search
menu

منطقه شیشلی استانبول؛ محله اعیان‌نشین‌ها

[ پنهان کردن ]
منطقه شیشلی استانبول
تاریخچه منطقه شیشلی
منطقه شیشلی کجاست؟
دیدنی های شیشلی
مراکز خرید منطقه شیشلی استانبول
حمل و نقل در شیشلی
هتل های منطقه شیشلی در استانبول
چند نکته مهم درباره منطقه شیشلی

منطقه شیشلی استانبول


گوشه و کنار استانبول پر از جاهای دنج و کمتر شناخته‌ای شده است که هرکدام داستان‌های مختلفی را برای گردشگران روایت می‌کنند. یکی از این نواحی منطقه‌ی شیشلی در استانبول است که جان می‌دهد برای ماجراجویی و عکاسی کردن! اگر بلیط هواپیما خود را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید به استانبول سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید و اطلاعات مفیدی درباره این منطقه به دست آورید.
منطقه شیشلی استانبول؛ محله اعیان‌نشین‌ها

تاریخچه منطقه شیشلی


قبل از اینکه بدانیم منطقه شیشلی استانبول کجاست، بد نیست تا درباره تاریخچه آن بدانیم. این ناحیه در قرن ۱۷ چیزی جز قبرستان نبود و ساختمان‌های کمی در آنجا وجود داشت. ولی به مرور زمان و در قرن ۱۸ مزارع جو و باغ‌های گوناگونی در آنجا پدید آمد و شکل و شمایل شیشلی را تغییر داد. سپس در قرن ۱۹ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در منطقه شیشلی شکل گرفت و چندین کارخانه و بیمارستان در آنجا احداث شد. در نهایت مهاجرین غیرمسلمان بسیاری در این بخش از شهر ساکن شدند و این ناحیه رنگ و بویی تازه به خود گرفت.

منطقه شیشلی کجاست؟


حالا که با تاریخچه منطقه شیشلی آشنا شدیم، خوب است تا درباره ویژگی‎های اصلی آن نیز بیشتر بدانیم. منطقه شیشلی در بخش اروپایی و در انتهای پل بوسفور قرار گرفته است و با دریا فاصله دارد. بد نیست بدانید که شیشلی یکی از محله‌های جدید و اعیان‌نشین استانبول به شمار می‌آید که پس از قرن ۱۹ میلادی شکل گرفت. این منطقه در شمال میدان تکسیم واقع شده و امروزه مهاجران زیادی را در خود جای داده است.

دیدنی های شیشلی


•خانه آتاترک
منطقه شیشلی شهر استانبول جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده که حسابی پرطرفدارند. یکی از دیدنی‌های ترکیه در این ناحیه خانه آتاترک است که امروزه به موزه تبدیل شده است. این بنا در سال ۱۹۰۸ ساخته شده است و در حال حاضر آثاری از زندگی مهم‌ترین رهبر ترکیه را در خود حفظ کرده است. حتی اگر اهل سیاست نیستید هم خانه آتاترک جایی جالب برای بازدید است و دیدن آن خالی از لطف نیست.

•کلیساهای شیشلی
شیشلی به دلیل اینکه برای سال‌های متمادی محل زندگی غیرمسلمانان بوده کلیساها و صومعه‌های زیادی را در خود جای داده است. از معروف‌ترین این کلیساها می‌توان به کلیسای پیتر و پائول، کلیسای سنت بنو، کلیسای لوتران و کلیسای سنت پیتر اشاره کرد که بازدید از اکثر آن‌ها رایگان است. همچنین می‌توانید از بعضی کنیسه‌های یهودیان هم بازدید کرده و تجربه‌ای جالب رقم بزنید.
منطقه شیشلی استانبول؛ محله اعیان‌نشین‌ها
•موزه ارتش
یکی دیگر از محبوب‌ترین دیدنی های استانبول در منطقه شیشلی موزه ارتش است که به راحتی می‌توان از میدان تکسیم خود را به آنجا رساند. این موزه در سال ۱۹۵۰ آغاز به کار کرده است و با حفظ و نگهداری ابزار جنگی جایی جالب برای بازدید و گرفتن عکس‌های یادگاری است. در موزه ارتش استانبول می‌توانید انواع تانک، خمپاره و هلیکوپترهای جنگی ببینید و سری هم به چادرهای نظامیان حکومت عثمانی بزنید. همچنین در بعضی اوقات موسیقی و مارش نظامی در آنجا نواخته می‌شود و می‌توانید سربازان پیاده را با یونیفرم‌های مخصوص ببینید.

•قصر ایلامور
یکی دیگر از دیدنی های ترکیه که در منطقه شیشلی شهر استانبول قرار دارد، قصر ایلامور نامیده می‌شود. این کاخ رویایی دو عمارت به نام‌های میراسیم و میات در خود جای داده که با الهام از معماری اروپایی طراحی شده‌اند. البته در ساخت قصر ایلامور از ویژگی‌های معماری ترکی قرن۱۹ نیز استفاده شده که جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. ناگفته نماند که این کاخ باشکوه فضای سبزی رویایی و دلپذیر دارد و می‌توانید پس از یک گشت و گذار جانانه در زیر سایه درختان آنجا استراحت کنید.

•مسجد تشویکیه
اگر روزی بخت با شما یار شد و به استانبول سفر کردید، بازدید از مسجد تشویکیه در شیشلی را فراموش نکنید. این مکان مذهبی به دستور سلطان عبدالمجید اول و به سبک نئو باروک ساخته شده است. در ورودی مسجد تشویکیه ستون‌های سفیدرنگی قرار دارند که جلوه‌ای خاص و باشکوه ایجاد کرده‌اند. همچنین در آنجا تزئینات به کاررفته‌ای می‌بینید که جذابیت بصری دلفریبی به وجود آورده‌اند و منظره‌ای رویایی برای عکاسی خلق کرده‌اند.

مراکز خرید منطقه شیشلی استانبول


پس از یک گشت و گذار جانانه در دل منطقه شیشلی بد نیست تا سری هم به مراکز خرید آنجا بزنید. خوب است بدانید که پاساژ‌های متنوعی در این ناحیه وجود دارد که انواع اجناس خارجی و ترکی را عرضه می‌کنند. حتی می‌توانید سراغ برندهای خارجی و اصل بروید و با خیال راحت خرید کنید. مرکز خرید آستوریا یکی از این مراکز تجاری است که ۴ طبقه از آن به فروشگاه‌ها اختصاص داده شده است. همچنین می‌توانید در رستوران و یا کافی شاپ آنجا خود را به یک وعده غذای لذیذ مهمان کنید. مرکز خرید کانیون از دیگر مراکز خرید منطقه شیشلی استانبول به شمار می‌آید که با داشتن فودکورت، سینما و ۱۶۰ فروشگاه شهرت فراوان دارد. برای رفتن به پاساژ کانیون باید محله بیوک دره بروید و به آسانی خود را به آنجا برسانید. مرکز خرید اوزدیلک پارک، مرکز خرید جواهر استانبول، پروفیلو، بومونیتی و آدرس از دیگر پاساژهای ترکیه در منطقه شیشلی محسوب می‌شوند که بهترین اجناس را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.
منطقه شیشلی استانبول؛ محله اعیان‌نشین‌ها

حمل و نقل در شیشلی


اگر ارزانترین بلیط استانبول به تهران را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید راهی ترکیه شوید، خوب است تا درباره شیوه حمل و نقل در منطقه شیشلی نیز اطلاعات کسب کنید. یکی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شیشلی مترو است. در این ناحیه ۲ ایستگاه مترو اصلی وجود دارد و به آسانی می‌توانید خود را به آنجا برسانید. همچنین این امکان وجود دارد تا با اتوبوس به شیشلی بروید و در ایستگاه مورد نظر پیاده شوید.

هتل های منطقه شیشلی در استانبول


حالا که درباره این قسمت از استانبول اطلاعات کسب کردید، بد نیست تا با هتل های خوب منطقه شیشلی استانبول هم آشنا شویم. هتل سنت رجیس یکی از هتل‌های ۵ ستاره استانبول است که تنها ۱۵ دقیقه با منطقه شیشلی فاصله دارد. این مرکز اقامتی در محله‌ای لوکس قرار گرفته و به تنگه بسفر مشرف است. هتل ۵ ستاره سنت رجیس امکانات خوبی مانند زمین گلف، اسپا، ۳ استخر سرپوشیده، بار و رستوران دارد و تمام احتیاجات شما را برآورده می‌کند. البته هتل‌های دیگری نیز در نزدیکی منطقه شیشلی وجود دارد که از بهترین‌های آن‌ها می‌توان به هتل هیلتون، هتل آرسیما، هتل جومبالی پلازا، هتل تانگو، هتل وایت مونارچ و مارارا اشاره کرد که همگی با بهترین خدمات به گردشگران سرویس‌دهی می‌کنند.

چند نکته مهم درباره منطقه شیشلی


- بعضی از بناهای منطقه شیشلی در استانبول کاشی‌کاری‌های جذابی دارند.
- اولین ترن برقی استانبول در سال ۱۹۱۳ در این منطقه راه‌اندازی شد.
- پس از انقلاب ترکیه منطقه شیشلی به عنوان یکی از گران‌ترین محله‌ های استانبول معرفی شد.
- به دلیل پروژه‌های ساختمان‌سازی و وجود امکانات لوکس قیمت خانه در منطقه شیشلی استانبول بالاست.
- در منطقه شیشلی گالری‌های متنوعی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به گالری هنرهای نوین اشاره کرد.


کلام پایانی


منطقه شیشلی شهر استانبول با وجود کمتر شناخته بودن در میان گردشگران ایرانی جایی عالی برای ماجراجویی و گشت و گذار است. لذا اگر بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده‌اید و قصد سفر به ترکیه دارید، بد نیست قبل از عزیمت اطلاعات کافی درباره این ناحیه کسب کرده و با آگاهی کامل راهی شوید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر خود به این شهر حتما برنامه سفر به استانبول را بخوانید تا کمی بیشتر با این شهر و گشت و گذار در آن آشنا شوید.






فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است