search
menu

فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

[ پنهان کردن ]
فرودگاه جدید استانبول کجاست؟
فرودگاه جدید استانبول چه امکاناتی دارد؟
مراحل خروج از فرودگاه استانبول
اطلاعات پرواز فرودگاه جدید استانبول
چگونه به فرودگاه جدید استانبول برویم؟
فاصله فرودگاه جدید استانبول تا فرودگاه صبیحا
پرسش‌های پرتکرار
فرودگاه استانبول، از زمان افتتاح در اکتبر ۲۰۱۸، به عنوان فرودگاه اصلی این شهر، جایگزین فرودگاه آتاتورک شده است. این فرودگاه فقط در سه سال، بیش از صد میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است. فرودگاه جدید استانبول با پنج باند و یک ترمینال، پذیرای مسافران داخلی و خارجی زیادی است. همچنین با توجه به طراحی و امکانات استثنایی خود، نقدهای مثبتی دریافت کرده است. اگر می‌خواهید پیش از خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به این مقصد دیدنی، فرودگاه جدید استانبول را مثل کف دست خود بشناسید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول کجاست؟


جالب است بدانید شرکت IGA فرودگاه استانبول را تأسیس کرده است. این فرودگاه در شمال غربی استانبول، یعنی منطقه آرناوت کوی (Arnavutköy) قرار گرفته است. فرودگاه جدید استانبول در بخش اروپایی این شهر است و با مرکز شهر و میدان تکسیم تقریباً ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. فاصله این فرودگاه تا منطقه سلطان احمد نیز حدوداً ۴۵ کیلومتر است. اسم فرودگاه جدید استانبول، Istanbul Yeni Havalimani یا همان فرودگاه استانبول است. همچنین اسم اختصاری فرودگاه جدید استانبول، IST است.
آدرس فرودگاه جدید استانبول: تایاکادین، ترمینال شماره ۱، ۳۴۲۸۳ آرناووتکوی/استانبول، ترکیه
شماره فرودگاه استانبول: ۴۴۴۱۴۴۲ ۹۰+
برای اینکه به فرودگاه جدید استانبول بروید می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. این وسایل مانند تاکسی، شاتل فرودگاهی، اتوبوس و مترو در میدان تکسیم قرار دارند و در حال تکمیل شدن هستند. هزینه ساخت فرودگاه جدید استانبول ۶۵/۱۶ میلیارد دلار برآورد شده و چیزی در حدود ۴۲ ماه زمان برده است. همچنین افتتاح فرودگاه استانبول به دست رئیس جمهور وقت ترکیه (اردوغان) صورت انجام گرفته‌ است.
منتقدان معتقدند فرودگاه جدید استانبول (Istanbul Airport) در سال‌های آینده قطب اصلی مسافربری جهان خواهد شد. چراکه می‌تواند مهم‌ترین نقطه اتصال آفریقای شمالی، آسیا، اروپا و به عبارتی شلوغ‌ترین مبدأ حمل ‌و نقل هوایی دنیا باشد. مدیر ارشد اجرایی این فرودگاه معتقد است اتصال فرودگاه جدید استانبول به استرالیا اولویت بزرگی است. چراکه این‌گونه مسافران استرالیایی به بیشتر ‌از ۴۰ مقصد ترکیه و ۱۲۰ مقصد اروپایی از طریق استانبول دسترسی خواهند داشت.

فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول چه امکاناتی دارد؟


کاملاً طبیعی است در دام ستون‌های سر به فلک کشیده عثمانی و کاشی‌های خیره‌کننده فرودگاه استانبول جدید بیفتید! حتی ممکن است معماری باشکوه این سازه را با محیط داخلی بناهایی چون کاخ آتاتورک یا بازار بزرگ اشتباه بگیرید. به‌هرحال زمان زیادی برای طراحی نقشه فرودگاه جدید استانبول گذاشته شده است. اما فرودگاه استانبول، از بناهای تاریخی و باستانی ترکیه نیست. بلکه یک فرودگاه جدید و تضمین‌کننده آینده گردشگری ترکیه است. با میزبانی از ۹۰ میلیون بازدیدکننده در سال (هشت برابر ایاصوفیه) این فرودگاه در نوع خود به یک جاذبه و نماد تبدیل شده است.
فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

این موضوع نکته مهمی است. طراحی خیره‌کننده فرودگاه بین‌المللی استانبول، بازتاب تاریخ و فرهنگ غنی ترکیه است. این طراحی، استانبول را به عنوان یک شهر بین‌المللی نمایش می‌دهد که مطابق با ستایش معروف ناپلئون است: «اگر دنیا فقط یک کشور بود، استانبول پایتخت آن بود»!
فرودگاه بزرگ استانبول، شهرت خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و چشمگیرترین فرودگاه‌های جهان تثبیت کرده است و به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. دوران فرودگاه‌های تنگ و تاریک خیلی وقت است که گذشته است. در فرودگاه جدید استانبول، ترمینال اصلی از دو بال منحنی تشکیل شده است. این دو بال با یک دهلیز مرکزی که توسط یک نورگیر روشن می‌شود، به هم متصل می‌شوند.
فرودگاه استانبول علاوه بر معماری خیره‌کننده‌اش، دارای امکانات رفاهی متنوعی نیز هست که به مسافران مختلف، خدمات ارائه می‌دهد. فرودگاه ist استانبول با طراحی پیشرفته و امکانات پیشرفته، یک مقصد مسافرتی در سطح جهانی است که استاندارد جدیدی را برای سفرهای هوایی در قرن بیست و یکم ایجاد می‌کند. این فرودگاه با اتصال به بیش از ۱۰۰ مقصد در اروپا و ۵۰ مقصد در آفریقا، مسلماً پایتخت ارتباطات است. با همه این‌ها جای تعجب ندارد که فرودگاه استانبول برنده «بهترین فرودگاه بین‌المللی» به عنوان بخشی از سی و پنجمین دوره جوایز به انتخاب مسافران (Condé Nast Traveler's Annual Readers's Awards) شده است. در ادامه برخی از امکانات فرودگاه جدید استانبول آورده شده است:

ترانزیت در فرودگاه استانبول: ترانزیت در فرودگاه جدید استانبول بسیار پیشرفته است و گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. برخی وسایل حمل و نقل عمومی برای دسترسی به فرودگاه جدید استانبول عبارت‌اند از: هاوایست (Havaist)، استانبول سیاحت (Istanbul Seyahat) و IETT. هر کدام از این وسایل می‌توانند به آسانی و در مدت زمانی اندک، خریداران بلیط هواپیما ارزان استانبول را به این فرودگاه برسانند.
به عنوان مثال هاوایست، اتوبوس‌های دوطرفه‌ای هستند که تمام وقت در ۱۲ خط مختلف و ۴۶ ایستگاه، به مسافران فرودگاه جدید استانبول خدمات ارائه می‌دهند. استانبول سیاحت نیز بین فرودگاه و Çorlu-Tekirdağ مشغول به ارائه خدمات است. اگر رسیدن به فرودگاه با چمدان و لوازم سنگین با استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای شما دشوار است، این امکان وجود دارد که از خدمات ترانسفر خود فرودگاه استانبول استفاده کنید و به سادگی به مقصد برسید.

خدمات cip فرودگاه استانبول: به فاصله کمی بعد از تأسیس بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در استانبول، بخش خدمات و تشریفات آن هم شروع به کار کرد. البته پیش از هر چیز باید بگوییم تصوراتی را که از سالن cip فرودگاه امام خمینی تهران دارید دور بریزید. خدمات cip فرودگاه جدید استانبول با آنچه از این نوع سالن در ذهن دارید بسیار متفاوت است.
فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

CIP مخفف عبارت Commercial Important Person است. این عبارت به معنای ارائه خدمات رفاهی ويژه به مسافرانی است که بلیط چارتر و لحظه آخری استانبول را با کلاس تجاری خریداری کردند و قصد دارند از آن برای یک تجربه متمایز در سفر بهره ببرند. البته در فرودگاه استانبول یک ساختمان مجزا برای خدمات cip وجود ندارد. تمام خدمات در ساختمان ترمینال اصلی به مسافران ارائه می‌شود. همچنین در پروازهای ورودی به استانبول خدمات cip سالن اختصاصی ندارند و صرفاً شامل همراهی مهماندار و باربر در مراحل ورود است.
همچنین استفاده از گیت‌های اختصاصی برای معطل نماندن شما در صف نیز بخشی از این خدمات است. به طور خلاصه مهماندار مسافر را تا درب خروجی ترمینال همراهی می‌کند و یک نیروی خدماتی در حمل وسایل به مسافر کمک می‌رساند.
برای پروازهای خروجی امکان استفاده از سالن مجزا در همان داخل فرودگاه جدید استانبول فراهم است. برای ورود به سالن، کافیست به سادگی کارت پرواز خود را به مسئول میز تحویل دهید. با تأیید اجازه ورود شما، دروازه‌ها باز می‌شوند، فرشتگان آواز می‌خوانند و به شما اجازه ورود به یکی از بهترین سالن‌های کلاس تجاری در جهان داده می‌شود.
معماری و محیط زیبای سالن cip بلافاصله با ورود از درها شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اتاق‌های گنبدی، فضاهای مشخصی را در این سالن بزرگ ایجاد می‌کنند، بدون اینکه شما را محدود کنند. این سالن به زیبایی با عناصر طراحی مدرن و سنتی ترکیه تزئین شده است و هر بخش از سالن متفاوت از قسمت قبلی است.
اگر نمی‌خواهید چمدان‌های خود را حمل کنید، دو قسمت سلف‌سرویس و انبار چمدان برای ایمنی وسایل شما وجود دارد. قفسه‌های جداگانه به اندازه کافی بزرگ هستند که برای یک کیف قابل حمل کافی باشند. سایر قسمت‌های سالن بزرگ شامل اتاق مطالعه با میز بیلیارد در اندازه کامل، محل کار با رایانه‌های iMac، اتاق فیلم با دستگاه پاپ کورن، اتاق بازی کودکان محصور با بازی‌های ویدیویی و اتاق‌ غذاخوری و ایستگاه‌های غذا است.

مراکز خرید فرودگاه استانبول: فرودگاه استانبول یک تجربه خرید منحصربه‌فرد را با برندهای منتخب و مفهوم مدرن خرده فروشی قبل و بعد از سفر به شما ارائه می‌دهد. فروشگاه‌های برندهای مد محلی و بین‌المللی در اطراف و داخل فرودگاه وجود دارند تا مسافران بتوانند لوازم جانبی، جواهرات و ساعت، لباس‌های بچگانه و اسباب‌بازی، منسوجات خانگی، لوازم الکترونیکی و غیره خریداری کنند. همچنین این فروشگاه‌ها duty-free هستند و شما مالیاتی برای خرید خود پرداخت نمی‌کنید (منظورمان فروشگاه‌های داخل فرودگاه است). برندهایی چون Gucci، Burberry، Rolex، Jeanswest، Versace و غیره در داخل این فرودگاه شعبه دارند. همچنین برندهای ملی ترکیه مانند ال سی وایکیکی نیز شعب خاص خود را دارند.
فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

وای فای فرودگاه استانبول؛ رایگان و پرسرعت: خبر خوب این است که شما می‌توانید در اولین لحظه ورود به فرودگاه استانبول، تلفن همراهتان را روشن کرده و به اینترنت رایگان فرودگاه متصل شوید. فرودگاه استانبول ist، امکانات بی‌شماری دارد؛ از جمله اینترنت مجانی بدون محدودیت. همچنین باجه‌های خرید سیم کارت استانبول برای فعال کردن اینترنت همراه نیز در این فرودگاه وجود دارند. امکان خرید استانبول کارت نیز در فرودگاه فراهم است. برای اینکه رمز اینترنت رایگان در فرودگاه استانبول را بدانید کافیست پاسپورت خود را روی قسمت اسکن دستگاه مخصوص قرار دهید. این دستگاه رمز وای فای را روی یک کاغذ در اختیار شما قرار می‌دهد.
«یوزرنیم» یا عنوان کاربری هر مسافر، شماره پاسپورت اوست. پس فقط یوزرنیم و پسوورد را وارد کرده و از اینترنت رایگان ۱ ساعته در فرودگاه استانبول بهره‌مند شوید. اگر سیم کارت فعال داشته باشید، می‌توانید در تلفن همراهتان از تنظیمات به قسمت وای فای بروید و عبارت «Istanbul Airport TurkTelekom Free» را وارد کنید. سپس به وای فای وصل شده و به قسمت Mobil Giriş بروید. از آنجا باید اول پرچم کشور را پیدا کنید و شماره تلفن همراه خود را بدون کد وارد کنید. سپس روی کد تلفن همراه شما یک کد ارسال می‌شود که با ورود در قسمت گفته شده می‌توانید به اینترنت رایگان فرودگاه استانبول وصل بشوید.

رستوران و کافه‌: فرودگاه استانبول، کافه‌ها و رستوران‌هایی دارد که غذاهای ترکی و بین‌المللی را به شکل‌های مختلفی سرو می‌کنند. این کافه‌ها از کافه‌های بین‌المللی و معروفی چون استارباکس و مک دونالد شروع می‌شوند و تا رستوران‌های ترکی چون سیمیت سرای پیش می‌روند. در ادامه برخی از این رستوران‌ها آورده شده است:
• Nusret Steakhouse• Gourmet Trilogy – Vivanda Burger
• Gourmet Trilogy – Pizzeria Enzo
• Gourmet Trilogy – Gram
• Tadında Anadolu
• Simit Sarayı
• Çay Saati
• Deli Auxpain
• Gloria Jean’s Coffees
• Starbucks
• H Quick Lounge
• Mood Up
• MVNCH Cafe
• Via Café
فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

ترمینال‌های مسافربری: در حال حاضر، فرودگاه جدید استانبول ترکیه، یک ترمینال دارد. البته قرار است ترمینال‌های بیشتری در این فرودگاه ساخته شود. ترمینال موجود فرودگاه جدید استانبول ۱٫۴۴۰٫۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین ساختمان ترمینال در تمام دنیا به شمار می‌رود. این ترمینال به دو قسمت گیت ورود و خروج تقسیم می‌شود. اگر می‌خواهید برای رفتن به فرودگاه جدید استانبول از ماشین استفاده کنید، برای راحتی شما پارکینگ فیروزه‌ای و سبز (پروازهای داخلی) و پارکینگ‌های زرد، قرمز و آبی (پروازهای بین‌المللی) طراحی و ساخته شده است.
استانبول فرودگاه، هفت در ورودی نیز دارد. ورودی‌های شماره یک و دو برای پروازهای داخلی و سایر ورودی‌ها برای پروازهای بین‌المللی تدارک دیده شده‌اند. مسافران پروازهای داخلی برای چک-این باید به کانترهای پذیرش D و E رجوع کنند. مسافران پروازهای خارجی هم باید به یکی از کانترهای پذیرش D و F و G و H و J بروند. فراموش نکنید که درب ورودی شماره ۵ فقط مخصوص مسافران کلاس تجاری است.
همچنین کانتر G برای پذیرش مسافرینی است که گروهی به سفر می‌روند. ناگفته نماند که مسافرانی که به‌صورت خانوادگی سفر کرده و همچنین مسافران از مبدأ انگلستان، کانادا و ایالات‌متحده برای پذیرش باید به کانتر K مراجعه کنند. در نهایت کانتر L مخصوص مسافران کلاس تجاری ایرلاین ترکیش است.

سالن و اتاق کنفرانس: در تمامی فرودگاه‌ها، برخی سالن‌ها یا اتاق‌های کنفرانس در نظر گرفته می‌شوند که گاه برای جلسات کاری گروهی بین دو پرواز رزرو می‌شوند. فرودگاه جدید استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست و در ساختمان اصلی، اتاق کنفرانسی دارد که برای جلسات کاری مناسب است. برای رزرو این سالن باید به سایت فرودگاه استانبول مراجعه کنید.

هتل فرودگاه: هتل فرودگاه جدید استانبول، در فاصله پنج دقیقه از گیت کنترل پاسپورت قرار گرفته و کار را برای مسافران راحت کرده است. این هتل در منطقه بین‌المللی (Free) واقع شده‌ است. اگر گیت‌های A و B را دنبال کنید، هتل را در کنار فروشگاه LCW خواهید یافت. این هتل تمام ملزومات مسافر امروزی را برای استراحت، کار و شادابی بین پروازها فراهم می‌کند. شما می‌توانید یک اتاق را برای حداقل چهار ساعت رزرو کنید. چنانچه قصد دارید اقامتی خاطره‎‌انگیز را در استانبول تجربه کنید، می‌توانید با رزرو هتل استانبول، برترین و ارزانترین گزینه‌های اقامتی موجود در استانبول را برای خود و خانواده خود بیابید.
فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

مراحل خروج از فرودگاه استانبول


برای خارج شدن از فرودگاه استانبول باید مسیر نسبتاً طولانی را طی کنید تا به محل کنترل پاسپورت برسید. بعد از آن می‌توانید چمدان‌هایتان را تحویل بگیرید و از خروجی‌ها خارج شوید. برای اینکه سردرگم نشوید و مسیرها را گم نکنید کافیست این مراحل را طی کنید و به تابلوهای راهنما توجه کنید:
- بعد از خروج از هواپیما به همراه تمامی مسافران وارد سالن فرودگاه شوید.
- هنگام ورود به فرودگاه باید به محل چک کردن پاسپورت بروید. برای این کار باید تابلوهای راهنمای Passport Control را دنبال کنید. با استفاده از پله‌برقی و طی مسیری حدود پنج دقیقه‌ به گیت‌های موردنظر می‌رسید.
فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

- بعد از دریافت پاسپورت از مسئول مربوطه، تابلوی راهنمای خروج را دنبال کنید. روی این تابلو به زبان انگلیسی Exit و به زبان ترکی çıkış نوشته شده است.
- با دنبال کردن تابلوی خروج به سالن بزرگی می‌رسید که باید چمدان‌هایتان را تحویل بگیرید. برای این کار باید به سراغ صفحه نمایش بزرگ این سالن بروید و اطلاعات پروازتان را پیدا کنید. سپس به شماره راهرویی که جلوی آن نوشته شده بروید و چمدانتان را دریافت کنید. تمامی این راهروها در کنار یکدیگر بوده و با اعداد و حروف نام‌گذاری شده است. پس جای نگرانی وجود ندارد. کارکنان فرودگاه هم در کنار شما هستند و می‌توانید از آن‌ها سؤال کنید.
- بعد از اینکه چمدان‌هایتان را گرفتید به سمت خروجی اصلی که با تابلوی Exit یا همان çıkış مشخص شده بروید.
- چمدان و وسایلتان را از دستگاه‌های بازرسی عبور دهید و کم‌کم با فرودگاه خداحافظی کنید. می‌توانید از چرخ‌دستی‌های موجود در فرودگاه کمک بگیرید یا وسایلتان را به مسئولان باربری بدهید تا جلوی در برایتان بیاورند. درصورتی‌که یکی از دوستانتان به استقبال شما آمده باشند آن‌ها را در این سالن خواهید دید که پشت شیشه در انتظار شما ایستاده‌اند.
- بعد از خروج می‌توانید به پارکینگ ماشین‌ها، توقفگاه اتوبوس‌های هاوایس بروید یا تاکسی بگیرید. تمامی این مکان‌ها با علامت‌های اختصاری و به زبان ترکی و انگلیسی نوشته شده و جهت‌های آن نیز با فلش مشخص شده است. کافیست از خروجی آخر (Exit) خارج شوید. بیرون از فرودگاه رانندگان تاکسی را می‌بینید که منتظر شما هستند. حالا اختیار با شماست که یکی از این خودروها را کرایه کنید یا با اتوبوس‌های هاوایس، تاکسی‌های اینترنتی و شخصی به مقصد خود بروید.


اطلاعات پرواز فرودگاه جدید استانبول


اگر برای دریافت اطلاعات پرواز به دنبال راهنمای فرودگاه استانبول هستید، به جای مناسبی آمده‌اید. سایت فرودگاه جدید استانبول، این امکان را برای مسافران فراهم کرده است که بتوانند به صورت آنلاین، اطلاعات پروازشان را دریافت کنند. کافیست وارد سایت شده و طبق نکات زیر عمل کنید:
• درصورتی‌که پرواز ورودی به فرودگاه استانبول دارید
بعد از ورود به سایت فرودگاه، به قسمت Arriving Flights (سمت راست صفحه) بروید. در آنجا شماره پرواز و شهر مبدأ خود را مشخص کنید. سپس بر روی دکمه‌ی آبی فیلتر کلیک کنید. در این بخش اطلاعات پرواز چون ساعت رسیدن به فرودگاه، شماره گیت، ایرلاین و غیره نمایش داده می‌شود.
• درصورتی‌که پرواز خروجی از فرودگاه استانبول دارید
اگر پرواز شما خروجی است، از همان لینک و سمت راست صفحه، گزینه Departing Flights را انتخاب کرده و مثل توضیحات بالا عمل کنید.

چگونه به فرودگاه جدید استانبول برویم؟


برای دسترسی به فرودگاه جدید استانبول، چندین گزینه حمل و نقل مختلف دارید: می‌توانید از تاکسی یا ترانسفر شخصی، اتوبوس استفاده و نگاهی به نقشه مترو استانبول بیندازید. از آنجایی که فرودگاه در منطقه شمالی آرناووتکوی واقع شده است، رسیدن به آن با تاکسی حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. استفاده از مترو کمی سریع‌تر است، زیرا تنها ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا به فرودگاه برسید.
در نهایت، شاتل حداقل ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا به فرودگاه جدید استانبول برسد که آن را به کندترین گزینه انتقال تبدیل می‌کند. در ادامه هر یک از این گزینه‌ها را کمی دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.
فرودگاه استانبول را مثل کف دست بشناسید + راهنمای کامل فرودگاه جدید استانبول

مترو فرودگاه جدید استانبول: خط جدید مترو فرودگاه جدید استانبول، جایگزین سریعی برای اتوبوس است. بااین‌حال، نمی‌توانید با مترو مستقیماً از میدان تکسیم به فرودگاه بروید و لازم است چند بار خط عوض کنید. کل زمان سفر ۴۰ دقیقه است و هزینه آن برای هر نفر ۰٫۸۵ یورو (۱۷ لیر) است که بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. بااین‌حال، به خاطر داشته باشید، برای اینکه بتوانید سوار مترو شوید، باید استانبول کارت را نیز خریداری کنید که قیمت آن ۳ یورو (۶۰ لیر) است.
تاکسی فرودگاه استانبول: سفر از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول بسته به موقعیت مکانی دقیق شما حدود ۲۰ یورو (۴۰۰ لیره لیر) هزینه دارد. تاکسی‌های استانبول متری هستند، به این معنی که اگر در ساعات ترافیکی سفر می‌کنید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید با نرخ ثابت و بدون هزینه پنهان سفر کنید، به شدت توصیه می‌شود که یک ترانسفر خصوصی را به صورت آنلاین رزرو کنید.
شاتل فرودگاه استانبول: ۱۹ مسیر مختلف و بیش از ۱۵۰ اتوبوس وجود دارد که روزانه از مقاصد مختلف به فرودگاه جدید استانبول تردد می‌کنند. سه شرکت مختلف مسیرهای اتوبوس را مدیریت می‎‎کنند: سیاحت (حمل و نقل بین شهری)، Havaist و IETT.
هزینه بلیط اتوبوس فرودگاه استانبول بسته به خط اتوبوسی که برای سفر انتخاب می‌کنید متفاوت است. به عنوان مثال، خط اتوبوس H2 حدود ۴ یورو (۶۷ لیر) هزینه دارد. برای سوار شدن به اتوبوس، باید استانبول کارت را خریداری و شارژ کنید که می‌توانید آن را در کیوسک‌های زرد روشن در فرودگاه پیدا کنید. البته در تور استانبول ترکیه از فرودگاه ترانسفر برای هتل و بالعکس وجود دارد و نیازی نیست نگران رفت‌وآمد خود باشید.

فاصله فرودگاه جدید استانبول تا فرودگاه صبیحا


لوکیشن فرودگاه جدید استانبول در شمال شرقی استانبول و منطقه آرناووتکوی است. از طرفی فرودگاه صبیحا در شرق استانبول، در منطقه Pendik و در سمت آسیایی قرار گرفته است. فاصله فرودگاه صبیحا تا فرودگاه جدید استانبول ۱۰۹ کیلومتر است. برای رفت و آمد بین این دو فرودگاه باید از اروپا به آسیا و برعکس گذر کنید که چیزی حدود ۱۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

پرسش‌های پرتکرار


فرودگاه جدید استانبول اسمش چیه؟ نام فرودگاه جدید استانبول، Istanbul Yeni Havalimani است. پیش از افتتاح فرودگاه جدید استانبول تمام پروازها در فرودگاه آتاتورک انجام می‌شد. اما اکنون بخش زیادی از پروازها متعلق به فرودگاه جدید استانبول است.
فرودگاه جدید استانبول مترو دارد؟ در ژانویه سال ۲۰۲۳ خط اختصاصی مترو استانبول تکمیل و راه‌اندازی شد. این خط به نام m11 شناخته می‌شود.
فرودگاه جدید استانبول چند ترمینال دارد؟ فرودگاه جدید استانبول در حال حاضر فقط یک ساختمان ترمینال دارد. قرار است تا سال ۲۰۲۵ که ساخت این فرودگاه تمام می‌شود ۳ ترمینال دیگر هم به این مجموعه اضافه شوند. این ترمینال‌ها به وسیله راه‌آهن به یکدیگر متصل خواهند شد.
چه زمانی فرودگاه جدید استانبول افتتاح شد؟ این فرودگاه در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است. البته تاکنون فقط یک فاز آن شامل ترمینال اصلی بهره‌برداری شده است. این فرودگاه وسعتی به اندازه ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع دارد و ظرفیت میزبانی آن هم در حدود ۹۰ میلیون نفر است. فرودگاه استانبول مدرن‌ترین و مجهزترین فرودگاه میان تمام کشورهای دنیاست. خالی از لطف نیست بگوییم که ساخت این فرودگاه تحول بزرگی در صنعت هوایی جهان ایجاد کرده است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است