search
menu

بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

[ پنهان کردن ]
درباره روستاهای دیدنی اطراف تهران
بهترین روستاهای اطراف تهران در بهار
بهترین روستاهای اطراف تهران در تابستان
بهترین روستاهای اطراف تهران در پاییز و زمستان

درباره روستاهای دیدنی اطراف تهران


با افزایش روزافزون آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و مشکلات زندگی شهری بیش از پیش به طبیعت پاک روستایی نیاز داریم، جایی که هوای پاک تنفس کنیم و روحی تازه بگیریم که با خرید بلیط هواپیما ارزان می توانید به چنین مناطقی دسترسی داشته باشید. اما برخی از این مناطق در فاصله بسیار نزدیکی از شهر قرار دارند که با رانندگی ۱ الی ۲ ساعته قابل دسترسی هستند. بعضی از این روستاهای دیدنی در نزدیکی شهر تهران قرار داند؛ روستاهایی که در تعطیلات آخر هفته میزبان گردشگران زیادی هستند و علاوه بر این از جاذبه‌های طبیعت گردی تهران به شمار می روند و دسترسی به این روستاها نیز بسیار آسان است. معمولا ساکنان شهرهای بزرگ مثل تهران برای رهایی از شلوغی به فکر سفرهای یک روزه یا چند روزه می افتند تا در مکان‌ های دنج روستایی نفسی تازه کنند که اطراف تهران را انتخاب می کنند تا از چندین روستای زیبا بازدید کنند، ما نیز در ادامه به توضیح هرکدام از این روستاهای تهران می پردازیم تا گشت و گذار کوتاه و دور از شلوغی شهر داشته باشید:
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

بهترین روستاهای اطراف تهران در بهار


روستاهای لواسان: شهر لواسان مرکز شهرستان لواسانات در نزدیکی شهر تهران است و نزدیک‌ترین روستاها به لواسان عبارتند از لشگرک، باغ سرهنگ قریب، نوشانی، اصطلک، توک مزرعه، اصطلک پایین (کشفیا)،چناربن، احمدآباد، باستی، شورکاب، جاییج، گلندوک، نجارکلا ، قاضی آباد، ناران، کلاک، باغ دره، تیمورآباد، سبو بزرگ و سبو کوچک. لواسان از نظر آب و هوایی بی‌نظیر است و با ساخت و سازهای انجام شده تمامی روستاها به صورت یکپارچه در آمده‌اند و لواسان امروز را تشکیل داده‌اند که سفر و بازدید از این منطقه خالی از لطف نیست و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

کندر: روستای زیبای کندر را می‌توانید در ۷ کیلومتری جاده کرج - چالوس مشاهده کنید. یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف تهران به حساب می‌آید. دشت‌های شقایق روستای کندر بسیار جذاب و دیدنی است. اگر هم در فصل تابستان به این روستا بروید، باغات میوه زیبای این روستا شما را مجذوب خود خواهد کرد. در این روستا قبرستان زرتشتیان قرار دارد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

میگون: در منطقه لواسانات روستای معروفی بنام میگون وجود دارد. این روستا به دلیل ویلاها و باغ‌های متعددش معروف شده ‌است. میگون را به ۲ بخش قدیم و جدید تقسیم‌بندی می‌کنند. در بخش قدیم آن خانه باغ‌ها و طبیعت بکر قرار دارد و در بخش جدید ویلاهای متعددی ساخته شده ‌است. اگر به دنبال مقصدی جذاب برای کوهنوردی یا طبیعت‌گردی هستید، بازدید این روستا را از دست ندهید.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

سیجان: در بخش آستارا، در منطقه ارنگهِ استان البرز، روستایی خوش آب‌وهوا بنام سیرجان وجود دارد. در این روستا آبشار جذابی قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. همچنین می‌توانید در کوچه‌باغ‌های این روستا قدم بزنید و از مناظر جذاب و دیدنی آن لذت ببرید.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

برغان: یکی از روستاهای جذاب و دیدنی اطراف شهر تهران روستای برغان نام دارد. این روستا حدود ۵۰ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. اگر در فصل بهار به دیدن آن بروید، طبیعت بکر و آب‌ و هوای معتدل آن سفرتان را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. در این منطقه چندین باغ‌ آلو وجود دارد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

سینک: اگر دوست دارید به یک روستای جذاب در شمال شرق استان تهران بروید، روستای سینک مناسب شما است. از این روستا رودخانه‌ای پرآب و خروشان عبور می‌کند که باعث سرسبزی مناطق اطراف آن شده است. باغ‌ها و زمین‌های زراعی متعددی در روستای سینک وجود دارد. اگر اهل کوهنوردی باشید یا به طبیعت‌گردی علاقه داشته باشید، روستایی سینک مقصد مناسبی برای شما است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای امامه: یکی از قدیمی‌ترین روستاهایی که می‌توانید در اطراف تهران ببینید، روستای امامه است. در این روستا چشمه‌های جوشان، باغ‌های میوه و رودهای پرآبی وجود دارد. علاوه بر این، آبشارهای کوچک و بزرگ در کنار دشت‌های سرسبز این روستا به جذابیت آن افزوده است. روستای امامه در منطقه حفاظت‌شده ورجین قرار دارد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

بهترین روستاهای اطراف تهران در تابستان


رینه: در شهرستان آمل، در استان مازندران، در بخش لاریجان روستایی زیبا و دیدنی بنام رینه وجود دارد. در این روستای سرسبز چشمه‌های آبگرم متعددی قرار دارد. تنها با یک ساعت رانندگی می‌توانید به این ییلاق زیبا و خنک مراجعه کنید و برای چند ساعت هم که شده از گرمای تابستان رها شوید.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

رندان: در غرب شهر تهران می‌توانید روستایی زیبا و دیدنی رندان را مشاهده کنید. در این روستا باغات میوه متعددی از جمله آلبالو، گیلاس، توت و سیب وجود دارد. آبشار این روستا از دیگر جاذبه‌های طبیعی دیدنی آن است. مسیرهای کوهنوردی مختلف این روستا نیز باعث جذابیت آن میان کوهنوردان شده است. روستای رندان در جاده امامزاده داوود، بعد از روستای سولقان قرار گرفته است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

فیلبند: اگر دوست دارید به یک روستایی زیبا و جذاب در استان مازندران بروید، روستای فیلبند را انتخاب کنید. در این روستا می‌توانید مناظر رؤیایی و شگفت‌انگیزی را مشاهده کنید. روستای فیلبند در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. در این روستا می‌توانید پدیده اقیانوس ابر را تماشا کنید. در بیشتر اوقات سال این روستا غرق در مه است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

طالقان: از جاهای دیدنی اطراف تهران می‌توان به منطقه طالقان اشاره کرد که در شمال استان البرز و ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است. منطقه طالقان دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی مانند سد طالقان، دشت‌های سرسبز، آبشارهای متعدد، چشمه‌های دائمی و فصلی، چشمه آب گرم گنداب، چشمه آب گرم شمال روستای هرنج، چشمه آب گرم گراب بالاطالقان، چشمه آب گرم خچیره است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

کردان: روستایی خوش آب و هواست که در ۱۵ کیلومتری کرج و در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. امروزه این روستای سرسبز سرشار از لطافت و ظرافت است که همین‌ها سبب شده‌اند تا به جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شود و بی‌شک کردان برای گردشگران تجربه‌ای خاص خواهد بود. کردان به دلیل نزدیکی به کرج و تهران یکی از بهترین مناطق برای بازدید به شمار می‌رود و جزو پر رفت و آمدترین مناطق تفریحی شناخته شده است، تا حدی که در سال‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین مقاصد تفریحی برای تهرانی‌ها تبدیل گردیده است. مجموعه‌ای مجهز در کردان وجود دارد که شامل ۵۰ ویلا، سالن کنفرانس و سمینار و سالن‌های ورزشی گسترده‌ای است. در هنگام مراجعه به روستای کردان علاوه بر تماشای جاذبه‌های گردشگری و خانه‌های زیبا، می‌توانید به امام زاده حسین کردان نیز بروید که ساختمانی مدور با نقشه خورشیدی دارد و متعلق به دوره سلجوقیان است و در سال ۱۳۷۸ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است؛ درختان بلند و کهن‌سالی در کنار این امام زاده عامل اصلی جذب مسافران شده است. این روستا به خاطر نبود دود، آلودگی و صداهای گوش‌خراش همواره در میان گردشگران محبوبیت خاصی داشته است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

شکراب: یکی از روستاهای سرسبز و دیدنی اطراف تهران روستای شکرآب است. شما می‌توانید مسیر آهار به شکراب را که حدود ۲ الی ۳ ساعت طول می‌کشد، پیاده‌روی کنید تا علاوه بر دیدن مناظر طبیعی این منطقه فعالیت ورزشی را نیز در برنامه سفر خود گنجانده باشید. رودخانه‌ها و آبشارهای متعددی در این روستای خنک وجود دارد که مطمئناً بازدید از آن‌ها جذابیت گردش آخر هفته شما را بیشتر می‌کند. روستای شکراب در منطقه شمیران، در رودبار قصران قرار گرفته است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

آهار: روستای شکرآب آهار قبل از فشم قرار دارد و منطقه‌ای خوش آب ‌و هواست. روستای آهار دارای چند آبشار و رودخانه زیباست که می‌توانید در کنار آن‌ها کمپ کنید. علاوه بر این، بالای تپه این روستا امامزاده‌ طاهر قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجاریه می‌رسد. جاده این روستا آن‌قدر زیباست که پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در آن روزتان را می‌سازد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

افجه: روستای افجه از توابع بخش لواسانات و شهرستان شمیران در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران است و آب و هوای روستای افجه به خاطر قرارگیری در منطقه کوهستانی البرز در فصل بهار و تابستان مطبوع است. افجه به عنوان یکی از جذاب‌ترین روستاهای اطراف تهران است که با آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های سرسبز خود گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. پس از رسیدن به روستا باید مسیری کوتاه به دشت هویج را طی کنید و از منظره‌های بکر آن لذت ببرید. در این مسیر بازدید از آبشار پسچویک به گردشگران پیشنهاد می‌شود که در فاصله ۲ کیلومتری از روستا قرار دارد و دارای جذابیت زیادی است، رانندگی در مسیر کوهستانی روستای افجه برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

چناقچی علیا: یکی از روستاهای دیدنی که می‌توانید در فصل تابستان برای گذراندن اوقات فراغت‌تان به آن بروید، روستای چناقچی علیا است. این روستا از توابع بخش خرقان در شهرستان زرندیه است. کافی است که خود را به شهر ساوه برسانید تا در ۴۵ کیلومتری شمال غرب آن این روستا را پیدا کنید.
در بخش شمالی این روستا یک آبشار وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. در پایین این آبشار منطقه‌ای سرسبز برای پیک‌نیک کردن وجود دارد. یکی از جاذبه‌های این روستا کلیسایی سپتیک است که برای عبادت ساکنین مسیحی این منطقه ساخته‌شده است. قدمت این کلیسا به ۴ قرن پیش می‌رسد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای ایستا: در منطقه ساوجبلاغ در استان البرز می‌توانید روستایی جذاب با آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای را پیدا کنید که با نام ایستا شناخته می‌شود. پوشش گیاهی انبوه از جمله ویژگی‌های جذاب این روستا است. مناظر دیدنی و تماشایی این روستا، آن را به مکانی مناسب برای عکاسی تبدیل کرده ‌است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای لالون: در بخش رودبار قصران در ۴۵ کیلومتری شمال تهران روستای زیبایی را پیدا می‌کنید که با نام لالان یا لالون شناخته می‌شود. این روستا در میانه یک کوه قرار دارد و آب‌وهوای سرد و کوهستانی بر آن حاکم است. در فصل زمستان کوچه‌پس‌کوچه‌های این روستا مملو از برف می‌شود. رودخانه خروشانی از دل این روستا عبور می‌کند. اگر در فصل مناسبی به آن بروید، می‌توانید دشت‌های پوشیده از گل‌های لاله آن را نیز تماشا کنید. از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• چشمه تلخ آب
• تونل برفی
• دره لالان
• سروهای کهنسال لالان
• آبشار لالان
• قله خلنو
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

فشم: فشم یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات است که در شمال شرقی تهران قرار گرفته است. شهرستان شمیرانات در حالت کلی از چهار شهر تجریش، لواسان، فشم و میگون تشکیل شده است. اوشان فشم یا اوشون فشم به عنوان مرکز بخش رودبار قصران شمیرانات زیباترین روستاهای اطراف تهران را دارد. از فشم تا تهران تقریباً ۵۰ کیلومتر فاصله وجود دارد و به دلیل قرارگیری در میان رشته‌کوه‌های البرز دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است و به دلیل نزدیکی به تهران جزو محبوب‌ترین مناطق برای تفریح و گردش آخر هفته به شمار می‌رود. در منطقه خوش آب و هوای فشم علاوه بر وجود جاذبه‌های طبیعی زیبا چندین رستوران‎ و کافی‌شاپ‎ به چشم می‌خورند که در هنگام سفر به این منطقه می‌توانید خستگی در کنید و از غذاهای محلی‌شان لذت ببرید. فشم همواره برای پایتخت‌نشینان محبوب بوده و برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته‌ خود بهترین گزینه‌ است. در طی سال‌ها فشم به دو بخش روستایی و شهری تقسیم شده است که در بخش روستایی برخی از بومیان و برخی از مهاجران سکونت دارند. تعداد خانه‌های کاه گلی در این روستا رو به کاهش است و در عوض ساختمان‌های آجری زیادی به چشم می‌خورند. اکثر بومیان افراد مسنی هستند که علاقه‌ای به جابه‌جا شدن ندارند.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای آبنیک: روستای آبنیک یکی از روستاهای اطراف شهر تهران است که در منطقه شمیرانات واقع در شمال غربی شهر تهران قرار دارد. پوشش سرسبز این روستا باعث شده که به نگین رودبار قصران شناخته شود. آب ‌و هوای خنک و معتدل این منطقه آن را به مکانی مناسب برای گشت ‌وگذار در فصل تابستان تبدیل کرده است. روستای آب نیک در بستر رودخانه کلا رود قرار دارد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای سنگان: روستای سنگان یکی از روستاهای سرسبز و خوش آب ‌و هوا در اطراف شهر تهران است. این روستا از توابع بخش کن در شمال غربی تهران است. آب‌ و هوای خنک این منطقه در کنار رودخانه خروشان آن، محیطی جذاب برای علاقه‌مندان به گشت‌وگذار و اتراق کردن در طبیعت به وجود آورده است.
آثار تاریخی متعددی در این روستا وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگ قبرهایی با قدمت ۵۰۰ سال، درخت چنار هزارساله و تکیه تاریخی اشاره کرد. اگر قصد اقامت در این روستا را دارید می‌توانید در اقامتگاه بوم‌گردی ارگ سنگی اتاق بگیرید.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای ایگل: یکی دیگر از روستاهای جذاب اطراف شهر تهران روستای گل نام دارد. این روستا در ۲۵ کیلومتری شهر تهران واقع شده است. روستای ایگل در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و آب ‌و هوای سرد آن باعث شده که به مقصدی جذاب برای گشت ‌و گذار در فصل تابستان تبدیل شود. پوشش‌های گیاهی سرسبز این روستا از دیگر جذابیت‌های آن به شمار می‌رود. اگر عاشق طبیعت‌گردی باشید، می‌توانید در این روستا لحظات لذت‌بخشی را سپری کنید. از جمله جاذبه‌های روستای ایگل را در ادامه مشاهده می‌کنید:
• باغ‌های میوه
• آبشار ایگل
• کوچه‌باغ‌های زیبا
• امامزاده‌ای گل
• قلعه کی قباد
در این‌ روستا رستوران‌های متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران عمارت، رستوران باغ بهشت و رستوران کاکتوس اشاره کرد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

وردیج و واریش: اگر دوست دارید کمی از گرمای هوای تابستان دور شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به دیدن ۲ روستای وردیج و باریش بروید. این دو روستا تقریباً در نزدیکی یکدیگر قرار دارد. روستای وردیج حدود ۲۲ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. آب‌ و هوای مطبوع و کوهستانی این روستا، باعث شده که در فصل تابستان به مقصد جذابی برای گشت و گذار تبدیل شود. در این روستا سنگ‌هایی را مشاهده می‌کنید که شکل آن شبیه به آدمک‌های عجیب‌وغریب است. افسانه‌های مختلفی درباره نحوه شکل‌گیری این سنگ‌ها وجود دارد. بعد از روستای وردیج می‌توانید به روستای واریش برسید. این روستا به دلیل قرارگیری در ارتفاع بالاتر آب‌وهوای خنک‌تری دارد. در روستای واریش باغ‌های آلبالو، گیلاس، توت و گردو وجود دارد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

بهترین روستاهای اطراف تهران در پاییز و زمستان


شمشک: احتمالاً نام شمشک را به عنوان پیست اسکی شنیده باشید. درواقع شمشک نام یک روستای زیبا در شمال شرق تهران است که پیست اسکی، یکی از جاذبه‌های آن بشمار می‌آید. این روستا در فصل زمستان مکان مناسبی برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. روستای شمشک در رودبار قصران قرار دارد.

خور: یکی از روستاهای جذاب اطراف تهران روستای خور است. پیست اسکی خور یکی از جاذبه‌های این روستا است که بازدید از آن را در فصل زمستان جذاب‌تر می‌کند. برف بازی نیز یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در روستای خور امتحان کنید. اگر در فصول گرم سال به این روستا مراجعه کنید، می‌توانید آبشار خور را نیز از نزدیک ببینید. برای دسترسی به روستای خور باید به کیلومتر ۷۵ اتوبان تهران - قزوین بروید. بعد از شهر جدید هشتگرد، خروجی اول را به سمت راست برانید تا به این روستا برسید.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

ارنگه: کمی که در جاده چالوس رانندگی کنید، حدود ۱۸ کیلومتری شهر کرج، می‌توانید به روستایی زیبایی بنام ارنگه برسید. رودخانه‌های جذاب این روستا باعث شده که به یکی از نقاط دیدنی اطراف تهران تبدیل شود. قدم زدن در کوچه‌باغ‌های این روستا لذت گردش شما را دوچندان می‌کند. باغ‌های زردآلو، گیلاس و آلبالوی فراوانی را در این منطقه مشاهده خواهید کرد. یکی از جاذبه‌های تاریخی این روستا گورستانی است که سنگ قبرهای آن به هزاران سال پیش بازمی‌گردد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای کن سولقان: یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف تهران روستای کن سولقان نام دارد. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی در این روستا قرار دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. طبیعت زیبا در کنار آب ‌و هوای معتدل و مطلوب این روستا آن را به یکی از نقاط مناسب برای گردش آخر هفته تبدیل کرده است. اگر اهل کوه‌نوردی باشید، مسیرهای کوه‌پیمایی مختلفی در این روستا وجود دارد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای برگ جهان: در توابع دهستان لواسان کوچک در شهرستان شمیرانات روستایی زیبا و جذاب بنام برگ جهان قرار دارد. این روستا در دل کوهستان‌های البرز قرار گرفته است. پوشش گیاهی انبوه این منطقه آن را تبدیل به یک تفرج‌گاه جذاب کرده ‌است. این روستا آثار تاریخی مختلفی نظیر قلعه دختر و زندان خانه لار را در دل خود جای داده است. شاید برایتان عجیب باشد، ولی در این روستا چندین رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد. اگر گرسنه شدید، می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های این روستا مراجعه کنید. در ادامه نام آن‌ها را مشاهده می‌کنید:
• رستوران کو بابا
• کافه راد
• رستوران گیاهی مهر میترا
• طباخی سرو
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای سله بن: یکی دیگر از روستاهای جذاب اطراف تهران روز سله بن نام دارد. این روستا در کیلومتر ۱۰۰ جاده فیروزکوه به تهران قرار گرفته است. در این روستا رودخانه‌ای بنام حبله رود وجود دارد. فصل زمستان این روستا دیدنی است. اگر هم در فصول دیگری نظیر بهار به آن مراجعه کنید، می‌توانید درختان پر شکوفه‌ی آن را ببینید. فصل تابستان این روستا نیز به دلیل آب‌ و هوای خنکی که دارد، جذاب است. در فصل زمستان نیز درختان و فضای این روستا پوشیده از برف می‌شود و مناظر زیبایی را به وجود می‌آورد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستا و ابگرم لاویج: اگر دوست دارید برای فرار از سرمای زمستان به آبگرم‌های درمانی یکی از روستاهای اطراف تهران مراجعه کنید، روستای لاویج مناسب شما است. این روستا یکی از دهستان‌های شهر چمستان در استان مازندران است. این روستا در یک دره جنگلی قرار دارد و چشمه‌های آبگرم متعددی در آن وجود دارد. چشمه‌های آب گرم این روستا خواص درمانی متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان بیماری‌های پوستی و دردهای استخوانی اشاره کرد.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای هرانده: روستای هرانده جزو ییلاق‌های نزدیک به پایتخت است و در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. روستای هرانده با هوای بسیار خوب خود راهی برای فرار از زندگی شهری است و کوچه‌پس‌کوچه‌های این روستا برای عکاسی و پیاده‌روی بسیار مناسب است، مخصوصاً در فصل پاییز زیبایی این روستا چندین برابر می‌شود؛ جاذبه‌های تاریخی و دیدنی هرانده گردشگران زیادی را به سوی جذب می‌کند و سیب‌های سرخ باغ‌های روستای هرانده روح تازه‌ای به انسان می‌بخشد. مورد جالب توجه در مورد روستای هرانده این است که رودخانه پر آب نمرود از بین این روستا می‌گذرد و به همین دلیل باغ‌های زیادی را سیراب کرده و فضایی خوش آب‌وهوا و مناسب برای پیک‌نیک ایجاد می‌کند. در روستای هرانده امامزاده کوچکی به نام امام زاده یحیی وجود دارد که مردم روستا به آن متوسل می‌شوند و در میان روستاییان مکانی بسیار مقدس به شمار می‌رود. با ورود به این روستای زیبا صدای خروش آب رودخانه نمرود شما را به سوی خود جذب خواهد کرد که در ادامه این رود به غاری هزار ساله خواهید رسید، این غار محلی امن برای زندگی انسان‌های اولیه بوده است. در مسیر دسترسی به غار بورنیک انبوهی از درختچه‌های زالزالک وحشی و زرشک‌های سیاه کوهی خواهید دید. مورد جالب توجه دیگر در مورد روستای هرانده صحبت کردن اهالی به زبان گیلکی است. همچنین درآمدشان از طریق فعالیت‌های زراعی، باغداری، دامداری و کارگری است. انواع گل و ماهی قزل‌آلا نیز در این روستا پرورش داده می‌شود و به عنوان محل عبور و اتراق گاه ایل الیکایی و ایل اصانلو در فصل تابستان است.
بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه




فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است