search
menu

خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

[ پنهان کردن ]
معرفی خیابان ولیعصر تهران
تاریخچه خیابان ولیعصر یا پهلوی سابق
دسترسی خیابان ولیعصر؛ از راه آهن تا تجریش
جاهای دیدنی پیرامون خیابان ولیعصر
تماشای خیابان ولیعصر با تورهای تهرانگردی
اگر ساکن تهران باشید، بعید است تاکنون نام خیابان معروف ولیعصر به گوش شما نخورده باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی خیابان ولیعصر و جاهای دیدنی در پیرامون آن بپردازیم. طولانی‌ترین خیابان تهران معروف به خیابان ولیعصر، جنوبی‌ترین نقطه شهر را به شمال آن متصل می‌کند. بسیاری از خانه‌های تاریخی، مکان‌های اصلی و مراکز تجاری در این خیابان ۱۸ کیلومتری قرار دارند. پارک ملت، ایستگاه راه آهن تهران و تئاتر شهر از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این خیابان تاریخی و خاطره‌انگیز آشنا شوید. همچنین اگر قصد گردش در این خیابان را دارید، می‌توانید برای رزرو تور تهران به سایت و اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.
خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

معرفی خیابان ولیعصر تهران


خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان تهران و خاورمیانه است. جنوبی‌ترین نقطه تهران را به دورترین انتهای شمالی شهر متصل می‌کند. علاوه بر این، این خیابان قدیمی‌ترین خیابان پایتخت است. طول آن حدود ۱۸ کیلومتر است. از میدان راه شروع و به میدان تجریش ختم می‌شود. خیابان ولیعصر یکی از مکان های دیدنی تهران محسوب می‌شود. همچنین به خاطر بخش‌های تاریخی‌اش شناخته شده است. خانه‌های تاریخی زیادی در آنجا وجود دارد که قدمت آن‌ها به دوره‌های مختلف باز می‌گردد. برخی از خانه‌ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و به عنوان موزه فعالیت می‌کنند. این خیابان در زمان پهلوی تأسیس شد. دلیل آن اتصال کاخ‌ها و خانه‌های پهلوی به ایستگاه راه آهن بوده است. دو طرف خیابان چنارهای زیادی به چشم می‌خورد. این خیابان به چنارهایش معروف است! آن‌قدر چشم‌نواز است که بسیاری از مردم تهران آن را با چنار به یاد می‌آورند. چنار از درختان مهم فرهنگ ایران محسوب می‌شود.
در خیابان ولیعصر فعالیت‌های مختلفی می‌توانید انجام دهید. بسیاری از مغازه‌ها و رستوران‌ها و همچنین پارک‌ها (مانند پارک ساعی یا پارک ملت) و مکان‌های فرهنگی در این خیابان هستند. شایان ذکر است که شعبات زیادی از برندهای مطرحی چون بنتون، ریباک، آدیداس و ... در این خیابان نمایندگی فروش دارند.

تاریخچه خیابان ولیعصر یا پهلوی سابق


خیابان ولیعصر یا همان خیابان پهلوی، خیابانی طولانی با دو خط چنار است که آن را نه‌تنها در ایران و بلکه در جهان منحصربه‌فرد کرده است. این خیابان کلان‌شهر تهران را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می‌کند. این خیابان به دستور رضا شاه پهلوی و به نام خیابان پهلوی ساخته شد. پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، نام خیابان در ابتدا به خیابان مصدق (اشاره به نخست‌وزیر سابق ملی‌گرا محمد مصدق) و سپس به ولیعصر (اشاره به امام دوازدهم شیعیان) تغییر یافت. خیابان ولیعصر قطب فعالیت‌های مختلف تهران است. در این خیابان طولانی، مغازه‌ها و رستوران‌های بی‌شمار و همچنین پارک‌های زیادی (مانند پارک ملت)، بزرگراه‌ها و مراکز فرهنگی وجود دارد.
تاریخ ساخت خیابان ولیعصر معروف به زمان وزیر جنگی رضا خان در زمان قاجار باز می‌گردد. در سال ۱۳۰۰ رضا خان شروع به خرید قسمتی از زمین‌های بهجت آباد در شمیران کرد. سپس کاخ متعلق به دختر ناصرالدین‌شاه را نیز خرید. در همین زمان، شروع به ساخت یک خیابان در محدوده شمیرانات، برای دسترسی مناسب به کاخ‌های این منطقه کرد. تا قبل از به قدرت رسیدن رضاخان، کاخ‌هایی در شمال و جنوب تهران به دست پادشاهان قاجار مثل احمد شاه ساخته شده بود. به ‌دلیل قرار گرفتن کاخ زمستانی‌ مرمر در جنوب تهران، رضاخان تصمیم گرفت مسیرهای دسترسی به کاخ‌های شمالی تهران را تا کاخ مرمر گسترش بدهد. رضاخان پس از به قدرت رسیدن، نام پهلوی را بر این جاده اختصاصی گذاشت. تا پیش از آن در مسیر جاده پهلوی اختصاصی،‌ خیابان‌های خاکی کوچک و گذرگاه‌های خاکی محلی قرار داشتند.
خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

مسافت طولانی جاده پهلوی که به ۱۸ کیلومتر می‌رسد، این جاده اختصاصی را به طولانی‌ترین جاده در خاورمیانه تبدیل کرد و امروزه نیز خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان در ایران و خاورمیانه است. در زمان محمدرضا شاه پهلوی نام این جاده از جاده اختصاصی پهلوی به خیابان پهلوی تغییر یافت. پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، خیابان پهلوی به ‌مدت دو سال تا سال ۱۳۵۹ به نام خیابان مصدق شناخته می‌شده است؛ اما پس از آن در نهایت نامش به ولیعصر تغییر یافت.
از همان سال ۱۳۰۰ که ساخت خیابان ولیعصر در مراحل ابتدایی بود، درختکاری و کشیدن نهر نیز آغاز شد. هفت سال بعد یعنی سال ۱۳۰۷، بلدیه این خیابان را سنگفرش کرد. از سال ۱۳۱۰ که در سیستم شهرسازی تهران، آسفالت وارد شد، یک سال بعد از آن خیابان ولیعصر را نیز آسفالت کردند.
در سال ۱۳۱۸ تمام دو طرف خیابان ولیعصر را به فاصله دو متر از هم چنار کاشتند و بین هر دو نهال چنار نیز یک بوته گل سرخ کاشته شد. دو چاه نیز در منطقه زعفرانیه برای آبیاری این درختان حفر شد. با توجه به طول خیابان ولیعصر، می‌توان برآورد کرد که حدوداً ۲۰ هزار درخت چنار در این خیابان کاشته شده است؛ اما در روایت‌های مختلف به تعداد ۶۰ هزار درخت چنار نیز اشاره شده. از درست بودن این عدد اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. به‌هرحال امروزه فقط در حدود هشت هزار چنار در خیابان ولیعصر باقی مانده است.
در اوایل ساخت خیابان ولیعصر تردد در این جاده مختص درباریان، سفرا، وزیران، نظامیان و افراد خاص بود. مردم عادی اجازه نداشتند از این تفرجگاه خوش آب و هوا استفاده کنند. خیابان ولیعصر که در منطقه‌ای ییلاقی است، دسترسی مناسبی به باغ‌های شمیرانات داشت و دارد. استفاده اختصاصی از این خیابان تا سال ۱۳۲۰ همچنان ادامه داشت. از ابتدای سال ۱۳۲۰ به بعد، تردد در خیابان پهلوی برای مردم عادی نیز ممکن شد. با حضور بالای متفقین در ایران و ورود آن‌ها به جاده پهلوی، راه برای عموم مردم نیز باز شد و توانستند در اطراف باغ‌های بهجت‌آباد به گشت‌وگذارهای خانوادگی بپردازند.
از محله‌های قدیمی دیگر در اطراف خیابان پهلوی روزهای قدیم که مردم برای پیاده‌روی و تفریح به آنجا می‌رفتند، می‌توان از عباس آباد، جلالیه و یوسف آباد نام برد. با گسترش رفت و آمد در خیابان پهلوی، مناطق اطراف آن نیز روندی رو به رشد در ساخت ‌و ساز گرفتند. در خیابان پهلوی به مرور ساختمان‌های مهمی بنا شدند. دبیرستان البرز یکی از این ساختمان‌ها بوده است. در طول سال‌ها بعد، خیابان پهلوی گسترش چشم‌گیری داشت و به مرور، مراکز فرهنگی و تجاری و تفریحی مهمی در این خیابان تأسیس شدند. امروزه خیابان ولیعصر به یکی از شاهراه‌های پرتردد و با اهمیت در قلب پایتخت تبدیل شده است. برخی بناهای موجود هنوز هم معماری اصیل خود را حفظ کرده‌اند و از دیدنی‌های تاریخی تهران به شمار می‌روند.
خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

دسترسی خیابان ولیعصر؛ از راه آهن تا تجریش


خیابان ولیعصر در مرکز شهر تهران واقع شده است. تا قبل از گسترش شهر تهران از سمت غرب، می‌شد خیابان ولیعصر را میان شهر تهران تصور کرد؛ اما امروزه با بزرگ شدن تهران از سمت غرب، فاصله ولیعصر تا منتهی‌الیه غربی تهران نسبت به شرق بیشتر شده است.
خیابان ولیعصر همان‌طور که ذکر شد از جنوب به میدان راه‌آهن و از شمال به میدان تجریش می‌رسد. ولیعصر در طول این مسیر طولانی از تقاطع‌ها، میدان‌ها و خیابان‌های بسیار مهمی در پایتخت عبور می‌کند. خیابان ولیعصر در قسمت‌هایی از امتداد خود موازی با اتوبان مدرس، خیابان وزرا، خیابان فلسطین و خیابان شریعتی است و از مهم‌ترین تقاطع‌های ولیعصر می‌توان تلاقی آن را با اتوبان مدرس، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش سابق)، بلوار میرداماد، بزرگراه حقانی و خیابان ملاصدرا در امتداد میدان ونک، بزرگراه همت، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید مطهری، خیابان دکتر فاطمی، بلوار کشاورز، خیابان انقلاب در چهارراه ولیعصر، خیابان جمهوری، خیابان امام خمینی و خیابان مولوی نام برد.
به دلیل بلند بودن خیابان ولیعصر و تقاطع‌های متعددش با دیگر شاهراه‌های ارتباطی پایتخت، دسترسی به آن از تمام نقاط مختلف شهر میسر است. همچنین، در سرتاسر خیابان ولیعصر اتوبوس‌های بی آر تی در دو جهت تردد می‌کنند و به ‌سادگی می‌توانید با اتوبوس به ایستگاه یا منطقه موردنظر خود برسید.
بخش زیادی از خط ۳ مترو تهران هم از خیابان ولیعصر می‌گذرد. ایستگاه‌های راه‌آهن، مهدیه، میدان منیریه، تئاتر شهر و میدان ولیعصر، به ‌ترتیب از جنوب تا شمال خیابان ولیعصر قرار دارند. در تمام خیابان ولیعصر، تاکسی‌های داخل شهری نیز تردد دارند. به همین دلیل اگر از خریداران بلیط قطار هستید، می‌توانید در راه آهن بی آرتی های پایانه معین را سوار شوید و خود را به انتهای خیابان ولیعصر یعنی تجریش برسانید.
ولیعصر دسترسی شمالی‌ترین نقطه شهر تهران را به یکی از جنوبی‌ترین میدان‌های آن میسر می‌کند. اگر از میدان تجریش واقع در ابتدای شمال خیابان ولیعصر شروع به حرکت کنید، از محله‌های معروف شهر تهران گذر می‌کنید. در ابتدای مسیر می‌توانید از باغ فردوس دیدن کنید. پس از آن به پل پارک وی می‌رسید و با عبور از این پل، در ادامه مسیر به پارک ملت خواهید رسید که یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران است. در ادامه به یکی از پرترددترین و محبوب‌ترین میدان‌های شهر تهران، میدان ونک، می‌رسید.
خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

در میدان ونک می‌توانید از مراکز خرید متنوعی دیدن کنید و از مغازه‌ها خرید کنید. در ادامه مسیر خود به پارک ساعی می‌رسید و اگر سرپایینی این خیابان را همچنان ادامه دهید، پس از گذر از خیابان‌های عباس‌آباد (شهید بهشتی)، تخت طاووس (شهید مطهری) و فاطمی، وارد هیاهوی میدان ولیعصر می‌شوید.
فاصله میدان ولیعصر تا چهارراه ولیعصر خیلی زیاد نیست و این مسیر برای دانشجوهای شهر تهران بسیار خاطره‌انگیز است. چه قدم‌ زدن‌های طولانی که در این خیابان رخ نداده است! پس از چهارراه ولیعصر، نوبت خیابان جمهوری است و سپس با گذشتن از خیابان‌های توپخانه و مولوی و خیابان‌های شلوغ و قدیمی این منطقه که بافت سنتی خود را حفظ کرده‌اند، به میدان راه‌آهن تهران می‌رسید.
به ‌دلیل قرار داشتن خیابان ولیعصر در محدوده شمالی-جنوبی شهر تهران، این خیابان بخش‌هایی از چهار منطقه‌ی شهرداری تهران را در بر می‌گیرد. شمالی‌ترین نقطه بلوار ولیعصر واقع در میدان تجریش تا تقاطع پارک وی در محدوده منطقه یک شهرداری تهران قرار می‌گیرند. از چهارراه پارک وی تا بزرگراه همت در محدوده منطقه سه شهرداری تهران قرار دارد. بعد از بزرگراه همت تا خیابان انقلاب، بخش‌هایی از منطقه ۶ شهرداری را شامل می‌شوند. این مسیر یکی از تجاری‌ترین بخش‌های مرکز شهر به شمار می‌رود. بخش قابل‌توجهی از مراکز اداری، تجاری و ساختمان‌های فرهنگی شهر تهران در این قسمت قرار گرفته‌اند. در ادامه مسیر خیابان ولیعصر، از خیابان انقلاب تا میدان راه‌آهن، در محدوده منطقه ۱۱ شهرداری تهران هستند.
نکته مهم این است که برای ساکنان پایتخت، اطلاع از محدوده طرح ترافیک، بسیار اهمیت دارد. همچنین گردشگران نیز برای بازدید از جاذبه‌های شهر و تردد به نقاط مختلف پایتخت با وسیله نقلیه شخصی، باید از محدوده طرح ترافیک مطلع باشند. در شهر تهران دو نوع محدوده مکانی مختلف برای طرح‌های ترافیک تعیین شده است؛ یک بخش طرح ترافیک دائمی است و بخش دیگر محدوده طرح آلودگی هوا است.
بخش وسیعی از خیابان ولیعصر در محدوده مرکزی تهران قرار دارد و به‌ دلیل شلوغی و آلودگی، این قسمت از ولیعصر در محدوده طرح ترافیک قرار دارد. از میدان راه‌ آهن تا ورودی خیابان مطهری در خیابان ولیعصر، در محدوده طرح ترافیک دائمی است. این منطقه‌ها بخش‌هایی از مناطق ۱۱ و ۶ تهران هستند. از خیابان مطهری تا بزرگراه همت نیز در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد قرار دارد؛ که بخشی از منطقه ۶ است.
خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

جاهای دیدنی پیرامون خیابان ولیعصر


مکان‌های خاطره‌انگیز زیادی در ولیعصر واقع شده‌‌اند؛ خصوصاً از حد فاصل ونک تا پل پارک وی. از پارک ملت گرفته تا بازارچه صفویه و رستوران سوپر استار که همه در کودکی با آن خاطره دارند. از پایین ونک نیز می‌توان پارک ساعی و قهوه‌فروشی‌های معروف تهران را نام برد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:
میدان ولیعصر: میدان ولیعصر از مهم‌ترین میدان‌های تهران است که سه تا از معروف‌‌ترین خیابان‌های پایتخت در این میدان باهم برخورد می‌کنند. خیابان ولیعصر در امتداد شمال و جنوب میدان ولیعصر قرار دارد. در ضلع شرقی میدان ولیعصر، بلوار معروف کریم‌خان و در ضلع غربی آن، بلوار کشاورز امتداد یافته است.
در میدان ولیعصر، مراکز تجاری و بازرگانی زیادی وجود دارند. به‌جز پاساژها و مراکز تجاری مختلف، در حاشیه میدان نیز مغازه‌های فراوانی هستند که بخش عمده اجناسشان را انواع لباس تشکیل می‌دهد. در ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر نیز یک پاساژ و چند فروشگاه لوازم رایانه‌ای و موبایل‌فروشی قرار دارند. در اطراف میدان ولیعصر سه سالن سینمایی فعالیت می‌کنند. سینما قدس در جنوب غربی میدان ولیعصر و سینما استقلال و آفریقا در ضلع شمالی این میدان در خیابان ولیعصر واقع شده‌اند. از دیگر جذابیت‌های میدان ولیعصر نیز می‌توان به ساندویچی‌ها و غذا فروشی‌های دور میدان اشاره کرد. این غذاخوری‌ها غالباً پاتوق دانشجویان دانشگاه‌های اطراف میدان ولیعصر و مشتریان مراکز تجاری میدان است. میدان ولیعصر فاصله کمی با مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها دارد.
باغ فردوس: باغ فردوس و موزه سینما واقع در محوطه باغ فردوس، از زیباترین دیدنی‌های خیابان ولیعصر هستند و فاصله کمی تا میدان تجریش دارند. در باغ فردوس عمارت باشکوهی قرار دارد که قدمت آن به دوره قاجار بر می‌گردد. در گذشته این مکان محل برپایی جشن‌های ملی و هنری زیادی بوده است. در سال ۱۳۸۱ در محل باغ فردوس موزه ملی سینما نیز تأسیس شد؛ البته راه‌اندازی این موزه در سال ۱۳۷۷ در ساختمانی در لاله‌زار بود و چهار سال بعد به باغ فردوس منتقل شده است. هدف از تأسیس این موزه، مراقبت از گنجینه‌های ارزشمند سینمای ایران بوده است. بازدید از این مجموعه برای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ لذت بسیار زیادی دارد. با چند شب اقامت در هتل‌ تهران می‌توانید از تمام این جاذبه‌ها دیدن کنید.
خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

پارک ملت: پارک ملت از قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین پارک‌های تهران است. پارک ملت امکانات تفریحی و ورزشی کاملی دارد. پارک ملت از بهترین مناطق مناسب برای پیاده‌روی در خیابان ولیعصر به شمار می‌رود. دریاچه و آب‌نمای این پارک فضای دل‌نشینی ایجاد کرده‌اند و بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کنند. هر صبح در فضای داخلی پارک ملت، ورزش‌های همگانی برگزار می‌شوند. از دیگر امکانات ورزشی موجود در پارک ملت می‌توان از میز‌های تنیس، مسیر جاده تندرستی، زمین مناسب برای اسکیت سواری کودکان، زمین والیبال و بدمینتون و میزهای پینگ‌پنگ و فوتبال دستی نام برد. البته جاذبه‌های تفریحی دیگری نیز در پارک ملت هستند که می‌توانید برای بهره بردن از آن‌ها نیز به این پارک سر بزنید. امروزه پارک ملت از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری در تهران حساب می‌شود.
بوستان ملت از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و با ورودی بسیار زیبا، پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، مجسمه‌های مفاخر ایران زمین، باغ وحشی کوچک، فضای سبز گل‌کاری شده و درختانی قدیمی و سر به فلک کشیده، در میان پارک‌های دیگر تهران خودنمایی می‌کند. پارک ملت با مساحت ۳۴ هکتار یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران حساب می‌شود که طراحی آن به صورت نامنظم و به سبک پارک‌های انگلیسی انجام شده است. در این پارک حدود ۱۲۰ گونه درخت و درختچه و درخت میوه نیز وجود دارند.
کاخ مرمر: کاخ مرمر از ساختمان‌های تاریخی تهران در خیابان ولیعصر است که در نزدیکی خیابان امام خمینی واقع شده است. نام این کاخ که قدمتش به دوران پهلوی برمی‌گردد، در ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در سال‌های آخر پادشاهی پهلوی، کاربری کاخ مرمر به موزه تغییر یافته بود. بعد از انقلاب، این ساختمان در اختیار نهادهای حکومتی واقع شد و بازدید از آن برای مردم امکان‌پذیر نبود. از سال ۱۳۹۸، این ساختمان دوباره به ‌صورت موزه درآمد و به روی مردم باز شد؛ اما همچنان در بازه‌های زیادی از سال، امکان بازدید از این مجموعه فراهم نیست.
خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

پارک دانشجو و تئاتر شهر: پارک دانشجو و تئاتر شهر از برجسته‌ترین مراکز تفریحی و فرهنگی شهر تهران به شمار می‌روند. برای علاقه‌مندان به هنر نمایش و تئاتر، ساختمان تئاتر شهر از خاطره‌انگیزترین ساختمان‌های پایتخت در زمینه هنر نمایش پس از تالار وحدت است. تئاتر شهر در وسط پارک دانشجو قرار گرفته. این ساختمان و پارک در ضلع جنوب شرقی چهارراه ولیعصر و در محل تقاطع خیابان ولیعصر با خیابان انقلاب واقع شده‌اند. این بخش از خیابان ولیعصر در مرکز تهران از پرترددترین بخش‌های پایتخت است. چهارراه ولیعصر همان‌طور که ذکر شد دسترسی مناسبی به مراکز آموزشی و دانشگاهی نیز دارد. معماری ساختمان تئاتر شهر بسیار خاص است و با نشانه‌هایی از معماری اصیل و سنتی ایرانی و نیز طراحی کاملاً مدرن، مورد تحسین مهندسان معماری زیادی قرار گرفته است. با قدم زدن در پارک دانشجو می‌توانید از تماشای زیبایی‌های معماری این بنا نهایت لذت را ببرید و از تماشای یک نمایش حرفه‌ای در سالن‌های این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.
پارک ساعی: این پارک ۱۲ هکتاری اول به صورت یک بوستان جنگلی بوده است؛ اما در سال ۱۳۴۲ مجدداً طراحی شد و به حالت کنونی شکل گرفت. یکی از دیدنی‌های این پارک، برکه زیبای آن است که پرندگان متنوعی در کنار آن زندگی می‌کنند و منظره جالبی را به وجود آورده‌اند. پیست اسکیت و زمین بازی پارک ساعی هم برای کودکان شما مناسب خواهد بود. فرهنگسرای بانو هم در این پارک قرار دارد و دارای بخش‌های واحد آموزشی با کارگاه‌های مختلف طراحی، نقاشی، موسیقی و…، کتابخانه، نگار‌خانه و سینما است. وجود مجسمه‌های حیوانات مختلف و معرفی آن‌ها نیز کار جالبی در این پارک به شمار می‌رود که فرصت آشنایی بیشتر با حیات وحش را به افراد به خصوص کودکان می‌دهد.
خیابان ولیعصر تهران و جاهای دیدنی اطراف آن؛ بلندترین خیابان خاورمیانه

تماشای خیابان ولیعصر با تورهای تهرانگردی


یکی از بهترین راه‌های تماشای زیبایی‌های هر شهر یا کشوری، سفر با تور است. روش‌های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد. می‌توانید با ماشین شخصی خود به هر کجا که می‌خواهید بروید، در طبیعت چادر بزنید یا به خانه اقوام و آشنایانتان بروید. اما اگر بخواهید به یک مقصد جدید بروید یا یک جاذبه طبیعی را از نزدیک ببینید یا به خارج از کشور بروید تا با جاذبه‌های گردشگری کشورهای دیگر آشنا شوید، بهترین راه خرید تور مسافرتی است. تورهای مسافرتی توسط آژانس‌های گردشگری عرضه می‌شوند. خدمات موجود در تورهای مسافرتی شامل رزرو هتل، خرید بلیط وسیله نقلیه، هماهنگی برای صدور ویزا، خرید بیمه مسافرتی، هزینه‌های مربوط به تور لیدر، هزینه‌های مربوط به وعده‌های غذایی مسافران، هزینه‌های مربوط به خرید بلیط ورودیه جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی می‌شود. با خرید تورهای مسافرتی می‌توانید در وقت و حتی هزینه خود صرفه‌جویی کنید. اگر خودتان قصد برنامه‌ریزی برای سفر کردن به یک شهر یا کشور دیگر را داشته باشید، لازم است که به ‌طور جداگانه خدمات موجود در یک تور را خریداری کنید. به طور مثال اگر بخواهید در روزهای پنجشنبه تا شنبه این هفته یا هفته دیگر به یک شهر مثل تهران سفر کنید، لازم است که هتل مورد نظرتان را رزرو کنید، بلیط هواپیما بگیرید و اگر نتوانستید در آن تاریخ مشخص پرواز مستقیم به تهران را تهیه کنید، باید بتوانید پروازهای مختلفی را طوری هماهنگ کنید که در کم‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین میزان هزینه به مقصدتان بروید. با سفرمارکت، این مشکلات رفع شده‌اند. شما حتی اگر بدون تور سفر کنید، می‌توانید خرید بلیط هواپیما را در سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت انجام دهید و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید. هنگام سفر به هر مقصدی، از سفرماکت غافل نشوید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است