search
menu

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

[ پنهان کردن ]
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول (Istinye Park)
آشنایی با مرکز خرید ایستینیه پارک
مرکز خرید ایستینیه چه امکاناتی دارد؟
طبقات مختلف ایستینیه پارک استانبول
بازار محلی ایستینیه پارک
امکانات تفریحی و رفاهی ایستینیه پارک استانبول
نحوه دسترسی به ایستینیه پارک استانبول
هتل‌های نزدیک ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول (Istinye Park)


استانبول از مقاصد پرطرفدار و محبوب گردشگری است که علاوه بر جاذبه‌های دیدنی بسیاری که دارد، افراد زیادی برای بازدید از مراکز خرید آن نیز به استانبول سفر می‌کنند. مراکز خرید این شهر و اجناس باکیفیت آن یکی از دلایل اصلی سفر توریست‌ها به استانبول است. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، احتمالاً در کنار بازدید از جاذبه‌های گردشگری، می‌خواهید به بهترین مراکز خرید استانبول هم سر بزنید. ایستینیه پارک از بهترین مراکز خرید بین‌المللی و داخلی در استانبول محسوب می‌شود. ایستینیه پارک از وسیع‌ترین و زیباترین مجتمع‌های تجاری در ترکیه است و حتی درصورتی‌که قصد خرید کردن هم نداشته باشید، این مرکز خرید می‌تواند چند ساعتی اسباب تفریح‌تان را فراهم کند. اگر قصد دارید با برند‌ها و امکاناتی که در ایستینیه پارک وجود دارد، آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

آشنایی با مرکز خرید ایستینیه پارک


مرکز خرید بزرگ و زیبا ایستینیه پارک (IstinyePark) در محله پینار استانبول قرار دارد. این مرکز خرید توسط اومرلر میمارلیک در سال ۲۰۰۳ طراحی شده است، در سال ۲۰۰۵ مراحل ساخت آن آغاز شد و در سال ۲۰۰۷ بود که ایستینیه پارک افتتاح شد. این مرکز خرید از همان سال‌های اول افتتاح، به یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول تبدیل شد. ایستینیه پارک، ۲۷۰ هزار مترمربع زیربنا دارد که در ۸۷ هزار مترمربع از فضای آن ۲۸۰ فروشگاه وجود دارد. ۱۹۰ هزار مترمربع از مساحت آن یک بخش مسکونی با ۲۰ مغازه کوچک است که شبیه به محله‌های قدیمی ترکیه شده است؛ همچنین بخش وسیعی از مساحت آن به فضای سبز اختصاص داده شده است.
این مجموعه دارای ۴ طبقه است که هر طبقه آن میزبان فروشگاه‌های بی‌شماری از برند‌های محلی و بین‌المللی پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین لوازم خانگی و الکترونیکی است. ایستینیه پارک علاوه بر فروشگاه‌ها، دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است و نزدیک به ۹۰ هزار مترمربع از مساحت آن، به امکانات تفریحی برای سرگرم کردن خریداران بلیط هواپیما استانبول اختصاص داده شده است.

مرکز خرید ایستینیه چه امکاناتی دارد؟


مرکز خرید ایستینیه پارک دارای فضای خرید روباز و سرپوشیده است. سقف و گنبد شیشه‌ای ساختمان مرکز خرید کمک کرده است تا نور خورشید در همه ساعت‌های روز فضای داخل ساختمان را روشن کند. این مرکز خرید دارای فضاهای استراحت مشتریان چه در فضای سرسبز پیرامون و چه در درون آن است. مرکز خرید ایستینیه دارای ۱۲ سالن نمایش فیلم است که مجموعه‌ای از فیلم‌های روز ترکیه و جهان را نمایش می‌دهد.
برای غذاخوردن هم می‌توانید از رستوران‌های متعدد درون مرکزخرید و هم از غذافروشی‌های فضای روباز ایستینیه پارک لذت ببرید. کافه جنگل بارانی (Rainforest Café) از جمله این مراکز خوراکی مهم در ایستینیه پارک است. جالب است بدانید که مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول چندین جایزه بین المللی را دریافت کرده است و دارای یک باشگاه ورزشی مجهز نیز هست. در بخش مرکزی ایستینیه پارک هم یک فضای سبز وجود دارد. از جمله برندهای مشهور حاضر در مرکز خرید ایستینیه پارک می‌توان به هوگو، باس، زارا، لوئیس ویتون، مانگو و دبنهامز اشاره کرد. برخی از این برندها برای نخستین بار شعب خود را در این مرکز خرید راه اندازی کرده‌اند.
طراح مرکز خرید ایستینیه پارک یک معمار و طراح آمریکایی به نام تام کلی است و ساخت آن ۳ سال طول کشیده است.
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

طبقات مختلف ایستینیه پارک استانبول


ایستینیه پارک یکی از مراکز خرید شیک و مدرن در استانبول است. اگر به دنبال خرید برندهای لوکس خارجی مانند شنل، گوچی، لویی ویتون، کارتیه و رولکس هستید، حتماً از این مرکز خرید دیدن کنید. ایستینیه پارک ۴ طبقه دارد که تمام آن‌ها با یک سطح شیب‌دار به یکدیگر متصل شده‌اند. هرکدام از طبقات این مجموعه به ارائه کالا یا خدمات گروه خاصی اختصاص یافته است و مشتریان می‌توانند به‌راحتی در طبقات مختلف آن، کالاهای موردنظر خود را پیدا کنند. محصولاتی که در فروشگاه‌های ایستینیه پارک به فروش می‌رسند، همگی از برندهای مشهور و مطرح جهان هستند، ازاین‌رو این مرکز خرید در دسته مراکز خرید ارزان‌قیمت قرار نمی‌گیرد و برای افرادی که به دنبال خرید کالاهای ارزان قیمت هستند، مناسب نیست. در ادامه این بخش، به معرفی طبقات مختلف ایستینیه پارک پرداخته‌ایم.

طبقه همکف: طبقه همکف این مرکز خرید بیشتر به برندهای تولیدکننده عطر، پوشاک، مد و زیبایی اختصاص داده شده است. در این طبقه می‌توانید از برندهای لوکس و گرانی مانند Berenice، Calvin Klein، Chanel، Cos و Lacoste خریداری کنید. البته علاوه بر برندهای معروفی که گفته شد، می‌توانید نمایندگی برندهایی نظیر زارا، بنتون، سویل و... را هم در این طبقه از ایستینیه پارک مشاهده کنید. بخش اطلاعات فروشگاه هم در طبقه همکف قرار گرفته است.

طبقه اول: طبقه اول این مرکز خرید، شامل فروشگاه‌های برندهای تولیدکننده پوشاک است. در این طبقه بسیاری از برندهای لوکس پوشاک نظیر گوچی، دیور، دی‌اندجی و برندهای متوسط میو میو و هوگان وجود دارند. یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های لوازم ورزشی هوگان در استانبول هم در این طبقه واقع شده است.
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

طبقه منفی یک: در طبقه منفی یک ایستینیه پارک، سطح برندهای موجود کمی پایین آمده و می‌توان برندهایی مانند آدیداس، کمپر، کوتون، نایک، پوما و گپ را مشاهده کرد. قیمت این برندها نسبت به برندهای لوکسی که در طبقات بالا به فروش می‌رسند، بسیار کمتر است. اگر قصد دارید از برندهای مطرح دنیا که قیمت مناسب‌تری دارند خرید کنید، بلیط ارزان استانبول را تهیه کنید و به این طبقه از فروشگاه سری بزنید.

طبقه منفی دو: این طبقه از ایستینیه پارک به برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم الکترونیکی اختصاص داده شده است. همچنین، در طبقه منفی دو می‌توانید برندهای خود ترکیه را نیز پیدا کنید؛ این برندها طرفداران مخصوص خودشان را دارند. در این طبقه برندهایی مانند آلتین یاتاک، آلفاوکس، کاراکا و بکو، با قیمت بسیار مناسب در دسترس بوده و شما از اصالت کالای خریداری شده اطمینان کامل خواهید داشت.

بازار محلی ایستینیه پارک


علاوه بر نمایندگی برندهای برتر دنیا، در این مرکز خرید می‌توانید از بازار محلی استانبول هم دیدن کنید. در مرکز خرید ایستینیه پارک به علاقه‌مندان به بازارهای محلی نیز توجه شده است. در محوطه این مجتمع تجاری بازاری محلی ساخته شده است؛ در این بازار محلی نمی‌توانید اجناسی مانند صنایع دستی یا لباس‌های محلی ترکیه را پیدا کنید، چراکه این بازار در واقع یک بازارچه محلی برای فروش محصولات کشاورزی استانبول است. اگر قصد دارید میوه و سبزیجات تازه و باکیفیت خریداری کنید، می‌توانید با قیمت مناسبی آن‌ها را از این بازارچه محلی خریداری کنید.
دورتادور این بازارچه را رستوران‌ها پر کرده‌اند تا بتوانید در گوشه‌ای آرام گرفته و از خوردن غذاها و خوراکی‌های ترکی لذت ببرید و به تماشای این بازار زیبا بپردازید. پیشنهاد می‌شود بعد از گردش در فروشگاه‌های لوکس ایستینیه پارک، از این بازارچه محلی و دوست‌داشتنی نیز دیدن کنید.

امکانات تفریحی و رفاهی ایستینیه پارک استانبول


ایستینیه پارک تنها یک مرکز خرید نیست و امکانات تفریحی بسیاری دارد؛ از جمله امکانات تفریحی آن می‌توان به سالن‌های سینما، پارکینگ وسیع و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیار زیاد و متنوع اشاره کرد. رستوران‌های این مرکز خرید، در بازارچه محلی آن واقع شده‌اند و غذاهایی خوش‌طعم و باکیفیت به مشتریان عرضه می‌کنند.
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

پس از گشت‌وگذار در ایستینیه پارک، افراد می‌توانند به یکی از ۱۲ سالن سینمایی آن رفته و به همراه خانواده یا دوستان خود فیلم تماشا کنند. از دیگر امکانات تفریحی این فروشگاه می‌توان به سالن‌های ورزشی اشاره کرد، در این مرکز خرید می‌توانید به سالن‌های بولینگ یا بیلیارد رفته و اوقات خوشی را سپری کنید.
این مجموعه دارای پارکینگی طبقاتی با ظرفیت ۳۶۰۰ خودرو است و سرویس‌های بهداشتی تمیز و لوکسی دارد. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به ویلچر رایگان و قفسه‌هایی که مشتریان می‌توانند برای نگهداری اشیاء قیمتی خود از آن‌ها استفاده کنند، اشاره کرد.
در این مجموعه می‌توانید از کالسکه‌های نوزاد که رایگان هستند، استفاده کنید. همچنین، اتاق‌های مادر و کودک و مرکز بازی برای کودکان ۳ تا ۵ سال وجود دارد که می‌توانید هنگام خرید فرزندان خود را برای ساعتی در این مرکز بگذارید.
از دیگر خدمات و امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به دستگاه خودپرداز، تراس برای افراد سیگاری در طبقه اول، غرفه اشیای گم شده، چرخ دستی، اینترنت رایگان، کارگر برای حمل بار و... اشاره کرد.

نحوه دسترسی به ایستینیه پارک استانبول


ایستینیه پارک استانبول در یکی از محله‌های خوب این شهر واقع شده و دسترسی به آن راحت است. برای رفتن به این فروشگاه با ماشین شخصی، می‌توانید به‌سادگی به منطقه پینار رفته و با پرس‌وجویی ساده این مرکز خرید را پیدا کنید. بابت جای پارک هم نگران نباشید، چراکه ایستینیه پارک یک پارکینگ وسیع برای مشتریان خود فراهم کرده است.
یکی از بهترین روش‌های مراجعه به ایستینیه پارک استفاده از خطوط اتوبوس است. اتوبوس‌های خط زرد با شماره‌های P29 و B29 و اتوبوس‌های خط آبی با شماره‌های SRY7، SRY10 و SRY14 شما را مقابل درب اصلی ایستینیه پارک پیاده می‌کنند که از نواحی مختلف شهر مانند میدان تکسیم، خیابان استقلال، آکسارای و سلطان احمد از صبح تا شب سرویس‌های متعددی وجود دارد.
اگر قصد دارید با مترو به این مرکز خرید مراجعه کنید، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ایستینیه پارک خط سبز متروی استانبول با شماره M2 است که در فاصله ۵۰۰ متری از آن قرار دارد.
ساعات کاری ایستینیه پارک همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب بوده که در روزهای آخر هفته از همیشه شلوغ‌تر می‌شود، ازاین‌رو اگر حوصله شلوغی ندارید در ساعات اولیه صبح راهی این مرکز خرید شوید. در اطراف این مرکز خرید، شماری از جاهای دیدنی استانبول نظیر موزه ساکیپ سابانجی و پارک امیرگان نیز وجود دارد. هر زمان گشت‌وگذارتان در این مرکز خرید تمام شد، می‌توانید با طی کردن مسافت کوتاهی، از دیگر جاذبه‌های گردشگری استانبول دیدن کنید.
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

هتل‌های نزدیک ایستینیه پارک


اگر قصد دارید از این مرکز خرید دیدن کنید و به دنبال خرید برندهای لوکس و مطرح دنیا هستید، می‌توانید در هتل‌های اطراف این مجموعه اقامت کنید. نزدیک‌ترین هتل به ایستینیه پارک، هتل هیلتون مسلک است؛ این هتل در فاصله ۱٫۵ کیلومتری از این مجموعه قرار گرفته است و رفتن به ایستینیه پارک از هتل با پای پیاده، حدوداً ۱۴ دقیقه طول می‌کشد.
دیگر هتل نزدیک به این مرکز خرید، هتل بیلک نیز نام دارد. این هتل فاصله بیشتری نسبت به هتل مسلک هیلتون داشته و طی کردن مسافت هتل تا مرکز خرید با خودرو، در حدود ۸ دقیقه به طول می‌انجامد.
هتل‌های دیگری نظیر مود دیزاین سوئیتس، شرایتون لونت، موون پیک و پالاس بسفروس نیز در فاصله ۵ کیلومتری از ایستینیه پارک قرار دارند که برای دسترسی به این هتل‌ها، می‌توانید از تاکسی استفاده کنید.

سخن پایانی
در این مقاله، با فروشگاه‌ها و امکانات رفاهی مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول آشنا شدید. امروزه توریست‌های زیادی تنها برای بازدید از این مرکز خرید بزرگ و لوکس، به محله پینار استانبول رفته و از ایستینیه پارک دیدن می‌کنند. اگر به دنبال خرید اجناس باکیفیت و اصل هستید، این مرکز خرید مناسب شماست. می‌توانید با خرید تور ترکیه یا تور مسافرتی استانبول از طریق سفرمارکت از این مرکز خرید با قیمتی مناسب دیدن کنید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است