search
menu

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

[ پنهان کردن ]
لیست شهربازی های سرپوشیده استانبول
لیست شهربازی های رو باز در استانبول
استانبول، شهریست پر از جاذبه که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر، چیزهای زیادی برای ارائه به همه گردشگران دارد؛ از کودکان گرفته تا بزرگسالان. یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های این شهر، شهربازی‌های متعدد آن هستند. استانبول مملو از شهربازی‌های سرپوشیده و روباز است که خاطرات بی‌نظیری را برای شما رقم می‌زنند. در این متن قصد آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول را داریم.

چه کسی عاشق ماجراجویی، سرگرمی و شهربازی نیست؟ بازی‌ها و ماجراجویی‌های بی‌پایان، شهربازی‌ها را به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های جهان تبدیل کرده است. صرف نظر از گروه سنی، شهربازی‌ها در سراسر جهان پذیرای بسیاری از توریست‌ها به ویژه کودکان برای لذت بردن از تفریحات بی‌شمار هستند. شهربازی ‌های استانبول نیز برای سرگرمی و هیجانی که هیچ نقطه دیگری از این شهر نمی‌تواند ارائه دهد، معروف هستند. هیجان بی‌پایان و تجربه نفس‌گیر سواری‌ها نه تنها به شما اجازه می‌دهد که لذت ببرید، بلکه روزتان را عالی و خارق‌العاده خواهد کرد. شما می‌توانید با رزرو پرواز استانبول به این شهر سفر کرده و در این شهربازی ها به تفریح بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید تا با شهربازی های استانبول بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

لیست شهربازی های سرپوشیده استانبول


شهربازی‌ها به دو دسته روباز و سرپوشیده تقسیم می‌شوند. هر یک از این انواع شهربازی، تفریحات مخصوص و طرفداران خاص خود را دارند. شهربازی استانبول نیز هم به صورت سرپوشیده و هم به صورت روباز وجود دارد. در ادامه برخی از شهربازی های سرپوشیده استانبول آورده شده است که برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول در زمستان گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

1. شهربازی موی پارک؛ بزرگترین شهربازی استانبول


موی پارک، یک شهربازی سرپوشیده استانبول است که بسیار بزرگ بوده و وسایل سواری و جاذبه‌های عالی دارد که در داخل مرکز خرید استانبول در ترکیه واقع شده است. موی پارک در دو طبقه در داخل مرکز خرید استانبول گسترده شده است و یک شهربازی با کیفیت بالا به شمار می‌رود. این شهربازی استانبول برای کودکان، تمیز است، به خوبی چیده شده و محیط زیبایی دارد. در سراسر ۱۲۰۰۰ متر مربع از زمین این شهربازی، انواع مختلفی از وسایل سواری و جاذبه‌های دیگر برای کشف وجود دارد.
یکی از وسایل جالب این شهربازی یک ترن هوایی چرخان از Zamperla با طرحی سفارشی است که سواران را به سفری از میان منظره سنگی و بالای سر بازدیدکنندگان دیگر می‌برد. ترن به خوبی طراحی شده است و باعث می‌شود به روش‌های جالب‌تری نسبت به ترن هوایی استاندارد Spinning Wild Mouse بچرخد.

همچنین به شدت توصیه می‌شود که هتل خالی از سکنه این شهربازی را نیز امتحان کنید: این هتل که در مساحتی به وسعت ۷۵۰ متر مربع گسترده شده است، بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد. تجربه پانزده دقیقه‌ای در سه بخش ارائه می‌شود، اولین بخش یک ماز ترسناک اکشن زنده است.
متأسفانه جلوه‌های صوتی و تصویری همراه فقط به زبان ترکی موجود است، اما بازیگران داخل تمام تلاش خود را می‌کنند تا برای انگلیسی‌زبانان ترجمه کنند تا ایده‌ای تقریبی از خط داستانی به دست آورند. مهمانان هتل به دنبال پیچ و خم آینه‌ای، سوار وسایل نقلیه کوچک می‌شوند تا پایانی تاریک را به خوبی انجام دهند. موی پارک در بین بهترین‌ها قرار دارد. سواری‌ها همه با کیفیت بالا و به خوبی ارائه شده‌اند و کارکنان رفتاری فوق‌العاده دوستانه دارند. موی پارک حقیقتا یکی از جاهای تفریحی استانبول به شمار می‌رود.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

2. شهربازی فان لب استانبول


شهربازی فان لب استانبول در مرکز خرید جواهر استانبول واقع شده است و با مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در ۴ طبقه، بزرگترین مرکز سرگرمی خانوادگی اروپا در یک مرکز خرید محسوب می‌شود. شهربازی جواهر استانبول این فرصت را به شما می‌دهد تا از طیف گسترده‌ای از انواع سرگرمی لذت ببرید، از کوسه دیوانه که با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند گرفته تا برجی که شما را از ارتفاع ۲۵ متری پایین می‌آورد و واحدهای واقعیت مجازی یا زمین‌های بازی نرم که به طور خاص برای بازی کودکان طراحی شده‌اند.
کودکان می‌توانند با کوپن‌ها/بلیط‌هایی که از بازی‌ها به دست می‌آورند، از میان مجموعه‌های مختلفی جوایز خود را انتخاب کنند. اتاق جشن تولد و محوطه تئاتر این مجموعه نیز به شما عزیزان اجازه می‌دهد تا جشن‌های فراموش نشدنی را تجربه کنید.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

3. کیدزموندو‌؛ شهربازی مخصوص کودکان


کیدزموندو به طور کلی یک مفهوم آموزشی بین‌المللی است که برای ارائه آموزش‌های تفریحی به کودکان در یک پارک موضوعی سرپوشیده منحصر به فرد طراحی شده است. این شهر به اندازه کودکان است که با هدف انتقال دانش از طریق یادگیری بازیگوشانه ایجاد شده است. کودکان در محیطی پویا و امن فعالیت‌های مناسب سن خود را تجربه خواهند کرد.
چشم‌انداز این پارک با تأثیرات معماری عثمانی، رومی، نئوکلاسیک، هنر دکو و معماری مدرن به شدت از فرهنگ و معماری ترکیه الهام گرفته است. سعی شده است فضایی کاملا جدید و الهام بخش ایجاد شود که روح استانبول را به تصویر بکشد. شیوه‌ی این شهربازی کودکان استانبول در انتقال نیاز به غرور و مسئولیت مدنی به نسل بعدی واقعاً قابل توجه است.

این شهربازی به کودکان ارزش‌های ارزشمندی را در حوزه‌های تجاری، اخلاقی و فرهنگی آموزش می‌دهد. معماری این شهربازی خود تاکید بر تکرار این پیام دارد که در دستاورد کیدزموندو منعکس شده است. جزئیات، از جمله، چیدمان شهر (خیابان‌ها، ساختمان‌ها، آسمان‌خراش‌ها)، علائم سراسری، مسیرهای پیاده‌روی مختلف و محوطه سبز و همچنین طراحی هر تاسیسات برای اهداف آموزشی پارک ضروری است. به طور خلاصه بگوییم، این شهربازی یک فضای واقعا همه‌جانبه و محیطی است که در آن کودکان می‌توانند از طریق اکتشاف و بازی فعال، دنیای بزرگسالان را بیاموزند و کشف کنند.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

4. پارک تفریحی بابالو


این پارک همان چیزی است که هر والدینی برای کودکان خود آرزو می‌کند! پارک بدون بازی‌های آرکید و چراغ‌های پر زرق و برق است. در عوض روی فعالیت‌های فیزیکی غیرمعمول تمرکز دارد که بچه‌ها را درگیر می‌کند. برج بازی Tri-Fold در این پارک می‌تواند میزبان ۲۰۰ کودک به طور همزمان در بخش‌های مختلف مانند تونل‌ها، استخرهای توپ و سرسره‌ها باشد. در این شهربازی کودکان استانبول حتی یک ترامپولین هم وجود دارد. همچنین با دنبال کردن برنامه سفر ۴ روزه استانبول از جا‌های دیدنی استانبول نیز می‌توانید دیدن کنید. این مکان همچنین دارای یک محل کوچک برای نگهداری از کودکان است که می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

• پیشنهادهای ویژه در منو اگر روز تولد شما باشد.
• اگر فرزند شما ۸ ساله یا بزرگ‌تراست، اجازه دارد به تنهایی از پارک بابالو لذت ببرد.
• همراهان بزرگسال (والدین، معلمان و ...) می‌توانند به صورت رایگان وارد پارک بابالو شوند.
• توکن‌های واحدهای بازی الکترونیکی منتخب شامل هزینه ورودی نمی‌شوند.
برای عضویت کارت و پیشنهادات ویژه به وب سایت رسمی این شهربازی مراجعه کنید قیمت بلیط شهر بازی استانبول در طول هفته به شرح زیر است:
• محدوده سنی ۱ تا ۱۲ سال: ۲۵ لیر (بدون محدودیت زمانی) معادل تقریبی 50 هزار تومان
• تعرفه فعال: ۱۵ لیر (۱ ساعت) معادل تقریبی 30 هزار تومان
• هر یک ساعت اضافی: ۸ لیر معادل تقریبی 16 هزار تومان


تعرفه این شهربازی شهر استانبول در آخر هفته‌ها و تعطیلات به شرح زیر است:

• محدوده سنی ۱ تا ۱۲ سال: ۲۵ لیره (۲ ساعت) معادل تقریبی 50 هزار تومان
• قیمت هر توکن: ۵/۱ لیر معادل 3 هزار تومان
اگر با بلیط چارتری استانبول سفر کنید، هزینه زیادی را صرفه‌جویی می‌کنید و می‌توانید به سادگی از این شهربازی دیدن کنید. قیمت شهربازی استانبول با توجه به قیمت این روزهای لیر بسیار مناسب است.

5. استار پارک استانبول


این شهربازی سرپوشیده در استانبول در سال ۱۹۶۱ میلادی تاسیس شده است و در آن سه مدل مختلف چرخ و فلک، بازی گرانش صفر و ماشین بازی بزرگسالان تعبیه شده است و از این جهت محبوبیت بسیار زیادی میان گردشگران دارد. کودکان هم می‌توانند از وسایل بازی مخصوص کودکان استفاده کنند و یک عالمه تفریح کنند.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

6. پارک کودک کیدزانیا


کیدزانیا، به معنای کشور کودکان است! این نوع پارک، داستان خود را در مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک آغاز کرد و برای داشتن دنیایی تأسیس شد که در آن همه کودکان بتوانند در عین سرگرمی، آموزش ببینند. کیدزانیا که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در منطقه سانتافه افتتاح شد، امروز در ۲۰ کشور و ۲۷ شهر فعالیت می‌کند. یکی از تفریحات استانبول برای کودکان رفتن به این پارک جذاب است.

کیدزانیا استانبول در سال ۲۰۱۴ به عنوان شانزدهمین تاسیسات کیدزانیا در جهان تاسیس شد. این شهر بازی استانبول ترکیه به تمامی کودکان ۰-14 ساله در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع خدمات ارائه می‌دهد. بهترین برندهای ترکیه به این شهر که توسط کودکان اداره می‌شود، واقع گرایی می‌بخشند. کودکان می‌توانند بیش از ۱۲۰ حرفه را در کیدزانیا استانبول تجربه کنند، شهری واقعی با ۶۷ حوزه فعالیت مختلف با بانک، بیمارستان، سوپرمارکت، آزمایشگاه، تئاتر، دانشگاه، آتش نشانی، مرکز شبیه سازی زلزله، استادیوم و خیابان‌ها و کارخانه‌ها. در کیدزانیا که تمامی فعالیت‌ها مورد تایید موسسه علوم رفتاری است، محتوای فعالیت‌ها با توجه به سن، علایق و مهارت‌های کودکان با راهنمایی کارشناسان بازی و مربیان تهیه می‌شود.

کیدزانیا استانبول، به عنوان حامی پیمان جهانی سازمان ملل متحد؛ به اصول خود در زمینه‌های حقوق بشر، کار، محیط زیست و مبارزه با فساد پایبند است. این ده اصل، پیشبرد اهداف توسعه پایدار را پشتیبانی می‌کند. کیدزانیا استانبول، شهر کودکان، جایزه انتخابی مسافران سال ۲۰۲۰، بزرگ‌ترین جایزه تریپ ادوایزر را با نظرات و رتبه‌بندی مهمانان، دریافت کرد. کیدزانیا استانبول در میان ۱۰ درصد از بهترین مکان‌های تفریحی جهان قرار دارد. این جایزه بر اساس نظرات مثبت و نمرات بالا در سال ۲۰۱۹ به بهترین موسسات جهان اهدا شد.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

لیست شهربازی های رو باز در استانبول


در کنار شهربازی‌های سرپوشیده، گزینه دیگری نیز وجود دارد که تفریحات بسیار مهیجی دارد و غالبا بزرگسالان را جذب می‌کند. بسیاری از مردم، فقط شهربازی‌های روباز را به عنوان شهربازی می‌شناسند! در ادامه برخی از بهترین شهر بازیهای استانبول آورده شده است:

1. پارک ویالند استانبول، اسفانبول پارک


پارک ویالند استانبول با ارائه اولین مگاپارک بین المللی، مرکز نمایشگاهی و مرکز خرید ترکیه با مفهومی منحصر به فرد ایجاد کرده است و ساخت آن در سپتامبر ۲۰۱۱ با سرمایه گذاری مشترک Via Properties و Gürsoy Group آغاز شد. ویالند بزرگترین شهر بازی استانبول است که با مجموع سرمایه گذاری ۱۱۵۰۰۰۰۰۰۰ لیر در زمینی به مساحت ۶۰۰۰۰۰ متر مربع در مرزهای شهرداری ایوپ و قازیوسمانپاشا واقع شده است. پارک ویالند استانبول با وسعت تقریباً ۱۰۰ زمین فوتبال، تفریحات مناسب برای هر سنی را با ۱۱۰۰۰۰ متر مربع محوطه و ظرفیت ۸۰۰۰ وسیله نقلیه (۴۵۰۰ زمین محصور، ۳۵۰۰ فضای باز) ارائه می‌دهد. در ضمن درویالند ، می‌توانید لذت خرید از یکی از مراکز خرید ارزان استانبول را تجربه کنید.

دنیایی از تفریح و هیجان را می‌توانید در شهربازی ویالند استانبول تجربه بکنید، این مجموعه یکی از بزرگترین شهربازی های استانبول و همینطور بهترین پارک موضوعی است که در کشور ترکیه وجود دارد. جالب است بدانید که از شهربازی ویالند استانبول ترکیه به عنوان دیزنی لند ترکیه یاد می‌شود و مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان انگیز و مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد. این شهربازی هیجان انگیز و جالب در سال ۲۰۱۵ از میان ۸۰۰ پارک موضوعی که در اروپا وجود دارد مقام پنجم را کسب کرده است. در پایان جالب است بدانید نام قدیمی شهربازی استانبول ویالند در گذشته شهربازی اسفانبول استانبول بوده است.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

2. لوناپارک بوستانچی


لوناپارک بوستانچی یک شهربازی کوچک در میان شهربازی های استانبول است که در مرکز شهر در سمت آسیایی استانبول است و در کنار ساختمان تئاتر Bostanci Gösteri Merkezi قرار دارد. این پارک شامل مجموعه‌ای کوچک از وسایل سواری از جمله یک رولر کوستر چرخان، موش وحشی، سواری تاریک در خانه خالی از سکنه، یک کشتی دزدان دریایی و چند سواری چرخشی است. چرخ بزرگ بوستانچی از بیرون دروازه‌های پارک به راحتی قابل مشاهده است.

این پارک نسبتاً ملایم است، اگرچه پارک کمی احساس درون شهری دارد، جاذبه‌ها به خوبی نگهداری می‌شوند، اما همه سواری‌های استانداردی هستند که می‌توان در همه جا پیدا کرد. با این وجود، این پارک جذابیت عجیبی دارد. عکس شهربازی استانبول در ادامه آورده شده است.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

3. شهربازی اکس ترم استانبول


آیا حاضرید کاوشگر درونی خود را در بیابان رها کنید؟ اگر اینطور است، شهربازی اکس ترم استانبول اینجاست تا به شما کمک کند! اگر از اکشن، ماجراجویی و طبیعت لذت می‌برید، از دوره‌های اکشن اکس ترم لذت خواهید برد. اکس ترم یکی از شهربازی های استانبول است که در آن می‌توانید روی طناب‌ها تاب بخورید، بین درختان بپرید و سعی کنید بدون افتادن روی تورها راه بروید. یکی از مزیت‌های اصلی توریستی استانبول این است که به شما امکان می‌دهد از این ماجراجویی‌های هیجان انگیز با بودجه کم لذت ببرید. پس اگر به عنوان توریست به استانبول می‌روید، حتماً گذرنامه گردشگری استانبول خود را با چمدان‌های خود ببندید!

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

4. ژوراسیک لند استانبول؛ پارک موضوعی با تم دایناسور


سرزمین ژوراسیک که در داخل مرکز خرید فروم استانبول در بایرامپاشا واقع شده است، بزرگترین پارک موضوعی اروپا است. این پارک که در زمینی به مساحت ده هزار متر مربع ساخته شده است، می‌تواند شما را با یک تور با راهنما با دنیای ۷۰ دایناسور در ده دوره مختلف تحت یک سناریوی مفهومی آشنا کند.
شهربازی ژوراسیک لند استانبول که در سپتامبر ۲۰۱۱ افتتاح شد، دنیایی جادویی با ده‌ها دایناسور متحرک را ارائه می‌دهد که در محیط‌های طبیعی خود زنده می‌شوند. سرزمین ژوراسیک که به ‌عنوان مؤسسه ویژه فرهنگی توسط وزارتخانه گردشگری نامیده شده است، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها مانند جشن‌های تولد را در جایی دارد که بچه‌ها در غارهای ویژه پارک‌ها استخوان و تخم دایناسورها را حفاری می‌کنند.

یک موزه، یک مرکز علمی، یک سینمای چهاربعدی و یک فروشگاه هدیه در داخل این شهر بازی در استانبول به همراه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها یافت می‌شود. در سرزمین ژوراسیک، بچه‌ها با تفریح یاد می‌گیرند در حالی که والدین می‌توانند اوقات فراغت خود را با نوشیدن قهوه خود در تراس سپری کنند. از سرزمین ژوراسیک می‌توان هر روز از ساعت ۱۰:۰ تا ۲۰:۰ بازدید کرد.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

5. شهربازی بایرام پاشا؛ پارک شهر بایرام پاشا


پارک بایرام پاشا آدا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های عمومی استانبول است که در یک منطقه وسیع امتداد یافته و به زیباترین مناظر پانوراما از تنگه بسفر مشرف است! این پارک شامل بسیاری از امکانات تفریحی مناسب برای کل خانواده است، از جمله پارک تفریحی رایگان استانبول برای بزرگسالان و کودکان، رستوران‌ها و کافه‌ها، استخرهای آبی و مسیرهای پیاده‌روی و دویدن. پس اگر به دنبال جاهای دیدنی رایگان استانبول هستید، این پارک را از دست ندهید.

پارک شهر آیرامپاشا که توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۳ افتتاح شد، با احداث در زمینی به مساحت ۴۸۰۰۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین شهربازی های استانبول ترکیه است. این پارک دارای ۲ درب ورودی-خروجی است که یکی از قسمت شهربازی و دیگری از قسمت حوض مصنوعی است. ما به خصوص به خانواده‌های دارای فرزند توصیه می‌کنیم که برای سرگرمی کودکان خود به این پارک بروند که بسیاری از مردم، آن را یک شهر بازی خوب استانبول می‌دانند.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

6. مرکز تفریحی لگولند مخصوص کودکان


لگولند استانبول یک منطقه سرگرمی و آموزشی عالی برای کودکان است که در مرکز خرید فروم در منطقه بایرامپاشا استانبول واقع شده است. این مرکز یک برند معروف جهانی است و اکنون در استانبول ترکیه نیز شعبه دارد. در لگولند، خانواده‌هایی با بچه‌های ۳ تا ۱۰ ساله خلاقیت خود را کشف می‌کنند. این پارک میزبان یک زمین کوچک لگو، سینما ۴ بعدی لگو و بازی‌های ماجراجویی پادشاهی است. لگولند، به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول، مکانی عالی برای اوقات فراغت و سرگرمی برای خانواده‌هایی است که کودکان کم سن و سال دارند.

این مرکز جاذبه‌های خانوادگی عالی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان ممکن است یکی از جاذبه‌های برتر برای خانواده‌های دارای کودک را در استانبول تجربه کنند، به جاذبه‌های سرپوشیده که برای کودکان ۳ تا ۱۰ سال طراحی شده است دسترسی داشته باشند، ساختمان‌های نمادین استانبول و اروپا را که از آجرهای لگو ساخته شده‌اند، ببینند و به تخیل خود اجازه دهید تا از رنگارنگ‌ها عبور کند. این شهربازی توسط بسیاری از منتقدین، عنوان بهترین شهر بازی استانبول را گرفته است.

7. شهربازی کودک فشانه


پارک یا شهربازی کودک فشانه استانبول واقع در ساحل گلدن هورن در مناطق اروپایی این شهر زیبا است که با بازدید از آن می‌توانید چندین جاذبه گردشگری دیگر این محله را نیز ببینید. بر خلاف نام این شهربازی، بازی‌های موجود در آن برای همه رده‌های سنی از خردسالان تا بزرگسالان تعبیه شده است و البته بیشتر آن‌ها برای کودکان و نوجوانان جذاب‌تر است تا بزرگسالان. از همین رو اگر در سفر به استانبول، یک کودک خردسال همراه خود دارید بهترین انتخاب همین شهر بازی استانبول است. در داخل محیط این مکان امکانات رفاهی خوبی نظیر سرویس‌های بهداشتی و کافه رستوران در نظر گرفته شده است تا در طول گردشتان اگر مایل به میل غذا بودید، از غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه ترکی هم تست بکنید.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

8. فلوریا لونا پارک استانبول


پارک فلوریا لونا مستقیماً در ساحل دریای فوق العاده مرمر واقع شده است. این شهر بازی استامبول برای گذراندن اوقاتی پر از سرگرمی، هیجان و تعلیق با خانواده یا دوستان مناسب است. فلوریا به دلیل بازی‌های تفریحی مختلف شناخته شده است. علاوه بر این، منظره خیره کننده‌ای از دریا، کشتی‌های شناور و افق دوردست دارد و با مسیرهای پیاده‌روی طولانی احاطه شده است.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

9. پارک دلفیناریوم استانبول


دلفیناریوم استانبول که بزرگ‌ترین دلفیناریوم سرپوشیده در اروپا است، درهای خود را در پایان سال ۲۰۰۸ به روی عموم باز کرد. در مراسم افتتاحیه دلفیناریوم استانبول، کادیر توپباش (شهردار استانبول)، لئونید اسلوتسکی (نایب رئیس اول کمیته امور بین الملل پارلمان روسیه)، لو محمدوف (مدیرعامل دلفیناریوم اوتریج) و بسیاری دیگر از مقامات دولتی، تجار و دانشجویان حضور داشتند.
مجموعه دلفیناریوم استانبول در محیطی به مساحت ۸۶۹۵ متر مربع ساخته شده است که ۵۸۰۰ متر مربع آن فضای داخلی است.
سیستم استخر پر از آب دریا بوده و متشکل از ۷ استخر به هم پیوسته است که در مجموع ۱۰۰/۳ متر مکعب حجم دارد. استخر اصلی نمایش دارای شعاع ۵/۱۶ متر و عمق ۵ متر است. آمفی تئاتر نمایش دارای ۹۵۰ صندلی است که تریبون VIP ۶۴ صندلی را شامل می‌شود. در این مجموعه می‌توانید به تماشای دلفین‌ها و حرکات نمایشی آن‌ها بشینید و یا حتی به کمک مربی، با آن‌ها شنا کنید.
در کافه تریا دلفیناریوم، می‌توانید لحظات شادی را با خانواده و دوستان خود در کنار یک فنجان قهوه سپری کنید یا از میان وعده‌های خوشمزه لذت ببرید. منوهای گروهی در کافه تریا برای مناسبت‌های خاص مانند جشن تولد یا جلسات کاری وجود دارد. همچنین، یک پارکینگ برای حدود ۱۲۰ وسیله نقلیه به صورت رایگان برای مهمانان وجود دارد.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

10. شهربازی ویاپورت مارینا


ویاپورت مارینا، یک شهربازی استانبول ترکیه است که شامل پارک موضوعی، آکواریوم، مرکز خرید، پارک آبی، مارینا و مرکز تفریحی است. پارک موضوعی جزیره دزدان دریایی با ۲۸ واحد مختلف، دارای Red Fire، یکی از پنجمین ترن‌های هوایی بزرگ در اروپا است که جوایز متعددی را دریافت کرده است. پارک موضوعی جزیره دزدان دریایی که برای همه در هر سنی جذاب است، کسانی را که می‌خواهند از هیجانی لذت ببرند که قبلاً هرگز تجربه نکرده‌اند، به دنیای فوق‌العاده «سرگرمی» دعوت می‌کند.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

11. پارک ایکستریم اونچر


شهربازی ایکستریم اونچر استانبول، مجموعه تفریحی بسیار هیجان انگیزی است که گرچه در حاشیه شهر استانبول قرار گرفته است، اما آن قدر متنوع و وسیع است که ارزش رفتن و وقت گذاشتن را دارد. شهربازی‌ها و پارک‌های جنگلی یکی از تفریحات تور استانبول هستند. شهربازی‌ها تنوع زیادی دارند و البته یکی از مهیج‌ترین آن‌ها شهربازی اکستریم اونچر است که به عقیده برخی بهترین شهربازی استانبول است.

شهربازی اکستریم اونچر اولین شهربازی جنگلی ترکیه است که در سال ۲۰۱۵ و در مساحت ۸۰۰۰ متر مربع در جنگل‌های حاشیه استانبول تاسیس شده است. شهربازی اکستریم اونچر شامل تقریبا ۵۰ بازی مختلف است که برای تمام افراد خانواده سرگرم کننده است. بازی‌ها و سرگرمی‌های متنوعی شهربازی اکستریم اونچر را تشکیل داده‌اند که برای تمامی سنین جذابیت دارند.

11. ویا کریزی پارک در استانبول


ویا کریزی پارک، یک نمایشگاه سرگرمی کوچک است که در کنار مرکز خرید ویاپورت استانبول قرار دارد. در ورودی قلعه افسانه‌ای پارک تعدادی سواری بزرگ از جمله Star Flyer، Gyro Swing، Booster و یک کشتی دزدان دریایی وجود دارد. ویا کریزی را می توان یکی از مجموعه‌های تفریحی و بازی در استانبول دانست. در ویا کریزی پارک، تفریحات متنوعی وجود دارد و علاقه‌مندان در کارتینگ مجموعه، لوناپارک، سینما ۸ بعدی، بولینگ و باشگاه اسب کودکان به تفریح می‌پردازند. ویا کریزی از ساعت ۱۰ تا ۲۲ پذیرای علاقه مندان است.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

12. شهربازی ویا سی تما استانبول


این مجموعه اولین و تنها جزیره پنج منظوره تفریح و سرگرمی جهان است. ورزش، سرگرمی، موسیقی، رقابت، خوردن و نوشیدن! همه این‌ها در سالن بولینگ ویاسی تما پارک موجود است. یک سالن بولینگ مدرن با پیشرفته‌ترین امکانات و نورپردازی منحصر به ‌فرد، لذت رقابت را دو برابر می‌کند. این مجموعه که در یک فضای 4 هزار متر مربعی ساخته شده است که دارای ۱۰ لاین بازی است و ۴ تای آن‌ها مخصوص کودکان و دارای سیستم حفاظت هستند.

همچنین مجموعه سینمایی این شهربازی استامبول دارای ۵۳۹ صندلی و ۵ سالن است. این سالن‌ها مجهز به جدیدترین امکانات صوتی و تصویری است که لذت نمایش فیلم را چند برابر می‌کند. علاوه بر این، معماری مدرن فضای سینما، بوفه‌های مخصوص نوشیدنی‌های ترکی از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است.
قیمت ورودی شهربازی استانبول برای این سینما، ۱۵ لیر معادل ۳۰ هزار تومان برای هر نفر است. جالب است بدانید آکواریوم جزیره دزد دریایی یا کورسان آداسی بهترین و متفاوت‌ترین آکواریوم است که در شهربازی ویا سی تما استانبول واقع است. در این‌جا از طریق تونلی شیشه‌ای که گونه‌های مختلف دریایی اطراف آن حرکت می‌کنند وارد دنیای موجودات زیردریا می‌شوید. این آکواریوم، اولین آکواریوم اقلیمی جهان است که در آن هزاران گونه دریایی از مناطق مختلف جهان را می‌توان دید. در آکواریوم کورسان آداسی، تفریح و یادگیری در کنار هم قرار می‌گیرند؛ چرا که دیدن 12 هزار نوع موجود دریایی هم جذاب است و هم به اطلاعات بیننده می‌افزاید.

13. پارک ساحلی تفریحی مال تپه


پارک ساحلی مال تپه استانبول یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ساحلی در جهان است. در این پارک با یک تیر چند نشان می‌زنید. در اکسیژن خالص سواحل دریای مرمر نفسی تازه کرده و جشنواره‌های مختلف استانبول را تماشا می‌کنید. اگر خوش‌شانس باشید در جشنواره‌های خیریه این پارک خریدی ارزان و عالی را نیز تجربه می‌کنید.
پارک ساحلی مال تپه استانبول شرایطی را فراهم می‌کند تا به دور از شلوغی شهر یک روز عالی را تجربه کنید. این پارک روبه‌روی جزایر پرنس در سواحل دریای مرمر قرار دارد. پارک ساحلی مال تپه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استانبول است. در این پارک تا چشم کار می‌کند آبی بیکران دریا، باغ‌های گل و مسیرهای پیاده‌روی را می‌بینید. اگر وقت دارید، برای گردش و استراحت به این تفرجگاه زیبا بروید و در گوشه‌ای دنج انرژی مثبت بگیرید. عکس های شهربازی استانبول در ادامه آورده شده است.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

14. شهربازی مال اف استانبول


استانبول مال یا همان شهر بازی مال اف استانبول یکی از برترین مراکز تفریحی و سرگرمی در شهر استانبول به شمار می‌رود که رقیبی سرسخت برای مرکز خرید فروم استانبول محسوب می‌شود. به جرات می‌توان گفت بازار ذکر شده از بهترین مراکز خرید استانبول هستند.

در این شهربازی که تمامی استانداردهای جهانی و اروپایی رعایت شده می‌توانید تفریحاتی هیجان انگیز و در عین حال ایمن را انجام دهید. این شهر بازی بزرگ استانبول، یک ترن هوایی بسیار مهیج دارد که نفس را در سینه شما حبس خواهد کرد. از دیگر تفریحات شهربازی استانبول مال می‌توان به واقعیت مجازی، ایر هاکی، چرخ و فلک، بولینگ، بیلیارد و غیره اشاره کرد. این شهربازی شهر استانبول در طبقه اول قرار گرفته و از بازدیدکنندگان این بازار استانبول با رویی گشاده استقبال می‌کند. بولینگ آتلانتیس و فلای زون نیز از دیگر تفریحات برند در مال آف استانبول هستند.

آشنایی با بهترین شهربازی های استانبول

15. پارک دیدنی مینیاتورک استانبول


پارک مینیاتورک استانبول یکی از سرگرم‌کننده‌ترین پارک‌های استانبول است و یک شانس طلایی به شما می‌دهد تا در عرض چند ساعت تمام میراث غنی قلمرو ترکیه را در یک مجموعه ببینید. در این پارک ارزشمندترین آثار تاریخی امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی به صورت مینیاتوری به نمایش در آمده است. حتی تصورش نیزهیجان‌انگیز است. این که تمام جاذبه‌های نمادین ترکیه در یکجا جمع شوند واقعاً حیرت‌آور است. به شما قول می‌دهیم تماشای این پارک به اندازه تماشای معماری مساجد معروف استانبول و سواحل تنگه بسفر لذت‌بخش باشد. هزینه شهربازی استانبول برای ورودی، ۳۰ لیر معادل ۶۰ هزار تومان برای هر نفر است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
Amir Morshedzadeh
۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۳‌

یک صبح تا شب به همراه یک اجرای جذاب داخل محوطه شهربازی اینجا بودیم شدیدا پیشنهاد میشه سرویس های رایگانش از ساعت 9 صبح تو میدون تکسیم و سلطان احمد هر روز هستن
people_outlineدوستان
todayخرداد