیابان بغداد واقع شده است. اگر اهل کتاب هستید، بازدید از این کتاب‌فروشی را از دست ندهید. مجموعه‌ای غنی و باارزش از کتاب‌های انگلیسی و ترکی در این کتاب‌فروشی وجود دارد.
• بیمن: یکی از مشهورترین برندهای ترکی که لباس‌هایی با کیفیت بالا تولید می‌کند، بیمن است. برند بیمن در خیابان بغداد ترکیه شعبه دارد و می‌توانید برای خرید از این برند به این فروشگاه مراجعه کنید. در فروشگاه بیمن نمونه‌هایی از برندهای بین‌المللی نیز وجود دارد.
با رزرو تور استانبول ارزان امکان بازدید از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مقصد پرطرفدار در سفرهایی دو سه روزه فراهم می‌گردد.

قیمت آپارتمان در خیابان بغداد استانبول


همان‌طور که می‌دانید، خیابان بغداد استانبول یکی از خیابان‌های لوکس و گران‌قیمت استانبول است. سبک زندگی مردمان این منطقه با دیگر منطقه‌های استانبول متفاوت است. در واقع سطح زندگی مردم این منطقه بالاتر از دیگر مناطق است. در سال‌های گذشته قیمت خانه در خیابان بغداد استانبول بسیار افزایش پیدا کرده است. درصورتی‌که ملک به ساحل نزدیک باشد و یا ملک منظره دریا داشته باشد، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. البته لازم به ذکر است که قیمت خانه در خیابان بغداد استانبول به دیگر عوامل همچون ویلایی یا آپارتمانی بودن ملک، امکانات اضافه همچون استخر، متراژ و سال ساخت آن بستگی دارد. به طور معمول حدوداً ۳ هزار و ۵۰۰ لیر باید برای اجاره یک واحد تک‌خوابه در این خیابان کنار بگذارید.
خیابان بغداد استانبول؛ لوکس‌ترین محله ترکیه

بهترین زمان بازدید از خیابان بغداد استانبول


در هر فصل و هر زمانی که بخواهید، می‌توانید به این خیابان مراجعه کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید. البته فراموش نکنید که اگر در روزهای شلوغ تابستان، اواخر هفته و تعطیلات رسمی به این خیابان مراجعه کنید، با جمعیت زیادی روبه‌رو خواهید شد که برای تماشای فروشگاه‌ها و قدم زدن به این خیابان مراجعه کرده‎‌اند. این خیابان از دهه ۱۹۶۰ به خیابانی محبوب برای اتوموبیل‌سواران حرفه‌ای تبدیل شده است. خیابان بغداد در استانبول درواقع پاتوقی برای جوان‌های شهر استانبول است.
در روز جمهوری ترکیه یعنی ۹ اکتبر هرسال جشن باشکوهی در این خیابان به پا می‌شود که بسیار دیدنی است. راهپیمایی در امتداد این خیابان صورت می‌گیرد. می‌توانید در این تاریخ به خیابان بغداد مراجعه کنید. می‌توان گفت اغلب جشن‌های بخش آسیایی استانبول هم در این خیابان برگزار می‌شود. جشن کریسمس، کارناوال‌های مختلف و جشن پیروزی تیم فوتبال فنرباغچه در این خیابان برگزار می‌شود. شما می‌توانید یکی از این تاریخ‌ها را برای مراجعه به این خیابان انتخاب کنید. اگر تنها با هدف خرید قصد دارید به این خیابان مراجعه کنید، بهتر است اواخر فصل را انتخاب کنید. زیرا در این تاریخ فروشگاه‌ها به مناسبت تغییر فصل، جشنواره‌های تخفیف و حراجی‌های مختلفی در نظر می‌گیرند.
شب سال نو نیز یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از خیابان بغداد در استانبول است. در این شب برنامه هفته مد استانبول برگزار می‌شود.

فاصله بغداد استانبول با مکان‌های مهم


یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این خیابان نزدیکی آن با مراکز مهم در استانبول است. این خیابان به فروشگاه‌های متعدد، رستوران‌های باکیفیت و هتل‌های لوکس نزدیک است. این خیابان با ساحل تنها ۵۰ متر فاصله دارد. همچنین ایستگاه مترو بوستان‌چی که مسیر آغازین این خیابان است، در یک کیلومتری خیابان بغداد واقع شده است. این خیابان از فرودگاه جدید استانبول ۴۷ کیلومتر فاصله دارد. همچنین فرودگاه بین‌المللی سبیحا نیز ۲۸ کیلومتر از لوکیشن خیابان بغداد استانبول فاصله دارد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است