search
menu

برج گالاتا استانبول؛ سفر به آسمان ترکیه

[ پنهان کردن ]
تاریخچه برج گالاتا استانبول
معماری برج و پل گالاتا
جاذبه های برج گالاتا استانبول
ساعات بازدیداز برج گالاتا استانبول
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از برج و پل گالاتا چه قدر است؟
موقعیت برج گالاتا استانبول
چگونه به برج گالاتا استانبول برویم؟
در نزدیکی برج و پل گالاتا چه جاذبه های دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی برج و پل گالاتا برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران و غذاخوری هایی نزدیک به برج و پل گالاتا هستند؟
برج گالاتا یکی از دیدنی های استانبول و مشهورترین برج های شهر است که در آسمان استانبول خودنمایی میکند. این برج سنگی زیبا که در بخش اروپایی استانبول و قسمت گلدن هورن قرار دارد و تاریخچه آن به دوران امپراطوری بیزانس و قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد. گالاتا دارای یک برج در دریا و برج دیگر بر روی خشکی است. شهرت این برج به دلیل چشم انداز زیبایی است که از شهرتاریخی Peninsula ، منطقه تاریخی گلدن هورن و بسفر به بازدید کنندگانش هدیه می‌دهد. اما در کنار برج گالاتا، پل گالاتا نیز بسیار معروف است. این پل به روی شاخ طلایی (گلدن هورن) واقع شده و مطمئنا تصاویر زیادی از آن را در وبلاگ ها و مجلات اینترنتی مشاهده کرده اید. ماهیگیرانی که برای صید روی پل گالاتا می ایستند، صحنه زیبا و دلنشینی را می آفرینند. پل گالاتا تاریخ رنگارنگی را پشت سر گذشته و تا به امروز ۵ بار مورد بازسازی قرار گرفته است. با ایستادن روی پل گالاتا می توانید از یک طرف بخش آسیا و از طرفی دیگر بخش اروپایی استانبول را تماشا کنید. شما با خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌توانید به استانبول سفر کنید و نه تنها از برج گالاتا و پل زیبا دیدن کنید بلکه ‌می‌توانید یک وعده غذای لذیذ را در رستوران‌های این پل میل کنید.

تاریخچه برج گالاتا استانبول


اعتقاد براین است برج گالاتا در سال ۱۳۸۳ میلادی به دستور امپراطور بیزانس به عنوان اولین برج نزدیک به دریا واقع شده است.
به طورکلی این برج به عنوان یک فانوس دریایی عمومی ساخته شده که از جنگ های صلیبی چهارم تا اکنون بدون هیچ تغییری باقی مانده. این برج با کلاه قیفی شکل از سایر برج های شهر استانبول متمایز شده. ساختار این مخروط بزرگ که روی این برج قرار دارد به طور تقریبی با ارتفاع ۳۸ متر از دریا ساخته شده و ارتفاع کل برج از سطح زمین به ۷۲ متر می رسد.
برج گالاتا استانبول؛ سفر به آسمان ترکیه
بعد از اینکه جنگجویان این شهر را رها کردند مردم شهر Genovese این برج را بازسازی کردند و نام آن را کریستیا توریز(Christea Turris) و بیزانسی ها هم به طور همزمان نام آن را Megalos Pyrgos نامیدند.
برج گالاتا چند سال بعد از فتح شهر توسط مهمت دوم قد علم کرد. اسناد تاریخی نشان می دهد که مهمت دوم حمایت های مالی فراهم میکرد برای Genovese (ایتالیایی) ها به منظور بلند تر کردن برج. بازسای ها نشان می دهد بین عثمانی ها و ایتالیایی ها روابط دوستانه ای برقرار بود. بعد قسطنطنیه، استانبول در دست عثمانی ها بود. در دوره عثمانی ها و مدت سلطنت سلطان سلیمان ابنبرج باشکوه به عنوان زندان استفاده می شد( قرن ۱۶) و پس از آن به عنوان محل اقامت گروه نظامی عثمانی( قرن ۱۸)و در قرن ۱۹ به عنوان برج آتش.
برج گالاتا داستن ها و رویدادهای مهمی دارد از سال ۱۶۳۸: براساس گفته های تاریخنگار و مسافر مشهور دوره عثمانی، مردی به نام احمد چلبی هزارفن سعی کرد از برج گالاتا که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد تا قسمت آسیایی استانبول، توسط بال هایی که خودش ساخته بود پرواز کند که این پرواز، اولین پرواز بین قاره ای در جهان است. بعد از پرواز او، سلطانمراد پنجم به عنوان جایزه او را برای تبعید به الجزایر فرستاد.
پل گالاتا نیز در سال ۱۵۰۲ به درخواست سلطان بایزید دوم توسط دو نقاش مطرح عصر به نام های لئوناردو داوینچی و میکل آنژ، برای متصل کردن دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول طراحی و ساخته شد. البته، میکل آنژ طراحی این پل را نپذیرفته بود لئوناردو داوینچی طرح آن را ریخته بود. اما سلطان بلند پرواز عثمانی این طرح را قبول نکرده بود. سرانجام در سال ۱۹۹۲ در بخش قدیمی شهر پلی به نام پل گالاتا ساخته شد که بخش جنوب را به شمال متصل می کرد و شامل ۶ مسیر ماشین و ۲ خط تراموا و پیاده روی بود.

معماری برج و پل گالاتا


برج گالاتا استانبول؛ سفر به آسمان ترکیه
همان طور که اشاره کردیم در طول تاریخ صدمه های زیادی به این برج معروف استانبول وارد شده و شدیدترین آن ها در سال ۱۵۰۹ اتقاق افتاده است. در این زمان مرمت و بازسازی برج گالاتا را معماری به نام هایرتدین (Hayrettin) به عهده گرفته بود. هایرتدین از معماران مشهور قرن شانزدهم در ترکیه بود. این معمار به زیباترین شکل ممکن کارش را انجام داد. گفته می شود تا قبل از ویران شدن برج گالاتا از آن به عنوان زندان استفاده می کردند که پس از ویرانی دیگر چنین کاربردی نداشت. پس از آتش سوزی سال ۱۷۹۴ میلادی، در مرمت و بازسازی برج گالاتا یک اتاق چوبی کوچک به معماری آن اضافه گردید.
این برج پس از پشت سر گذاشتن حوادثی چون زلزله، توفان و آتش سوزی، آخرین بار در سال ۱۹۶۰ مورد بازسازی قرار گرفت و به جاذبه توریستی و رستوران تغییر کاربری داد. پس از پشت سر گذاشتن کوچه پس کوچه های خیابان استقلال به برج گالاتا می رسید و توسط چند پله سنگی بالا می روید. پس از عبور از در چوبی وارد لابی برج گالاتا می شوید. برای بالا رفتن از برج می توانید از پله های مارپیچ و یا آسانسور استفاده کنید. آسانسور تا طبقه هفتم می رود و دو طبقه انتهایی را برای رفتن به بالاترین بخش برج باید از طریق پله ها طی کنید. یکی از دلایل رفتن گردشگران به بالای برج گالاتا تماشای دریای مرمره، تنگه بسفر، خانه های رنگارنگ، ایاصوفیه، مسجد آبی و گنبد و گلدسته های مساجد است. بنابراین، در بازدید از برج گالاتا از جمله وسایل ضرروری که باید همراه داشته باشید، دوربین عکاسی است. این قسمت از برج به روی رستوران برج گالاتا واقع شده و از آن می توانید پل گالاتا را نیز تماشا کنید. گوش سپردن به صدای مرغان دریایی از این ارتفاع بسیار زیبا است. معماری رستوران گالاتا نیز کاملا به سبک ترکی است و دکوراسیون آن به سبک محلی طراحی شده است.
برج گالاتا استانبول؛ سفر به آسمان ترکیه
اما، درباره معماری پل گالاتا همان طور که اشاره شد، طراحی لئوناردو داوینچی توسط پادشاه عثمانی پذیرفته نشده بود. داوینچی پل را با توجه به زلزله خیز بودن منطقه طراحی کرده بود و طراحی وی در برابر زلزله بسیار مقاوم بود. پایداری این پل را که داوینچی بر اساس قوانین هندسی محاسبه کرده بود، در نظر داشت از تکه سنگ های بدون ملات و چفت شده در هم در ساخت پل استفاده کند. در آن زمان سازندگان ماکت نیز از این طرح کمی بیمناک بودند و شک داشتند. به همین سبب، در زمان پادشاه عثمانی طرح واضح تر دیگری از پل مورد قبول قرار گرفت و بعد ها ساخت ماکت صحت محاسبات داوینچی را بر مبنای استوار و مقاوم بودن پل ثابت کرد. هرچند متخصصان معتقدند ساخت چنین پل نه تنها در قرن ۱۶ بلکه امروزه نیز با تجهیزات پیشرفته موجود، کار دشواری است اما می تواند برای معماری های دیگر الهام بخش خوبی باشد.

جاذبه های برج گالاتا استانبول


این برج باشکوه دارای عرشه رصدخانه ای با نمای ۳۶۰ درجه از استانبول است. در ورودی این برج ۲ آسانسور برای انتقال افراد به بالای برج وجود دارد. در بالاترین قسمت برج، کافه و رستوران گالاتا وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند علاوه بر غذاها و صبحانه ی متنوع ترکی از منظره ای زیبای استانبول هم لذت ببرند. مغازه هایی برای خرید سوغاتی در قسمت ورودی برج وجود دارد. از این رو برج و پل گالاتا بخاظر زیبایی‌های چشم نوازش حتما یکی از جاذبه‌هیا گردشگری این شهر است که باید در برنامه سفر استانبول شما قرار بگیرد.
برج گالاتا استانبول؛ سفر به آسمان ترکیه
بازدیدکنندگان می توانند یک روز عالی را در محوطه ی اطراف برج که به تازگی بازسازی شده سپری کنند و از رستوران ها، کافه ها ومغازه های سوغاتی اطراف برج لذت ببرند.
همچنین می توانید در خیابان های باریک اطراف قدم بزنید به خصوص راه معروف Galip Dede که به سمت خیابان و میدان استقلال منتهی می شود. در Galip Dede مغازه های زیبا صنایع دستی، سوغاتی و مغازه های موسیقی وجود دارد همچنین چند گالری هنری هم وجود دارد.

ساعات بازدیداز برج گالاتا استانبول


هر روز بین ساعات ۹ تا ۷شب.
رستوران برج بعد از ساعت ۸ شب آماده ی پذیرایی از گردشگران است.
برج گالاتا استانبول؛ سفر به آسمان ترکیه

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از برج و پل گالاتا چه قدر است؟


بهترین زمان پیشنهادی برتی بازدید از برج و پل گالاتا تمامی ماه های سال و از نوامبر تا اواسط سپتامبر است ولی همچنان می‌توان این مکان را یکی از جاهای دیدنی استانبول در زمستان نام برد. هزینه بازدید از برج گالاتا برای بزرگسالان ۲۵.۵ لیر و برای کودکان ۱۲ لیر است. ساعات بازدید از برج گالاتا ۹ صبح تا ۸:۳۰ شب است.
مدت زمان ۱ ساعت برای بازدید از برج گالاتا کافی است. بازدید از پل گالاتا نیز رایگان می باشد.

موقعیت برج گالاتا استانبول


برج گالاتا بین محله گالاتا و کاراکوی قرار دارد و از ساحل کاراکوی و پل گالاتا فاصله زیادی ندارد و می‌توانید با همراهی تور استانبول از این مکان دیدنی بازدید کنید.

چگونه به برج گالاتا استانبول برویم؟


به دلیل اینکه جای پارک نزدیک برج به سختی پیدا میشود رانندگی با ماشین شخصی پیشنهاد نمیشود.
۱-اگر درمیدان تکسیم یا هتل گالاتا هستید می‌توانید پیاده به این برج بروید
۲-از میدان تکسیم ایستگاه کاباتاش با ترام خط ۱در ایستگاه کاراکوی پیاده شوید و با پیاده روی کوتاهی به برج برسید.
۳-از محله سلطان احمد با ترام خط 1از ایستگاه سلطان احمد سوار شوید و در ایستگاه کاراکوی پیاده شوید و با پیاده روی کوتاهی به برج برسید.
۴- از منطقه کادیکوی در قسمت آسیایی استانبول می‌توانید از کشتی هایی که به کاراکوی می روند استفاده کنید و بعد با پیاده روی کوتاهی به برج برسید.
پل گالاتا نیز در منطقه بی اوغلو، به روی شاخ طلایی است و از برج گالاتا به راحتی تنها با ۱۵ دقیقه پیاده روی قابل دسترس می باشد. همچنین، می توانید سوار ترم Tram T1 شوید و در ایستگاه کاراکوی (Karaköy) یا امینونو ( Eminönü) پیاده شوید.

در نزدیکی برج و پل گالاتا چه جاذبه های دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


برج گالاتا در یکی ازدیدنی‌ترین محله های استانبول واقع شده است. می توانید پس از بازدید از برج و پل گالاتا از جاذبه های نزدیک زیر هم دیدن کنید:
اسکله امینونو و جاذبه های گردشگری آن: کمتر از ۵ دقیقه پیاده روی
منطقه تاریخی سلطان احمد: حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی
خیابان استقلال: حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی

چه هتل هایی در نزدیکی برج و پل گالاتا برای اقامت وجود دارد؟


برای کسانی که می خواهند در نزدیکی برج و پل گالاتا اقامت گزینند، هتل های نزدیک زیر را پیشنهاد می کنیم:
هتل ۴ ستاره Anemon Galata (۱۳متر فاصله از برج گالاتا)
هتل Aparthotel Istanbul (۱۴ متر فاصله از برج گالاتا)
هتل Galata Tower Vip Apartment Suites (۵۴ متر فاصله از برج گالاتا)
هتل By Murat Galata (۷۸ متر فاصله از برج گالاتا)
هتل Duo Galata (۸۹ متر فاصله از برج گالاتا)
هتل Mesto Hotel Galata (۱۳۶ متر فاصله از برج گالاتا)

چه رستوران و غذاخوری هایی نزدیک به برج و پل گالاتا هستند؟


رستوران لب دریا (Leb-i- Derya) : ۵۵۰متر (۸ دقیقه پیاده روی)
جانیم جیگریم (Caim Cigerim): ۶۵۰متر (۹دقیقه پیاده روی)
میکلا (Mikla): ۶۵۰متر (۸ دقیقه پیاده روی)
رستوران اوف (Auf): ۷۵۰ متر (۹ دقیقه پیاده روی)
رستوران فیچین(Ficcin) : ۸۵۰متر (۱۱ دقیقه پیاده روی)
گولگه قهوه (Gölge Kahve): ۹۰۰متر (۱۱ دقیقه پیاده روی)
دوروم زاده (Dürümzade): ۱ کیلومتر (۱۱ دقیقه با اتوبوس)
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است