search
menu

بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل

[ پنهان کردن ]
بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل
معرفی استانبول
بدترین محله‌های استانبول برای رزرو هتل
محله اسکودار Üsküdar
محله فاتیح و کوم کاپی (Fatih – Aksaray & Kumkapı)
محله باشاک شهیر (Başakşehir)
محله تارلاباشی (Tarlabaşı)
محله دولاپ دره (Dolapdere)
محله قاضی عثمان پاشا (Gaziosmanpaşa)
محله اسن یورت (Esenyurt)
محله قاسم پاشا (Kasımpaşa)
محله آق سرای (Laleli-Aksaray)
محله گولسویو (Gülsuyu)

بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل


حتما تصوری که شما از استانبول دارید، شهری زیبا و امروزیست که همه جای آن مناسب رفت و آمد و سکونت است. تصور شما تا حد زیادی درست است؛ اما باید بگوییم استانبول نیز مانند هر شهر دیگری، محله‌هایی دارد که باید از آن‌ها اجتناب کرد. در این مطلب قصد داریم بدترین محله‌های استانبول برای رزرو هتل را با هم بررسی کنیم تا شما همراهان عزیز به هنگام سفر به این شهر، در این محله‌ها اقامت نکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور دقیق با این محله‌ها آشنا شویم. همچنین برای تهیه بلیط ارزان استانبول می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل

معرفی استانبول


شهر استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه و همچنین یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری جهان است. این شهر در تنگه بسفر واقع شده و به دلیل قرارگیری در دو قاره اروپا و آسیا، بزرگ‌ترین شهر جهان است که در بیش از یک قاره قرار دارد. این شهر یکی از مقصدهای پرطرفدار توریستی است و همه ساله مسافران زیادی از مناطق دیدنی استانبول دیدن می‌کنند؛ به همین دلیل رزرو تور استانبول متقاضیان زیادی دارد.
استانبول، شهری جذاب است که بر روی دو قاره ساخته شده است و توسط تنگه بسفر تقسیم شده است. استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است که در آن می‌توانید یک شهر مدرن غربی را در ترکیب با یک شهر سنتی شرقی مشاهده کنید، این یک دیگ ذوب تمدن‌ها و افراد مختلف است. استانبول همچنین توسط اتحادیه اروپا به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. استانبول از زمان تأسیس بیزانس در قرن هفتم قبل از میلاد تا به امروز، همواره نقش مهمی در تاریخ بشریت در این بخش از جهان داشته است. همه می‌خواستند کنترل این منطقه را به دلیل موقعیت استراتژیک آن به دست آورند. امپراتوری‌ها در اینجا بر روی خاکستر امپراتوری‌های قبلی متولد شدند. از زمان جمهوری در سال ۱۹۲۳، استانبول به رشد خود ادامه داد و امروزه جمعیت خود را به ۱۶ میلیون نفر افزایش داده است که در این شهر گسترده زندگی می‌کنند. این امر استانبول را به بزرگ‌ترین شهر ترکیه و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان تبدیل می‌کند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بلیط هواپیما استانبول را می‌توانید در سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت تهیه کنید.

بدترین محله‌های استانبول برای رزرو هتل


یکی از شهرهای بزرگ جهان، جایی که شرق به غرب می‌رسد، در تقاطع سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. جایی که زمان می‌تواند در آن گم شود، در خیابان‌های ابدی‌اش قدم بزند و خود را دوباره بیابد؛ دوباره و دوباره. شهری که قبلاً قسطنطنیه نامیده می‌شد، یکی از مقاصد موردعلاقه همگان در این سیاره، مسحور و مجذوب میلیون‌ها بازدیدکننده در هر سال است. در میان این تعداد بسیار، تعداد کمی از افراد خوش‌شانس هستند که تصمیم می‌گیرند تا این مکان را خانه خود کنند. اگرچه مهاجرت به این کشور شگفت‌انگیز به خودی خود یک پاداش است، اما مطمئناً سفری برای رسیدن به مقصد نهایی یعنی یافتن موفقیت‌آمیز یک خانه جدید یا محل اقامت موقت چون هتل است. بنابراین باید بدانید بهترین و بدترین محله‌های استانبول کدامند! پس بدون هیچ مقدمه‌ای، در اینجا به معرفی بدترین محله‌های در استانبول برای رزرو هتل پرداخته‌ایم.
بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل

محله اسکودار Üsküdar


متأسفانه، اگرچه بخش آسیایی استانبول می‌تواند به اندازه نیمه اروپایی مکان‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای دهد، اما یکی از مناطقی که باید بگویم از آن دوری کنید، بخشی از محله اسکودار است که اتفاقاً نزدیک‌ترین مکان به ایستگاه کشتی است. بیشتر معایب این منطقه، هرج و مرج و سر و صدای مداوم و همچنین قرار گرفتن در بخش فقیرتر اسکودار است که متأسفانه منطقه را تا حدودی یک نقطه هدف عالی برای کلاهبرداری و سرقت‌های کوچک در برخی مواقع، به ویژه در مورد خارجی‌ها تبدیل کرده است. خارجی‌ها اهداف خوبی هستند که از قایق خارج می‌شوند، زیرا با ورود به استانبول آسیایی هنوز حواسشان به احتمال دزدی نمی‌رسد.
اگرچه مناطق خوبی از اسکودار وجود دارد، اما آن‌ها دورتر از ساحل هستند، بنابراین اگر به دنبال رزرو هتل در این محله هستید، هنوز امیدی وجود دارد فقط از این بخش دوری کنید و در امان بمانید!

محله فاتیح و کوم کاپی (Fatih – Aksaray & Kumkapı)


با کمال تعجب، یکی دیگر از محله‌های محبوبی که صادقانه توصیه نمی‌کنیم در آن اقامت کنید، قلب تپنده و زنده استانبول است، درست در نزدیکی مسجد آبی سلطان احمد و ایا صوفیه - محله فاتح، در بخش جنوبی منطقه اروپایی امینونو. اگرچه بازدید از این منطقه افسانه‌ای استانبول قطعاً ارزش آن را دارد و شما عاشق یک پیاده‌روی عالی در اطراف پارک گلهانه، بازار بزرگ، بازار ادویه و کاخ توکاپی خواهید شد، اما زندگی در این بخش توریستی این شهر دارای اشکالات مشخصی است. مانند گران‌تر بودن (به دلیل قیمت بیشتر برای گردشگرانی که اطلاعات بهتری ندارند)، صدای بلندتر، کمی فقیرتر و مطمئناً به همان اندازه ایمن نیست که در فاتح به سمت جنوب و غرب بروید؛ یعنی محله‌های آکسارای و کومکاپی.
در نهایت، فاتح چیزهای بسیار خوبی دارد، اما اگر قرار باشد برای رزرو هتل در ترکیه به این منطقه فکر کنید هر روز مانند یک توریست که اطلاعی از قیمت‌ها و موارد دیگر ندارد با شما رفتار می‌شود. با تمام قیمت‌های بالقوه و جیب بری که همراه با آن است!
بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل

محله باشاک شهیر (Başakşehir)


باشاک شهیر که اخیراً محبوب شرکت‌های املاک و سازندگان مسکن است، محله‌ای است که در ابتدا بسیار عالی به نظر می‌رسد و تقریباً شبیه نسخه دیگری از شیشلی - تمیز، امن و مدرن است. با این حال، مسئله و تفاوت عمده این محله اروپایی با شیشلی، موقعیت مکانی آن است. باشاک شهیر در منتهی الیه غرب نیمه اروپایی استانبول واقع شده است، اما برای قرار دادن این موضوع در زمینه مناسب، با توجه به وسعت حیرت‌انگیز این کلان شهر بزرگ، عملاً می‌توانید کاملاً در شهر دیگری باشید، زیرا بسیار خارج از مرکز استانبول هستید. رسیدن به استانبول در یک جهت حدود یک ساعت طول می‌کشد و اگر در این قسمت از شهر زندگی می‌کنید یک ماشین برای بقا ضروری است. اگرچه برای برخی، این نوع رفت و آمد هیچ مشکلی ندارد و برخی معاملات ارزان قیمت املاک وجود دارد، ما به هر کسی که به طور جدی به سفر به استانبول فکر می‌کند توصیه می‌کنیم از محله‌هایی که این‌قدر دور از مرکز هستند، دوری کنند. خیلی بهتر است که به طور کامل در یک شهر دیگر ترکیه اقامت کنید، زیرا ارزش بسیار بیشتری برای زمان و پول شما دارد. و با توجه به ارزشش، باشاک شهیر همچنین منفورترین تیم فوتبال ترکیه را در حال حاضر دارد، در صورتی که برای شما مهم باشد!

محله تارلاباشی (Tarlabaşı)


از اعطای لقب بدترین محله در استانبول ناراحتیم اما متأسفانه درست است. شهرت تارلاباشی به عنوان بخشی نسبتا ناامن برای حضور در شهر، به ویژه پس از شب، قطعاً غیرقابل‌انکار است. این محله که در غرب میدان تقسیم، درست در شمال بلوار تارلاباشی واقع شده است، به طرز شگفت‌انگیزی به محله‌هایی چون جهانگیر و بی اوغلو نزدیک است، اما اجازه ندهید این نزدیکی شما را گول بزند، تفاوت این دو مانند تفاوت شب و روز است.
اثرات ناگوار فقر در این بخش از شهر متأسفانه منجر به عدم توسعه زیرساخت‌ها، افزایش بیشتر نرخ جرم و جنایت در اطراف و ناهمواری نسبی شده است که به نظر می‌رسد بقیه شهر اغلب فاقد آن هستند که چیز خوبی است. متأسفانه، مردمی که در این بخش از شهر زندگی می‌کنند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند، اما اگر قصد سفر به استانبول را دارید، مطمئن باشید که با اجتناب از تارلاباشی به هر قیمتی، ایمن می‌مانید.
بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل

محله دولاپ دره (Dolapdere)


دولاپدره که در چند قدمی میدان تقسیم و خیابان استقلال واقع شده است، یکی از فقیرترین مناطق استانبول است. وقتی شروع به صحبت با مردم محلی در مورد فقر در استانبول می‌کنید، بسیاری از مردم دولاپدره را در ذهن خود دارند و به شما هشدار می‌دهند که از این منطقه دوری کنید. فقر شدید، خشونت و ویرانی، زندگی روزمره را در اینجا تشکیل می‌دهد. کسانی که توانایی پرداخت هزینه غذا و چند محل اسکان اولیه را دارند در اسرع وقت این محله را ترک می‌کنند. رانندگانی که به طور تصادفی با ماشین وارد خیابان‌های دولاپ دره می‌شوند، خطر گم شدن وسایل نقلیه خود را دارند (بدون شوخی). یکی از راننده‌های تاکسی گفته است که قبل از ورود به محله باید چراغ‌های داخلی تاکسی را خاموش کند، رادیو را خاموش کند و چند لباس کهنه را داخل تاکسی آویزان کند. و تنها دلیل امن بودن او این بود که کسی را می‌شناخت که آنجا زندگی می‌کرد! لذا هرگز به فکر رزرو هتل استانبول در این منطقه نباشید.

محله قاضی عثمان پاشا (Gaziosmanpaşa)


قاضی عثمان پاشا یک منطقه پرجمعیت است که تا اواسط دهه ۵۰ قرن گذشته یک زمین بایر بود. سپس مهاجران غیرقانونی از بالکان به دنبال مردم رومی در آنجا ساکن شدند و مقامات یتیم‌خانه‌ها و خانه‌هایی برای سالمندان ساختند. از قرن گذشته تا به امروز این یکی از خطرناک‌ترین نقاط استانبول به شمار می‌رود. این مکانی محروم با زیرساخت‌های بسیار ضعیف و ساختمان‌های آشفته است. آخرین باری که با یکی از دوستان در منطقه بودیم، از اخبار مطلع شدیم که پلیس در یکی از خیابان‌ها یک لانه حاوی سلاح کشف کرده است. تمام ماجرا با حضور یک تانک پلیس و یک هلیکوپتر همراه بود. و یک هفته قبل از آن، تیراندازی در خیابان دیگری رخ داد و یک مرد محلی جان خود را از دست داد که با این حال، کسی را در آنجا غافلگیر نکرد. قاضی عثمان پاشا در کنار مرکز تاریخی واقع شده است، بنابراین بسیاری از مردم می‌توانند در مورد این محله کنجکاو باشند و بخواهند به کاوش بروند. اما این کار را نکنید این منطقه حتی در روز هم خطرناک است.
بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل

محله اسن یورت (Esenyurt)


اسن یورت نیز مانند باشاک شهیر در منتهی الیه غرب شهر واقع شده است، البته کمی نزدیک‌تر از محله فوق به شهر. با این حال، بر خلاف باشاک شهیر، اسن یورت به دلیل هجوم مهاجرت غیرقانونی از سوی پناهندگانی که از جنگ در کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق فرار می‌کنند، با جرم و جنایت رو به افزایش است.
به این ترتیب، اگرچه آژانس‌های املاک و مستغلات همچنان سعی می‌کنند معاملات بزرگ در سهام املاک در این بخش از استانبول را به مردم بفروشند، متأسفانه هر نوع سرمایه‌گذاری در این منطقه از شهر یک دارایی استهلاکی خواهد بود. حتی اقامت در هتل در این منطقه نیز توصیه نمی‌شود. جنایت، ازدحام جمعیت و زیرساخت‌های اسن یورت متأسفانه همچنان در حال آسیب دیدن هستند، در حالی که بی‌ثباتی سیاسی در سایر نقاط این منطقه جغرافیایی ادامه دارد.

محله قاسم پاشا (Kasımpaşa)


این محله به آن اندازه خطرناک نیست، بیشتر شبیه یک مکان فقیرانه و تا حدودی محروم است. در واقع طی چند سال گذشته، بسیاری از چیزها در اینجا تغییر و بهبود یافتند و حتی برخی از آپارتمان‌های زیبا در آن ظاهر شدند. با این حال، بسیاری از ساکنان استانبول این بخش از شهر را برای زندگی انتخاب نمی‌کنند. تنها زمانی که برخی مهاجران به محله قاسم پاشا می‌روند، زمانی است که پس از فکر کردن به اینکه احتمالاً به آنجا نقل مکان کنند، آن را بررسی می‌کنند. در آن زمان آن‌ها چیز زیادی درباره محل زندگی مهاجران در استانبول نمی‌دانند، بنابراین تصمیم می‌گیرند قبل از رزرو آپارتمان به این محله سر بزنند. صادقانه بگوییم، این تصمیم درستی است. آن‌ها اصلا تحت تاثیر محله قاسم پاشا قرار نخواهند گرفت. بیشتر از آن، برخی از خیابان‌ها کاملاً ناهموار و حتی ترسناک به نظر می‌رسند. بعضی از خانه‌ها انگار بمباران شده یا چیزی دیگر از هم می‌پاشند. و یکی از دوستان (محلی) به ما گفته است که قاسم پاشا منطقه‌ای است که در آن کلاهبرداران و سارقان زیادی نیز زندگی می‌کنند. مردم ترکیه این منطقه را عمدتاً با رئیس جمهور اردوغان که در خیابان‌های آن بزرگ شده بود مرتبط می‌دانستند. این روزها آن را با مهاجران کشورهای محروم، پناهندگان و جیب برها مرتبط می‌دانند. محله قاسم پاشا به برج گالاتا و خیابان استقلال نزدیک است. اگر آدرس هتل محل اقامت خود را بلد نیستید، راه رفتن در آنجا آسان است.
بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل

محله آق سرای (Laleli-Aksaray)


در حالی که لاللی و آق سرای خطرناک هستند، راحت‌ترین محله‌های استانبول هستند. با این وجود آن‌ها برای مسافران تنها، به ویژه زنان، واقعاً امن نیستند. اکثراً، در هر دوی این محله‌ها، اروپایی‌های شرقی که برای خرید در بازارهای محلی به اینجا می‌آیند و محصولات چرمی و خز را می‌فروشند، رفت و آمد می‌کنند. با این حال، علاوه بر بازارها، لاللی به خاطر روسپی‌ها و آق سرای به دلیل داشتن جمعیت زیادی محافظه‌کار که بر اساس سنت‌های قدیمی زندگی می‌کنند، بسیار مذهبی هستند و به شیوه‌ای بسیار محافظه‌کارانه لباس می‌پوشند، شهرت دارد. در آق سرای زنان بسیاری را خواهید دید که حجاب دارند، بسیاری از مردان مانند لباس روحانی می‌پوشند و عمامه‌هایی با عبا سر می‌کنند. اگر روزی به این منطقه سفر کردید تا جایی که ممکن است متواضعانه لباس بپوشید. در غیر این صورت، حداقل در معرض خطر قرار گرفتن نظرات یا مشاجره هستید. اگر برای خرید به لاللی می‌آیید، این کار را فقط در روز انجام دهید. بعد از هفت، منطقه خطرناک می‌شود. در بسیاری از مواقع افرادی هستند که سعی می‌کنند چیزی به شما بفروشند، دنبال شما بیایند یا دستتان را بگیرند! در لحظات دیگر، برخی از مردان می‌توانند نظرات احمقانه‌ای (به روسی یا انگلیسی) بدهند که هیچ معنایی نداشته باشد یا چیزی را به دلخواه فریاد بزنند. اگر با تور یا با هدف خرید عمده از بازار به استانبول سفر می‌کنید، احتمالا اقامت در لاللی یا آق سرای مشکلی نداشته باشد. اما به هر دلیل دیگری بهتر است محله دیگری را انتخاب کنید.

محله گولسویو (Gülsuyu)


گولسویو یک محله در منطقه مال تپه در سمت آسیایی استانبول است. احتمال این که به عنوان یک گردشگر از شهر به آنجا برسید بسیار کم است. با این حال، اگر یکی از شما درباره این محله به عنوان مکانی برای زندگی در استانبول با خانواده ‌بپرسد، هرگز این محله را به او پیشنهاد نکنید، به خصوص اگر بچه داشته باشند. به طور کلی منطقه مال تپه (که اگر به نقشه نگاه کنید بسیار بزرگ است) بهترین مکان برای زندگی در استانبول نیست. اگر حق انتخاب دارید، مال تپه را برای اقامت کوتاه یا طولانی انتخاب نکنید! بله، منظره بسیاری از ساختمان‌های آپارتمانی، به ویژه جزایر پرنس در فاصله بسیار زیبایی است. دریا نزدیک است. اما برای قلدرها معروف است و بیرون رفتن در شب تقریبا غیرممکن است زیرا ناامن می‌شود. با تاریکی، پلیس شروع به گشت زنی بیشتر می‌کند و به همه افرادی که در خیابان راه می‌روند به عنوان مظنون نگاه می‌کند و دائماً هویت آن‌ها را بررسی می‌کند. گولسویو به طور خاص یک محله ترسناک است که در آن مردم تمایل به انجام کارهای ترسناک دارند. برخی از آن‌ها برای مثال اتوبوس‌های عمومی را می‌سوزانند. اگر در گذشته در اعتراض به یک تصمیم سیاسی می توانستند این کار را انجام دهند، سال گذشته دوباره چند اتوبوس را فقط به خاطر اینکه به موقع حرکت نکردند آتش زدند. به طور کلی، مردم اینجا دوست دارند اعتراض کنند که اغلب بسیار تهاجمی و غیرقابل‌کنترل می‌شوند. هیچ ایستگاه پلیسی در این محله وجود ندارد و اگر اتفاقی بیفتد زمان زیادی طول می‌کشد تا پلیس ظاهر شود.
بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل

کلام آخر
هدف ما از این مقاله این بود که در سفر بعدی خود به استانبول در مناطقی اقامت نکنید که خاطره تلخی برای شما بگذارد. این مناطق را به خاطر بسپارید و برای تور لحظه آخری استانبول، سفرمارکت را فراموش نکنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است