search
menu

پارک آبی اوپارک تهران | آشنایی کامل با اپارک و امکانات مختلف آن

[ پنهان کردن ]
مشخصات اوپارک (Opark) تهران
معرفی سرسره‌ه ای اوپارک (Opark)
امکانات رفاهی مجموعه آبی اوپارک (Opark) تهران
ساعت استفاده مجموعه آبی اپارک (Opark)
قیمت بلیط اوپارک (Opark) تهران
بهترین زمان رفتن به اوپارک
قوانین و مقررات اوپارک (Opark) تهران
دسترسی به اوپارک (Opark) تهران
اوپارک تهران یک محیط هیجان انگیز برای افرادی است که به تفریحات آبی علاقه زیادی دارند و اکثر تعطیلاتشان را به شنا و تفریح در آب می‌گذرد. البته این افراد برای مسافرت و تهیه بلیط هواپیما هم شهرهای شمالی و جنوبی داخلی را ترجیح می‌دهند تا بتوانند از دریا و سواحل آن شهر استفاده کنند. او پارک آبی تهران پارکی پر طرفدار و محبوب بوده و به خاطر امکانات رفاهی و تفریحی لوکسش یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی تهران به شمار می‌رود. اوپارک با رعایت اصول ایمنی و استانداردها، پس از افتتاح و بهره برداری به سرعت به یکی از جاذبه‌های تفریحی تهران تبدیل شد. اوپارک تهران مجموعه‌ای تفریحی - ورزشی - آبی است که در اتوبان تهران - کرج واقع شده و با نام اوپارک چیتگر تهران (به علت قرار گیری در ورودی چیتگر اتوبان تهران - کرج) نیز شناخته می‌شود. این مجموعه تفریحی و گردشگری توانایی میزبانی از ۳ هزار نفر به طور همزمان را دارا است. به عبارت دیگر اوپارک محلی مناسب برای یک تفریح دوستانه دسته جمعی یا یک خوش گذرانی سالم همراه با اعضای خانواده است. خوب است بدانید که ایده ساخت وسایل بازی و سرسره‌های این مکان را شرکت کانادایی به نام White water به عهده گرفته است. از آنجا که کانادایی‌ها در زمینه ساخت پارک‌های آبی مهارت زیادی دارند، اوپارک را هم به سبک خودشان هیجان‌ انگیز و دل‌پذیر ساخته‌اند. به دنبال این مهارت و استعداد باید گفت که بزرگ‌ترین پارک آبی دنیا نیز در آلبرتای کانادا واقع شده است. اگر برای تعطیلات قصد سفر به پایتخت را داشتید می‌توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به این شهر بروید و اوقات دل‌نشینی را تجربه کنید.
 پارک آبی اوپارک تهران | آشنایی کامل با اپارک و امکانات مختلف آن

مشخصات اوپارک (Opark) تهران


همان‌طور که گفته شد این مجموعه آبی توسط شرکت white water کانادایی به طور اختصاصی برای مجموعه اُپارک طراحی و اجرا شده و با حدود ۵۰ هزار ‌ متر مربع زیر بنا، طراحی لوکس و مدرن، وجود حدود سه هزار لاکر (قفسه نگهدارنده لوازم شخصی) جهت استفاده میهمانان، ۱۴ عدد سرسره مهیج ویژه بزرگسالان، وجود مجموعه الوپیا (جزیره ایمن کودکان)، استخر موج سونامی و رودخانه خروشان توانسته میزان محبوبیت خود را تا حد زیادی بالا ببرد و با پارک‌های آبی در کلان شهرهای دیگر ایران رقابت کند. در مجموعه پارک آبی اُپارک یا اوپارک تهران از امکانات تفریحی متنوع و سرسره‌های هیجان انگیزی بهره گرفته شده تا یک خاطره به یاد ماندنی برای علاقمندان به ورزش آبی، هیجان و سلامتی ایجاد شود. حتی بسیاری از افراد از شهرهای اطراف بلیط قطار یا اتوبوس می‌خرند تا به اوپارک بیایند. در ادامه قصد دارم شما را با تمامی امکانات اُپارک آشنا کنیم. بعد از پایان این یادداشت با دید بهتری می‌توانید برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید.

معرفی سرسره‌ه ای اوپارک (Opark)


همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، این مجموعه که یکی از جاهای تفریحی تهران به حساب می‌آید، انواع گوناگونی از سرسره‌های مهیج و پیچ در پیچ را در خود جای داده است و استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌تواند تجربه دل‌چسبی را برایتان رقم بزند. سرسره‌های موجود در این پارک آبی عبارت‌اند از:
سرسره ابیس
برای شروع می‌خواهیم از بهترین و مهیج‌ترین سرسره موجود در مجموعه اوپارک تهران صحبت کنیم؛ سرسره ابیس یک تجربه جذاب و خاطره‌ای فراموش نشدنی از شادی و هیجان را در ذهنتان نقاشی می‌کند. در صورت استفاده از این سرسره می‌توانید در مسیر پیچ در پیج و مهیج این سرسره، سر خورده و در نهایت به یک شکاف ۱۸ متری پرتاب شوید! البته در این مسیر فقط به فکر لذت بردن باشید و ذره‌ای ترس به دلتان راه ندهید زیرا اصول و ایمنی و استانداردهای زیادی در نظر گرفته شده تا شما بتوانید در این پارک فقط به تفریح بپردازید. خوب است بدانید که این سرسره ابیس به عنوان بزرگ‌ترین سرسره موجود در اوپارک ایفای نقش می‌کند.
رالی شیب
یکی دیگر از تفریحات گروهی در اوپارک تهران رالی شیب است. تفریحات آبی به خودی خود هیجان انگیز و جذاب هستند اما وقتی پای مسابقه دادن و رقابت کردن درمیان باشد آن تفریح رنگ و بوی متفاوت‌تری به خود می‌گیرد. برای رقابت دوستانه و تفریح در رالی شیب باید سوار یکی از سرسره‌های شش گانه رالی شیب شوید و به سمت پایین با ترفند خاصی سر بخورید تا بتوانید از نفرات دیگر جلو بزنید. رالی شیب به شما این امکان را می‌دهد که با ۵ نفر از همراهان خود به رقابت بپردازید. این سرسره شامل مسیرهای پیچ در پیج است که در آخر به یک خروجی می‌رسند. کسانی که با سرعت و شجاعت میانه بهتری دارند برندگان این مسابقه خواهند بود.
 پارک آبی اوپارک تهران | آشنایی کامل با اپارک و امکانات مختلف آن

سرسره ابر شیب
همان‌طور که از نام این سرسره‌ پیدا است سرسره‌های ابرشیب با یک شیب تندی در دسترس افراد قرار گرفته است. این سرسره لذت سقوط از ارتفاع را برای گردشگران گرامی به ارمغان آورده و این امکان را می‌دهد که با استفاده از آن اوج هیجان و لذت سرعت بی حد و مرز را تجربه کنند.
سرسره‌های اوپیچ
یکی از بهترین سرسره‌های روباز موجود در مجموعه اوپارک تهران سرسره اوپیچ است. این سرسره که با ارتفاع ۲۰ متری از سطح زمین واقع شده این امکان را به شما می‌دهد که در حین سر خوردن بازی از تمامی بخش‌های اوپارک دیدن کنید.
سرسره‌های اورنگ
یکی دیگر از سرسره‌های مارپیچ مجموعه اوپارک سرسره های اورنگ هستند. این سرسره در دو نوع روباز و سر پوشیده در دسترس گردشگران قرار گرفته و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و سوار شوند.
سرسره آکوالوپ
اگر به هیجان و ترشح بالای آدرنالین علاقه‌مند هستید، این سرسره متعلق به شماست. سقوط با سرعت ۱۵ متر بر ثانیه و چرخش‌های ۳۶۰ درجه ای از جمله مواردی هستند که در سرسره آکوالوپ انتظار شما را می‌کشد. البته توجه داشته باشید که استفاده این سرسره برای بیماران قلبی ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد.
سرسره بومرنگ
بومرنگ یکی دیگر از سرسره های اوپارک است که افراد با استفاده از آن می‌توانند با گروه‌های ۳ الی ۴ نفره به تفریح بپردازند. این سرسره تجربه متفاوتی از بازی را برایتان رقم می‌زند.
سرسره گردالوپ
سرسره گردالوپ برعکس نامش طولانی ترین سرسره تونلی خاورمیانه را دارد ولی تمام مسیر را درون راهی هستید که دایره دایره بوده و روی هم قرار گرفته است. گردشگران می‌توانند در این سرسره سر پوشیده یک مسیر نسبتاً طولانی را طی کرده و لحظات بسیار مفرحی را تجربه کنند.
 پارک آبی اوپارک تهران | آشنایی کامل با اپارک و امکانات مختلف آن

سرسره گوگولیا
گوگولیا برای کودکان زیر ۶ سال ساخته شده است اما به صورتی که والدین هم می‌توانند به همراه فرزندانشان سوار سرسره شوند. این شرایط امکانی را برای والدین ایجاد می‌کند که هم فرزندانشان و هم خودشان از بازی در اوپارک لذت ببرند.
جزیره الوپیا
جزیره الوپیا مکانی برای استفاده کودکان زیر ۱۶ سال بوده و کودکان در این رده سنی می‌توانند با ایمنی بالا و امنیت کامل از وسایل بازی این مجموعه استفاده کنند. ناگفته نماند که در این جزیره فواره‌ها و سرسره‌های متعددی برای استفاده کودکان تعبیه شده است.
جکوزی
وجود جکوزی در پارک‌های آبی یکی از موارد قابل حدسی بوده که اوپارک نیز از پس آن به خوبی برآمده است. پس از بازی و تفریح در فضای اصلی مجموعه می‌توانید مدتی خود را به آرامش در جکوزی دعوت کنید.
رودخانه خروشان
یکی دیگر از قسمت‌های پرطرفدار در پارک آبی اوپارک، رودخانه خروشان است. این رودخانه‌ها فضای ایده آلی برای رفع خستگی به شمار می‌رود. می‌توانید از این قسمت برای رفع خستگی و جذب آرامش استفاده کنید.

امکانات رفاهی مجموعه آبی اوپارک (Opark) تهران


سرویس بهداشتی، صندوق امانات، کمک های اولیه، خروج اضطراری، اتاق مادر و کودک، سیستم هوشمند میکروب زدایی آب، سیستم تصویه آب، نمازخانه، رختکن مجزا برای بانوان و آقایان، دوش و غیره از امکانات رفاهی این مجموعه به شمار می‌روند. بدیهی است که با وجود این امکانات مراجعین و گردشگران می‌توانند یک تفریح خاطره انگیز را تجربه کنند. از دیگر خدمات رفاهی موجود در اوپارک می‌توان به یک فروشگاه ورزشی اشاره کرد. در این فروشگاه انواع وسیله‌های ورزشی و مناسب استخر به فروش رسیده و مراجعین در صورت نیاز می‌توانند از این فروشگاه اقلامی را تهیه کنند. در این مجموعه تفریحی علاوه بر تفریحات مهیج آبی و امکاناتی که ذکر شد؛ خدمات دیگری مانند سالن ماساژ، میز فوتبال دستی و پارکینگ اختصاصی در دسترس گردشگران قرار گرفته است. البته برای هر کدام پرداخت هزینه‌ای جداگانه لازم است. یکی از جالب‌ترین امکانات این پارک وجود تیم عکاسی است که می‌توانند اوقات خوش شما را در آلبوم خاطراتتان ثبت کنند. در این مجموعه می‌توان به برگزاری جشن تولد نیز پرداخت که می‌تواند یک تولد فوق العاده را برای عزیزانتان رقم بزند آن‌ هم در زمانی که فکرش را هم نمی‌کند.

ساعت استفاده مجموعه آبی اپارک (Opark)


این مجموعه در هر روز و هر ساعت سانس‌های مختلفی داشته که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.
 پارک آبی اوپارک تهران | آشنایی کامل با اپارک و امکانات مختلف آن

سانس‌های مخصوص آقایان:
یکشنبه و سه شنبه از ۹ صبح تا ۱۰ شب
چهارشنبه و پنجشنبه از ۵ بعد از ظهر تا ۱۲ شب
روز های جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
سانس‌های مخصوص بانوان:
روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب
روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر

قیمت بلیط اوپارک (Opark) تهران


بلیط‌های این مجموعه در دو نوع ویژه که مربوط به بزرگسالان و دیگری مخصوص خردسالان است به فروش می‌رسد. قیمت هر یک از آن‌ها در حال حاضر به ترتیب ۹۹ هزار تومان و ۵۹ هزار تومان گزارش شده است. خوب است بدانید؛ کودکانی در رده سنی خردسال قرار می‌گیرند که قد آن‌ها زیر ۱۲۰ سانتی متر باشد، در غیر این صورت باید بلیط ویژه بزرگسال برای آن‌ها تهیه شود.

بهترین زمان رفتن به اوپارک


بهترین خبر برای مجموعه آبی این است که در تمام فصول فعال بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در هر زمانی به این مجموعه مراجعه کنند. البته این مجموعه در ایام عید نسبت به روزهای عادی کمی شلوغ‌تر است. دلیل آن هم وجود تورهای متعدد گردشگری به تهران و تهرانگردی است. همان‌طور که می‌دانید تفریحات آبی معمولا در روزهای گرم سال لذت بیشتری را به همراه دارند پس برای رفتن به این مکان بهتر است اواخر فصل بهار و یا اواخر فصل تابستان را انتخاب کنید.

قوانین و مقررات اوپارک (Opark) تهران


 استفاده از مایو در اوپارک الزامی است زیرا وجود زیپ، الیاف زبر و … می‌تواند موجب وارد کردن مشکل فیزیکی به سرسره‌ها شود.
 خوب است بدانید که استفاده از برخی سرسره‌ها برای کودکان ممنوع اعلام شده و تشخیص آن به عهده اوپراتورهایی است که در کنار هر وسیله مستقر شده‌اند.
 بدیهی است که کودکان زیر ۱۲ سال باید توسط بزرگتر بالای ۱۸ سال محافظت شوند و این یک دیگر از نکات مهم در اوپارک است.
 قبل از ورود به فضای تفریحی اوپارک لطفاً اشیاء با ارزش خود را در صندوق امانات قرار دهید و در ازای آن رسید دریافت کنید. اگر این کار را نکنید اُپارک مسئولیتی در قبال گم و یا خراب شدن هیچ چیزی را بر عهده نمی‌گیرد.
 جالب است که بدانید برای استفاده از برخی سرسره‌ها باید هرگونه لنز و عینک را از چشمان خود باز کنید.
 مدیریت پارک حق دارد از هرگونه عکاسی و فیلمبرداری در پارک جلوگیری کرده و وسیله عکاسی را از شما بگیرد.
 ورود افرادی که مشروب و مواد مخدر یا روان‌گردان مصرف کرده‌اند به مجموعه اوپارک ممنوع است.
 این قوانین به قدری مهم است که در صورت نقض هر یک مورد و ایجاد مزاحمت برای افراد دیگر، مدیریت پارک این اجازه را دارد که با آن شخص به صلاح دید خود رفتار و آن را به سزای عملش برساند.
 پارک آبی اوپارک تهران | آشنایی کامل با اپارک و امکانات مختلف آن

دسترسی به اوپارک (Opark) تهران


نشانی اوپارک: تهران، اتوبان کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم، مجموعه تفریحی اوپارک
دسترسی با مترو: اگر می‌خواهید با مترو خود را به اوپارک برسانید باید از خط ۵ مترو استفاده کرده و در یکی از ایستگاه‌های ایران خودرو و یا چیتگر از قطار پیاده شوید. هر یک از این ایستگاه‌ها به یکی از ورودی‌های مجموعه اوپارک راه دارند و شما می‌توانید به راحتی به این مرکز تفریحی دسترسی پیدا کنید.
دسترسی با خودرو شخصی: برای دسترسی به اُپارک می‌توانید از دو مسیر اصلی بزرگراه همت و اتوبان تهران - کرج مسیر را طی کنید. این راه از سمت بزرگراه همت، بزرگراه باکری و آزدگان از ترافیک کمتری برخوردار بوده و می‌تواند مسیر مناسب‌تری برای شما باشد. البته هر دو این مسیرها به اتوبان تهران – کرج منتهی خواهد شد. پس از رسیدن به این اتوبان باید به سمت بلوار کوهک و کوچه شمیم بروید و در انتهای این کوچه پارک آبی را جستجو کنید.

 پارک آبی اوپارک تهران | آشنایی کامل با اپارک و امکانات مختلف آن
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است