search
menu

برترین مراکز خرید استانبول

[ پنهان کردن ]
برترین مراکز خرید استانبول
چرا مردم دوست دارند در استانبول به مراکز خرید مراجعه کنند؟
مرکز خرید آکمرکز
بلوار بغداد استانبول
مرکز خرید مارمارا پارک استانبول
مرکز خرید هیستوریا
خیابان استقلال: شانزلیزه استانبول
مرکز خرید کانیون مال استانبول
مرکز خرید زورلو سنتر استانبول
مرکز خرید کاپیتول استانبول
مرکز خرید آکاسیا استانبول
مرکز خرید واتر گاردن استانبول
مرکز خرید هیلتون استانبول
مرکز خرید پالادیوم استانبول
مرکز خرید وادی استانبول
مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول
مرکز خرید توریوم
مرکز خرید سفایر (سفیر) استانبول
مرکز خرید عمار اسکوار
مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول
مرکز خرید ایستینیه پارک
پاساژ چیچک
پاساژ هازوپولو
مرکز خرید مالتپه پارک استانبول
مرکز خرید مال آف استانبول
مرکز خرید ویالند
مرکز خرید آکباتی
مرکز خرید کاپاسیتی استانبول
مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی
مرکز خرید جواهیر استانبول
فروشگاه‌های مخصوص کودکان
بازار خیابان بغداد
جمعه بازار فیندیک زاده
شنبه بازار باکرکوی
مراکز خرید منطقه عمرانی شهر استانبول
بهترین زمان برای سفر به استانبول برای بازار گردی و خرید

برترین مراکز خرید استانبول


شهر استانبول یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه است که با توجه به گسترش شهری املاک و پروژه‌های مختلفی که در استانبول اجرا شده است، اهمیت زیادی دارد. همچنین به دلیل وجود مراکز خرید متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری؛ طی سال‌های اخیر توانسته تا گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جذب نماید. به دلیل مسافت کم و در دسترس بودن، هرسال گردشگران زیادی از کشور ما یعنی ایران اقدام به تهیه بلیط آنلاین هواپیما و سفر به کشور ترکیه بخصوص شهر استانبول می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تا مراکز خرید استانبول را به شما معرفی نماییم، تا با کمک این مطلب مرکز خرید مورد علاقه خود را بهتر بشناسید و برنامه‌ریزی بهتری را برای لذت بردن از سفر خود داشته باشید. بیش‌تر مراکز خرید واقع در قسمت اروپایی شهر استانبول از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید اروپایی محسوب می‌شوند. مراکز خرید استانبول بهترین فروشگاه و مراکز خریدی هستند که در ترکیه می‌توانید پیدا کنید. مگر می‌شود به ترکیه سفر کرد و به مراکز خرید استانبول سر نزد! خرید کردن از کالاهای این کشور چه به دلیل مناسب بودن قیمت آنها و چه برای سوغاتی آوردن، یکی از تفریحات استانبول به شمار می‌رود.
 برترین مراکز خرید استانبول

چرا مردم دوست دارند در استانبول به مراکز خرید مراجعه کنند؟


مراکز خرید استانبول جاذبه‌ها و تجربیات زیادی را ارائه می‌کنند و افراد محلی و گردشگران را به خود جذب می‌کنند. قبل از اینکه به معرفی کامل مرکز خرید فروم استانبول بپردازیم، بیایید در ابتدا دلایل علاقه مردم به بازدید از مراکز خرید در استانبول را بررسی کنیم:
۱. تنوع فروشگاه‌های مختلف: تنوع در مراکز خرید استانبول به خوبی دیده می‌شود. مراکز خرید این شهر همه سلیقه‌ها و ترجیحات افراد مختلف را پوشش می‌دهند. فرقی نمی‌کند به دنبال برندهای لوکس سطح بالا، طرح‌های مد روز، لباس‌های محلی ترکیه، لوازم الکترونیکی، کالاهای خانگی یا سوغاتی‌های منحصربه‌فرد باشید. مراکز خرید استانبول همه اینها را دارند. تنوع فروشگاه‌ها آنقدر زیاد است که خریداران می‌توانند دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند در یک مکان مناسب بیابند.
۲. راحتی و دسترسی: مراکز خرید استانبول یک تجربه خرید راحت و در دسترس را فراهم می‌کنند. آنها به خوبی از طریق گزینه‌های حمل و نقل مختلف از جمله اتوبوس‌های عمومی، خطوط مترو و خدمات تاکسی در دسترس هستند. علاوه بر این، امکانات پارکینگ کافی برای کسانی که با وسایل نقلیه شخصی وارد شهر می‌شوند در دسترس است که بازدیدی بدون دردسر را تضمین می‌کند. بنابراین به راحتی می‌توانید از هتل استانبول به مرکز خرید مورد علاقه خود مراجعه کنید.
۳. امکانات تفریحی و سرگرمی: مراکز خرید در استانبول فقط برای خرید نیستند. آنها مجموعه‌ای از امکانات تفریحی و سرگرمی را ارائه می‌دهند. سینماها جدیدترین فیلم‌ها را نمایش می‌دهند، حتی در بعضی از مراکز خرید تئاتر نیز اجرا می‌شود. سالن‌های بولینگ، سالن‌های بازی و پاساژها فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. تنوع سرگرمی و هیجان آنقدر در برخی از این فروشگاه‌ها زیاد است که آنها را به مقصدی محبوب برای گردشگری تبدیل می‌کنند.
۴. غذاخوری‌های با کیفیت و مجهز: مراکز خرید استانبول به خاطب غذاخوری‌های متنوع و لذیذ معروف هستند. از غذاهای ترکی گرفته تا طعم‌های بین‌المللی، بازدیدکنندگان می‌توانند انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، فودکورت‌ها و غذاخوری‌های لذیذ را کشف کنند. چه غذاهای سنتی ترکی باشد، چه غذاهای فست فود، در این مراکز هر مدل غذایی را پیدا می‌کنید.
۵. رویدادها و جشن‌ها: مراکز خرید استانبول اغلب میزبان رویدادها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ویژه در طول سال هستند. این رویدادها شامل نمایش‌های مد، اجراهای زنده، جشن‌های فرهنگی، معرفی محصولات و موارد دیگر می‌شود. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که با مردم محلی آشنا شوند، شاهد آخرین روند مد، کشف محصولات جدید و تجربه فضای پر جنب و جوش در مراکز خرید باشند.
۶. فضاهای راحت و مدرن: اغلب مراکز خرید استانبول با معماری مدرن و فضای داخلی شیک طراحی شده‌اند. آنها محیطی راحت و جذاب برای بازدیدکنندگان هستند. گذرگاه‌های بزرگ، قسمت‌های نشیمن، و چیدمان‌های فروشگاهی به خوبی طراحی شده‌اند. همه اینها تجربه کلی خرید را بهبود می‌بخشد. مراکز خرید مجهز به امکاناتی مانند سرویس‌های بهداشتی تمیز، وسایل تعویض نوزاد، و مکان‌های استراحت راحت هستند.
 برترین مراکز خرید استانبول

۷. فرار از شرایط آب و هوایی نامناسب: آب و هوای استانبول می‌تواند کاملاً متنوع باشد، با تابستان‌های سوزان و گاهی زمستان‌های سرد. در مراکز خرید شرایط آب و هوایی کاملا کنترل شده‌اند. اگر بلیط ارزان استانبول را تهیه کردید و به دلیل شرایط نامناسب جوی نمی‌توانید زیاد بیرون از هتل باشید، نگران نباشید. شما در این مکان‌ها از دمای شدید هوا یا آب و هوای نامساعد در امان هستید. بازدیدکنندگان می‌توانند بدون نگرانی از باران، گرما یا سرما از تجربه خرید خود لذت ببرند.
۸. معاشرت و فضاهای اجتماعی: مراکز خرید به عنوان مراکز اجتماعی عمل می‌کنند. در این اماکن مردم می‌توانند با هم ملاقات کنند، وقت خود را با هم بگذرانند و از به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان لذت ببرند. مراکز خرید فضایی را فراهم می‌کنند که در آن افراد می‌توانند دور هم جمع شوند، خرید کنند، غذا بخورند و تفریح کنند. فضای پر جنب و جوش، مراکز خرید را به مقصدی جذاب برای ارتباط افراد و ایجاد خاطرات ماندگار تبدیل کرده است.

مرکز خرید آکمرکز


یکی از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ترکیه که در منطقه بشیکتاش استانبول واقع گردیده است، مرکز خرید آکمرکز است. مرکز خرید آکمرکز که یک ساختمان ۸ طبقه است با مساحتی ۱۸۰٬۰۰۰ مترمربع توانسته تا بیش از ۲۵۰ فروشگاه را در داخل خود جای دهد. ۴ طبقه مرکز خرید آکمرکز، به خرید و بقیه به پارکینگ اختصاص یافته است. خدمات در ۳ آتریوم، یک بلوک اداری ۱۴ و ۱۷ طبقه، یک اقامتگاه ۲۳ طبقه و ۲۴۶ فروشگاه ارائه می‌شود. مرکز خرید آکمرکز استانبول در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده است و از نظر وسعت و فضای داخلی لوکس؛ پس از گالری آتاکوی و مرکز خرید کپیتول در رده ۳ مراکز خرید استانبول قرار گرفته است.
دلیل محبوبیت مرکز خرید آکمرکز استانبول در بین گردشگران و شهروندان تنوع بسیار بالا اجناس و مغازه‌هایی است که در این مرکز مشغول فعالیت هستند. در واقع مرکز خرید آکمرکز استانبول؛ مجموعه‌ای از فروشگاه‌‌های بزرگ، سوپرمارکت‌‌ها، مارک‌‌های معروف، کتاب‌فروشی‌ها و فروشگاه‌‌های طراحی خانه را دربرگرفته است. لازم به ذکر است که برندهای مشهور زیادی در مرکز خرید آکمرکز استانبول اجناس خود را بفروش می‌رسانند. هوگو باس، آدیداس، گپ، منگو، ماسیمو دوتی، ماوی، نایک، فیلیپس، سامسونگ، سواروسکی، تفال و زارا برخی از برندهای حاضر در مرکز خرید آکمرکز هستند. فروشگاه‌های مرکز خرید آکمرکز از گران‌ترین برندها تا محصولاتی با قیمت ارزان‌تر را شامل می‌شوند.
یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مرکز خرید آکمرکز می‌توان به فودکورت بزرگ، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع اشاره کرد که شما می‌توانید بعد از خرید هر نوع غذا با هر تنوع و از هر ملیتی که بخواهید را سفارش دهید و سرو نمایید. مرکز خرید آکمرکز کسب و کار، فرهنگ، و سرگرمی را زیر ۱ سقف گرد هم می‌آورد و هرساله میزبان هزاران نفر از سراسر جهان است.
شما برای رفتن به مرکز خرید آکمرکز که در منطقه بشیکتاش، خیابان نیسپتیه واقع شده است؛ می‌توانید از اتوبوس، مینی بوس، خودرو شخصی و یا مترو استفاده کنید. اگر خودرو شخصی دارید، نیازی به نگرانی نیست؛ شما براحتی می‌توانید وسیله نقلیه خود را در پارکینگ اختصاصی پارک نمایید و با خیال راحت به خرید و وقت‌گذرانی بپردازید. اگر هم مترو را برای رفتن انتخاب کردید؛ از طریق ایستگاه لونت و با ۱۵ دقیقه پیاده روی خود را به مرکز خرید آکمرکز خواهید رساند. ساعت کاری مرکز خرید آکمرکز هرروز از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب است.
 برترین مراکز خرید استانبول

بلوار بغداد استانبول


در بخش آسیایی شهر استانبول و به موازات ساحل دریای مرمره، بلوار سرسبز و طولانی بغداد قرار دارد. اولین گام‌های سکونت در این منطقه، با عمارت‌های چوبی لوکس و باشکوهی در دهه ۱۸۷۰ آغاز شد. بعضی از آن ویلاهای باشکوه هنوز وجود دارند و نشان از سطح بالای زندگی در این منطقه دارند. بلوار بغداد مرکز تجمعی بسیاری از مراکز خرید استانبول، رستوران‌ها و کافه‌های خوب، کتابفروشی‌ها و ... است. بلوار بغداد به عنوان چهارمین خیابان خرید مشهور در جهان در سال ۲۰۱۲ انتخاب شد. شما می‌توانید یک روز کامل را در این بولوار به خرید و گشت و گذار سپری کنید.

مرکز خرید مارمارا پارک استانبول


اگر به دنبال یک مرکز خرید جذاب و مدرن در شهر استانبول هستید، به شما مرکز خرید مارمارا پارک استانبول (Marmara Park) را معرفی می‌کنیم. در این مرکز خرید می‌توانید انواعی از برندهای بین‌المللی و ترکی را پیدا کنید.
از جمله امکانات موجود در آن می‌توان به چندین رستوران، چند کافه، چند سینما و مراکز سرگرمی متعدد آن اشاره کرد. همچنین اتاق تعویض نوزاد، مسجد، خشک‌شویی و اجاره‌ی ویلچر از دیگر امکانات و خدمات این مرکز به حساب می‌آید.
از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به آدرس مرکز خرید مارمارا پارک در خیابان چلبی محمت مراجعه کنید. این مرکز درست در کنار ایستگاه اتوبوس بیلیکدوزو در شهر استانبول قرار دارد.
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید هیستوریا


اگر با رزرو هتل استانبول در محله فاتح استانبول قصد خرید داشتید، می‌توانید به مرکز خرید هیستوریا (Historia Shoppoing And Life Center) در خیابان فاتح، بلوار آدانا مندرس مراجعه کنید. در این مرکز می‌توانید فروشگاه‌های مختلفی را پیدا کنید که انواعی از برندهای جهانی نظیر نایک، آدیداس، پائولو و زارا را به فروش می‌رساند.
اگر هم گرسنه شدید، در این پاساژ فست فودهای زنجیره‌ای و بین‌المللی ای وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید انواعی از غذاهای خوش‌مزه را امتحان کنید. اگر علاقه داشتید تا مزه فست فودهای معتبر جهانی نظیر کی اف سی برگر کینگ را امتحان کنید، می‌توانید به شعب آن‌ها در مرکز خرید هیستوریا مراجعه کنید.

خیابان استقلال: شانزلیزه استانبول


بسیاری از مسافرانی که به استانبول ترکیه سفر می‌کنند، سعی می‌کنند که محل اقامت آن‌ها در نزدیکی میدان تقسیم بوده و به خیابان معروف استقلال نیز نزدیک باشد. خیابان استقلال استانبول را باید معروف‌ترین خیابان این شهر گردشگری بین‌المللی ترک‌ها خطاب کرد. این خیابان مملو از کافه و بار و رستوران بین‌المللی و هم‌چنین مراکز خرید ارزان و هم‌چنین لاکچری است و پاتوق لاکچری‌گردهای مشکل‌پسند استانبول به شمار می‌رود.
اگر عاشق سلفی بازی و ثبت تصاویری پرطرفدار در اینستاگرام هستید و به عنوان فشن بلاگر یا توریسم بلاگر مسافر استانبول هستید، خیابان استقلال را به عنوان یکی از مقصدهای خرید اصلی شهر در نظر داشته باشید.
یک سوی خیابان استقلال که مملو از بازار خرید و برندهایی مختلف با آف‌های هیجان‌انگیز است، میدان تقسیم قرار دارد و سوی دیگر آن نیز به ایستگاه متروی شیشانه یا شیشانه که یک و نیم کیلومتر طول داشته و در بخش اروپایی شهر قرار دارد، ختم می‌شود. کلکسیونی از بهترین بوتیک‌ها و مزون‌ها و کافه‌های شهر در دسترس شما است. شیرینی فروشی‌های قدیمی شهر نیز زمانی پاتوق بزرگانی از ایران و برجستگانی از نقاط مختلف جهان بوده است.
گفتنی است که خیابان استقلال استانبول در منطقه بی اوغلو واقع شده است و از آنجایی که موزه مادام توسو استانبول و کلیسای سنت آنتون نیز از مقصدهای گردشگری دیدنی این خیابان تجاری به شمار می‌روند، اگر با خرید بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری استانبول راهی این مقصد شدید، از این مقاصد نیز دیدن فرمایید.
آدرس: Beyoğlu, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید کانیون مال استانبول


مرکز خرید کانیون استانبول در منطقه اقتصادی، لونت، بیوک دره کادسی، شیشلی در سال ۲۰۰۶ در زمینی به مساحت ۳۷۵۰۰ مترمربع ساخته شده است. ساعت کاری مرکز خرید کانیون مال استانبول هر روز از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب است. مرکز خرید کانیون استانبول از جمله بهترین مراکز خرید استانبول است که با ۱۶۰ فروشگاه و مغازه برترین برندهای مشهور جهان و ترک را در دل خود جای داده است. آن تیلور، هاروی نیکولز، تامی هیلفیگر، واکو و سواروسکی برخی از مارک‌های مطرح هستند که در مرکز خرید کانیون مال استانبول شعبه دارند.
معماری زیبا و طراحی مدرن مجموعه کانیون مال توجه گردشگران زیادی را جلب می‌کند. مرکز خرید کانیون استانبول جایزه برترین معماری از نظر نمای ساختمان را در سال ۲۰۰۶ کسب کرده است. مرکز خرید کانیون مال استانبول به غیر از بخش تجاری دارای سالن‌های تئاتر، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیتی هم است.

مرکز خرید زورلو سنتر استانبول


مرکز خرید زورلو سنتر از دیگر مراکز و بازارهای خرید ارزان استانبول به شمار می‌رود که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به معرفی آن خواهیم پرداخت. مرکز خرید زرولو یا Zorlu Center در منطقه بشیکتاش، محله لوازیم و خیابان کورو قرار گرفته و یکی از پربازدیدترین مراکز خرید شهر به شمار می‌رود.
زرولو سنتر هم مدرن و هم مجلل است. بسیاری از برندهای اروپایی و ترک را می‌توان در مرکز خرید زورلو مشاهده کرد و چون در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده، دسترسی به آن برای هم‌وطنان استانبول گرد، آسان است. بیش از ۲۰۰ فروشگاه در وسعتی به مساحت بیش از یک صد هزار متر مربع در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا یکی از شیک‌ترین مراکز خرید شهر پدید آید.
اگر به دنبال خرید طلا و جواهر و کیف و کفش از بهترین برندهای ترک و جهان هستید، زورلو سنتر را در نظر داشته باشید. رستوران و کافه‌های مجهز زورلو سنتر، جایی است که طعم لذیذ غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های عالی ترک را می‌توان در کنار یک خرید خوب، تجربه کرد و سفری خاطره‌انگیز را رقم زد.
معماری دیدنی و جذاب زرولو سنتر که الهامی از معماری سبز است، از ویژگی‌هایی متمایز مرکز خرید زورلو سنتر استانبول به شمار می‌رود.
دقت کنید که اگر علاقه‌مند به خرید آثار هنری هستید، بزرگ‌ترین نمایشگاه هنری شهر استانبول در این مرکز خرید واقع شده است و خدمات رفاهی خوبی مثل سینما و شهربازی هم دارد.
برندهایی چون: BURBERRY-FENDI-DIOR-VICTORIA-SECRET-H&M-MANGO-KOTON که محبوب بانوان ایرانی است، همه در طبقه همکف و منفی یک واقع شده است. لوازم‌ آرایش و بهداشتی از AVEDA گرفته تا SEVLL در طبقه منفی یک تا منفی دو این مرکز خرید واقع شده و عاشقان کیف و کفش نیز می‌توانند منتظر جدیدترین محصولات AIGNER و ALDO و HOTIC در طبقه منفی یک باشند.
آدرس: Levazım, Koru Sokağı No:2, 34340 Beşiktaş, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید کاپیتول استانبول


یکی از مراکز خرید استانبول که در منطقه اسکودار، محله آلتونی زاده واقع گردیده است، مرکز خرید کاپیتول است. مرکز خرید کاپیتول که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد در سال ۱۹۹۳ به عنوان یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است. ساعت کاری مرکز خرید کاپیتول استانبول هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است. اگر شما در یکی از هتل‌های بخش آسیایی شهر استانبول اقامت دارید مرکز خرید کاپیتول یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و تفریح برای شما محسوب می‌شود. مرکز خرید کاپیتول در واقع ساختمانی ۶ طبقه با مساحتی حدود ۷۳٬۰۰۰ مترمربع است که برترین برندهای ترکیه و جهان را در دل خود جای داده است.
در واقع اکثر فروشگاه‌های مرکز خرید کاپیتول را مغازه‌های پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت و بدل فروشی‌ها هستند. مرکز خرید کاپیتول با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت توانسته تا رضایت گردشگران و شهروندان بسیاری را به خود جلب نمایید. مرکز خرید کاپیتول استانبول علاوه بر ۱۵۷ فروشگاهی که برندهای معتبر ترکی و جهانی را ارائه می‌دهند؛ امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی را برای مهمانان خود تدارک دیده است و به عنوان یکی از مراکز خرید مشهور در بخش آسیایی استانبول مشغول به فعالیت است. از دیگر بخش‌های مرکز خرید کاپیتول می‌توان به ۱۴ سالن سینما با ظرفیت ۱۷۰۵ نفر، سالن بولینگ، هایپر مارکت‌های زنجیره‌ای، زمین بازی کودکان، اتاق نگهداری کودک و پارکینگ اختصاصی با ظرفیت ۱۴۰۰ خودرو اشاره کرد.
بعد از اینکه از خرید و گردش در مرکز خرید کاپیتول خسته شدید می‌توانید خود را به یکی از فست فودهای معروف دنیا از جمله: برگرکینگ، استارباکس و کی اف ۳۰ دعوت کنید. اگر هم اهل فست فود نیستید انواع رستوران‌ها با غذاهای اصیل و سنتی ترکی آماده پذیرایی از شما هستند. همچنین برای رفتن به مرکز خرید کاپیتول استانبول انواع وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی، مترو و کشتی‌های خطوط کاپاتاش و امینونو برای گردشگران و شهروندان استانبول آماده خدمات‌رسانی هستند.
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید آکاسیا استانبول


اگر می‌خواهید در شهر استانبول به مرکز خریدی مراجعه کنید که در آن انواعی از لوازم آرایشی، لباس و لوازم الکترونیکی به فروش می‌رسد، به شما مرکز خرید آکاسیا (Akasia Ahopping Mall) را معرفی می‌کنیم. در این مرکز می‌توانید انواعی از برندهای باکیفیت جهانی را پیدا کنید. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به سینما، مرکز سرگرمی و فود کورت آن اشاره کرد.
مرکز خرید آکاسیا در بخش آسیایی استانبول در محله اجیبادم، اوسکودار، کوچه چچن پلاک ۲۵ قرار دارد. می‌توانید از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به آدرس آن مراجعه کنید. اگر هم قصد استفاده از مترو استانبول را دارید می‌توانید سوار متروی ام چهار شوید که از کادیکوی (Kadikoy) حرکت می‌کند.
آدرس: Acıbadem, Çeçen Sok. No:25, 34660 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

مرکز خرید واتر گاردن استانبول


اگر در حال گشت‌وگذار در منطقه آسیایی استانبول بودید و هوس بازار گردی به سرتان زد به شما پیشنهاد می‌کنیم که به یکی از زیباترین مراکز خرید استانبول یعنی مرکز خرید واتر گاردن استانبول (Watergarden Istanbul) مراجعه کنید. همان‌طور که از نام این مرکز خرید پیداست، یک باغ آبی در این مجموعه وجود دارد که باعث جذاب‌تر شدن فضای آن شده است. در این مرکز خرید ۱۵۰ فروشگاه وجود دارد.
بعد از کلی گشت‌وگذار در این مرکز خرید می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های آن مراجعه کنید و انواعی از غذاهای ترکی را امتحان کنید.
یکی از بخش‌های جذاب مرکز خرید واترگاردن خیابانی قدیمی است که در آن برندهایی با قدمت ۵۰ سال هنوز مشغول به فروش محصولات خود هستند.
از جمله امکانات مرکز خرید هتل گاردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• فود کرد
• پارکینگ
• سالن تئاتر و کنسرت
• آب‌نماهای زیبا
• موسیقی و آتش‌بازی جذاب
• پارک‌های سرگرمی
آدرس: Barbaros, Kızılbegonya Sok 10/1, 34746 Ataşehir/İstanbul, Türkiye
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید هیلتون استانبول


یکی از مراکز خرید تازه تأسیس در شهر استانبول مرکز خرید هیلتون (Hiltown AVM) نام دارد. در این مجتمع می‌توانید انواعی از فروشگاه‌های مختلفی که برندهای مطرح جهانی را به فروش می‌رسانند پیدا کنید. هیلتون را می‌توان یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شهر استانبول نیز به حساب آورد. از جمله امکانات این مرکز خرید می‌توان به کافه و رستوران، مرکز بازی کودکان و محل پارک موتورسیکلت اشاره کرد.
اگر قصد دارید با مترو به این مرکز خرید برسید، می‌توانید متروی ام چهار را سوار شوید و در ایستگاه کوجوکیالی (Kucukyali) پیاده شوید.
زمان بازدید: از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
آدرس: Ziya Gökalp, Süleyman Demirel Blv No:7, 34494 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul, Türkiye

مرکز خرید پالادیوم استانبول


مرکز خرید Palladium استانبول از دیگر مقاصد خرید این شهر است که در منطقه آسیایی اتاشهر، محله بارباروس واقع در خیابان هالک قرار گرفته و از ساعت ۹ تا ۲۴ شب آماده بازدید گردشگران و شیفتگان خرید و لاکچری‌گردهای وطنی است. این مرکز خرید از معماری خاص و جذابی برخوردار است: ساختمانی به شکل یک گوی شیشه‌ای که ظاهری تماشایی و بسیار باشکوه دارد. این سازه زیبا و ۵ طبقه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است. فضای داخلی مرکز خرید پالادیوم هم مطابق با جشن‌های بزرگی نظیر کریسمس تزئین شده است و نمای جذابی را خلق کرده است. در طول ۱۰ سال که از ساخت و افتتاح مرکز خرید پالادیوم می‌گذرد توانسته تا توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب نماید. برندهای معروفی مانند تامی هیلفیگر، زارا، پیر کاردین و فروشگاه‌های ورزشی معتبر مانند آدیداس در مرکز خرید پالادیوم استانبول مشغول فعالیت هستند.
مرکز خرید پالادیوم استانبول امکانات بسیار خوبی را برای رفاه هرچه بیشتر بازدیدکنندگان آماده‌سازی کرده است که از میان می‌توان به رستوران‌های متعدد، کافی شاپ، فودکورت، سالن سینما، سالن تئاتر، آرایشگاه و سرویس بهداشتی اشاره کرد. بیش از ۲۰ رستوران متنوع در مرکز خرید پالادیوم با چیدمان و فضایی منحصربه‌فرد و منوهای گوناگون برای پاسخگویی به هر نوع ذائقه و سلیقه‌ای آماده سرو منو انتخابی هستند.
در این مرکز قریب به ۲۰۰ فروشگاه، نمایندگی ده‌ها برند را بر عهده دارند. مرکز خرید پالادیوم، یک کره شیشه‌ای و بزرگ در روبروی خود دارد که لوکیشن خوبی برای سلفی‌های اینستاگرامی است. این مرکز خرید ۵ طبقه دارد و حداقل ۳ ساعت وقت برای تماشای آن نیاز است. ناگفته نماند که گاهی تخفیف‌های خوبی از برندهای سرشناسی چون: تامی هایفیگر، استرادیواریس، زارا و پیر کاردین فرانسوی‌ها نیز در این مرکز خرید استانبول به مشتریان داده می‌شود.
آدرس: Barbaros, Halk Cd. No:8 D:B, 34746 Ataşehir, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید وادی استانبول


از جمله جدیدترین و بروزترین مراکز خرید استانبول که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است؛ مرکز خرید وادی استانبول است. مرکز خرید وادی استانبول در ساریر، محله ماسلاک، محله‌ی آیازآقا، خیابان کمربورگاز در واقع در بخش شمال شهر استانبول واقع گردیده است. مرکز خرید وادی استانبول یک پروژه بسیار عظیم است که از ۳ بخش تشکیل شده است. تراس وادی، پارک وادی و بلوار وادی بخش‌های تشکیل دهنده پروژه هستند. بخش تراس مرکز خرید واردی، دارای ۱۱۱۱ محل اقامت است که در ۸ ساختمان جای گرفته است. بخش تراس مرکز خرید وادی، دارای امکاناتی از جمله: مرکز بدن‌سازی، زمین بازی، مهد کودک، سوپرمارکت و آرایشگاه است.
پارک مرکز خرید واردی استانبول؛ در زمینی به مساحت، ۷۴۰۰۰ مترمربع ساخته شده است. بلوار وادی استانبول هم یکی از بزرگترین مجموعه‌های ترکیه است که، شامل مرکز خرید، خیابان خرید در فضای باز، کافه، رستوران و یک هتل بین‌المللی ۵ ستاره است. اکثر برندهای بزرگ پوشاک، اکسسوری، کیف و کفش، جواهرآلات، لوازم‌خانگی و لوازم ورزشی و برندهای معروف ترک در مرکز خرید وادی استانبول شعبه دارند. همچنین در رستوران‌ها و فودکورت‌های مرکز خرید واردی استانبول از سرو انواع غذاهای بین‌المللی و آسیایی لذت خواهید برد. لازم به ذکر است که یکی از شعبه‌های بزرگ سینما هم در مرکز خرید وادی استانبول این مرکز را به یکی از بی‌رقیب‌ترین و کامل‌ترین مراکز ترکیه تبدیل کرده است.

مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول


مرکز خرید Aqua Florya در استانبول، در زمره برترین مراکز خرید استانبول قرار دارد. مرکز خرید آکوا فلوریا در منطقه آسیایی باکیرکوی واقع شده و محله فلوریا، علت نام‌گذاری این مرکز خرید است. برای بازدید از مرکز خرید آکوا فلوریا بایستی به محله سنلیکوی خیابان هاکالی شماره نود و سه بروید.
یکی از ویژگی‌های این مرکز خرید استانبول این است که در نزدیکی ساحل و فرودگاه بزرگ استانبول واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است. این مرکز خرید منظره عالی به ساحل داشته و اگرچه با مرکز شهر فاصله زیادی دارد، اما ارزش دیدن یک‌بار را دارد. وجود ده‌ها برند، بیش از ده سالن سینما و فضای خوب برای پیاده‌روی از جمله دلایلی است که این مرکز خرید را به مکانی پرطرفدار در میان خریداران بلیط هواپیما استانبول مبدل کرده است.
گفتنی است که بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی دنیا نیز در این مرکز واقع شده است، بنابراین چنانچه قصد خرید و سفری زمینی از دریای سیاه تا اقیانوس آرام را در سر دارید، مرکز خرید آکوا فلوریا شهر استانبول را در نظر داشته باشید.
آکوا فلوریا استانبول در بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی گردشگران در دنیا که تریپ ادوایزر (Tripadvisor.com) است بیش از ۳ هزار نظر و دیدگاه درباره فرصت‌های خرید و تخفیف‌های مختلف برندها به ثبت رسیده است که بررسی آن‌ها پیش از عزیمت به این مرکز خرید دیدنی به شدت توصیه می‌شود.
آدرس: Şenlikköy, Yeşilköy Halkalı Cd. 93-93/1, 34153 Bakırköy, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید توریوم


یکی دیگر از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول که در منطقه اسن پورت، محله تورگوت اوزال، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب مشغول به فعالیت است، مرکز خرید توریوم استانبول است. مرکز خرید توریوم استانبول در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است. مرکز خرید تورویم استانبول مفهومی از بازارهای مدرن امروزی است که ترکیبی از خرید، تفریح و سرگرمی است. به این معنا که؛ علاوه بر فروشگاه‌های تجاری، بخش‌های تفریحی بسیار جذابی وجود دارند. مرکز خرید توریوم استانبول؛ مجموعه‌ای از معروف‌ترین برندهای جهانی پوشاک، محصولات آرایشی، لوازم‌خانگی و ورزشی را در خود جای داده است.
مرکز تفریحی مرکز خرید توریوم استانبول در فضایی تقریبی ۴۵۰۰ مترمربع ساخته شده است. اسنو پارک یا پارک برفی آن از معروف‌ترین بخش‌های تفریحی مرکز خرید توریوم استانبول به‌شمار می‌رود. علاقه‌مندان به اسکی روی برف در طول سال می‌توانند برف‌بازی را در مرکز خرید توریوم تجربه نمایند و از امکانات این پارک برفی استفاده کنند. همچنین در مرکز خرید توریوم استانبول یک اتاق پزشکی، آمبولانس، اتاق کودک، اتصال به اینترنت بی‌سیم، خودرو و خدمات کارگر هم برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم شده است. مرکز خرید توریوم استانبول، تجربه خریدی متفاوت را با توجه به ساختار معماری و فضاهای اجتماعی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مرکز خرید سفایر (سفیر) استانبول


مرکز خرید Sapphire از دیگر مراکز خرید خوب استانبول است. مرکز خرید سفیر شهر در نشانی: لونت، خیابان اسکی بویوک دره شماره یک، امینیتولری واقع شده است. ساعت کار این مرکز خرید از ساعت ۱۰ تا ۲۳ بوده و در یکی از بلند ترین ساختمان‌های شهر آشیانه ساخته است. بخش تجاری لونت استانبول، مثل منطقه تجاری لافایته پاریس، مکانی معروف است. در این منطقه، ساختمان بلند شهر واقع شده است که مرکز خرید و واحدهای مسکونی لوکس در آن خودنمایی می‌کنند. در این مرکز خرید، بهترین برندها در کنار بهترین رستوران‌های ترکیه و جهان قرار دارد. در عرشه مرکز خرید سفیر، می‌توان شهر استانبول را در ارتفاع ۲۳۶ متری نظاره‌گر بود. گفتنی است که شبیه‌ساز پرواز هوایی مرکز خرید استانبول با استقبال کاربران تریپ ادوایزر نیر روبرو شده است.
مرکز خرید سفیر ۵۶ طبقه است و صاحب آن BISKON YAPI A.S نام دارد. این مرکز بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش ترکیه و اروپا بود. معماری مدرن و حضور برترین برندهای ترک و جهان در این آسمان‌خراش سبب شده است که عاشقان ارتفاع گردی، این مرکز خرید را برای ثبت سلفی‌های هیجان‌انگیز در طی استانبول گردی مد نظر داشته باشند.
گوگل اعلام کرده که خریداران بلیط ارزان استانبول، بین ۲۰ تا ۹۰ دقیقه صرف گشت زدن در این مرکز خرید در بهار ۲۰۲۲ میلادی کردند، درست مثل DIAMOND OF ISTANBUL و METROPOL TOWER ISTANBUL که یکی از بلندترین مراکز تجاری شهر به شمار می‌رود.
آدرس: Emniyetevleri, Eski Büyükdere Cd. No:1, 34415 Kâğıthane, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید عمار اسکوار


اگر قصد دارید به مرکز خریدی مدرن و مجهز بروید که علاوه بر خرید برندهای مطرح جهانی، اوقات لذت‌بخشی را با استفاده از امکانات آن تجربه کنید، مرکز خرید عمار اسکوار ( Emaar Square Mall) مناسب شما است. فروشگاه‌های این مرکز خرید به‌طور معمول محصولات خود را با قیمت مناسبی به فروش می‌رسانند.
از جمله امکانات این مرکز خرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• باغ وحش زیر آب و سکوی تماشای آن
• آکواریوم
• سینما چهاربعدی
• رستوران و کافی‌شاپ
• سالن تئاتر
از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به آدرس مرکز خرید عمار اسکوئر به نشانی اوسکودار، خیابان لیبادیه، پلاک ۸ مراجعه کنید.

مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول


برترین مراکز خرید اوت لت در استانبول مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول (Optimum Outlet) است. فضای مدرن و جذاب این مرکز خرید فرصت مناسبی را برای خریداران بلیط هواپیما به وجود می‌آورد تا بتوانند تجربه لذت‌بخشی از خرید و سرگرمی داشته باشند.
در کنار فروشگاه‌های متعدد وجود امکانات بی‌نظیر در این مرکز خرید باعث شده که به یکی از برترین مراکز خرید اوت لت استانبول تبدیل شود. در ادامه برخی از این امکانات را نام می‌بریم:
• سینماهای مدرن
• پیست اسکی ۵۴۱ مترمربعی یخ
• سینمای ۵ بعدی
• زمین بازی برای کودکان
• فوت کرد
• پارکینگ
برای دسترسی به این مرکز خرید باید به آتا شهیر، خیابان دموکراسی بروید.
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک


از دیگر مراکز خرید استانبول که در ساریر، خیابان کادسی، محله پینار واقع شده است و از جمله مراکز خرید لوکس و گران‌قیمت استانبول است مرکز خرید ایستینیه پارک (Istanbul Istinye Park) است که هر روز ساعت ۱۰ صبح فعالیت خود را شروع و ۲۲ شب فعالیت خود را به پایان می‌رساند. مرکز فوق‌العاده زیبا و خاص ایستینیه پارک در سال ۲۰۰۷ با مساحتی بالغ بر ۲۴۲۰۰۰ مترمربع افتتاح شده است. معماری خاص و سقف شیشه‌ای مرکز خرید ایستینه پارک این مرکز خرید را به یکی از مراکز خرید محبوب استانبول تبدیل کرده است.
در ابتدا وقتی از بیرون مرکز خرید ایستینه را تماشا می‌کنید، ساختمانی ۲ طبقه را خواهید دید ولی جالب است بدانید که ۲ طبقه هم زیر ساختمان طراحی شده است. مرکز خرید ایستینیه پارک ۳۰۰ فروشگاه از برندهای مطرح ترک و بین‌المللی را در دل خود جای داده است. این فروشگاه‌ها در زمینه پوشاک، وسایل آرایشی و بهداشتی و لوازم منزل فعالیت می‌کنند. فروشگاه‌های مرکز خرید ایستینه پارک استانبول، در ۲ بخش روباز و سرپوشیده فعالیت دارند. بیشتر برندهای معتبر اروپایی مانند آرمانی، دیور، شنل و زارا در مرکز خرید ایستینه پارک استانبول شعبه دارند.
امروزه بیشتر مردم خرید برندهای مطرح و معروف را ترجیح می‌دهند ولی در این میان افرادی هم هستند که از گشت‌و‌گذار و خرید از بازارهای محلی لذت می‌برند. گردش و خرید در میان بومیان یک منطقه تجربه جالبی است. در مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول در محوطه مجتمع تجاری بازاری محلی و سنتی برپا شده است که در واقع نوعی بازار تره بار است. کالاهایی که در این بازار محلی عرضه می‌شوند از کیفیت خوبی برخوردارند و به صورت روزانه و تازه تهیه می‌شوند.
جالب است بدانید که در مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول یک لاکر در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می‌شوند تا اگر اشیا قیمتی خرید کردند داخل آن قرار دهند. پارکینگی با ظرفیت ۳۶۰۰ خودرو، سرویس‌های بهداشتی تمیز و لوکس، ۱۲ سالن تفریحی از قبیل سینام و سالن تئاتر، رستوران‌های متنوع با انواع غذاهای رنگارنگ ترکی، آکواریوم بزرگ با بیش از ۱۰٬۰۰۰ گونه مختلف از آبزیان و بلندترین تونل آبی جهان همگی از جمله امکانات مرکز خرید ایستینه پارک استانبول هستند. در فروشگاه‌های این مرکز خرید می‌توانید انواعی از برندهای معتبر بین‌المللی و ترکی را پیدا کنید. از جمله این برندها می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:
• زارا
• لوئی ویتون
• هرمس
• ال‌سی وای کیکی
• گوچی
• آدیداس و چندین برند دیگر
در این مرکز خرید دو محوطه روباز و سرپوشیده وجود دارد. گنبد شیشه‌ای بسیار جذابی بر روی بخش سرپوشیده این مرکز خرید قرار دارد.
از جمله امکانات تفریحی مرکز خرید ایستینیه پارک می‌توان به سینما، فود کورت، مراکز بازی و سرگرمی، پارکینگ و امکانات ورزشی آن اشاره کرد. در این مرکز خرید بلندترین تونل آبی جهان، اولین سالن تئاتر استانبول و یک آکواریوم بزرگ با ۱۰٬۰۰۰ گونه آبزی قرار دارد.
از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به آدرس مرکز خرید ایستینیه پارک به نشانی سریر، پینار، خیابان کاتار، پلاک ۱۱ مراجعه کنید.
 برترین مراکز خرید استانبول

پاساژ چیچک


یکی از مراکز خرید قدیمی در استانبول مرکز خرید چیچک یا پاساژ چیچک است. این مرکز خرید در سال ۱۸۷۰ میلادی ساخته شد و بعد از گذشت ۱۱ سال، در سال ۱۹۸۸ به طور کامل بازسازی شد. ازآنجایی‌که در گذشته گل‌فروش‌های روس تبار در این مرکز جمع می‌شدند و به نوعی پاتوق آن‌ها بشمار می‌رفت، رفته رفته به این مرکز، پاساژ چیچک به معنای گل گفته شد. در این مرکز خرید رستوران و کافه‌های بسیار زیبایی وجود دارد که می‌توانید برای صرف غذا به آن‌ها مراجعه کنید.
پاساژ چیچک از ساعت ۱۰ صبح باز می‌شود و در خیابان استقلال، شماره‌ی ۸ قرار گرفته است.

پاساژ هازوپولو


اگر در حال گشت و گذار در خیابان استقلال بودید و قصد داشتید از یکی از قدیمی‌ترین مراکز تجاری استانبول نیز دیدن کنید، به شما پاساژ هازوپولو را معرفی می‌کنیم. این پاساژ در سال ۱۸۷۱ میلادی ساخته شد. اگر به کتاب علاقه دارید می‌توانید در این پاساژ کتاب‌فروشی‌های قدیمی را پیدا کنید. جواهرفروشی مختلفی نیز در این پاساژ وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.
یکی از بخش‌های جذاب این پاساژ طاق‌نماهای زیبای آن است. یکی دیگر از جذابیت‌های این پاساژ قدیمی شاخه‌های انگور و گیاهان مختلفی است که برای تزیین مغازه‌های آن استفاده شده است.
پاساژ هازوپولو در خیابان استقلال شماره ۱۱۶ قرار دارد. از ساعت ۱۰ صبح می‌توانید به آن مراجعه کنید.

مرکز خرید مالتپه پارک استانبول


مرکز خرید Maltepe Park کلکسیونی از برندهای ترک و جهانی را گرد هم آورده تا در فضایی زیبا و سرسبز که گویی پارکی سرسبز و بزرگ است، از جدیدترین محصولات برندهای مطرح ترک و جهان رونمایی کند. یکی از بزرگ‌ترین سینماهای ترکیه به نام سینما ماکسیموم نیز در این مرکز خرید قرار دارد. بنابراین اگر قصد خرید محصولاتی به نسبت ارزان‌تر از مراکز خرید لوکسی که در ابتدای این گفتار معرفی کردیم را دارید، به Maltepe Piazza Mall مراجعه کنید. این مرکز خرید که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است، با داشتن امکانات رفاهی گوناگونی از قبیل رستوران و محوطه بازی کودکان، نه‌تنها برای ویترین گردی و خرید سوغات مکانی مناسب محسوب می‌شود، بلکه برای انجام فعالیت‌های تفریحی و دل‌پذیر نیز گزینه ایده‌الی به شمار می‌آید. در این مجتمع تجاری انواع مختلفی از فروشگاه‌های رنگارنگ و خرده‌فروشی‌های محبوب گرد یکدیگر آمده‌اند تا فضایی تجاری و دوستدانه برای خریدی لذت‌بخش فراهم گردد.
آدرس: Cevizli, Tugay Yolu Cd. No:67, 34846 Maltepe, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید مال آف استانبول


یکی دیگر از مدرن‌ترین و بهترین مراکز خرید استانبول؛ مرکز خرید مال آف استانبول را می‌توان نام برد. مرکز خرید مال آف استانبول در واقع مجموعه‌ای بی‌نظیر برای خرید است که در زمینی به مساحت ۱۵۶٬۰۰۰ مترمربع شامل ۷ بلوک با ۸۳ عدد پله برقی و ۴۲ آسانسور است که این بلوک‌ها توسط مسیرهای خاصی به یکدیگر متصل می‌شوند، قرار گرفته است. مرکز خرید مال آف استانبول در سال ۲۰۱۴ در منطقه باشاک شهیر، محله ضیا گکالپ، بلوار سلیمان دمیرال، شماره ۷ افتتاح شده است. مرکز خرید استانبول هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب برای خرید عموم مشغول به فعالیت است.
مرکز خرید مال آف استانبول یکی از مراکز خریدی است که اکثر برندها و مارک‌های جهانی در آن نمایندگی دارند و محصولات خود را از طریق همین نمایندگی‌ها بفروش می‌رسانند. از دیگر موارد خاص و جالب در مورد مرکز خرید مال آف استانبول؛ معماری خاص و جدید این مرکز خرید است. یک برج بلند و سربه فلک کشیده که از نمای بیرون گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. جالب است بدانید که طراحی و معماری مرکز خرید مال آف استانبول به گونه‌ای است که با دریافت نور کافی فضای شگفت‌انگیزی را برای خرید و گشت‌و‌گذار فراهم کرده است. همچنین شما با قدم زدن در هر کدام از مجموعه‌ها می‌توانید سایر مجموعه‌ها را ببینید.
اگر برای خرید سوغات بلیط هواپیما ترکیه را رزرو و به استانبول سفر کرده‌اید، بهتر است بدانید که در مرکز خرید مال آف استانبول، در زمان‌های مشخصی از سال جشنواره‌ها و حراجی‌های شگفت‌انگیزی برگزار می‌شوند. همیشه در آخر فصل بهار و با شروع فصل تابستان، مرکز خرید مال آف استانبول با برگزاری جشنواره‌های خرید و دادن تخفیف‌های بسیار به مشتریان خود این فرصت را به وجود می‌آورد که هم یک خرید عالی داشته باشند و هم بتوانند با هر بودجه‌ای از نمایندگی برندهای معروفی همچون بالمین، دبنهامز، دکتلون و بسیاری از مارک‌های معروف دیگر جهان خرید کنند.
از دیگر امکانات و تفریحات جذاب مرکز خرید استانبول مال می‌توان به بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده اروپا؛ سواری‌های غول‌پیکر و هیجان‌انگیز، چرخ و فلک، تونل وحشت و سایر بازی‌های مهیج که آدرنالین خون شما را افزایش می‌دهد، اشاره کرد. این شهربازی در حقیقت از ۲ طبقه تشکیل شده است که طبقه ۱ آن مربوط به افراد بزرگتر از ۱۰ سال و طبقه ۲ آن مربوط به کودکان ۴ تا ۱۰ سال است.
بزرگ‌ترین مجموعه سینمایی ترکیه؛ مجتمع فیلم سینتک با ۱۶ سالن و ۳۰۵۰ صندلی، بزرگترین پردیس سینمایی ترکیه در طبقه ۳ مرکز خرید مال آف استانبول است که رنگ و بوی فرهنگ و هنر را نیز به این مجتمع عظیم بخشیده است. سالن هنرهای نمایشی که دارای بروزترین امکانات سمعی و بصری هستند. و فودکورتی عالی با متنوع‌ترین غذاهای بین‌المللی و ترکی، سالن بولینگ، سالن اسکی روی یخ و پارکینگ اختصاصی رایگان تنها بخش کوچکی از امکانات و خدمات مرکز خرید مال آف استانبول هستند که به آن‌ها اشاره کردیم.

مرکز خرید ویالند


ویالند، نخستین مرکز خرید استانبول است که فضای سرپوشیده‌ای برای تدارک یک شهربازی بزرگ در کنار مرکز خرید فراهم کرد و گاها در طول سال، اجراهای نمایشی نیز برای رفاه حال مشتریان، برگزار می‌کند. شهربازی بزرگ Vialand سبب شده تا برخی از گردشگران برای این‌که فضای خوبی برای فرزندانشان داشته باشند، به این منطقه بروند. مرکز خرید ویالند شهر استانبول، در مساحتی به وسعت ۱۰ برابر زمین فوتبال واقع شده و حداقل ۴ ساعت برای گشتن در آن نیاز است. برندهای گوناگون پوشاک و جواهرات و لوازم‌خانگی و دیجیتالی و آرایشی ترک و جهان در مرکز خرید ویالند در طیف‌های قیمتی گوناگون در دسترس است. بهترین جایی که پارک و مرکز خرید در استانبول در کنار هم هست و تفریحات هیجان‌انگیزی در انتظار آدرنالین‌گردهای شهر است، همین‌جا است.
آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11, 34065 Eyüpsultan, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید آکباتی


یکی از مراکز خرید جذاب و مدرن در بخش اروپایی استانبول مرکز خرید آکباتی (Akbati) است. مجتمع آکباتی از دو بخش تجاری و مسکونی ساخته ‌شده است. در بخش تجاری می‌توانید انواعی از فروشگاه‌های مختلفی را که برندهای معتبر جهانی را به فروش می‌رسانند، تماشا کنید. از جمله این برندها می‌توان به اسم‌های زیر اشاره کرد:
• منگو
• دسا
• پنتی
• ال سی وای کیکی
• بکو
در این مرکز خرید امکانات دیگری نظیر پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت ۳ هزار خودرو، مراکز تفریحی، پارک فستیوال (محلی برای برگزاری کنسرت و جشن‌های مختلف) و محوطه بازی کودکان وجود دارد. همچنین می‌توانید از سرویس‌های رایگان این پاساژ مدرن برای رفت و آمد به آن استفاده کنید. برای مراجعه به مرکز خرید آکباتی می‌توانید از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به محله اسن پورت، باهچه شهیر مراجعه کنید.

مرکز خرید کاپاسیتی استانبول


یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید شهر استانبول که در منطقه اروپایی آن قرار دارد، مرکز خرید کاپاسیتی است. معماری مدرن و فضای جذاب داخلی آن باعث شده که گردشگران زیادی برای خرید محصولات موردنیازشان به این مرکز خرید مراجعه کند. مرکز خرید کاپا سیتی در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. در این مرکز خرید می‌توانید اقلام و محصولات زیر را پیدا کنید:
• برندهای پوشاک
• لوازم خانگی
• محصولات آرایشی و بهداشتی
از جمله برندهای معتبری که در این مرکز خرید پیدا می شود، می‌توان به نام‌هایی همچون گپ، زارا، وکو، آرمانی، کوتون و هوگو بوس اشاره کرد.
در این مرکز خرید امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی نظیر پارکینگ، اتاق نگه‌داری کودک، سینمای سه‌بعدی، فود کورت و چندین کافه‌ وجود دارد. برای مراجعه به این مرکز تاکسی، اتوبوس و کشتی قابل دسترسی است. مرکز خرید کپسیتی در منطقه باکیرکوی، محله آتاکوی، خیابان فیشخانه شماره هفت واقع شده و از ساعات ۱۰ تا ۲۴ پذیرای مراجعه‌کنندگان است. این مجتمع یکی از بهترین مراکز خرید منطقه باکیرکوی است. شما با تهیه تور استانبول ارزان می‌توانید فرصت گردش در مراکز خرید استانبول با هزینه‌ای اندک را در عصر پسا کرونا در اختیار داشته باشید. این مقصد دیدنی با ۲۰۰ برند از محصولات تولیدکنندگان ترک و اروپایی و عربی و آسیایی، جایی است برای تماشای کلکسیونی از بهترین‌های ترکیه و جهان. این مرکز تجاری بیش از ۱۳۳ هزار متر مربع وسعت دارد و دنیایی وسیع را در محیطی زیبا و هیجان‌انگیز در اختیار گردشگران بین‌المللی قرار می‌دهد. ناگفته نماند که چندین سالن سینما و شهربازی و فود کورت نیز در این مرکز در دسترس است.
آدرس: Ataköy 1., Fişekhane Cd. No:7, 34158 Bakırköy, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی


یکی از مراکز خرید نزدیک به میدان تقسیم که فقط ۱۰ دقیقه پیاده تا این میدان فاصله دارد؛ مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی است. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی در میدان تقسیم، عثمان بی، نیشان تاشی قرار دارد. ساعت کاری مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول، یک مرکز مد و سبک زندگی، یکی از مراکز خرید برجسته ترکیه و اروپا است. ظاهر مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی بزرگ و کلاسیک است. بر دیوارهای پوسترهای بزرگ از برندهای معروف نصب شده است. شما می‌توانید در این مرکز خرید انواع مغازه‌های پوشاک، کیف کفش را با برندهای روز و مطرح دنیا را برای خود تهیه نمایید.
مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول ۱۵۵ برند معروف و بین‌المللی را در دل خود جای داده است. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید ترکیه، دارای باشگاه‌های ورزشی با تجهیزات روز دنیا است. هر روز گردشگران و شهروندان بسیاری برای تماشای فیلم به سینمای مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول که در طبقه آخر با منظره‌ای زیبا از استانبول قرار دارد، می‌روند. از دیگر امکانات مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول می‌توان به پارکینگ اختصاصی، اتاق مادر و بچه، کالسکه رایگان، ویلچیر رایگان، اینترنت رایگان، صندوق امانات، اتاق بهداری و صرافی اشاره کرد.

مرکز خرید جواهیر استانبول


مرکز خرید Cevahir شهر استانبول دیگر مراکز خرید این مقصد دل‌انگیز به شمار می‌رود. این مرکز تجاری در منطقه شیشلی واقع در خیابان بیوکدره شماره بیست و دوم قرار گرفته و برای بازدید از آن، یک نصف روز نیز کافی است. این مرکز در شش طبقه، بیش از ۳۴۰ فروشگاه را در خود جای داده و نماینده بهترین برندهای ترک و جهان از آرایشی و بهداشتی تا پوشاک و کیف و کفش و لوازم‌خانگی است. یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده ترکیه در این مرکز واقع شده است و تفریحات عالی را در اختیار لاکچری گردها و ارزان‌گردها قرار می‌دهد.
این مرکز خرید، مسیر دسترسی آسانی دارد و یکی از فروشگاه‌های برند و اقتصادی را در دسترس بازدیدکنندگان قرار داده است. خوب است بدانید که یکی از بزرگ‌ترین ساعت‌های دنیا روی سقف این مرکز خرید نصب شده است.
مرکز خرید جواهیر استانبول یکی از مراکز خرید اقتصادی برای بازارگردی در استانبول و کشف طیف وسیعی از مارک‌های عالی از اروپا تا عربی و ترک به شمار می‌رود. برای اطلاع از جدیدترین محصولاتی که در جواهیر از سال ۲۰۲۲ میلادی به بعد عرضه می‌شود، می‌توانید به سایت مرکز خرید جواهیر مراجعه کنید.
اگر به تماشای معماری مدرن در طراحی بازارهای خرید مجهز اروپا راهی مرکز تفریحی و خرید جواهیر استانبول می‌شوید، از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. برای رفتن به مرکز خرید جواهر استانبول می‌توانید از میدان تکسیم یا هر ایستگاه دیگری، سوار مترو شوید و در ایستگاه شیشیلی پیاده شده و به سمت مرکز خرید بروید.
آدرس: No 19 Mayıs, Büyükdere Cd. No:22, 34360 Şişli, İstanbul, Turkey
 برترین مراکز خرید استانبول

فروشگاه‌های مخصوص کودکان


در مراکز خرید استانبول فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فروشگاه‌های لباس کودک اشاره کرد. برخی از این فروشگاه‌ها برای برندهای معتبر و معروف جهانی و ترکی هستند که پوشاک باکیفیتی را تولید و عرضه می‌کنند. در ادامه چند تا از این فروشگاه‌ها را معرفی می‌کنیم.

فروشگاه آرمانی جونیور: اگر با کودک خود به سفر رفته‌اید و قصد خرید لباس برای او را دارید، می‌توانید در زمان مراجعه به مراکز خرید جذاب استانبول به فروشگاه آرمانی جونیور سر بزنید. در این فروشگاه می‌توانید لباس‌های اسپرت و غیررسمی را برای کودک خود خریداری کنید.

فروشگاه عزیز ببه: یکی دیگر از فروشگاه‌های محبوب و معتبر در زمینه لباس کودک فروشگاه عزیز ببه است. در این فروشگاه لباس‌های ترک به فروش می‌رسد. اگر کودک دختر یا پسر خردسال تا نوجوان دارید، می‌توانید لباس‌های جذابی را در شعب این برند پیدا کنید.

فروشگاه ال سی وای کیکی: یکی از فروشگاه‌های معتبر و مطرح در مراکز خرید استانبول فروشگاه ال سی وای کیکی است. فروشگاه‌های این برند جهانی انواعی از لباس‌های مختلف از جمله لباس کودک را به فروش می‌رساند. تنوع طرح و رنگ پوشاک کودکان در فروشگاه ال سی وای کیکی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های جذاب فروشگاه‌های این برند می‌توان به قیمت مطلوب آن در مقایسه با برندهای کشور ترکیه اشاره کرد.

فروشگاه بیمن کیدز: یکی دیگر از برندهای معتبر که محصولات باکیفیتی را در زمینه پوشاک کودکان و نوجوانان عرضه کرده است، فروشگاه بیمن کیدز است. چند سالی است که این فروشگاه لباس‌های مردانه و زنانه نیز به فروش می‌رساند. یکی از نکات برجسته در مورد لباس‌های فروشگاه بیمن کیدز اسپورت بودن آن است که برای نوجوانان جذابیت خاصی دارد.

فروشگاه چیکو: فروشگاه چیکو یکی از فروشگاه‌های معتبر در حوزه لباس و وسایل مورد نیاز نوزادان است که ۱۰ سال سابقه دارد. این برند جهانی است و می‌توانید چند شعبه از آن را در مراکز خرید شهر استانبول پیدا کنید. اگر به دنبال خرید لباس برای نوزادان و یا سیسمونی هستید، حتماً به فروشگاه‌های برند چیکو مراجعه کنید.

فروشگاه بار بری کیدز: یکی دیگر از فروشگاه‌های جذابی که می‌توانید در مراکز خرید شهر استانبول پیدا کنید، فروشگاه برند باربی کیدز است. این فروشگاه در زمینه تولید لباس کودک از نوزادان تا نوجوانان فعالیت می‌کند. باربی کیدز یک برند اروپایی است و جزء گران‌قیمت‌ترین برندهای فروش لباس کودک در سراسر جهان به شمار می‌آید. فروشگاه‌های این برند معروف را می‌توانید در مراکز خرید لوکس یا محله‌های گران‌قیمت شهر استانبول پیدا کنید.
 برترین مراکز خرید استانبول

بازار خیابان بغداد


یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های شهر استانبول برای علاقه‌مندان به خرید، خیابان بغداد است. در این خیابان انواعی از فروشگاه‌ها و بازارهای خیابانی وجود دارد. اگر گرسنه یا خسته هم شدید، برای صرف غذا و رفع خستگی می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی که در این خیابان قرار دارد، مراجعه کنید. از غذاخوری‌های سنتی ترکی نیز غافل نشوید.
یکی از مراکز تفریحی جذاب در خیابان بغدتد «ییل پارک» نام دارد. در این مرکز تفریحی فضاهای سرسبز و آب‌نماهای زیبایی وجود دارد. خیابان بغداد یکی از مشهورترین خیابان‌های شهر استانبول است که در میان شهروندان اروپایی طرفداران خاص خود را دارد. به همین دلیل این خیابان معمولاً شلوغ است و بهترین راه برای تردد در آن استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

جمعه بازار فیندیک زاده


اگر روز جمعه جزء روزهای سفرتان در شهر استانبول بود و دوست داشتید به بازاری محلی و کمی شلوغ در استانبول مراجعه کنید، به شما جمعه بازار فیندیک زاده را معرفی می‌کنیم. در این جمعه بازار می‌توانید انواعی از محصولات مختلف را پیدا کنید. اجناس این جمعه ‌بازار کیفیت خوبی دارند و قیمت آن‌ها از ارزان تا کمی گران است. از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر روز جمعه می‌توانید به منطقه آکسارای شهر استانبول، محله فیندیک زاده مراجعه کنید تا این جمعه بازار را ببینید.

شنبه بازار باکرکوی


اگر دوست دارید به یکی از شنبه بازارهای شهر استانبول مراجعه کنید، شنبه بازار باکرکوی مناسب شما است. از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر می‌توانید به محل این بازار که در عثمانی، باکر کوی قرار دارد مراجعه کنید. در این بازار انواعی از پوشاک، کفش، محصولات غذایی، لوازم دکوری و لوازم منزل به فروش می‌رسد.
اگر هم هوس غذاهای خیابانی ترکی به سرتان زد، می‌توانید در این شنبه بازار انواعی از غذاهای سنتی ترکیه نظیر آنچه که نام آن‌ها را در ادامه می‌بینید را پیدا کنید:
• کوفته
• بورک
• میدیه
• کومپیر
• لامجون
• دوروم
اگر هوس امتحان کردن نوشیدنی‌های متنوع و خوش‌مزه‌ی ترک و غیر ترک را کردید، می‌توانید به کافه‌های محلی موجود در این شنبه بازار مراجعه کنید.
 برترین مراکز خرید استانبول

مراکز خرید منطقه عمرانی شهر استانبول


منطقه عمرانی یکی از محله‌های قدیمی بخش آسیایی شهر استانبول است. در این منطقه مراکز خرید بزرگ و لوکسی قرار دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید آکیاکا پارک عمرانیه: یکی از مراکز خرید جذاب در منطقه عمرانی مرکز خرید آکیاکا پارک است. در این مرکز خرید انواعی از برندهای معتبر جهانی و همچنین ترکی به فروش می‌رسد. از جمله این برندها می‌توان به نایکی، آدیداس، زارا و ال ‌سی وای کیکی اشاره کرد. در این مرکز خرید امکانات تفریحی جذابی نظیر سالن سینما، شهربازی و همچنین چندین رستوران بین‌المللی وجود دارد. همچنین می‌توانید در این مرکز خرید انواعی از غذاهای سنتی ترکیه را پیدا کنید.

مرکز خرید کن پارک عمرانیه: اگر به دنبال پاساژی لوکس با فروشگاه‌های گران‌قیمت هستید، به شما مرکز خرید کن پارک یا جان پارک عمرانی را معرفی می‌کنیم. معماری جذاب این مرکز خرید در کنار فروشگاه‌های جذاب آن قطعاً نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. محصولات مرکز خرید کن پارک گران‌قیمت‌تر از مراکز خرید دیگر هستند. در این مرکز می‌توانید انواعی از برندهای جهانی نظیر انگلیش هوم، مافی، من گو، پنتی، دفاکتو، ال سی وای کیکی و اچ اند ام را مشاهده کنید. اگر از مشاهده فروشگاه‌های متعدد این مرکز خرید کمی خسته شدید، می‌توانید به سالن سینما بروید یا کودک خود را به پارک بازی این مرکز خرید ببرید. اگر هم گرسنه شدید، در این مرکز خرید رستوران‌های متعدد بین‌المللی وجود دارد. اگر طرفدار برگر کینگ هستید، می‌توانید به شعبه‌ی آن در این مجتمع مراجعه کنید.

مرکز خرید بویاکا عمرانیه: یکی دیگر از مجتمع‌های بزرگ تجاری و همچنین مسکونی در منطقه عمرانی مرکز خرید بویاکا است. در این مرکز خرید فروشگاه‌های لوکسی وجود دارند که برندهای معتبر جهانی و همچنین کشور ترکیه را به فروش می‌رسانند. علاوه بر بخش تجاری، بخش مسکونی این مجتمع نیز خانه‌های بسیار زیبا و لوکسی دارد. چشم‌انداز این خانه‌ها به فضای سرسبز و جنگل‌های محله عمرانیه استانبول است. رستوران‌های بین‌المللی و فست فودهای مختلفی نظیر استارباکس، کی اف سی در این مجتمع وجود دارد. از جمله برندهای معتبری که می‌توانید فروشگاه آن را در این مرکز خرید پیدا کنید می‌توان به زارا هوم، بلو، زارا اشاره کرد.

مرکز خرید مترو گاردن عمرانیه: مرکز خرید مترو گاردن یکی از مراکز خرید شیک و جذابی است که در منطقه عمرانی شهر استانبول قرار دارد. فروشگاه‌های لوکس متعددی در این مرکز وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها محصولات باکیفیتی را خریداری کنید. از جمله امکانات این مرکز خرید می‌توان به کافه و رستوران‌های جذاب و لوکس و مراکز بازی مخصوص کودکان آن اشاره کرد. علاوه بر مراکز خریدی که تا به اینجای نوشتار اشاره کردیم، در منطقه عمرانی پاساژهای میدان و آسیا پارک نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها برای علاقه‌مندان به بازار گردی خالی از لطف نیست.
 برترین مراکز خرید استانبول

فروشگاه‌های منطقه عمرانیه: اگر از مراکز خرید لوکس منطقه عمرانی بازدید کردید، می‌توانید کمی در این منطقه به گشت‌وگذار بپردازید تا فروشگاه‌های متعددی که در خیابان‌های آن وجود دارد را از نزدیک ببینید. در این منطقه فروشگاه های برندهای معتبری را می‌توانید پیدا کنید که قطعاً بازدید از آن‌ها می‌تواند سفرتان را لذت‌بخش‌تر کند.
تا اینجای این نوشتار مراکز خرید معتبر و مطرح شهر استانبول را معرفی کردیم. احتمالاً سؤالی که ذهنتان را درگیر کرده است این است که بهترین زمان سفر به شهر استانبول برای بازار گردی و خرید چه هنگام است. در ادامه نوشتار به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

بهترین زمان برای سفر به استانبول برای بازار گردی و خرید


برخی از اوقات سال حراج‌هایی در مراکز خرید استانبول برگزار می‌شود. اگرچه که زمان‌ حراج مراکز خرید استانبول با یکدیگر متفاوت است؛ اما می‌توان زمان‌های زیر را از مهم‌ترین زمان‌های حراج در استانبول در نظر گرفت:
• روزهای نزدیک به سال نوی میلادی: اواسط آذرماه تا اواخر بهمن ماه
• اعیاد مذهبی نظیر عید قربان و عید فطر
• حراج‌های فصلی: معمولاً در پایان هر فصل این حراج‌ها شروع می‌شود و می‌توانید تخفیف‌های قابل‌توجهی را در فروشگاه‌های استانبول مشاهده کنید. به‌طور مثال در اواخر فروردین‌ماه اوج تخفیفات زمستانی در شهر استانبول است. همچنین در روزهای نخست هر فصل می‌توانید فروش‌های ویژه‌ای را مشاهده کنید.
• فستیوال‌های خرید استانبول: یکی دیگر از زمان‌های حراج در شهر استانبول است. هر مرکز خرید در یک تاریخ مشخص فستیوال خود را برگزار می‌کند. مدت زمان این فستیوال‌ها از ۱۰ روز تا ۱۴ روز ادامه دارد.
• از دیگر زمان‌هایی که حراج در مراکز خرید استانبول برگزار می‌شود می‌توان به ‌روز مادر و جشن ولنتاین اشاره کرد.

اگر مایلید درباره فصل مناسب برای خرید و اف های ترکیه بیشتر بدانید، حتما مقاله مرتبط را در مجله گردشگری سفرمارکت بخوانید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است