search
menu

اسکله امینونو استانبول و جاهای دیدنی آن

[ پنهان کردن ]
چگونه از تکسیم به امینونو برویم؟
اسکله امینونو استانبول (Eminonu Pier) در نزدیکی شاخ طلایی و در سال رود بسفور از نقاط دیدنی مهم استانبول و جایی کلیدی برای سفر بین دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول است. در این نوشته بیشتر با اسکله امینونو و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.
اسکله امینونو استانبول جایی شلوغ است که تصویری واقعی از استانبول ترکیه را به شما نمایش می‌دهد. امینونو جایی فوق‌العاده است برای اینکه به چشم‌انداز زیبای آبی دریا چشم دوزید و مردم محلی را ببینید که هر روز برای ماهی‌گیری به ساحل بسفور می‌آیند.
اسکله امینونو در منطقه‌ای به همین قرار گرفته و یکی از مهمترین اسکله های استانبول برای پهلو گرفتن کشتی‌های تفریحی، کروز و کشتی‌های بین‌قاره‌ای است.
در کنار اسکله امینونو استانبول چندین رستوران غذای دریایی قرار گرفته که با ماهی‌های تازه، غذاهای محلی و ساندویچ‌های محبوب ماهی می‌پزند و عرضه می‌کنند. بلوط بوداده و ذرت بخارپز از دیگر خوراکی‌هایی است که می‌توانید از دستفروشان تهیه کنید. در امینونو می‌توانید به ارزان‌ترین شکل ممکن ناهاری با چشم‌انداز دریا میل کنید.
اسکله امینونو اتمسفر و فضای واقعی استانبول را به نمایش می‌گذارد و می‌توان آن را قلب استانبول دانست.
اسکله امینونو در امتداد جنوبی پل گالاتا نقطه مرکزی حمل و دریایی ترکیه در تنگه بسفور و لنگرگاه کشتی‌های بین قاره‌ای و کروزهای همگانی بسفور است.
اسکله امینونو استانبول و جاهای دیدنی آن
فرقی نمی‌کند که با کشتی، خودرو، تراموا یا قایق به امینونو می‌رسید. هنگامی که وارد امینونو می‌شوید با صدای بوق کشتی‌ها، همهمه و فریاد دستفروشان، شلوغی و جمعیت زیادی که در حال رفت و آمد هستند رو به رو می‌شوید. شما از اسکله می‌توانید مسجد ینی چنی یا مسجد جدید استانبول را ببینید. در زمان اذان، مردمی که برای نماز جماعت به این مسجد می‌روند را می‌توانند ببینید. همچنین پل تاریخی و نمادین گالاتا را می‌بینید که منطقه سلطان احمد را به بیگلو متصل کرده و حجمی از ترافیک و رفت و آمد خودروها و عابران پیاده، رستوران‌های مختلف، ماهی‌گیران و دستفروشان را بر خود حمل می‌کند. در غرب بارانداز، رستوران‌های شناور بر روی آبی هم هستند که غذاهای دریایی سرو می‌کنند. اگر می‌خواهید چهره‌ای سنتی و شلوغ از استانبول را ببینید به امینونو بروید. با وجود این حجم از ازدحام، گردشگران از نظم نسبی و سامانمندی آن رضایت دارند. همچنین قیمت‌های فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های این منطقه را خیلی مناسب می‌دانند.
در اسکله امینونو تورهای متفاوتی برای دریانوردی و بازدیدهای دریایی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین اگر قصد رفتن به بویوک آدا را دارید این اسکله جای مناسبی برای رفتن به کشتی‌هایی است که شما را به آن می‌برند.
ساحل امینونو استانبول به دلیل جایگاه تاریخی که به عنوان یک بندر و محل عبور و مرور بین‌المللی از دوران گذشته تا امروز را داشته، به خوبی می‌تواند روح چندفرهنگی استانبول را به نمایش بگذارد.
شما به کمک یک زیرگذر می‌توانید خود را به ایستگاه متروی امینونو برسانید. از این ایستگاه مترو می‌توانید به آسانی به مرکز شهر استانبول بروید.
به دلیل تعطیلی موقت اسکله کاباتاش استانبول به دلیل پروژه عمرانی که برای توسعه آن در جریان است، بخش بزرگی از سفرهای دریایی میان دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول به این اسکله منتقل شده است.
اسکله امینونو استانبول و جاهای دیدنی آن
اسکله امینونو خود از چندین اسکله کوچکتر تشکیل شده است که هر کدام ویژه حرکت به مقصدهای متفاوتی هستند. برخی نیز ویژه حمل اتوموبیل به آن سوی بسفور هستند. برای نمونه اسکله توریول، بغاز، اوسکودار، کادیکوی، کتیب‌چلبی و غیره. شما در این اسکله‌ها می‌توانید با اتوبوس‌های دریایی، کشتی‌های کروز و قایق به جزایر پرینس، کادیکوی در ساحل آسیایی، جزیره بیوک آدا و دیگر لنگرگاه‌های منطقه حرکت می‌کنند. برای اهداف پرطرفدار فاصله بین حرکت هر کشتی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

چگونه از تکسیم به امینونو برویم؟


برای اینکه از میدان تکسیم به اسکله امینونو بروید، 4 راه پیش پای شماست:
1. مترو: کافی است در ایستگاه میدان تقسیم سوار خط 2 مترو شوید و در ایستگاه Sishane شیشانه پیاده شوید.
2. کشتی
3. قطار ریلی یا فولیکولار: می‌توانید در میدان تکسیم سوار این قطارها به مسیر کاباتاش شوید و سپس به کمک تراموا خود را به اسکله امینونو بروید.
علاوه براین می‌توانید از تاکسی نیز استفاده کنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است