search
menu

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

[ پنهان کردن ]
معرفی کامل تفریحات زمستانی استانبول
جاهای دیدنی استانبول در زمستان
بیشتر افراد آغاز بهار یا تعطیلات تابستانی را بهترین زمان برای سفر می‌دانند و در مقابل تعداد گردشگرانی که در فصل زمستان به سفر می‌روند بسیار کاهش می‌یابد. دلیل آن هم این است که اغلب گردشگران فصل زمستان را به دلیل شرایط آب و هوایی حاکم در این فصل برای سفر مناسب نمی‌دانند. علیرغم این تصور کلی، سفر کردن در فصل زمستان مزایای زیادی دارد. اصلی‌ترین مزیت آن هم این است که به دلیل نرخ پایین خدمات گردشگری از جمله بلیط هواپیما ارزان، سفر در این فصل مقرون به صرفه است. در حقیقت سفر در زمستان هم می‌تواند به اندازه سفر در فصل‌های دیگر سال لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد فقط به شرط آنکه مقصد مناسبی برای سفر انتخاب کرده باشید.
شهر استانبول ترکیه از جمله بهترین گزینه‌ها برای سفرهای زمستانی به شمار می‌رود. این شهر خوش‌منظر که اغلب در طول تابستان پذیرای خیل عظیم گردشگران ایرانی است در فصل زمستان هم گزینه‌های مختلفی برای تفریح و بازدید اماکن گردشگری پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در این نوشتار قرار است ۱۵ تا از بهترین تفریحات استانبول در زمستان را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید این بار زمستان به استانبول سفر کنید با ما همراه شوید.

معرفی کامل تفریحات زمستانی استانبول


استانبول بزرگ‌ترین شهر در کشور پر گردشگر ترکیه است که نه‌تنها سفر به آن در فصل‌های پیک سفر یعنی تابستان و بهار لذت‌بخش است، در فصل زمستان نیز جذابیت‌های فراوانی به همراه دارد. اصلی‌ترین جذابیت سفر زمستانه استانبول هم این است که در این فصل از سال گردشگران با سفر به این مقصد جذاب گردشگری فرصت ایده‌الی برای تجربه تفریحات زمستانی استانبول بدست می‌آورند. این تفریحات شامل انواع فعالیت‌های سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی است که تقریبا برای هر گردشگر با هر نوع سلیقه‌ای سازگاری دارد. در این بخش از مطلب قرار است انواع مختلف این تفریحات را یک به یک به شما معرفی کنیم تا بتوانید بر حسب سلایق شخصی چند مورد از آنها را انتخاب کنید و زمان سفر به استانبول در زمستان با انجام آنها خاطره‌ای فراموش نشدنی در استانبول‌گردی خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

1. سورتمه سواری روی دریاچه چلیدر


دریاچه چلیدر یکی از زیبایی‌های طبیعی کشور ترکیه است که شهرت زیادی در میان اهالی ترکیه و همچنین گردشگران خارجی آن دارد. این دریاچه که در ناحیه شمال شرقی کشور ترکیه واقع شده است، به عنوان دومین دریاچه وسیع آب شیرین در منطقه آناتولی شرقی شناخته می‌شود. هرچند این دریاچه در خارج از استانبول و در محدوده استان اردهان قرار دارد اما به گردشگران تور استانبول در زمستان توصیه می‌شود حتما در زمان سفرشان به ترکیه برنامه‌ای ترتیب ببینند تا از این دریاچه تماشایی دیدن کنند. زیرا آب‌ این دریاچه بزرگ که در فصل تابستان محل تجمع گردشگران برای انجام ورزش‌های آبی تابستانی و قایق‌سواری است، با شروع فصل سرما و کاهش دما به‌سرعت یخ می‌زند.
گفتنی است دمای هوا در این منطقه در فصل زمستان به منفی ده درجه سانتی گراد هم می‌رسد و سطح یخ‌زده روی دریاچه ضخامتی برابر با ۲۵ سانتی متر پیدا می‌کند و این لایه ضخیم یخ در تمام طول فصل زمستان به همین صورت باقی می‌ماند. همین موقعیت منجر به ایجاد فضایی شده است تا گردشگران ترکیه در هر شهری هم که باشند برای لذت بردن از انجام تفریحات زمستانه به این منطقه بیایند. سورتمه سواری روی دریاچه چلیدر فعالیت محبوب و معروفی است که گردشگران در این منطقه به آن مشغول می شوند. علاوه بر آن در حوالی دریاچه دسته‌دسته گردشگران اتراق می‌کنند و با راه انداختن بساط پیک نیک فضای مفرحی را فراهم می‌کنند. افزون بر این، یک رستوران غذاهای دریایی هم در حوالی دریاچه قرار دارد که طعم غذاهای لذیذ آن این تفریح زمستانی را لذت‌بخش‌تر کرده است.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات


2. شهربازی سرپوشیده موی پارک


شهربازی یکی از تفریحاتی است که در هر فصلی از سال لذت بخش است. یکی از بهترین فعالیت‌هایی که در روزهای سرد استانبول می‌توان انجام داد رفتن به شهربازی‌ های استانبول مانند مرکز بازی سرپوشیده موی پارک است. در این شهربازی علاوه بر آن که از سرمای هوا و بارش‌های احتمالی برف یا باران در استانبول در امان می‌مانید، با انجام بازی‌ها و سرگرمی‌هایی که در آن مهیا شده است می‌توانید یک تجربه هیجان‌انگیز و به یادماندنی از سفر به استانبول در زمستان رقم بزنید.
این شهربازی در یکی از بهترین نقاط شهر استانبول و در مرکز خرید مال اف استانبول قرار گرفته است که فاصله آن تا میدان معروف تکسیم تنها ۲۰ کیلومتر است و دسترسی به آن برای گردشگران بسیار آسان است. گفتنی است این مجموعه تفریحی مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰۰ متر مربع دارد و در بخش‌های مختلف آن انواع سرگرمی‌ها و تفریحات برای افراد در سنین مختلف طراحی شده است. بازی‌های مخصوص کودکانی که در رده سنی چهار تا ده سال قرار دارند در طبقه اول این شهر بازی قرار گرفته است و طبقه دوم آن نیز به محل تفریح افراد در رده سنی بیش از ده سال اختصاص دارد. تونل وحشت، ترن‌های هوایی پر‌سرعت، محوطه ماشین‌سواری و مرکز بازی‌های الکترونیکی از جمله سرگرمی‌هایی هستند که برای آن دسته از گردشگرانی که به همراه اعضای خانواده خود سفر کرده‌اند بسیار دلچسب و خاطره‌انگیز است.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات


3.تماشای کل شهر از تله کابین استانبول


تله کابین سواری از تفریحات استانبول در زمستان به شمار می‌رود. تله کابین تپه پیر لوتی در محله ایوب یکی از معروف ترین تله کابین های استانبول است که می توانید از آن استفاده کنید. کابین های ۸ نفره آن کاملا ایمن است و از داخل آن می توانید منظره ای تماشایی و بی نظیر را ببینید. اگر به صورت دسته جمعی به استانبول سفر کرده باشید سوار شدن در تله کابین استانبول یکی از مهیج‌ترین گزینه‌ها در میان تفریحات زمستانی استانبول برای شما است.
گفتنی است که در ساخت فضای واگن‌ها از استانداردهای جهانی در سطح بالا بکارگیری شده است و از این رو گردشگران تور استانبول ارزان در زمستان می‌توانند با خیال راحت از انجام این تفریح جالب و مهیج لذت ببرند. افزون بر این بر فراز تپه خوش منظر پیر لوتی یک تراس دنج تعبیه شده است که گردشگران می‌توانند با قرار گرفتن بر آن، از طریق دوربین‌های ثابتی که در آنجا قرار دارد مناظر زیبای اطراف را تماشا کنند. علاوه بر آن یک کافی شاپ هم در حوالی تله کابین قرار دارد تا گردشگران بعد از یک تله کابین سواری خودشان را به یک نوشیدنی داغ در هوای سرد استانبول دعوت کنند.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

4.نوشیدن ثعلب یک تفریح زمستانی دیگر


در روزهای سرد زمستان هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی گرم و خوش‌طعم نمی‌تواند نشاط‌‌آور و دلپذیر باشد. گردشگرانی که به استانبول گردی در زمستان رفته‌اند نیز مزه کردن طعم یک نوشیدنی داغ می‌تواند آنها را حسابی سرحال بیاورد و به آن‌ها برای ادامه گشت و گذار در شهر انرژی مضاعفی بدهد. نوشیدنی ثعلب جزو نوشیدنی‌های گرم در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. این نوشیدنی همچنین از بهترین نوشیدنی‌های گرم کشور ترکیه است که ماده اصلی آن از گیاه ارکیده گرفته شده و تهیه آن در فصل زمستان در میان اهالی استانبول و دیگر شهرهای ترکیه بسیار رایج است. برای تهیه این نوشیدنی دانه‌های گیاه را با مقداری شیر داغ و کمی دارچین مخلوط می‌کنند و در نهایت با بکارگیری آرد، یک نوشیدنی غلیظ و خوشمزه درست می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر جزو گردشگران تور زمستان هستید در کافه‌ های استانبول، از امتحان کردن طعم لذیذ این نوشیدنی فوق العاده غافل نشوید.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

5.شکم‌گردی در محله ببک استانبول


فرقی ندارد در چه فصلی از سال به استانبول سفر کرده باشید، به هر حال شکم گردی از تفریحات محبوبی است که در هنگام سفر به استانبول به سختی می‌توان از خیر آن گذشت. با این حال در روزهای سرد که رفتن به خیابان‌ها و فضاهای روباز به سبب شرایط آب و هوایی کمی دشوار می‌شود، گشت و گذار در رستوران‌ها و کافه‌ها می‌تواند جزو تفریحات زمستانه استانبول باشد. در شهر استانبول کافه‌ها و رستوران‌های با کیفیت برای یک شکم‌گردی لذیذ و مفرح کم نیست؛ اما محله ببک استانبول از این منظر یکی از بهترین جاهایی است که می‌توان به آن رفت. این محله که جزو مناطق تاریخی شهر استانبول محسوب می‌شود در قدیم منطقه سکونت ماهی‌گیران یونانی بوده است و امروزه یکی از مناطق اعیان نشین و لوکس شهر استانبول به حساب می‌آید.
علاوه بر مجتمع‌های تجاری لوکسی که در این محله قرار دارند، انواع رستوران‌ها و کافی شاپ‌های شیک شهر استانبول نیز در این محله قرار دارند و به همین سبب هم هست که محله ببک را تحت عنوان بورس غذاهای ترکی در استانبول می‌شناسند. گفتنی است از غذاهای معروفی که در فصل زمستان می‌توانید در منو اغلب رستوران‌های استانبول در این محله آن را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید ماهی کبابی لوفر در ساحل ببک است.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

6.گشت و گذار و خرید در بازار بزرگ


اگر تجربه سفر به استانبول را داشته باشید، بی‌شک نام بازار بزرگ یا کاپالی چارشی را که از جاهای دیدنی معروف این شهری توریستی است شنیده‌اید. از آنجا که این بازار محوطه‌ای سرپوشیده دارد امکان بازارگردی به دور از سرمای زمستان را برای گردشگران فراهم می‌کند و از این رو این بازار سنتی در زمره جاهای دیدنی استانبول در زمستان قرار می‌گیرد. این بازار که در منطقه فاتیح استانبول قرار دارد، دارای پیشینه تاریخی طولانی است و تقریبا ۳۰۰۰ حجره مختلف در آن مشغول به عرضه انواع کالاها از جمله سوغات استانبول هستند. روزانه بطور متوسط بین ۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ نفر برای بازدید و خرید به این بازار سنتی و قدیمی تردد می‌کنند که بسیاری از آنها گردشگران خارجی استانبول هستند. قالیچه‌های سنتی، انواع محصولات چرمی، پارچه‌های ترک، اشیاء عتیقه و تزیینی، انواع پوشاک و خوراکی‌ها از جمله معروف‌ترین اجناسی هستند که در مغازه‌های این بازار به فروش می‌رسند.
گفتنی است علیرغم آنکه ازدحام جمعیت در راسته‌های مختلف بازار همواره در طول سال بسیار زیاد است با این حال در فصل زمستان کمی از خیل بازدیدکنندگان کمتر شده و همین موضوع باعث می‌شود تا گردشگران بتوانند به راحتی و به دور از شلوغی بیش از حد بازار به خرید کردن و گشت و گذار در بازار مشغول شوند. اگر به این بازار رفتید یادتان باشد که کافه‌ها و رستوران‌های آن را حتما امتحان کنید زیرا غذاها و نوشیدنی‌هایی که در آنها طبخ می‌شوند طعم و مزه خاص خود را دارند و بازارگردی را دلچسب‌تر می‌کنند.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

7.بالن سواری در منطقه کاپادوکیا


کاپادوکیا نام یک منطقه توریستی و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که در فاصله ۷۵۰ کیلومتری از شهر استانبول قرار گرفته است. این منطقه گردشگری که محبوبیت خود در میان گردشگران تور استانبول را بیشتر مدیون طبیعت بکر و تماشایی خود است، ارتفاعات زیبای آن شهرت خاصی دارد. این ارتفاعات در واقع در گذشته در اثر فوران آتش‌فشان‌های فعال ایجاد شده‌اند و شکل و شمایل منحصر به فردی دارند و اگر از فاصله دور به آن‌ها نگاه کنید درست شبیه یک تصویر نقاشی‌شده از کوهستان‌های چشم‌نواز به نظر می‌رسند.
گذشته از طبیعت خارق‌العاده‌ای که در این منطقه وجود دارد، بالن سواری از جمله فعالیت‌های تفریحی است که سال‌های سال است که در این منطقه به آن پرداخته می‌شود. علاقمندان به بالن سواری در ارتفاعات تجمع می کنند و بر بالن‌های رنگارنگ سوار می‌شوند و از تماشای مناظر در حوالی کوه‌ها لذت می‌برند. اگر شما هم به این کار هیجان انگیز علاقمند هستید حتما آن را در لیست تفریحات زمستانی استانبول قرار دهید. گفتنی است علاوه بر بالن سواری در منطقه کاپادوکیا می‌توانید بازدید از اماکن گردشگری معروف دیگری که در این منطقه قرار دارند نیز دیدن کنید. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم قبل از آنکه اقدام به تهیه بلیط برای بالن سواری کنید حتما شرایط جوی منطقه را بررسی کنید زیرا با وجود آنکه در فصل زمستان برنامه بالن سواری برقرار است اما در برخی روزها و در شرایط نامساعد احتمال لغو موقت برنامه وجود دارد.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

8.کافه گردی و نوشیدن قهوه ترک در خیابان‌های استانبول


کافه‌گردی از جمله تفریحات محبوب گردشگران در استانبول است که در همه فصل‌های سال هم طرفدار دارد. با این حال وقتی بطور خاص از تفریحات استانبول در زمستان صحبت می‌کنیم این مورد را می‌توانیم یکی از بهترین انتخاب‌ها بدانیم. دلیل آن هم این است که معمولا بیشتر کافه‌ها دارای سالن‌های پذیرایی با فضای سرپوشیده هستند و همین امر موجب می‌شود تا در روزهای سرد زمستان کافه‌ها به مکانی دنج برای دور ماندن از سرمای سخت بیرون تبدیل شوند. علاوه بر آن در منوی اغلب کافه‌ها نیز نوشیدنی‌های گرم و لذیذی وجود دارد که طعم و مزه داغ آنها سرمای زمستان را کمرنگ می‌کند و احساس خوشایندی می‌دهد.
برای کافه گردی در استانبول نیاز ندارید که به منطقه یا محله خاصی از شهر بروید زیرا اگر در مناطق مرکزی شهر و یا نقاط توریستی شهر باشید گزینه‌های فراوانی برای این کار وجود دارد که به راحتی می‌توانید بر حسب سلیقه شخصی خودتان و محل اقامت خود یکی از آنها را انتخاب کنید. با این حال اگر دوست دارید برای مزه کردن طعم قهوه ترک به معروف‌ترین کافه‌های استانبول از جمله دریپ کافیست، کافه پترا روستینگ، کافه آکالی یا کافه موک استانبول بروید. همگی این کافه‌ها علاوه بر کیفیت خوبی که در سرویس‌دهی و میزبانی دارند دارای فضایی با دکوراسیون جذاب و منحصر به فردی هستند که تجربه امتحان کردن نوشیدنی‌های تازه را دلچسب‌تر می‌کنند.

9.شرکت در فستیوال‌های زمستانی


با آغاز فصل زمستان برگزاری فستیوال‌های زمستانی نیز در اغلب شهرهای بزرگ گردشگری در سرتاسر دنیا شروع می‌شود. شهر استانبول نیز با برپایی فستیوال‌های زمستانی مخصوص خود به استقبال از آخرین فصل سال می‌رود. در استانبول نیز جشنواره‌های خیابانی با اجرای موسیقی، فضای شهر را از حالت یخ‌زدگی زمستان خارج می‌کنند و شادی و نشاط زیادی به همراه دارند. برای شرکت در این فستیوال‌ها فقط کافی است در ماه نوامبر به استانبول سفر کنید؛ زیرا در این ماه در نقاط اصلی شهر و همچنین مراکز تجاری شهر جشنواره‌ها و فستیوال‌های زمستانی متعددی برگزار می‌شوند که حضور در آن‌ها می‌تواند خاطره‌ای منحصر به فرد رقم بزند.
علاوه بر کاروان‌هایی که با برپایی جشن‌های خیابانی در استانبول فضای سرد زمستان را به محیطی شاد و دلپذیر تبدیل می‌کنند، فستیوال غذاشناسی استانبول نیز از جمله جشنواره‌هایی است که بطور تخصصی به معرفی انواع غذاهای محلی ترکی می‌پردازد و در طول ماه نوامبر یعنی اواسط زمستان برگزار می‌شود. بنابراین اگر به جشنواره‌های خوراکی علاقمندید یادتان باشد که شرکت در این فستیوال را در سفر به استانبول ترکیه در زمستان از قلم نیندازید.
جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

10.اسکی‌سواری در پیست‌های استانبول


برای آن دسته از گردشگران تور استانبول در زمستان که به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز هستند پیست اسکی استانبول گزینه ایده‌آلی است. در حقیقت ورزش اسکی در شکل اولیه خود بیشتر به عنوان شیوه‌ای برای تردد در مناطق برفی بکار گرفته می‌شد و از این رو اغلب در مناطق سردسیر و کشورهای شمال اروپا به سبب شرایط اقلیمی خاصی که در آنها حاکم بود انجام می‌شد.
امروزه اسکی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های زمستانی است که برخی از افراد به عنوان یک ورزش حرفه‌ای به آن مشغولند و بسیاری دیگر نیز از انجام آن به عنوان یک سرگرمی جالب و تفریحی در فصل سرد سال لذت می‌برند. سفر در زمستان به استانبول نیز این فرصت استثنایی را فراهم می‌کند تا با انجام اسکی هیجان بیشتری به سفر زمستانه خود بدهید. بنابراین اگر می‌خواهید برای این کار به بهترین پیست‌های اسکی استانبول بروید ادامه مطلب را دنبال کنید تا این پیست‌ها را به شما معرفی کنیم.

پیست اسکی کارتپه استانبول
برای دوستداران ورزش اسکی در کشور ترکیه پیست اسکی کارتپه استانبول یک بهشت زمستانی است. علاوه بر آن برای گردشگران تور زمستانی استانبول که برای انجام تفریحات زمستانی به این شهر سفر می‌کنند نیز این پیست اسکی گزینه اول در میان پیست‌های اسکی این شهر گردشگری است. این پیست اسکی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از ارتفاعات زیبای ناحیه جنوب شرقی استانبول قرار دارد و علیرغم آنکه سابقه فعالیت طولانی ندارد و جزو پیست‌های تازه تاسیس شهر است اما تجهیزات و امکانات به روز آن منجر شده است تا در رده پیست‌های محبوب این شهر قرار بگیرد.
مسیر پیست روی پستی و بلندی‌های کوهی به نام کارتپه است و ارتفاع آن چیزی نزدیک به ۱۶۵۰ متر تخمین زده شده است. این پیست از مسیرهای جداگانه برای اسکی‌سواران حرفه‌ای و همچنین مسیر اسکی برای افرادی که مهارت کمتری برای اسکی رو برف دارند تشکیل شده است. اطراف مسیر اسکی درختان زیبای فندق به چشم می خورند که زیبایی مناظر زمستانی اطراف را دو چندان کرده است. افزون بر محوطه‌ای که برای انجام تفریحات زمستانی استانبول در این پیست تعیین شده است، یک مرکز آموزش اسکی نیز در این مجموعه قرار دارد. گفتنی است از امکانات این مجموعه تفریحی می‌توان به آسانسور، فروشگاه لوازم تخصصی اسکی و تله اسکی اشاره کرد. بعلاوه به دلیل تجمع گردشگران خارجی در این منطقه تعداد زیادی هتل و رستوران نیز در حوالی محل پیست قرار دارد که بر جذابیت این پیست برای گردشگران افزوده است.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات



ـ پیست اسکی اولوداغ استانبول
پیست اسکی اولوداغ در جنوب غربی شهر بورسای قرار دارد و از پرطرفدارترین و وسیع‌ترین پیست‌های اسکی در کشور ترکیه بشمار می‌رود. فاصله این پیست تا شهر استانبول حدود سه ساعت رانندگی است و از آنجا که نزدیک‌ترین پیست اسکی به استانبول محسوب می‌شود، در طول فصل زمستان خیل گردشگران تور استانبول برای انجام این ورزش زمستانی محبوب به منطقه اولوداغ می‌آیند.
مسیر اصلی پیست مابین بلندترین ارتفاعات آناتولی غربی قرار گرفته است و حجم برف در روزهای زمستانی در این منطقه به حدود سه متر می‌رسد. مناظر درختان جنگلی اطراف ارتفاعات نیز زیبایی خیره‌کننده‌ای به محوطه پیست اسکی بخشیده است. گفتنی است درختان این منطقه در زمره مناطق جنگلی حفاظت‌شده قرار می‌گیرند و از این منظر این منطقه از نظر حفظ پوشش‌های گیاهی نادر اهمیت ویژه‌ای دارد.


جاهای دیدنی استانبول در زمستان


با شروع فصل زمستان بازار انجام سرگرمی‌ها و ورزش‌های زمستانی هم داغ می‌شود و بسیاری از گردشگران استانبول که این فصل از سال را برای سفر انتخاب کرده‌اند نیز تمایل دارند تا در طول سفرشان بیشتر به تفریحات زمستانه استانبول مشغول شوند. با این حال با توجه به کاهش خیل عظیم گردشگران استانبول در فصل زمستان، دسته دیگری از گردشگران هم هستند که ترجیح می‌دهند تا این فرصت را غنیمت بدانند و به دور از ازدحام بیش از اندازه گردشگران در شهر به بازدید از جاهای دیدنی استانبول بروند. با این حال به سبب شرایط آب و هوایی استانبول در این بازه زمانی و همچنین رو باز رودن اغلب مکان‌های گردشگری امکان بازدید از همه آنها به راحتی مهیا نیست. بنابراین اگر شما هم به زودی قرار است سفر به استانبول در زمستان را تجربه کنید این بخش از مطلب را به دقت مطالعه کنید زیرا در این قسمت می‌خواهیم به جاهای دیدنی استانبول در زمستان بپردازیم.

بازدید از کاخ سر‍وشیده توپکاپی استانبول


در سرمای زمستان، بودن در یک محیط گرم و در عین حال تماشایی برای هرکسی بسیار لذت بخش خواهد بود. کاخ توپکاپی یکی از این محیط ها است. این کاخ قدیمی که در شهر استانبول واقع شده در واقع یک قصر عظیم و با شکوه با معماری دوره عثمانی است.
درباره پیشینه این بنا باید گفت این کاخ جزو بناهای دوره حکمرانی عثمانی‌ها در ترکیه است و از کهن‌ترین کاخ‌های جهان محسوب می‌شود که در منطقه تاریخی مشهور سلطان احمد بنا شده است. این بنا در طول تاریخ محل زندگی و حکمرانی بسیاری از پادشاهان عثمانی بوده است و از آنجا که در دوره‌های مختلف بازسازی‌ها و تغییرات معماری فراوانی در آن انجام شده است سبک معماری آن نیز ترکیبی است از سبک‌های مختلف معماری مانند سبک معماری اسلامی و معماری اروپایی. گفتنی است این کاخ مساحت وسیعی دارد و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است اما در مجموع چند بخش اصلی دارد که شامل حیاط‌های محوطه بیرونی، کاخ درونی، کاخ بیرونی و حرمسرا می‌شود. هرچند باغ‌ها و آبنماهای فضای بیرونی کاخ در فصل بهار بسیار زیبا است اما در زمستان نیز چهره برفی فضای بیرونی کاخ همچنان زیبایی خود را حفظ می‌کند.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

بازدید از برج گالاتا


برج گالاتا از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول بشمار می‌رود که بازدید از آن برای گردشگرانی که قرار است به استانبول گردی در زمستان بروند توصیه می‌شود. این برج از اماکن به جا مانده از دوران امپراطوری بیزانس در ترکیه است و در منطقه معروف استانبول به نام شاخ طلایی یعنی همان جایی که نقطه مرزبندی میان قسمت آسیایی و اروپایی استانبول تلقی می شود، قرار گرفته است.
بنای برج گالاتا در سال ۱۳۸۴ میلادی بنا شده است. گفتنی است در گذشته از این برج به عنوان یک سازه دیده‌بانی استفاده می‌شد و در دوره‌ای طولانی نیز نام آن برج مسیح بود که بعدها به برج گالاتا تغییر نام داد و تا امروز هم با همین نام شناخته می‌شود. بنای این برج مرتفع پس از ساخت اولیه آن مورد بازسازی قرار گرفت و در شکل جدید آن از مصالح سنگ جهت مقاوم‌سازی بنا استفاده شد. امروزه استحکام و مقاومت سازه برج علیرغم بلایای طبیعی نظیر زلزله همچنان به قوت گذشته خود باقی است. از آنجا که ارتفاع این برج تقریبا ۶۷ متر است در شمار سازه‌ها و ساختمان‌های بلند استانبول قرار دارد و با رفتن به مرتفع‌ترین بخش آن می‌توان به یک نمای کلی از مناظر شهری اطراف دسترسی پیدا کرد.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات


مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی (Blue Mosque)


در لیست اماکن تاریخی استانبول مسجد سلطان احمد یکی از دیدنی ترین مکان ها است. این بنای زیبا در زمان سلطان احمد و به دستور خود او ساخته شده است. شهرت این بنا به دلیل رنگ آبی کاشی‌های آن است به همین دلیل به آن مسجد آبی هم می گویند.
مسجد آبی استانبول شامل گنبدی منحنی‌شکل بوده که شش مناره ی بلند و زیبا دارد. مسجد سلطان احمد از قدیم مورد توجه بوده و به عنوان مرکز قسطنطنیه شناخته می‌شده. امروزه می‌توانید برای بازدید و عبادت به این مکان تاریخی مراجعه کنید. همچنین مقبره سلطان احمد نیز در همین مکان و در قسمت شمالی بنا واقع شده است که می توانید از آن بازدید کنید.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات

بازدید از حمام های ترکی


در گذشته مردم در سرزمین‌های گوناگون سبک زندگی یکجانشینی نداشتند و اغلب برای استحمام روزانه خود از منابع طبیعی یعنی همان رودها و رودخانه‌هایی که در طبیعت وجود داشتند استفاده می‌کردند. رفته رفته با تغییر سبک زندگی و پیشرفت زندگی‌های شهری مکان‌های معینی برای این کار مد نظر گرفته شد تا افرادی که برای استحمام به آن می‌روند بتوانند با حفظ حریم شخصی خود به نظافت مشغول شوند.
کشور ترکیه نیز حمام‌های قدیمی و سنتی زیادی دارد که امروزه به یکی از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی گردشگری تبدیل شده‌اند. از این رو بازدید از حمام‌های ترکی از بهترین گزینه‌ها در جاهای دیدنی استانبول در زمستان بشمار می‌رود. زیرا بطور کلی فضای اصلی حمام‌ها سر پوشیده است و گردشگران فارغ از شرایط جوی استانبول در طول فصل زمستان می‌توانند به‌راحتی از این مکان‌های تاریخی جالب دیدن کنند. حمام‌های ترکی در شهر استانبول کم نیستند اما از میان آنها می‌توان از حمام کادیرگا، حمام گالاتاسرای، حمام کلیج علی پاشا، حمام چال اوغلو و حمام خرم سلطان ایاصوفیه به عنوان معروف‌ترین‌ها نام برد. گفتنی است در بیشتر این حمام‌ها دو قسمت مجزا برای ورودی بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است و امکان استحمام برای گردشگران در اغلب آن‌ها نیز وجود دارد.

بازدید از مسجد و موزه ایاصوفیه


مسجد و موزه ایاصوفیه از شناخته شده‌ترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی استانبول است که بازدید از آن در سفر زمستانه به استانبول نیز به شدت توصیه می‌شود. بنای اصلی در میدان ایاصوفیه واقع در محله تاریخی سلطان احمد قرار گرفته است. این بنا در حدود سال ۳۶۰ میلادی و در زمان امپراتوری بیزانس احداث شد. در آن زمان این بنای با شکوه یک کلیسای جامع بود که در دوران عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شد و در زمان آتاتورک این بنا به عنوان یک موزه مطرح شد. به همین دلیل هم هست که امروزه برخی افراد این بنای تاریخی را تحت عنوان موزه ایاصوفیه و برخی دیگر با عنوان مسجد ایاصوفیه می‌شناسند.
علاوه براین، تغییر کاربری‌های متعدد بنا در طول تاریخ منجر شده‌ است تا بنا که در شکل ظاهری خود مسجدی با گند و مناره است از طراحی‌های داخلی کلیساها بهرمند شوند و همین ترکیب جالب در نهایت از این جاذبه گردشگری یک بنای متمایز و جالب توجه ساخته است. گفتنی است که ماهرترین معماران رومی این بنا را طراحی کرده‌اند و از این رو نقطه قوت این بنا را می توان معماری چشمگیر و خیره‌کننده آن دانست. چنانچه قصد دارید در برنامه خود برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول در زمستان از این بنای ارزشمند دیدن کنید به خاطر داشته باشید که برای ورود به این مکان مذهبی لازم است تا از قوانینی که در زمینه نحوه پوشش تعیین شده است اطلاع داشته باشید. نکته دیگری که خوب است به خاطر داشته باشید این است که عکاسی از این جاذبه تماشایی ممنوع است مگر آنکه برای این کار مجوز داشته باشید.
جاهای دیدنی استانبول در زمستان + تفریحات


سخن آخر
به دلیل تعداد کم گردشگران در زمستان و مناسب بودن هزینه رزرو هتل استانبول و بلیط هواپیما، این فصل یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت به استانبول است. شاید محدودیت‌هایی برای بعضی از تفریحات داشته باشید؛ اما تعدد و تنوع تفریحات در این شهر آنقدر بالا بوده که مطمئن باشید در زمستان هم بیکار نمی‌مانید. علاوه بر تفریحاتی که ذکر کردیم پیاده‌روی در کنار تنگه بسفر و نوشیدن قهوه در کافه‌ها و کافی شاپ های استانبول و بازدید از سایر بناهای تاریخی آن قطعا می‌تواند سفری تکرارنشدنی برای شما رقم بزند.




فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است