search
menu

معرفی ۳ جمعه بازار استانبول

[ پنهان کردن ]
جمعه بازار استانبول کدام‌ها هستند؟
1. جمعه بازار فیندیک زاده
2. جمعه بازار کادیکوی
3. جمعه بازار فاتح
سوالات متداول
جمعه بازار استانبول گروهی از بازارهای هفتگی، محلی و سنتی استانبول است که گردشگران زیادی از جمله گردشگران ایرانی را به سوی خود می‌کشاند. بازارهای سنتی را می‌توان یکی از جاهای دیدنی استانبول دانست. در این نوشته با چند جمعه بازار استانبول و ویژگی‌های آنها آشنا می‌شویم.

جمعه بازار استانبول کدام‌ها هستند؟


در استانبول و دیگر شهرهای بزرگ ترکیه، بازارهای هفتگی وجود دارد. بازارهای هفتگی یکی از ساختارهای سنتی و کلاسیک اقتصادی در کشورهای شرقی و خاورمیانه است. در این بازارها، فروشندگان و عرضه‌کنندگان خرد یا مغازه‌داران عادی بازارهای سنتی، کالاهایشان را با قیمتی ارزان‌تر و به صرفه‌تر با انگیزه فروش بیشتر به مشتریان عرضه می‌کنند. در استانبول چند بازار هفتگی از جمله چند جمعه بازار معروف وجود دارد. این جمعه بازارهای استانبول توانسته‌اند به تدریج خود تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری استانبول شوند. گردشگرانی که برای خرید به استانبول می‌روند ترجیح می‌دهند به بازارهایی با قیمت پایین‌تر مراجعه کنند تا کالاهای مورد نظرشان را ارزان‌تر بخرند.
معرفی ۳ جمعه بازار استانبول

1. جمعه بازار فیندیک زاده


یکی از مهمترین جمعه بازارهای استانبول بازار فیندیک زاده (Findikzade) است. بازار فیندیک زاده در محله فیندیک زاده در منطقه اسکارای استانبول قرار گرفته است. در این بازار عظیم شما همه اقلامی که تصور کنید را پیدا می‌کنید: لباس‌هایی برای همه رده‌های سنی (کودکان، بزرگسالان، زنانه، مردانه)، جواهرات، لوازم خانه، میوه و سبزیجات و اقلام و صنایع دستی متفاوت. اگر با مترو به ایستگاه کاباتاش بروید از آنجا می‌توانید با تراموا به بازار فیندیک زاده برسید. صبح‌های زود زمان مناسبی برای شروع بازدید از آن است. البته قبل از خرید در این بازار و البته هر بازاری در ترکیه، خوب درباره قیمت‌ها و کالاهای مختلف تحقیق کنید و تا بهترین قیمت‌ها را پیدا کنید. نکته دیگر درباره بازار فیندیک زاده این است که محل قرار گرفتن آن کوچه‌هایی با شیب نسبتا زیاد است. پس باید کمی آمادگی بدنی و البته کفش‌های مناسب داشته باشید.

2. جمعه بازار کادیکوی


بازار کادیکوی (Kadiköy) در بخش آسیایی استانبول و در منطقه حسن پاشا قرار دارد و در آن هم سه شنبه بازار و هم جمعه بازار برگزار می‌شود. در جمعه بازار کادیکوی می‌توانید میوه و سبزیجات، لباس، کالاهای عتیقه و یادگاری و زیور آلات را پیدا کنید. بازار کادیکوی در کنار بازار فاتح از بزرگترین بازارهای استانبول هستند. برای رسیدن به این جمعه بازار استانبول می‌توانید از متروی این شهر استفاده کنید. ایستگاه متروی اوزونچایر یا اونالان نزدیک‌ترین ایستگاه به بازار کادیکوی هستند. اگر در سمت اروپایی استانبول هستید لازم است با کشتی و در سفری ۲۵ دقیقه‌ای از رود بسفر بگذرید و با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از لنگرگاه کشتی‌ها خود را به این منطقه برسانید. اما اگر در حوالی میدان تکسیم باشید با استفاده از اتوبوس می‌توانید خود را به کادیکوی و سپس به بازار آن برسانید. یکی از ویژگی‌های خاص این بازار این است که تعداد زیادی از فروشندگان آن زنان هستند. در سال ۲۰۰۸ این بازار از جای اولیه خود که به سبب تراکم و فشار ترافیکی قابل استفاده نبود به جای جدید و مدرنی منتقل شد که دسترسی و طراحی مناسب‌تری دارد.
معرفی ۳ جمعه بازار استانبول

3. جمعه بازار فاتح


اما جمعه بازارهای استانبول فقط مختص به بخش آسیایی نیست. بلکه در منطقه فاتح یا فتیح (Fatih) در بخش اروپایی استانبول هم می‌توانید جمعه بازار را تجربه کنید. این بازار در محله حسکی سلطان، بلوار حکیم‌اوغلو علی پاشا قرار گرفته است. در این بازار بزرگ می‌توانید هر نوع کالایی که فکرش را می‌کنید و به آن نیاز دارید را پیدا کنید. اما در روزهای گرم و در ساعت‌های اوج شلوغی، ممکن است حرکت یا تحمل فضای گرفته برای همه آسان نباشد. طبیعتا در این نوع بازارهای شلوغ باید کمی هم مراقب وسایلتان باشید. این بازار از ۷ صبح تا ۷ شب دایر است و همه اقلام مصرفی از میوه و سبزی، لباس کودکان، لباس زنانه و مردانه (از برندهای اصلی یا کپی!) و کالاهای بومی ترکیه مثل زیتون را از آن تهیه کنید.
مزیت اصلی جمعه بازارها قیمت پایین آن‌هاست. علاوه بر این، اگر با تور خارجی سفر نکرده‌اید و تنهایی قصد گشت‌وگذار دارید، بازارها نیاز به هیچ لیدر و راهنمایی ندارد.
معرفی ۳ جمعه بازار استانبول

سوالات متداول


جمعه بازار استانبول کجاست؟


استانبول سه جمعه بازار دارد: بازار فیندیک زاده در اسکارای استانبول؛ جمعه بازار کادیکوی در منطقه حسن پاشا؛ جمعه بازار فاتح در بخش اروپایی استانبول (فاتح)




فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است