search
menu
تهران keyboard_arrow_down close

تهران

hotel
هتل های تهران ۱۶۰

درباره تهران

تهران پایتخت سیاسی و اقتصادی و بزرگترین شهر ایران است. تهران از دید جمعیت دومین شهر بزرگ خاورمیانه و بزرگترین شهر غرب آسیا به شمار می‌رود.
پیشینه تهران به دوران‌های باستانی دور و سکونت انسان‌ها در دوره نوسنگی بازمی‌گردد. اما شکل‌گیری تهران به شکل معاصر آن به دوره صفوی و از همه مهمتر دوره قاجار برمی‌گردد. با انتخاب تهران به عنوان پایتخت در دوره قاجار و تداوم آن در دوره پهلوی، این شهر به سرعت رشد پیدا کرد و به کانون تحولات اقتصادی و سیاسی ایران تبدیل شد.
جاهای دیدنی تهران را می‌توان به چند گروه تقسیم کرد. بخشی کاخ‌های تاریخی به جا مانده از دوره قاجار و پهلوی هستند که بیشتر تبدیل به موزه شده‌اند. از این جمله می‌توان به کاخ گلستان، مجموعه تاریخی سعدآباد و مجموعه نیاوران اشاره کرد. بخش دیگر جاذبه‌های تهران، برج‌ها و مجموعه‌های پیرامونی آنها مانند برج آزادی و برج میلاد هستند. همچنین تهران به واسطه اینکه مرکز تجاری و اقتصادی ایران است مجموعه‌ای از مجتمع‌های خرید و بازارهای سنتی و مدرن را در خود جای داده است. از بازاری سنتی مانند بازار بزرگ تهران و بازار تجریش تا مجموعه‌های مدرن و تازه تاسیسی مانند مال‌ها و مجتمع‌های فروش شمال و غرب تهران.
در این میان باید از جاذبه‌های شهری مانند پل طبیعت، خیابان سی تیر، خیابان ولیعصر و بوستان‌های بزرگی مانند ملت، دانشجو، لاله، پرواز، پردیسان و جمشیدیه یاد کرد. موزه ایران باستان، موزه فرش و موزه ملک هم از جمله موزه‌های متعدد و پرشمار شهر تهران هستند.
تهران
تهران آب و هوایی نیمه خشک دارد و دمای هوا در مناطق شمالی و مرتفع آن کمی خنک‌تر از مناطق جنوبی شهر است. در کل زمان مناسب برای سفر به تهران در بهار و پاییز است.
تهران دارای دو فرودگاه اصلی است. یکی فرودگاه بین المللی امام خمینی که پروازهای خارجی در آن انجام می‌شود و دیگری فرودگاه مهرآباد که پیش از انقلاب ساخته شده و اکنون به پروازهای داخلی اختصاص یافته است.


دیدنی های تهران