search
menu

پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

[ پنهان کردن ]
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول
جنگل بلگراد (Belgrad Forest)
پارک مچکا (Macka Parkı)
پارک ییلدیز (Yıldız Parkı)
پارک امیرگان (Emirgan Park)
پارک ساحیل یولو (Sahil Yolu)
پارک گولهانه استانبول (Gulhane Park)
پارک فنرباغچه استانبول (Fenerbahce Parki)
پارک اتاگتپه فاتح کروسو استانبول (Otagtepe Fatih Korusu)
پارک ببک استانبول (Bebek Park)
پارک دره زندگی استانبول (Beylikduzu Vally Of Life)
پارک جنگلی آتاتورک استانبول (Ataturk Arboretum)
پارک اوزگورلوک استانبول (Ozgurluk Park)
پارک سراچ خانه استانبول (Sarachane Park)
پارک بیکوز کروسو استانبول (Beykoz Korusu)
پارک مودا ساحیلی (Moda Sahil Parkı)

پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول


پارک‌ های استانبول بخشی از ساختار شهری استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه هستند. این پارک‌ها محلی برای آرامش و استراحت مردم استانبول هستند و بخشی از آلودگی و شلوغی این شهر بزرگ و پراسترس ترکیه را کم می‌کنند و به همین دلیل به تدریج به بخش مهمی از شهر و جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده‌اند. این پارک‌ها به دلیل فضاهای سرسبز و دلنوازی که دارند، توانسته‌اند گردشگران زیادی را بسوی خود جلب کنند. برخی از این پارک‌ها جنگلی هستند و برخی دیگر معمولی. در این نوشته با برخی از معروف‌ترین پارک‌های استانبول آشنا می‌شویم.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

جنگل بلگراد (Belgrad Forest)


جنگل بلگراد یکی از بهترین پارک‌های جنگلی جهان است که در میان درختان پرشمار آن می‌توانید به آرامش برسید. با وجودی که پارک Belgrad در ۱۵ کیلومتری استانبول قرار دارد، اما خبر خوب این است که اتوبوس‌هایی از میدان تکسیم شما را به آن می‌رساند. از همین رو جنگل بلگراد یکی از مقاصد محبوب برای سفرهای یک روزه در حومه استانبول به شمار می‌رود. این پارک دارای مسیر ویژه دویدن، فضای مخصوص پیک‌نیک و یک باغ گیاه‌شناسی است که همه برای عموم مردم در دسترس هستند. بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاهی بومی و غیربومی در این پارک وجود دارد. اسم این پارک به دوران عثمانی برمی‌گردد و اشاره به زمانی دارد که شهر بلگراد توسط سلاطین عثمانی تصرف شد و چند هزار از مردم صرب به این منطقه تبعید شدند. در آن دوران جنگل بلگراد به عنوان یکی از مناطق پراهمیت و استراتژیک محسوب می‌شد زیرا یکی از منابع اصلی در تأمین آب مورد نیاز اهالی بود. به‌طوری‌که کانال‌های آبی در گذشته از منطقه جنگل به سمت نواحی اطراف تعبیه شده‌ بودند تا آب را به دیگر نقاط هدایت کنند. این کانال‌ها هنوز هم پابرجا هستند. امروزه با تعبیه چندین سد آب مختلف، کانال‌های آب دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و آبی در آنها وجود ندارد. گفتنی است مساحت این جنگل در گذشته نزدیک به ۱۳۰۰۰ هکتار بود که رفته رفته در طول سال‌ها از وسعت فضای درختان آن کاسته شد تا جایی که در حال حاضر مساحت آن را حدود ۵۴۰۰ هکتار تخمین زده‌اند. بااین‌حال هنوز هم این جنگل زیبایی‌های طبیعی خود را حفظ کرده است. در واقع طبیعت بکر جنگل موجب شده است تا نام آن برای گردشگران طبیعت دوست در میان فهرست جاهای دیدنی استانبول جای بگیرد. علاوه بر این جنگل بلگراد زیستگاه حیوانات دوست‌داشتنی است که کمتر در محیط‌های شهری امروزی می‌توان آنها را پیدا کرد. بطور مثال راسوها از جمله حیواناتی هستند که به وفور در جنگل بلگراد دیده می‌شوند. گفتنی است در اعماق این جنگل با غروب آفتاب رفته رفته سر و کله حیوانات دیگر نظیر شغال، گرگ و روباه هم پیدا می‌شود.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

پارک مچکا (Macka Parkı)


پارک ماچکا استانبول در محله‌ای به همین نام و در نزدیکی منطقه مدرن نیشانتاشی قرار دارد. این پارک از جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود و علیرغم مساحت کوچکی که دارد به سبب فضای سرتاسر سبز و با طراوتش همواره مورد توجه اهالی شهر قرار دارد. محوطه پارک مملو از درختان بلند قامت و درختچه‌های سبز است که با تراکم نسبتا بالایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. درخت بلوط، گردو، چنار و توسکا بیش از دیگر گونه‌های درخت به چشم می‌خورند. میان فضای طبیعی پارک مسیرهای عبور بسیاری وجود دارد که پیاده‌روی و قدم زنی از میان درختان را ممکن کرده است. در مسیرهایی که بطور مارپیچ در بین درختان پارک تعبیه شده است صندلی‌های نشیمن قرار گرفته است تا مراجعه‌کنندگان پارک بتوانند بر روی آنها بنشینند و در فضای آرام‌بخش آن به استراحت در دل طبیعت بپردازند. تقریباً هر وقت از روز که به این پارک بروید با جمعیتی از خانواده‌ها که در محوطه طبیعی پارک چادر زده‌اند و یا جمعی از افرادی که مشغول نرمش و ورزش روزانه هستند رو به رو می‌شوید. علاوه بر آن از قدیم این پارک به پاتوق همیشگی صاحبان سگ‌ها تعلق داشته است به‌طوری‌که همیشه گروهی از افراد در حال پیاده‌روی همراه با سگشان در حال تردد در محوطه پارک هستند.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

پارک ییلدیز (Yıldız Parkı)


این منطقه در چند قرن پیش یک جنگل بوده است و اکنون به صورت پارک زیبای Yıldız خودنمایی می‌کند. در دوران عثمانی در سده ۱۸ میلادی، تبدیل به یک شکارگاه خصوصی برای سلاطین عثمانی می‌شود. در زمانی که سلطان عبدالحمید دوم تصمیم می‌گیرد از کاخ دلمه‌باغچه به کاخ ییلدیز بیاید، این منطقه تبدیل به یک پارک شهری می‌شود. پارک ییلدیز از جمله مناطق دیدنی استانبول است که در آن می‌توانید هم از زیبایی گل‌ها و درختان روییده در آن لذت ببرید و هم به تماشای کاخ‌ها و ویلاهای تاریخی که در سده ۱۹ و ۲۰ توسط سلاطین عثمانی ساخته شده‌اند بروید. پارک ییلدیز در منطقه بشیکتاش استانبول قرار گرفته است.

پارک امیرگان (Emirgan Park)


یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ها و جاهای تفریحی استانبول پارک امیرگان است که نامش را از یکی از صدراعظم‌های عثمانی به نام امیرگان گرفته است که در این منطقه زندگی می‌کرده است. این پارک استانبول دارای چشم‌اندازی بر رود بسفر و دارای ویلاهای تاریخی، زمین بازی، گیاهان و درختان زیبا است. اگر در ماه آوریل به پارک Emirgan بیایید شاهد برگزاری یکی از فستیوال‌های رنگارنگ ترکیه به اسم فستیوال تولیپ خواهید بود. تولیپ در حقیقت همان گل لاله است که در فصل بهار به وفور در این پارک رویش می‌کند و منظره پارک را به چشم‌اندازی توصیف‌ناپذیر از بهشت لاله‌ها تبدیل می‌کند. هر ساله در زمان برگزاری این فستیوال میلیون‌ها گل رنگارنگ لاله در فضای پارک کاشته می‌شود تا چهره پارک بار دیگر زیبایی خیره‌کننده خود را در فصل بهار به تصویر بکشد. گفتنی است فارغ از طبیعت زیبا و خیره‌کننده پارک، از مزیت‌های دیگر این پارک امکانات رفاهی مناسب آن است که از میان آنها می‌توان به فضای پارکینگ خودرو، مسجد، کافی‌شاپ، رستوران و زمین بازی کودکان اشاره کرد.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

پارک ساحیل یولو (Sahil Yolu)


پارک Sahilyolu استانبول شاید در نگاه اول شبیه دیگر پارک های استانبول که می‌شناسید نباشد اما به عنوان یک محوطه مسکونی در کنار دریا، یکی از بهترین جاها برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است. در آخر هفته‌ها، فضای سبز این پارک پر از مردمی است که برای پیک‌نیک و خوشگذرانی به این پارک آمده‌اند. این پارک در بخش آسیایی استانبول و در بخش کادی بوستان از منطقه کادیکوی قرار دارد.

پارک گولهانه استانبول (Gulhane Park)


پارک گولهانه استانبول که برای اغلب گردشگران ایرانی با عنوان پارک گلخانه شناخته می‌شود از پارک‌های معروف و جاهای دیدنی استانبول بشمار می‌رود. این پارک که در قسمت اروپایی استانبول و در منطقه امینونو قرار گرفته است، زمانی بخشی از فضای بیرونی کاخ توپکاپی بود و از این رو ضلع جنوبی پارک مشرف به یکی از دروازه‌های اصلی کاخ توپکاپی است. امروزه پارک گولهانه به عنوان یک پارک طبیعی تاریخی میزبان تعداد زیادی از گردشگران استانبول است. محوطه پارک مملو است از چمن‌کاری‌ها، باغچه‌های گل و درختان سر به فلک کشیده که فضای دل‌نشینی برای سپری کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و گردشگران فراهم کرده است. وجود سازه‌های متعدد در فضای پارک چهره‌ای مدرن و درعین‌حال تاریخی به پارک بخشیده است. از جمله این سازه‌ها می‌توان به ستون‌های تاریخی گات‌ها و همچنین تندیسی از آتاتورک اشاره کرد. گفتنی است به دلیل همسایگی پارک با چندین جاذبه مهم استانبول همواره فضای پارک مملو از گردشگران و اهالی بومی است؛ بااین‌حال شلوغ‌ترین زمان بازدید از این پارک قدیمی در فصل‌های تابستان و بهار است زیرا در این فصل‌ها طبیعت پارک به اوج زیبایی خود می‌رسد. به‌طوری‌که در فصل بهار و همزمان با برگزاری فستیوال گل‌های لاله استانبول این پارک نیز به سبب گل‌کاری‌های چشم‌نوازش میزبان این رویداد خواهد بود.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

پارک فنرباغچه استانبول (Fenerbahce Parki)


پارک فنرباغچه استانبول در زمره بوستان‌‌های نسبتا کوچک اما چشم‌نواز این شهر بشمار می‌رود. این پارک در منطقه کادیکوی واقع شده است و ازآنجاکه از یک سمتش در محاصره آب‌های دریای مرمره درآمده است می‌توان آن را یک شبه جزیره رؤیایی توصیف کرد. درختان چند صد ساله و قدیمی سرتاسر پارک را پر کرده‌اند و مسیرهای سنگ‌فرش شده میان آنها امکان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در فضای دل‌نشین پارک را فراهم کرده است. جالب است بدانید که واژه فنر به معنی خانه نور و کلمه باغچه نیز به معنای باغ است. شب‌ها با نورپردازی‌هایی که در جای جای پارک انجام شده است پارک به یک باغ پر نور و درخشان تبدیل می‌شود که با نشستن بر روی نیمکت‌های آن می‌توان از تماشای امواج آرام دریای مرمره حسابی لذت برد. علاوه بر آن چندین کافه باکیفیت نیز در قسمت ساحلی پارک قرار دارند که طعم لذیذ نوشیدنی‌های آنها می‌تواند به لذت گشت و گذار در این پارک ساحلی اضافه کند. اغلب روزهای آخر هفته و تعطیلات پارک فنرباغچه محل پیک نیک خانواده‌ها و گروه‌هایی از جوان‌ها است که برای فراغت از فضای پرهیاهوی شهر استانبول به این پارک پناه می‌آورند. اگر با خرید بلیط لحظه آخری استانبول به این پارک دنج و زیبا رفتید و هوس کردید تا در میان درختان و چمنزارهای آن پیک نیک بزنید حتماً مراقب جوجه‌تیغی‌های بازیگوشی که در پشت بوته‌ها پنهان می‌شوند باشید.

پارک اتاگتپه فاتح کروسو استانبول (Otagtepe Fatih Korusu)


پارک اتاگتپه کروسو استانبول که بیش‌تر آن را با عنوان پارک فاتح کروسو می‌شناسند از زیباترین جاهای دیدنی استانبول است که در محله فاتح قرار دارد. کروسو در زبان ترکی به معنای بیشه‌زار است و اتاگتپه نیز از ترکیب کلمه اتاگ و تپه بدست آمده است. بکارگیری کلمه تپه در عنوان پارک برای اشاره به محوطه تپه مانند و مرتفعی است که محوطه اصلی پارک بر روی آن قرار دارد و اتاگ نیز اشاره به اسم یکی از نیروهای ارتش عثمانی دارد که بعد از اولین محاصره قسطنطنیه به تپه پارک می‌رفت تا به تماشای نمای کلی تنگه بسفر مشغول شود. امروزه هنوز هم تماشای منظره آب‌های بسفر که از روی پل چوبی و از روی تپه پارک نمایان می‌شود یکی از شگفت‌انگیزترین چشم‌اندازهای استانبول محسوب می‌شود. اگرچه جهت حفظ محیط طبیعی پارک کمپینگ در آن ممنوع اعلام شده است و در محوطه این فضای سبز خیره‌کننده نیز خبری از امکانات رفاهی متعدد از جمله کافه‌ها یا رستوران نیست، اما هنوز هم جزو گزینه‌های ایده‌آل برای فراغت در فضای سبز شهری و رفع خستگی است. گفتنی است عکاسی از مناظر زیبای بالای تپه پارک از جمله کارهای مورد علاقه گردشگرانی است که با خرید بلیط هواپیما از این پارک دیدن می‌کنند.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

پارک ببک استانبول (Bebek Park)


منطقه ببک استانبول به مناظر طبیعی چشم‌نواز شهرت دارد و عجیب نیست که یکی از بهترین پارک‌های استانبول یعنی پارک ببک را در خود جای داده است. این پارک جزو بهترین گزینه‌های طبیعت‌گردی در میان جاهای دیدنی استانبول است و در کرانه تنگه بسفر قرار گرفته است. از این رو در شمار پارک‌های ساحلی محبوب در میان گردشگران و اهالی استانبول قرار دارد. فضای سبز و محوطه درختکاری این پارک همانند بسیاری از بوستان‌های عمومی استانبول فضایی دل‌نشین و مطبوع برای گذراندن اوقات فراغت است اما آنچه این پارک را از بسیاری از بیشه‌زارها و پارک‌های جنگلی متمایز کرده است مشرف بودن فضای پارک به آب‌های تنگه بسفر است. در سال‌های اخیر با توجه به استقبال زیادی که گردشگران و اهالی از این پارک به عمل آوردند امکانات رفاهی زیادی در بخش ساحلی پارک تعبیه شد و به برخی از قسمت‌های پارک که به مرمت و بازسازی نیاز داشتند نیز رسیدگی شد. گفتنی است پس از اتمام پروژه بازسازی عنوان پارک تورکان سابانجی ببک برای آن انتخاب شد اما هنوز هم نام قدیمی پارک رواج بیشتری دارد. امروزه زمین بازی پارک مخصوص کودکان در محوطه پارک تعبیه شده است و رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در محوطه ساحلی پارک وجود دارند که لذت صرف غذا یا نوشیدنی در زیر سایبان چترهای آفتاب‌گیر ساحل در حین تماشای چشم‌انداز آب‌های تنگه بسفر را برای مراجعه‌کنندگان به ارمغان آورده است.

پارک دره زندگی استانبول (Beylikduzu Vally Of Life)


پارک دره زندگی استانبول از بوستان‌های وسیع و سرسبز این شهر است که همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته است از این رو نام آن در فهرست جاهای دیدنی استانبول نیز قرار دارد. این پارک در منطقه بیلیک دوزو استانبول و در قسمت اروپایی شهر واقع شده است. محوطه پارک که مساحت آن در حدود یک میلیون مترمربع اندازه‌گیری شده است پر از چمن‌زارهای وسیعی است که درختان جوان و نهال‌های سرزنده آن را پر کرده‌اند. برای توصیف وسعت و زیبایی‌های طبیعی این پارک تنها کافی است به این نکته اشاره کنیم که فارغ از باغ‌های گلی که در آن قرار دارد حدود ۱۲۰۰ درخت و ۴۰ هزار درختچه را در خود جای داده است. علاوه بر آن دو برکه آب با منظره‌ای تماشایی در پارک دره زندگی وجود دارد که مساحت یکی از آنها ۳۶۰ هزار مترمربع و دیگری ۷۳۹ هزار مترمربع می‌رسد. افزون بر تمامی اینها در جای جای این پارک خارق‌العاده آب‌نماهای چشم‌نواز، مجسمه‌ها و تندیس‌های چشم‌گیر قرار گرفته است که فضایی مدرن و زیبا به پارک بخشیده‌اند. گفتنی است مسیرهای پیاده‌روی زیادی در میان فضای سبز پارک تعبیه شده است و نیمکت‌های چوبی به همراه سایبان‌های آفتاب‌گیر مراجعه‌کنندگان را به نشستن و فراغت در طبیعت آرامش‌بخش پارک دعوت می‌کنند. فاصله زیاد درختکاری در این پارک فضا را برای بازی و تفریح کودکان در محیطی آرام فراهم کرده است.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

پارک جنگلی آتاتورک استانبول (Ataturk Arboretum)


پارک جنگلی آتاتورک استانبول که با عنوان رسمی پارک آربرتوم آتاتورک شناخته می‌شود در دسته فضاهای طبیعی شهر استانبول قرار دارد که شیفتگان طبیعت به ویژه علاقه‌مندان به جنگل‌های پرتراکم را به وجد می‌آورد. این پارک در بخش اروپایی استانبول و منطقه‌ای به نام ساریر قرار گرفته است و مساحتی برابر با ۲۹۶ هکتار دارد که بخش اعظم آن را جنگل‌های بلگراد تشکیل داده‌اند. ایده اصلی شکل‌گیری پارک اولین بار توسط یکی از اساتید دانشگاه استانبول مطرح شد و هدف از آن ایجاد فضای سبزی دل‌نشین جهت فراغت دانشجویان بود اما بعدها پارک آتاتورک به عنوان یکی از پارک‌های محبوب شهر شهرت گرفت و امروزه در دسته جاهای دیدنی استانبول برای گردشگران و طبیعت‌دوستان قرار گرفته است.
گفتنی است ورود به پارک برای همه افراد آزاد است و نیازی به خرید بلیط ورودی نیست. یکی از نکات جالب توجهی که در این پارک وجود دارد این است که تقریباً همه درختان آن دارای تابلوی راهنما هستند که حاوی اطلاعات کاملی از آن درخت و تاریخچه گونه گیاهی آن در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. علیرغم همه زیبایی‌هایی که جنگل‌های پارک آتاتورک دارند اغلب مراجعه‌کنندگان از یک موضوع مشترک انتقاد دارند و آن هم عدم وجود امکاناتی نظیر رستوران، کافی‌شاپ و حتی اغذیه فروشی در محوطه پارک است. قانون عدم کمپینگ و عدم امکان صرف خوراکی به ویژه وعده‌های غذایی در محوطه پارک نیز از جمله مواردی که همواره مورد انتقاد مراجعه‌کنندگان و خریداران بلیط هواپیما استانبول است. بااین‌حال لازم است به این نکته اشاره کنیم که همگی این ممنوعیت‌ها صرفاً به جهت حفظ محیط زیست این پارک جنگلی است و در فضای خارج از پارک می‌توان به امکانات زیادی دسترسی پیدا کرد.

پارک اوزگورلوک استانبول (Ozgurluk Park)


پارک اوزگورلیک استانبول که نام دیگر آن پارک آزادی است از نگاه اغلب کاربران یکی از پرطرفدارترین پارک‌های استانبول به شمار می‌رود. این پارک محبوب در منطقه کادیکوی قرار گرفته است و مساحت آن را بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع تخمین زده‌اند. فضای سبز این پارک مملو از بوته‌ها و درختان تنومندی است که مکانی خنک و عالی را برای کمپینگ خانواده‌ها فراهم کرده‌اند. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از فعالیت‌های رایجی است که اغلب مراجعه‌کنندگان پارک به انجام آن مشغول می‌شوند. علاوه بر آن امکان انجام تفریحات دسته‌جمعی در زمین بازی فوتبال، بسکتبال، تنیس روی میز، زمین والیبال نیز فراهم است. افزون بر این قرارگیری کافه، فروشگاه خوراکی، سالن تناسب اندام و سالن آمفی‌تئاتر نیز در محوطه پارک امکانات رفاهی آن را تکمیل کرده‌اند.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

پارک سراچ خانه استانبول (Sarachane Park)


پارک سراچ خانه استانبول از دیگر پارک‌های این شهر گردشگری است که در منطقه‌ای به همین نام و در ناحیه شرقی بلوار آتاتورک استانبول قرار گرفته است. محوطه این پارک نیز همانند بوستان‌های سرسبز و پر درخت استانبول مملو از زمین‌های چمن‌کاری شده وسیع و دل‌نشینی است که کمپینگ در دل طبیعت را فارغ از هیاهو و شلوغی فضای استانبول فراهم می‌کنند. در بیش‌تر نقاط پارک نیمکت‌هایی برای نشستن تعبیه شده است که سایه بلند درختان آن، نشستن در فضای پارک را در روزهای گرم سال ممکن کرده است. در بیش‌تر روزها پارک مملو از افرادی است که برای پیاده‌روی همراه با سگ‌هایشان به این مکان آمده‌اند و معمولاً صبح‌ها یا عصرها افرادی زیادی در حال انجام ورزش و دویدن در پارک دیده می‌شوند. گفتنی است یک محوطه بازی مخصوص کودکان نیز در این پارک وجود دارد که وسایل بازی آن می‌تواند تا ساعت‌ها کودکان را سرگرم بازی و تفریح کند.

پارک بیکوز کروسو استانبول (Beykoz Korusu)


منطقه بیکوز استانبول همیشه به داشتن مناطق سرسبز طبیعی شهرت داشته است. پارک بیکوز کروسو نیز در این منطقه خوش‌منظره و در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد. مناظر طبیعی این پارک شیفتگان طبیعت‌گردی را حسابی به وجد می‌آورد و از این رو به شرکت‌کنندگان در تور استانبول نیز توصیه می‌شود تا در حین استانبول گردی‌هایشان فرصت بازدید از این پارک را از دست ندهند. مساحت تقریبی پارک بیکوز کروسو برابر با ۲۸ هکتار است و به آن بیشه آبراهام پاشا نیز می‌گویند. امروزه خرابه‌های عمارت آبراهام پاشا نیز همچنان در برخی قسمت‌های این پارک قابل مشاهده است. بااین‌حال فضای امروزی و مدرن پارک در حقیقت شاهکاری از طراحی یک معمار فرانسوی است که عناصر طبیعی را به شکلی زیبا و هنرمندانه در یک مکان گرد هم آورده است. محوطه پارک پر است از گل‌کاری‌های چشم‌نواز و باغچه‌هایی که عمر بیش‌تر درختان آن به چند قرن می‌رسد. زیباترین بخش‌ پارک مربوط به قسمت‌هایی است که از آنجا منظره تماشایی بسفر نمایان شده است. یک کافه رستوران مجلل با فضای گسترده‌ای به مساحت ۷۱۱ مترمربع نیز در پارک وجود دارد که به مراجعه‌کنندگان و خریداران بلیط ارزان استانبول این امکان را می‌دهد تا حین صرف غذا یا نوشیدنی از تماشای چشم‌انداز بسفر نیز لذت ببرند.
پارک های استانبول؛ معرفی برترین پارک‌ها و فضاهای برپایی پیک نیک در استانبول

پارک مودا ساحیلی (Moda Sahil Parkı)


پارک دیگری از پارک های استانبول که در منطقه آسیایی این شهر قرار دارد، پارک مودا ساحیلی است. پارک Moda Sahili هم در منطقه کادیکوی قرار گرفته است. پارک مودا ساحیلی همانطور که از نامش هم می‌توان فهمید در خط ساخلی قرار گرفته و جای مناسبی برای لذت بردن از منظره دریا است. صخره‌های متعددی هم در ساحل آن قرار دارد که می‌تواند روی آن بنشینید و از چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید.
علاوه بر این پارک‌ها،‌می‌توانید از مناطق بکر و طبیعی اطراف استانبول نیز دیدن کنید. برای مثال در روستای کانلیکا استانبول علاوه بر دیدنی‌های طبیعی و تاریخی، سوغات عجیب ماست و شکر را نیز خریداری کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است