search
menu

بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

[ پنهان کردن ]
آشنایی با بهترین رستوران های استانبول
رستوران هایی با منظره‌ی تنگه‌ی بسفر
رستوران های ساحلی استانبول
لوکس ترین رستوران های استانبول
بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول
بهترین رستوران های ایرانی استانبول
ارزان ترین رستوران های باکیفیت استانبول
این رستوران ها را هم از دست ندهید
قیمت رستوران های استانبول
منوی رستوران های استانبول

آشنایی با بهترین رستوران های استانبول


برخی در اماکن تاریخی بنا شده‌‌اند، برخی خدماتی عالی با قیمتی استثنائی ارائه می‌دهند، برخی در کیفیت و پاکیزگی سرآمد و بی‌رقیب‌اند و برخی دیگر غذاهای رنگارنگی مطابق با فرهنگ و ذائقه ما ایرانیان طبخ می‌کنند: رستوران‌ های استانبول را باید بازتابی وسوسه‌انگیز از غنای فرهنگی مکانی دو هزار ساله دانست؛ انعکاسی فریبنده از دیگ فرهنگی جوشانی که آسیا را به اروپا و دریای سیاه را به آب‌های اژه پیوند داده و بازارهای شلوغ مشرقی را با مراکز خرید نوین و مجهز اروپایی درآمیخته و دکه‌های کباب فروشی را با رستوران‌هایی لوکس و بین‌المللی همنشین ساخته است. در این مطلب، فهرست طولانی و جامعی از بهترین رستوران ‌های استانبول، با توجه به معیارهای مختلفی نظیر موقعیت مکانی، کیفیت خدمات‌دهی، هزینه و نوع غذا گردآوری شده است تا راهنمای مفیدی برای انتخاب رستورانی مناسب برای شما خریداران بلیط هواپیما استانبول در طول اقامت در این مقصد بین‌قاره‌ای و متمایز جهان باشد.
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران هایی با منظره‌ی تنگه‌ی بسفر


صرف غذایی لذیذ در رستوران ممتازی که منظره‌ی کارت پستالی تنگه‌ی بسفر را در پس‌زمینه‌ی خود جای داده، تجربه‌ای است ناب و تکرار نشدنی که صرفاً با سفر به استانبول، به شهر نمادین آبراه‌های جهان امکان‌پذیر می‌شود. جای تعجبی ندارد که شمار زیادی از رستوران‌های برگزیده‌ی استانبول در اطراف این تنگه‌ی ۳۲ کیلومتری بنا شده‌اند، منظره اغواگر و دل‌انگیز بسفر به خصوص در تاریکی شب و زمانی که با انعکاس انوار درخشان و رنگارنگ کاخ‌های باشکوه و عمارت‌های بزرگ اطراف خود می‌درخشد، چنان دل‌فریب و رؤیایی است که صرف غذا را به لذتی زائدالوصف و لحظاتی فراموش‌نشدنی مبدل می‌کند و یکی از تفریحات شبانه استانبول به حساب می‌آید. در این بخش با برخی از رستوران های نزدیک به تنگه‌ی بسفر استانبول آشنا خواهید شد.

بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس
طغرا؛ رستورانی ممتاز در کاخی باستانی: طغرا رستورانی است که در بخش اروپایی استانبول و در طبقه اول کاخی متعلق به دوران امپراتوری عثمانی به نام چراگان کمپینسکی (Ciragan Palace Kempinski) واقع شده و چشم‌انداز کم‌نظیری از استانبول را در پنجره‌های بزرگ خود قاب گرفته است. طغرا (Tuğra Restaurant) نه صرفاً به خاطر منظره دل‌فریب خود، بلکه به سبب طبخ غذاهایی رنگارنگ و لذیذ با موادی اولیه ارگانیک و در ظروفی مسی شهره خاص و عام است. در این رستوران، منوی بلندبالایی از انواع غذاهای ترکی در دسته‌بندی‌های مختلفی نظیر سالادها، سوپ‌ها، بورک‌ها (نانی شبیه پیراشکی) و برنج‌ها، غذاهای اصلی و نوشیدنی‌های سرد و گرم و الکلی و غیرالکلی به شما ارائه می‌شود. در حقیقت گزینه‌های وسوسه‌انگیز این رستوران چنان زیادند که انتخاب را به کاری دشوار تبدیل می‌کنند. از مرغ توپکاپی و قرمه‌ی بره با هوموس گرفته تا ماهی شکم‌ پُر زعفرانی و بشقابی بزرگ از غذاهای دریایی، محدوده وسیعی از غذاهای دریایی و سنتی ترکی در این رستوران در دسترس شما خواهد بود. نکته‌ی مثبت دیگری در مورد رستوران طغرا، پیشخدمت‌های حرفه‌ای و مجربی است که از شما همانند شخصی سرشناس پذیرایی کرده و با تسلطی عالی به زبان انگلیسی، تمام نیازهای خورد و خوراک شما را تأمین می‌کنند. این رستوران از دو بخش بیرونی و درونی تشکیل شده است که بخش درونی آن با ظرفیتی معادل ۸۰ نفر و دکور خیره‌کننده و پرنمایی متشکل از لوسترهایی اشرافی، پرده‌هایی شاهانه و نقاشی‌هایی تماشایی، حس حضور در کاخ‌هایی تاریخی و باشکوه را به شما منتقل می‌کند.
نشانی: Ciragan Palace Kempinski Hotel, Ciragan Caddesi 32, Çiragan Cd, 34349 Besiktas/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران بانیان استانبول: با چیدمانی دل‌پذیر و شاهانه، منویی سرشار از غذاهای لذیذ و خوش عطر و طعم آسیایی و چشم‌اندازی شگفت‌انگیز به تنگه‌ی دل‌فریب بسفر، رستوران بانیان در زمره‌ی بهترین رستوران های استانبول قرار دارد. غذاهای هوس‌انگیز این رستوران که محدوده‌ی وسیعی از غذاهای تایلندی و ژاپنی را در برگرفته، علاوه بر طعم لذیذ و عطر مدهوش‌کننده‌ای که دارند‌، به شکلی خلاقانه، همانند شاهکارهایی هنری تزئین می‌شوند تا محرک اشتهای افراد باشند. وجود کارکنانی خوش‌برخورد و گوش به زنگ و امکانات رفاهی مختلفی نظیر اینترنت وایفای رایگان، محل استعمال دخانیات و تراس سبب شده است که رستوران بانیان استانبول (Banyan Restaurant) جزء رستوران های خوب استانبول بشمار آید.
نشانی: Yıldız, Yıldız Muallim Naci Caddesi &, Salhane Sokak No:3, 34347 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

رستوران ینی‌کوی کاشی بیاض بسفر استانبول: در میان هفت شعبه‌ی مختلف رستوران‌های زنجیره‌ای کاشی بیاض، شعبه‌ی ینی‌کوی بسفر به علت منظره‌ی دل‌انگیزی که از هر دو سوی این آبراه تاریخی ارائه می‌دهد، جایگاه ویژه‌ای در فهرست زیباترین رستوران های استانبول به خود اختصاص داده است. این رستوران خوش‌منظره در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و از منویی لبریز از غذاهای لذیذ سنتی ترکی و کباب‌هایی آبدار و وسوسه‌انگیز تشکیل شده است. شیفتگان غذاهای گوشتی و سنتی ترکیه می‌توانند میزی را در تراس بزرگ رستوران ینی‌کوی کاشی بیاض بسفر استانبول (Yeniköy Kaşıbeyaz Bosphorus Restaurant) رزرو کرده و در حین صرف پیش‌غذاهایی شرقی و غذاهایی خوش رنگ و لعاب و دسرهایی رنگارنگ، به تماشای نمای وسیعی از پل بسفر و مناظر دیدنی اطراف آن بنشینند.
نشانی: Yeniköy, Köybaşı Cd. No:10, 34464 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران لاجورد استانبول: برای تجربه‌ی عصری دل‌انگیز و صرف غذایی لذیذ در فضایی آرامش‌بخش با منظره‌ای رؤیایی و رمانتیک، میزی برای خود و دوستان و خانواده خود در رستوران لاجورد استانبول رزرو کنید. رستوران لاجورد (Lacivert Restaurant) همان‌طور که نام آن گویاست، مکانی است در دل آبی لاجوردی بی‌کران دریای مرمره؛ رستورانی باکیفیت واقع در نیمه‌ی شرقی تنگه‌ی بسفر که همانند کشتی به گل نشسته‌ی بزرگی در ساحل این تنگه لنگر انداخته است. اما نقطه‌ی قوت اصلی این رستوران، غذاهای تازه و بسیار باکیفیتی است که با استفاده از مواد اولیه ارگانیک و تازه و رعایت تمامی اصول بهداشتی در مکانی با نمای باشکوهی از تنگه‌ی بسفر و دریای نیلگون مرمره عرضه می‌شوند. در رستوران لاجورد، انواع و اقسام غذاهای لذیذ دریایی، از ماهی خاردار سرخ شده گرفته تا پورگی و سیم دریایی با تکیه‌بر برترین رسپی‌های ترکیه طبخ و با تزئیناتی مدرن و اشتهاآور سرو می‌شوند. گرچه رستوران لاجورد در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است، برای جذب مشتریانی که به بخش اروپایی استانبول و تماشای جاذبه‌های گردشگری نظیر ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و برج گالاتا علاقه دارند، تور گردشگری رایگان و کوتاه مدتی با قایقی تفریحی فراهم کرده است تا لذتی مضاعف از صرف غذا در این رستوران نصیب آن‌ها گردد.
نشانی: Anadolu Hisarı, Körfez Cd. 57/A, 34410 Beykoz/İstanbul, Türkiye

رستوران ویلا بوسفوروس: چنانچه برای برگزاری رویدادهای فرخنده و مبارکی نظیر جشن تولد و مراسم عروسی در پی یافتن رستورانی ممتاز با پس‌زمینه‌ی سراسرنمایی از پل باشکوه و تنگه‌ی دیدنی بسفر می‌گردید، رستوران ویلا بوسفوروس (Villa Bosphorus Restaurant) دقیقاً همان جایی است که در جستجوی آنید. این رستوران اعیانی که در منطقه‌ی آناتولی استانبول قرار گرفته است، با منظره‌ی خیره‌کننده و کارت پستالی خود چون جواهری گران‌بها در کرانه‌ی دریایی مرمره می‌درخشد و هر گردشگری را فریفته‌ی دکور مجلل و مدهوش رایحه‌ی معطر غذاهای دریایی لذیذ خود می‌کند. چشم‌انداز ۳۶۰ درجه و شگرف این رستوران خود به تنهایی تبلیغی است تأثیرگذار از فریبندگی و دلربایی استانبول و ازدحام و شلوغی این رستوران تضمینی است بر کیفیت غذاهای دریایی مقوی و هوس‌انگیز آن. اگر برای صرف شام و ناهاری به‌یادماندنی ویلا بوسفوروس را انتخاب کردید، حتماً پیش‌غذاهای فصلی و دسرهای دل‌چسب و خوش‌طعم آن را نیز امتحان کنید.
نشانی: Beylerbeyi, Beylerbeyi İskele Cd. 18 A D:18 A, 34676 Üsküdar/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران ماوی بالیک استانبول؛ خوشمزه‌ترین ساندویچ ماهی استانبول: رستوران ماوی بالیک (Mavi Balik) را باید گریزگاهی برای فرار از شلوغی و ازدحام استانبول و صرف غذایی دریایی در نقطه‌ی خوش‌منظره و دل‌انگیزی دانست که آبی بی‌کران با سبز زمردین ملاقات می‌کند. این رستوران در ارتفاعات و در طبیعت سرسبز استانبول بنا گردیده و بر دریای نیلگون مرمره و تنگه‌ی زیبای بسفر مشرف شده است. ماوی بالیک سفر خود به جهان طعم و مزه‌ها را در سال ۱۹۹۵ و با نام ماوی یسیل بالیک آغاز کرد، اما ۵ سال بعد و زمانی که فرهنگ پخت و پز استانبول را با دستورهای پخت استثنائی و غذاهای دریایی وسوسه‌انگیز خود غنی و دگرگون ساخت، یسیل را از نام خود حذف کرد و ماوی بالیک نام‌گذاری شد. اکنون به اعتقاد بسیاری از دوستداران غذاهای دریایی، ماوی بالیک بهترین رستوران در استانبول است؛ نه‌ صرفاً به خاطر عطر و طعم غذاهای لذیذی که با روش‌هایی ابتکاری طبخ می‌شوند، بلکه به دلیل ارائه خدماتی بی‌نقص و چشم‌اندازی مسحورکننده‌ از تنگه‌ی بسفر. این رستوران ۹۰۰ متری از دو بخش سالن (با ظرفیتی برابر با ۳۰۰ نفر) و تراس (با ظرفیتی معادل ۱۰۰ نفر) برای پذیرایی از میهمانان خود بهره می‌برد و قادر است لحظاتی خاطره‌انگیز را برای شما در استانبول رقم بزند.
نشانی: Kuruçeşme, Muallim Naci Cd. 64/A, 34345 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

رستوران روملی حصار استانبول: با منظره‌ی روح‌نوازی از پل بسفر و منوی بلندبالایی از غذاهای لذیذ دریایی و نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی، رستوران روملی حصار استانبول (Rumeli Hisari Iskele Restaurant) کرانه‌ی دریای مرمره را به تسخیر خود درآورده است. روملی حصار استانبول صرفاً یک رستوران نیست، بلکه آموزشگاهی است برای آشنایی با متدهای طبخ غذاهایی لذیذ با مواد اولیه حلال و ارگانیک. کیفیت خدمات‌دهی این رستوران نیز همانند غذاهای خوشگوار و چرب و چیلی‌اش بسیار بالاست و منظره‌ی دل‌فریب و تماشایی پل بسفر نیز به ارتقای کیفیت تجربه‌ی صرف غذا در این مکان افزوده است. پذیرایی حرفه‌ای با کارکنانی کاربلد، نورپردازی دلنواز و محیطی دل‌نشین و صمیمانه و در آخر عرضه‌ی غذاهایی خوش عطر و طعم همگی دست به دست هم داده‌اند تا روملی حصار استانبول به یکی از رستوران های خوب استانبول مبدل گردد.
نشانی: Rumeli Hisarı, Yahya Kemal Cd. No:1, 34470 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران های ساحلی استانبول


گرچه سواحل استانبول همانند مراکز خرید و اماکن باستانی این پایتخت گردشگری ترکیه شهرت ندارند، از امکانات رفاهی مناسبی در کنار مناظری دل‌فریب و چشم‌نواز برخوردارند؛ امکاناتی از قبیل رستوران‌هایی ساحلی که نه‌تنها نیاز خورد و خوراک شیفتگان سواحل ترکیه را تأمین کرده‌اند، بلکه با ارائه خدماتی بسیار باکیفیت و غذاهایی گوناگون و خوشگوار، لحظاتی به‌یادماندنی را برای خریداران بلیط هواپیما لحظه آخری سفرمارکت، به خصوص کسانی که دوست دارند غذایی خوش‌طعم و دلپسند را در هنگام تماشای کرانه‌‌های فرح‌بخش و دل‌انگیز دریای مرمره نوش جان کنند، خلق کرده‌اند. در این بخش با برخی از برترین رستوران‌های ساحلی استانبول آشنا خواهید شد.

رستوران میلوس استانبول: نمرات بالای این رستوران در سایت‌های گردشگری پرطرفدار نوید تجربه‌ی غذایی عالی و لحظاتی به‌یادماندنی را به گردشگران تور مسافرتی استانبول می‌دهد. رستوران میلوس بالیک استانبول (Milos Balık) در فاصله هفتصد متری ساحل دل‌فریب دریای مرمره و در نزدیکی پارک سرسبز و خوش‌منظره کالامیش آتاتورک واقع شده و از محیطی بسیار صمیمانه و فضایی دلپسند و مناسب برای دورهمی‌های دوستانه و ملاقات‌های عاشقانه تشکیل شده است. نقطه‌ی قوت اصلی این رستوران پیش‌غذاهای مقوی و میان وعده‌های لذیذی است که با تزئیناتی ویژه و وسوسه‌انگیز به گردشگران ارائه می‌کند: از میگوهای ترد و ماهی‌های خوش رنگ و لعاب گرفته تا میان وعده‌های پیشنهادی و خوش عطر و طعمی که با دستور پخت اختصاصی سرآشپز طبخ می‌شوند، رستوران میلوس ذائقه‌ی محدوده‌ی وسیعی از گردشگران را نشانه گرفته است.
نشانی: Şadırvan meydanı 9/11, 35460 Seferihisar/İzmir, Türkiye

رستوران ماربلا: هیچ‌کس قادر نیست به درستی فکر کند، به شایستگی عشق بورزد و به راحتی بخوابد، اگر غذایی سالم و کافی نخورده باشد و رستوران ماربلا (Marbella Restaurant) با تکیه بر این شعار و ارائه غذاهایی سالم، مقوی و انرژی‌زا توانسته است هزاران مشتری وفادار را برای خود دست و پا کند و سوخت لازم برای انجام کارهای روزمره را از طریق طبخ محدوده‌ی وسیعی از غذاهای سنتی ترکی برای آن‌ها فراهم سازد. این رستوران که در کنار ساحل خوش‌منظره استانبول قرار گرفته، از کارکنانی مؤدب و مسلط به آداب پذیرایی و فضایی دل‌پذیر و دوستانه تشکیل شده و قادر است لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای کسانی که این مکان را برای صرف شام انتخاب می‌کنند، رقم بزند. بی‌تردید تماشای غروب دل‌انگیز خورشید استانبول در کرانه‌ی دریای مرمره و صرف غذایی سنتی، غذایی که مواد اولیه ارگانیک آن با وسواسی زیاد انتخاب و به سبک آشپزی عثمانیان طبخ شده است، لذت زائدالوصفی است که صرفاً در رستوران ماربلا تجربه خواهد شد.
نشانی: Küçük Ayasofya Mahallesi, Çayıroğlu Sk. No:32, 34122 Fatih/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران یاکاموس تراس: برای یافتن بهترین رستوران در استانبول، آن هم در کرانه‌ی ساحل چالش بزرگی در پیش روی شماست، چراکه هر رستورانی ادعا می‌کند در خدمات‌دهی و طبخ غذا برترین است و رستوران یاکاموس تراس (Yakamoz Teras Cafe Restaurant) از این قاعده مستثنا نیست. این کافه رستوران پرطرفدار با منظره‌ی دل‌فریبی که از کاخ توپکاپی در پنجره‌های خود قاب گرفته، در فهرست زیباترین رستوران های استانبول جایگاهی به خود اختصاص داده است. یاکاموس تراس روی طبخ غذاهای مدیترانه‌ای و سنتی ترکی تمرکز ویژه‌ای دارد و با سرآشپزانی کارکشته و کارکنانی مسلط به موفقیت‌های چشم‌گیری در زمینه‌ی کسب رضایت مشتریان دست یافته است. چه به لموناد خنکی برای رفع عطش تابستان‌های گرم استانبول نیاز داشته باشید و چه قهوه‌ی اسپشالتی و داغی برای تحمل سرمای سوزناک زمستان، کافه رستوران یاکاموس تراس در هر زمانی از سال درب‌های خود را به سوی شما گشوده است. غذاهای لذیذ و رنگارنگ این رستوران که ترکیبی از سبزیجات و مواد پروتئینی است، ویتامین موردنیاز بدن شما را برای انجام فعالیت‌های مختلف تأمین کرده و شما را برای گذراندن یک روز پرانرژی و جاذبه گردی در استانبول یاری می‌کند.
نشانی: bas, Bab-i ali cad, muhasip sok No 11-13, 34093 Fatih/İstanbul, Türkiye

بالیکچی صاباحاتین: شاید بخواهید بدانید بهشت عاشقان غذاهای دریایی در استانبول کجاست، پاسخ از نظر بسیاری از گردشگران دو کلمه است: بالیکچی صاباحاتین (Balikci Sabahattin). این رستوران که با پل بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه احاطه شده، انواع مختلفی از ماهی‌های تازه را از صیادان منطقه خریداری و به شکلی ابتکاری و البته با رعایت اصول اصلی آشپزی سنتی ترکیه طبخ می‌کند. از ساندویچ‌های ارزان‌قیمتی که توسط دست‌فروشان در اطراف پل گالاتا به فروش می‌رسد گرفته تا غذاهای دریایی گران‌قیمت و ممتازی که توسط رستوران‌هایی لوکس و چند ستاره طبخ می‌شوند، محدوده وسیعی از گزینه‌های غذایی مطابق با بودجه هر فردی در منوی بلندبالای رستوران بالیکچی صاباحاتین یافت می‌شود. این رستوران از نظر موقعیت مکانی نیز از دیگر رستوران های خوب استانبول در این منطقه پیشی گرفته، چراکه در بخش ساکت و آرام خیابانی نزدیک به ایاصوفیه و مسجد کبود واقع شده است. از غذاهای لذیذ دریایی و دسرهای رنگارنگ و مقوی این رستوران می‌توان به خوراک ماهی بس، چلو صدف سیاه، لانترن روستر (فانوس‌ماهی که در ظرفی سفالی سرو می‌شود) و دسر زردآلو اشاره کرد.
نشانی: Cankurtaran, Seyit, Şht. Hasan Kuyu Sk. No:1, 34122, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

لوکس ترین رستوران های استانبول


وقتی واژگانی نظیر لوکس، تجملاتی، مجلسی و اشرافی به نام رستورانی افزوده می‌شوند، دیگر صرفاً بحث کیفیت غذا مطرح نیست، بلکه تجربه‌ی صرف غذا مدنظر است و برای ایجاد چنین تجربه‌ی نابی باید به تمام جزئیات از مرحله‌ی انتخاب مواد اولیه و طبخ غذا گرفته تا مرحله ارائه و سرو غذا توجه ویژه‌ای گردد. مواد اولیه باکیفیت و ارگانیک باید در فضایی بهداشتی با دستان هنرمند آشپزی ماهر و خوش‌قریحه با یکدیگر ترکیب، طبخ و تزئین و در فضایی دل‌نشین و آرام‌بخش برای مشتریان سرو شوند. بروز اشتباهی هرقدر کوچک در مراحل طبخ و پذیرایی در رستوران‌هایی لوکس نابخشودنی است و برآیند کار را متأثر خواهد ساخت، چراکه مخاطبان این رستوران‌ها افرادی مشکل‌پسند و حساس‌اند و صرفاً برترین‌ها را طلب می‌کنند. بنابراین خدمات‌دهی در این رستوران‌ها باید با بالاترین کیفیت ممکن صورت پذیرد. در این بخش به معرفی برخی از گران ترین رستوران های استانبول که به رعایت اصول مذکور شهرت دارند، خواهیم پرداخت.

رستوران نصرت در استانبول: رستوران نصرت استانبول (Nusr-Et Steakhouse) را باید بهترین رستوران استیک استانبول نامید؛ مکانی ممتاز و لوکس با مالک و سرآشپزی کارکشته به نام نصرت گوگچه که رسپی‌های وسوسه‌انگیز و استیک‌های عثمانی امضا شده‌ی او زبانزد خاص و عام است؛ در حقیقت رستوران نصرت چنان شهرتی در جهان پیدا کرده که به دلیلی برای خرید بلیط هواپیما ترکیه برای گردشگران مبدل شده است. گرچه بیش از یک دهه از تأسیس نصرت می‌گذرد، نام این رستوران در ژانویه سال ۲۰۱۷ و زمانی که نصرت گوگچه ویدئویی از استیکی عثمانی را در صفحه‌ی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت، سر زبان‌ها افتاد. اکنون نصرت نه‌تنها در کشور ترکیه، بلکه در شهرهای پرگردشگر و مختلف جهان نظیر دبی، ابوظبی، بورلی هیلز، دوحه، جده، بوستون، نیویورک، دالاس و میکونوس شعبه دارد و مورد تائید و تحسین افراد محبوبی نظیر لئوناردو دی‌کاپریو، دیوید بکهام، برونو مارس و لیونل مسی قرار گرفته است. بنابراین اگر قصد دارید در رستورانی تجملاتی و باشکوه غذایی اشرافی را نوش جان کنید، به رستوران نصرت استانبول بروید و یکی از استیک‌های طلائی ۴۰۰ گرمی نصرت را که لای زرورقی از طلا پیچیده شده است، برای خود سفارش دهید تا معنای تجمل و اشرافی‌گری را در ضیافتی شاهانه لمس کنید.
نشانی: Cevdet Pasa Cad. Manolya Sok. No:244/1 Bebek, Istanbul Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران توپاز استانبول: موسیقی زنده، نورپردازی خیره‌کننده، فضایی دلگشا و رمانتیک، پنجره‌هایی مشرف به دریای مرمره و غذایی اشرافی با همان عطر و طعم مطبخ‌خانه‌‌های شاهان عثمانی، اینجا رستوران توپاز استانبول (Topaz İstanbul) است، مکانی اعیانی برای خلق خاطراتی فراموش‌نشدنی و برگزاری ضیافتی به‌یادماندنی. برخی معتقدند رستوران توپاز صرفاً مکانی برای صرف غذا نیست، بلکه تماشاگاهی است برای دیدن استانبول از بهترین زاویه‌ی ممکن، اما حقیقت این است که رستوران توپاز نیازی به منظره و چشم‌اندازی زیبا ندارد، چراکه فضای درون این رستوران چنان سلطنتی و مجلل طراحی شده که بعید است کسی که برای اولین بار میزی را در این مکان رزرو می‌کند، متوجه منظره‌ی بیرون این رستوران گردد. غذاهای توپاز محدوده‌ی وسیعی از ذائقه‌ها و سلیقه‌های مردم جهان را در برگرفته است: چه به غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی علاقه داشته باشید و چه به خوراک‌های دریایی و فست‌فودها، منوی پر و پیمان رستوران شما را ناامید نخواهد کرد. این موضوع در مورد نوشیدنی‌های رستوران نیز صادق است: انواع و اقسام نوشیدنی‌هایی خنک و خوشگوار، از ماء‌الشعیرهایی فرح‌بخش گرفته تا دلسترهایی گوارا در دسترس شما خواهد بود.
نشانی: Ömer Avni, İnönü Cd. No:50, 34427 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

رستوران لب دریا: صرف غذایی سنتی برفراز ساختمانی بلندقامت با منظره‌ی ۳۶۰ درجه‌‌ و دل‌انگیزی از ساحل خیره‌کننده‌ی استانبول و آبی بی‌کران دریای مرمره لذتی است که فقط در رستوران لب دریا، غذاخوری باکیفیتی که لقب لوکس‌ترین رستوران میدان تکسیم را به خود اختصاص داده، امکان‌پذیر است. این رستوران ممتاز در ساختمانی افراشته واقع در نزدیکی برج گالاتا قرار گرفته و از کارکنانی حرفه‌ای و کاربلد و منویی مشتمل بر انواع غذاهای سنتی ترکی و بین‌المللی تشکیل شده است. لب دریا (Leb-i Derya) به زیبایی و با استفاده از رنگ‌هایی گرم و آرام‌بخش دکور شده و به نورپردازی فریبنده و دل‌انگیزی مزین گردیده است. منوی این رستوران که سرشار از غذاهای رومانیایی و ترکی است، هر ذائقه و سلیقه‌ای را راضی می‌کند و طعم لذیذ غذاهای سنتی آناتولی را به رخ جهانیان می‌کشد. در قسمت فوقانی و روباز رستوران که بخش کاپیتان (Captain’s Quarter) نامیده می‌شود، چشم‌انداز رؤیایی و زیبایی در انتظار دیدگان شیفتگان مناظر پانورامیک است و علت اصلی شهرت این رستوران نیز چیزی نیست جز منظره‌ی بی‌همتا و شگفت‌انگیز این طبقه. دکوری استثنائی، امکاناتی فراتر از انتظار، محیطی دوستانه و دل‌نشین همراه با موسیقی زنده، منویی کامل و فراگیر مملو از غذاهایی سالم و لذیذ و نوشیدنی‌هایی عالی و در آخر چشم‌اندازی خارق‌العاده و کم‌نظیر از استانبول همگی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا رستوران لب دریا به یکی از لوکس‌ترین و زیباترین رستوران های استانبول مبدل گردد.
نشانی: Şahkulu, Kumbaracı Ykş. No:57 Kat:5, 34425 Tünel/Beyoğlu/Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران سانس: اگر در استانبول قراری کاری دارد، مکانی برتر از رستوران سانس (Sans Restaurant) را برای برگزاری ملاقات‌های کاری خود نخواهید یافت. این رستوران برگزیده در حقیقت ویلایی است دو طبقه با ظرفیتی حدود ۸۰ نفر که به شکلی مدرن و دل‌پذیر طراحی گردیده است. در اطراف این رستوران باغی چشم‌نواز قرار دارد که بر زیبایی منظره‌ی بیرونی رستوران افزوده و امکان استقبال و پذیرایی و برگزاری جشن‌هایی گوناگون نظیر تولد و ازدواج را در فضایی دل‌باز، سرسبز و روح‌نواز فراهم کرده است. رستوران سانس سابقه‌ی درخشانی در پذیرایی از گردشگران و خریداران بلیط هواپیما ارزان استانبول دارد و از سال ۱۹۹۲ تاکنون با منوی پرباری مملو از غذاهایی ترکی، مدیترانه‌ای و اروپایی نظیر کارپاچیو، سوپ ماهی، ماهی‌خاردار کبابی و بستنی‌هایی رنگارنگ و چیزکیک‌هایی لذیذ، مشتریان پر و پا قرصی را برای خود دست و پا کرده است. برای صرف ناهار یا شام در این رستوران نیازی به رزرو تلفنی و اینترنتی نیست، شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ به این مکان مراجعه کرده و برای سفارش غذا اقدام کنید. ناگفته نماند که امکانات رفاهی قابل‌قبولی نظیر پارکینگ و اینترنت به صورت رایگان در اختیار میهمانان این رستوران قرار خواهد گرفت.
نشانی: Levent, Hacı Adil Caddesi, Palmiye Sk. No:1 1, 34330 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول


بعید است نام میدان تقسیم یا به لهجه‌ی استانبولی تکسیم را نشنیده باشید، میدانی شلوغ و تاریخی با تندیسی باشکوه در مرکز خود (یادبود جمهوری) که قلب تپنده‌ی استانبول مدرن و شاهراهی برای دسترسی به نقاط مختلف این مقصد دل‌انگیز شناخته می‌شود. این میدان که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته، مراکز تفریحی، تجاری و جاذبه‌های گردشگری متعددی را در خود جای داده و ایستگاه مرکزی شبکه‌ی متروی استانبول یا همان ایستگاه تکسیم را در برگرفته است. علاوه بر اماکن دیدنی، اقامتی و تفریحی استانبول، شمار زیادی از غذاخوری‌های نامدار و بهترین رستورانهای استانبول نیز در این منطقه قرار گرفته‌اند. در این بخش با برخی از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول آشنا خواهید شد.

رستوران بوراک استانبول: رستوران بوراک استانبول (CznBurak Restaurant) را باید در فهرست بهترین رستوران های استانبول استیک هاوس جای داد. این رستوران با چهره‌ی سرشناس و خندان سرآشپز معروف خود بوراک اوزدمیر معرف حضور تمامی شیفتگان استیک‌های آبدار و کباب‌های ترکی لذیذ استانبول است. بوراک اوزدمیر در حقیقت مالک رستوران‌های زنجیره‌ای هاتای مدنی‌یتلر سوفراسی (Hatay Medeniyetler Sofrası) به معنای سفره‌ی تمدن هاتای نیز بوده و از شهرتی جهانی میان اهالی شبکه‌های مجازی مختلفی نظیر اینستاگرام و تیک تاک برخوردار است. اما رستوران بوراک استانبول مقر اصلی فرماندهی این فرد در میدان تکسیم محسوب می‌شود که بارها مورد بازدید افراد سرشناس و منتقدان غذا قرار گرفته و نقدهای مثبتی را دریافت کرده است. تنوع بسیار بالای منوی رستوران بوراک که طیف وسیعی از غذاهای مدیترانه‌ای، خاورمیانه‌ای، کباب و باربیکیو و ترکی را در برگرفته، نقطه‌ی قوتی است که این رستوران را از دیگر رستوران‌ های خوب استانبول جدا کرده و امکانات و خدماتی از قبیل: پارکینگ و خدمات پارک خودرو، وایفای رایگان، تلویزیون، قلیان، فضای سرپوشیده و اجرای موسیقی زنده بر مقبولیت این مکان میان محدوده‌ی وسیعی از افراد با سلایق و ذائقه‌های مختلف افزوده است. اما هر مکانی نقطه‌ی ضعفی نیز دارد و پاشنه‌ی آشیل این رستوران نیز قیمت نه چندان ارزان وعده‌های غذایی آن است. در حقیقت بوراک استیک هاوس استانبول را باید جزء گران ترین رستوران های استانبول دانست، چراکه قیمت هر وعده‌ی غذایی ساده (غذای منوی اصلی) بدون پیش غذا و دسر و سایر مخلفات برای یک نفر به طور متوسط ۷۰ لیر تمام می‌شود. قیمت سینی‌های کباب‌های نگینی این رستوران از ۱۰۰ لیر شروع می‌شود و تا ۸۰۰ لیر (بشقاب‌ها و سینی‌های مخصوص بزرگ) ادامه میابد.
نشانی: Etiler Nispetiye caddesi No:18 Beşiktaş - İstanbul
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران فاروس استانبول: فاروس نام زنجیره‌ای از هتل‌های لوکس و ممتازی است که در جای جای استانبول پراکنده شده و به گردشگران در زمینه‌ی اقامتگاه و خورد و خوراک خدمات‌رسانی می‌کنند. رستوران فاروس تکسیم استانبول (Faros Restaurant Taksim) محصولی از اعتبار و سابقه‌ی درخشانی است که این اقامتگاه‌های پرطرفدار در نزد گردشگران دارند؛ مکانی اعیانی و چند ستاره اما با منویی همه‌پسند و اقتصادی واقع در میدان تکسیم که گزیده‌ای از برترین غذاهای ایتالیایی، ترکی، یونانی و بین‌المللی را طبخ و با تزئیناتی بسیار زیبا به گردشگران ارائه می‌دهد. این رستوران در سه وعده‌ی صبحانه، ناهار و شام به مهمانان خود خدمات‌دهی کرده و با نوشیدنی‌های گوناگون و گوارای خود، خستگی شهرگردی را از تن گردشگران به در می‌کند.
نشانی: Kocatepe, Cumhuriyet Cd. No:31, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

رستوران ۳۶۰ استانبول: تجربه‌ی صرف غذایی ترکی برفراز سازه‌ی تاریخی که به منظره‌ی ۳۶۰ درجه‌‌‌ی میدان تکسیم استانبول مزین گردیده، لذتی است تکرار نشدنی که شمار زیادی از گردشگران را به سوی رستوران ۳۶۰ استانبول (360 Istanbul) روانه کرده است. این رستوران که جوایز بین‌المللی فراوانی را کسب کرده و بارها مورد تمجید سایت‌های گردشگری پرمخاطب قرار گرفته است، صرفاً مکانی برای صرف غذا نیست، بلکه طرحی است بی‌نقص و ایده‌‌ای چند‌منظوره‌ برای خلق لحظاتی فراموش‌نشدنی با اجزائی در هارمونی کامل با یکدیگر؛ اجزائی نظیر کارکنانی مبادی‌آداب و مسلط به امور پذیرایی و زبان انگلیسی، برنامه‌هایی تفریحی و سرگرم‌کننده، غذاهایی باکیفیت و ممتاز که با عشق طبخ شده، دکوری تماشایی و مدرن که به زیبایی طراحی گردیده و فضایی صمیمانه و دلپذیر که با موسیقی زنده تلطیف شده است، همگی جزئی از این پروژه و ایده بزرگ‌اند که همگام و هماهنگ با یکدیگر در جهت فراهم‌سازی تمام نیازهای روانی و جسمی گردشگران به شکلی کامل و ۳۶۰ درجه مشارکت دارند.
نشانی: Tomtom Mah. İstiklal Cad. No:163 K: 8, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران هایووره: گشت‌وگذار در میدان تکسیم و خیابان استقلال چنان سرگرم‌کننده و جالب است که گاهی فقط احساس گرسنگی است که می‌تواند گذر زمان را به شما یادآوری کند و احساس گرسنگی تنها چیزی است که در این نقطه بدان نیاز دارید، چراکه شما در فاصله‌ی نزدیکی به رستوران هایووره (Hayvore Restaurant) قرار گرفته‌اید. این رستوران که در نزدیکی برخی اماکن فرهنگی پربازدیدی نظیر موزه‌ی سینما و موزه‌ی مادام توساد استانبول واقع شده است، یکی از بهترین رستوران های استانبول با قیمت منصفانه بشمار می‌رود. هایووره در طی سال‌ها فعالیت‌ خود توانسته سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی خدمات‌رسانی به گردشگران و خریداران بلیط چارتر و لحظه آخری استانبول از خود برجای گذارد و بدون فدا کردن کیفیت، غذاهایی با حجم بزرگ و قیمتی مناسب را به مشتریان ارائه کند. افزون بر غذاهای لذیذی نظیر سوپ کلم، خورش کورو فاصولیه و کاره کاره، دسرهای لذیذ رنگارنگی نظیر بستنی هالو هالو و باقلوا عسلی و چای برای مشتریان سرو می‌شود.
نشانی: İstiklal caddesi Turnacıbaşı sok, no4, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

بهترین رستوران های ایرانی استانبول


سفر به شهر چندملیتی استانبول به معنای شیرجه‌ی بلندی در اقیانوس بزرگی از طعم‌ها و مزه‌ها و بهترین فرصت برای تربیت ذائقه غذایی و کشف غذاهای گوناگون جهان است؛ هدفی که بسیاری با شرکت در تور استانبول ارزان در سر دارند، اما حقیقت این است که غذاهای خوش رنگ و لعاب ایرانی چنان دلپذیر و اعتیادآورند که در اقامت چندروزه در استانبول نیز به سختی می‌توان با میل چشیدن طعم این غذاها مقابله کرد. خوشبختانه رستوران‌های ممتاز و باکیفیت ایرانی زیادی در استانبول وجود دارند که قادرند دلتنگی و پریشانی ناشی از غربت و دوری از وطن را با غذایی لذیذ و فضایی دل‌انگیز برطرف سازند. در ادامه با برخی از بهترین رستوران ایرانی در استانبول آشنا خواهید شد.

رستوران ریحون: چنانچه معیارهای مختلفی نظیر موقعیت مکانی، پاکیزگی محیط و زیبایی دکوراسیون، کیفیت و قیمت غذاها و نوشیدنی‌ها و چگونگی خدمات‌دهی و برخورد با مشتریان را برای ارزیابی و انتخاب رستورانی ایرانی در استانبول در نظر بگیرید، قطعاً رستوران ریحون (Reyhun Iranian Restaurant) نمره‌ی قبولی را خواهد گرفت. این رستوران با استفاده از تابلوهای خوش‌نویسی و معرق‌کاری شده و اشیائی نظیر کوزه و رومیزی سنتی و ظروف سفالی در طراحی و دکور خود توانسته است تا حد زیادی فضای رستوران را بومی‌سازی و حال و هوای صرف غذا در رستورانی ایرانی را منتقل کند. اما نقطه‌ی قوت اصلی این رستوران، طبخ غذاهای رنگارنگ و لذیذی است که با مواد اولیه تازه و باکیفیتی -که بعضاً از کشور ایران وارد می‌شوند- توسط سرآشپزانی ماهر و مسلط پخته و در ظروفی سنتی به مشتریان ارائه می‌گردد. منوی رستوران ریحون کامل بوده و طیف وسیعی از غذاهای حلال و چرب و چیلی ایرانی، از شله‌زرد و ته‌چین زعفرانی مرغ گرفته تا میرزا قاسمی و خورش قیمه را در برگرفته است. ناگفته نماند که در این رستوران امکانات رفاهی مختلفی از قبیل: اینترنت وایفای رایگان، پارکینگ اختصاصی، صندلی کودک و سرویس بهداشتی در اختیار میهمانان قرار خواهد گرفت.
نشانی: Tomtom, Yeni Çarşı Cd. No:26, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران دریا کنار استانبول: غذاهای رستوران ایرانی دریا کنار استانبول (Daryakenar Restaurant) با چنان کیفیتی طبخ می‌شوند که نه‌تنها رضایت ایرانیان را جلب کرده بلکه ترک‌های ساکن در منطقه‌ی شیشلی و گردشگران غیر ایرانی را نیز شیفته‌ی غذاهای رنگارنگ ایرانی و فرهنگ آشپزی در ایران ساخته است. دریا کنار از معدود رستوران‌ های ایرانی استانبول است که برای هر فردی با هر ذائقه و بودجه‌ای، غذایی در منوی بلندبالای خود گنجانده است: از خورش‌های ارزان‌قیمت و لذیذی نظیر فسنجان، قورمه‌سبزی و قیمه‌بادمجان گرفته تا کباب‌های چرب و چیلی و لذیذی نظیر سلطانی، کوبیده، برگ و وزیری مخصوص، محدوده‌ی وسیعی از گزینه‌ها برای انتخاب در پیش روی شما خواهد بود. غذاهایی نظیر چلو ماهیچه (با دستور پخت رستوران پسران کریم مشهد)، اکبر جوجه‌ی اصیل شمال و ته‌چین گوشت فیروزه‌ای همراه با دسرهایی از قبیل: سالاد شیرازی، ماست و خیار و ماست مخصوص گوسفندی دریا کنار و نوشیدنی‌هایی نظیر دوغ سنتی ایرانی به حدی در این رستوران طرفدار دارند که برخی از ساکنان ترکیه مسیری طولانی را برای صرف غذایی ایرانی و اصیل در رستوران دریا کنار طی می‌کنند. فضایی پاکیزه و عاری از آلودگی، موقعیت مکانی عالی، رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، محیطی کاملاً ایرانی و دل‌نشین، ارائه غذاهایی لذیذ در فضایی سرپوشیده و روباز به انتخاب مشتری، کارکنانی متعهد و مجرب و پخش موسیقی سنتی ایرانی همگی موجب شده است که رستوران دریا کنار استانبول نه‌تنها یک رستوران ایرانی ممتاز باشد، بلکه جزء محبوب‌ترین و بهترین رستورانهای استانبول نیز جایگاهی ویژه داشته باشد.
نشانی: Ergenekon, Cumhuriyet Cd. No: 151, 34000 Şişli/İstanbul, Türkiye

رستوران زعفران: زعفران (Zeferan Restaurant) نام رستورانی است مجلل و برگزیده با منویی ایرانی و آذری واقع در طبقه‌ی فوقانی هتلی لوکس و ۵ ستاره در منطقه‌ی فاتح و قلب تاریخی شهر دیدنی استانبول که در سه وعده صبحانه، ناهار و شام به مشتریان خود خدمات‌رسانی می‌کند. دکور اعیانی و تجملاتی رستوران زعفران با تلفیقی از معماری سلجوقی و عثمانی و تزئیناتی چشم‌نواز و منظره‌ی دل‌انگیزی از پل بسفر، فضای استثنائی و شگفت‌انگیزی را در این مکان خلق کرده و صرف غذای آذری و ایرانی را به تجربه‌‌ای ناب و به‌یادماندنی در استانبول مبدل کرده است. چنانچه سری به منطقه‌ی دیدنی فاتح زدید، خود را به ضیافت رنگارنگی از اطعمه و اشربه در فضای شاهانه و اعیانی رستوران زعفران دعوت کنید.
نشانی: Emin Sinan, Piyer Loti Cd. No:30, 34126 Fatih/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران مژگان استانبول: در جستجوی یافتن رستورانی ایرانی در استانبول با غذاهایی عالی و قیمتی باورنکردنی هستید؟ سری به رستوران مژگان استانبول (Mojgan Restaurant) بزنید تا به شما ثابت شود که در استانبول نیز می‌شود غذای ایرانی بسیار باکیفیتی را با قیمتی منصفانه سفارش داد. این رستوران که در موقعیت مکانی بسیار مطلوبی واقع در محله‌ی بی‌اوغلو قرار گرفته است، جزء بهترین رستوران های استانبول با قیمت اقتصادی بشمار می‌رود. مژگان همانند نام زیبای خود از فضایی دل‌فریب و محیطی دوستانه برخوردار بوده و از امکانات رفاهی گوناگونی نظیر پارکینگ اختصاصی و اینترنت وایفای رایگان بهره جسته است. وجود فضایی دوست‌داشتنی، کارکنانی حرفه‌ای و خوش‌برخورد، موسیقی زنده سنتی ایرانی و منوی پر و پیمانی مشتمل بر برترین غذاهای چرب و چیلی ایرانی، افغانی و عربی همگی در مقبولیت رستوران مژگان در میان ایرانیان مقیم ترکیه و گردشگران خارجی دست داشته و در تبدیل شدن این رستوران به یکی از خوشمزه ترین رستوران های استانبول نقش مؤثری ایفا کرده‌اند.
نشانی: Kocatepe, Abdülhak Hamit Cd. No:19/A, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

ارزان ترین رستوران های باکیفیت استانبول


برای صرف غذایی عالی و ارزان در استانبول نیازی نیست حساب بانکی خود را خالی کنید، چراکه در نقطه به نقطه‌ی این مقصد دیدنی رستوران‌های باکیفیتی وجود دارند که با دریافت هزینه‌ای نه چندان گزاف، غذایی لذیذ و خدماتی استثنائی را به شما ارائه می‌دهند. در این بخش با برخی از ارزان ترین رستوران های باکیفیت استانبول آشنا خواهید شد.

ضیا بابا تورک موتفاجه؛ یکی از بهترین رستوران های شهرداری استانبول: ساده، ارزان و لذیذ، غذاهای رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه (Ziya Baba Türk Mutfağı Slow food) گزیده‌ای است از برترین غذاهای خوشگوار ترکی و نوشیدنی‌هایی دل‌چسب با قیمتی مناسب. این رستوران به لطف سرآشپزانی ماهر و منوی بلندبالایی از غذاهای محبوبی نظیر سوپ لنتیل، کباب بره، جوجه کباب و سالاد مدیترانه‌ای، مجال صرف غذایی باکیفیت در استانبول را بدون پرداخت هزینه‌ای گزاف برای گردشگران فراهم کرده است. قیمت‌ غذاها در این رستوران بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و اغلب غذاها زیر ده دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. نکته جالب در مورد این رستوران این است که رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه به فکر ذائقه گیاه‌خواران نیز بوده و نیمی از غذاهای موجود در منوی خود را در جهت اشاعه فرهنگ گیاه‌خواری به غذاهای گیاهی اختصاص داده است. این رستوران از سرویس بهداشتی، فضای بیرونی و درونی برای پذیرایی، دکوری کلاسیک و چوبی و آنتن دهی عالی برخوردار بوده و در نزدیکی ایستگاه مترو قرار گرفته است.
نشانی: Küçük Ayasofya Mahallesi, Kadırga Limanı Cd. No:136, 34122 Fatih/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

غذاخوری دورومزاده در نزدیکی برج گالاتا: ساکنان محله‌ی بی‌اوغلو، دورومزاده (Dürümzade) را مرکز عرضه‌ی برترین و ارزانترین ساندویچ های استانبول می‌دانند؛ مکانی نه‌چندان بزرگ واقع در نزدیکی خیابان استقلال که چون جواهری گران‌بها در تقاطعی که خیابان توپ‌چکنلر را به خیابان کامر هاتون منتهی می‌کند، از نظرها پنهان شده است. دورومزاده به معنای مکانی است که رول‌های خوشمزه و مقوی کباب‌های ترکی که به دورمه (Dürüm) شهرت دارند، را طبخ و عرضه می‌کند. این ساندویچ‌ها نوعی غذاهای خیابانی است که طرفداران زیادی دارد، اما ازآنجایی‌که اعتماد به دکه‌های غذاخوری خیابانی از نظر رعایت بهداشت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی کار چندان منطقی نیست، غذاخوری دورومزاده بهترین جایگزین برای چشیدن طعم این ساندویچ‌های لذیذ ترکی در استانبول محسوب می‌شود. در این غذاخوری‌، کباب‌هایی از گوشت بره، جگر، جوجه و چرخ کرده گاو به انتخاب خود مشتری و در رویت کامل او به سیخ کشیده شده و طبخ می‌شوند و با پیاز، گوجه و جعفری در رول‌های نان لواش یا یوفکا پیچیده گشته و به مشتری عرضه می‌گردند. طعم لذیذ این ساندویچ‌ها قطعاً باب طبع بسیاری از شیفتگان غذاهای گوشتی و کباب‌های ترکی خواهد بود.
نشانی: Hüseyinağa, Kamer Hatun Cd. 26/A, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

رستوران و کبابی سیموس: در نزدیکی بازار بزرگ استانبول، کباب‌سرای معروفی قرار گرفته که معرف حضور شیفتگان کباب‌های چرب و چیلی و لذیذ استانبول است: کبابی سیموس (Şeyhmuz Kebap Salonu) مکانی است پرطرفدار و دل‌انگیز واقع در محله‌ی فاتح استانبول که خیابان عتیق علی پاشا را به اسارت بوی اشتها‌آور و وسوسه‌انگیز برنج‌های معطر و کباب‌های خوشگوار و سهل‌الهضم خود درآورده است. گرچه این کباب‌سرا از وسعتی نه‌چندان بزرگ تشکیل شده، طعم لذیذ و به‌یادماندنی کباب‌های دل‌چسب و انرژی‌بخش آن فضای محدود آن را جبران کرده است. اما نقطه‌ی قوت اصلی کبابی سیموس قیمت مناسب کباب‌های درجه‌ی یک آن است؛ هزینه‌ی یک وعده غذا در این رستوران حدوداً یک سوم قیمت همان غذا با کیفیتی یکسان در رستورانی ممتاز است. در حقیقت کیفیت و قیمت غذاهای کبابی سیموس چنان عالی است که به عنوان ارزان ترین رستوران های استانبول در برخی سایت‌های ترک‌زبان معرفی شده است.
نشانی: Mollafenari, Atik Alipaşa Medresesi Sokak 4/A, 34120 Fatih/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران لادس منمن؛ خوشمزه‌ترین صبحانه استانبول: آغاز روزی پرانرژی برای جاذبه گردی در استانبول نیازمند صبحانه‌ای مقوی و کامل است و هیچ غذایی مثل املتی لذیذ، املتی ترکی و خوش عطر و طعم آن هم در غذاخوری باکیفیتی نظیر لادس منمن (Lades Menemen) قادر نیست نویدبخش روزی عالی و فرح‌بخش برای شما باشد. رستوران لادس منمن با طبخ املتی ترکی با همین نام (منه‌من) شهرت فراوانی میان گردشگران کسب کرده و سال‌هاست که مسئولیت طبخ صبحانه‌هایی مقوی و ارزان را برای گردشگران در محله‌ی بی‌اوغلو به دوش می‌کشد. اگر از ساکنان استانبول بپرسید قطعاً به شما خواهند گفت که قیمت صبحانه در استانبول به خصوص در کافی‌شاپ‌های نزدیک مرکز شهر چندان ارزان نیست، این موضوع به ارزش رستوران لادس منمن برای کسانی که قصد اقامتی اقتصادی را در استانبول دارند، افزوده است. گفتنی است علاوه بر سوسیس تخم‌مرغ و املت ترکی، میهمانان با گزیده‌ای از دسرهای رنگارنگی نظیر لوکما ترکی (شیرینی لقمه‌ای) و هالو هالو و چایی در رستوران لادس منمن پذیرایی می‌شوند تا خاطره‌ی شیرینی از حضور در این رستوران با خود به یادگار ببرند.
نشانی: Katip Mustafa Çelebi, Mahallesi, Sadri Alışık Sk. 11/12 11/12 11 D:12, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

این رستوران ها را هم از دست ندهید


برخی رستوران های استانبول به حدی متمایز و منحصربه‌فردند که به سختی می‌شود دسته‌بندی منطقی و مشخصی برای آن‌ها تعیین کرد. این رستوران‌ها که تعدادشان انگشت‌شمارند، مقصد اصلی عاشقان اماکن خاص و فضاهای استثنائی صرف غذا بشمار می‌روند. در این بخش با شماری از بهترین و زیباترین رستوران های استانبول آشنا خواهید شد.

رستوران نیکول استانبول: نیکول (Nicole) شما را به دل دنیای رنگارنگ غذاهای مدرن استانبول با منظره‌ی دل‌انگیزی از شهر کهن می‌برد؛ به گردشی لذیذ در جهانی شگرف از عطر و طعم‌هایی گوناگون. گزیده‌ای از برترین غذاهای مدرن استانبول در تراسی شیک و خوش‌منظره مزین به نمایی شگفت‌انگیز از جزایر دل‌انگیز پرینس و کهن شهر استانبول در رستوران نیکول انتظار شما را می‌کشد. بنای این رستوران که قدمتی بیش از صد سال دارد، در ابتدا به عنوان مکانی برای اقامت زنان راهبه احداث گردید و بعدها به ساکنانی اروپایی و یونانی واگذار شد. پس از سال ۱۹۲۰، این ساختمان به شدت آسیب دید و سال‌ها به حال خود رها شد تا اوایل سال ۲۰۰۰ که مورد بازسازی قرار گرفت و به مرکزی فرهنگی، هنری، تفریحی و پاتوقی برای شیفتگان غذاهای لذیذ ترکی، اروپایی، بین‌المللی و فرانسوی مبدل گشت. نیکول اکنون توسط زوجی خوش‌ذوق اداره می‌شود و انواع غذاهای سنتی و مدرن را در منویی پویا و فصلی به دوستداران غذاهای رنگارنگ و بسیار باکیفیت بین‌المللی ارائه می‌دهد. در حقیقت نیکول اهتمامی است برای پیوند زدن گذشته و آینده‌ی استانبول و سفری است برای ماجراجویی در دنیای لذیذ و رنگارنگ غذاها.
نشانی: Tomtom, Tomtom Kaptan Sk. No:18, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

رستوران آجیا استانبول: آجیا (A’jia Restaurant) به کاخی ملوک‌الطوایفی شباهت دارد؛ قصری ییلاقی که واژگان فر و شکوه و تجمل را به معنای کلمه در دکور اشرافی و پرزرق و برق و محیط لوکس و شاهانه‌ی خود تعریف کرده است. منوی این رستوران موافق ذائقه‌ی اشراف‌زادگان و مشکل‌پسندان است: از گران‌ترین غذاهای مدرن و مدیترانه‌ای گرفته تا لذیذ‌ترین غذاهای ترکی، همگی با دستان سرآشپزانی زبردست که در حوزه‌ی پخت و پز به درجه‌ی استادی رسیده‌اند، طبخ گردیده و توسط بخش حرفه‌ای پذیرایی رستوران برای گردشگران سرو می‌گردد. غذاهای رستوران آجیا استانبول از چنان کیفیت بالایی برخوردار است که به اعتقاد بسیاری یکی از خوشمزه ترین رستوران های استانبول و حتی کشور ترکیه محسوب می‌شود. منوی رستوران نیز بسیار گسترده و پر و پیمان بوده و محدوده‌ی وسیعی از غذاهای مدیترانه‌ای و بین‌المللی نظیر آبگوشت شمشیر ماهی، ریزوتو با میگو و راویلولی‌های لذیذی که با گوشت و قارچ پُر شده‌اند، را در برگرفته است. بار رستوران نیز به دلیل تنوع بالای نوشیدنی‌هایی که دارد، موفق به کسب جایزه‌ی «۵ ستاره الماس» از آکادمی بیمارستان‌های آمریکایی شده است. صرف غذا در این رستوران در هنگام تماشای منظره‌ی بسفر و شنیدن صدای مرغان دریایی از لذت‌های نابی است که فقط در رستوران آجیا استانبول تجربه می‌شود.
نشانی: Kanlıca Ahmet Rasim Paşa Yalısı, Halide Edip Adıvar Cd. D:No:27, 34810 Beykoz/İstanbul, Türkiye

رستوران پاندلی: روایت پیشرفت و رونق رستوران پاندلی (Pandeli Restaurant) به داستان‌های کتاب‌هایی انگیزشی شباهت دارد: فردی یونانی تبار به نام پاندلی برای کارگری و باربری در بازار بزرگ استانبول به ترکیه مهاجرت می‌کند و پس از سال‌ها باربری و دست‌فروشی در اطراف بازار ادویه استانبول، بالاخره پول خود را پس‌انداز کرده و غذاخوری کوچکی در نزدیکی بازار بزرگ استانبول احداث می‌کند. دستورهای پخت استثنائی و ترفندهای ابتکاری پخت گوشت او به شهرتی زیاد می‌رسد و مورد توجه نویسندگان، روزنامه‌نگاران و سیاستمدارانی نظیر مصطفی کمال آتاتورک قرار می‌گیرد. پس از جان بدر بردن از دو جنگ جهانی و رکود بزرگ، پاندلی رستوران خود را به طبقه دوم ساختمانی در بازار ادویه (جایگاه فعلی این رستوران) منتقل می‌کند. اکنون دیگر پاندلی زنده نیست اما رستوران او بیش از صد سال قدمت دارد و تاکنون مورد استقبال صدها فرد سرشناس و معروفی از جمله ملکه الیزابت دوم، آدری هپبورن، سارا جسیکا پارکر، رابرت دنیرو و شان کانری قرار گرفته است. غذاهای لذیذ ترکی این رستوران، به خصوص دونر کباب‌های چرب و چیلی و زغالی آن، زبانزد خاص و عام بوده و سوپ جو و کشک و آبگوشت خوش رنگ و لعاب بره‌ی آن نیز کماکان طعم لذیذ خود را حفظ کرده است. جدا از سابقه، هویت ملی، اصالت و طعم لذیذ غذاها، فضای روح‌بخش و دکور کلاسیک و دل‌فریب رستوران پاندلی از امتیازهای دیگری است که موجب تمایز و برتری این رستوران از دیگر رستوران های خوب در استانبول شده است.
نشانی: Rüstempaşa Mah. Balık Pazarı kapısı Sokağı Mısırçarşı İçi 1, D:2, 34110 Fatih/İstanbul, Türkiye
بهترین رستوران های استانبول با قیمت و عکس

قیمت رستوران های استانبول


موارد زیادی در قیمت رستوران های استانبول نقش دارند: از نوع و کیفیت غذایی که ارائه می‌شود (ترکی، چینی، ایرانی، لبنانی، ایتالیایی، مدیترانه‌ای، بین‌المللی و..) گرفته تا موقعیت مکانی و سطح کیفی خدمات‌دهی، رستوران های استانبول در سه سطح ارزان، اقتصادی و ممتاز دسته‌بندی می‌شوند. قیمت غذا در رستوران های ارزان استانبول تقریباً بین ۵۰ تا ۱۰۰ لیر و در گران ترین رستوران های استانبول حدوداً ۴۰۰ لیر است. در نظر داشته باشید که این قیمت‌ها تقریبی بوده و متأثر از عوامل مختلفی نظیر زمان (پرتردد یا کم‌تردد) و تورم ترکیه در نظر گرفته شده است. قیمت صبحانه در استانبول نیز همانند ناهار و شام، چنانچه همراه با مخلفاتی نظیر عسل، خامه، زیتون، مربا، بشقاب گوجه و خیار، سوچوک کبابی و تاوادا یومورتا (تخم‌مرغ سرخ شده) باشد، حدوداً ۷۰ لیر برای شما تمام خواهد شد.

منوی رستوران های استانبول


همان‌طور که در این مطلب خواندید، منوی رستوران های استانبول به دلیل موقعیت مکانی استثنائی این مقصد دل‌انگیز و قرار گرفتن بین مرزهای آسیا و اروپا و چند فرهنگی و چندملیتی بودن مردمان این منطقه، تنوع بسیار زیادی دارد و از غذاهای کشورهای منطقه‌ی آناتولی و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی تشکیل شده است. در حقیقت یکی از دلایل اصلی گردشگران برای سفر به ترکیه و رزرو هتل استانبول، انبوه غذاهای رنگارنگی است که در این مقصد دیدنی با قیمتی مناسب در دسترس گردشگران قرار گرفته است. در حقیقت خرید بلیط قطار تهران استانبول به معنای سفر به چندین و چند کشور آسیایی و غوطه‌ور شدن در دریای بی‌کرانی از عطر و طعم غذاهایی رنگارنگ و چندملیتی است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است