search
menu

میدان تکسیم و خیابان استقلال

[ پنهان کردن ]
میدان تکسیم در ترکیه
یادبود جمهوریت
مرکز فرهنگی آتاتورک
خیابان استقلال
پارک تکسیم گزی
مراکز خرید اطراف میدان تکسیم
برندهای خیابان استقلال استانبول
بازار بزرگ استانبول
خیابان فرانسوی
موزه پرا
کاخ دلمه باغچه استانبول
دیگر دیدنی های نزدیک میدان تکسیم
هتل های نزدیک میدان تکسیم
چگونه به میدان تکسیم برسیم؟
ترکیه زیبایی‌های نابی را در دل خود جای داده که هرکدام جذابیت فراوانی برای گردشگران دارند. در این میان دیدنی های میدان تکسیم استانبول از شهرت زیادی برخوردارند و بازدید از آن‌ها را به همه مسافران پیشنهاد می‌شود. شما با کدام یک از جذابیت‌های این شهر آشنا هستید؟ اگر بلیط هواپیما خود را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید با دیدنی های استانبول در نزدیکی میدان تکسیم استانبول و خیابان استقلال آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

میدان تکسیم در ترکیه


مگر می‌شود به استانبول سفر کرد و از میدان تکسیم دیدن نکرد؟ البته قبل از هرچیز بد نیست تا درباره تاریخچه آن بدانیم. سرگذشت این میدان مشهور به زمان سلطان محمود اول برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که از این منطقه انشعاب‌هایی برای انتقال آب درست شد و کل شهر استانبول را پوشش داد. به همین دلیل مهم‌ترین میدان شهر استانبول به تکسیم (تقسیم) معروف شد و حالا جزلاینفک دیدنی‌های این دیار به شمار می‌آید. امروزه این میدان به خیابان استقلال منتهی می‌شود و همگان آن را به عنوان جذاب‌ترین بخش توریستی شهر می‌شناسند. دور تا دور میدان تکسیم را مراکز تجاری و جاهای دیدنی استانبول پر کرده و خوب است تا با بهترین آن‌ها آشنا شوید.
میدان تکسیم و خیابان استقلال

یادبود جمهوریت


اصلی‌ترین جذابیت میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول یادبود جمهوریت است که در وسط میدان قرار گرفته است. این مجسمه مشهور که در سال ۱۹۲۸ ساخته شده است، تندیس مصطفی کمال آتاترک را نشان می‌دهد که بنیان‌گذار جمهوری ترکیه بود و نزد مردم این کشور محبوبیت فراوانی دارد. در دو سمت این مجسمه تندیس چند سرباز قرار دارد که پرچم ترکیه را در دست گرفته‌اند و ابهت آن را چند برابر کرده‌اند. تندیس جهوریت که توسط پیترو کانونیکا مجسمه‌ساز ایتالیایی ساخته شده است، در واقع نماد آزادسازی ترکیه است و ارزش معنوی فراوانی دارد. امروزه این یادبود به عنوان نمادی از شهر استانبول شناخته می‌شود و هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و در کنار این تندیس عکس یادگاری می‌گیرند.

مرکز فرهنگی آتاتورک


در نزدیکی میدان تقسیم استانبول ساختمانی بزرگ وجود دارد که به مرکز فرهنگی آتاتورک مشهور است. این بنای وسیع محل برگزاری کنسرت‌ها، نمایش‌ها و فستیوال‌های مختلفی است و هرساله جشن‌های متعددی در آن برگزار می‌شود. حتی گردشگران زیادی برای تماشای موسیقی محلی و اپرا به مرکز فرهنگی آتاتورک می‌روند و لحظات دلنشینی را در آنجا سپری می‌کنند. ناگفته نماند که سالن‌های اپرای این بنای باشکوه نیز مکانی عالی برای تماشا انواع موسیقی‌اند و حسابی شما را سرگرم می‌کنند.

خیابان استقلال


علاوه بر میدان تکسیم استانبول خیابان استقلال نیز خود جذابیت بی‌نظیری است. این خیابان سنگ فرش در همه ساعات شبانه‌روز جنب و جوش دارد و گویی که خواب در آنجا معنا ندارد. خیابان استقلال در ضلع جنوبی میدان تکسیم قرار گرفته جان می‌دهد برای ماجراجویی و تفریح! اگر علاقه‌مند به کافه‌گردی و یا صرف یک خوراکی عالی در فضایی جادویی هستید، خیابان استقلال رستوران‌ها و کافه‌های محشری را در خود جای داده است. پس بد نیست که حتما سری به آنجا بزنید. همچنین در آنجا کلاب‌ها و مراکز خرید نیز به وفور یافت می‌شوند که با هر سلیقه‌ای که باشید شما را راضی نگه می‌دارند. از فضای خیابان نیز هرچه بگوییم کم است! نوزاندگان خیابانی و نواهای دلفریب همگی جزئی از جذابیت خیابان استقلال استانبول شده‌اند و حسابی شما را به وجد می‌آورند. خوب است بدانید که دستفروش‌های آنجا نیز خوراکی‌های لذیذ محلی را عرضه می‌کنند و بد نیست تا طعم آن‌ها را بچشید. زیبایی‌های خیابان استقلال کم نیست و اگر دوست داشته باشید می‌توانید خود را در آنجا به یک بستنی لذیذ و یا باقلوای ترکی مهمان کرده و از تک تک لحظاتتان در استانبول رویایی لذت ببرید.
میدان تکسیم و خیابان استقلال

پارک تکسیم گزی


از دیگر دیدنی های ترکیه که در حوالی میدان تکسیم استانبول قرار گرفته است می‌توان به پارک تکسیم گزی اشاره کرد. این بوستان سرسبز و نه چندان بزرگ جایی دنج برای تجدید قوا و استراحت است. اگر خریده کرده‌اید و یا می‌خواهید در زیر سایه درختان استراحت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به پارک تکسیم گزی بزنید. همچنین خوب است بدانید که اطراف این بوستان با هتل‌ها و مراکز خرید احاطه شده است و می‌توانید آنجا را برای اقامت خود انتخاب کنید. همه روزه در آنجا افراد زیادی به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی می‌پردازند و این تفریح را به شما نیز توصیه می‌کنیم.

مراکز خرید اطراف میدان تکسیم


همانگونه که گفتیم حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال مراکز خرید زیادی قرار دارد که برندهای روز دنیا را به مشتریان عرضه می‌کنند. از جمله محبوب‌ترین برندها و فروشگاه‌ها در این منطقه می‌توان به زارا، مک، اچ اند ام، ماوی، کوتون و غیره اشاره کرد که در کل دنیا پرطرفدارند و در ترکیه نیز محبوبیت فراوان دارند. پس اگر شیفته برندهای روز دنیا هستید، بد نیست تا به آنجا سری بزنید و به خرید کردن بپردازید. لازم به یادآوری است که درروزهای نزدیک به سال نو میلادی نیز تخفیف‌های زیادی توسط فروشگاه‌های این منطقه در نظر گرفته می‌شود که فرصتی عالی را برای خرید فراهم می‌کند. لذا اگر در طول سال امکان سفر به ترکیه برایتان میسر نشد، می‌توانید زمستان را برای رفتن به این کشور انتخاب کنید.

برندهای خیابان استقلال استانبول


یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت خیابان استقلال و میدان تکسیم، وجود نمایندگی‌های برندهای مطرح جهانی است. بسیاری از این برندها در مراکز خرید استانبول جا گرفته‌اند و به همین دلیل افراد زیادی برای خرید، به این قسمت از ترکیه سر می‌زنند. لیستی از برندهای این خیابان در ادامه آمده است:
• آدیداس
• H&M
• VANS
• ZARA
• NEW BALANCE
• KOTON
• سفورا
• منگو
• DEFACTO
• ECCO
• FLORMAR
• GOLDEN ROSE
• LEVIS
• PENTI
• برشکا خیابان استقلال

بازار بزرگ استانبول


حالا که حرف از مراکز خرید ترکیه شد، بد نیست تا با بازار بزرگ استانبول نیز آشنا شویم. بازار بزرگ یکی از وسیع‌ترین و مشهورترین مارکز تجاری شهر است که در بین سال‌های ۱۴۵۵ الی ۱۴۵۶ ساخته شده است و در ابتدا به تجارت پارچه اختصاص داشت. بازار بزرگ استانبول از آجر و چوب ساخته شده است و طاق‌هایی قوس دارد که به آن شکوه خاصی بخشیده‌اند. همچنین دیوارهای آن گچ‌کاری‌های جذابی دارد که جلوه خاصی به بازار بخشیده است. بعدها بخش جواهرات نیز به آن افزوده شد که باعث وسعت بیشتر بازار شد. به مرور زمان و با گسترش تجارت با دیگر کشورها بازار بزرگ استانبول هم بزرگ‌تر شد و اجناس متنوعی در آن به فروش رسید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر روزی بخش با شما یار شد و به ترکیه سفر کردید، حتما از این بازار فرش، صنایع دستی و عتیقه‌جات بخرید و با دستانی پر به منزل برگردید. در اطراف بازار بزرگ استانبول مسجد بایزید، کاروانسرای والده خان و محله امینونو قرار دارد و بد نیست تا از آن‌ها نیز دیدن کنید. فراموش نکنید که این بازار حدود ۱۸ دقیقه با میدان تکسیم و خیابان استقلال فاصله دارد و در اندک زمانی می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

خیابان فرانسوی


از دیگر جاذبه‌های نزدیک میدان تکسیم استانبول ترکیه می‌توان به خیابان فرانسوی پرداخت که جایی جالب برای توریست‌ها است. در ساخت و طراحی این خیابان از محله های استانبول، از خیابان‌های فرانسوی الهام گرفته شده است و حسابی شما را شگفت‌زده می‌کند. تمام این منطقه با معماری فرانسوی زینت بخشیده شده و می‌توانید با رفتن به آنجا حال و هوای قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های پاریس را تصور کنید. بد نیست بدانید که در فصل تابستان موسیقی زنده در فضای این خیابان اجرا می‌شود و گردشگران را سر ذوق می‌آورد. پس اگر شیفته فضاهای شاد و جادویی با موزیک‌های ناب هستید، حتما سری به خیابان فرانسوی استابول بزنید و از آن لذت ببرید. فراموش نکنید که در یکی از کافه‌های آنجا خود را به نوشیدنی و یا یک خوراکی خوشمزه مهمان کرده و لحظاتی ناب را رقم بزنید.
میدان تکسیم و خیابان استقلال

موزه پرا


مگر می‌شود به حوالی میدان تکسیم رفت و از موزه پرا دیدن نکرد؟ این مکان جادویی یکی از معروف‌ترین موزه‌های ترکیه است که نقاشی‌های گرانبهایی را در خود جای داده که اکثر آن‌ها متعلق به سده ۱۹ میلادی است. همچنین کاشی‌ها و سرامیک‌های جذابی در آنجا نگهداری می‌شود که با زیباترین نقوش تزئین شده‌اند و شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر شیفته فرهنگ و هنر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به موزه پرا بزنید و از آثار نفیس آنجا دیدن کنید. ناگفته نماند که در نزدیکی این بنا موزه‌ها و گالری‌های دیگری نیز وجود دارد که با آثار جذاب خود مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می‌گیرند.

کاخ دلمه باغچه استانبول


یکی دیگر از دیدنی های ترکیه که نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول قرار دارد، کاخ دلما باغچه است. این بنای باشکوه که در قرن نوزدهم ساخته شده است، توانست جای کاخ توپکاپی را بگیرد و به عنوان آخرین اقامتگاه شاهان عثمانی شناخته می‌شود. کاخ دولما باغچه حدود ۱۱۰۰۰۰ متر زیربنا و حدود ۲۵۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. این سازه مجلل بخش‌های مختلفی مثل حرمسرا، سرسرای تشریفات و بخش اداری دارد و با معماری باشکوه و خاص خود هر گردشگری را جادو می‌کند. راهرو‌های وسیع، چراغ‌های رنگارنگ، شیشه‌کاری‌های نفیس، مجسمه‌های باشکوه و دکوراسیون باابهت همگی از جمله مشخصه‌های کاخ دولما باغچه محسوب می‌شود که مورد توجه ماجراجویان قرار می‌گیرد. این کاخ رویایی در نزدیکی تنگه بسفر قرار گرفته است، به همین دلیل چشم‌اندازی رویایی به اطراف دارد و توصیه می‌کنیم که حتما از آن بازدید کنید. لازم است بدانید که فاصله این بنا تا میدان تکسیم حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی دارد و به راحتی می‌توانید خود را به آنجا برسانید.
میدان تکسیم و خیابان استقلال

دیگر دیدنی های نزدیک میدان تکسیم


جاذبه های ترکیه در حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال تنها به موارد گفته شده ختم نمی‌شود. برج گالاتا از دیگر دیدنی‌ها است که حدود نیم ساعت با میدان تقسیم فاصله دارد و با تاکسی، مترو و یا اتوبوس می‌توانید خود را به آنجا برسانید. همچنین مسجد ایاصوفیه از دیگر دیدنی های ترکیه است که حدود نیم ساعت با خیابان استقلال فاصله دارد و بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. فراموش نکنید که مترو و اتوبوس ارزان‌ترین وسایل نقلیه نسبت به تاکسی‌اند و با استفاده از آن‌ها می‌‍توانید در مخارج خود صرفه‌جویی کنید.

هتل های نزدیک میدان تکسیم


آیا بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید به استانبول سفر کنید؟ پس خوب است که قبل از راهی شدن محل اقامت خود را تعیین کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا به خاطر نزدیکی به دیدنی های ترکیه هتل‌های نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال را برای این امر در نظر بگیرید. مراکز اقامتی این منطقه از تنوع زیادی برخوردارند و با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید محل مورد نظرتان را پیدا کنید. از مشهورترین هتل های استانبول در حوالی میدان تکسیم می‌توان به هتل پرا پالاسا، گرند حسات، رکسوس، گلدن ایج و هیلتون اشاره کرد که با امکانات خوب خود به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند.

چگونه به میدان تکسیم برسیم؟


پس از پیاده شدن در فرودگاه استانبول می‌توانید با تاکسی و یا اتوبوس خود را به هتل برسانید. از آنجایی که تاکسی هزینه بالاتری دارد، پیشنهاد می‌کنیم که با تهیه بلیط سوار با اتوبوس‌های فرودگاه شده و به هزینه‌ای کمتر خود را به مقصد برسانید.
کلام آخر
دیدنی های میدان تکسیم و خیابان استقلال کم نیستند و با هر سلیقه‌ای که باشید، می‌توانید در آنجا سرگرم شوید. خرید، تفریح، صرف خوراکی، عکاسی کردن و گشت و گذار همگی از جمله فعالیت‌هایی است که در این منطقه انجام می‌شود و حسابی گردشگران را سر ذوق می‌آورد. اگر شما هم بلیط هواپیما خود را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید راهی ترکیه شوید، خوب است قبل از عزیمت درباره جاذبه‌های مذکور اطلاعات کامل تهیه کرده و با آگاهی راهی سفر شوید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است