search
menu

آکواریوم استانبول؛ دنیای زیرزمینی اقیانوس‌ها

[ پنهان کردن ]
درباره آکواریوم استانبول
چرا باید از آکواریوم استانبول بازدید کنیم؟
بخش های گوناگون آکواریوم استانبول
گونه های جانوری در آکواریوم استانبول
تفریحات آکواریوم استانبول
امکانات آکواریوم استانبول
نحوه دسترسی به آکواریوم استانبول
ساعت و هزینه بازدید از آکواریوم استانبول
جاذبه های دیدنی نزدیک به آکواریوم استانبول
رستوران های نزدیک به آکواریوم استانبول
هتل های نزدیک به آکواریوم استانبول

درباره آکواریوم استانبول


استانبول را می توان دنیایی از جاذبه های دیدنی دانست که هر سلیقه ای را می تواند راضی نگه دارد. یکی از این جاذبه ها، آکواریوم استانبول است. اگر گشت و گذار در دنیای زیر آب را دوست داشته باشید و به آن علاقه مند باشید، قطعا این آکواریوم می تواند لحظه های خیلی خوبی را برایتان رقم زند.
آکواریوم استانبول به عنوان یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان شناخته می‌شود. این آکواریوم که در مرکز خرید فلوریا در شهر استانبول قرار دارد، مکانی برای زیستگاه های دریایی و غیر دریایی بوده و شامل انواع ماهی های رنگارنگ و متفاوتی است. این آکواریوم جزو جاذبه های دیدنی استانبول به شمار می رود که در طی سال بازدیدکنندگان زیادی با خرید تور استانبول از این مکان دیدنی بازدید می کنند و همگی با رضایت کامل این جا را ترک می کنند. اگر شما نیز جزو نفراتی هستید که رابطه خوبی با ماهی ها و آبزیان دارید یا اینکه عاشق دنیای زیر آب هستید، آکواریوم استانبول برای شما هم جذاب خواهد بود.
آکواریوم استانبول؛ دنیای زیرزمینی اقیانوس‌ها
آکواریوم استانبول با جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات جهان در دو طبقه وسیع در سال ۲۰۱۱ ساخته شده و شامل بیش از ۱۷ هزار گونه جانوری است. در ابتدا وارد تونلی ۱.۲ کیلومتری خواهید شد و با گونه‌ های مختلفی از ماهی‌ ها و جانوران زیر آب آشنا خواهید شد. این آکواریوم با دیگر آکواریوم ها در دنیا متفاوت است و با موضوع های آموزشی و تفریحی خود از آخرین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. در واقع با بازدید از این آکواریوم از اعماق دریا لذت خواهید برد و با فرهنگ و تاریخ آن سرزمین آشنا خواهید شد. همچنین فضای این آکواریوم مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا برای موجودات زنده محیطی سالم و همانند واقعیت شبیه سازی شده اند. با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و بازدید از این آکواریوم خودتان را برای سفری از دریای سیاه تا اقیانوس آرام آماده کنید.
آکواریوم استانبول در سال ۲۰۱۱ در فلوریا در جنوب غربی استانبول و در ۵ کیلومتری فرودگاه آتاتورک افتتاح شد و امروزه به دلیل تنوع و حجم بالای گونه های جانوران آبی اش که حدود ۱۵۰۰ گونه ی مختلف است، در بین شناخته شده ترین آکواریوم های دنیا قرار دارد. این آکواریوم در ساختمانی ۲ طبقه قرار داشته و حدود ۲۲ هزار متر مربع وسعت دارد.

چرا باید از آکواریوم استانبول بازدید کنیم؟


• آکواریوم استانبول یکی از بزرگترین آکواریوم های موضوعی دنیا به شمار می رود.
• در آکواریوم استانبول نزدیک شدن به کوسه ها و ماهی ها هیجان را تجربه خواهید کرد.
• در آکواریوم استانبول ۱۷ هزار جانور آبزی و خشکی‌زی زندگی می کنند.
• علاوه بر بازدید از جانوران می توانید در کنارشان غواصی کنید یا به ماهی ها غذا بدهید.
• در کنار این آکواریوم می توانید به مرکز خرید بی نظیر فلوریا هم بروید.
آکواریوم استانبول؛ دنیای زیرزمینی اقیانوس‌ها

بخش های گوناگون آکواریوم استانبول


آکواریوم استانبول دارای ۱۷ بخش مختلف است که این بخش ها در همان مسیر ۱.۲ کیلومتری شبیه سازی شده اند و همین دلیل تمایز آکواریوم استانبول از آکواریوم های سطح جهان است. همچنین در تمامی بخش ها اطلاعات به دو زبان انگلیسی و ترکیه‌ای ارائه می شوند. در Istanbul Aquarium دو سینمای ۵ بعدی دایر است که فیلم های ۳ بعدی به همراه عناصر آب، باد و مه شبیه سازی شده است. در هنگام بازدید از این آکواریوم باید مسیرهای زیر را طی کنید: دریای سیاه، تنگه بسفور، دریای سرخ، دریای اژه، تنگه داردانل، دریای مدیترانه، تنگه ی جبل الطارق، قسمتی از اقیانوس اطلس شامل غرب اقیانوس اطلس و شرق اقیانوس اطلس، کانال پاناما، اقیانوس آرام، گرمای جهانی، میان اطلسی، ناتیلوس و جنگل استوایی.
دریای سیاه: اولین بخش آکواریوم به نام دریای سیاه است و در این بخش انواع ماهی ها و آبزیان دریای سیاه و کشتی بازسازی شده حضرت نوح را خواهید دید.
تنگه بسفر: بعد از دریای سیاه نوبت به تنگه بسفر می رسد که این بخش نیز به شکل دو دالان ساخته شده و محلی برای نمایش ماهی های دریای سیاه است.
دریای مرمره: این بخش با معماری بی نظیر خود به شکل بازار بزرگ استانبول طراحی شده است. مخزن آکواریوم مرمره شامل انواع کوسه، سفره ماهی و چندین نوع ماهی دیگر است.
تنگه داردانل: این بخش مخصوص ماهی های بسیار خاصی مانند شانک ماهی، بزماهی و ماهی بزدم است. همچنین در این بخش اسب تروآ از جنس چوب را خواهید دید که به موضوع جنگ تروآ مربوط می شود.
دریای اژه: در این بخش گویی به تاریخ قدم گذاشته اید و علاوه بر تماشای ماهی ها می توانید از مجسمه ها نیز بازدید کنید. به دلیل قرارگیری دریای اژه در میان ترکیه و یونان می توانید بخشی از فرهنگ یونان را نیز ببینید، مانند مجسمه ای از پوزوئیدون، خدای دریاها در یونان باستان.
کانال سوئز: این جا خبری از ماهی و آبزی نیست، بلکه با رنگ دلفریب خود شما را به سوی خود جذب خواهد کرد و در همان ابتدا با تندیسی از سازنده این بخش روبرو خواهید شد. این کانال به عنوان رابط دریای مدیترانه و دریای سیاه است.
دریای سرخ: در این بخش انواع ماهی های کوچک و بزرگ در رنگ ها و شکل های مختلف در این بخش نگهداری می شوند. همچنین صخره های مرجانی نیز در این بخش خودنمایی می کنند و می توان گفت دریای سرخ به عنوان محبوب ترین بخش آکواریوم شناخته شده است.
قطب جنوب: در این بخش ماهی ها و آبزیان مربوط به مناطق قطبی دیده می شوند و کاهش دما نیز در این بخش کاملا حس می شود. همچنین تماشای پنگوئن های دوست داشتنی برایتان جذاب خواهند بود.
دریای مدیترانه: این بخش بسیار طبیعی تر از بخش های دیگر است و شامل انواع ماهی های زیبا است. همچنین غارهای آهکی نیز در این بخش به چشم می خورند که با پخش موسیقی و نور بسیار هیجان انگیز می شود.
تنگه جبل الطارق: در طراحی این بخش تلاش شده تا شبیه به دنیای واقعی ساخته شود. همچنین در ورودی این بخش مجسمه هرکول قرار داده شده است. جالب اینجاست که آکواریوم های این بخش دارای ارتفاع ۶ متری هستند.
بخش شرقی اقیانوس اطلس: اینجا به عنوان جذاب ترین بخش این آکواریوم است که دارای یک کشتی قدیمی به عنوان کشتی لیبرتی است که در جنگ جهانی مورد استفاده قرار می گرفته است.
بخش میانی اقیانوس اطلس: در بخش میانی نیز با سوار شدن به کشتی لیبرتی می توانید گونه های کمیاب ماهی ها را تماشا کنید.
بخش غربی اقیانوس اطلس: بزرگترین آکواریوم در این بخش قرار دارد و دارای وزنی حدودا ۲۲ تن است و انواع مختلفی از ماهی ها در این آکواریوم زندگی می کنند.
آکواریوم استانبول؛ دنیای زیرزمینی اقیانوس‌ها
کانال پاناما: در این بخش می توانید چندین آکواریوم را یکجا ببینید، همچنین یکی کشتی بسیار بزرگ نیز در این بخش قرار داده شده است. این کانال به عنوان متصل کننده اقیانوس اطلس به آرام است.
اقیانوس آرام: یکی از بخش های پرطرفدار آکواریوم استانبول مربوط به اقیانوس آرام است که از یک آکواریوم استوانه ای تشکیل شده و پر از ستاره های دریایی است و از طریق یک مانیتور بزرگ اطلاعات جالبی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
زیردریایی ناتلیوس: یکی از هیجان انگیزترین بخش های آکواریوم استانبول همین بخش است که سوار زیردریایی شبیه سازی شده خواهید شد و انواع موجودات بی نظیر را از نزدیک تماشا خواهید کرد.
جنگل های استوایی آمازون: در این بخش نیز جنگل های آمازون به زیبایی شبیه سازی شده اند و محل زندگی حیوانات خاصی هستند. شاید برایتان سوال باشد که وجود بخشی به نام جنگل استوایی در آکواریوم به چه معناست. در واقع یکی از جذابترین بخش های آکوریوم استانبول، همان بخش جنگل استوایی است که در آن سعی شده تا فضای جنگل های بارانی آمازون در آمریکای جنوبی، شبیه سازی شود. جانداران دریایی که در این رود زندگی می کنند، در این بخش از اکواریوم وجود دارند حیواناتی خطرناک و گاه سمی مانند تمساح، مار و قورباغه های سمی.
بعد از اتمام بازدید از این بخش ها مورد جالب توجه اینست که تونل ۱.۲ کیلومتری به اتمام رسیده و مجددا به بخش ابتدای آکواریوم خواهید رسید.

گونه های جانوری در آکواریوم استانبول


در آکواریوم استانبول می توانید ۱۵۰۰ گونه جانوری مختلف را تماشا کنید که گونه های این حیوانات عبارتند از پنگوئن های جنتو، برگچه خوار، مارماهی خالدار، آراپایما، بادکنک ماهی، مارماهی راه راه، سفره ماهی، فرشته ماهی، کوسه ببری، زمرد ماهی، عقرب ماهی، دلقک ماهی، خروس ماهی و پیکاسو و غیره.

تفریحات آکواریوم استانبول


در این آکواریوم ۲ سینمای ۵ بعدی هم تعبیه شده است که با نمایش فیلم های ۳ بعدی و شبیه سازی عناصر آب و باد و مه، تجربه های نمایشی بی نظیری برای بازدید کننده ها بوجود می آورند. البته برای رفتن به قسمت سینماها و دیدن فیلم های ۳ بعدی باید هزینه ی جدا بپردازید. علاوه بر این، در طول مسیر چند کافه قرار داه شده تا بازدید کنندگان در صورت تمایل در آنها بتوانند استراحت کنند.
در آکواریوم استانبول چندین نوع تفریح و سرگرمی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است، عبارتند از:
غواصی با کوسه ها: در آکواریوم استانبول می توانید در کنار کوسه ها شنا کنید و تجربه ای بی نظیر کسب کنید، البته برای غواصی نیازی به حرفه ای بودن نیست، فقط کافیست شنا بلد باشید و بقیه مراحل تحت نظر مربی های مجرب و تیم حرفه ای انجام می گیرد. این مخزن شامل بیش از بیست نوع کوسه است.
شبیه ساز هلیکوپتر سواری: اگر به دنبال هیجان معمولی هستید، پیشنهاد ما سوار شدن به شبیه ساز هلیکوپتر است که باید به صورت نمادین سوار هلیکوپتر شوید و گشتی مجازی داشته باشید.
آکواریوم استانبول؛ دنیای زیرزمینی اقیانوس‌ها
غذا دادن به ماهی ها: از جالب ترین برنامه های آکواریوم استانبول می تواند غذا دادن به ماهی ها و موجودات دریایی باشد. فقط توجه داشته باشید که این کار در ساعت معینی از روز انجام می گیرد و باید راس ساعت ۳ بعد از ظهر آنجا حضور داشته باشید؛ غذا دادن در بخش غربی اقیانوس اطلس انجام می گیرد. اما اگر دوست دارید غذا خوردن ماهی ها و کوسه ها را تماشا کنید، باید راس ساعت ۱۱ صبح به بخش مخزن اصلی بروید و از نزدیک شاهد این فرآیند باشید.

امکانات آکواریوم استانبول


در آکواریوم استانبول علاوه بر موارد ذکر شده می توانید به چندین امکانات دیگر نیز دسترسی داشته باشید، مانند:
فروشگاه آکواریوم: در این مجموعه فروشگاه عظیمی برای خرید سوغاتی و یادگاری های جذابی وجود دارد، همچنین لوازم مورد نیاز غواصی نیز در این فروشگاه به فروش می رسند که می توانید برای غواصی خریداری یا کرایه کنید.
رستوران آکواریوم: شاید در حین بازدید از آکواریوم احساس گرسنگی کنید یا اینکه مدت زمان زیادی را آنجا سپری کنید که به همین دلیل در این مجموعه ۳ کافی شاپ و یک رستوران فعالیت دارند و کافی شاپ ها در نزدیکی بخش میانی اقیانوس اطلس و رستوران نیز در نزدیکی کانال پاناما قرار دارند. در حین نوش جان کردن غذاها می توانید از مناظر زیبای ماهی ها نیز لذت ببرید.
عکاسی در آکواریوم: در سفرتان با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول مطمئنا در هنگام بازدید از آکواریوم استانبول دلتان می خواهد لحظه لحظه آن را ثبت کنید. البته در بعضی قسمت ها بهتر است از عکاسان آکواریوم درخواست کنید تا عکس با کیفیتی عالی از شما گرفته شود، زیرا ممکن است گوشی های موبایل یا دوربین های خانگی برای عکاسی در آب کیفیت مناسبی نداشته باشند.

نحوه دسترسی به آکواریوم استانبول


برای دسترسی به آکواریوم استانبول، ابتدا باید به محله فلوریا در نزدیکی دریای مرمره بروید که با مرکز شهر استانبول فاصله زیادی دارد، بنابراین باید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید:
اگر بخواهید به وسیله اتوبوس بروید باید از میدان تکسیم به ایستگاه اتوبوس تکسیم بروید و در آن جا سوار اتوبوس های تکسیم-باکیرکوی شوید. پس از ۱۷ ایستگاه به ایستگاه ساحل یدیکوله رسیده و با اتوبوس BN1 هالکالی استیشن به آکواریوم استانبول خواهید رسید. حال اگر می خواهید از مترو استفاده کنید، باید به ایستگاه مترو تکسیم بروید و سوار خط M2 شوید و در ایستگاه ینیکاپی از مترو پیاده شده و با ۵ دقیقه پیاده روی به خیابان کندی رفته و سوار اتوبوس BN2 کوچوک چکمچه شوید و پس از ۱۷ ایستگاه در ایستگاه آکواریوم استانبول پیاده شوید.

ساعت و هزینه بازدید از آکواریوم استانبول


برای بازدید از این آکواریوم می توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر مراجعه کنید. همچنین برای تهیه بلیط می توانید به دو روش اینترنتی و حضوری اقدام کنید. قیمت بلیط برای بزرگسالان و کودکان متغیر است، اما بلیط ورودی برای کودکان زیر ۲ سال رایگان است. مورد جالب توجه در این آکواریوم بدین صورت است که پکیج های خانوادگی برای خانواده های ۳ و ۴ نفره شامل می شود و از لحاظ قیمت نسبت به بلیط های تکی مقرون به صرفه است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به آکواریوم استانبول


جنگل فلوریا آتاتورک: ۲.۷ کیلومتر
پلاط یشیل کوی چیروز: ۴.۸ کیلومتر
مسجد سلطان احمد: ۲۰ کیلومتر
مسجد ایاصوفیه: ۲۰.۸ کیلومتر
بازار بزرگ استانبول: ۲۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به آکواریوم استانبول


رستوران لانژ فلوریا: ۳۰ متر
رستوران برزا: ۱.۵ کیلومتر
رستوران بیتی: ۲ کیلومتر
رستوران شازلی فلوریا: ۲.۸ کیلومتر
رستوران هار ایزگارا: ۳.۱ کیلومتر

هتل های نزدیک به آکواریوم استانبول


هتل کرون پلازا فلوریا: ۲۸۰ متر
هتل آپارتمان نیچر: ۲.۱ کیلومتر
هتل شاه این: ۲.۷ کیلومتر
هتل فرودگاهی یشیل کوی بوتیک: ۲.۹ کیلومتر
هتل رامادا این کور: ۶.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

2
عالی
1
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
Mahmoud Sharifi
۰۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۶‌

عالی
people_outlineزوج
todayآبان
mohammad arjmandi
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۱‌

جای باحالیه
people_outlineدوستان
todayشهریور
Maysam Keihani
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰‌

آرامش بخش بود
people_outlineزوج
todayتیر