search
menu

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

[ پنهان کردن ]
بهترین کافه‌های تاریخی و قدیمی استانبول
زیباترین کافه های استانبول
کافه های ساحلی استانبول با منظره دریا
مدرن‌ترین کافه های استانبول
کافه های ایرانی در استانبول
شما کدام کافه استانبول را کشف کرده‌اید؟
در خیابان‌ها و کوچه‌های ترکیه که قدم می‌زنیم، کافه‌های کوچک و بزرگی می‌بینیم که عطر چایی و باقلوای ترکی را در هوا پخش کرده‌اند. استانبول با کافه‌های مدرن و قدیمی و مسجدهای تاریخی خود، فرهنگ ترک را بازگو می‌کند. بعضی از این کافه های استانبول، واقعا خاص و منحصربه‌فردند و به نوعی یکی از جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شوند. در ادامه کمکتان می‌کنیم که این تجربه برایتان خاطره‌انگیزتر از همیشه شود. سعی کرده‌ایم طبق نظرات مردم و لوکیشن‌های جذاب، بهترین کافه های استانبول را معرفی کنیم. با مجله سفرمارکت همراه شوید. بعد از خواندن این مقاله، یک روز خود را به گردش در محله های استانبول و نوشیدن چای ترکی و میان‌وعده‌ می‌گذرانید.

بهترین کافه‌های تاریخی و قدیمی استانبول


بخشی از هویت و فرهنگ هر شهر، در مغازه‌های قدیمی آن نهفته است. نوشیدن قهوه در این کافه‌ها، تجربه متفاوتی از استانبول به شما می‌دهند. در ادامه سعی کرده‌ایم قدیمی‌ترین کافه‌ های استانبول را با هم بررسی کنیم.

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۱. کافه حافظ مصطفی؛ باسابقه‌ترین شیرینی‌فروش شهر


اگر دوست دارید با ترکیه قدیم و طعم اصیل باقلوا آشنا شوید، کافه حافظ مصطفی را فراموش نکنید. داستان این کافه به سال ۱۹۸۶ برمی‌گردد که حافظ مصطفی در زیرزمین خود، آب نبات‌های قدیمی تولید می‌کرد. به دلیل تجربه و قدمت بالای این کافه، باقلواها و شیرینی‌ها آن بسیار معروف‌اند. در ضمن کافه حافظ مصطفی در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته و بعد از گردشی جانانه، وقت آن رسیده است که دسرهای لذیذ ترکیه را نوش جان کنید. البته این کافه شعبه‌های دیگری نیز در سطح شهر دارد.
شعبه میدان تقسیم: بی اوغلو، Gumussuyu Mh. Siraselviler Cd. No: 7/B,
شعبه محله فاتح: فاتح، سلطان احمد، مرکز ادبیات ترکیه، شماره ۱۴

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۲.کافه قنادی Cigdem Pastanesi؛ تازه‌ترین باقلوای استانبول


قنادی خوش‌‌نام و باکیفیت Cigdem Pastanesi علاوه بر شیرینی‌های خوشمزه و معروفش، صبحانه‌های ترکی بسیار لذیذی نیز دارد. شیرینی‌های این کافه بسیار تازه است و افراد زیادی برای خریدن باقلواهای خوشمزه آن صف می‌کشند.
آدرس: Alemdar, Divan Yolu Cd. No:62, 34110 Fatih

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۳.کافه Naftalin K؛ خانه گربه‌های دوست‌داشتنی


فضای کافه Naftalin K به سبک کافه‌های قدیم 1970 ساخته شده است و گویا به زمان‌های دور قسطنطنیه سفر کرده‌اید. گربه‌های دوست‌داشتنی، رنگ‌های گرم و وسایل قدیمی لذت نوشیدن قهوه در خانه‌ای صمیمی را به شما می‌دهد. منو و ظرف‌های این کافه نیز با همه‌جا فرق دارند. کافه نفتالین کا در محله بالات واقع شده که خود یکی از هنری‌ترین و دیدنی‌ترین محله های استانبول است.
آدرس: Balat, Yıldırım Cd. No:27/A, 34087 Fatih

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۴.کافه Saray Muhallebicisi؛ پودینگ‌های معروف و خوشمزه


این کافه از سال 1935 تاکنون فعالیت دارد و یکی از حرفه‌ترین کافه‌ های استانبول است. علاوه بر سالن سرپوشیده، فضای باز سرسبزی نیز در بیرون کافه قرار دارد. پودینگ برنج این کافه بسیار معروف است و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آن را امتحان کنید.
آدرس: Mahmutbey, 2660 Sk No:19, 34218, 34218 Bağcılar

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۵. کافه رستوران Ayasofya Asmaalti در نزدیکی ایاصوفیه کوچک


این رستوران درست مقابل ایاصوفیه صغیر یا کوچک قرار گرفته است که یکی از آثار تاریخی منطقه فاتح است. توصیه می‌کنیم که اگر در تابستان یا بهار به استانبول سفر کرده‌اید، بیرون از کافه بنشینید و با منظره سبز و تاریخی روبه‌رویتان یک میان‌وعده یا ناهار لذیذ میل کنید.
آدرس: Küçük Ayasofya Mahallesi, Küçük Ayasofya Camii Sokagi No:14, 34122 Fatih

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۶. سفره‌خانه و کافه حارابه (Harab'be Cafe)؛ کافه‌ای که برای آن سر‌و‌دست می‌شکنند


در محله سلطان احمد، کافه بسیار معروفی به نام حارابه قرار دارد که علاوه بر انواع نوشیدنی سرد و گرم، قلیان ترکی نیز سرو می‌کند. حارابه یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین کافه ‌های استانبول است که توریست‌های بسیاری به آن سر می‌زنند. فقط یادتان باشد که در ایام تعطیلات و تابستان ممکن است برای پیدا کردن جا کمی معطل شود.
آدرس: Ticarethane Çk. No:4B Alemdar, Istanbul 34122 Türkiye


زیباترین کافه های استانبول


در ادامه سعی کرده‌ایم کافه‌هایی را معرفی کنیم که فضای آن‌ها برای عکاسی مناسب باشد. البته به کیفیت غذاها و نوشیدنی‌ها نیز توجه کرده‌ایم.

۱.کافه صورتی استانبول ( (F’ROSÈ؛ دنیای گل‌های رز


فضای این کافه بسیار رمانتیک و زیباست. دیوارهای این کافه با گل رز صورتی پوشیده شده و برای عکاسی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. ظرف‌ها و بقیه دکور نیز صورتی‌رنگ‌اند. این کافه کوچک و جمع‌وجور در محله بشیکتاش قرار گرفته است و انواع دسر، نوشیدنی و میان‌وعده را سرو می‌کند.
آدرس: Arnavutköy, Bebek Arnavutköy Cd No:26/A, 34345 Beşiktaş

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۲.کافه هتل کیبله استانبول (Kybele Hotel & Cafe)؛ رنگی‌ترین کافه استانبول


یکی از زیباترین هتل‌های محله سلطان احمد استانبول، کیبله نام دارد که کافه دنج و خاصی را در خود جای داده است. علاوه بر سالن رنگی و شلوغ این کافه، تراسی زیبا در پشت آن قرار دارد که می‌توانید خود را به نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در آن مهمان کنید. قیمت‌های کافه کیبله مناسب و به‌صرفه است و انواع غذاهای ترکی نیز در آن سرو می‌شود.
آدرس: Alemdar, Yerebatan Cd. No:23, 34110 Fatih

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم


۳.کافه قنادی Sirin Firin Cafe & Bakery؛ پاریس در نزدیکی برج گالاتا


سیرین فرین حس‌وحال کافه‌های پاریس را به یاد می‌آورد. اگر دوست دارید بعد از یک روز شلوغ و گشت‌وگذر در شهر، در پیاده‌روهای استانبول یک فنجان قهوه یا چای با تازه‌ترین شیرینی و باقلواهای شهر را نوش جان کنید، حتماً به سیرین فرین سر بزنید. این کافه در نزدیکی برج گالاتا قرار گرفته و منظره بسیار زیبایی دارد.
آدرس: Şahkulu, Büyük Hendek Cd. No:16/A, 34420 Beyoğlu

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۵.کافه Walter’s Coffee Roastery؛ آزمایشگاه شیمی والتروایت


منو، ظرف‌ها و دکوراسیون این کافه برگرفته از شخصیت والتر وایت در سریال آمریکایی و مشهور برکینگ بد است. لیوان‌های این کافه به شکل ظروف آزمایشگاه شیمی است و در کل با کافه‌ای جالب و متفاوت روبه‌رو هستید. همچنین می‌توانید با لباس و ماسک شیمی‌دانی زرد والتر نیز عکس بیندازید.
آدرس: Caferağa, Bademaltı Sk. No:21, 34710 Kadıköy

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم


کافه های ساحلی استانبول با منظره دریا


استانبول از آن شهرهایی است که در گوشه‌گوشه آن ساحل‌های زیبایی می‌بینید که شما را به سمت خود می‌کشاند. این زیبایی وقتی دوچندان می‌شود که در کافه‌ای دنج نشسته باشید و دریا را تماشا کنید. کافه‌های زیر همگی ساحلی نیستند اما منظره خوبی رو به دریا دارند.

۱.کافه رستوران Nakkas ؛ یکی از بهترین کافه های ساحلی استانبول


این کافه زیبا رو به منظره زیبای دریای مرمره است و یکی از مکان‌های توریستی محسوب می‌شود. شعبه دوم این کافه در محله کادیکوی قرار دارد. معروف‌ترین نوشیدنی استانبول ezilmez نام دارد که با قهوه یا عسل سرو می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را امتحان کنید.
آدرس: Abide Agri Millet Bahcesi, Agri 04100 Turkiye
بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۲.کافه پیرلوتی (Pierre Loti )؛ کافه‌ای به یاد نویسنده فرانسوی


کافه پیر لوتی منظره‌ای عالی به شاخ طلایی دارد و در کنار قبرستانی قدیمی قرار گرفته است. این کافه در بالای تپه‌ای قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید کمی پیاده‌روی کنید. پیر لوتی نام مستعار نویسنده‌ای فرانسوی بود که به‌عنوان افسر نیروی دریایی به این مکان رفت‌وآمد داشته است. البته این کافه در اکثر مواقع شلوغ است و باید برای پیدا کردن جالی خالی، کمی صبر کنید.
آدرس: Eyüp Merkez, Karyağdı Sk. No:20, 34050 Eyüpsultan

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

۳.کافه Galata Konak ؛ تماشای دیدنی‌های شهر


در این کافه نمایی 360 درجه به تنگه بسفر دارید و می‌توانید برج گالاتا، کاخ توپکاپی و شاخ طلایی را در میان آب‌های نیلگون تنگه تماشا کنید. انواع صبحانه، نوشیدنی و غذا در این کافه سرو می‌شود. برخی از افراد معتقدند که منظره این کافه از بالای برج گالاتا هم زیباتر است.
آدرس: Bereketzade, Hacı Ali Sk. No:2, 34425 Beyoğlu

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

مدرن‌ترین کافه های استانبول


استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان است و به همین دلیل علاوه بر کافه‌های سنتی و قدیمی، کافی‌شاپ‌های مدرنی نیز در آن قرار گرفته است. در ادامه سه مورد از معروف‌ترین کافه‌های این شهر زیبا را باهم بررسی می‌کنیم.

۱.کافه viennese coffee؛ ترکیبی از وین و استانبول


کافه وین با منظره برج گالاتا، بسیار مشهور است. در گذشته، امپراتوری عثمانی قهوه‌های ترک را برای وینی‌ها تامین می‌کرد و به همین دلیل با این فرهنگ نزدکی خاصی دارد. این کافه کوشیده است که دو فرهنگ ترک و اتریش را با هم ترکیب و مکانی خاص به وجود بیاورد. انواع قهوه‌های جهان را می‌توانید در این کافه بنوشید. کافه وین 7 شعبه در استانبول دارد که شعبه گالاتای آن توریستی‌تر از بقیه است.
آدرس: Bereketzade, Büyük Hendek Cd. No:19/A, Beyoğlu


۲.شعبه‌های استارباکس استانبول؛ معروف‌ترین کافه جهان


استارباکس مشهورترین قهوه‌فروشی و کافه جهان است که در همه‌جای دنیا شعبه دارد. در استانبول نیز شعبه‌های استارباکس زیادی وجود دارد که تعدادی از بهترین‌های آن‌ها در نزدیکی آثار تاریخی قرار گرفته‌اند. برای مثال بعد یا قبل از بازدید مسجد ایاصوفیه و آبی، می‌توانید خود را مهمان استارباکس میدان سلطان احمد کنید و یک فنجان قهوه فوق‌العاده بنوشید.

۳.کافه Coffeetopia Eminönü؛ بهشتی برای وگان‌ها


از نظر خود افراد ترکیه و ساکنان محله فاتح، این کافه یکی از بهترین‌هاست. انواع قهوه، کاپوچینو، ماکیاتو و... را می‌توانید در این کافه پیدا کنید. اگر وگان هستید یا به لبنیات حساسیت دارید، این کافه انواع شیربادام و مواردی از این دست را سرو می‌کند. طبق نظر مشتری‌ها، دسر و چیزکیک کافه Eminönü نیز بسیار لذیذ و خوشمزه‌ است.
آدرس: Hobyar, Arpacılar Cd. No:4, 34112 Fatih

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم

کافه های ایرانی در استانبول


از آنجایی که کافه های استانبول تفاوت چندانی با کافی‌شاپ‌های ایرانی ندارند، اکثراً رستوران های ایرانی در استانبول نوشیدنی نیز سرو می‌کنند. با این حال، چند نمونه از بهترین کافه های ایرانی استانبول را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

۱.کافه لاله زار استانبول؛ بهترین کافه ایرانی در استانبول


در این کافه می‌توانید انواع غذای ایرانی از را امتحان کنید؛ از قرمه‌سبزی و چلوکباب گرفته تا دل و جگر و ساندویچ بندری. اگر دلتان برای حال‌وهوای ایران تنگ شده، کافه لاله‌زار حسابی حالتان را سر جا می‌آورد. در ضمن چای و نبات در کنار قهوه ترکی و قلیان نیز موجود است.
آدرس: Maslak, Dereboyu 2 Cd No:76, 34450 Şişli

۲.کافه رستوران گیلان در استانبول
در کافه رستوران گیلان علاوه بر انواع غذاهای ایرانی، می‌توانید دسرها و‍ پیش‌غذاهای اصیل را نیز میل کنید. البته این رستوران فقط به غذاهای گیلانی محدود نمی‌شود و انواع کباب و خورشت را نیز در منوی خود دارد. اگر دلتان برای چای ایرانی و قند تنگ شده است، سری به این کافه دنج و جمع‌وجور بزنید.
آدرس: Acibadem Mah Umut Sokak, 3/D, Istanbul 34000

بهترین کافه های استانبول از نظر مردم


شما کدام کافه استانبول را کشف کرده‌اید؟


در بین بازدید از جاهای دیدنی استانبول، در خیایان‌‌ها و کوچه پس کوچه‌های استانبول ماجراجویی کنید و کافه‌های کمترشناخته‌شده و کوچک را نیز امتحان کنید. در دل همین کافه‌ های استانبول است که فرهنگ ترکیه را بیشتر کشف خواهید کرد و این ارزشمندترین دستاورد هر سفری محسوب می‌شود. در این مقاله سعی کردیم خوشمزه‌ترین و باکیفیت‌ترین کافه‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر تابه‌حال با خرید بلیط هواپیما به استانبول سفر کرده‌اید و در میان خیابان‌ها، کافه دیگری را امتحان کرده‌اید، نظرتان را برای ما بنویسید.


لیست بهترین کافه های استانبول
کافه حافظ مصطفی
کافه قنادی Cigdem Pastanesi
کافه Naftalin Kی
کافه Saray Muhallebicisi
کافه رستوران Ayasofya Asmaalti
سفره‌خانه و کافه حارابه (Harab'be Cafe)
کافه صورتی استانبول
کافه هتل کیبله استانبول (Kybele Hotel & Cafe)
کافه قنادی Sirin Firin Cafe & Bakery
کافه Walter's Coffee Roastery
کافه رستوران Nakkas
کافه پیرلوتی (Pierre Loti)
کافه Galata Konak
کافه viennese coffee
کافه Coffeetopia Eminönü
کافه لاله زار استانبول
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است