search
menu

منطقه بشیکتاش استانبول؛ محله‌ای اروپایی و تاریخی

[ پنهان کردن ]
بشیکتاش کجاست؟
معنی بشیکتاش چیست؟
دیدنی های محله بشیکتاش ترکیه کدامند؟
رزرو هتل در محله بشیکتاش استانبول
در بشیکتاش چه کارهایی انجام دهیم؟
چند نکته طلایی درباره سفر به بشیکتاش
چگونه به بشیکتاش برویم؟
بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟
محله بشیکتاش استانبول یکی از جاهای معروف این شهر و از محله های دیدنی استانبول است. است که گردشگران را جذب خود می‌کند. این منطقه تاریخی از صدها سال قبل در خارج از استانبول قرار داشت و در واقع روستایی نه چندان امن بود. ولی به مرور زمان به دلیل موقعیت مناسب (قرار گرفتن در کنار مسیر آبی) مورد توجه حکومت عثمانی قرار گرفت. امروزه محله بشیکتاش شهرت زیادی دارد و گردشگران زیادی پس از تهیه بلیط هواپیما استانبول و عزیمت به ترکیه سری هم به آن می‌زنند. اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله از سفرمارکت همراه ما باشید.

منطقه بشیکتاش استانبول؛ محله‌ای اروپایی و تاریخی

بشیکتاش کجاست؟


بشیکتاش یکی از قدیمی‌ترین مناطق و محله های استانبول است که در ضلع اروپایی شهر واقع شده است. همچنین به عنوان یکی از بخش‌های مهم شهر برای سکونت و کار به ویژه برای مشاغل کوچک شناخته می‌شود. درعین حال بشیکتاش علاوه بر داشتن یک ترمینال عمومی اتوبوس و کشتی‌های کوچک یکی از قطب‌های دریایی در بسفر است که قایق‌ها از آنجا به سمت محله‌های مختلف در سواحل ترکیه حرکت می‌کنند.
منطقه بشیکتاش استانبول؛ محله‌ای اروپایی و تاریخی

معنی بشیکتاش چیست؟


طبق منابع قدیمی عثمانی‌ها این منطقه را بستاس (Bestas) به معنای پنج سنگ نامیده‎‌اند که احتمالاً از ۵ ستون انباشته شده در ساحل برای بستن کشتی‌ها گرفته شده است. اما بشیکتاش در زبان ترکی به معنای سنگ گهواره است و داستانهای دیگری در مورد ریشه‌های این نام به دوره بیزانس برمی‌گردد. می‌دانیم که عثمانی‌ها به دزدان دریایی که دیوارهای شهر بیزانس را تخریب می‌کردند، امان نداده و آن‌ها را نابود کردند. سپس به منطقه مسکونی مهمی تبدیل شد و تا به امروز شهرت خود را حفظ کرده است.

دیدنی های محله بشیکتاش ترکیه کدامند؟


اکنون دانستیم که محله بشیکتاش استانبول یکی از مشهورترین مناطق شهر است. همچنین چندین موزه و کاخ نیز در آن واقع شده که آنجا را به یکی از توریستی‌ترین جاهای ترکیه تبدیل کرده است. در محدوده این منطقه بزرگ (۱۱۰۰۰ کیلومتر مربع یا ۴.۲۴۷ مایل مربع) کاخ دولما باغچه، کاخ ییلدیز، قصر چیرگان، قصرهای فرییه، غرفه احلامور، موزه نیروی دریایی، پارک ییلدیز، مقبره بارباروسا و غیره قرار دارد. به همین دلیل همواره به مسافران پیشنهاد می‌کنیم که یک روز از سفر خود را به محله تاریخی بشیکتاش اختصاص دهند. بشیکتاش دارای دانشگاه‌های زیادی هم است که دانشکده‌های آن‌ها در داخل همین منطقه قرار دارند. همچنین می توانید از بازار محلی در مرکز منطقه که مساحت وسیعی را پوشش می دهد، بازدید کنید.
در این بازار انواع اجناس با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌شوند و جای مناسبی برای خرید سوغات استانبول محسوب می‌شود. ناگفته نماند که در میدان بارباروس در کنار مقبره بارباروسا و موزه نیروی دریایی اسکیت بازان جوان برای اجرای تمرینات خود جمع می شوند. گاهی هم کنسرت‌های کوچکی در گوشه و کنار بشکیتاش برگزار می شود که شور و هیجان خاصی ایجاد می‌کند. بشیکتاش همچنین یکی از قدیمی ترین باشگاه‌های فوتبال استانبول را دارد که در لیگ برتر ترکیه بازی می کند. این تیم نام بشیکتاش یا عقاب سیاه را برای خود انتخاب کرده است.

رزرو هتل در محله بشیکتاش استانبول


اگر قصد دارید تا در سفر به محله ی بشکیتاش استانبول در هتلی مناسب اقامت کنید، بهتر از قبل از راه شدن بهترین گزینه را انتخاب کنید. هتل شانگری لا استانبول (Shangri-La Bosphorus)یکی از خوش‌منظره‌ترین هتل های استانبول در محله بشیکتاش است. این مرکز اقامتی باشکوه رستورانی عالی دارد که خوشمزه‌ترین غذاهای ملل را عرضه می‌کند. همچنین پرسنل کاربلد آنجا تجربه خوبی از اقامت را برای مسافران رقم می‎زنند. استخر، اسپا، بار، پارکینگ و اینترنت پرسرعت از دیگر امکانات هتل شانگری‌لا بسفر است که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.
هتل نو بسفر از دیگر هتل های استانبول در منطقه بشیکتاش است که بهترین اتاق‌ها و سوئیت‌ها را در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد. این هتل مجلل در موقعیت خوبی برخوردار است و به آسانی می‌توان آن را پیدا کرد. همچنین خدمات مطلوبی مانند ترانسفر، اتاق سیگار، روم سرویس، اینترنت پرسرعت و غیره را به گردشگران عرضه می‌کند. هتل نوبسفر تخت‌های بزرگی در اتاق‌های خود به کار برده است، به همین دلیل گزینه خوبی برای خانواده‌ها به شمار می‌آید. همچنین افراد بسته به تعداد همراهان می‌توانند سوئیت رزرو کرده و از فضای شیک و تمیز آنجا لذت ببرند. هتل رافل، هتل چهارفصل، کلاس هتل، هتل اورتاکوی و دیدمن از دیگر هتل های استانبول در محله تاریخی بشیکتاس محسوب می‌شوند که سرویس‌دهی خوبی دارند.
منطقه بشیکتاش استانبول؛ محله‌ای اروپایی و تاریخی

در بشیکتاش چه کارهایی انجام دهیم؟


اگر روزی بخت با شما یار شد و به محله بشیکتاش در استانبول رفتید، حتما قدم زدن در کنار تنگه را فراموش نکنید. تماشای چشم‌اندازهای زیبا، آسمان ابری، مرغان ماهی‌خوار و حس یک نسیم خنک حسابی می‌تواند شما را سر ذوق آورد. در آنجا این امکان وجود دارد تا سوار بر کشتی‌های کوچک شده و در تنگه به گردش بپردازید. بعضی از این کشتی‌ها انواع امکانات تفریحی و رفاهی ارائه می‌دهند که می‌تواند خاطره‌ای ناب را برایتان رقم بزند. همچنین می‌توانید در آنجا انواع غذا و نوشیدنی سفارش داده و خوشگذرانی کنید. در ادامه ماجراجویی در محله بشکیتاش بد نیست تا سری به به بازارهای محلی آنجا بزنید و از صنایع دستی ترکیه دیدن کنید. قطعا خرید سوغات خاص این کشور می‌تواند هدیه‌ای باارزش برای اطرافیانتان باشد. اگر هم علاقه دارید تا طعم قهوه ترکی را تجربه کنید، ما به شما کافه‌ های استانبول در بشیکتاش را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که با قهوه‌های داغ و کیک‌های لذیذشان حسابی خستگی را از تنتان به در می‌کنند. میدان اورتاکوی یکی دیگر از دیدنی های ترکیه در این بشیکتاش است که مردمان محلی برای خرید به آنجا مراجعه می‌کنند. پس با این تفاسیر قدم زدن در دل فرهنگ ترکیه و تماشای شیوه زندگی ساکنین این خطه می‌تواند برای هر گردشگری جالب باشد. عکاسی، ماهیگیرِی، قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری از دیگر تفریحاتی است که توسط مردم محلی و گردشگران در بشیکتاش انجام می‌شود. وجود این همه زیبایی باعث شده تا هر ساله مسافران زیادی با تهیه بلیط هواپیما راهی ترکیه شوند و از گوشه و کنار آن دیدن کنند.

چند نکته طلایی درباره سفر به بشیکتاش


- در محله بشیکتاش در استانبول حتما کشتی‌های کروز را برای تفریحتان انتخاب کنید.
- بازدید از موزه نقاشی ترکیه در این ناحیه را فراموش نکنید.
- حتما در رستوران های بشیکتاش غذاهای دریایی را امتحان کنید.
- اگر قصد خرید ملک دارید، بهتر است از املاک معتبر کمک بگیرید.
- ناگفته نماند که محله بشیکتاش چند محله کوچک‌تر را شامل می‌شود.
- حتما طعم قهوه‌ها و شیرینی‌های این ناحیه را بچشید؛ در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد!
- بازار محلی بشیکتاش برای خرید سوغات بهترین جا محسوب می‌شود.
- دانشگاه فنی ییلدیز و مرکز علمی بغازچی مشهورترین دانشگاه‌های بشیکتاش شمرده می‌شوند.
- گالری‌های این ناحیه به دلیل وجود آثار گرانبها یکی دیگر از جاهای دیدنی بشیکتاش شناخت می‌شوند.
منطقه بشیکتاش استانبول؛ محله‌ای اروپایی و تاریخی

چگونه به بشیکتاش برویم؟


اگر در یکی از هتل های استانبول در مرکز شهر اقامت دارید و می‌خواهید به بشیکتاش بروید راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این گزینه‌های پیش رو استفاده از اتوبوس و یا مترو است. تنها کافیست با تهیه بلیط سوار یکی از وسایل نقلیه عمومی شده و پس از مدت زمان کمی به آنجا برسید. البته این امکان وجود دارد تا با تاکسی هم خود را به محله بشکیتاش در استانبول برسانید. ولی به دلیل گران بودن هزینه‌ها این شیوه را توصیه نمی‌کنیم.

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟


اگر می‌خواهید بدانید که چه زمانی برای سفر به استانبول و بازدید از محله تاریخی بشیکتاش بهتر است، ما به شما بهار و پاییز است. این دو فصل به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب بهترین زمان محسوب می‌شوند. ولی بد نیست بدانید که در بهار و پاییز جشنواره‌های خرید زیادی در ترکیه برگزار می‌شود. در این مدت اکثر مراکز تجاری تخفیف‌های ویژه ارائه می‌کنند و بهترین زمان است برای یک خرید ناب! پس اگر به فکر خرید هستید، حتما از قبل زمان فستیوال‌های خرید ترکیه را مد نظر داشته باشید. البته ناگفته نماند که در فصول دیگر نیز استانبول از زیبایی خاصی برخوردار است، اما ممکن است سرمای هوا در زمستان آزارتان دهد.
کلام آخر
محله بشيكتاش در استانبول یکی از جذاب‌ترین دیدنی های استانبول است که بازدید از آن به هر گردشگر ماجراجویی پیشنهاد می‌شود. اگر شیفته کشف جاهای تازه هستید و می‌خواهید حس ناب قدم زدن در کوچه‌ پس کوچه‌های استانبول را تجربه کنید، چه جایی بهتر از بشیکتاش! این منطقه هر گوشه‌اش جاذبه‌ای تماشایی است و شما را غافلگیر می‌کند. اگر قصد سفر به ترکیه دارید، می‌توانید رزرو بلیط هواپیمای خود را از سفر مارکت بخواهید. همچنین می‌توانید با تور ترکیه ما همراه شده و لحظاتی فراموش‌نشدنی را رقم بزنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است