search
menu

لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

[ پنهان کردن ]
مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول
بازار محمود پاشا استانبول
مرکز خرید جواهر استانبول
گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول؛ ارزانترین مرکز خرید لباس در استانبول
بازار بشیکتاش استانبول
پاساژ اطلس استانبول
بازار زنان استانبول
سه شنبه بازار کادیکوی استانبول
پاساژ ترکوز استانبول
بازار آراستا استانبول
بازار مصری ها استانبول
بازار لاله لی استانبول
مرکز خرید آکسارای استانبول
مرکز خرید فروم استانبول
بازار کتاب بایزید استانبول
مرکز خرید ویاپورت مارینا استانبول
مرکز خرید استانبول مال
مرکز خرید ونیزیا استانبول
مرکز خرید ترکوز استانبول
مرکز خرید اوزدلیک پارک
بازار خیابان‌ تحتکاله استانبول
مرکز خرید آکمرکز استانبول
مرکز خرید الیویوم
مرکز خرید اپتیموم
چند نکته درباره پاساژ گردی در استانبول
ترکیه از مقاصد پرطرفدار در میان گردشگران ایرانی است. شهرهای گردشگری زیادی در این کشور وجود دارند که بازدید هر کدام از آنها جذابیت خاص خود را دارد اما بی‌تردید شهر استانبول جزو اولویت‌های اول هر گردشگر است به ویژه اگر قرار باشد برای اولین بار به کشور ترکیه سفر کند. از بازدید جاذبه‌های منحصر به فرد استانبول که بگذریم خرید کردن در شهر توریستی استانبول بسیار لذت بخش است و از این رو دیگر بخش ثابتی از برنامه‌های گردشگران است. مراکز خرید و بازارهای ارزان استانبول از مقاصد اصلی و مهم گردشگری ایرانیان در کشور ترکیه به شمار می‌روند. بخشی از زمان هم‌وطنانی که به ترکیه سفر می‌کنند، صرف گشت‌وگذار در مراکز خرید استانبول می‌شود تا از تخفیف‌های فوق‌العاده برندهای پوشاک و عطر و اکسسوری و لوازم‌آرایشی و بهداشتی و شکلات و لوازم‌خانگی و وسایل دیجیتالی، بهره‌مند شوند.
برای خرید در استانبول گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد از پاساژها و مجتمع‌های تجاری لوکس گرفته تا بازارهای محلی و مراکز خرید ارزان قیمت. مسلما برای گردشگران تور استانبول پیدا کردن مجتمع‌های تجاری لوکس چندان دشوار نیست زیرا به محض ورود به شهر تنها با کمی پرس و جو می‌توان به تعداد بسیاری از آنها دسترسی پیدا کرد. با این حال پیدا کردن بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول در میان انبوهی از مراکز تجاری به این آسانی نیست.
اطلاع از مراکز خرید و بازارهای ارزان استانبول می‌تواند راهنمای خوبی برای ایرانیان استانبول گرد باشد تا در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنند. به همین سبب تصمیم داریم تا در ادامه به معرفی این مراکز خرید در شهر استانبول بپردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید در سفر بعدیتان به این شهر چشم‌نواز با خرید بلیط هواپیما استانبول و بعد از یک استانبول‌گردی دلچسب یک خرید اقتصادی و لذت‌بخش داشته باشید با ما همراه شوید.
با گردشگری سفرمارکت در بهترین و ارزانترین مرکز خرید لباس در استانبول همراه ما باشید.
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول


اگر از گردشگران همیشگی تور استانبول باشید بعید است که نام خیابان استقلال به گوشتان نخورده باشد. شهرت این خیابان در میان گردشگران خارجی بیشتر به سبب تجمع فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوعی است که در آن قرار گرفته‌اند. مرکز خرید بی اغلو ایش استانبول (Beyoglu Is Merkezi) نیز در ردیف فروشگاه‌ها و مغازه‌های این خیابان قرار گرفته است. بنای این مرکز خرید چهار طبقه دارد و از نظر ساخت قدیمی محسوب می‌شود. در مرکز خبری از ویترین‌های چشم‌گیر و نمای لوکس مراکز خرید مدرن نیست اما ارزان بودن اجناس آن منجر شده است تا علاوه بر اهالی استانبول بسیاری از گردشگران خارجی نیز این مرکز را برای خرید انتخاب کنند. انواع اکسسوری‌ها، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف، کفش، لوازم منزل، اجناس تزئینی و پوشاک از جمله اجناسی هستند که به وفور در مغازه‌های این مرکز یافت می‌شوند. لازم به ذکر است از آنجا که قیمت اجناس در مغازه‌های این مرکز بسیار ارزان هستند مسلما نمی‌توان انتظار خرید از همه برندهای درجه یک و معروف با چنین قیمت‌هایی را داشت. با این حال برخی برندهای بین المللی نیز در این مرکز شعبه دارند و در مجموع کیفیت اجناس در این مرکز خرید مطلوب ارزیابی می‌شوند. این مکان از پرطرفدارترین مراکز خرید استانبول خصوصاً برای کسانی است که می‌خواهند لباس ارزان‌قیمت تهیه کنند. مرکز خرید بی اوغلو در میدان تقسیم، ابتدای خیابان استانبول قرار دارد. جالب است بدانید که مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول یکی از ارزان‌ترین مراکز فروش پوشاک در شهر استانبول است. شما می‌توانید تمامی اجناس موردنظر خود را با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید. انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی، انواع زیورآلات را از برندهای معروف بین‌المللی مانند منگو، زارا، اچ اند ام، کوتون ، ال ۳۰ وایکیکی، آدیداس، گوچی، نایک، دفکتو و دیگر برندها با ارزان‌ترین قیمت در مرکز خرید بی اوغلو نمایندگی فروش دارند. برای رفتن به مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول شما می‌توانید از میدان تقسیم سوار تراموا شوید و تنها بعد از چند دقیقه به مرکز خرید بی اوغلو برسید. مرکز خرید بی اوغلو مکانی قدیمی است. اما اگر شما جزو افرادی هستید که برندهای لوکس علاقه دارند؛ بهتر است بدانید که مرکز خرید بی اوغلو استانبول جای مناسبی برای خرید شما نیست.
ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب
نشانی: استانبول، محله تام تام، خیابان استقلال
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

بازار محمود پاشا استانبول


اگر از اهالی استانبول درباره مکانی برای خرید ارزان سوال کنید حتما یکی از گزینه‌هایی که به شما پیشنهاد می‌کنند بازار محمود پاشا استانبول (Mahmutpasha Bazaar) خواهد بود. این بازار در حقیقت شامل یک خیابان نسبتا طولانی با همین نام است که در منطقه فاتح و در نزدیکی بازار بزرگ استانبول و همچنین چند جاذبه دیدنی معروف از جمله حمام و مسجد محمود پاشا قرار گرفته است. بیش از ۲۵۰ مغازه‌ و بوتیک‌ لباس در هر دو سمت این خیابان قرار گرفته‌اند که در آنها می‌توان انواع پوشاک بچگانه و بزرگسال و همچنین انواع اثباب و اساسیه منزل را خریداری کرد. از آنجا که اهالی استانبول از هر نقطه شهر برای خرید عمده و ارزان لباس و یا خرید جهیزیه عروس به این بازار مراجعه می‌کنند هر زمان که به این بازار بروید با خیل عظیمی از افرادی که در خیابان تردد دارند مواجه خواهید شد و تقریبا هیچ زمان خلوتی در این بازار پیدا نمی‌شود. اجناس مغازه‌ها نیز به دلیل قیمت ارزانی که دارند اغلب به سرعت به فروش می رسند و کمتر کالایی است که برای مدت طولانی در قفسه مغازه‌ها باقی مانده باشد.
نشانی: استانبول، منطقه فاتح، خیابان محمود پاشا

مرکز خرید جواهر استانبول


مرکز خرید جواهر استانبول (Istanbul Cevahir Shopping mall) از جمله شناخته‌شده‌ترین و وسیع‌ترین مراکز خرید مدرن در کشور ترکیه است. این مرکز خرید که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ میلادی شروع کرده است نوعی مرکز تجاری تفریحی محسوب می‌شود. از این رو علاوه بر۳۴۳ باب فروشگاه مختلفی که در آن دایر است امکانات تفریحی و سرگرم‌کننده متعددی را در خود جای داده است. از جمله این امکانات می‌توان به محوطه بازی گلف، شهربازی سرپوشیده، پردیس سینمایی، کافی شاپ و رستوران اشاره کرد. گفتنی است معماری و طراحی فضای داخلی این مرکز تجاری تفریحی فوق العاده جذاب و تا حد زیادی لوکس است. از این رو آن دسته از افرادی که با این مرکز خرید آشنا نیستند و همچنین بسیاری از گردشگران تور استانبول تصور می‌کنند اجناس این مرکز احتمالا گران قیمت هستند. در حالی که اگر در زمان حراج‌های آخر فصل به این مرکز خرید بروید می‌توانید انواع اجناس به ویژه پوشاک از برندهای مطرح بین المللی را با تخفیف‌های باورنکردنی بخرید. به همین دلیل هم هست که برای اهالی استانبول این مجموعه در زمره مراکز خرید ارزان استانبول محسوب می‌شود.
ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب
نشانی: استانبول، منطقه اروپایی شیشلی، محله ماییس، خیابان بیوک دره
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول؛ ارزانترین مرکز خرید لباس در استانبول


مسلما برای بازارگردی در استانبول گزینه‌های بسیاری وجود دارد اما بازار بزرگ استانبول که به آن گرند بازار (Grand Bazaar) هم می‌گویند را به چند دلیل می‌توان یکی از بهترین‌ها دانست. این بازار از جمله اولین بازارهای سنتی و تاریخی سرپوشیده در تمام دنیا است و از این رو در شمار جاهای دیدنی استانبول قرار می‌گیرد و حتی اگر اهل خرید نباشید باز هم بازدید از آن در طول سفرتان به استانبول خالی از لطف نخواهد بود. گذشته از آن تنوع اجناس و کالاهایی که در این بازار به فروش می‌رسند بسیار گسترده است به ویژه اگر به دنبال خرید سوغات استانبول باشید. انواع زیورآلات، کفش، کیف، پوشاک، جواهر، انواع تنقلات، ادویه‌ها، لوازم عتیقه، لوازم آرایشی، قالیچه، صنایع دستی ترکیه، لوازم تزئینی و پارچه از جمله نمونه اجناسی هستند که در مغازه‌های این بازار عرضه می‌شوند. از همه اینها که بگذریم قیمت اجناس این بازار بسیار ارزان‌تر از مراکز خرید لوکس استانبول است و این همان چیزی است که باعث می‌شود علاوه بر خیل عظیمی از توریست‌های خارجی که برای بازدید این بازار تاریخی به آن تردد می‌کنند اهالی استانبول نیز به طور مرتب به این بازار مراجعه کنند.
ساعت‌های کاری: همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۷ شب
نشانی: استانبول، منطقه فاتح، محله بایزید

بازار بشیکتاش استانبول


برای اغلب اهالی استانبول خرید در بازارچه‌های منطقه بشیکتاش استانبول بسیار جذاب است زیرا اجناسی که در بازارچه‌های این منطقه به فروش می‌رسند قیمت فوق العاده ارزانی دارند. با این حال اغلب گردشگران خارجی از وجود این بازار اطلاع ندارند. یکی از پر ازدحام‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای این منطقه شنبه بازار بشیکتاش (Besiktas Market) است. این بازار هر هفته در محوطه یک پارکینگ طبقاتی قدیمی بر پا می‌شود. در طبقه اول انواع خوراکی‌ها از جمله میوه، سبزی و ماهی تازه عرضه می‌شود و طبقه دوم بازار نیز به انواع دیگر اجناس از جمله پوشاک و لوازم خانگی اختصاص دارد. گفتنی است پوشاکی که در این بخش از بازار عرضه می‌شود از دو نوع هستند اول پوشاک نو و ارزان قیمت و دوم پوشاک دست دوم. با قیمت فوق العاده‌ای که پوشاک این بازارچه دارد نمی توان انتظار خرید از برترین و مشهورترین برندهای لباس را داشت با این حال با در نظر گرفتن هزینه‌ای که برای خرید این لباس‌ها پرداخت می‌شود می‌توان گفت کیفیت این لباس‌ها در مجموع خوب هستند.
ساعت‌های کاری: روزهای شنبه از زمان طلوع خورشید تا قبل از تاریکی غروب
نشانی: استانبول، منطقه بشیکتاش، خیابان نوزتیه
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

پاساژ اطلس استانبول


وقتی صحبت از خرید در استانبول می‌شود معمولا خیابان استقلال جزو اولین گزینه‌هایی است که به ذهن خطور می‌کند. این خیابان پر جنب و جوش و طولانی پر است از انواع بوتیک‌ها، پاساژها و فروشگاه‌هایی که ویترین‌های رنگارنگشان هر رهگذری را ترغیب به خرید می‌کند. در این بین پاساژ اطلس استانبول (Atlas Pasaji) یکی از قدیمی‌ترین پاساژهایی است که در این خیابان قرار دارد. این پاساژ در دهه ۱۸۷۰ میلادی افتتاح شد و از این رو سبک و سیاق معماری داخلی پاساژ سنتی و قدیمی است. علیرغم ظاهر قدیمی پاساژ مغازه‌هایی که در آن قرار دارند اجناس به روز و متنوعی عرضه می‌کنند. این پاساژ بیشتر به دلیل عرضه اجناس به ویژه انواع پوشاک با کیفت مناسب با قیمت مقرون به صرفه و ارزان همیشه پر مشتری و شلوغ است. گفتنی است در ورودی پاساژ که به تازگی مرمت و بازسازی شده است یک سالن سینمایی هم وجود دارد که خریداران بعد از اتمام خرید می‌توانند جهت سرگرمی در آن به تماشای فیلم بنشینند.
ساعت‌های کاری: روزهای جمعه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب و روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ شب
نشانی: استانبول، خیابان استقلال، پلاک ۱۳۱
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

بازار زنان استانبول


بازار زنان استانبول (Women’s Bazaar) نیز از جمله بازارهای ارزان این شهر گردشگری است که بسیاری از گردشگران خارجی از وجود آن بی‌خبرند. این بازار در منطقه فاتح قرار دارد و دلیل نام‌گذاری آن به بازار زنان نیز این است که در گذشته زنان خانه‌دار لوازم دست ساز و محصولات اورگانیک که در منازل خود پرورش داده بودن را برای فروش به این منطقه می‌آورند و از این طریق به درآمد خانه کمک می‌کردند. امروزه همچنان این بازار برقرار است و علاوه بر زنان مردان فروشنده نیز در آن مشغول به کار هستند. این بازار یکی از مراکزی است که اهالی بومی برای خرید روزانه انواع میوه تازه و خوراکی‌های محلی به آن مراجعه می‌کنند. عسل‌های بومی و طبیعی، آجیل و میوه‌های خشک‌شده از جمله محصولات پرفروش این بازار هستند. گفتنی است قصابی‌ها و رستوران‌های محلی زیادی در حوالی بازار وجود دارند و طعم و مزه غذاهای آنها بسیار خاص و به یادماندنی است. بنابراین اگر جزو گردشگران تور استانبول هستید و می‌خواهید از نزدیک با معاشرت و سبک زندگی اهالی بومی آشنا شوید و یا تمایل دارید تا در طول سفرتان دست به آشپزی بزنید و به دنبال یک بازار محلی روزانه با قیمت‌های ارزان هستید به نظر می‌رسد که این بازار می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.
ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸ شب
نشانی: استانبول، منطقه فاتح، محله زیرک

سه شنبه بازار کادیکوی استانبول


بطور کلی منطقه کادیکوی به عنوان یک منطقه خرید ارزان در استانبول شناخته می‌شود. در این منطقه بازارهای محلی و پاساژهای بسیاری وجود دارند که کالاهای متنوع را با قیمتی مقرون به صرفه می‌فروشند. یکی از معروف‌ترین این بازارها هم سه شنبه بازار کادیکوی (Tuesday Kadikoy Market) است که در محله حسن پاشا قرار دارد. در این بازار می‌توان انواع کالاها را با قیمت بسیار ارزان در مقایسه با مراکز خرید استانبول خریداری کرد. تنوع اجناس در این بازار بسیار گسترده است اما انواع پوشاک،منسوجات، اسباب و اثاثیه منزل و لوازم تزیینی از جمله اجناسی هستند که در غرفه های این بازار به وفور پیدا می‌شوند. اگر به دنبال کالاهای کم‌یابی هستید که فروشگاه خاصی برای فروش آن تعیین نمی‌شود بد نیست به این بازار سر بزنید زیرا احتمال اینکه آن کالا را اینجا پیدا کنید زیاد است. این بازار علاوه بر سه شنبه‌ها روزهای جمعه نیز دایر می‌شود و معمولا در این روز اجناس دست دوم مانند اثاثیه کارکرده منزل با قیمت‌های فوق العاده ارزان به بازار می‌آید. قیمت همه اجناس واقعا پایین است اما با این حال اگر از مهارت چانه زنی خود استفاده کنید می‌توانید کالای مورد نظرتان را از آن هم ارزان‌تر بخرید. در روزهای جمعه در این منطقه می‌توانید از جمعه بازار استانبول نیز دیدن کنید.
ساعات کاری: روزهای سه شنبه و جمعه از زمان طلوع خورشید تا قبل از غروب
نشانی: استانبول، کادیکوی، محله حسن پاشا
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

پاساژ ترکوز استانبول


پاساژ ترکوز استانبول (Terkos Pasaji) مخصوص آنهایی است که می‌خواهند به جای بازارگردی‌های لوکس به فروشگاه‌های عمده فروشی لباس در این شهر بروند و پوشاک را با قیمت ارزان خریداری کنند. هرچند ظاهر پاساژ بسیار ساده و کمی نامرتب است اما زمانی که وارد آن شوید با انبوهی از لباس‌های مختلف رو به رو می‌شوید که قیمت ارزان آنها شما را به خرید هر چه بیشتر ترغیب خواهد کرد. با این حال قبل از آنکه برای خرید از این پاساژ به خیابان پر هیاهوی استقلال استانبول بروید لازم است چند نکته ضروری را رعایت کنید. در زمان خرید حتما دقت داشته باشید که لباس انتخابی خود را به دقت بررسی کنید تا از عدم وجود هر گونه اشکال و زدگی در پارچه آن مطمئن شوید و با عجله خرید نکنید. علاوه بر آن در نظر داشته باشید که در سایزبندی لباس‌ها نیز بیشتر به اندازه عینی آنها دقت داشته باشید تا به برچسب سایزی که بر روی لباس چسبیده است. نکته دیگری که لازم است در خرید لباس از این پاساژ در نظر بگیرید این است که اغلب پوشاکی که در این پاساژ عرضه می‌شود از برندهای کمتر شناخته شده هستند بنابراین با دیدن لباس‌های مارک دار بهتر است از اصل بودن آنها مطمئن شوید.
نشانی: استانبول، خیابان استقلال، پلاک ۱۵۰

بازار آراستا استانبول


آنطور که می‌گویند در گذشته رسم بر این بوده است که در حوالی مساجد استانبول مغازه‌ای دایر کنند تا از منافع مالی آن به نفع آن مسجد استفاده ببرند. این امر موجب شده است تا در حوالی اغلب مساجد بزرگ استانبول بازارهای محلی زیادی شکل بگیرد. به احتمال قوی داستان شکل‌گیری بازار آستارا استانبول (Arasta Bazaar) که در نزدیکی مسجد آبی است نیز به همین موضوع مرتبط است. این بازار که متشکل از یک خیابان طویل با مغازه‌های کنار هم در دو طرف آن است در بافت تاریخی استانبول قرار دارد. از آنجا که بازار با چندین جاذبه گردشگری مهم احاطه شده است همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران تور استانبول قرار می‌گیرد. معمولا در بازارهای توریستی که بیشتر مشتریان آن گردشگران خارجی هستند قیمت اجناس کمی گران‌تر از بازارهای محلی با مشتریان بومی است. با این حال اجناس در این بازار قیمت بسیار ارزانی دارند و از همین این محل یکی از مکان‌های ایده آل برای خرید انواع صنایع دستی، تنقلات، پوشاک، ظروف قیمتی، لوازم عتیقه، قالی و همچنین سوغات استانبول با قیمت ارزان است. ضمن آنکه نزدیکی به تعداد زیادی از اماکن دیدنی و تاریخی استانبول نیز یکی از مزایای بازدید از این بازار تاریخی است.
ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۷ شب
نشانی: استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

بازار مصری ها استانبول


بازار مصری‌ها استانبول (Egyptian Bazaar) در شمار مراکز خرید ارزان استانبول قرار دارد که در سال ۱۶۶۴ میلادی آغاز به کار کرد. اغلب گردشگران و اهالی ترکیه این بازار را با نام بازار ادویه استانبول می‌شناسند زیرا بیشترین محصولی که در این بازار به فروش می‌رسد انواع و اقسام ادویه‌ها است. سوماق، پولبیبر، زعفران و هر نوع ادویه‌ای که تصور کنید در این بازار پیدا می‌شود. البته علاوه بر ادویه‌های مختلف، انواع خشکبار مانند قهوه و چای و همچنین انواع خوراکی‌ها و تنقلات لذیذ مانند شیرین‌های ترکی هم در این بازار موجود است. از منظر قیمت خوراکی‌ها و ادویه‌هایی که در مغازه‌های این بازار به فروش می‌رسند علیرغم کیفیت بالایی که دارند با قیمت پایین‌تری از مغازه‌های خشکبار و ادویه‌فروشی‌های سطح شهر به فروش می‌رسند. حتی اگر قصد خرید خوراکی را ندارید توصیه می‌کنیم از این بازار استانبول حتما دیدن کنید. تمام گذرگاه‌های این بازار سرپوشیده پر است از خوراکی‌های رنگارنگ و خوشبو که دیدنشان حسابی گردشگران را سر ذوق می‌آورد.
ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۷ شب
نشانی: استانبول، منطقه فاتح، محله رستم پاشا

بازار لاله لی استانبول


بازار لاله لی استانبول (Laleli Market) از مراکز شلوغ و پرتردد خرید در شهر استانبول است که به دلیل قیمت‌های ارزانی که دارد همواره پر است از مشتریانی که برای خرید عمده لباس، کفش و کیف به دنیال مرکز خرید ارزان هستند. برای رفتن به این بازار لازم است بعد از آن که به منطقه اروپایی فاتح رفتید از خیابان آکسارای نیز عبور کنید تا به خیابان لاله‌ لی برسید. گفتنی است برای رفتن به بازار لاله لی می‌توانید سوار مترو شوید و در ایستگاه آکسارای پیدا شوید و با کمی پیاده‌روی به خیابان لاله لی برسید. در این خیابان مغازه‌های ریز و درشتی را می بینید که در آنها هر نوع پوشاکی از زنانه، مردانه و بچگانه پیدا می‌شود. اگر کمی بخت با شما یار باشد و همزمان با جشنواره‌های فروش ویژه به این بازار بروید می‌توانید با تخفیف‌‌های فوق العاده‌ای که به شما می‌دهند، خرید ارزان پوشاک در استانبول را به معنای واقعی تجربه کنید.
نشانی: استانبول، منطقه فاتح، خیابان آکسارای، خیابان لاله لی
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

مرکز خرید آکسارای استانبول


یکی از مراکز خرید ترکیه که می‌توانید اجناس را با قیمت مناسب و ارزان خرید نمایید مرکز خرید آکسارای استانبول است. در واقع مرکز خرید آکسارای استانبول یک بازار زیر زمینی است که مغازه‌های این مرکز خرید به شهرداری تعلق دارد و فروشندگان اجازه تغییر کاربری این مغازه‌ها را ندارند. مرکز خرید آکسارای استانبول در منطقه فاتح، محله آکسارای، خیابان تسدوت واقع گردیده است و همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب دایر است. محله آکسارای یکی از تجاری‌ترین مناطق شهر استانبول است که فروشگاه‌ها، بانک‌ها، صرافی‌ها و مراکز خرید زیادی در آن فعالیت می‌کنند. این محله در منطقه فاتح قرار گرفته است و مراکز خرید آن فاصله کوتاهی تا مسجدهای سلطان احمد و ایاصوفیه دارند.
در مرکز خرید آکسارای استانبول نزدیک به ۱۲۰ مغازه مشغول بکار هستند. اگر به دنبال خریدی ارزان برای انواع پوشاک کیف و کفش لوازم آرایشی و بهداشتی لوازم‌خانگی و آشپزخانه را با ارزان‌ترین قیمت هستید، می‌توانید تمامی این موارد را از مرکز خرید آکسارای استانبول تهیه کنید.
در واقع در مرکز خرید آکسارای استانبول خبری از اجناس لوکس و مدرن نیست، اما اجناس دارای کیفیتی مطلوب هستند. کیفیت اجناس رضایت خریداران را جلب کرده است. اگر دنبال خرید ارزان و نسبتاً باکیفیت هستید حتماً به مرکز خرید آکسارای استانبول سر بزنید.

مرکز خرید فروم استانبول


مرکز خرید فروم استانبول یکی دیگر از مقصدهای گردشگری و خرید این پایتخت توریستی ترکیه است. مرکز خرید Forum در منطقه بایرام پاشا، محله کجاتپه و خیابان پاشا واقع شده است و به دلیل وسعت بزرگی که دارد، به ۳ تا ۵ ساعت زمان برای بازدید از آن نیاز دارد. این مرکز خرید چیزی حدود چهار برابر رزلو سنتر وسعت داشته و بزرگ‌ترین مرکز خرید ترکیه و حتی کل قاره اروپا محسوب می‌شود. البته مساحت این مرکز، یک‌سوم مرکز خرید ایران مال در تهران است.
گفتنی است که محصولات گوناگون و جدید و حتی نسخه‌های محدود بیش از ۲۸۰ برند ترک و بین‌المللی در مرکز خرید فروم ارائه شده است که انتخابی عالی برای خریدهای ارزان و لاکچری پر OFF در مرکز شهر است.
در مرکز خرید فروم می‌توان جدیدترین محصولات برندهایی چون: MARKS & SPENCER و H&M، ZARA، YKM، BOYNER را مشاهده کرد.
آدرس: Osmaniye, Çobançeşme Koşuyolu Cd. No:3, 34100 Bakırköy, İstanbul, Turkey
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

بازار کتاب بایزید استانبول


اگرچه اغلب گردشگران تور استانبول در زمان خرید به بوتیک‌ها و مراکز خرید پوشاک و اکسسوری‌ها توجه بیشتری دارند اما با این حال در این بین افرادی هستند که علاقه وافری به کتابخوانی دارند و از این رو به دنبال مرکز خرید ارزانی هستند تا بتوانند در حین سفر به سلیقه خود خرید کنند. بازار کتاب بایزید استانبول (Beyazit Book Market) بهترین جا برای عاشقان کتاب و کتاب‌خوانی است. این بازار که از جمله بازارهای تاریخی استانبول به شمار می‌رود در چند قدمی بازار بزرگ استانبول قرار دارد و می‌توان آن را بورس بازار کتاب این شهر لقب داد. در این بازار انواع کتاب‌های ادبی، تاریخی، دانشگاهی و همچنین کتاب‌ها در موضوعات دیگر به دو زبان انگلیسی و ترکی موجود است. برخی از این کتاب جزو نسخه‌های کمیاب هستند و برخی دیگر نیز کتاب‌های دست دومی هستند که قیمت بسیار ارزان آنها برای دانشجویان جذابیت زیادی دارد. در کنار تنوع کتاب‌هایی که در این بازار به فروش می‌رسند اقلام دیگری هم برای خرید موجود است که بیشتر آنها آثار هنری هستند. مانند نقاشی‌های قدیمی و آثار خطاطی جالب که البته قیمت آنها نسبت به کتاب‌ها اندکی گرانتر است. انواع لوازم دکوری و تزیینی برای سوغاتی به یادماندنی نیز در برخی غرفه‌های این بازار به فروش می‌رسند.
ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۷ شب
نشانی: استانبول، منطقه فاتح، خیابان ملافناری

مرکز خرید ویاپورت مارینا استانبول


مرکز خرید ویاپورت مارینا شهر استانبول، از دیگر بازارهای خرید معروف این شهر توریستی زیبا شمال انتاکیه به شمار می‌رود. ویاپورت مارینا استانبول Viaport Marina در منطقه توزلا، محله کامی، خیابان بالیکچیلار شماره بیست واقع شده است و بازدید از آن فقط چند ساعت از وقت شما را طلب می‌کند.
این مرکز خرید، مجموعه شکیل و جذابی بوده و از فروشگاه‌هایی رنگارنگ تا امکانات رفاهی سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان را در خود جای داده است. ویاپورت مارینا در حاشیه دریای مرمره واقع شده و طیف متنوعی از برندها را در خود جای داده است. کافه و رستوران‌های درجه یکی نیز در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارند.
دقت کنید که اکواریوم ویاپورت استانبول و شهربازی VIaSEA در این مکان واقع شده است که از مقصدهای گردشگری هیجان‌انگیز شهر به حساب می‌آیند. همچنین مرکز خرید ویاپورت دارای دریاچه مصنوعی بوده و دارای فود کورت و فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری متنوعی نیز است.
آدرس: Cami Mh Balıkçılar Sokak U Blok 20 U, D:226, 34940 Tuzla, İstanbul, Turkey
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

مرکز خرید استانبول مال


بسیاری از ایرانیان با استانبول مال مثل دوبی مال آشنا هستند. این مکان یکی از معروف‌ترین مراکز خرید ارزان و جذاب استانبول بوده که در منطقه باشاک شهر، محله محمود بی واقع شده است و برندهای متنوعی را نمایندگی می‌کند. دقت کنید که مناطق دیدنی استانبول در اطراف این مرکز خرید بسیار زیاد است. این مرکز تجاری بیش از هشتاد پله‌برقی دارد و چهل آسانسور آن شما را به همه نقاط مختلف آن منتقل می‌کند. مووی پارک این مرکز یک فرصت منحصربه‌فرد برای کودکان است.
سالن بولینگ آتلانتیس و فلای زون و فستیوال‌های فصلی از جمله برنامه‌هایی است که در طول سال در استانبول مال برگزار می‌شوند. توصیه می‌کنیم که شرکت در این جشنواره‌های جذاب و تفریحات مهیج را در برنامه سفر خود قرار دهید.
بیش از ۳۰۰ مغازه در استانبول مال وجود دارد و از لوازم‌خانگی گرفته تا لوازم دیجیتال و پوشاک و طلا و لوازم‌آرایشی و بهداشتی در آن در دسترس است. از برند ویکتوریا سکرت تا دکالتون در این مرکز خرید به بازدیدکنندگان عرضه شده است.
استانبول مال ترکیه ۴ طبقه است و اگر فرصت بازدید از دیگر مراکز خرید شهر را ندارید، توصیه می‌کنیم که حتما سری به Istanbul Mall بزنید. خریداران و مسافران استانبول توصیه کردند که برای بازدید از بخش‌های مختلف استانبول مال، حداقل باید ۱ روز کامل از وقت خود را به گشت‌وگذار در این مکان اختصاص دهید تا دست پر از این مرکز خارج شوید. هشتگ استانبول مال در اینستاگرام، شما را با تجارب پسا کرونایی عاشقان خرید در این شهر توریستی ترکیه آشنا خواهد کرد.
نحوه دسترسی به مرکز خرید معروف استانبول مال به شرح زیر است:
- استفاده از ایستگاه تکسیم به یینی کاپی و استفاده از اتوبوس خط ۱۴۶
- استفاده از ایستگاه آناتولی و یینی کاپی و ایستگاه KIRAZL و اتوبوس خط ۱۴۶ برای عزیمت به مرکز خرید مال آف استانبول.
آدرس: Ziya Gökalp, Süleyman Demirel Blv No:7, 34490 İkitelli Osb, Başakşehir, İstanbul, Turkey
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

مرکز خرید ونیزیا استانبول


مرکز خرید ونیزیا استانبول یکی از مراکز خرید معروف استانبول، ترکیه است. این مرکز خرید، به عنوان اوتلت نیز شناخته می‌شود و فراتر از یک مرکز تجاری است. طراحی و معماری ونیزیا این مجموعه را بسیار زیبا و منحصر به فرد کرده است. در این مرکز خرید، می‌توانید از فروشگاه‌ها و فروشگاه‌های زیادی با قیمت‌های مناسب استفاده کنید. همچنین، محلی برای تفریح و سرگرمی کودکان نیز در نظر گرفته شده است. ونیزیا استانبول با دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، مکانی مناسب برای خرید و تفریح در استانبول است.
آدرس: مرکز خرید ونیزیا استانبول (Venezia Mega Outlet) در محله کاردنیز از منطقه قاضی عثمان پاشا، اتوبان اسکی ادرین واقع شده است.


مرکز خرید ترکوز استانبول


از مهم‌ترین مراکز تجاری عمده‌فروشی و تک فروش در نزدیکی میدان تقسیم و داخل خیابان استانبول مرکز خرید ترکوز است. مرکز خرید ترکوز در میدان تقسیم، خیابان استقلال، کوچه کیسا باییر قرار دارد. شاید ظاهر مرکز خرید ترکوز نسبت به مراکز خرید لوکس استانبول کمی متفاوت باشد، اما از لحاظ غنای اجناس چیزی از مراکز خرید لوکس استانبول کم ندارد و ۱ خرید بسیار مقرون‌به‌صرفه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
در مرکز خرید ترکوز شما هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید پوشاک غیر رسمی مانند شلوار، پیراهن‌های راحتی و بلوزهای متنوعی را با قیمت مناسب خریداری نمایید. لازم به ذکر است که شما در مرکز خرید ترکوز استانبول می‌توانید خریدی با کیفیتی مناسب و ارزان را تجربه کنید. در سفر خود به استانبول و گردش در اطراف میدان تقسیم حتماً سری به مرکز خرید ترکوز بزنید. چون در مرکز خرید ترکوز استانبول خبری از گرانی نیست.

مرکز خرید اوزدلیک پارک


مرکز خرید اوزدلیک پارک یا ÖzdilekPark Istanbul Shopping Mall از دیگر مقصدهای خرید استانبول است. البته به نسبت مواردی که در بالا معرفی کردیم، کم‌تر در بین گردشگران ایرانی استانبول معروف است. فضای این مرکز تجاری کوچک‌تر از دیگر اماکن خرید بوده و از کالاهایی با قیمتی مناسب‌تر و منصفانه‌تر تشکیل شده است. اوزدلیک پارک در محله لونت استانبول واقع شده و همجوارش نیز مرکز خرید اوزدلیک است. سقف سبز و گل‌خانه‌ای مرکز خرید اوزدلیک جالب توجه است. لوازم‌خانگی و لوازم آرایش این مرکز خرید، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.
مرکز خرید اوزدلیک در یکی از برترین نقاط شهر واقع شده و اگر قصد خرید پارچه دارید، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. برای عاشقان اکسسوری نیز انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.
برای عزیمت به مرکز خرید اوزدلیک بایستی خط مترو M2 از میدان تکسیم به سمت ایستگاه لونت بروید که نزدیک همین مرکز خرید است.
آدرس: Esentepe, Büyükdere Cd. No:181, 34394 Şişli, İstanbul, Turkey
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

بازار خیابان‌ تحتکاله استانبول


معمولا خرید در مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که در منطقه اروپایی استانبول به ویژه در مکان‌های پر گردشگر قرار دارند گران‌تر از دیگر مناطق شهر است. با در نظر گرفتن این موضوع خیابان تحتکاله استانبول (Tahtakale Streets) که در همین منطقه قرار دارد را می‌توان یکی از مراکز خرید ارزان استانبول دانست. این خیابان که طول و عرض چندانی ندارد در نزدیکی بازار بزرگ استانبول و همچنین دیگر بازار معروف این شهر یعنی همان بازار مصری‌ها قرار دارد. خیابان سنگ فرش شده تحتکاله پر است از کوچه پس کوچه‌هایی که برای خرید عمده لوازم آشپزخانه و منسوجات چوبی با قیمت مقرون به صرفه و حتی تجارت صادرات این لوازم بسیار ایده‌آل است. وردنه‌، تخته‌ آشپزخانه، گوشت کوب، سبد، ظروف سرو و پخت غذا، روکش کوسن و انواع و اقسام خورده ریزهایی از این دست از جمله کالاهای اصلی هستند که در مغازه‌های این خیابان به فروش می‌رسند. گفتنی است این اقلام از چوب، شیشه، کریستال، سرامیک، جینی، فلز مس و موادی از این قبیل ساخته شده‌اند.
ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۹:۳۰ شب
نشانی: استانبول، منطقه فاتح، محله تحتکاله

لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

مرکز خرید آکمرکز استانبول


از دیگر مراکز خرید به نسبت ارزان استانبول باید به مرکز خرید کمرکز یا Akemerkez اشاره کرد. این مرکز خرید در منطقه اروپایی بشیکتاش، در محله اتلیر و خیابان نیسپتیه واقع شده و از ۱۰ تا ۲۳ شب پذیرای بازدید علاقه‌مندان است. آکمرکز یکی از بهترین مراکز خرید استانبول و اروپا است و ماهانه بازدید میلیونی دارد. بیش از ۲۴۰ برند در مرکز خرید آکمرکز استانبول برای فروش عرضه شده‌اند: از پوشاک آقایان و بانوان و کودکان تا جواهر آلات و لوازم‌آرایشی و بهداشتی و شکلات و قهوه و لوازم‌خانگی و دیجیتالی.
اگر هتل شما در نزدیک مرکز خرید آکمرکز استانبول باشد، سرویس رایگان حمل‌ونقل نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای تجربه سفری آسوده و بی‌دغدغه به استانبول می‌توانید از رزرو هتل استانبول توسط سفرمارکت استفاده کنید.
خوب است بدانید که مساحت طبقات خرده‌فروشی مرکز خرید آکمرکز در مساحتی به وسعت صد و هشتاد هزار مترمربع واقع شده که در سال ۱۹۹۳ با طراحی FATIN URAN افتتاح گردیده است.
آدرس: Kültür, Nispetiye Cd No:56, 34340 Beşiktaş, İstanbul, Turkey
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

مرکز خرید الیویوم


دیگر مرکز خرید بزرگ و معروف شهر استانبول، مرکز خرید الیویوم است. مرکز خرید Olivium Outlet Center در واقع معروف است به فروشگاه‌های گوناگون و جذابی که بیش از ۲۰ سال پیش بازگشایی شده‌اند. مرکز خرید الیویوم در منطقه کاری شهر استانبول واقع شده و امروز بیش از یک صد برند را در خود جای داده است. این مجتمع تجاری بیش از چهل‌وپنج هزار متر مربع وسعت دارد و ۴ طبقه دارد.
ساعت کار این مرکز خرید از ۱۰ تا ۲۳ است.
آدرس: Beştelsiz, Prof. Muammer Aksoy Cad. No:30, 34020 Zeytinburnu, İstanbul, Turkey

مرکز خرید اپتیموم


از دیگر مراکز خرید شهر می‌توان به مرکز خرید Optimum اشاره کرد. اپتیموم مرکز خرید معتبری است که کلکسیونی از بهترین برندهای ترک و جهان را در خود جای داده است. مرکز خرید اپتیموم در پنج طبقه احداث‌شده و کلکسیونی از فود کورت‌ها و مراکز هنری و تفریحات ورزشی هیجان‌انگیزی را در اختیار گردشگران قرار داده است. این مرکز خرید سازه جذاب و معماری خاصی دارد و در هر طبقه می‌توان لذتی منحصربه‌فرد را تجربه کرد.
آدرس: Yeni Sahra, Demokrasi Cd., 34746 Ataşehir, İstanbul, Turkey
لیست بازارها و مراکز خرید ارزان استانبول با آدرس

چند نکته درباره پاساژ گردی در استانبول


• بهترین برنامه سفر به استانبول، چند روز پیش از سفر آماده شده تا اگر به صورت انفرادی عازم هستید، بهترین مقصدهای توریستی و بهترین بازارهایی که در اولویت بازدید شما باید قرار بگیرد را مشخص کنید.
• مقاله بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید در مجله گردشگری سفرمارکت به شما کمک می‌کند زمان مناسب برای خرید در ترکیه را انتخاب کنید.
• برخی از بازارها و مراکز خرید استانبول در مواقع خاصی مثل کریسمس، کالاهایی با تخفیف‌هایی عالی در اختیار بازدیدکننده قرار می‌دهند. لذا توصیه می‌کنیم که حتما سایت یا اینستاگرام مراکز خرید معرفی شده در این گفتار را دنبال کنید.
• هزینه حمل‌ونقل در استانبول قابل توجه است. حتما مسیر اتوبوس و مترو برای دسترسی به بازار خرید مورد نظر را پیش از عزیمت از طریق GOOGLE MAP مشخص کنید تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید.
مخاطب گرامی
اگر سابقه خرید و گردش در این مراکز خرید استانبول دارید یا نظر و دیدگاهی درباره دیگر مقصدهای گردشگری و خرید ارزان یا لاکچری شهر دارید، بازخوردهای خود را از طریق بخش نظرات در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. حتما راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کنید تا در جریان بهترین مقصدهای گردشگری و دیدنی و شکم گردی این شهر توریستی محبوب ایرانیان قرار بگیرید.
اگر تجربه سفر به استانبول پسا کرونا را در سر دارید و یا قرار است به‌منظور خریدهایی ارزان و پر تخفیف رهسپار این مقصد تماشایی شوید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش نظرات در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است