search
menu

راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

[ پنهان کردن ]
معرفی مترو استانبول و راهنمای کامل گردشگری با مترو استانبول
آنچه درباره مترو استانبول باید بدانیم
ایستگاه های مترو استانبول
خطوط مترو استانبول
نقشه مترو استانبول
انواع بلیت مترو استانبول
هزینه شارژ کارت مترو استانبول
چگونه کارت مترو استانبول تهیه کنیم؟
قیمت انواع کارت مترو در استانبول
مزایای کارت مترو استانبول چیست؟
راهنمای ایستگاه‌های متروی استانبول
راهنمای خطوط متروی استانبول

معرفی مترو استانبول و راهنمای کامل گردشگری با مترو استانبول


مترو استانبول یکی از قدیمی‌ترین متروهای جهان است که بیش از یک قرن قدمت داشته و ۷ خط فعال با بیش از ۸۰ ایستگاه دارد. با مترو استانبول می‌توان به‌راحتی به همه نقاط شهر سفر کرده و از فرصت‌های گردشگری و خرید این پایتخت توریستی ترکیه استفاده کرد. با خرید استانبول کارت، می‌توان با پرداخت ۴۰ لیر در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۰ مسیر تک‌سفره داشت و بلیت ۵ نفر را نیز پرداخت کرد. مترو استانبول از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت دارد. ایستگاه‌های مترو استانبول هم در بخش اروپایی و هم بخش آسیایی فعال است. متروی استانبول ۸ خط اصلی دارد که با رنگ‌های قرمز، زرد، قهوه‌ای، سبز، آبی، صورتی، بنفش و طلایی شناخته می‌شوند.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت تلاش شده تا اطلاعات خوبی درباره شبکه مترو گسترده استانبول، قیمت بلیط مترو استانبول و هم‌چنین معرفی خطوط شش‌گانه و مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو استانبول ارائه شود تا سفری راحت و ارزان را در سفر به این شهر تجربه کنید. مخصوصاً اگر با خرید بلیط هواپیما استانبول از طریق سفرمارکت همراه باشد.
اگر شما مخاطب گرامی، سابقه سفر به استانبول را دارید یا از شبکه حمل و نقل عمومی در استانبول استفاده کردید، توصیه می‌کنیم که نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش نظرات در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

آنچه درباره مترو استانبول باید بدانیم


سفر به استانبول یکی از متداول‌ترین برنامه‌های گردشگری نسبتاً ارزان هم‌وطنان به ترکیه است و نیازی به اخذ ویزا در مبدأ ندارد. در استانبول، یکی از ارزان‌ترین ابزار حمل‌ونقل، مترو است. خوشبختانه مترو استانبول مثل مترو پاریس و لندن، گستردگی خوبی دارد و با استفاده از آن می‌توان به بسیاری از نقاط شهر توریستی بزرگ استانبول دسترسی داشت و در هزینه‌های رفت‌وآمد و گشت‌و‌گذار در شهر صرفه‌جویی نمود.
تونل متروی کاراکوی استانبول پس از تونل مترو لندن، قدیمی‌ترین تونل مترو در جهان بوده که در دوران عثمانی ساخته شده است و قریب به یک و نیم‌قرن قدمت دارد.
گفتنی است که این شهر توریستی مهم ترکیه، به‌واسطه موقعیت خاص جغرافیایی‌اش، دارای سیستم‌های متنوع حمل‌ونقل از جمله سیستم حمل‌ونقل دریایی، اتوبوس‌رانی، BRT، تراموای و مترو بوده که همگی این سیستم‌ها همانند یک شبکه به یکدیگر متصل هستند و هرسال نیز گسترش می‌یابند و تا سال ۲۰۲۴ میلادی باید منتظر افتتاح ایستگاه‌های جدیدی به‌ویژه در خط ۷ باشیم.

راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

ایستگاه های مترو استانبول


مترو استانبول بیش از ۷۰ ایستگاه فعال و بیش از ۷۰ ایستگاه در حال ساخت دارد. این شبکه حمل‌و‌نقل سالانه بیش از ۳۵۰ میلیون مسافر را جابجا می‌کند و حدود ۱۰۰ کیلومتر طول دارد. بیش از ۴۰۰ قطار در مترو استانبول در طول روز مشغول خدمات‌رسانی به گردشگران داخلی و بین‌المللی شهر است. البته با خرید تور استانبول ارزان از سفرمارکت می‌توانید با خیال آسوده استانبول‌گردی کنید و نیاز شما به مترو کاهش خواهد یافت.
مترو استانبول، تمیز است. ایستگاه‌های مترو استانبول برخلاف برخی از پایتخت‌های اروپایی، کثیف نیست. ساعت کار مترو از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب بوده و امکان دسترسی به نقاط مختلف شهر را در اکثر ساعات شبانه‌روز فراهم کرده است. از مراکز خرید گرفته تا مراکز گردشگری و دانشگاهی و صنعتی و تجاری شهر. چه برای کنسرت به استانبول رفته باشید و چه برای خرید، مترو استانبول در خدمت شما است تا سفر امن و کم‌هزینه و راحتی را داشته باشید.
مترو استانبول به‌هرحال در طول روز، خلوت نیست و بایستی مدیریت زمان را به‌خوبی انجام دهید. به چند مورد دقت کنید:
- برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود و هم سفرهای گرامی، در زمان ورود به شهر استانبول، استانبول کارت تهیه کنید که در هزینه‌های حمل‌ونقل شما، صرفه‌جویی خواهد کرد. لذا Istanbul Kart را فراموش نکنید. از طریق آن می‌توان به همه شبکه حمل‌ونقل شهر دسترسی داشته باشید.
- قیمت بلیط مترو استانبول را در سایت رسمی مترو استانبول مشاهده کنید. این قیمت‌ها هرسال تغییر می‌کند. خرید اینترنتی، هزینه کم‌تری به نسبت خرید حضوری دارد.
- اگر نسبت به تغییر خط اقدام کنید، بایستی دوباره پول بلیط بدهید. هنگام انتخاب مسیر، دقت کافی مبذول داشته باشید تا با حداقل تغییر مسیر به مقصد برسید.
- اگر از استانبول کارتی که خرید می‌کنید، هم‌زمان از اتوبوس و مترو استفاده کنید، مبلغ کم‌تری به‌صورت خودکار از استانبول کارت شما کسر خواهد شد.
راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

خطوط مترو استانبول


مترو استانبول، ۱۱ خط فعال دارد. نقاط مختلف شهر را مترو استانبول به یکدیگر متصل می‌کند و هرروز مملو از صدها هزار گردشگر علاوه بر ساکنان بومی شهر است. ۲ خط مهم و پرکاربرد مترو استانبول به شرح زیر است:
- یکی خط M2 که از هاکی عثمان شما را به ینی کاپی در محله سلطان احمد می‌برد که یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر به شمار می‌رود. جایی که دسترسی به میدان تکسیم و خیابان استقلال (شانزلیزه ترکیه) و شیشلی و منطقه تجاری لونت خواهید داشت.
- دومی خط M11 که شما را از فرودگاه جدید استانبول به ایستگاه کاگیتانه در خط ۷ می‌رساند تا به بقیه نقاط شهر بروید.
باقی نقاطی هم که با مترو در دسترس نیست توسط خطوط مکمل اتوبوس و تراموا پوشش داده شده است.
بنابراین هر جای شهر که هستید، به‌راحتی می‌توانید به مهم‌ترین نقاط دیدنی و خرید و گردشگری استانبول با ۲ خط فوق‌الذکر دسترسی داشته باشید. توجه کنید که مترو شبانه استانبول در آخر هفته و تعطیلات عمومی فعال است. اگر قصد دارید در تعطیلات رسمی ایران یا کریسمس، مسافر استانبول شوید، از تور لحظه آخری استانبول که سفرمارکت ارائه کرده استفاده کنید و در جریان جدیدترین و بهترین قیمت‌ها برای سفر ارزان و هیجان‌انگیز به پایتخت گردشگری ترکیه قرار بگیرید.

نقشه مترو استانبول


مسئولیت مدیریت و توسعه متروی استانبول، سازمان متروی استانبول معروف به metro Istanbul است که از زیرمجموعه‌های شهرداری استانبول به شمار می‌رود. این نهاد نقشه بروزرسانی‌شده متروی استانبول را عرضه می‌کند. در تازه‌ترین پروژه توسعه متروی استانبول، فرودگاه بین‌المللی استانبول (IST) هم به شبکه متروی این شهر متصل شده است. نسخه باکیفیت نقشه متروی استانبول (بهار ۱۴۰۲) را از لینک زیر می‌توانید دریافت کنید:
دانلود نسخه باکیفیت بالای نقشه مترو استانبول

انواع بلیت مترو استانبول


قیمت انواع بلیط مترو استانبول، برخلاف مترو تهران، بستگی به چند سفر بودن سفر شما دارد. بلیط مترو استانبول، یک سفر، دو سفر، سه سفر، پنج سفر، ده سفر دارد.
اگر شما بلیط ۱۰ سفره خریداری کنید، هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، معادل نصف خرید ۱۰ بلیط یک سفره است. اگر بلیط یک سفره، ۷ لیر باشد، قیمت خرید بلیط ۱۰ سفره، ۴۰ لیر است. هرچقدر تعداد سفر شما بیش‌تر باشد، هزینه‌ کم‌تری پرداخت خواهید کرد.
هر بلیط کاغذی صرفاً برای استفاده یک مسافر جهت عبور از گیت و ورود به ایستگاه بوده و به تعداد اعضای خانواده باید بلیط کاغذی تهیه شود.
تراموای استانبول با مترو فرق می‌کند و ۵ خط دارد که شامل T3 ،T2 ،T1،T4 و T5 است.
راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

هزینه شارژ کارت مترو استانبول


با رجوع به دستگاه‌های زردرنگی که در ایستگاه‌های مترو استانبول یا داخل مراکز خرید استانبول نصب شده، استانبول کارت خود را به میزان دلخواه شارژ کنید. در صورت خرید استانبول کارت، علاوه بر مترو، قادرید که از سایر وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و هزینه را با استانبول کارت پرداخت کنید. کودکان زیر شش سال نیازی به پرداخت هزینه بلیط ندارند.
استانبول کارت از سال ۲۰۰۹ میلادی وارد سیستم حمل‌ونقل ترکیه شده است، اما باید گفت که امکان پرداخت هزینه‌های استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را به‌صورت مستقیم از طریق کارت‌های اعتباری مثل ویزا یا مسترکارت فراهم است.
با این کارت می‌توان به‌راحتی از جاهای دیدنی استانبول بازدید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کرد.
استانبول کارت، کارتی شبیه به عابر بانک با ۱۲ رقم بوده که متعلق به شهرداری استانبول است و قطعاً به‌صرفه‌ترین راه برای حمل‌ونقل در این شهر توریستی به شمار می‌رود. با توجه به این‌که این کارت برای شهرداری است، طبیعتاً کلیه خدماتی حمل‌ونقل شهری که مرتبط با شهرداری هست را شامل شده، اما علاوه بر این بعضی ارگان‌ها و شرکت‌ها هم با استانبول کارت قرارداد دارند تا خدمات بیش‌تری را به دارنده کارت ارائه دهند. از جمله این خدمات می‌توان به مواردی چون: وسایل حمل‌ونقل عمومی (مترو، اتوبوس، مترو بوس، تراموا و ...) دستشویی‌های پولی و کشتی‌های داخل شهر اشاره داشت.

چگونه کارت مترو استانبول تهیه کنیم؟


قیمت خرید استانبول کارت در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۰ لیر ترکیه بود. به‌منظور خرید کارت مترو استانبول بایستی به باجه‌های بلیت‌فروشی داخل ایستگاه‌های مترو استانبول بروید و یا از برخی سوپرمارکت‌ها تهیه کنید. وب‌سایت ارائه‌کننده کارت‌ها به‌صورت آنلاین نیز کارت مترو استانبول می‌فروشند.
کارت مترو استانبول را می‌توان از دستگاه‌هایی که شبیه خودپرداز است، خریداری و استفاده کرد. زبان دستگاه به انگلیسی و ترکی است.
در استانبول به میزان هر بار استفاده از استانبول کارت به‌صورت یک سفر، حداقل ۱۵ لیر از شارژ کارت شما کسر خواهد شد.
راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

قیمت انواع کارت مترو در استانبول


قیمت انواع کارت مترو استانبول در سال ۲۰۲۳ به شرح زیر است:
- قیمت کارت مترو یک سفر استانبول: ۱۵ لیر
- قیمت کارت مترو دو سفر استانبول: ۲۵ لیر
- قیمت کارت مترو سه سفر استانبول: ۳۲ لیر
- قیمت کارت مترو پنج سفر استانبول: ۴۸ لیر
- قیمت کارت مترو ده سفر استانبول: ۸۸ لیر
- قیمت استانبول کارت: برای تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی قابل استفاده است و حداقل بایستی برای ۵ سفر شارژ شود. امکان استفاده از این کارت را در تاکسی‌ها ندارید.
- ولکام کارت: منظور از Istabul Welcome Card کارتی است که می‌توان بین ۴۰ تا ۹۰ یورو خریداری کرد و برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری شهر و تورهای تفریحی داخلی یا تحویل رایگان غذا، خدماتی دریافت کرد. کارت‌هایی چون: Premium Card, Delux Card و Vip Combo Ticket از معروف‌ترین ولکام کارت‌های استانبول است.
راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

مزایای کارت مترو استانبول چیست؟


اگر بیش از ۴۸ ساعت در استانبول اقامت دارید، توصیه می‌کنیم که برای اقامتی راحت و صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل از استانبول کارت استفاده کنید. می‌توان از مترو و اتوبوس و ترامو استفاده کرد. امکان شارژ کارت و ذخیره مبلغ داشته و استفاده آسانی دارد. با استانبول کارت می‌توان هزینه بلیط ۵ مسافر را پرداخت کرد. ناگفته نماند که در هزینه‌های سفر به شما تخفیف اعطا خواهد شد.

راهنمای ایستگاه‌های متروی استانبول


در طی سفر خود به استانبول، احتمالاً از مترو این شهر استفاده خواهید کرد. سعی کنید این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت را در مرورگر خود نشان‌گذاری کرده تا در صورت نیاز به آن رجوع کنید. دقت کنید که اپ مترو استانبول یا نقشه مترو استانبول که در این گفتار ارائه شده، می‌تواند باعث تسهیل و تسریع استفاده شما از مترو این شهر بزرگ باشد.
گاهی برای رفت‌وآمد بین مناطق گوناگون شهر، نیاز است که علاوه بر مترو از تراموا، تاکسی و غیره نیز استفاده کنید، در نقشه زیر ایستگاه‌هایی که دور نام آن‌ها خط کشیده شده‌اند این امکان را برای شما فراهم می‌آورند.
به برخی از ایستگاه‌های مترو مهم استانبول توجه کنید:
- ایستگاه متروی آتاتورک: در این ایستگاه به خودروهای ون، تاکسی، مترو و غیره دسترسی دارید تا سفری راحت و ارزان‌قیمت از فرودگاه به مرکز شهر داشته باشید.
- ایستگاه متروی زیتین‌بورنو(Zeytinburnu) : در این ایستگاه مترو به خط آبی (شرق به غرب استانبول) و تراموا دسترسی خواهید داشت.
- ایستگاه متروی ینی کاپی (Yenikapı): به بندر دریای مرمره دسترسی پیدا خواهید کرد.
- ایستگاه متروی تکسیم استانبول: دسترسی به منطقه بی اوغلو که یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری و خرید شهر است.
- ایستگاه متروی کاباتاش (Kabataş): دسترسی به بندر اصلی استانبول را برای شما میسر می‌کند.
- ایستگاه متروی کاراکوی (Karaköy) استانبول: از این ایستگاه به تراموا، تونل و بندر استانبول دسترسی خواهید داشت.
- ایستگاه متروی امینونو و سیرکسی (Eminönü & Sirkeci): از این ایستگاه دسترسی عالی به ترانسفر و هتل‌های مختلف مستقر در مراکز توریستی شهر، مهیا می شود.
- ایستگاه متروی سلطان احمد استانبول: این ایستگاه شما را به دیدنی‌هایی چون مسجد آبی، ایاصوفیه و بسیاری از جاذبه‌های شاخص این شهر توریستی می‌برد.
- ایستگاه متروی اوسکودار و کادیکای (Üsküdar & Kadıköy): این ایستگاه شما را به قلب تنگه بسفر از سمت آسیایی آن خواهد برد.
راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

راهنمای خطوط متروی استانبول


در ادامه این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، نگاهی داریم به ایستگاه‌های خطوط مترو استانبول.
خط ۱ مترو استانبول یا M1 دارای ۲ شاخه است که M1A و M1B نام دارد.
خط M1A و M1B مترو استانبول به رنگ قرمز بوده و تعداد ۲۳ ایستگاه دارد. زمان سفر: ۲۳ تا ۲۵ دقیقه
ایستگاه‌های خط قرمز استانبول به شرح زیر است:
ینیکاپی، آکسارای، امنیت، فاتح، توپکاپی، اولوباتلی، بایرامپاشا، مالتپه، سگمالسیلار، کوکاتپه، اوتوگار، ترازیدره، داوود پاشا، مرتر، زیتینبرنو، باکیرکوی، بچلیولر، آتاکوی، سیرینولر، ینی‌بوسنا، دی تی ام، فرودگاه آتاتورک، اسنلر، مندرس، اوشیوزلو، میدان بگسیلار، کیرازلی.
بنابراین دقت کنید که از هر نقطه شهر استانبول که قصد عزیمت به فرودگاه آتاتورک را دارید، بایستی از خط M1 استفاده کنید. خط ام وان بیش از بیست و شش کیلومتر طول دارد و توپکاپی، از ایستگاه‌های مطرح آن به شمار می‌رود.

خط ۲ مترو استانبول به رنگ سبز شامل ۱۶ ایستگاه، مدت زمان سفر: ۳۰ دقیقه
ایستگاه‌های خط سبز استانبول به شرح زیر است:
داروشفاکا، هاسیوسم، آتاترک اینداستری، ایازآقا، سیران تپه، اینداستریال نیبرهود، لونت ۴، لونت، گایره تپه، شیشلی مسیدیه‌کوی، مستر عثمان، پارتیشن، شیشانه، استواری، وزنه سیلر، ینی کاپی
خط ۲ یا M2 یکی از خطوط مترو استانبول است که با رنگ سبز روشن نشان داده شده است. بین ایستگاه Haciosman در جنوب ساریر تا ینی کاپی در جنوب غربی منطقه Fatih در جزیره تاریخی استانبول است. این خط بیست و سه کیلومتر طول دارد و از پرازدحام‌ترین خطوط مترو استانبول محسوب می‌شود. اکثر ایستگاه‌های خط ۲ مترو استانبول، جز یک مورد، در زیرزمین واقع شده است.
دقت کنید که ایستگاه مترو تکسیم در خط ۲ مترو استانبول، شما را به میدان مهم تکسیم می‌برد که نزدیک خیابان استقلال این شهر است. موزه تکسیم در نزدیکی این ایستگاه واقع شده و همچنین مرکز فرهنگی آتاتورک.
راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

خط ۳ مترو استانبول به رنگ آبی شامل ۱۱ ایستگاه، مدت زمان سفر: ۲۰ دقیقه
ایستگاه‌های خط آبی استانبول به شرح زیر است:
المپیک، زیاگوکالپ نیبرهود، کیرازلی، ینی محله، محموت‌بی، ایستوک، ایکیتلی اینداستری، کانتکت تورگوت دایرکتلی، سایتز، خانه بشاک، متروکنت
خط ۳ شبکه مترو استانبول را M3 می‌نامند. این خط ۱۱ کیلومتر طول دارد و ۹ ایستگاه را شامل می‌شود. این خط در بخش اروپایی شهر واقع شده است و بین ایستگاه‌های Kirazi تا Bagcilar حرکت دارد. خط سه به رنگ آبی مشخص بوده و از گسترش خط M۱B مترو استانبول ایجاد شده است.

خط ۴ مترو استانبول به رنگ صورتی شامل ۱۹ ایستگاه، مدت زمان سفر: ۸۲ دقیقه
ایستگاه‌های خط صورتی متروی استانبول به شرح زیر است:
تواشانت تپه، پندیک، عدنان، کارتال، سوگانلیک، آستانه-عدلیه، اسنکنت، گولسویو، حضوروی، مال تپه، کوچوکیالی، بوستانسی، کوزیاتاکی، ینی صحرا، گوزتپه، اونالان، اسیبادم، آیریلیک چشمه‌سی، کادیکوی
خط ۴ مترو استانبول یا M4بیش از بیست و شش کیلومتر طول داشته و با ۱۹ ایستگاهی که دارد، یکی از بزرگ‌ترین خطوط مترو این شهر به شمار می‌رود. بین ایستگاه کادیکوی و تاوسان تپه حرکت داشته و در بخش آسیایی استانبول، به مسافران، سرویس می‌دهد. کاملاً زیرزمینی بوده و از سال ۲۰۱۲ میلادی عملیاتی گردیده است.

خط ۵ مترو استانبول به رنگ بنفش شامل ۱۶ ایستگاه، مدت سفر: ۳۲ دقیقه
ایستگاه‌های خط بنفش متروی استانبول به شرح زیر است:
چکمه کوی، کانتکت نسیپ، دودولو، دبیرستان امام خطیب، آلتین شهید، ایحلام اولکویو، لایتر، بازار، عمرانیه، بولگورلو، کیسیکلی، آلتونی زاده، بگلرباشی، فیستیکاگاچی، اوسکودار
خط ۵ مترو استانبول که M5 نامیده می‌شود، در بخش آسیایی شهر استانبول فعالیت دارد و نخستین خط انتقال بدون راننده محسوب می‌شود. این خط ۱۶ ایستگاه و بیش از ۱۲ کیلومتر طول دارد.
خط ۵ مترو استانبول به موازات خط ۴ است. در آینده تقاطعی با خط ۸ مترو استانبول نیز خواهد داشت.

خط ۶ مترو استانبول به رنگ طلایی: تعداد ایستگاه: ۴، مدت سفر: ۷ دقیقه
ایستگاه‌های خط طلائی متروی استانبول به شرح زیر است:
هیساروستو، اتیلر، نیسپتیه، لونت
خط شش مترو استانبول که M6 نام دارد، ۳ کیلومتر طول دارد و از کوتاه‌ترین خطوط مترو این شهر به شمار می‌آید. این خط از سال ۲۰۱۵ میلادی عملیاتی شد و اخیراً ایستگاه چهارم نیز افتتاح گردیده است.
همان‌طور که گفتیم خط شش مترو استانبول، در منطقه بشیکتاش خدمات می‌دهد و کمتر توسط گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
راهنمای کامل مترو استانبول ۲۰۲۳

خط ۷ مترو استانبول ۲ ایستگاه مهم به نام KABATAS در منطقه Beyoglu و ایستگاه Besiktas در منطقه بشیکتاش دارد که همه زیرزمینی هستند. طبق اعلام شهرداری استانبول، ایستگاه‌های خط ۷ مترو استانبول از سال ۲۰۲۳ میلادی به بعد آماده عملیاتی شدن هستند که به شرح زیر است:
Yildiz, Fulya Darphane, Mecidiyekoy, Caglayan, Kagithane, Alibeykoy
خط هفت مترو استانبول در بخش اروپایی فعالیت دارد و از سال ۲۰۲۴ میلادی به بعد، ۱۲ منطقه شهر استانبول را به هم متصل می‌کند و در تسریع و تسهیل رفت‌وآمد ارزان در این شهر توریستی، نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. مدت زمان طی کردن مسافت در خط ۷ مترو استانبول حدود ۳۲ دقیقه برآورد می‌شود. ناگفته نماند که این خط از جدیدترین خطوط مترو استانبول است.

خط ۸ متروی استانبول که از منطقه بستانچی به دادالو-پارسلر می‌رود.
خط ۹ متروی استانبول در بخش آسایی استانبول قرار دارد و خیایان معروف بهاریه را به المپیات متصل می‌کند.
خط ۱۱ متروی استانبول هم که به تازگی فرودگاه بزرگ و بین‌المللی استانبول را به کاگیتانه می‌رساند. این خط در دست توسعه است و به زودی به خطوط دیگر متروی استانبول هم متصل می‌شود.
مخاطب گرامی
همان‌طور که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت عنوان شد و اینجا نیز تأکید می‌شود، قیمت بلیط مترو استانبول و استانبول کارت به دلیل مسائل اقتصادی و تورم ترکیه، سال‌به‌سال تغییر می‌کند. هم‌چنین، هرسال ایستگاه‌های جدیدی به خطوط مترو استانبول اضافه‌شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. لذا اطلاعات جدید را از سایت شبکه مترو استانبول استعلام کنید.
برای یافتن اقامتگاهی ارزان می‌توانید با بررسی امکانات، موقعیت مکانی و قیمت هتل های استانبول، مکانی مناسب را در نزدیکی ایستگاه مترو برای خود رزرو کنید.
حتماً پیش از خرید بلیط و استانبول کارت، اطلاعات لازم را کسب کرده تا بر اساس میزان مسافت موردنیاز و مدت اقامت خود در شهر، ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین خدمات را دریافت کنید.
اگر سابقه استفاده از مترو شهر را دارید و یا با موضوعی در ایستگاه‌های مترو استانبول مواجه شدید، تجارب خود را از طریق بخش نظرات در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این نوشتار را از طریق کانال و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و آشنایان و جهانگردان برسانید. دقت کنید که بلیط چارتر استانبول یکی از روش‌های سفر ارزان و گروهی به این شهر دیدنی است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است