search
menu

کلیسای سنت آنتوان استانبول در خیابان استقلال

[ پنهان کردن ]
کلیسای سنت آنتوان استانبول

کلیسای سنت آنتوان استانبول


وقتی در خیابان معروف استقلال استانبول قدم میزنید مراکز خرید ، رستوران و کافه های زیادی میبینید اما در قلب این خیابان واقع در محله بی اغلو، پشت دروازه های مشبک آهنی، کلیسایی خود نمایی می کند. که همه ی ادیان و نژادها کنجکاو هستند از این مکان دیدن کنند. کلیسای سنت آنتوان مقدس را نیز با نام آنونیو دی پادووا نیز می شناسند.
همه ی ادیان و نژادها کنجکاو هستند از این مکان دیدن کنند. کلیسای سنت آنتوان مقدس یا کلیسای خیابان استقلال استانبول را نیز با نام آنونیو دی پادووا نیز می شناسند. در ادامه با یکی از معروف‌ترین کلیساهای استانبول آشنا خواهید شد.
 کلیسای سنت آنتوان استانبول در خیابان استقلال
این معماری باشکوه و دیدنی تمام سختی ها و مشکلات سالیان سال را به دوش کشیده است.
این کلیسا توسط جامعه ایتالیایی برای ۴۰.۰۰۰ رومی کاتولیت که در آن دوره برای زمان های زیادی در استانبول زندگی می کردند ساخته شده بود. این کلیسا بعداز همه ی آتشسوزی هایی که رخ داده دوباره
ساخته شد و در سال ۱۹۱۲ به عنوان جایگزین کلیسای اصلی به روی مردم باز شد. این ساختمان یکی از ساختمان های بسیار محکم محله بی اغلو است.
هنگامی که برای اولین بار وارد این کلیسا می شوید تحت تاثیر معماری زیبای آن می شویدکه به سبک نئوگوتیک توسط معمار ایتالیای به نام Giulio Mongeri ساخته شده است. دیوارهای این کلیسا با موزائیک و آجرهای قرمز رنگ ساخته شده. و ستون های بلند کلیسا بهترین نمونه از یک طراحی ایتالایی است. همچنین سقف کلیسا با گنبدهای متصل به یکدیگر تشکیل شده است و نیمکت های چوبی زیادی برای عبادت کنندگان داخل کلیسا تعبیه شده که هنگام جشن ها و مراسم خاص استفاده می شود. هر زمانی که به داخل این کلیسا بیایید جمعیت زیادی که مشغول عبادت هستند را مشاهده می کنید.محوطه ی بیرونی کلیسا همیشه مملو از جمعیت گردشگران تور ترکیه استانبول است تا از داخل این ساختمان زیبا و چشم نواز دیدن کنند و در کل ایام هفته سعی می کنند از این کلیسای باشکوه عکس بگیرند.
در حیاط بیرونی کلیسا مجسمه ای از عیسی و مادرش مریم و درخت کریسمس وجود دارد.
درست در گوشه ی سمت راست کلیسا مجسمه پاپ ۲۳با در کبوتری دستش که نمادی از صلح و دوستی است وجود دارد. پاپ ژان ۲۳ به مدت ۱۰ سال قبل از اینکه به عنوان پاپ انتخاب شود، با عنوان سفیر رسمس واتیکان خدمت کرد. و دلیل علاقه ای که به شهر استانبول و ترکیه داشته به پاپ ترکیه معروف شده است.
 کلیسای سنت آنتوان استانبول در خیابان استقلال
هنگام ورود به کلیسا ده ها شمع بزرگ در حال سوخت را درسمت راست و چپ کلیسا مشاهده می کنید.نماد خرس معنی نبود هیچ تاریکی را و تبدیا آرزوهایتان به حقیقت را می دهد. از این رو مردم با شمع ها به کلیسا می آیند تا به روشنایی هرچه بیشتر کلیسا و کمرنگ تر کردن تاریکی کمک کنند همچنین با هر شمعی که با خود می آورند یک آرزو می کنند و شمع هارا در جایگاهش قرار می دهد.
در داخل کلیسا مومیایی وجود دارد که ورود به این منطقه دارای محدودیت فاصله است.
میهمان ها و بازدید کنندگان میتوانند در قسمت پشت کلیسا بشینند و تماشاکننده بعضی از مراسم درقسمت های جلویی باشند. در محیط کلیسا، موسیقی که هنگام مراسم اجرا می شود از تمام بلند گوها به گوش می رسد.
 کلیسای سنت آنتوان استانبول در خیابان استقلال
مجسمه ی قلب عیسی مسیح هر بازدیدکننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد. دعا بر روی یک صفحه و جلوی شیشه ای که از مجسمه نگه داری و محافظت می کند قرار دارد. که افراد با خواندن این دعا وفاداری خودشان را به حضرت عیسی نشان میدهند.
درختچه های گویا و تزئین شدهی زیبایی در اینجا وجود دارد که درباه ی زندگی دوران کودکی حضرت عیسی می گوید.
در دیوارهای کلیسا تصاویری از حضرت عیسی قرار دار همچنین مجسمه ای ازحضرت مسیح که به صلیب کشیده شده است در ارتفاع ۲۶ متری از زمین نصب شده.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است