search
menu

جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای تفریحی استانبول
خانه خون آشام استانبول (Istanbul Vampire House)
موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳ استانبول (Panorama 1453 History Museum)
شهربازی اکستریم ادونچرز استانبول (Xtrem Aventures Istanbul)
پارک آبی مارین استانبول (Aqua Marine Istanbul)
آب انبار ناکیلبنت (Nakilbent Cistern)
کوئست استانبول (Quest)
اسفانبول یا ویالند استانبول (Vialand Istanbul)
تنگه بسفر استانبول (Bosphorus Strait)
پارک مینیاتورک استانبول (Miniaturk Park)
موزه رحمی ام کوچ استانبول (Rahmi M. Koc Museum)
شهربازی لوناپارک بوستانچی استانبول (Bostanci Lunapark)
موزه مادام توسو استانبول (Madame Tussauds Istanbul)
حمام های ترکی استانبول (Turkish Hammams)
ساحل یشیل کوی چیروز استانبول (Yesilkoy Ciroz Beach)
پارک امیرگان استانبول (Istanbul Emirgan Park)
موزه باریش مانچو استانبول (Baris Manco House Museum)
آکواریوم استانبول (Istanbul Aquarium)
موزه هنرهای مدرن استانبول (Istanbul Museum of Modern Art)
پلکان کاموندو استانبول (Kamondo Stairs)
موزه اسباب بازی استانبول (Istanbul Toy Museum)
تفریحات شبانه و کلوب‌های استانبول

درباره جاهای تفریحی استانبول


کشور ترکیه از جمله کشورهای موفق در زمینه گردشگری است. این کشور با داشتن جاذبه‌های طبیعی، مراکز خرید با شکوه، هتل های اقامتی زیبا و سایر جاذبه های تفریحی و دیدنی در جذب گردشگر بسیار موفق بوده است. استانبول بزرگترین شهر ترکیه و یکی از شهرهای زیبای این کشور است که مقصد گردشگری مهمی به حساب می آید. این شهر زیبا یک شهر ساحلی و خوش آب و هوا در فصل های بهار و تابستان است. این شهر که هم بافت تاریخی و هم بناهای مدرنی دارد از جنبه معماری نیز از جمله شهرهای زیبای جهان است.
استانبول خیابان هایی شلوغ با مراکز خرید متعدد دارد که در جای جای این خیابان ها رستوران ها و کافه هایی به چشم می خورند که با غذاهای محلی و یا غذاهای ملل پذیرای گردشگران از نقاط مختلف دنیا هستند. گردشگران می توانند با خرید آنلاین بلیط هواپیما از این شهر بازدید و خاطره ای به یادماندنی برای خود و همراهانشان خلق کنند. جاهای تفریحی بیشماری در استانبول وجود دارد از جمله: خانه خون آشام استانبول، پارک آبی مارین استانبول، Quest استانبول، شهربازی استانبول، تنگه بسفر و حمام های استانبول. این جاهای تفریحی به گونه‌ای هستند که برای تمام سنین با هر سلیقه‌ای مناسب هستند. جاهای تفریحی استانبول سبب شده‌اند که گردشگران صرفا از جهت خرید به این شهر سفر نکنند. داشتن اطلاعاتی راجع به هر کدام از آن‌ها می‌تواند به گردشگران کمک کند که کدام تفریح برای کدام قشر از افراد مناسب است.
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

خانه خون آشام استانبول (Istanbul Vampire House)


این مکان یکی از مهیج ترین مکان هایی است که هر گردشگر می تواند در آن حضور داشته باشد. این مکان بخصوص برای جوانان که به دنبال هیجان و تفریحاتی با شور و نشاط هستند می تواند گزینه مناسبی باشد. از لحظه ورود شما بایک محیط کاملا تاریک رو به رو هستید که فضای کلی تداعی کننده حضور خون آشامها در محیط است. ممکن است با حرکت در این مکان به اشیای ترسناک و عجیبی برخورد کنید. نورهای قرمز و صداهای ترسناکی در محیط وجود دارد که به هیجان آن می افزاید. بازدید کنندگان باید به طور گروهی به این مکان بیایند زیرا یک بازی معمایی و ترسناک برای هر گروه در نظر گرفته شده است. باید به این نکته توجه داشت که ورود افراد با بیماری های خاص مانند بیماران قلبی به این مکان ممنوع است.
نشانی خانه خون آشام استانبول:
Kocatepe, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey, Aydede Cd., 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳ استانبول (Panorama 1453 History Museum)


موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳ استانبول از گزینه‌های خوب برای موزه گردی در این مقصد گردشگری است که در منطقه زیتین بورنو قرار گرفته است. پروژه ساخت این موزه متفاوت و جالب پس از گذشت چهار سال تکمیل شد و درهای آن در سال ۲۰۰۹ به روی بازدیدکنندگان گشوده شد. همانطور که در عنوان آن مشخص شده است هدف از احداث این موزه نمایش صحنه‌‌های نبردهایی است که به فتح استانبول در سال ۱۴۵۳ انجامیده است. از آنجا که صحنه جنگ‌های تاریخی استانبول به صورت نقاشی‌های سه‌بعدی و سراسرنما به تصویر کشیده شده، در عنوان آن از واژه پانوراما استفاده شده است. نقاشی‌های سه‌بعدی موزه محصول تلاش سه ساله هشت تن از هنرمندان ماهر ترک است که همگی تحت سرپرستی یک نقاش و هنرمند به نام حکیم وطنداس مشغول به کار شدند. محوطه اصلی موزه تنها ۳۸ متر وسعت دارد اما نحوه طراحی نقاشی‌ها این حس را به بازدیدکنندگان القا می‌کند که فضای موزه وسیع‌تر از آن است. گذشته از نقاشی‌های حیرت‌انگیزی که در موزه به نمایش درآمده است ایده پخش موسیقی‌های حماسی و صدای شلیک تفنگ جهت بازسازی صحنه جنگ در سالن موزه نیز بسیار هیجان‌انگیز و خلاقانه است. در نهایت همگی این ویژگی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا از این موزه یک موزه متفاوت و خاص بسازند.
نشانی موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳ استانبول:
Merkez Efendi Mahallesi, Topkapı Kültür Park İçi Yolu, 34015 Zeytinburnu/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳ استانبول:
همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

شهربازی اکستریم ادونچرز استانبول (Xtrem Aventures Istanbul)


پارک‌های موضوعی و شهربازی‌های مفرح در استانبول کم نیستند اما شهربازی اکستریم ادونچرز استانبول از بهترین نمونه‌های آنها است. در حقیقت این مجموعه نه تنها یکی از برترین شهربازی‌های استانبول بشمار می‌رود بلکه قابل مقایسه با مراکز تفریحی مطرح دنیا است. در حقیقت این شهربازی شعب گوناگونی در کشورهای مختلف از جمله فرانسه، آلمان و آمریکا دارد و دفتر مرکزی آن در کشور فرانسه است. محوطه اصلی این پارک موضوعی شامل محوطه‌ای سرتاسر درختکاری شده به وسعت ۸ هزار مترمربع است که مسیرهای گوناگون در آن تعبیه شده است. تفریحات این شهربازی با تأکید بر روی فعالیت‌های فیزیکی و هیجان‌انگیز در فضای باز طراحی شده‌اند، از این رو محوطه آن به شهربازی‌های قدیمی که معمولاً شامل یک محوطه سرپوشیده‌ با وسایل بازی مشخص مانند چرخ فلک بزرگ و یا تاب‌های بلند می‌شوند هیچ شباهتی ندارد. بطور مثال صخره‌نوردی، زیپ لاین و پرش از ارتفاع از نمونه‌های تفریحات هیجان‌انگیز این شهربازی محسوب می‌شوند. در کنار همه اینها وسایل بازی‌های هیجانی نیز بطور خلاقانه‌ای در بخشی از مجموعه تعبیه شده است تا تفریحات آن برای هر فردی متناسب با سلیقه‌اش رضایت‌بخش باشد.
نشانی شهربازی اکستریم اونچرز استانبول:
Huzur Mh., Maslak Ayazağa Cd. No:4, 34396 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از شهربازی اکستریم اونچرز استانبول:
همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸

پارک آبی مارین استانبول (Aqua Marine Istanbul)


استانبول شهری است که چندین پارک آبی زیبا و بزرگ دارد که معروف ترین آنها پارک آبی مارین است. آکوا مارین یکی از پارک های آبی وسیع استانبول با گنجایش نزدیک به ۳۰۰۰ نفر است و در ۱۲ می ۱۹۹۹ تاسیس شده است. این پارک آبی در منطقه بویوک‌ چکمجه شهر که قسمت اروپایی شهر است، قرار دارد. از جمله تفریحات و امکانات موجود در این پارک آبی استانبول پخش موزیک های آرامش بخش، استخر مخصوص بزرگسالان و کودکان، زمین های بازی، سیاه چاله های دورانی که افراد را به درون خود می کشد، بازی های آبی، سرسره های بلند است. این پارک آبی یک مکان رو باز است به همین دلیل بهترین زمان حضور در آن فصولی است که آب و هوا مناسب و معتدل است. میزان ورودیه برای کودکان ۰ تا ۴ سال رایگان است. به دلیل این که این مکان شلوغ است، گردشگران بهتر است در روزهای میانی هفته که خلوت تر است به این پارک آبی بروند.
نشانی پارک آبی مارین استانبول:
Cami, İstanbul TR, Balıkçılar Sk. no:20/1, 34940 Tuzla, Turkey
ساعات بازدید از پارک آبی مارین استانبول:
گردشگران می توانند از ساعت ۹ صبح الی ۷ عصر برای استفاده از امکانات پارک آبی و ایجاد اوقاتی خوش به این مکان مراجعه کنند.
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

آب انبار ناکیلبنت (Nakilbent Cistern)


برخی از جاهای دیدنی استانبول را دیگر تقریبا همه گردشگران می‌شناسند اما جاذبه‌های دیدنی دیگری هم در استانبول وجود دارند که علیرغم جذابیت زیادشان در سایه جاذبه‌های معروف‌تر پنهان شده‌اند. آب انبار ناکیلبنت استانبول در این دسته از جاذبه‌ها قرار می‌گیرد. این جاذبه در شمار آب انبارهای دوره بیزانس دسته‌بندی می‌شود و بنایی تاریخی است که پیشینه آن به قرن ششم میلادی باز می‌گردد. آب انبار در طبقه زیرین یک مغازه فرش فروشی در محله معروف سلطان احمد قرار گرفته است. گفتنی است ساخت فروشگاه فرش در بالای این بنای تاریخی با نهایت دقت انجام شده است تا کمترین آسیبی به بنا وارد نشود. هرچند فضای داخلی آب انبار به وسعت آب انبار باسیلیکا استانبول نیست اما معماری آن در نوع خود جذاب و دیدنی است. مسیر آب انبار گذرگاهی است که از سنگ مرمر ساخته شده است و ۱۸ ستون بلند آن را به طاق‌های آجری و نیم دایره بنا متصل می‌کنند. قرارگیری آب انبار در سطحی پایین‌تر از زمین و سبک معماری آن حالتی اسرارآمیز و جالب به آن بخشیده است. در برخی روزها نمایشگاه هنری و یا کنسرت موسیقی نیز در فضای آب انبار برگزار می‌شود.
نشانی آب انبار ناکیلبنت استانبول:
Sultan Ahmet, Nakilbent Sk. No:6, 34122 Fatih/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از آب انبار ناکیلبنت استانبول:
همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر

کوئست استانبول (Quest)


در شهر استانبول مکان های زیادی وجود دارند که گردشگران با مراجعه به این محل ها می توانند بصورت گروهی بازی هایی را انجام دهند. این مکان های بازی و سرگرمی بخصوص برای قشر جوان بسیار جالب توجه است. Quest یکی از این مکان ها در استانبول است. این بازی ها بسیار عجیب و غیر قابل پیش بینی هستند. در ضمن این بازی ها برای افراد بالای ۱۶ سال قابل انجام هستند. گردشگران در دنیایی اسرارآمیز به حل معماها و یافتن سرنخ های داستانها می پردازند و تجربه ای غیرقابل تکرار و هیجان انگیز را تجربه خواهند کرد.
نشانی Quest استانبول:
Osmanağa Mahallesi Kalfaoğlu Sokak Günay Apt. No:17 D:2, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

اسفانبول یا ویالند استانبول (Vialand Istanbul)


شهر استانبول شهربازی های جذاب و بی نظیری دارد که یکی از معروف ترین آن ها اسفانبول است. این شهربازی که در گذشته به اسم ویالند معروف بود یکی از بزرگترین شهربازی های جهان است و امروزه به نام اسفانبول مشهور است و در قسمت گلدن هرن از استانبول قرار دارد. این شهربازی بسیار بزرگ و جذاب یکی از اولین انتخاب های گردشگرانی است که بلیط هواپیما استانبول را خریدای کرده اند. این مکان بخصوص برای خانواده ها بسیار جالب توجه است زیرا علاوه بر اینکه یک محیط مناسب برای خانواده هاست، بخش های مختلفی هم دارد که هر بخش برای هر عضو از خانواده مناسب و جذاب است.
همانطور که گفته شد این شهربازی بزرگ و جذاب تنها یک شهربازی نیست بلکه از بخش های مختلفی شامل: سرزمین بازی و سرگرمی، مرکز خرید مجهز و زیبا، هتل، تم پارک، یک پارک آبی و کافه و رستوران تشکیل شده است. این پارک در وسعتی نزدیک به یک میلیون متر مربع در سال ۲۰۱۳ توسط رجب طیب اردوغان افتتاح گردید. این شهربازی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جز شهربازی های برتر اروپایی رتبه بندی شده است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله شهربازی های استانبول را نیز بخوانید.
نشانی اسفانبول یا ویالند استانبول:
Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan/İstanbul, Turkey
ساعات بازدید اسفانبول یا ویالند استانبول:
علاقه مندان برای تفریح در این مکان می توانند از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر به این مکان مراجعه کنند.
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

تنگه بسفر استانبول (Bosphorus Strait)


تنگه بسفر در شهر استانبول از جاذبه های مشهور و کم نظیر این شهر است. این تنگه با جذابیت ها و امکاناتی که دارد در زمره تفریحی ترین جاذبه های این شهر به حساب می آید. تنگه بسفر پلی ۳۰ کیلومتری دارد که این پل زیبا و با شکوه محل اتصال قاره اروپا و آسیا است و در واقع این تنگه دو دریای مرمره و سیاه را به هم متصل می سازد. در ساحل این تنگه گردشگران می توانند سوار قایق یا کشتی های تفریحی شوند و از دیدن این تنگه زیبا لذت ببرند. کشتی ها برنامه ها و تمهیدات خاصی برای گردشگران دارند که صرف شام همراه موزیک یکی از این برنامه هاست. البته باید توجه داشت که سفر با قایق ارزانتر و مقرون به صرفه تر است. در ساحل دریای مرمره گردشگران می توانند با حضور در رستوران ها و کافه های شیکی که در این مکان وجود دارند اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند، همچنین دیدن مرغان دریایی، ماهیگیران محلی و غروب زیبای خورشید در این ساحل به زیبایی ها و جدابیت های این مکان گردشگری افزوده است.
نشانی تنگه بسفر استانبول:
Mecidiye Neighborhood, Mecidiye Bridge, Beşiktaş district, İstanbul, Turkey

پارک مینیاتورک استانبول (Miniaturk Park)


پارک‌های مینیاتوری از جمله جاذبه‌های گردشگری پرطرفداری هستند که در اغلب شهرهای معروف گردشگری احداث شده‌اند. معمولاً فضای این پارک‌ها بطور خلاقانه‌ای طراحی شده است و در محوطه آنها سازه‌ها و ماکت‌هایی از جاذبه‌های گردشگری آن شهر قرار گرفته است تا گردشگران بتوانند با بازدید از این پارک‌ها در مدت زمان کوتاه و بطور یکجا با جاذبه‌های اصلی مقاصد گردشگری آشنا شوند. پارک مینیاتورک استانبول نیز از نمونه‌های موفق پارک‌های مینیاتوری است که در سال ۲۰۰۳ میلادی و در ناحیه شمال شرقی سواحل شاخ طلایی استانبول احداث شده است. مساحت کلی این مجموعه مفرح نزدیک به ۶۰ هزار مترمربع است و شامل چندین بخش مختلف می‌شود. بخشی از فضای پارک به استخر و وسایل تفریحات آبی اختصاص دارد و بخش دیگری از آن نیز شامل محوطه سرسبز و وسیعی است که ماکت‌ جاذبه‌های دیدنی از چندین مکان مختلف در آن به نمایش گذاشته شده است. از مجموع کل ماکت‌های مینیاتوری پارک تعداد ۶۰ ماکت مربوط به جاهای دیدنی استانبول است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ماکت برج گالاتا و ماکت مسجد ایاصوفیه اشاره کرد.
نشانی پارک مینیاتورک استانبول:
Örnektepe, İmrahor Cd. No:7, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از پارک مینیاتورک استانبول:
همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

موزه رحمی ام کوچ استانبول (Rahmi M. Koc Museum)


موزه‌های شهر استانبول از نظر تنوع، طیف وسیعی از انواع موزه را در برمی‌گیرند و یکی از جالب‌ترین آنها نیز موزه رحمی ام کوچ استانبول است. این موزه در سال ۱۹۹۱ و توسط فردی به همین نام که از اهالی مرفه استانبول به شمار می‌رود تأسیس شد. اقلام موجود در قسمت‌های مختلف موزه از کلکسیون شخصی رحمی کوچ گردآوری شده‌اند که از علاقه‌مندی‌های شخصی او نشات گرفته است. اقلام موزه اغلب با هدف نمایش پیشینه صنعت حمل و نقل در استانبول به نمایش درآمده‌اند. تقریبا هر نوع وسیله نقلیه‌ای که در نظر بگیرید از وسایل حمل و نقل کوچکی مانند گاری و موتورسیکلت گرفته تا وسایل بزرگ‌تری مانند لوکوموتیو، کشتی و هواپیما در این موزه پیدا می‌شود. پربازدیدترین آنها اتومبیل‌های کلاسیک و قدیمی است که توسط برترین برندهای ماشین‌سازی نظیر مرسدس بنز ساخته شده‌اند. از فضای داخلی موزه که بگذریم به غرفه فروشگاهی موزه می‌رسیم که تقریبا همیشه مملو از گردشگرانی است که برای خرید ماکت ماشین مورد علاقه خود و یا هدیه‌ای به عنوان سوغات برای دوستانشان به آنجا آمده‌اند. علاوه بر آن چندین کافه و رستوران باکیفیت نیز در کنار موزه قرار گرفته‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند تجربه جالب بازدید از موزه را با یک شکم‌گردی حسابی تکمیل کنند.
نشانی موزه رحمی ام کوچ استانبول:
Piri Paşa, Hasköy Cd. No:5, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از موزه ام کوچ رحمی استانبول:
درهای این موزه روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر و روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر به روی علاقمندان باز است.

شهربازی لوناپارک بوستانچی استانبول (Bostanci Lunapark)


از میان تمام جاهای دیدنی استانبول، شهربازی‌ها جذابیت خاصی برای گردشگران دارند زیرا معمولاً در این مراکز هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند بطور همزمان تفریح کنند و تفریحات آنها نیز تقریبا همه سلایق را در برمی‌گیرد. شهربازی لوناپارک بوستانچی استانبول نیز در دسته همین مجموعه‌های تفریحی قرار دارد. این شهربازی در سال ۱۹۸۳ میلادی و در قسمت آسیایی استانبول احداث شد. این شهربازی در دسته نسل قدیمی شهربازی‌های استانبول قرار می‌گیرد، اما بااین‌حال تقریبا هر سال توسعه می‌یابد و تلاش می‌شود تا وسایل بازی و تفریح بیشتری به آن افزوده شود. بنابراین علیرغم مساحت کوچک این مجموعه در مقایسه با دیگر شهربازی‌ها، از منظر سرگرم‌کنندگی گزینه مناسبی برای چند ساعت تفریح دسته‌جمعی با خانواده است. از مزیت‌های اصلی این مجموعه دسترسی آسان به مرکز شهر است. مزیت دیگر این مجموعه را می‌توان هزینه مقرون‌به‌صرفه تفریحات آن در مقایسه با مراکز تفریحی دیگر استانبول دانست. تفریحات این شهربازی برای سنین مختلف طراحی شده‌اند و برخی از نمونه‌های هیجان‌انگیز آن شامل تونل وحشت، پیست ماشین‌سواری و چرخ و فلک و کشتی دزدان دریایی است. گفتنی است برای ورود به محوطه پارک نیاز به تهیه بلیط ورودی نیست اما برای استفاده از برخی وسایل مجموعه نیاز است تا بلیط مجزا خریداری شود.
نشانی شهربازی لوناپارک بوستانچی استانبول:
Bostancı Mah, Mehmet Şevki Paşa Cd. No:8, 34744 Kadıköy/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از شهربازی لوناپارک بوستانچی استانبول:
ساعت‌های کاری این مجموعه روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ بامداد و مابقی روزهای هفته از ساعت ۲ بعدازظهر تا ساعت ۱۲:۳۰ بامداد مشغول به فعالیت است
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

موزه مادام توسو استانبول (Madame Tussauds Istanbul)


اگر از طرفداران موزه‌گردی در استانبول باشید، احتمالاً با سری موزه‌های مادام توسو آشنا هستید. این موزه‌ها در کشورهای مختلف جهان احداث شده‌اند. اولین موزه مادام توسو در سال ۱۸۳۵ میلادی و در شهر لندن احداث شد. عروسک‌های مومی این موزه توسط یک هنرمند فرانسوی ساخته شده بودند و طراحی صورت آنها با الگوبرداری از چهره اشخاص معروف انجام گرفته بود. ایده اصلی این موزه مبنی بر به تصویر کشیدن شخصیت‌های برجسته از طریق نمایش ماکت‌های عروسکی و تندیس‌های چهره افراد سرشناس الهام‌بخش احداث موزه‌هایی با همین مضمون در شهرهای دیگر نظیر دهلی، لاس وگاس، برلین و آمستردام شد تا اینکه رفته رفته در بسیاری از کلان‌شهرهای جهان موزه‌هایی با عنوان موزه مادام توسو شکل گرفتند. موزه مادام توسو استانبول نیز از جمله همین موزه‌ها است که در سال ۲۰۱۶ و در یکی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر یعنی خیابان استقلال بنا شد. این موزه نیز شامل مجسمه‌های مومی از شمایل شخصیت‌های معروف تاریخی و هنری است که برای ساخت هر کدام از آنها دقت و حوصله زیادی صرف شده است تا در نهایت چهره تندیس‌ها بسیار واقعی و شبیه به چهره حقیقی این اشخاص مشهور باشد. جالب است بدانید که از مشهورترین چهره‌هایی که مجسمه آن در این موزه قرار گرفته است تندیس مولانا شاعر بلندآوازه ایرانی است که برای مدتی در ترکیه اقامت داشت.
نشانی موزه مادام توسو استانبول:
Hüseyinağa, Grand Pera AVM, İstiklal Cd. no: 56/58, 34440 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از موزه توسو استانبول:
دوستداران بازدید از این موزه جالب می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۹ شب به مکان موزه مراجعه کنند.

حمام های ترکی استانبول (Turkish Hammams)


در شهر استانبول حمام های زیادی وجود دارد که می توان از آن ها بعنوان یکی از بهترین و پر طرفدارترین جاهای تفریحی استانبول یاد کرد. این حمام ها به نام های حمام چیمبر لیتاش، حمام گالاتاساری بی اوغلو، حمام کاقالوقلو، حمام کیلیچ علی پاشا، حمام ایاصوفیه، حمام سلیمانیه هستند. بیشتر این حمام ها در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارند و تاریخچه اکثریت آن ها به دوران عثمانی برمی گردد. این حمام ها نمایش دهنده بخشی از تاریخ شهر استانبول هستند. در واقع این حمام ها برای خود مردم استانبول در گذشته برای رسومات خاص مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه حمام های استانبول نه تنها برای خود اهالی استانبول بلکه برای خریداران بلیط هواپیما ارزان استانبول نیز جذاب و قابل توجه است. این حمام ها بخش های مختلفی از جمله اتاق های استراحت، اتاق های گرم و سرد را دارند. معماری این حمام ها به شیوه معماری قدیمی و اسلامی است و محیطی مناسب و جالب توجه بخصوص برای گردشگران خارجی و اروپایی است زیرا که این نوع از حمام ها و معماری ها برایشان تجربه ای جدید و منحصربفرد است. در حمام های ترکی افراد می توانند ماساژ در یک محیط آرامش بخش را نیز تجربه کنند.
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

نشانی حمام چیمبر لیتاش استانبول:
Mollafenari, Vezirhan Cd. No:8, 34440 Fatih/İstanbul, Turkey
ساعات بازدید از حمام چیمبرلیتاش استانبول:
این حمام از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب به روی گردشگران باز است.
نشانی حمام گالاتاساری بی اوغلو:
Kuloğlu, Turnacıbaşı Cd. No:8, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey
ساعت بازدید از حمام گالاتاساری بی اوغلو:
این حمام از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب به روی گردشگران باز است.
نشانی حمام کاقالوقلو:
Alemdar, Prof. Kazım İsmail Gürkan Cd. No:24, 34110, 34110 Fatih/İstanbul, Turkey
ساعات بازدید از حمام کاقالوقلو:
این حمام از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب به روی گردشگران باز است.
نشانی حمام کیلیچ علی پاشا:
Kemankeş Karamustafa Paşa, Hamam Sk. No:1, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey
ساعات بازدید از حمام کیلیچ علی پاشا:
این حمام از ساعت ۸ صبح تا ۱۱:۳۰ شب به روی گردشگران باز است.
نشانی حمام ایاصوفیه خرم سلطان:
Cankurtaran, Ayasofya Meydanı No:2, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey
نشانی حمام سلیمانیه:
Süleymaniye, Mimar Sinan Cd. No 20, 34116 Fatih/İstanbul, Turkey
ساعات بازدید از حمام سلیمانیه:
این حمام از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی گردشگران باز است.

ساحل یشیل کوی چیروز استانبول (Yesilkoy Ciroz Beach)


وجود دریای مرمره و دریای سیاه در استانبول منجر به ایجاد خطوط ساحلی طولانی در این شهر گردشگری شده است و با توجه به آنکه اغلب سواحل این شهر در زمره سواحل امن شناخته می‌شوند بنابراین همواره به گردشگران توصیه می‌شود در حین بازدید از جاهای دیدنی استانبول از سواحل آن غافل نشوند. در این بین ساحل یشیل کوی چیروز را می‌توان از بهترین گزینه‌های ساحل‌گردی در استانبول دانست. این ساحل در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و جزو پلاژهای ساحلی عمومی و رایگان محسوب می‌شود. سطح امکانات رفاهی ساحل نیز بالا است و به همین دلیل نه تنها گردشگران استانبول بلکه اهالی بومی نیز در روزهای پایانی هفته و تعطیلات در آن تجمع می‌کنند. در محوطه ساحل و نزدیک به آب‌های دریا نزدیک به ۵۰۰ صندلی راحتی به همراه چترهای آفتاب‌گیر تعبیه شده است تا تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان بتوانند به راحتی در فضای ساحل به استراحت و آفتاب گرفتن مشغول شوند. گفتنی است همواره گروهی از نجات غریق‌ها به حالت آماده باش در حال خدمات‌رسانی در کنار ساحل هستند و تعداد زیادی قایق نجات نیز جهت پیشگیری از حوادث خطرناک در دسترس قرار دارد. علاوه بر آن امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ و رستوران به تعداد کافی در محوطه ساحل وجود دارند.
نشانی ساحل یشیل کوی چیروز استانبول:
Yeşilköy Çiroz Beach, 34149 İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از ساحل یشیل کوی چیروز استانبول:
علاقه‌مندانی که می‌خواهند به تفریح در این ساحل بپردازند می‌توانند بطور شبانه‌روزی به آن مراجعه کنند.
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

پارک امیرگان استانبول (Istanbul Emirgan Park)


پارک امیرگان از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی استانبول بشمار می‌رود که در قسمت اروپایی این شهر قرار گرفته است. این پارک با مساحتی بیش از ۴۷ هکتار در زمره وسیع‌ترین پارک‌های استانبول قرار دارد. بخش اعظم پارک با گل‌کاری‌های چشم‌نواز و درختان سر به فلک کشیده تزئین شده است که در بیش از ۱۲۰ گونه گیاهی دسته‌بندی می‌شوند. در میان پوشش گیاهی پارک درختانی به چشم می‌خورند که عمر آنها به بیش از سه قرن می‌رسد و برخی از آنها در زمره گونه‌های گیاهی کمیاب قرار دارند. از میان انواع گل‌های پارک بیش از هر گل دیگری گل لاله کاشته شده است. با فرا رسیدن فصل بهار و رویش میلیون‌‌ها گل لاله منظره‌ای خیره‌کننده و شگفت‌انگیز در پارک ایجاد می‌شود؛ به گونه‌ای که انگار در بهشتی از گل‌های لاله قدم گذاشته‌اید. از این رو عموماً این پارک میزبان فستیوال‌ها و جشنواره‌های مهم درختکاری و گل‌کاری است. فستیوال گل لاله استانبول نیز هر ساله در محل این پارک برگزار می‌شود. گفتنی است یک کافه مجلل نیز در محوطه پارک قرار دارد که نوشیدنی‌های لذیذ آن لذت گشت و گذار در باغ‌های گل پارک را دوچندان می‌کند.
نشانی پارک امیرگان استانبول:
Reşitpaşa, Emirgan Sk., 34467 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از پارک امیرگان استانبول:
همه‌روزه از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۰:۳۰ شب

موزه باریش مانچو استانبول (Baris Manco House Museum)


در میان جاهای دیدنی استانبول برای هر سلیقه‌ای مکانی برای بازدید وجود دارد. برای علاقمندان به موسیقی به ویژه موسیقی سبک راک نیز بازدید از موزه باریش مانچو استانبول بسیار جالب خواهد بود. این موزه شامل خانه‌ای است در محله کادیکوی که زمانی محل زندگی هنرمندی به نام باریش مانچو بوده است. او از اولین اهالی موسیقی در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ بود که به تلفیق سبک راک با موسیقی سنتی ترکیه در آثارش پرداخت و در سال ۱۹۹۹ نیز از دنیا رفت. او پس از مرگش به هنرمندی شناخته شده در میان اهالی ترکیه تبدیل شد و از این رو خانه او به یک موزه برای علاقمندان او تبدیل شد. تمامی لوازم شخصی باریش مانچو از جمله اکسسوری‌های نقره، لباس‌های مخصوص اجرای صحنه، دستمال جیب کت و کلکسیون ظروف شیشه‌ای او جزو اقلامی هستند که در این خانه موزه می‌توان از آنها دیدن کرد.
نشانی موزه باریش مانچو استانبول:
Caferağa, Yusuf Kamil Paşa Sk. No:5, 34710 Kadıköy/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از موزه باریش مانچو استانبول:
همه‌روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

آکواریوم استانبول (Istanbul Aquarium)


آکواریوم استانبول از آن دسته دیدنی‌هایی است که بطور حتم بازدیدکنندگان آن از بزرگ تا کوچک از دیدنش لذت خواهند برد. این آکواریوم در سال ۲۰۱۱ میلادی در ناحیه جنوب غربی استانبول احداث شد و به سبب وسعت و تنوع گونه‌ ماهی‌هایی که در آن زیست می‌کنند در دسته آکواریوم‌های مطرح موضوعی جهان قرار دارد. این مجموعه نزدیک به ۲۲ هزار مترمربع وسعت دارد و ساختمان اصلی آن در دو طبقه بنا شده است. بازدید از این مجموعه دیدنی امکان کشف حقایق جالب درباره دنیای زیر آب و تماشای موجودات دریایی از نزدیک را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. زیستگاه‌های آبی این مجموعه در ۱۷ زیرمجموعه مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که برخی از آنها شامل بخش تنگه بسفر، بخش آب‌های دریای سیاه، بخش آب‌های دریای مرمره، بخش آب‌های دریای اژه و بخش کانال سوئز است. از نمونه جانوران دریایی جالبی که در مخازن این آکواریوم به نمایش درآمده است می‌توان به پنگوئن جنتو، مارماهی خالدار، بادکنک ماهی و فرشته ماهی امپراطور اشاره کرد. گفتنی است آکواریوم استانبول در مجاورت یک مرکز خرید بزرگ قرار گرفته است و امکانات رفاهی مناسبی برای خریداران بلیط چارتر و لحظه آخری استانبول در آن تعبیه شده است که برای نمونه می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ و پارکینگ خودرو با فضای کافی اشاره داشت.
نشانی آکواریوم استانبول:
Şenlikköy, Yeşilköy Halkalı Cd. No:93, 34153 Florya/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از آکواریوم استانبول:
درهای این مجموعه جالب و آموزنده همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۷ بعدازظهر به روی علاقمندان باز است.

موزه هنرهای مدرن استانبول (Istanbul Museum of Modern Art)


موزه هنرهای مدرن استانبول اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی و در منطقه بی اغلو به عنوان نخستین موزه هنرهای مدرن در این شهر احداث شد و امروزه جزو جاهای دیدنی استانبول قرار دارد. این موزه با هدف نمایش آثار برجسته هنرمندان معاصر ترک احداث شد و برای سال‌ها محلی برای برگزاری رویدادهای برجسته هنری فرهنگی بود و هنرمندان داخلی و بین‌المللی برای شرکت در این رویدادها همواره به آن تردد داشتند. پس از مدتی طرح انتقال موزه به بنایی جدید عنوان شد و پروژه تأسیس بنای جدید موزه چندین سال به طول انجامید تا اینکه سرانجام در سال جاری میلادی بنای موزه پس از پنج سال برنامه‌ریزی بار دیگر افتتاح شد. بنای تازه تأسیس موزه در همان مکان قبلی و در حوالی تنگه بسفر قرار دارد. جالب است بدانید تنگه بسفر به سبب نقش پررنگی که در تردد کشتی‌ها از منطقه آسیا به منطقه اروپا داشته، از جایگاه تاریخی بالایی برخوردار است. معماران موزه نیز آب‌های تنگه را به عنوان الگویی برای طراحی بنای جدید موزه در نظر گرفته‌اند. بنای موزه که شامل یک ساختمان مجلل پنج طبقه با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع است از ورقه‌های براق آلومینیومی ساخته شده است تا در طول روز با تلالو نور خورشید بر روی آن یادآور آب‌های درخشان تنگه بسفر باشد. همانند موزه قبلی، در موزه جدید نیز بخش گالری هنری، کافی‌شاپ، پردیس سینمایی، کتابخانه، سالن رویدادها و غرفه فروشگاهی همچنان وجود دارند.
نشانی موزه هنرهای مدرن استانبول:
Kılıçali Paşa, Tophane İskele Cd. No:1/1, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از موزه هنرهای مدرن استانبول:
این موزه همه‌روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸ شب جهت بازدید علاقمندان باز است.
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

پلکان کاموندو استانبول (Kamondo Stairs)


یکی از جاهای دیدنی استانبول که به شدت موردپسند جوان‌ترها است و فضای آن متمایز از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است پلکان کاموندو استانبول است. این جاذبه دیدنی خاص در محله‌ای به نام کاراکوی قرار دارد و شامل یک پلکان سنگی است که با طراحی زیبا و در شمایل نیم دایره‌های زیگزاکی در مسیری باریک میان دو ساختمان بلند ساخته شده‌اند. آنطور که برخی منابع ذکر کرده‌اند این مسیر پلکانی توسط فردی به همین نام از مهاجران یهودی ساکن استانبول ساخته شده است. هدف وی از ساخت این گذرگاه پلکانی صرفاً ساخت یک مسیر فرعی جهت عبور و مرور راحت‌تر فرزندان خانواده عنوان شده است. این پلکان به دلیل سبک معماری خاص و مارپیچی شکل خود، مورد توجه اهالی ترکیه قرار گرفته است و اغلب در طول روز میزبان اجرای زیبای نوازندگان خیابانی است. علاوه بر مسیر پلکانی و زیبای این جاذبه، کاموندو سوژه جالبی برای عکاسی به حساب می‌آید و گردشگران نیز معمولاً استقبال فراوانی از ثبت سلفی و تصاویر خاطره‌انگیز می‌کنند.
نشانی پلکان کاموندو استانبول:
Bereketzade, Bankalar Cd. NO:10, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از پلکان کاموندو استانبول:
برای بازدید و عکاسی در محل این پلکان خاص می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز به محل آن مراجعه کنند.

موزه اسباب بازی استانبول (Istanbul Toy Museum)


موزه اسباب بازی استانبول نیز از دیگر دیدنی‌های جذابی است که به گردشگران به ویژه آن دسته از افرادی که همراه با فرزندانشان به سفر می‌روند توصیه می‌شود تا در زمان سفر فرصت بازدید از آن را از دست ندهند. این موزه توسط یک شاعر و نویسنده ترک به نام سونای آکین در سال ۲۰۰۵ میلادی تأسیس شده است و تمامی اشیاء موجود در آن نیز جزئی از کلکسیون شخصی او است. اقلام موزه شامل بیش از ۴۰۰۰ قطعه اسباب بازی و اشیاء مینیاتوری است. این اسباب‌بازی‌های جالب از عتیقه فروشی‌ها و غرفه‌های اسباب‌بازی در نقاط مختلف جهان جمع‌آوری شده‌اند. بازدید از قطعه‌های اسباب‌بازی متمایز برای کودکان می‌تواند حسابی هیجان‌انگیز و جالب باشد علاوه بر آن کودکان امروزی می‌توانند با اسباب‌بازی‌های همسالانشان در نسل‌های قبل آشنا شوند. بازدید از موزه برای بزرگسالان نیز جذاب است و برای بیشتر آنها تداعی‌کننده ایام کودکی است.
نشانی موزه اسباب بازی استانبول:
Göztepe, Dr. Zeki Zeren Sk No:17, 34730 Kadıköy/İstanbul, Türkiye
ساعات بازدید از موزه اسباب بازی استانبول:
این موزه روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر و روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر میزبان گردشگران و علاقمندان به بازدید است.
جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست دهید

تفریحات شبانه و کلوب‌های استانبول


استانبول شهری پر جنب و جوش است که شبانه‌روزه فعالیت‌های تفریحی و شبانه دارد. در این شهر شما می‌توانید از تفریحات شبانه‌ای متنوعی لذت ببرید. در زیر تعدادی از تفریحات شبانه و بهترین کلوب های استانبول را برای شما معرفی می‌کنم:
۱. کلوب Reina: یکی از معروف‌ترین کلوب‌های استانبول است. Reina در ساحل بسفر به واقع شده و دارای چندین تراس با مناظری فوق‌العاده از شهر و دریای مرمره است. این کلوب یک مکان شیک و مدرن برای تفریح شبانه و صرف شام است.
۲. کلوب Sortie: یکی دیگر از برترین کلوب‌های استانبول Sortie است که در منطقه‌ای زیبا در ساحل بسفر و در کنار دریاچه خریز قرار دارد. این کلوب شامل چندین رستوران و تراس با چشم‌اندازی عالی است.
۳. کلوب Anjelique: با دکوراسیونی زیبا و فضای باز ، Anjelique یک کلوب محبوب در استانبول است. این کلوب در ساحل بسفر قرار گرفته و دارای رستورانی با طعم‌های متنوع و شامل رقص و موسیقی زنده است.
۴. کلوب Supperclub Istanbul: این کلوب مشهور به تجربه‌ای منحصربه‌فرد در استانبول می‌باشد. با موسیقی زنده و رقص ، Supperclub Istanbul میزبان شب‌های شگفت‌انگیز و ممتازی است.
۵. کلوب Babylon: اگر به موسیقی زنده علاقه دارید، کلوب Babylon می‌تواند یک مقصد مناسب برای شما باشد. این کلوب به عنوان یکی از بهترین مکان‌های برپایه موسیقی در استانبول شناخته می‌شود و هر شب برنامه‌های موسیقی زنده و اجراهای هنری خاصی را ارائه می‌دهد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است