search
menu

جاهای دیدنی خیابان نیشانتاشی استانبول

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی خیابان نیشانتاشی استانبول
خیابان نیشان تاشی استانبول کجاست؟
معنای لغوی نیشانتاشی
آشنایی با محله نیشانتاشی استانبول
زیبایی‌های خیابان نیشانتاشی استانبول
رستوران های نیشانتاشی استانبول
در محله نیشانتاشی چی بخوریم؟
در نیشانتاشی از کجاها دیدن کنیم؟
مراکز خرید نیشان تاشی استانبول
سخن آخر

جاهای دیدنی خیابان نیشانتاشی استانبول


وقتی صحبت از مد، غذا و فرهنگ می‌شود محله نیشانتاشی جایی است که بهترین‌ها را ارائه می‌دهد؛ منطقه‌ای مختص خرید در استانبول که ترکیبی از تجمل و اصالت است و نمونه‌ای عالی از فضای معمولی اروپایی و حس محله‌ای اعیانی را به شما ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که یک روز از سفر خود را به بازدید از این منطقه جذاب و درجه یک اختصاص دهید و از بودن در آنجا لذت ببرید.
جاهای دیدنی خیابان نیشانتاشی استانبول

خیابان نیشان تاشی استانبول کجاست؟


خیابان نیشان تاشی استانبول یکی از خیابان‌های مشهور، پرجاذبه و دیدنی استانبول ترکیه است. خیابان نیشان تاشی هم به عنوان یکی از مراکز خرید استانبول و هم به عنوان جایی برای گشت و گذار جایی محبوب و پرطرفدار است. در این نوشته کمی بیشتر با خیابان نیشانتاشی استانبول آشنا می‌شویم.
خیابان نیشان تاشی استانبول یکی از مدرن‌ترین و زیباترین خیابان‌ها و محله های استانبول است. شما در این خیابان استانبول هم می‌توانید از برندهای مشهور جهان خرید کنید و هم در خیابانی با ساختمان‌هایی که به گونه‌ای چشم‌نواز معماری و طراحی شده‌اند قدم بزنید. منطقه نیشان تاشی یکی از باشکوه‌ترین مناطق استانبول است و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی ترکیه در این منطقه زندگی کرده‌اند.

معنای لغوی نیشانتاشی


نیشانتاشی به معنای واقعی کلمه به معنای «سنگ نشانه‌گذاری» است. این کلمه به جایی مختص تیراندازی با کمان تیراندازان و سلاطین عثمانی اطلاق می‌شد. از این منطقه نشانه‌هایی به دست آمده که وجود نشانک‌های تیراندازی و کتیبه‌های باستانی را ثابت می‌کند. این منطقه جایی تاریخی است که برای مورخان ارزش زیادی دارد. امروزه نیشانتاشی به یکی از محبوب‌ترین جاهای ترکیه تبدیل شده و هزاران گردشگر را جذب خود می‌کند.

آشنایی با محله نیشانتاشی استانبول


به محض ورود به این منطقه متوجه خواهید شد که خیابان‌ها مملو از فروشگاه‌های معتبر با برندهای بین‌المللی‌اند. از پرادا، روبرتو کاوالی، لویی ویتون و سالواتوره فراگامو گرفته تا گوچی، امپوریو آرمانی، زارا، مارکس اند اسپنسر و اچ اند ام. در آنجا می‌توانید انواع لباس‌های مد روز را با هر بودجه‌ای پیدا کنید. با این حا‌ل مغازه‌های طراحان برتر ترکیه نیز ارزش بازدید را دارند. برای یک تجربه خارق‌العاده فراموش نکنید که سری به مرکز خرید Beymen بزنید و از آنجا چیزهای متفاوت بخرید. محله نیشانتاشی استانبول فقط مربوط به لباس نیست. اگر دقیق‌تر آنجا را بگردید متوجه می‌شوید که از کتاب‌های هنری کمیاب، عطرهای بی‌نظیر و جواهرات زیبا گرفته تا ادویه‌های شگفت‌انگیز و نوشیدنی‌های عالی نیز در آنجا یافت می‌شود.
جاهای دیدنی خیابان نیشانتاشی استانبول

زیبایی‌های خیابان نیشانتاشی استانبول


در سده ۱۸ میلادی، نیشان تاشی خود را به همراه استانبول به سوی غربی شدن و اروپایی شدن پیش برد و به سرعت توسعه پیدا کرد. در مرکز این منطقه خیابان ولی کناگی، دو بلوار روملی و تسویکیه را قطع می‌کند. خیابان عبدی ایپکجی هم بخش دیگری است که ۵ بلوار با مجموعه‌ای از بوتیک‌های لوکس و کافه‌های رنگارنگ در آن جای گرفته‌اند.
همه ساختمان‌های خیابان‌های مکا، ولی کناگی و عبدی ایپکجی داستان مخصوص خود را دارند و در کنار این منطقه باشکوه را می‌سازند. برای مثال قصر مکا که اکنون دو برند گوچی و امپریو آرمانی و هتل پارک حیات در آن جای دارند، خانه منیر حنیم، دختر سلطان عبدالحمید عثمانی است که در سال ۱۹۲۲ توسط معمار مشهور جولیو مونگری طراحی شده است.
اگر در پیاده‌روهای نیشان تاشی قدم بزنید سنگ‌نوشته‌هایی نصب شده روی زمین را می‌بینید که درباره تاریخچه و پیشینه آن منطقه، محله یا ساختمان توضیح داده است.
هتل صوفا در خیابان تسویکیه یک ساختمان ویژه و برجسته دیگر است که پر از آثار هنر مدرن است. همچنین برخی از بهترین گالری‌های هنری استانبول در این خیابان قرار گرفته‌اند.
مسجد تشویکیه که توسط برادران بالیان طراحی شده است، یک نمونه برجسته از معماری نئو باروک است و با ستون‌های سفیدی در جلوی ساختمان شناخته می‌شود. این مسجد محل دفن برخی از مشهورترین شخصیت‌های تاریخی است.

رستوران های نیشانتاشی استانبول


در این خیابان، رستوران‌هایی زیبا و باشکوه پذیرای میهمانانشان هستند. نیشانتاشی یکی از بهترین مناطق استانبول برای صرف غذای خوب است. شما در رستوران های نیشانتاشی غذاهایی از ملیت‌های مختلف مکزیکی، ایتالیایی، چینی و فرانسوی را پیدا می‌کنید. همچنین اگر می‌خواهید خوراک‌های کلاسیک ترکیه‌ای را هم بخورید، چندین رستوران فوق‌العاده را پیدا می‌کنید.
در نیشانتاشی دسر را هم فراموش نکنید. پس یک کیک یا کروسانت و یا یک باقلوای سنتی ترکیه‌ای را امتحان کنید. شکلات‌فروشی گودیوا یک فروشگاه شناخته‌شده است که می‌توانید در آن شکلات‌های شگفت‌انگیز را تجربه کنید.
اگر صبح‌ها در طول خیابان نیشان تاشی استانبول قدم بزنید با تعداد زیادی کافه رو به رو می‌شوید که با میزهایی در فضای باز، از خریداران بلیط هواپیما استانبول با قهوه خوب پذیرایی می‌کنند.
جاهای دیدنی خیابان نیشانتاشی استانبول

در محله نیشانتاشی چی بخوریم؟


هیچ چیز بهتر از صرف یک غذای عالی بعد از خرید در محله نیشانتاشی نیست. خوشبختانه این منطقه یکی از بهترین مقاصد غذایی در کل شهر است. از آنجایی که به نظر می‌رسد اکثر رستوران‌های این منطقه غذاهای بین‌المللی ارائه می‌دهند می‌توانید در آنجا غذاهای چینی، مکزیکی، فرانسوی یا ایتالیایی را امتحان کنید. با این حال بد نیست تا برای یک شام اصیل ترکی درجه یک. حتما سری به رستوران‌های ترکی نیشانتاشی بزنید. همچنین در آنجا دسرهای خوشمزه‌ای سرو می‌شود که طعمی عالی دارند.
پیشنهاد ما به شما این است که در این منطقه کیک یا کروسان را در یکی از شیرینی‌پزی‌های دنج امتحان کنید. و اگر هم به خوراکی‌های سنتی علاقه دارید یک تکه باقلوای لذیذ در آنجا شما را به وجد می‌آورد. ناگفته نماند که مغازه شکلات فروشی Godiva Chocolatier در این منطقه به عرضه انواع شکلات می‌پردازد و شما را شگفت‌زده می‌کند.

در نیشانتاشی از کجاها دیدن کنیم؟


در محله نیشانتاشی استانبول حتما سری به گالری‌های آنجا بزنید. دیدن هنر افراد محلی در آنجا شما را ذوق‌زده می‌کند. همچنین مسجد Teşvikiye از دیگر جاهای دیدنی استانبول در نیشانتاشی است که معماری باشکوهی دارد. عکاسی در این بنا می‌تواند به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل شود. کاخ گلامور از دیگر دیدنی‌های این منطقه است که به دلیل طراحی منحصربه‌فرد خود الگو مهندسان زیادی است. این بنا در زمان حکومت سلطان عبدالمجید ساخته شد تا کاربری سلطنتی و اداری داشته باشد. امروزه به موزه تبدیل شده و بخش‌هایی از آن به کافه‌ای تاریخی بدل شده است. ماکا پارک و موزه نظامی نیز از دیگر جاذبه‌های توریستی نیشانتاشی است که دیدنشان خالی از لطف نیست.

مراکز خرید نیشان تاشی استانبول


در محله نیشانتاشی استانبول یک مرکز خرید بزرگ به نام CITY’S MALL وجود دارد که به فروش انواع برندهای مطرح دنیا می‌پردازد. این پاساژ بزرگ فروشگاه‌های زیادی دارد که به عرضه انواع اکسسوری، البسه، کفش، کیف و غیره می‌پردازند. همچنین با داشتن امکاناتی مانند رستوران، سینما و کافه گردشگران را سرگرم می‌کند. اگر دوست دارید تا در فضایی لوکس خرید و گردش کنید پیشنهاد می‌کنیم که این مرکز خرید را از دست ندهید.
جاهای دیدنی خیابان نیشانتاشی استانبول

همچنین مرکز خرید سیتی City’s Nisantasi در این منطقه و در خیابان تسویکیه قرار گرفته است که قلب خرده‌فروشی در منطقه لوکس نیشان تاشی است. در همین خیابان همچنین برندهای مشهور جهان و ترکیه آخرین محصولات و مجموعه‌های فصلی خود را عرضه می‌کنند. مرکز خرید بیمن هم در این محدوده قرار دارد و برندهای گوناگون ترکیه و جهان را عرضه می‌کند.
علاوه بر پوشاک، نیشانتاشی جایی مناسب برای خرید جواهرات لوکس با برندهای جهانی است. شما در نیشان تاشی می‌توانید شعبه‌ای از مشهورترین برندهای جهانی و بین‌المللی صنعت طلا و جواهر مانند تیفانی و کارتیر یا برندهای ترکیه‌ای مثل گیلان و اورارت را پیدا کنید.
علاوه بر اینها کالاهایی کمی متفاوت‌تر مثل کتاب‌های هنری کمیاب، عطرهای خاص و اشیای عتیقه را هم می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

سخن آخر


محله نیشانتاشی استانبول در نوع خود منحصربه‌فرد است؛ هم شما را سرگرم می‌کند و هم بهترین اجناس در آنجا یافت می‌شود. اگر قصد گشت و گذار در ترکیه دارید با تور استانبول سفرمارکت همراه شوید و خاطرات خوبی را رقم بزنید. همچنین با نصب اپلیکیشن سفرمارکت به خدمات ما آسان‌تر دسترسی پیدا کنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است