search
menu

استادیوم آزادی تهران

استادیوم آزادی تهران که به نام ورزشگاه آزادی تهران نیز شناخته می‌شود، مهم‌ترین ورزشگاه و استادیوم ورزشی ایران و از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود. استادیوم آزادی تهران با هدف میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران و در دهه ۱۳۵۰ خورشیدی ساخته و افتتاح شد. استادیوم آزادی محل برگزاری بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران و تیم‌های استقلال و پرسپولیس است. ورزشگاه آزادی، پیش از انقلاب با عنوان ورزشگاه آریامهر شناخته می‌شد و پس از انقلاب به آزادی تغییر نام داد. استادیوم آزادی، توسط معمار ایرانی عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی و ساخته شده است و از آن به‌عنوان ورزشگاه ملی ایران یاد می‌شود.
استادیوم آزادی تهران
استادیوم آزادی مساحتی بالغ بر ۱۴۰ هزار متر مربع دارد و استادیوم فوتبال آن چیزی بیش از ۱۰۰ هزار نفر هوادار را در خود جای می‌دهد. ورزشگاه آزادی بخشی از یک مجموعه بزرگتر ورزشی به نام مجموعه ورزشی آزادی است که دارای سالن‌های چندمنظوره ورزشی، دریاچه مصنوعی برای قایقرانی و اسکی، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اتوموبیلرانی، موتورسواری و کارتینگ آزادی، سالن کشتی و والیبال و فوتسال، زمین تنیس و سالن سرپوشیده دوازده هزار نفری است. زمین ورزشگاه آزادی دارای ابعاد ۱۰۰ متر در ۷۵ متر است.
استادیوم آزادی تهران
هواداران تیم‌ها به اشکال گوناگون می‌توانند خود را به ورزشگاه آزادی برسانند. ورزشگاه آزادی تهران در کنار خط ۵ متروی تهران قرار دارد. همچنین یک پایانه اتوبوسرانی و تاکسی در کنار ورزشگاه وجود دارد.
ورزشگاه در طول نزدیک به نیم قرنی که از زمان گشایش آن می‌گذرد، هزاران مسابقه ملی و باشگاهی رسمی و دوستانه را میزبانی کرده است و خاطرات تلخ و شیرین زیادی در این ورزشگاه رقم خورده است. صدها هزار هواداری که هر سال در این ورزشگاه به تماشای مسابقات فوتبال می‌پردازند گاه با شادی و گاه با اندوه، ورزشگاه آزادی تهران را ترک گفته‌اند.
در طول سال‌های اخیر زمین چمن، صندلی‌ها، امکانات تاسیساتی و رختکن‌های استادیوم آزادی بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. این مجموعه بزرگ ورزشی علاوه بر قابلیت اجرای اکثر رشته‌های ورزشی، محلی مناسب برای برگزاری جشن‌ها، گردهمایی و مراسم‌ مختلف و همچنین تشکیل اردوهای ورزشی است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است