search
menu

جزایر زیبا استانبول + آدرس و عکس

[ پنهان کردن ]
۱- بیوک آدا
۲- هیبلی‌آدا (Heybeliada)
۳- جزیره کاشیک
۴- بورگازادا
۵- جزیره گالاتاسرای
۶- جزیره صدف ( Sedef)
۷- جزیره Yassıada
۸- جزیره کینالادا( Kınalıada)
علاوه بر جاهای دیدنی استانبول و آثار باستانی که در مرکز شهر قرار دارد، جزایر زیادی در اطراف استانبول وجود دارد که از مقاصد محبوب گردشگران است. از این رو برای داشتن اوقاتی دلپذیر و یک سفر به یادماندنی لیست جزایر استانبول مارا همراه داشته باشید.

۱- بیوک آدا


بیوک آدا در زبان ترکی به معنی جزیره بزرگ است. جزیره ای است با ۵ کیلومتر مربع که در همسایگی منطقه آدالار استان ترکیه. بازدیدکنندگان این جزیره را توسط ۲ قله می‌شناسند نام یکی از این قله‌ها Isa Tepesi به معنی کوه عیسی است. و بین دو کوه دره‌ای شکل گرفته که کلیسا و صومعه‌سرایی به نام Agios Nikolaos وجود دارد کمی آنطرف تر می توانید کلیساهای Panagia، Hagios Demetrios وکلیسای فرانسیس San Pacifico و کلیسای آمریکایی Surp Astvadzadzin Verapolium ببینید. تعدادی کافه در جزیره بیوک آدا وجود دارد که انواع سوسیس، چیپس و نوشیدنی سرو می‌کنند.
 جزایر زیبا استانبول + آدرس و عکس

۲- هیبلی‌آدا (Heybeliada)


این جزیره را بعد از ادغام به عنوان دومین جزیره ی بزرگ مجموع الجزایر پرنس در دریای مرمره میشناسند. این جزیره در همسایگی منطقه آدالار استانبول است. بازدیدکنندگان دو بنای معماری زیبا را در محوطه مدرسه نیروی دریایی این جزیره میبینند که یکی از آن ها Kamariotissa نام دارد که تنها کلیسای به جا مانده از زمان بیزانس است اما این کلیسا . در این جزیره قبر ادوارد برایان( دومین سفیر انگلستان از طرف ملکه الیزابت) وجود دارد.
اگر مایلید با این جزیره و دیگر مناطقی که برای سفرهای یک روزه به حومه استانبول آشنا شوید، این مقاله را در بلاگ سفرمارکت بخوانید.

 جزایر زیبا استانبول + آدرس و عکس

۳- جزیره کاشیک


این جزیره بین جزیره های بورگازادا و Heybeliada قرار دارد. کاشیک در زبان ترکی به معنی قاشق است زیرا شکلی این جزیره همانند قاشق است! این جزیره به صورت اختصاصی برای خانواده ی دانون است بنابراین گردشگران نمیتوانند بدون اجازه ی ورود داخل جزیره بروند و تنها می‌توانند با همراهی تور ترکیه گردشگری از این جزیره دیدن کنند. فراموش نکنید برای تور های گردشی این جزیره سریعا رزرو کنید زیرا به سرعت پر می شوند. بهترین راه برای رسیدن به این جزیره کشتی است.

۴- بورگازادا


یکی از بزرگترین جزیره از مجموع الجزایر پرنس است. این جزیره در قرن ۲۰ اقامتگاه اقلیت یونانیان بوده است اما بعدها بسیاری از مردم استانبول به این مکان آمدند. تپه ی منحصر به فردی در جزیره بورگازادا وجود دارد. این جزیره بعد از ساخته شدن قلعه توسط یکی از رهبران نظامی مقدونی، نام‌گذاری شده است. به گردشگران این جزیره زیبا بازدید از موزه Sait Faik Abasıyanık را پیشنهاد می‌کنیم.

 جزایر زیبا استانبول + آدرس و عکس

۵- جزیره گالاتاسرای


جزیره گالاتاسرای جز جزایر کوچک محسوب می شود که متعلق به باشگاه ورزشی Galatasara است. این جزیره امکانات جذاب و تفریحی زیادی دارد از جمله ۶ رستوران، ۲ استخر شنا، کافه و بار. از جزایر نزدیک به استانبول است. و در فاصله ۱۶۵ متری از قسمت اروپایی ترکیه قرار دارد که می توان از طریق کشتی های رایگان به این جزیره رفت. فرصت‌های سرگرمی فراتر از حد تصور است. ورزش‌های گوناگون که توسط مالک این جزیره اجرا می شود(کلوپ ورزشی Galatasara).

۶- جزیره صدف ( Sedef)


نام این جزیره در زمان های قدیم Andircuithos یا Androvitha بود اما امروزه به معنی مادر مروارید است. جزیره ی صدف با مساحتی حدود ۰.۱ کیلومتر مربع جز کوچکترین جزایر این منطقه است. به طور کلی این جزیره دارای مالکیت خصوصی است اما تمام درختان این جزیره به صورت خودرو رشد کرده اند. محیط و طبیعت این جزیره حفاظت شده است. ساختمان سازی بیشتر از دو طبقه در این جزیره ممنوع است.

۷- جزیره Yassıada


نام این جزیره به معنی جزیره تخت است و به عنوان یک جزیره دموکراسی و آزاد شناخته می شود اگرچه نام این جزیره تغییر کرده است اما همچنان نام قدیمی استفاده می شود. این جزیره توسط بیزانسی ها برای تبعید کردن زندانیان جنگ های صلیبی استفاده میشده است. امروزه گردشگران می توانند از چهار سلول زندان که در زیر زمین قرار دارد دیدند کنند علاوه براین صومعه سرایی به نام Platea که توسط امپراطور بیزانس ساخته شد علاوه بر این کلیسایی وجود دارد که توسط ایگناسیوس تبعید شده که در سال ساخته شد.

۸- جزیره کینالادا( Kınalıada)


کینالادا به معنی جزیره ی حنا است زیرا زمین این جزیره به دلیل وجود آهن و مس قرمز رنگ است. جزایر کینالادا یکی از آخرین جزیره ی جنگلی در میان جزایر این منطقه است. از آنجا که این جزیره حدود ۱۲ کیلومتر به سمت جنوب است نزدیکین جزیره به استانبول است. گردشگران میتوانند از طریق کشتی های تندرو طی مدت ۲۵ دقیقه و باکشتی های کند رو طی مدت ۴۰ دقیقه به این جزیره برسند.
 جزایر زیبا استانبول + آدرس و عکس
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است