search
menu

شهرک سینمایی غزالی تهران

[ پنهان کردن ]
تاریخچه شهرک سینمایی غزالی
لوکیشن های شهرک سینمایی غزالی
گسترش شهرک سینمایی غزالی
بخش های شهرک سینمایی غزالی
راه دسترسی به شهرک سینمایی ایران
هزینه بازدید و ساعت کاری شهرک سینمایی غزالی
جاذبه های دیدنی نزدیک به شهرک سینمایی غزالی
رستوران های نزدیک به شهرک سینمایی غزالی
هتل های نزدیک به شهرک سینمایی غزالی
شهرک سینمایی غزالی در محوطه بزرگی در غرب تهران واقع شده است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به چگونگی ساخت فیلم‌‌ها و سریال‌‌های قدیمی‌ علاقمند هستید، به فکر خرید بلیط هواپیما باشید، زیرا آدرس همینجاست.
به شهرک سینمایی غزالی خوش آمدید. شهرک غزالی تهران پر از خاطره و لوکیشین‌‌های معروف سینماست که از نقطه به نقطه این شهرک خاطرات دارید. شهرک سینمایی غزالی جایی است که دکورهای خیابان‌‌ها و ساختمان‌های مربوط به فیلم‌‌ها و سریال‌‌های ایرانی ساخته و نگهداری شده است.
شهرک سینمایی غزالی تهران

تاریخچه شهرک سینمایی غزالی


ساخت این شهرک در سال ۱۳۵۸ توسط کارگردان مشهور ایرانی، علی حاتمی شروع شد و به مدت ۸ سال طول کشید. برای ساخت این شهرک که در واقع بازسازی تهران قدیم بود از عکس‌های قدیمی استفاده گردید، مانند میدان توپخانه، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، خیابان لاله‌ زار، خیابان اکباتان، جواهر فروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شاه آباد و کافه پارس تهران قدیم. از سریال‌های مشهوری که در این شهرک فیلم برداری شده اند ‌‌‌می‌توان به هزار دستان و شهرزاد اشاره کرد. علاوه بر تهران قدیم برای فیلم‌هایی چون مریم مقدس نیز بخشی از اورشلیم در این شهرک بازسازی شده است.
شهرک سینمایی غزالی تهران

لوکیشن های شهرک سینمایی غزالی


لوکیشن‌های موجود در شهرک به سه بخش تقسیم ‌‌‌‌‌‌می‌شوند: مجموعه دکورها و بناهای دوره قبل از اسلام. مجموعه دکورها و بناهای دوره بعد از اسلام و مجموعه دکورها و بناهای دوره معاصر. لوکیشن‌‌های فیلم‌‌هایی مانند شیخ مفید، سربداران، هشت بهشت، کارآگاه علوی، کفش‌‌های میرزا نوروز و… در این شهرک فیلم برداری شده‌اند. مورد جالب توجه اینست که علاوه بر نما‌های مربوط به تهران قدیم، نماهای باشتین و سبزوار نیز به نمایش گذاشته شده است.
خیابان لاله زار نیز یکی از قدیمی ترین خیابان‌های تهران است که در قدیم از میدان توپ خانه (سپه) شروع ‌‌‌می‌شد و تا چهارراه اسلامبول ‌‌‌می‌رسید که در زمان‌های قدیم دشت سرسبزی بود و لاله‌های فراوان آنجا ‌‌‌می‌روییدند. واگن اسبی از چهارراه شاهپور و حسن آباد و میدان توپ خانه ‌‌‌می‌گذشت و به انتهای خیابان لاله زار ‌‌‌می‌رسید. لاله زار در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی نمادی از نوگرایی و هنر در ایران محسوب ‌‌‌می‌شد، تا حدی که لقب شانزه لیزه تهران به خود گرفته بود. بسیاری از تئاترها، رستوران‌ها، تجارتخانه‌ها، کاباره‌ها، خیاط خانه‌ها، سینماها و فروشگاه‌های معروف ایران در این خیابان قرار داشتند. سریال مشهور شهرزاد که دهه سی تهران را به نمایش ‌‌‌می‌گذارد، در این شهرک فیلم برداری شده است. همین موضوع باعث شده که این شهرک در سال های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی تهران بدل شود.
شهرک سینمایی غزالی تهران

گسترش شهرک سینمایی غزالی


در سال ۱۳۸۰ تصمیم بر آن شد که در محوطه این شهرک هتلی به نام گراند ساخته شود که امروزه به نگین شهرک سینمایی معروف شده است و هدف از ساخت این مکان مجتمع پذیرایی بود که شامل تالار عروسی، رستوران، چایخانه سنتی، پارکینگ اختصاصی، آتلیه فیلم برداری و عکس، گل آرائی، شمع آرائی، آتش بازی، ماشین‌های کلاسیک، دو سالن مجزا و حیاط هزاردستان است. شهرک سینمایی غزالی از جاهای دیدنی تهران است و بعد از گشت و گذار در آن می‌توانید در رستوران گراند غذا میل کنید. همچنین در اواخر هفته و تعطیلات موسیقی زنده نیز پخش ‌‌‌می‌شود و برای ورود به این هتل و رستوران باید ورودیه مجزا پرداخت کنید.

بخش های شهرک سینمایی غزالی


برای ورود به Ghazali Cinema Town باید از خیابان ۵۵ ام که به نام خیابان هزاردستان مشهور است وارد شوید. توجه داشته باشید که در مسیرتان چندین تپه‌ و کوه‌ مرتفع وجود دارند. بعد از عبور از ورودی شهرک سینمایی غزالی به چند مجسمه اسطوره ‌ای خواهید رسید که ترکیبی از انسان، قوچ و شیر هستند. بعد از عبور از این مجسمه‌‌ها تابلویی از نقشه‌ کلی مجموعه در اختیارتان قرار ‌‌‌می‌گیرد. پس‌ازآن تابلوی خیابان لاله‌ زار را خواهید دید. مورد جالب توجه در روبروی ورودی این شهرک سینمایی است که مجسمه‌هایی از بازیگران ایرانی چون استاد جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز، علی نصیریان، عزت الله انتظامی و داوود رشیدی را خواهید دید.
شهرک سینمایی غزالی تهران

راه دسترسی به شهرک سینمایی ایران


شهرک سینمایی غزالی در بزرگراه شهید لشکری (کیلومتر۱۵ خیابان ۵۵ ام) روبروی شرکت سایپا واقع شده است، مطمئنا روزی لذت بخش را در میان تهران قدیم همراه با صرف ناهار خواهید داشت. بهترین راه دسترسی به این شهرک استفاده از مترو است که به خط ۵ متروی تهران بروید و در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید. ایستگاه در کیلومتر ۱۴ جاده است و فقط یک کیلومتر با شهرک سینمایی فاصله دارد. در ایستگاه که پیاده شدید، اتوبوس‌های مخصوص شهرک را خواهید دید.

هزینه بازدید و ساعت کاری شهرک سینمایی غزالی


همه روزه حتی روزهای تعطیل نیز ‌‌‌می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر به شهرک سینمایی بروید و با تهیه بلیط ورودی برای هر نفر از این جای تفریحی تهران و زیبایی‌های این شهرک بازدید کنید. البته در چند سال اخیر، این شهرک فعالیت بسیار کمی دارد و بهتر است قبل از رفتن حتما تماس بگیرید تا از باز بودن مجموعه مطلع شوید. برای بازدید از شهرک سینمایی غزالی باید ۲ تا ۵ ساعت وقت بگذارید، زیرا این مکان حتما ارزش دیدن دارد، پس هنگام مراجعه به ساعت رسیدنتان دقت کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به شهرک سینمایی غزالی


بوستان جنگلی چیتگر: ۸ کیلومتر
دریاچه شهدای خلیج فارس: ۹.۷ کیلومتر
بوستان آبشار تهران: ۱۲.۳ کیلومتر
بام لند: ۱۴.۵ کیلومتر
باغ گیاه شناسی ملی ایران: ۱۵.۲ کیلومتر
ایران مال: ۱۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به شهرک سینمایی غزالی


هتل گرند: ۵۵۰ متر
کترینگ و رستوران صالحی: ۲.۲ کیلومتر
رستوران آریایی: ۵.۶ کیلومتر
غذای ایرانی پردیس: ۷ کیلومتر

هتل های نزدیک به شهرک سینمایی غزالی


هتل دانش: ۶.۶ کیلومتر
هتل پژوهش: ۹.۶ کیلومتر
هتل حاج ابراهیم ارم: ۹.۶ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است