search
menu

جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

[ پنهان کردن ]
مکان های تاریخی استانبول؛ سفر به گذشته‌های دور
معرفی مهم‌ترین موزه های استانبول
جاهای تفریحی استانبول
محله های دیدنی استانبول؛ گشت‌وگذر در زیباترین خیابان‌ها
جاذبه های طبیعی استانبول؛ زیبایی‌های استانبول را از دست ندهید
مراکز خرید استانبول
لوکیشن عکاسی در استانبول
جاهای دیدنی استانبول دروازه‌هایی هستند جادوئی برای سفری ماجراجویانه به تاریخ پرفراز و نشیب شهری که به شایستگی از فرهنگ و تمدن هزاران ساله خود جامه‌ ای زیبا و رنگارنگ دوخته و به تن کرده تا شکوه، عظمت، قدمت و غنای تاریخی خود را به رخ گردشگران کشد. استانبول چنان لبریز از اماکن دیدنی است که حتی اگر چندین ماه نیز در این شهر اقامت کنید، باز هم جاذبه گردشگری جدیدی برای بازدید خواهید یافت.
حال شاید بپرسید: پس جاذبه گردی در استانبول را از کجا باید آغاز کرد؟ به اعتقاد ما بهترین کار این است که پیش از خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر، برترین جاذبه های استانبول را با توجه به روحیات و علایق خود برگزینید و در مدت زمان کوتاه و محدود اقامت خود در این شهر از آن‌ها بازدید کنید. برای یاری شما در این امر، فهرستی از جاهای دیدنی استانبول اعم از جاهای تاریخی، موزه‌ها، مکان‌های تفریحی و محله‌های معروف شهر را گردآوری کرده‌ایم تا پس از سفر به این شهر، در انتخاب جاذبه ای متناسب با علایق خود سردرگم نشوید.
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

مکان های تاریخی استانبول؛ سفر به گذشته‌های دور


استانبول، پایتخت سابق امپراتوری روم شرقی و عثمانی، بیش از دو هزار سال است که محل به وقوع پیوستن بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی دنیا بوده است. این شهر باستانی که پل ارتباطی اروپا و آسیا محسوب می‌شود، سرنوشت پرماجرایی را از سر گذرانده و تاریخ پرفراز و نشیبی را طی کرده است. تاریخی که ردپای آن در جای جای این شهر و در میان دیوارهای پر رمز و راز جاذبه‌های باستانی آن نهفته است و عاشقان و کاشفان تاریخ را به سوی خود فرا می‌خواند. در این بخش به برخی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استانبول خواهیم پرداخت.

جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

برج هفتصد ساله گالاتا؛ بلندترین برج استانبول


اگر قرار باشد فقط از یک جاذبه تاریخی در استانبول دیدن کنید، آن جاذبه برج گالاتا است. این برج مرتفع ۶۷ متری که نماد اصلی شهر استانبول بشمار می‌رود، چیزی حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد و لقب بلندترین برج استانبول را یدک می کشد. خوب است بدانید که این برج باستانی از 9 طبقه مجزا تشکیل شده است و در طبقه نهم آن رستوران شیک و مجللی وجود دارد که غذاهای لذیذ سنتی ترکیه را برای بازدیدکنندگان طبخ و سرو می‌کند. بنابراین پس از بازدید از بخش‌های مختلف این برج بد نیست غذای خود را نیز در رستوران واقع در طبقه نهم و در حین تماشای نمای ۳۶۰درجه ای از شهر دیدنی استانبول میل کنید.
نشانی: Bereketzade, Galata Kulesi, 34421 Beyoglu/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۳۵ لیر (بازدید برای کودکان زیر ۷سال رایگان است)

جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


آب انبار باسیلیکا؛ زیرزمین اسرارآمیز یک کلیسا


بزرگ‌ترین آب انبار زیرزمینی استانبول اینجاست؛ جایی که با طراحی پیچیده و حیرت انگیز خود، اوج هنر و مهندسی دوران بیزانس را به نمایش گذاشته است. این بنا به دست بردگان در زیرزمین کلیسایی ساخته شده است. در آب انبار باسیلیکا می‌توانید با شخصیت‌های برجسته دوران گذشته آشنا شوید و از نزدیک شاهد یکی از شاهکارهای ساخته‌شده بدست بشر باشید. گفتنی است آب انبار باسیلیکا ۱۴۰ متر طول دارد و از بخش‌های مختلف و بسیار جذابی نظیر سرستون‌های مدوسا و ستون چشم مرغ تشکیل شده است. ناگفته نماند که این مکان به خوبی برای حضور بازدیدکنندگان نورپردازی و بهینه و همچنین به امکانات مختلفی نظیر کافی شاپ مجهز شده است.

نشانی: Alemdar, Yerebatan Cd. 1/3, 34110 Fatih/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۲۰ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


میدان تاریخی هیپودروم؛ بنایی به قدمت کشور ترکیه


شاید ندانید اما قدمت برخی از جاهای دیدنی استانبول به بلندای تاریخ کشور ترکیه است؛ تاریخ تلخی که بخش بزرگی از آن در جنگ و خونریزی و قیام و بی‌عدالتی گذشت و از آن چیزی جز ویرانه‌هایی باستانی بر جای نماند. یکی از مکان های دیدنی استانبول که بیش از دیگر جاهای تاریخی این کشور، شاهد قساوت قلب و بی‌رحمی آدمی بوده، میدان تاریخی هیپودروم است. این مکان که در میدان مسجد کبود قرار گرفته، در گذشته شاهد درگیری‌‌های خونین و مبارزات گلادیاتورها برای تفریح و سرگرمی پادشاهان بوده است. گفتنی است که این بنا برای نخستین بار در سال ۳۳۰ میلادی توسط کنستانتین بزرگ احداث گردید و اندکی بعد به مرکز تجمعات و تفریحات مردم مبدل گشت. با وجود اینکه امروزه از این مکان باشکوه چیزی جز ویرانه‌ای برجای نمانده، اما بازدید از آن به شیفتگان تاریخ و فرهنگ ترکیه شدیدا پیشنهاد می‌شود.
نشانی: Binbirdirek, Sultan Ahmet Parkı No:2, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey
هزینه بازدید: رایگان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

مسجد رستم پاشا؛ جواهر پنهان استانبول


مگر می شود فهرستی از جاهای دیدنی ترکیه استانبول تهیه کرد و مسجد رستم پاشا، شاهکار هنری معمار سینان بزرگ را در آن جای نداد. این مسجد که به جواهر پنهان استانبول شهرت دارد، به دستور یکی از بانفوذترین و قدرتمندترین وزرای دوران عثمانی، رستم پاشا و به دست ماهرترین استاد معماری دوره عثمانی، معمار سینان در سال ۱۵۶۱ میلادی احداث گردید. با نگاهی سرسری به نمای بیرونی مسجد رستم پاشا ممکن است این تصور در ذهن گردشگران نقش بندد که چه چیزی این مسجد را به جاذبه‌ای متفاوت مبدل ساخته است، اما جادوی این مسجد در نمای درونی آن نهفته است: معماری تماشایی و فضای نیلگون داخل مسجد چنان گیراست که هر گردشگری را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و دکوراسیون جذاب و طرح های پیچیده و هندسی منقوش بر کاشی های نیلگون آن هر هنردوستی را مجذوب خود خواهد ساخت. و اما نکته جالب این است که تماشای این همه زیبایی بدون هیچ هزینه ای برای شما میسر خواهد شد.
نشانی: Rustem Pasa, Hasircilar Cd. No:62, 34116 Fatih/Istanbul, Turkey
هزینه: رایگان!
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

مسجد آبی؛ کاشی‌هایی که مسحورتان می‌کنند


چه مذهبی باشید و چه نباشید، مقاومت در برابر تماشای یاقوت کبودی که در هیئت مسجدی باشکوه پیش چشمان شما ظاهر شده است، بسیار دشوار است. مسجد آبی که به مسجد سلطان احمد نیز شهرت دارد، از زیباترین مساجد ترکیه است که با معماری خاص خود و نمای آبی رنگی که از بیست هزار کاشی نیلگون تشکیل شده، در دل منطقه تاریخی فاتح استانبول دلربایی می‌کند. نمای بیرونی و مناره های مرتفع و گنبد خوش نقش و نگار مسجد آبی چنان شکوهمند و زیباست که هر گردشگری را مدهوش و مجذوب خود کرده و به سوی خود می‌کشد. بازدید از این مسجد نه تنها ملاقات با زیبایی هاست، بلکه شما را با هنر ناب و فرهنگ غنی مردم این شهر دیدنی آشنا خواهد ساخت.
نشانی: Sultan Ahmet, Atmeydani Cd. No:7, 34122 Fatih/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: رایگان!
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

کاخ دلمه باغچه؛ مجلل و باشکوه


این کاخ پرنقش و نگار و تماشایی از جمله باشکوه‌ترین کاخ های استانبول است که با زیبایی های وصف ناشدنی خود، جایگاه ویژه ای در قلب تمام بازدیدکنندگان استانبول برای خود حکاکی کرده است. گفتنی است این کاخ باستانی ۴۵ هزار متری به دستور ۳۱ پادشاه عثمانی احداث گردید و به مقر اخذ تصمیمات اجرائی و مرکز اصلی اداری امپراتوری عثمانی مبدل گشت. خوب است بدانید که کاخ دلمه باغچه از سه بخش اصلی سرسرای تشریفات، حرمسرای امپراتوری و آپارتمان‌های اداری تشکیل شده است که ۴۳ سرسرا، ۲۸۵ اتاق و ۶ حمام ترکی را شامل می‌شود. سبک منحصربفرد معماری نئوباروک کاخ همراه با تزئینات پرزرقی و برقی نظیر مبلمان فرانسوی، لوسترهای کریستالی و اسباب و اثاثیه سلطنتی و گران‌بها دست به دست هم داده اند تا کاخ دلمه باغچه را به یکی از مجلل ترین کاخ‌های استانبول مبدل کنند.
نشانی: Visnezade, Dolmabahce Cd., 34357 Besiktas/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۶۰ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

کاخ توپکاپی؛ معماری خیره‌کننده شرقی


همانند کاخ دلمه باغچه، کاخ توپکاپی نیز جزء مراکز مدیریتی و حکومتی دوران امپراتوری عثمانی بشمار می‌رفت و محل زندگی برخی از پادشاهان مشهور عثمانی بود. امروزه به اعتقاد بسیاری از گردشگران، بازدید از کاخ توپکاپی که جزء محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین جاذبه های تاریخی استانبول بشمار می‌رود، خود به تنهایی دلیلی است کافی برای سفر به شهر دیدنی استانبول. گفتنی است که این کاخ وسیع از چندین حیاط و بخش‌های مختلفی نظیر حرمسرا و ساختمان شورای امپراتوری تشکیل شده است. معماری خیره‌کننده شرقی کاخ و استفاده از کاشی‌کاری‌ها و اشعار زیبای مولانا در تزئینات داخلی آن سبب شده است که حس بازدید از جاذبه‌ای وطنی به بازدیدکنندگان ایرانی دست دهد و لذت تماشای زیبایی های بی حد و حصر آن برای هموطنان عزیزمان دو چندان گردد.
نشانی: Cankurtaran, 34122 Fatih/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۷۲ لیر (بازدید برای کودکان زیر ۸ سال رایگان است)
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

مسجد اورتاکوی؛ بهشت عکاسان


برخی جاذبه ‌ها چنان دلربا و شگفت‌‌انگیزند که به نماد یک شهر مبدل می‌‌شوند. مسجد اورتاکوی از این دست جاذبه‌هاست که نه تنها خود اوج هنر معماری دوره عثمانی به حساب می ‌آید، بلکه در خوش ‌منظره‌ترین جاذبه ترکیه یا همان تنگه بسفر که به بهشت عکاسان نیز شهرت دارد، قرار گرفته است. زیبایی بی‌حد و حصر این مسجد موجب شده که نه تنها مسلمانان، بلکه شیفتگان تاریخ هنر برای تماشای زیبایی‌‌های توصیف‌ناشدنی آن از این مکان بازدید کنند. گفتنی است که مسجد اورتاکوی از دو بخش مجزای کاخ تابستانی و پرستشگاه تقسیم شده است و هر بخش به شکلی خارق‌العاده طراحی و به تزئیناتی بسیار زیبا آراسته شده است. مسجد در نمای بیرونی خود از دیوارهایی با سنگ سفید ساخته شده و با گنبدی فیروزه‌ای و دو مناره مرتفع و زیبا، چون الماسی خوش تراش در شب می‌ درخشد و نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌ کند.
نشانی: Mecidiye, Mecidiye Koprusu Sk. No:1 D:1, 34347 Besiktas/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: رایگان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

قلعه روملی حصار؛ دژی که استانبول را محاصره کرد


اگر به بازدید از اماکن باستانی علاقه داشته باشید، استانبول بهشت شماست. این مکان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیکی، مملو از دژها و استحکامات دفاعی است که هر کدام به منظوری خاص در مکانی بنا شده است. قلعه روملی حصار که به دژ بوازکسن نیز شهرت دارد، از جمله جاهای دیدنی استانبول است که تاریخچه جذابی در پس آن نهفته است. این قلعه در زمان عثمانیان و به دستور سلطان محمد فاتح بر تپه‌ای واقع در باریک‌ترین بخش تنگه بسفر و به منظور محاصره قسطنطنیه (استانبول امروزی) احداث گردید.
گفتنی است این قلعه از سه برج اصلی، ۱۳ برج نگهبانی چندضلعی و چندین دروازه تشکیل شده است و با داشتن دیوارهایی قطور و نفوذناپذیر، لقب یکی از مستحکم‌ترین دژهای ترکیه را یدک می‌کشد. امروزه قلعه روملی حصار به موزه‌ای باشکوه برای تماشای برگی از تاریخ فتح استانبول تبدیل شده است و با آمفی تئاتر روباز خود، گردشگران را از طریق اجرای نمایش های رقص و موسیقی محلی ترکیه با فرهنگ غنی مردم این کشور آشنا می‌سازد.
نشانی: Rumeli Hisari, Yahya Kemal Cd., 34470 Sariyer/Istanbul, Turkey
هزینه: ۸ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

مسجد زیرک؛ کلیسایی بیزانسی که مسجد شد


برای تماشای نمونه بارزی از معماری مذهبی در دوران بیزانس، کافی است به محله زیرک بروید و از مسجد زیرک دیدن کنید. این مسجد نیز همانند کلیسای (مسجد) ایاصوفیه، در ابتدا عبادتگاه مسیحیان بوده است، اما پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانیان، تغییر شکل یافته و به مسجدی بسیار زیبا و دیدنی مبدل گشته است. از آنجایی که این مسجد دومین بنای بازمانده از دوران امپراتوری بیزانس بشمار می‌رود، از اهمیت فراوانی برخوردار است و بازدید از آن به عاشقان معماری و هنردوستان پیشنهاد می‌شود.
نشانی: Zeyrek, Ibadethane Sk. No:2, 34083 Fatih/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: رایگان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

مسجد و موزه ایاصوفیه؛ مهم‌ترین جای دیدنی استانبول


این مکان از جمله جاذبه‌هایی است که تصویر آن همواره با نام استانبول گره خورده و به نماد این شهر مبدل شده است. موزه ایاصوفیه که نمای بیرونی آن به مساجد شباهت دارد، در ابتدا (قریب به ۱۵۰۰ سال قبل) به عنوان مکانی برای عبادت مسیحیان ساخته شد، اما بعدها به دستور محمد دوم عثمانی با تغییر در نمای بیرونی آن به مسجد ایاصوفیه مبدل گشت. امروز این مکان دیگر نه مسجد است و نه کلیسا، بلکه موزه‌ای است دیدنی و شگفت‌انگیز برای تماشای شاهکاری منحصربفرد که از ترکیب معماری اسلامی و بیزانسی پدید آمده است.
نشانی: Sultan Ahmet, Ayasofya Meydani No:1, 34122 Fatih/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۷۲ لیر (بازدید برای کودکان زیر ۸ سال رایگان است)
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

برج دختر استانبول؛ تماشای شهر از بنایی هزارساله


بسیاری از افرادی که عازم استانبول هستند، دوست دارند بدانند که از کدام نقطه این شهر می‌شود نمای شگفت انگیز و زیبایی را با دوربین عکاسی از استانبول شکار کنند. در پاسخ باید گفت که بهترین مکان برای تماشای شهر باشکوه استانبول، برج دختر است. برج دختر استانبول، نگهبانی خوش منظره که قدمتی هزار ساله دارد، نه تنها از ارزش تاریخی بالایی برخوردار است، بلکه با نمای حیرت انگیز و مسحورکننده‌اش، مکان تفریحی بسیار مناسبی برای گذراندن عصری بیادماندنی بر فراز تنگه شگفت‌انگیز بسفر محسوب می‌گردد. بی‌شک نوشیدن قهوه در کافی‌شاپ دنج و دل انگیز این برج و یا صرف غذایی لذیذ و محلی در رستوران شیک و مجلل آن، تجربه‌ای است تکرارناشدنی که تا ابد در ذهن هر گردشگری ماندگار خواهد شد.
نشانی: Salacak, Uskudar Salacak Mevkii, 34668 Uskudar/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: 30 لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

مسجد سلیمانیه؛ نماد عظمت امپراتوری عثمانی


اوج هنر و ظرافت معماری عثمانی را باید در مسجد سلیمانیه یافت. این مسجد که همانند مسجد رستم پاشا، بدست معمار سینان مشهور ساخته شده، یکی از برجسته‌ترین آثار بجا مانده و شاید بتوان گفت نماد عظمت امپراتوری عثمانی به حساب می‌آید. گفته می‌شود معمار سینان طراحی بنای باشکوه این مسجد را در سال ۱۵۴۹ میلادی آغاز کرد و طی دو دهه توانست بنایی درخور امپراتوری عثمانی احداث کند. بازدید از بخش‌های درونی این بنای تاریخی و تماشای معماری پیچیده و ظریف آن به هر گردشگری که به تماشای آثار تاریخی و هنری عشق می‌ورزد، توصیه می‌گردد.
نشانی: Suleymaniye Mah, Prof. Siddik Sami Onar Cd. No:1, 34116 Fatih/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: رایگان!
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

قلعه یدیکوله استانبول؛ ترسناک‌ترین برج شهر


مسیر دسترسی به این قلعه از طریق حمل و نقل عمومی اندکی دشوار است، اما این مکان چنان باشکوه و اعجاب‌انگیز است که در بدو ورود خستگی مسیر را از تن شما بدر خواهد کرد. این قلعه که لقب مخوف‌ترین برج استانبول را نیز یدک می‌کشد، در قرن پنجم میلادی و توسط پادشاهی به نام تئودئوس دوم در بخش جنوبی قسطنطنیه احداث گردید. جالب است بدانید زمانی که عثمانی‌ها این شهر را فتح کردند، از این قلعه که دیوار جنوبی شهر را تشکیل می‌‌داد، به عنوان زندان و محل اعدام مخالفان خود استفاده کردند. امروزه قلعه یدیکوله استانبول به خوبی و با حفظ اصالت تاریخی آن مرمت شده و در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در هنگام بازدید از قلعه یدیکوله حتما به بارو قلعه بروید تا تماشاگر نمای بسیار زیبا و حیرت‌انگیزی از شهر دیدنی استانبول باشید.
نشانی: Yedikule, Yedikule Meydanı Sk. No:9, 34107 Fatih/İstanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۵ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

معرفی مهم‌ترین موزه های استانبول


علاوه بر زیبایی‌های جاهای گردشگری استانبول، موزه‌های این شهر را نیز نباید فراموش کنید. موزه‌ها یکی از تفریحات زمستانی استانبول محسوب می‌شوند. در ادامه چند موزه را معرفی می‌کنیم که دید تازه‌ای از ترکیه به شما می‌دهد.

موزه هنرهای مدرن استانبول


تماشای بی وقفه آثار باستانی استانبول ممکن است برای برخی کسل کننده باشد، از این رو برای تنوع هم که شده، بد نیست سری به برخی از موزه های هنر مدرن این شهر بزنید تا با آثار برجسته هنرمندان معاصر استانبول آشنا شوید. در این مورد، ما بازدید از موزه هنرهای مدرن استانبول را به شما پیشنهاد می کنیم. این موزه که در یکی از خوش آب و هوا و خوش منظره ترین نقاط استانبول قرار گرفته، کلکسیون منحصربفرد و ارزشمندی از شاهکارهای هنری برخی از هنرمندان صاحب نام استانبول را برای عاشقان فرهنگ و هنر به معرض نمایش گذاشته است. گفتنی است که موزه هنرهای مدرن استانبول از سال ۲۰۰۴ تاکنون در حوزه های مختلفی نظیر عکاسی، معماری، سینما، هنرهای تجسمی و ... به فعالیت مشغول است و با ایجاد فضایی صمیمی سعی دارد که با نمایش حاصل تفکر و دست هنرمندان خلاق ترکیه و برگزاری نمایشگاه های هنری مختلف با جامعه جهانی هنر، ارتباط تنگاتنگی برقرار کند.
نشانی: Asmali Mescit, Mesrutiyet Cd. No:99, 34430 Beyoglu/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: 72 لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول


این موزه که در کاخ وزیر وقت سلطان سلیمان یکم، ابراهیم پاشا قرار گرفته، از جاهای دیدنی استانبول برای دوستداران هنر ترکی و اسلامی محسوب می‌‌شود. همان‌طور که از نام آن نیز قابل حدس است، در این بنا از موزه‌ های استانبول، مجموعه آثار گرانبهای هنر دست استادان ترک و اسلامی نگهداری می‌ شود. گردشگران با بازدید از موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول می‌‌توانند از کلکسیون ارزشمند فرش‌های ترکی و ایرانی دیدن کنند و به تماشای برخی آثار بجا مانده از قرن نهم میلادی که ظروف سرامیکی منقوش و وسایل چوبی حکاکی شده را شامل می ‌شود، بنشینند.
نشانی: Binbirdirek, Atmeydanı Cd. No:12, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey
هزینه بازدید: برای بزرگسالان ۵۰ لیر و برای کودکان زیر ۸ سال رایگان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

موزه فرش و گلیم استانبول


برای بسیاری از گردشگران سفر به استانبول بدون بازدید از موزه فرش، سفری کامل نخواهد بود. این موزه که از برترین جاذبه‌های دیدنی و اماکن فرهنگی استانبول بشمار می‌رود، مجموعه ارزشمندی از مرغوب ‌ترین و نفیس‌‌ترین فرش‌های تاریخی دنیا را در خود جای داده است. گفتنی است که موزه فرش و گلیم استانبول متشکل از بخش‌‌های مختلف و جذابی است که فرش‌‌ها و گلیم‌‌های بافته‌شده در سه دوره تاریخی مختلف را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده است. بازدید از بخش‌ های مختلف این موزه و تماشای فرش‌ های پرنقش و نگار آن به مثابه سفری به تاریخ فرش‌‌بافی در ترکیه است؛ سفری که نه تنها شما را با فرهنگ غنی مردم ترکیه آشنا خواهد ساخت، بلکه لذت تماشای زیباترین و خوش نقش و نگارترین قالی‌‌ها و گلیم‌‌های ترکیه را پیشکش شما خواهد کرد.
نشانی: Alemdar, Foundations Regional Directorate Carpet Museum Sultanahmet Mosque, 34122 Courtyard/İstanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۲۲۰ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

موزه راحمی کوچ؛ آشنایی با دنیای ارتباطات و حمل‌ونقل


این موزه با مساحتی حدود 27 هزار مترمربع شما را به سفری ماجراجویانه به دل تاریخ خواهد برد و تاریخچه حمل و نقل، ارتباطات و صنعت را برای شما بازگو خواهد کرد. خوب است بدانید که موزه راحمی کوچ از دو ساختمان مجزا تشکیل شده است: کارخانه کشتی‌سازی هاسکوی (Haskoy) و بنای باستانی لنگرهان (Lengerhane). گردشگران با بازدید از این دو بخش و شرکت در تور جذاب علمی و آموزشی موزه راحمی کوچ، از ماکت انواع مختلف وسایل نقلیه گذشته دیدن خواهند کرد و اطلاعات بسیار ارزشمندی را در زمینه ارتباطات و حمل و نقل خواهد آموخت.
نشانی: Piri Pasa, Haskoy Cd. No:5 D:No:5, 34445 Beyoglu/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۱۸ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


موزه مومی مادام توسو استانبول؛ دنیای پیکره‌های مومی


در این موزه ستارگان دنیای ورزش، موسیقی و سینما به شکلی خارق‌‌العاده و باور‌نکردنی با موم طراحی شده‌اند. پیکره‌‌های شگفت‌انگیز افراد مشهور این موزه چنان ظریف و استادانه ساخته شده‌اند که هر گردشگری را مات و مبهوت می‌کنند. گفتنی است که این موزه از ۵ گالری مجزا و ۶۰ پیکره شبیه‌‌سازی شده سلبرتی‌‌های مشهور فرهنگی و هنری نظیر اینشتاین، استیو جابز، برد پیت، آتاتورک، جانی دپ و... تشکیل شده است. ایستادن در کنار شخصیت‌های مشهور روی فرش قرمز و زیر نورافکن و ثبت تصاویری جذاب از خود می‌تواند بازدید از استانبول را به سفری خاطره‌‌انگیز برای شما مبدل سازد.
نشانی: Huseyinaga, Grand Pera, Istiklal Cd. no: 56/58, 34440 Beyoglu/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۸۰ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


موزه اتومبیل‌های کلاسیک اورال آتامان


اگر شیفته خودروهای کلاسیک هستید، بازدید از این موزه را به هیچ وجه از دست ندهید. موزه اتومبیل‌های کلاسیک اورال آتامان از اماکن کم نظیری در استانبول است که با نمایش طیف وسیعی از ۶۰ خودروی کلاسیک از دوران مختلف تاریخی، اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه چگونگی پیشرفت اتومبیل ها و تغییر شکلشان به خودروهای امروزی در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد. از آنجایی که در این موزه کلکسیونی از اشیاء و وسایل خاطره انگیز و عتیقه نیز نگهداری می‌شود، بازدید از آن حتی به افرادی که تمایلی به تماشای خودروهای کلاسیک ندارند نیز توصیه می‌گردد.
نشانی: Ferahevler, Nuri Pasa Cd. No:107, 34457 Sariyer/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۳۸۰ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

موزه اسباب‌ بازی‌ های استانبول


این موزه نه تنها بهشتی برای کودکان است، بلکه با اسباب ‌بازی‌ های خاطره ‌انگیز خود، بزرگسالان را نیز به دوران کودکی می‌برد و تحت تاثیر قرار می‌ دهد. کلیه اسباب ‌بازی ‌های موجود در این مکان از حراجی ‌ها و کهنه ‌فروشی‌ های سراسر جهان (بیش از ۴۰ کشور) در طول زمانی حدود ۲۰ سال جمع‌ آوری شده‌اند تا حس خوش دوران کودکی را برای بزرگسالانی که از این مکان بازدید می‌ کنند، بازآفرینی کنند. البته این مکان جنبه آموزشی نیز دارد، زیرا اطلاعات بسیار مفیدی از پیشرفت علمی و صنعتی بشر با اسباب ‌بازی ‌هایی که در دوران مختلفی از تاریخ ساخته شده‌اند، به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند.
نشانی: Goztepe Mah. Omerpasa Cad, Doktor Zeki Zeren Sokak No:17, 34730 Kadikoy/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۱۳ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


جاهای تفریحی استانبول


در کنار بازدید از جاهای تاریخی، بد نیست کمی تفریح کنید. جاهای تفریحی استانبول کم نیستند و امکانات زیادی دارند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را امتحان کنید. در ادامه شما را با برخی از این اماکن جذاب و دیدنی آشنا خواهیم ساخت.

شهربازی ویالند استانبول؛ تفریحی خاص و جذاب


قرار است به اتفاق خانواده به استانبول سفر کنید و برایتان سخت است که بین شهربازی های استانبول کدام را انتخاب کنید؟ اگر چنین است، این مکان باید در راس جاذبه‌های دیدنی که قرار است از آن بازدید کنید، جای گیرد. دیزنی لند استانبول از اماکن شگفت ‌انگیزی است که برای هر گردشگری با هر سلیقه ‌ای چیزی در آستین دارد: از وسایل تفریح کودکان گرفته تا مراکز خرید رنگارنگی که به چراغ‌‌های زیبای نئون مزین شده‌اند، هرآنچه برای گذراندن شبی فراموش‌ نشدنی بدان نیاز دارید، در این شهربازی خواهید یافت. ویالند با وسعتی بیش از ۶۰۰ هزار متر مربع، به سه بخش مجزای تفریحی، تاریخی و ماجراجویی تقسیم شده است و هر بخش با امکانات مفرح خود، کودکان و بزرگسالان را غرق شادی و هیجان خواهد کرد.
نشانی: Yesilpinar, Sht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyup/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۲۵۹ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

آکواریوم سی لایف (زندگی آبزیان) استانبول؛ سفر به زیر آب


برای تماشای بزرگ‌ترین کلکسیون آبزیان استانبول باید به محله کوکاتپه، جایی که یکی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری استانبول را در خود جای داده است، بروید: آکواریوم سی لایف استانبول؛ مکانی برای کشف زیبایی‌‌های دنیای زیر آب و تماشای گونه‌های مختلف آبزیان از نمایی نزدیک. چیزی حدود پنجاه هزار موجود دریایی در این آکواریوم گرد هم آمده‌اند تا دنیایی شگفت ‌انگیز در پشت شیشه‌‌های وسیع آکواریومی تماشایی برای بازدیدکنندگان خلق کنند. این مکان نه تنها جاذبه‌ای تفریحی به حساب می‌آید، بلکه اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد آبزیان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌‌دهد.
نشانی: Kocatepe, Pasa Cd 5/5, 34045 Bayrampasa/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۵۵ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

شهربازی لگولند دیسکاوری استانبول؛ آجرهای کوچک دوست‌داشتنی


یکی از اسباب‌‌بازی‌‌های سرگرم ‌کننده‌ای که هنوز هم با وجود انواع و اقسام گجت‌های هوشمند، محبوبیت خود را از دست نداده و جایگاه خود را در نزد کودکان حفظ کرده است، قطعات آجری کوچک لگوست. این قطعات که -برخلاف اکثر بازی‌ های کامپیوتری امروزی- سبب پرورش قوه تخیل، ابتکار و خلاقیت کودکان می‌شوند، در مکان وسیع و بزرگی در استانبول جمع‌ آوری شده‌اند تا دنیایی سرشار از تفریح، شادی و نشاط را به کودکان و حتی بزرگسالان تقدیم کنند: شهربازی لگولند دیسکاوری استانبول، مکانی که خاطرات کودکی شما را احیاء کرده و شما و کودکان عزیزتان را غرق لذتی وصف ‌ناشدنی خواهد کرد. شما در این مکان می ‌توانید خانه، کاخ، قلعه و حتی امپراتوری بزرگی با استفاده از قطعات آجری لگو بسازید و لحظاتی شیرین را با کودکان خود سپری کنید. ناگفته نماند که این مکان از بخش‌ هایی چون کارخانه لگولند، مینی لند و لگوشاپ تشکیل و به امکاناتی از قبیل سینمای چهار بعدی لگو مجهز شده است. این شهربازی یکی از بهترین تفریحات استانبول برای کودکان محسوب می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید برای فرزندتان خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از استانبول بسازید، حتماً سری به لگولند بزنید.
نشانی: Photo of Pasa, Forum Istanbul, No: 3 Kocatepe Mah. , 34045 Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۷۱ لیر برای بزرگسالان و ۵۵ لیر برای کودکان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر



مرکز تفریحی کیدزانیا؛ پارک مشاغل کودکان


اگر با خانواده به استانبول سفر کردید و دنبال مکانی برای آموزش و تفریح فرزند خود می‌‌گردید، این مکان شاید برترین جا برای تفریح کودکتان باشد! کودک شما در این مکان می‌‌تواند طعم شغل رویایی خود را با به عهده گرفتن نقش‌‌هایی واقعی در فضایی بسیار جذاب و دلنشین بچشد. کودکان در این مرکز تفریحی که به مثابه دنیایی بزرگ برای کودکان خلق شده، قادرند افسر پلیس یا سرآشپز باشند و با پذیرفتن نقش‌‌های مختلف اجتماعی، اعتماد بنفس خود را افزایش دهند و خود را برای ورود به جامعه آماده کنند. در این مکان همه چیز از جمله خیابان، اتوبوس، ماشین، بیمارستان و غیره برای کودکان و در اندازه‌‌هایی کوچک طراحی گردیده و محیطی مشابه با فضای جامعه حقیقی برای این عزیزان شبیه‌سازی شده است.
نشانی: Acibadem, Cecen Sokagi No:25A, 34660 Uskudar/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۴۰ لیر برای بزرگسالان و ۱۵۰ لیر برای کودکان زیر ۱۴ سال
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

دلفیناریوم استانبول


هیچ جایی در استانبول برای اکتشاف و سیاحت در دنیای سحرانگیز و رنگارنگ پستانداران دریایی به پای دلفیناریوم استانبول نخواهد رسید. این مکان تفریحی که لقب بزرگ ‌ترین دلفیناریوم سرپوشیده استانبول را نیز یدک می‌‌کشد، مملو از دلفین‌ های بازیگوشی است که برای جلب توجه و سرگرم کردن بازدیدکنندگان از هیچ کوششی دریغ نمی‌‌کنند: از اجرای نمایش‌های مفرح و جذابی چون بازی با توپ و غیره گرفته تا غذا خوردن از دست بازدیدکنندگان، دلفین‌های این مجموعه به خوبی آموزش دیده‌‌اند تا لحظات مفرحی را پیشکش بازدیدکنندگان کنند. جالب است بدانید که برای کودکان بالای ده سال این امکان وجود دارد که با دلفین‌ها شنا کنند و تجربه‌ای فراموش ‌نشدنی را با خود از این مکان به سوغات ببرند.
نشانی: Silahtaraga Mahallesi, Silahtaraga Cd. No: 2 D:4, 34050 Eyup/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۲۰ لیر برای کودکان و ۳۵ لیر برای بزرگسالان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

محله های دیدنی استانبول؛ گشت‌وگذر در زیباترین خیابان‌ها


حال بعد از بازدید از مکان های دیدنی استانبول و سفر در دل تاریخ، وقت آن رسیده است که کمی با بافت شهری استانبول آشنا شوید. خیابان های مشهور استانبول سرشار از دیدنی‌اند و می‌توانید علاوه بر خرید سوغات و آشنایی با فرهنگ و رسوم، انواع غذاهای خیابانی را نیز تست کنید. در ادامه با چند منطقه شهری معروف آشنا خواهید شد.

محله کوم کاپی؛ شکم‌گردی در سواحل استانبول


این مکان با داشتن طیف وسیعی از غذاخوری ‌ها و رستوران‌ های سنتی و مدرن، بهترین مکان از محله های استانبول و حتی ترکیه برای چشیدن طعم لذیذ غذاهای خوشمزه و چرب و چیلی ترکی محسوب می‌ شود. انواع و اقسام غذاهای دریایی، سنتی، گیاهی و هرآنچه فکرش را کنید، در این منطقه برای گردشگرانی که دوست دارند در سفر خود به استانبول ناپرهیزی کنند و دلی از عزا درآورند، طبخ می گردد. از آنجایی که این مکان در سواحل شمالی دریای مرمره واقع شده است، علاوه بر غذایی لذیذ، منظره شگفت‌انگیز و خارق ‌العاده‌ای را نیز پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند. بسیاری از گردشگران برای چشیدن طعم ماهی‌های تازه و غذاهای دریایی خوشمزه استانبول به محله کوم کاپی می ‌آیند تا اقامت در استانبول را با طعم فراموش ‌نشدنی خوردنی‌های تمام نشدنی این مکان، تا ابد در ذهن خود ماندگار سازند.
نشانی: northern shore of Marmara Sea, Istanbul
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

پل بسفر؛ پیوند اروپا و آسیا


اگر در پی مکانی جادویی برای ثبت تصاویری اینستاگرامی در استانبول می‌ گردید، پل بسفر با زیبایی مثال زدنی خود، بهترین مکان برای نشان دادن هنر عکاسی شماست. این پل که اروپا را به آسیا پیوند زده است، با معماری منحصربفرد و خیره‌کننده و همچنین نمای خارق‌ العاده و رویایی خود که منظره کلاسیک و دلفریبی از شهر استانبول به بازدیدکنندگان ارائه می‌‌کند، یکی از جاذبه‌های تماشایی استانبول محسوب می‌شود. در گذشته گردشگران می ‌توانستند روی این پل قدم بزنند، اما در حال حاضر بنا به دلایل بسیاری، پیاده‌روی روی پل بسفر ممنوع است و فقط خودروها حق عبور از آن را دارند. با این‌حال، ثبت تصویری از این پل در شب، درست در زمانی که چراغ‌ های ال ای دی آن روشن می‌ گردند، هر تصویری را به عکسی هنری مبدل خواهد ساخت.
نشانی: Kuzguncuk, 15 Temmuz Sehitler Koprusu, Uskudar/Istanbul, Turke
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

خیابان استقلال؛ گلچینی از دیدنی های استانبول


از ساختمان‌‌های مهم تجاری و تاریخی گرفته تا برترین فروشگاه‌‌های البسه و جواهرات، بخش بزرگی از دیدنی ‌های استانبول در اینجا گردهم آمده اند تا گردشگرانی که وقت و فرصت کافی برای خیابان‌ گردی در استانبول ندارند، صرفا با قدم زدن در خیابان زیبای استقلال، سهم خود را از گشت و گذار و شهرگردی در استانبول تمام و کمال بگیرند. خوب است بدانید که روزانه حدود سه میلیون نفر برای امور مختلفی نظیر تماشای گالری‌‌های هنری، استراحت در کافی ‌شاپ‌های دنج، صرف غذای لذیذ ترکی در رستوران‌ های باکیفیت استانبول و همچنین بازدید از اماکن گردشگری و خرید کالاهایی از قبیل: جواهرات، البسه، اجناس کهنه، کتاب و بدلیجات، از این خیابان یک کیلومتری که بخش تاریخی استانبول را به بخش مدرن آن پیوند می‌زند، گذر می‌کنند. حتی اگر قصد خرید یا بازدید از مکانی تاریخی را نیز نداشته باشید، ویترین ‌گردی و پیاده‌ روی در این خیابان و تماشای زندگی پرتکاپوی مردم این شهر، شما را سرگرم خواهد کرد.
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

پل گالاتا؛ منظره رویایی شب


پل باشکوه و متحرک گالاتا که همواره تصویر آن روی جلد بسیاری از مجلات گردشگری استانبول چاپ می ‌شود، از جاذبه‌ های تماشایی استانبول است که برفراز بندر حفاظت شده شاخ طلایی -که مدخل ورود به رود بسفر محسوب می‌ گردد- جا خوش کرده است. جدا از معماری پیچیده و زیبای پل، چیزی که گالاتا را از دیگر پل ‌های استانبول و ترکیه متفاوت کرده است، منظره رویایی و بسیار زیبایی است که در شب به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. خوب است بدانید که زیبایی این پل بارها در کتب ادبی، اشعار و ادبیات ترکیه وصف شده و در صورت بازدید از این مکان، خواهید دید که در این توصیفات هیچ مبالغه ‌ای صورت نگرفته است.
نشانی: Kemankes Karamustafa Pasa, Galata Koprusu, 34425 Beyoglu/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۳۵ لیر برای بزرگسالان و برای کودکان زیر ۷ سال رایگان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

در آخر اگر علاقه‌مند به محله‌گردی و آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه هستید، سواحل استانبول را از دست ندهید.

جاذبه های طبیعی استانبول؛ زیبایی‌های استانبول را از دست ندهید


درست است که استانبول با جاذبه های تاریخی و اماکن باستانی بی‌شمارش میان گردشگران شهره است، اما این بدان معنا نیست که این کلان شهر پررفت و آمد عاری از جاذبه‌های طبیعی است. شاید ندانید اما استانبول از سواحل خوش آب و هوا و پارک‌های سرسبزی تشکیل شده که از فرآیند اعیانی سازی این شهر دیدنی جان سالم به در برده‌اند و یکی از تفریحات رایگان استانبول به حساب می‌آیند. بازدید از مناظر دیدنی استانبول این فرصت را برای افراد فراهم می‌‌آورد تا مدتی، هرچند کوتاه، از روتین فرسایشی زندگی فاصله گیرند و در سایه درختی، غرق در مناظر زیبای طبیعی اطراف خود بیاسایند. در ادامه، با برخی از این جاذبه های گردشگری استانبول که انصافا تعدادشان هم کم نیست، آشنا خواهید شد.

جزیره پرینس؛ تبعیدگاه زیبای شاهزادگان


برای گریز از هیاهوی شهر پرجوش و خروش استانبول اماکن زیادی وجود دارد که یکی از آن ها در قلب دریای مرمره واقع شده است. جزیره پرینس مجموعه‌ای از ۹ جزیره خوش آب و هوا و زیبایی است که چون زمردی خوش نقش و نگار، در آبی بیکران دریای مرمره می‌درخشند. گفتنی است که این جزیره خوش منظره از طبیعت شگفت‌انگیزی برخوردار بوده و با انبوهی از گل‌های رنگارنگی نظیر ماگنولیا و درختان معطری چون بهارنارنج و لیمو پوشیده شده است. از آنجایی که جزیره دیدنی پرینس در گذشته تبعیدگاه بسیاری از شاهزادگان بوده است، اسم این جزیره را پرینس (شاهزادگان) نامگذاری کرده‌اند. بی تردید گشت و گذار در طبیعت زیبای جزیره پرینس و شنا در آب‌های زلال و خنک دریای مرمره از تجربه‌های لذت بخشی است که تور ترکیه استانبول را به سفری خاطره‌انگیز و به یادماندنی برای شما مبدل خواهد ساخت.
نشانی: Sea of Marmara, Istanbul
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

پارک گلخانه استانبول؛ بوستان شاهزادگان عثمانی


اگر قصد آن را دارید که از کهن ترین پارک های استانبول -که از نظر بسیاری از گردشگران زیباترین پارک استانبول نیز محسوب می شود- دیدن کنید و از فضای دل انگیز و آرامش‌بخش آن بهره‌مند گردید، به خیابان کندی سری بزنید تا تماشاگر بخشی از طبیعت سرسبز و شگفت‌انگیز استانبول باشید. پارک گلخانه استانبول در مکانی مملو از سازه‌های شهری قرار گرفته و با مناظر سرسبز و دلربای خود زیبایی و تعادل را به شهر استانبول بازگردانده است. این پارک در طول دوران فرمانروایی عثمانی، بخش بیرونی باغ توپکاپی را تشکیل می‌داد و منحصرا در اختیار پادشاهان و شاهزادگان بود، اما در قرن شانزدهم میلادی در دسترس عموم قرار گرفت و به محل برگزاری بسیاری از جشنواره ها مبدل گردید. موقعیت مکانی مناسب پارک سبب شده است که امکان تماشای نمای ۳۶۰ درجه‌ای از دریای مرمره، منطقه شاخ طلایی و تنگه استانبول برای بازدیدکنندگان میسر شود.
نشانی: Cankurtaran, Kennedy Cd., 34122 Fatih/Istanbul, Turkey.
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


جنگل بلگراد؛ یکی از مناطق دیدنی اطراف استانبول


بی تردید بهترین مکان برای طبیعت گردی در میان درختان برگ ریز و سر به فلک کشیده جنگلی انبوه، بازدید از بلگراد است. این جنگل خوش‌منظره که در ۱۵ کیلومتری استانبول واقع شده، از وسعتی بیش از ۵ هزار هکتار برخوردار بوده و بیش از دو هزار گونه گیاهی و هزاران گونه جانوری بومی و کمیاب را در خود جای داده است. اما چرا این جنگل سرسبز را بلگراد می‌نامند؟ در سال ۱۵۲۱ ، زمانی که بلگراد سقوط کرد و به دست عثمانیان افتاد، هزاران صرب از این شهر تبعید شدند و قرن ها بعد، دولت ترکیه برای ادای دین به قربانیان این واقعه، این جنگل را بلگراد نامگذاری کرد. دسترسی به جنگل بلگراد بسیار آسان است، کافی است به میدان تکسیم بروید و از آنجا با استفاده از اتوبوس هایی که برای بازدید از این مکان در نظر گرفته شده‌اند، به راحتی از این مکان دیدن کنید.
نشانی: Bahçeköy Merkez, 34473 Sarıyer/İstanbul, Turkey
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

پارک ییلدیز؛ زیباترین جای دیدنی استانبول در تابستان و بهار


این مکان که در اواخر قرن هجدهم جنگلی وسیع و شکارگاه بسیاری از فرمانروایان عثمانی بود، در دوران حکمرانی سلطان ابوحمید دوم -در زمانی که او قصد داشت از دلما باغچه به کاخ ییلدیز نقل مکان کند- به پارکی سرسبز مبدل گشت. امروزه ییلدیز یکی از زیباترین و کهن‌ترین پارک استانبول بشمار می‌رود و به دلیل قرار گرفتن در منطقه معروف و تاریخی بشیکتاش استانبول و اشراف داشتن بر تنگه بسفر، مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. بازدید از این پارک را در فصل بهار و تابستان، زمانی که پارک جامه رنگارنگ و زیبای خود را به تن کرده و با مناظر شگفت انگیز خود دلربایی می کند، به شما عزیزان توصیه می کنیم.
نشانی: Yildiz, 34349 Besiktas/Istanbul, Turkey

پارک مینیاتورک؛ کلکسیونی از دیدنی های استانبول


وقت کافی برای بازدید از تمام اماکن دیدنی استانبول را ندارید؟ مهم نیست، کافی است به منطقه بیوغلو استانبول بروید و از پارک مینیاتورک دیدن کنید تا نسخه بازسازی شده تمامی سازه ها و جاذبه های دیدنی و تاریخی این شهر شگفت انگیز را در مقیاسی کوچک تماشا کنید. بیش از صد ماکت مینیاتوری در فضای سرسبز و دل انگیزی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع گنجانده شده است تا کلکسیون کاملی از جاذبه های دیدنی ترکیه در معرض بازدید شما قرار گیرد. جالب است بدانید که هر کدام از این ماکت‌های مینیاتوری بسیار هنرمندانه و با زیبایی و ظرافت بسیار زیادی طراحی شده‌اند و به مدل اصلی خود شباهت بسیاری دارند.
نشانی: Ornektepe, Imrahor Cd. No:7, 34445 Beyoglu/Istanbul, Turkey.
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

پارک امیرگان؛ دنیایی از گل‌های لاله


اگر در ماه آوریل از استانبول دیدن کردید، به هیچ وجه جشنواره گل های لاله پارک امیرگان را از دست ندهید. جلوه تماشایی پارک امیرگان در این ماه چنان مسحورکننده و اعجاب انگیز است که برخی از گردشگران برای دیدن این پارک بلیط هواپیما استانبول را خریداری می کنند. البته این بدان معنا نیست که امیرگان در دیگر ماه‌های سال چیزی برای عرضه ندارد؛ این پارک با مساحتی بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع و برخورداری از امکاناتی نظیر مسیرهای پیاده‌روی، زمین بازی، دریاچه زینتی و مناظری زیبا و شگفت‌انگیز قادر است هر گردشگری را در هر زمانی از سال شیفته و مجذوب خود کند.
نشانی: Emirgan Sokak, İstanbul, 34467, Turkey
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

پارک فتحی پاشا استانبول برای عاشقان پیک‌نیک


فتحی پاشا از جاذبه ‌های طبیعی و مناطق دیدنی استانبول برای گردشگران خوش ‌گذران و عاشقان پیک‌نیک در استانبول است. این پارک که وسعتی بیش از ۱۶ هکتار از شهر دیدنی استانبول را به خود اختصاص داده است، یکی از بزرگ ‌ترین فضاهای سبز و پارک های استانبول بشمار می‌رود. هوای مطبوع، فضای دل‌انگیز و مناظر دیدنی پارک برای کمپ زنی و گذراندن عصری خاطره‌‌انگیز در دل طبیعت بسیار مناسب بوده و این پارک را به پاتوق بسیاری از طبیعت‌دوستان مبدل ساخته است. خوب است بدانید که این پارک به تازگی نوسازی شده و امکانات بسیاری نظیر کافی ‌شاپ و رستوران برای رفاه حال بازدیدکنندگان در طی فرآیند بازسازی بدان افزوده شده است.
نشانی: Uskudar/Istanbul, Turkey
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

مراکز خرید استانبول


با خرید از انواع نمایندگی‌های برندها در استانبول می‌توانید اجناس باکیفیتی خریداری کنید. علاوه بر این، حراج‌های فصلی و اوت لت‌های شهر را نیز فراموش نکنید. در ادامه با چند نمونه از مراکز خرید استانبول آشنا خواهید شد.

مرکز خرید کانیون و خرید سوغات


فراموش کردید سوغات بخرید؟ هیچ ایرادی ندارد، کافی است از مرکز خرید کانیون بازدید کنید تا هرچه بدان نیاز دارید از زیر یک سقف خریداری کنید. این مکان با وسعت زیاد و طیف وسیع کالاهای مرغوب و رنگارنگ خود توانسته است کلیه نیازهای بازدیدکنندگان را برآورده سازد و تجربه خریدی فراموش‌ نشدنی و لذت‌ بخش را برای گردشگران رقم بزند. چه در پی یافتن کالاهای ترک باشید و چه دنبال خرید اجناس دیگر کشورهای دنیا، طیف وسیعی از کالاها، از وسایل الکترونیکی گرفته تا پوشاک و زیورآلات را در این مکان خواهید یافت. حتی رستورانی در این مکان برای رفاه بازدیدکنندگان تعبیه شده تا نیاز افراد به خارج از محوطه این مرکز خرید رفع گردد.
نشانی: Levent, Büyükdere Cd. No:185, 34394 Şişli/İstanbul, Turkey
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

بازار بزرگ استانبول؛ کهن‌ترین بازار سرپوشیده جهان


مگر می ‌شود به استانبول سفر کرد و از بازار بزرگ و تاریخی این شهر زیبا صرف نظر کرد؟ این بازار جذاب و پررفت و آمد که بنا به ادعای بسیاری، بزرگ ‌ترین و کهن ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا محسوب می ‌شود، با آماری بیش از ۹۰ میلیون بازدیدکننده در سال، جزء پربازدیدترین اماکن گردشگری دنیا بشمار می‌رود. هزاران مغازه کوچک و بزرگ، از دکان‌‌های فروش پارچه ‌های مرغوب ابریشمی گرفته تا چرم ‌فروشی ها و طلا فروشی‌ های لوکس، در بازار بزرگ استانبول مشغول به کارند و این مکان را به یکی از سرزنده‌‌ترین و پررفت و آمدترین مراکز خرید دنیا مبدل ساخته‌‌اند. علاوه بر دکان و مغازه، این بازار ۵۵۴ ساله از ۴۰ مهمانسرا، ۶۱ خیابان، ۱۸ دروازه و ۲۵ هزار فروشنده تشکیل شده است که در نوع خود بی‌نظیر است. بنابراین پیشنهاد می‌ شود حتی اگر قرار است مدت زمان کوتاهی در استانبول اقامت کنید، به هیچ ‌وجه بازدید از این مکان را از دست ندهید.
نشانی: Beyazit, Kalpakcilar Cd. No:22, 34126 Fatih/Istanbul, Turkey

جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

لوکیشن عکاسی در استانبول


برخی از تازه عروس و دامادها و یا کسانی که در حوزه مد و فشن فعالیت می‌کنند، در استانبول به دنبال لوکیشن های عکاسی هستند. در اینجا برخی از جذاب‌ترین نقاط استانبول برای عکاسی را معرفی کرده‌ایم.
محله بی‌اوغلو
این محله به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول، یادگار امپراتوری عثمانی و یکی از پربازدید‌ترین مناطق گردشگری ترکیه است. بی‌اغلو یکی از زنده‌ترین مناطق استانبول است و گالری و موزه‌های بسیاری را در خود جای داده، پس ارزش دیدن را دارد. در این منطقه به خیابان استقلال، خیابان پِرا و برج گاتالا سر بزنید و قاب‌های درخشانی ثبت کنید.

تپه پیرلوتی
این تپه مرتفع به شهر زیبای استانبول مشرف است و به نام شاعر و‌ نویسنده مشهور فرانسوی شناخته می‌شود. با رفتن بر بالای این تپه می‌توانید قاب‌هایی زیبا از طلوع و‌ غروب خورشید با پس‌زمینه‌ استانبول داشته باشید. برای بالا رفتن از تپه می‌توانید از پله استفاده کنید یا سوار تله‌کابین شوید.

مسجد ایاصوفیه
بی‌گمان یکی از معروف‌ترین بناهای ترکیه مسجد ایاصوفیه است. عظمت و وسعت این بنا، زاویه‌ها و سوژه‌های نابی که در خود دارد آن را به لوکیشن محبوب عکاسان گردشگری ترکیه بدل کرده است. معماری باشکوه بیرونی و تزیینات داخل مسجد شما را به وجد خواهد آورد.

بازار بزرگ استانبول
بی‌گمان یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های عکاسی در استانبول، قاب‌های رنگارنگ اجتماعی از بازار بزرگ استانبول است. با حضور در آنجا وارد یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار‌های سرپوشیده جهان می‌شوید. اگر به عکاسی اجتماعی علاقمندید این فرصت را از دست ندهید.

پشت‌بام کوبه
در گذشته نزدیک بازار ادویه استانبول کافه‌ای کوچک قرار داشت که امروزه پشت‌بام آن به محل عکاسی تبدیل شده است. این لوکیشن چشم‌انداز حیرت‌انگیزی از شهر استانبول دارد و از قدیم تا به امروز جزو انتخاب‌های عکاسان بوده است. قالیچه‌های سنتی، کوسن‌های رنگی و تزییناتی در این مکان قرار داده شده تا توریست‌ها بتوانند قاب‌های زیبایی ثبت کنند.

محله فِنر و بالات
این محله ساختمان‌های قدیمیِ رنگارنگ دارد. با ساکنان رنگارنگ مسلمان، مسیحی و یهودی که در کنار هم زندگی می‌کنند. در این محله قاب‌های زیبایی از تنوع زیستی، مذهبی و معماری در فضای استانبولِ زمان عثمانی ثبت خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم به گالری‌ها و کافه‌های کوچکش سری بزنید و روی پله‌های رنگارنگش عکاسی کنید. بسیاری از اسم کافه های ترکیه که می‌شنوید، در این محله قرار گرفته‌اند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است