search
menu

ساحل کیلیوس استانبول؛ نزدیک‌ترین ساحل شهر

[ پنهان کردن ]
ساحل کیلیوس استانبول
ساحل همگانی کیلیوس
ساحل خورشید کیلیوس
ساحل بورک
باشگاه ساحلی تیرماتا
ساحل اوزونیا
چگونه از تکسیم به ساحل کیلیوس برویم
ساحل کیلیوس استانبول یکی از سواحل ترکیه و استانبول است که به خاطر مناظر چشم‌نواز، ساحل شنی و نزدیکی‌اش به شهر پرطرفدار استانبول، مورد استقبال زیاد گردشگران قرار می‌گیرد. در این نوشته بیشتر با ساحل کیلیوس استانبول آشنا می‌شویم:

ساحل کیلیوس استانبول


ساحل کیلیوس (Kilyos) یکی از محبوب‌ترین و تمیزترین سواحل استانبول است. کیلیوس نه تنها در بین گردشگران بلکه بین مردم ترکیه هم به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای تعطیلات آخر هفته شناخته می‌شود. کیلیوس همچنین بین موج‌سوارها و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی نیز محبوب است. از سال ۲۰۰۴ تا کنون مسابقات جهانی کایتون در ساحل کیلیوس برگزار می‌شود. کیلیوس یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن از آفتاب، ماسه، دریا و تعطیلات لذت ببرید.
ساحل کیلیوس ساحلی ماسه‌ای در کنار آب‌های خنک دریای سیاه است. دمای نسبتا پایین این منطقه یکی از جذابیت‌های این ساحل استانبول است. زیرا جایی را پدید می‌آورد تا از گرمای آزاردهنده تابستان فرار کنید در عین اینکه ساحل زیبا رو پیش رویتان دارید.
ساحل کیلیوس استانبول؛ نزدیک‌ترین ساحل شهر
هر چند ساحل کیلیوس استانبول در آخر هفته‌ها شلوغ است، اما می‌توانید انتظار ساحلی آرام و آرامش‌بخش را در باقی روزهای هفته تجربه کنید.
اگر شناگری هستید که قصد دارید در دورن دریا شنا کنید به خاطر داشته باشید که باید احتیاط را در این ساحل رعایت کنید. چون این ساحل دریای سیاه جریان‌های آبی زیرسطحی ناگهانی و شدیدی دارد که ممکن است شما را به چالش بکشد و خطرساز باشد. البته این ساحل توسط نجات غریق‌های آموزش دیده کنترل می‌شود.
در این ساحل ورزش‌های آبی پرهیجانی نیز عرضه می‌شود. مثل موج‌سواری، کایتون، اسکی روی موج و غیره. این ساحل استانبول همچنین برای گشت و گذار در دریای سیاه هم جای ایده‌آلی است. مسابقات جهانی موج‌سواری از حدود ۱۵ سال پیش توسط دانشگاه بسفور در این ساحل برگزار می‌شود.
البته منطقه کیلیوس غیر از ساحل، جاذبه‌های دیگری هم برای ارائه به شما دارد. از جمله خلیج‌ها و فضاهای سبز و درختی که علاقه‌مندان به طبیعتگردی را راضی خواهند کرد.

ساحل همگانی کیلیوس


ساحل همگانی کیلیوس معروف‌ترین ساحل این منطقه بین ساکنان استانبول و گردشگران است. این ساحل در فصل‌های پرگردشگر استانبول گردشگران زیادی را پذیرایی می‌کند و شلوغ است.

ساحل خورشید کیلیوس


ساحل خورشید در کیلیوس یکی از بهترین جاها برای لذت بردن از آفتاب و دریا است. همچنین در شب‌ها نیز این ساحل میزبان کنسرت‌های فضای باز و تفریحات شبانه است. این ساحل به طول یک کیلومتر، تعداد مناسبی رستوران، بار و کافه باکیفیت و خوب دارد.
از دیگر جاذبه های ساحل خورشید می‌شود به امکانات موج‌سواری، جت اسکی، مرکز زیبایی و آروماتراپی، باشگاه ورزشی، محل نگهداری از حیوانات خانگی، بازار و غیره اشاره کرد. این ساحل در منطقه کومکوی و خیابان تاتلیسو قرار گرفته است.

ساحل بورک


ساحل بورک (Burc) در منطقه گوموس‌دره قرار دارد. ساحل بورک در یک خلیج کوچک در دامنه کوه جای گرفته است. این ساحل کولیوس ۲ کیلومتر طول دارد و توسط انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه بسفور اداره می‌شود. این ساحل رستوران‌های غذای دریایی فوق‌العاده‌ای دارد و فعالیت‌های ساحلی و دریای متنوعی مثل گلایدر سواری بر فراز دریا، موج‌سواری و غیره را عرضه می‌کند. در فصل تابستان جشن‌های فصلی، کنسرت‌ و برنامه‌های تفریحی مختلفی در این ساحل برگزار می‌شود. ساحل بورک هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب دایر است.
ساحل کیلیوس استانبول؛ نزدیک‌ترین ساحل شهر

باشگاه ساحلی تیرماتا


در باشگاه ساحل تیرماتا (Tirmata) که در خلیجی کوچک قرار گرفته، ورزش‌ها و تفریحات آبی متنوع، رستوران، بار و کافه‌های باکیفیت و ساحل و دریایی زیبا به مخاطبان عرضه می‌شود.
جت اسکی، قایق‌سواری و والیبال ساحل از دیگر ورزش‌هایی است که می‌توانید در این ساحل انجام دهید. این ساحل در محدوده تاتلیسو قرار گرفته است.

ساحل اوزونیا


این ساحل کولیوس در منطقه دمیرچی‌کوی قرار گرفته است. ساحل اوزونیا (Uzunya) یکی از سواحلی است که با ورزش‌های تفریحی آبی، رستوران‌های غذای دریایی، محیط باز و لذت‌بخش و ساحل دلنشین، جایی مناسب برای گذراندن تعطیلات است. این ساحل استانبول در فصل تابستان از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب دایر است.

چگونه از تکسیم به ساحل کیلیوس برویم


خوشبختانه ساحل کیلیوس به میدان تکسیم نزدیک است. کافی است سوار متروی خط m2 شوید و در ایستگاه حاجی عثمان (haciosman ) پیاده شوید. سپس سوار اتوبوس شوید و در ایستگاه سریر پیاده شوید. در نهایت تاکسی‌ و ون‌ها شما را به ساحل کیلیوس خواهد رساند.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است