search
menu

کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

[ پنهان کردن ]
اهمیت کاخ های استانبول از دید تاریخی و فرهنگی چیست
کاخ ییلدیز استانبول (Istanbul Yildiz Palace)
کاخ موزه توپکاپی استانبول (Topkapi Palace Musuem)
کاخ دلمه باغچه استانبول (Dolmabahce Palace)
کاخ مسلک استانبول (Maslak Pavilion)
کاخ بیلربی استانبول (Beylerbeyi Palace)
کاخ کوچوکسو استانبول (Kucuksu Palace)
کاخ ایهلامور در بشیکتاش (Ihlamur Pavilion)
کاخ چراغان کمپینسکی استانبول (Ciragan Palace Kempinski)
کاخ خدیو استانبول (Khidiv Palace)
کاخ تکفور استانبول (Tekfur Palace)
کاخ آینالی کاواک استانبول (Aynalikavak Pavilion)
کاخ عادله سلطان استانبول (Adile Sultan Palace)
کاخ های استانبول بازمانده دوران شگفت‌انگیز و باشکوه امپراتوری عثمانی است. این کاخ ها بخشی از جاهای دیدنی استانبول هستند و شما را به سفری در دل تاریخ می‌برند. در این نوشته با بعضی از مشهورترین کاخ های استانبول آشنا می‌شویم.
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

اهمیت کاخ های استانبول از دید تاریخی و فرهنگی چیست


کاخ های استانبول در دوران امپراتوری عثمانی ساخته شده‌اند. این کاخ ها در زمان سلاطین گوناگون عثمانی و در شرایط سیاسی و تاریخی متفاوتی طراحی و ساخته شده‌اند. به همین دلیل از معماری هر کدام از این کاخ‌ها می‌توانید به تحولات تاریخی این کشور پی ببرید.

کاخ ییلدیز استانبول (Istanbul Yildiz Palace)


کاخ ییلدیز از جمله کاخ‌های سلطنتی استانبول است که بر فراز تپه ییلدیز در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است. این کاخ در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به فرمان سلیم سوم بنا شد. او این کاخ را به مادرش سلطان مهری شاه اهدا کرد تا به عنوان یک اقامتگاه موقت مورد استفاده قرار بگیرد. اما در دوره‌های بعد سلاطین عثمانی مانند محمود سوم، سلطان عبدالمجید و سلطان عبدالعزیز بخش‌های مختلف کاخ را گسترش دادند و آن را به مقری برای امپراتوری عثمانی و محل زندگی سلاطین آن تبدیل کردند. در نهایت در دوره سلطان عبدالحمید بود که این مجموعه با نام کاخ ییلدیز به معنی کاخ ستارگان و به عنوان چهارمین مقر سلطنتی امپراتوری عثمانی در شهر استانبول مطرح شد. گفتنی است سلطان عبدالحمید به مدت ۳۳ سال متوالی در این کاخ مجلل زندگی کرد. این مجموعه سلطنتی دارای باغ‌ها و ویلاهایی با چشم‌انداز زیبایی از تنگه بسفر است. برخی از این باغ‌ها بطور حرفه‌ای طراحی شده‌اند و برخی دیگر به تناسب طبیعت خود شکل گرفته‌اند. باغ بیرونی که فضای زیباتری دارد در گذشته محل شکارگاه سلاطین بوده است. سازه‌ها و ویلاهایی که در محوطه باغ قرار دارند هر کدام در سال‌های مختلفی بنا شده‌اند و با دیوارهای بلند احاطه شده‌اند. از این رو از منظر سبک و سیاق معماری کمی با یکدیگر متفاوتند با این حال همگی آنها در یک راستا و ضلع شمالی باغ قرار گرفته‌اند.
ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای سه شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۶ (زمان کاری در دوره‌های بازسازی کاخ می‌تواند متغیر باشد)
نشانی: استانبول، منطقه بشیکتاش، جاده ییلدیز
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ موزه توپکاپی استانبول (Topkapi Palace Musuem)


کاخ توپکاپی Topkapi یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی استانبول است. کاخ و موزه توپکاپی در محل تقاطع بسفر و شاخ طلایی جای گرفته است. کاخ توپکاپی یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین مجموعه‌های تاریخی و معماری آسیایی است. از سال ۱۹۴۲ توپکاپی یک موزه برجسته و پرطرفدار را در خود دارد. این کاخ عظیم سه دروازه دارد و ساخت آن از دوران بیزانسی آغاز شده و در دوران عثمانی و به اوج شکوه و گستردگی خود رسیده است. کاخ توپکاپی به مدت ۳۵۰ سال تا آستانه سال ۱۸۵۰ محل استقرار سلاطین عثمانی بوده است. در نهایت پس از سال‌ها زندگی پادشاهان عثمانی در این کاخ و برگزاری رویدادهای مهم دوران در این کاخ سلطنتی، با تشکیل جمهوری ترکیه درهای کاخ به عنوان یک کاخ موزه ارزشمند تاریخی به روی بازدیدکنندگان گشوده شد. گذشته از بخش موزه، این مجموعه دارای بخش‌های متنوعی است که اصلی‌ترین آنها شامل چهار حیاط بیرونی، کاخ درونی، بخش دیوان سلطنتی، کلیسای ایا ایرنه، بخش‌های خدماتی مانند اتبارها و مطبخ خانه‌ها و همچنین حرمسرا است. معماری هر گوشه از این کاخ سلطنتی شاهکاری از معماری دوران عثمانی محسوب می‌شود. تالارهای باشکوه، باغ‌های چشم‌نواز و محوطه‌های مزین شده حیاط‌های بیرونی این مجموعه را به یک کاخ پر زرق و برق و لوکس تبدیل کرده است که پیشینه تاریخی آن نیز به ارزش آن افزوده است.
ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر
نشانی: استانبول، منطقه اروپایی فاتح، منطقه جان کورتران، نزدیک میدان سلطان احمد
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ دلمه باغچه استانبول (Dolmabahce Palace)


کاخ دلمه باغچه Dolmabahce از دیگر کاخ های استانبول است که در کنار تنگه بسفر در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است. دلمه باغچه آخرین محل استقرار سلاطین عثمانی بوده و هم اکنون هم به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌رود. دلمه باغچه توسط سلطان عبدالمجید در سال ۱۸۵۰ ساخته شد و سبک معماری باروک اروپایی و نشان از گرایش امپراتوری عثمانی به عناصر فرهنگی اروپایی است. این ویژگی در بخش‌های مختلف کاخ دلمه باغچه مثل طراحی نقش و نگارهای داخلی یا دیگر وسایل و دکوراسیون هم دیده می‌شود. گذشته از معماری شگفت‌انگیز کاخ، وسعت آن نیز بسیار قابل توجه است تا اندازه‌ای که از آن به عنوان یکی از وسیع‌ترین کاخ‌های سلطنتی ترکیه نام برده می‌شود. بنای اصلی کاخ شامل یک عمارت مجلل است که در مرکز قرار گرفته و ۲۵۸ اتاق نیز در دورتادور آن تعبیه شده است. علاوه بر آن، ۴۶ تالار وسیع نیز در کاخ وجود دارند که در تزئین سقف آنها بالغ بر ۱۴ تن طلا بکار رفته است. فضای داخلی کاخ نیز صدها تابلو نقشی از هنرمندان ترک و خارجی را در خود جای داده است که همگی از منظر تاریخی و هنری ارزشمند هستند. گفتنی‌ها درباره این باغ کم نیستند اما در مجموع می‌توان گفت رویدادهای تاریخی مهم و گنجینه‌های تاریخی عظیمی که در آن جای گرفته است ارزش و ابهت خاصی به آن می‌بخشد. از نمونه‌های آن می‌توان به اتاق مخصوص شخصیت تاریخی و معروف ترکیه کمال مصطفی آتاتورک در باغ اشاره کرد. او پس از تشکیل جمهوری ترکیه این کاخ را به عنوان مقر سیاسی خود در استانبول انتخاب کرد و از این رو بسیاری از گردهمایی‌های شخصیت‌های سیاسی ترکیه با سیاستمداران خارجی در این بخش از کاخ برگزار می‌شد. در واقع می‌توان گفت کاخ دلمه باغچه تا مدت‌ها محل بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی و شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری بوده است.
ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر
نشانی: استانبول، منطقه بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلمه باغچه
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ مسلک استانبول (Maslak Pavilion)


کاخ مسلک Maslak در خیابان بیوک‌دره استانبول قرار دارد. کاخ مسلک از زیباترین کاخ های استانبول است و در منطقه‌ای سرسبز و پردرخت قرار گرفته است. معماری قرن ۱۹ این مجموعه در کنار چشم‌اندازی بر بسفر از ویژگی‌های این کاخ است. بنای اولیه کاخ در دوران امپراتوری عثمانی و در زمان سلطان محمود دوم بنا شد و بعدها در زمان سلطان عبدالعزیز بخش‌های بیشتری به آن افزوده شد. در زمان سلطان حمید نیز کاخ به عنوان اقامتگاهی موقت جهت استراحت این سلطان عثمانی و همچنین شکارگاه مورد استفاده قرار داشت. این مجموعه کاخ موزه شامل چند عمارت باشکوهی است که در فضای سبزی به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع قرار گرفته و مملو از درختان موز و سرخس است. بخش‌های اصلی کاخ مسلک شامل کوشک‌های سلطنتی، اتاق خواب و محل کار سلطان، حیاط بیرونی به انضمام باغچه‌ها، عمارت بزرگ و تالارها یا اتاق‌های عمومی کاخ می‌شود.
سلطان عبدالحمید دوم پیش از رسیدن به سلطنت در این مجموعه زندگی می‌کرد و تحصیل می‌کرد. این کاخ سلطنتی اکنون به عنوان یک جاذبه گردشگری استانبول به روی عموم گشوده شده است و برخی از کوشک‌های آن به صورت کافه تغییر کاربری داده است. باغ اصلی این کاخ اکنون به نام پارک ملی سلطنتی شناخته می‌شود.
ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر
نشانی: استانبول، منطقه بشیکتاش، خیابان بیوک دار
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ بیلربی استانبول (Beylerbeyi Palace)


یکی از زیباترین کاخ‌های استانبول که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید، کاخ بیلربی است. کاخ بیگلربیگی استانبول در نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی و در زمان پادشاهی سلطان عبدالعزیز ساخته شد. در حقیقت، این کاخ که در نیمه آسیانشین منطقه بسفروس شهر استانبول واقع شده، از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ بنا گردید و عمارتی برای استراحت و آرامش سلطان عبدالعزیز در فصل تابستان بود. این کاخ که محلی برای میزبانی از سران کشورهای خارجی نیز محسوب می‌شد، همواره شاهان و ولیعهدها را تحت تاثیر خود قرار می‌داد. بنای اصلی کاخ شامل یک ساختمان سفید رنگ بلند است که ۲۴ اتاق و ۶ سالن بزرگ را در خود جای داده است. در فضای بیرونی ساختمان یک استخر بزرگ قرار گرفته است که خبر از تمایل پادشاه به استفاده از این کاخ به عنوان یک اقامتگاه تابستانی می‌دهد. علاوه بر آن یک تندیس سنگی شیر نیز در قسمت بیرونی ساختمان تعبیه شده است که بسیار جلب توجه می‌کند. فضای داخلی کاخ نیز از منظر چشم‌نواز بودن دست کمی از نمای لوکس بیرونی آن ندارد. به هر گوشه از کاخ که نگاه کنید وسیله‌ای لوکس به چشم می‌خورد؛ از ساعت‌های فرانسوی گرفته تا تابلوهای نقاشی عظیم، گلدان‌های لوکس چینی و لوسترهای کریستالی خیره‌کننده همگی ظاهری لوکس و مدرن به کاخ داده‌اند. اسباب و اثاثیه چوبی کاخ نظیر صندلی‌های ناهارخوری دارای کنده‌کاری‌های مجلل چوبی هستند و گفته می‌شود این کنده‌کاری‌ها هنر دست سلطان عبدالحمید دوم است که در شش سال پایانی عمر در این کاخ محبوس بوده است.
ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر
نشانی: استانبول، منطقه اسکودار، محله بیلربی، خیابان عبدالله آقا
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ کوچوکسو استانبول (Kucuksu Palace)


کاخ کوچوکسو Kucuksu در نزدیکی دژ آنادولو از زیباترین کاخ های استانبول است. کاخ کوچوکسو در ساحل آسیایی بسفور جای گرفته و سابقه آن به دوران بیزانسی برمی‌گردد و در دوران عثمانی تبدیل به یک پارک سلطنتی شد. این کاخ برای اقامت‌های موقتی و کوتاه مدت سلطان عثمانی در زمان شکار و گردش در جنگل‌های اطراف ساخته شده است. کاخ دارای ۹ اتاق است که معماری دکوراسیون آنها بسیار لوکس و سلطنتی طراحی شده است و به شدت جلب توجه می‌کند. همه اتاق‌ها دارای کف‌پوش‌های چوبی شیک هستند و سقف آنها با حکاکی‌های طلایی رنگ ظریف بر روی سنگ‌ مزين شده است. اسباب و اثاثیه داخل هر اتاق نیز شامل لوسترهای کریستال بوهم، فرش‌های ابریشمی گران قیمت و شومینه ساخته شده از سنگ‌های مرمر ایتالیایی است که همگی نشانگر سلیقه لوکس و سبک زندگی پر خرج سلاطین عثمانی است. در مجموع معماری خیره‌کننده فضای داخلی کاخ، مناظر طبیعی پیرامون کاخ و چیدمان جذاب داخلی همگی کاخ کوچوکسو را به یکی از چشم‌نوازترین کاخ‌های سلطنتی استانبول تبدیل کرده است.
ساعات کاری: همه روزه به جز دوشنبه‌ها زا ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر
نشانی: استانبول، منطقه بیکوز، محله کوچوکسو
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ ایهلامور در بشیکتاش (Ihlamur Pavilion)


کاخ ایهلامور Ihlamur یکی از کاخ های استانبول با معماری مربعی است و بخشی از مجموعه ساخت و سازهای سلطان عبدالمجید مثل کاخ دلمه باغچه و کوچوکسو است. لامارتین شاعر فرانسوی هم در خاطراتش از بازدیدش از این کاخ یاد کرده است. بخش اصلی کاخ شامل یک عمارت کلاه فرنگی با مساحتی کوچک است که معماری سبک باروک به وضوح در آن پیدا است. پس از عبور از راهروی ورودی دو اتاق در دو سمت ساختمان تعبیه شده است. دکوراسیون داخلی اتاق‌ها و سالن درست همانند بسیاری از کاخ‌های عثمانی در استانبول به سبک غربی است. در کل معماری و طراحی داخلی کاخ ایهلامور به اندازه دیگر کاخ‌های استانبول که در زمان عثمانی بنا شده‌اند زیبا و دیدنی است. با این حال ویژگی برجسته این کاخ را می‌توان در محوطه طبیعی پیرامون آن دانست. فضای بیرونی کاخ به قدری زیبا است که در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ به عنوان یک مقصد تابستانی جذاب در میان اهالی منطقه مطرح شده بود. در حقیقت ایهلامور به زبان ترکی به معنای درخت نمدار یا زیرفون است که گونه‌ای از درختان محسوب می‌شود. این درخت معمولاً تنومند و بزرگ است و ظاهر چشم‌نوازی دارد. وجود تعداد زیادی از این درختان در فضای بیرونی کاخ ایهلامور زیبایی خاصی به آن بخشیده است. علاوه بر آن کمی آن‌طرف‌تر از درخت‌های سایه‌انداز نمدار یک دره زیبا جا خوش کرده است که منظره پیرامون کاخ را به چشم‌اندازی رؤیایی تبدیل کرده است.
ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر
نشانی: استانبول، منطقه نیشان تاشی، تشویکیه، محله شیشلی
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ چراغان کمپینسکی استانبول (Ciragan Palace Kempinski)


ساخت قصرها و کاخ‌های سلطنتی پر زرق و برق از قدیمی‌ترین سنت‌های رایج در میان پادشاهان عثمانی بود. این کاخ‌ها اغلب توسط سلاطین نسل بعد عثمانی به تصاحب و مدام به صورت املاک موروثی از یک سلطان به تملک سلطان دیگر درمی‌آمدند. تا اینکه در برهه‌ای از دوران سلطنت عثمانی پادشاهان دیگر تمایل به تملک کاخ اجداد خود نداشتند. این موضوع موجب شد تا هر یک از آنها به ساخت کاخ‌های جدید روی بیاورند تا بنای سلطنتی تازه‌ای به سبک و سیاق جدید برای خود دست و پا کنند. زمان حکمرانی سلطان عبدالعزیز نیز اوج دوران ساخت و ساز کاخ‌های جدید سلطنتی بود. کاخ چراغان کمپینسکی استانبول که برخی به آن کاخ چیران می‌گویند نمونه بارز این کاخ‌ها است.
بنای اولیه این کاخ به دستور سلطان عبدالعزیز تخریب شد و کاخ جدید مابین سال‌های ۱۸۶۳ و ۱۸۶۷ میلادی از نو بنا شد. ساختمان کاخ از یک سمت به محوطه درختان جنگلی و از سمت دیگر به چشم‌انداز آب‌های بسفر مشرف شده است. کاخ از طریق یک پل سنگی زیبا به یکی دیگر از کاخ‌های سلطنتی معروف استانبول به نام کاخ ییلدیز متصل شده است. نمای بیرونی کاخ نیز با سنگ‌های مرمر رنگی مزین شده است، دکوراسیون و معماری داخلی آن هم مثال‌زدنی است. لازم به ذکر است که این کاخ در حال حاضر یک هتل پنج ستاره لوکس است که تحت عنوان هتل چراغان استانبول شناخته می‌شود که به سبب ارزش تاریخی و چشم‌انداز زیبای تنگه بسفر و جنگل انبوه طرفداران بی‌شماری دارد.
ساعات کاری: شبانه روزی
نشانی: استانبول، منطقه بشیکتاش، خیابان چراغان ۳۲
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ خدیو استانبول (Khidiv Palace)


کاخ خدیو استانبول نیز از دیگر کاخ‌های سلطنتی این شهر است که در بخش آسیایی استانبول و در حاشیه تنگه بسفر قرار گرفته است. فرایند ساخت و ساز این کاخ که به آن کاخ چوبوکلو هم گفته می‌شود در سال ۱۹۰۷ میلادی به اتمام رسید و به عنوان محل زندگی پادشاه مصری استانبول به نام خدیو عباس حکیم پاشا مورد استفاده قرار گرفت. این مجموعه سلطنتی شامل یک عمارت سلطنتی سه طبقه با مساحت تقریبی ۱۰۰۰ متر مربع و همچنین محوطه باغ بیرونی با مساحت ۱۱۰ هکتار است. معماری کاخ در مجموع به سبک هنر نو شناخته می‌شود و از آنجا که معمار کاخ یک فرد ایتالیایی بوده است شباهت بنای آن با ویلاهای ایتالیایی کاملاً مشهود است. با این حال رگه‌هایی از سبک معماری نئوکلاسیک عثمانی نیز در آن دیده می‌شود. جالب است بدانید که آسانسور کاخ از ویژگی‌های قابل توجه آن بشمار می‌رود. این آسانسور که از نوع هیدرولیک است با انرژی بخار آب کار می‌کند. بکارگیری آب‌نماهای وسیع در بخش ورودی کاخ جهت تزئین نیز از دیگر ویژگی‌های خاص این کاخ تاریخی است. گفتنی است سلطان عباس خدیو تا سال ۱۹۳۰ میلادی در کاخ خدیو زندگی کرد و بعد از آن کاخ تا سال‌ها به حالت متروکه درآمد. در سال ۱۹۸۴ کاخ برای مدت کوتاهی به یک هتل تغییر کاربری داد اما هتل نیز بعد از مدتی تعطیل شد. در حال حاضر این مجموعه به عنوان یک باغ رستوران فعالیت دارد و پذیرای گردشگران و خریداران بلیط هواپیما است.
ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ نیمه شب
نشانی: استانبول، منطقه بیکوز، محله چوبوکلو
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ تکفور استانبول (Tekfur Palace)


کاخ پورفیروگنیتوس استانبول (Palace of Porphyrogenitus) که بیشتر به کاخ تکفور استانبول شهرت دارد از شاهکارهای دوره بیزانس است و قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد. این کاخ در واقع در ابتدا تنها بخشی از مجموعه عظیم کاخ بلاچرنا بود. کاخ بلاچرنا یک مجموعه سلطنتی وسیع و بااهمیت در شهر سابق قسطنطنیه بود که عمارت‌های کوچکتری را در خود جای داده بود اما اغلب این عمارت‌ها در دوران عثمانی تخریب شدند. یکی از معدود عمارت‌های کوچک یا کوشک‌هایی که از این مجموعه سلطنتی بزرگ به جای ماند همان کاخ پورفیروگنیتوس بود که در میان اهالی ترکیه تحت عنوان کاخ تکفور شهرت یافت. برخلاف اغلب بناهای دوره بیزانس که در منطقه تاریخی سلطان احمد قرار گرفته‌اند این کاخ در سواحل منطقه شاخ طلایی استانبول قرار گرفته است. در حال حاضر این عمارت به شکل یک موزه درآمده است و تحت عنوان کاخ موزه تکفرو شناخته می‌شود.
ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر
نشانی: استانبول، منطقه فاتیح، محله ایوانسرای
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ آینالی کاواک استانبول (Aynalikavak Pavilion)


کاخ آینالی کاواک استانبول در سال ۱۶۱۳ و در زمان حکمرانی عثمانی و سلطنت سلطان احمد اول بنا شد. با این حال بنای کنونی کاخ حاصل تغییر و تحولاتی است که سلاطین بعدی عثمانی در ساختار بنای آن به وجود آوردند. جالب است بدانید که عنوان کاخ آینالی کاواک به معنای قصر صنوبرهای آینه‌ای است. دلیل نام‌گذاری این عمارت سلطنتی نیز جالب و شنیدنی است. در قرن ۱۹ میلادی و بعد از اتمام نبرد میان عثمانی‌ها و ونیزی‌ها، آنها تعداد زیادی آینه به عنوان هدیه برای حاکم عثمانی در آن زمان یعنی سلطان احمد سوم فرستادند. حاکم عثمانی نیز دستور داد تا این آینه‌ها را در گوشه و کنار کاخ نصب کنند. انعکاس تصویر انبوه درختان صنوبری که در باغ عمارت وجود داشتند در آینه‌های کاخ منظره زیبایی به وجود آورد و این ماجرا به نام‌گذاری کاخ به قصر آینالی کاواک ختم شد. متأسفانه در اواخر قرن نوزدهم ساخت و سازهای منطقه پیشروی کردند بطوری که بخش‌هایی از کاخ نیز تخریب شد. امروزه بخش‌ اصلی باقی مانده از کاخ به عنوان یک کاخ موزه فعالیت دارد و برای خریداران بلیط هواپیما استانبول قابل بازدید است.
ساعات کاری: روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر و روزهای سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب. لازم به ذکر است دوشنبه‌ها کاخ موزه آینالی کاواک تعطیل است.
نشانی: استانبول، منطقه بی اوغلو، محله هاسکوی، خیابان دونانما
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

کاخ عادله سلطان استانبول (Adile Sultan Palace)


کاخ عادله سلطان از دیگر کاخ‌های استانبول است که در سال ۱۸۶۱ میلادی در بخش آسیایی استانبول و بر فراز تپه‌ای رو به تنگه بسفر ساخته شد. این کاخ به عنوان یک عمارت اهدایی به عادله سلطان دختر سلطان محمود دوم از سلاطین عثمانی واگذار شد. گفته می‌شود دختر سلطان در اواخر عمرش کاخ را به خیریه وقف کرد و از این رو بعد از فوت او تا مدت‌ها از آن به عنوان یک مدرسه دخترانه استفاده شد. با این حال چشم‌انداز تماشایی کاخ که شامل منظره رؤیایی آب‌های دریای سیاه و دریایی مرمره بر فراز بسفر و مناظر طبیعی سرسبز پیرامون کاخ موجب شد تا بار دیگر توجه سیل زیادی از شرکت‌کنندگان تور استانبول به این کاخ جلب شود. در نهایت پس از یک دوره بازسازی کاخ به عنوان یک تالار وسیع جهت برگزاری رویدادها و مراسم‌های مهم در شهر استانبول بازگشایی شد.
کاخ های استانبول و ماجراهای شنیدنی آن

امروزه این کاخ به عنوان یکی از مشهورترین تالارهای عروسی شهر استانبول شناخته می‌شود. این کاخ ۵۵ اتاق مجلل با چشم‌اندازهای تماشایی را در خود جای داده است. بعلاوه چندین سالن بزرگ نیز در آن وجود دارد که به عنوان سالن اجتماعات از آن استفاده می‌شود. سقف اتاق‌ها بسیار بلند است و به طرز هنرمندانه‌ای با زرورق‌های طلایی تزيین شده‌اند که جلوه‌ای باشکوه و سلطنتی به فضای آن بخشیده است. گذشته از طراحی دکوراسیون داخلی و ظاهر مجلل کاخ، امکانات متعددی در آن قرار گرفته است که شامل محوطه فودکورت با ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر، رستوران فضای باز با امکان میزبانی همزمان از ۱۰۰۰ نفر و پارکینگ خودرو با ظرفیت ۱۰۰ خودرو اشاره کرد.
ساعات کاری: ۲۴ ساعته
نشانی: استانبول، منطقه اوسکودار، خیابان وانیکوی
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است