search
menu

خیابان مرتر استانبول؛ بهشت خریدعمده لباس

[ پنهان کردن ]
چرا بازار مرتر استانبول و واردات لباس از ترکیه محبوب است
خیابان مرتر استانبول یکی از مراکز خرید عمده لباس در استانبول است که واردکنندگان و فروشندگان لباس می‌توانند در آن کالاهای مورد نظرشان را پیدا کنند. در واقع بازدیدکنندگان فقط به بازدید از جاهای دیدنی استانبول بسنده نمی‌کند و بسیاری برای خرید به این محله معروف سر می‌زنند. در این نوشته بیشتر با این بهشت خریدعمده لباس در استانبول آشنا می‌شویم:

خیابان مرتر استانبول؛ بهشت خریدعمده لباس
خیابان مرتر استانبول یکی از بازارهای استانبول و مراکز خرید عمده لباس است که واردکنندگان خرد و کلان برای تامین پوشاک ترکیه‌ای خود به آن مراجعه می‌کنند. خیابان مرتر به طور خاص روی پوشاک تولید تمرکز دارد و برندها مشهور جهانی در این خیابان شعبه ندارند. معمولا خرید تکی برای گردشگران توصیه نمی‌شود. زیرا تک فروش‌های این راسته، قیمت‌های نسبتا بالایی دارند و تنها خرید عمده در حد یک جین به بالا مناسب است.
در فروشگاه‌های خیابان مرتر فروشندگانی ایرانی و افغانستانی حضور دارند که مشکل ارتباط زبانی را برطرف می‌کنند. اما به عنوان یک بازار تجاری بزرگ باید مراقب همه مراحل کار خود از انتخاب، خرید، تبدیل پول و ارسال بسته‌های کالای خود به ایران باشید.
این خیابان به دلیل اینکه رویکرد صادراتی دارد، خدماتی همچون تبدیل پول، بسته‌بندی و ارسال را نیز ارائه می‌دهد. البته صرافی‌های بازار بزرگ یا میدان تکسیم با نرخ‌های مناسب‌تری این خدمات را انجام می‌دهند. خیابان مرتر استانبول در بخش اروپایی و در زیتون برونو در آکسارای قرار گرفته است و نام مالکان زمینی که این مجموعه روی آن ساخته شده است را یدک می‌کشد. ایستگاه متروی زیتون‌برنو نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به خیابان مرتر است که از طریق خط متروی هاوالیمانی می‌توانید به آن برسید. این منطقه همچنین خط تراموا و ایستگاه ویژه‌ای نیز دارد.
خیابان مرتر استانبول؛ بهشت خریدعمده لباس

چرا بازار مرتر استانبول و واردات لباس از ترکیه محبوب است


خیابان مرتر استانبول یکی از جاهای شناخته‌شده ترکیه برای اهالی کسب و کار در صنف پوشاک خارجی است. پوشاک ترکیه در چند سال اخیر جذابیت زیادی برای عرضه در بازار ایران پیدا کرده است. اول اینکه کشور ترکیه به طور نسبی فاصله کمی با ایران دارد و هزینه‌های فزاینده حمل و نقل، واردات لباس از ترکیه را در مقایسه با کشورهای اروپایی به صرفه کرده است. دوم در اثر تحریم‌های اقتصادی و بانکی در سال‌های اخیر، انتقال وجه به کشورهای دیگر با دشواری رو به رو است و محدودیت‌های گمرکی و قانونی مختلفی نیز سد راه بازرگانان خواهد بود. اما ایران و ترکیه به دلیل همکاری‌های منطقه‌ای که پیشینه نسبتا طولانی نیز دارد، کانال‌های انتقال مالی آسانتری دارند و تجارت بین دو کشور با تنگناهای کمتری رو به رو است.
عامل دیگر این پدیده، برابری لیر ترکیه با دلار آمریکا است. با افزایش قیمت نرخ دلار در ایران، واردات کالاهای خارجی با چالش جدی رو به رو شد. در مقابل اما لیر ترکیه که خود دچار تنش سیاسی با آمریکا است نیز با کاهش ارزش پول دست و پنجه نرم می‌کند. به همین دلیل لیر ترکیه با وجود افزایش در برابر ریال ایران، باز با رشد کمتری همراه بوده است. به همین دلیل کالاهای وارداتی ترکیه‌ای به نسبت کمتری نسبت به رقبای غربیشان گران شدند.
دلیل دیگر این پدیده، نیاز نداشتن به ویزا برای سفر به ترکیه برای بازرگانان و واردکنندگان ایرانی است که امکان سفر به ترکیه و بررسی بازارها و واردات کالا را آسان کرده است. در ضمن اگر برای خرید به ترکیه می‌روید و به نظرتان قیمت تور استانبول بالاست، می‌توانید به بازارهای ارزانی مانند مرتر سر بزنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است