search
menu

پارک لاله تهران کجاست؟ | معرفی جاذبه ها + تصاویر

[ پنهان کردن ]
معرفی پارک لاله تهران
دیدنی‌های پارک لاله
در نزدیکی بوستان لاله کجا غذا بخوریم؟
تماشای پارک لاله با تورهای تهرانگردی
ارزانترین تورهای مسافرتی در سفرمارکت
پارک لاله تهران یکی از شادترین مناطق پایتخت است که در منطقه ششم تهران و در محله امیرآباد واقع شده است. از غرب به خیابان کارگر شمالی و از شرق به خیابان حجاب می‌رسد. ضلع شمالی این پارک خیابان فاطمی است و از جنوب به بلوار کشاورز ختم می‌شود. پارک لاله یکی از پارک‌های تمام وقت تهران است که از هر طرف ورودی‌های زیادی دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این پارک زیبا آشنا شویم. همچنین اگر ساکن تهران نیستید و قصد بازدید از این پارک جذاب را دارید، می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

پارک لاله تهران کجاست؟ | معرفی جاذبه ها + تصاویر

معرفی پارک لاله تهران


در سال‌ها پیش محله امیرآباد و خیابان فاطمی بر اساس الگوی شهر نیویورک با ساخت برج‌های مرتفع و آسمان خراش‌ها شروع به تغییر کرد. گفته می‌شود که پارک مرکزی نیویورک نمونه پارک لاله بوده است که در قلب منطقه تجاری منهتن و در نزدیکی برج‌های دوقلو سابق در مرکز تجارت جهانی قرار دارد. بر همین اساس، پارک لاله نیز به گونه‌ای ساخته شده است که ضلع شمالی آن در کنار ساختمان مرتفع هتل لاله (هتل قاره سابق) و مراکز خرید و برج‌های خیابان کارگر واقع شده است.
همچنین اولین کتابخانه اختصاصی کودکان در داخل این پارک ایجاد شد و ضلع شرقی آن با سالنی برای اجرای تئاتر عروسکی در اختیار موسسه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت. برخلاف گیاهان و درختان انبوه در ضلع شمالی پارک، مناطق جنوبی به سبک ژاپنی با آبراهه‌های پیچ در پیچ، پل، حوض و جزیره ساخته شده‌اند که محیطی کاملاً متفاوت به آن می‌دهد. دو معبر اصلی از ضلع شمالی شروع شده و تا قسمت‌هایی از پارک که برای پیاده‌روی و دویدن، بازی و ورزش مناسب است ادامه می‌یابد.

یکی از نقاط جذاب پارک لاله، ردیف درختان سرو است که بیشتر در قسمت‌های شرقی کاشته شده است. در این منطقه یک پیست اسکیت نیز وجود دارد. در شمال غربی پارک، کمی پایین‌تر از موزه فرش، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های پارک لاله، یعنی بازار صنایع دستی وجود دارد. بازاری جالب که در آن غرفه‌ها گل‌های دست ساز، گلدان‌ها و مصنوعات چوبی مختلف عرضه می‌کنند.
خیاطی، فروشگاه‌های پارچه، فرش، گبه و انواع دیگر صنایع دستی نیز در اینجا هستند. همچنین در تمام فصول سال می توان غذاهای سنتی و لذیذ را در این مکان میل کرد. کمی پایین‌تر از بازار، موزه معروف هنرهای معاصر تهران را خواهید دید. این بنا با الهام از فرم بادگیر در مناطق کویری ایران ساخته شده است. همچنین بد نیست بدانید که گنجینه این موزه یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های نقاشی مدرن در جهان به شمار می‌رود.

برخی نمایشگاه‌های دائمی یا موقت در این پارک برگزار می‌شود. موقت‌ها معمولاً در فضایی در کنار چشمه مرکزی، رو به روی مجسمه «ابوریحان بیرونی و تماشای آسمان» برگزار می‌شوند. این مجسمه توسط هنرمند فقید محمدعلی مددی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا ساخته شده که در سال ۱۳۷۷ درگذشته است. مجسمه در سال ۱۳۷۳ در آن جا نصب شد.
مجسمه دیگر عمر خیام که در ضلع شمال شرقی پارک نصب شده است، توسط هنرمند فقید ایرانی، ابوالحسن صدیقی، به سفارش انجمن آثار ملی در سال ۱۳۵۱ شمسی ساخته شده است. این هنرمند بیشتر به میکل آنژ ایران شهرت دارد و پس از انتقال به ایران، آثارش در پارک نصب شد. او این اثر هنری را در ایتالیا خلق کرد و مجسمه‌های فردوسی و نادر آن را مانند دیگر آثارش از سنگ مرمر ساخت. یکی از آثار هنری ارزشمند در تاریخ مجسمه سازی ایران به شمار می‌رود.

زمین فوتبال، زمین بسکتبال، پیست اسکیت و مرکز اجرای تئاتر به همراه کتابخانه کودکان، بازار عمومی و گالری لاله در ضلع شمالی از جمله امکانات اصلی این پارک است. در خارج از پارک نیز موزه فرش، مؤسسه پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه هنرهای معاصر تهران، مرکز خرید لاله و هتل لاله قرار دارند. مطمئن شوید که پوشش مناسبی دارید، پارک لاله در زمستان و پاییز صبح‌ها و عصرهای سردی دارد. رفتن به این پارک زمانی بهتر است که زمان کافی برای دیدن آزادانه همه غرفه‌ها داشته باشید، روی نیمکت‌های باغ ژاپنی، در کنار سروها بنشینید و محیط متفاوت آن‌ها را تجربه کنید. قول می‌دهیم حتی اگر خیلی ورزشکار نباشید شروع به دویدن و ورزش خواهید کرد.

پارک لاله صبح و عصر شلوغ و پرانرژی است که باعث می‌شود هم از مناطق ورزشی و هم از طبیعت متراکم شمال و شرق پارک دیدن کنید. متاسفانه این قسمت‌ها نور مناسبی ندارند و اگر هوا تاریک شود چیز زیادی برای دیدن باقی نمی‌ماند. در چنین مواقعی بهتر است از پارک ژاپنی که نور بهتری دارد دیدن کنید یا به بازار بروید. آبنمای بزرگ پارک که از ورودی اصلی خیابان کارگر شمالی به راحتی قابل دسترسی است، نه تنها سبک است، بلکه می‌توانید در شب های گرم تابستان هوای خنک و مطبوعی را تجربه کنید. واقع در تقاطع خیابان کارگر شمالی و بلوار کشاورز، می توانید به راحتی با ایستگاه‌های مترو یا تاکسی از نقاط مختلف شهر به پارک لاله برسید.

برای رسیدن به پارک می توانید از مترو استفاده کنید. باید به خط ۴ مترو بروید و به ایستگاه میدان انقلاب بروید. از میدان انقلاب می‌توانید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید یا با تاکسی بروید. همچنین می‌توانید با تاکسی از میدان فاطمی، میدان ولیعصر، میدان هفت تیر به پارک برسید و به ورودی‌های مختلف پارک بروید.

پارک لاله تهران کجاست؟ | معرفی جاذبه ها + تصاویر

دیدنی‌های پارک لاله


گفتیم که پارک لاله یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ های تهران است که در سال ۱۳۵۴ ساخته شده است و مساحت آن ۳۵ هکتار است. در طول سال‌ها هنوز زیبایی خود را حفظ کرده است. در این پارک پوشش گیاهی مختلفی از جمله سرو و اقاقیا وجود دارد. این یک پارک آرام برای استراحت به دور از هیاهوی شهر پایتخت است. لاله، قبل از این که به پارک تبدیل شود، یک میدان سوارکاری بوده است. دارای امکانات مختلفی از جمله مسجد، اولین کتابخانه کودک ایران، زمین بسکتبال و والیبال است. قابل ذکر است که میزهای شطرنج زیادی در پارک وجود دارد به طوری که مردم بعد از ظهر دور هم جمع می‌شوند تا چند بازی انجام دهند.

همچنین مجسمه‌های زیبایی در پارک هستند از جمله خیام و ابوریحان بیرونی. موزه هنرهای معاصر تهران در قسمت غربی پارک قرار دارد. موزه فرش نیز در قسمت شمالی آن قرار دارد. یکی از جاذبه‌های اصلی پارک لاله، آبنمای افسانه‌ای در میدان میانی پارک است که آن را به منظره‌ای جذاب به خصوص در شب تبدیل می‌کند. در قسمت شمالی پارک نیز فواره‌ها و نهرهای مارپیچی به سبک ژاپنی وجود دارد. در ادامه این بخش به معرفی هر یک از این جاذبه‌ها می‌پردازیم:

۱. موزه هنرهای معاصر


این موزه دارای ۳۰۰۰ آیتم است که به قرن ۱۹ و ۲۰ هنر مدرن اروپایی و آمریکایی بر می‌گردد. علاوه بر این، آثار هنری از رهبران هنر مدرن مانند پیکاسو، گوگن، رنوار و پولاک وجود دارد که می‌توان به چند مورد اشاره کرد. هیچ کس تا به حال دقیقاً ارزش واقعی قطعات موزه را محاسبه نکرده است، اما گفته می‌شود که تقریباً ۵/2 میلیارد پوند هنر مدرن در موزه نگهداری می‌شود. موزه این مجموعه‌های هنری را در قالب نمایشگاه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. همچنین همیشه نمایشگاه موقتی در موزه برپا می‌شود که بیشتر آثار هنرمندان ایرانی در موزه به نمایش گذاشته می‌شود. در این موزه شما این فرصت را دارید که یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های هنر مدرن غربی را در خارج از اروپا و ایالات متحده ببینید. لازم به ذکر است که موزه هنرهای معاصر یکی از جاهای دیدنی تهران است.

این موزه در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد و در خیابان کارگر شمالی و در مجاورت پارک لاله واقع شده است. این موزه سه طبقه دارای ۹ گالری هنری است که آثار بسیاری از هنرمندان مشهور خارجی را به نمایش می‌گذارد. این شامل یک کتابخانه و یک بخش سمعی و بصری است. در باغ تندیس موزه مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و آثار هنری و همچنین آثار شگفت‌انگیزی از مجسمه‌های معاصر خارجی و ایرانی به چشم می‌خورد. ایده این موزه زمانی اتفاق افتاد که ملکه سابق در دهه ۱۹۷۰ در یک گالری با هنرمند ایران درودی گفتگو می کرد و درودی گفت که ای کاش جایی برای نمایش وجود داشت. موزه هنرهای معاصر تهران قرار بود مکانی برای نمایش هنرمندان معاصر و مدرن ایرانی در کنار سایر هنرمندان بین المللی باشد که کارهای مشابهی انجام می‌دهند. در یک ساختمان بتنی مدرنیستی در ضلع غربی پارک لاله، مجموعه چشمگیر این موزه دارای آثاری از پیکاسو، ماتیس، ون گوگ، میرو، دالی، بیکن، پولاک، مونه، مونک، مور و وارهول و بسیاری دیگر است. این موزه توسط معمار ایرانی، کامران دیبا، طراحی شده است که از عناصر معماری سنتی ایرانی استفاده کرده است.

این ساختمان در مجاورت پارک لاله تهران ساخته شد و در سال ۱۹۷۷ افتتاح شد. این ساختمان را می‌توان نمونه‌ای از هنر معاصر به سبک موزه زیرزمینی گوگنهایم نیویورک در نظر گرفت. بیشتر محوطه موزه در زیرزمین با یک راهروی مدور قرار دارد که مارپیچ به سمت پایین و با گالری‌هایی که به سمت بیرون منشعب می‌شوند قرار دارد. مجسمه‌های غربی از هنرمندانی مانند ارنست، جاکومتی، ماگریت و مور را می‌توان در باغ‌های موزه پیدا کرد. مارک شاگال، سالوادور دالی، هنری مور، پل جنکینز، آرنالدو پومودورو شخصا از این موزه بازدید کرده‌اند.
برخی از افراد درگیر در فرآیند انتخاب آثار هنری شامل دو آمریکایی، دونا استاین و دیوید گالووی، کامران دیبا، معمار و مدیر موزه و کریم پاشا بهادری، رئیس ستاد کابینه بودند. پس از انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹، هنر غربی تا سال ۱۹۹۹ در خزانه موزه‌ها نگهداری می‌شد تا اینکه در سال ۱۹۹۹ اولین نمایشگاه هنر غرب پس از انقلاب برگزار شد که هنرمندانی مانند هاکنی، لیختن اشتاین، راشنبرگ و اندی وارهول را به نمایش گذاشت.

اکنون قطعاتی از مجموعه هنرهای غربی هر سال برای چند هفته به نمایش گذاشته می‌شود. در حالی که طراحی بیرونی موزه نشان دهنده بادگیرهای سنتی ایران است، طراحی داخلی موزه شبیه موزه مدرن گوگنهایم در نیویورک است. در نظر گرفته می‌شود که این مجموعه ارزشمندترین مجموعه هنر مدرن غربی در خارج از اروپا و ایالات متحده است، مجموعه‌ای که عمدتاً توسط متصدیان مؤسس دیوید گالووی و دونا استاین گردآوری شده است. همچنین گفته می‌شود که تقریباً ۲.۵ میلیارد پوند هنر مدرن در این موزه نگهداری می‌شود. این موزه میزبان یک برنامه گردان از نمایشگاه‌ها است و گهگاه نمایشگاه‌هایی از هنرمندان محلی برگزار می‌کند.
پارک لاله تهران کجاست؟ | معرفی جاذبه ها + تصاویر

۲. موزه فرش بوستان لاله تهران


قالی بافی در ایران به عصر مفرغ در حدود ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد. فرش یکی از مهم‌ترین و البته قابل توجه‌ترین وسایل خانه ایرانی است. شما می‌توانید آن‌ها را در همه شکل‌ها، رنگ‌ها و انواع پیدا کنید. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید خود ساختمان موزه است. اگر دقت کنید می‌بینید که این بنا شبیه یک ماشین بافندگی غول پیکر فرش بافی است! این موزه یک منبع عالی برای تحقیق در مورد فرش برای همه دوستداران فرهنگ و هنر است.
موزه فرش تهران یکی از معدود موزه‌های جهان است که فقط در زمینه فرش تخصص دارد. فرش ایرانی در سرتاسر جهان شناخته شده است و این موزه فرصت کمیاب و هیجان انگیزی را برای بازدید و قدردانی از آن‌ها در کشور مبدأ خود فراهم می‌کند. این موزه که در تهران و در کنار پارک لاله قرار دارد، بیش از ۳۶۰۰۰ فوت مربع مساحت دارد. بیایید برخی از تاریخ موزه و بزرگترین گنجینه‌های آن را بررسی کنیم.

این موزه توسط معمار عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی شده است. معماری ظاهراً عجیب بیرونی معنای جالبی دارد: به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه ماشین بافندگی فرش باشد. همچنین دومین هدف سودمند ایجاد سایه بر روی دیوارهای داخلی، محافظت از موزه در برابر آفتاب داغ ایران است. این موزه در فوریه ۱۹۷۶ افتتاح شد. هدف آن زنده نگه داشتن هنر قالی بافی و همچنین مکانی برای جمع آوری زیباترین فرش‌ها از سراسر کشور و در طول زمان بود و این کار را انجام داد. این موزه به محلی برای دوستداران هنر عتیقه و هنر بافندگی و همچنین مورخان و محققان تبدیل شده است.
در ورودی موزه نقشه‌ای از مراکز بافندگی نمادین ایران مانند کرمان و تبریز به نمایش گذاشته شده است. هر از گاهی یک قالی باف ایرانی پشت بافندگی موزه می‌نشیند تا نحوه بافته شدن فرش را به بازدیدکنندگان نشان دهد. این موزه همچنین ابزارهای مختلف بافندگی، مواد رنگرزی طبیعی قالی و نخ‌ها را به نمایش می‌گذارد تا نه تنها بازدیدکنندگان خود فرش‌ها را تجربه کنند، بلکه نحوه ساخت فرش‌ها را نیز تجربه کنند.

طبقه اول موزه نمایشگاه‌های زیبای مجموعه فرش دائمی را در خود جای داده است. طبقه دوم موزه اما برای نمایشگاه‌های فصلی یا موقت در نظر گرفته شده است. منتخب دائمی موزه معمولاً حدود ۲۰۰ فرش را در یک زمان نمایش می‌دهد. در زمان تأسیس موزه، تعداد محدودی از فرش‌ها وجود داشت، اما در طول سال‌ها این تعداد بسیار افزایش یافته است. مجموعه موزه شامل بسیاری از قالی‌های کمیاب و فرش‌های زیبا، از جمله فرش‌هایی از معروف‌ترین مراکز بافندگی کشور است. قالی‌های ارزشمند از قرن نهم بافته شده‌اند و قدمت آن تا به امروز است.

موزه فرش ایران در تهران که به حفظ هر جنبه‌ای از فرش‌های گران‌بهای ایرانی و هنر و تاریخ آن اختصاص دارد، چیزی فراتر از فرش‌های زیبا را برای تماشای آن فراهم می‌کند. کتابخانه موزه شامل هزاران کتاب به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و عربی است. این کتاب‌ها مجموعه‌ای از مهم‌ترین و نادرترین تالیفات و پژوهش‌های موجود درباره فرش ایرانی است. علاوه بر این، این مجموعه همچنین شامل کتاب‌های فرهنگی در زمینه دین، هنر و ادبیات است. آن‌ها به طور یکسان در دسترس محققان، دانشجویان و هنردوستان هستند و کتابفروشی مجاور نیز قطعاتی برای خرید دارد.

این موزه نه تنها مجموعه‌ای از کتاب‌های گرانبها را در اختیار عموم قرار می‌دهد، بلکه کلاس‌های بسیاری را نیز در اختیار عموم می‌گذارد. این کلاس‌های قالی که برای زنده نگه داشتن هنر قالی و گلیم بافی طراحی شده‌اند، از قالی بافی گرفته تا معنای نقوش طرح فرش و تعمیر قالی‌های آسیب دیده ایرانی را آموزش می‌دهند. به دانشجویانی که این دوره‌ها را بگذرانند گواهینامه اعطا می‌شود. و با توجه به تقاضای کلکسیونرهای فرش، موزه همچنین دارای یک کارگاه مرمت و تعمیر فرش برای عموم است.

بازدیدکنندگان موزه همچنین می‌توانند پس از یک روز طولانی گشت و گذار در فرش و تاریخ، در چای‌فروشی موزه توقف کنند. این مکان یادآور کافی شاپ‌های سنتی ایرانی است و پذیرای بازدیدکنندگان برای نشستن و استراحت در حین یادگیری است. همانطور که می‌بینید، موزه فرش تهران تاریخچه جالبی دارد و تا به امروز با مجموعه خیره کننده خود بازدیدکنندگان را شگفت زده می‌کند.

پارک لاله تهران کجاست؟ | معرفی جاذبه ها + تصاویر

۳. بازارچه پارک لاله تهران


علاوه بر موزه هنرهای معاصر، بازار کوچکی به نام «بازارچه» وجود دارد که در آن می‌توانید فروشگاه‌های سنتی زیادی پیدا کنید. ناگفته نماند که می‌توانید برخی از نیازهای خود از جمله غذا، سبزیجات، پوشاک و بسیاری موارد دیگر را نیز خریداری کنید. همچنین چند رستوران فست فود و یک چایخانه سنتی وجود دارد که می‌توانید از نوشیدنی‌های گرم مختلف لذت ببرید. اگر در نقاط مرکزی تهران هستید و از رفتن به پارک لذت می‌برید می‌توانید به پارک لاله سری بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید. برای سفر به تهران و بازدید ار این بازارچه، می‌توانید اقامت در هتل‌های تهران را از طریق سفرمارکت هماهنگ کنید.

پارک لاله تهران کجاست؟ | معرفی جاذبه ها + تصاویر

در نزدیکی بوستان لاله کجا غذا بخوریم؟


در اطراف پارک لاله کافه‌های زیادی وجود دارد. در نزدیکی دانشگاه تهران می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های ایتالیایی مختلفی پیدا کنید. می توانید از وی کافه، کافه هنر و کافه‌های دیگر لذت ببرید. همچنین رستوران‌های فست فود زیادی از جمله شیلا وجود دارد. در رستوران بلوار نیز می‌توانید غذاهای محلی باکیفیت میل کنید.

پارک لاله تهران کجاست؟ | معرفی جاذبه ها + تصاویر

تماشای پارک لاله با تورهای تهرانگردی


یکی از بهترین راه‌های تماشای زیبایی‌های هر شهر یا کشوری، سفر با تور است. روش‌های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد. می‌توانید با ماشین شخصی خود به هر کجا که می‌خواهید بروید، در طبیعت چادر بزنید یا به خانه اقوام و آشنایانتان بروید. اما اگر بخواهید به یک مقصد جدید بروید یا یک جاذبه طبیعی را از نزدیک ببینید یا به خارج از کشور بروید تا با جاذبه‌های گردشگری کشورهای دیگر آشنا شوید، بهترین راه خرید تور مسافرتی است.

تورهای مسافرتی توسط آژانس‌های گردشگری عرضه می‌شوند. خدمات موجود در تورهای مسافرتی شامل رزرو هتل، خرید بلیط وسیله نقلیه، هماهنگی برای صدور ویزا، خرید بیمه مسافرتی، هزینه‌های مربوط به تور لیدر، هزینه‌های مربوط به وعده‌های غذایی مسافران، هزینه‌های مربوط به خرید بلیط ورودیه جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی می‌شود. با خرید تورهای مسافرتی می‌توانید در وقت و حتی هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

اگر خودتان قصد برنامه‌ریزی برای سفر کردن به یک شهر یا کشور دیگر را داشته باشید، لازم است که به ‌طور جداگانه خدمات موجود در یک تور را خریداری کنید. به طور مثال اگر بخواهید در روزهای پنجشنبه تا شنبه این هفته یا هفته دیگر به یک شهر مثل تهران سفر کنید، لازم است که هتل مورد نظرتان را رزرو کنید، بلیط هواپیما بگیرید و اگر نتوانستید در آن تاریخ مشخص هواپیما پرواز مستقیم تهران جور کنید، باید بتوانید پروازهای مختلفی را طوری هماهنگ کنید که در کم‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین میزان هزینه به مقصدتان بروید. با سفرمارکت، این مشکلات رفع شده‌اند. شما حتی اگر بدون تور سفر کنید، می‌توانید خرید بلیط هواپیما را در سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت انجام دهید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. هنگام سفر به هر مقصدی، از سفرماکت غافل نشوید.

پارک لاله تهران کجاست؟ | معرفی جاذبه ها + تصاویر

ارزانترین تورهای مسافرتی در سفرمارکت


ارزان‌ترین تورهای مسافرتی محدود به تورهای لحظه آخری نمی‌شود. در صورتی‌که اطلاعات درستی از مقصد مورد نظرتان داشته باشید، می‌توانید تور دلخواهتان را با قیمت کم‌تری خریداری کنید. در صنعت گردشگری همانند دیگر کسب‌وکارهای موجود، زمان‌هایی وجود دارد که میزان تقاضا برای خرید یک محصول به بالاترین حد خود می‌رسد. در این مدت زمان، به دلیل افزایش تعداد گردشگران در یک مقصد خاص، به دلیل ساز و کارهای موجود در بازار، قیمت تورهای مسافرتی که به آن مقصد می‌روند، بالا می‌رود. از طرفی، زمان‌هایی وجود دارد که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد مشخص کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

به طور کلی در تعطیلات (چه تعطیلات آخر هفته، چه تعطیلات رسمی یا تعطیلات مهمی مثل عید نوروز یا تابستان) میزان تقاضا برای سفر کردن افزایش پیدا می‌کند. اگر شما نیز می‌خواهید در این زمان به سفر بروید، باید منتظر قیمت‌های بالاتری باشید. اما اگر به ‌دنبال تورهای ارزان‌قیمت هستید، می‌توانید در اواسط هفته، بعد یا قبل ‌از تعطیلات رسمی، بعد یا قبل‌ از تعطیلات نوروز و یا در هر زمانی‌که تعطیل نیست به مقصد مورد نظرتان سفر کنید.

یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت نهایی تورهای مسافرتی تاثیرگذار است آب و هوای مقصد است. البته این عامل در ابتدا بر روی میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد مشخص تاثیر گذار است و این تقاضا بر روی قیمت نهایی تور گردشگری تأثیر می‌گذارد. به‌طور مثال سفر به تهران در فصل خیلی گرم، تقاضای کم‌تری دارد در نتیجه قیمت آن پایین‌تر از فصل سرد است. پس برای سفر ارزان، حواستان به زمان سفر و آب و هوای مقصد باشد. همچنین سفر با پرواز چارتر نیز می‌تواند هزینه شما را کاهش دهد. اگر به تهران سفر کرده‌اید و به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید، از سایت و اپلیکیشن سفرمارکت غافل نشوید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است