search
menu

لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

[ پنهان کردن ]
بام تهران
بولینگ عبدو (مجموعه شهید چمران)
پیست اسکی شمشک
پارک آبی اُپارک تهران (اوپارک)
پرواز پاراگلایدر
فوتبال حبابی بام لند
دریاچه چیتگر
باغ پرندگان
پارک رویا
پارک ارم
مجموعه کارتینگ آزادی
پارک آب و آتش و پل طبیعت
بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب
درکه
باغ وحش پارک ارم
پارک ژوراسیک
پارک جمشیدیه
باغ گیاه شناسی ملی ایران
دربند
پارک جنگلی لویزان تهران
دوچرخه سواری در پارک چیتگر
اسکیپ روم انیگما
بولینگ شیان
بولینگ اریکه ایرانیان
کافه فکرکده
تهران، پایتخت و کلان شهر ایران، شهری بسیار بزرگ و با مساحتی ۷۵۱ کیلومتر مربعی است که خواه یا ناخواه بیش از ۸‌‌ میلیون نفر جمعیت ثابت و ۳‌‌ میلیون نفر هم از شهرستان‌های اطراف را در خود جای داده است. هرساله هزاران نفر سفر کاری به این کلان شهر دارند. جاهای دیدنی، موزه‌ها و مراکز خرید تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری تهران هستند. اگر برای خرید بلیط هواپیما و سفر تفریحی به تهران برنامه ریزی‌ می‌کنید؛ بهتر است با ما همراه باشید تا با چند تا از جاهای تفریحی تهران آشنا شوید تا لحظات خاطره انگیز و مفرحی را در سفر خود تجربه نمایید.

بام تهران


بام تهران از جاهای تفریحی پرطرفدار تهران است. اگر دوست دارید که از هیاهو و شلوغی شهر تهران دور باشید و یک نفس عمیق در هوای پاک بکشید، پیشنهاد ما برای شما بام تهران است. بام تهران که در حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال واقع شده است، محبوبیت خاصی در بین علاقمندان به شبگردی دارد. شب‌ها بام تهران مکانی فوق العاده برای پیاده روی است.
تفریحات و امکانات رفاهی بسیاری متنوعی در بام تهران ساخته شده است که از‌‌میان آنها‌‌می‌توان به زیپ‌لاین، سورتمه بام تهران،‌‌ میدی باس‌های برقی برای طی کردن مسیر قسمت پایینی بام تا قسمت اصلی و بالایی، اشاره کرد. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری در بام تهران مشغول به فعالیت هستند. نوشیدن یک فنجان قهوه در هوای خنک و کوستانی بام تهران تجربه‌ای واقعا لذت بخش است.
لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

بولینگ عبدو (مجموعه شهید چمران)


بولینگ عبدو در‌‌میان جاهای تفریحی تهران مجموعه کاملی از سرگرمی‌های ورزشی است که در مجموعه شهید چمران واقع شده است. جالب است بدانید که سالن بولینگ عبدو برای خلق لحظاتی خوش و پر از خاطره با انواع وسایل بازی و سرگرمی تجهیز شده است. همچنین سالن عبدو مجهز به تنها دستگاه برونزویک در ایران است. تمامی وسایل مورد نیاز هر گیم بولینگ شامل ۲۰ توپ به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار‌‌می گیرید. اگر به تجربه لحظات هیجان انگیز علاقه دارید، در سفر خود به تهران حتما سری به بولینگ عبدو بزنید.

پیست اسکی شمشک


پیست اسکی شمشک یکی از پر طرفدارترین پیست‌‌های اسکی و یکی از جاهای تفریحی تهران است که در شمال شرقی تهران رودبار قصران قرار دارد. بد نیست بدانید که مجتمع بین الملی پیست شمشک ۴ پیست اسکی: آفتاب، پیست مهتاب، پیست شب و پیست برای مبتدیان دارد. طولانی‌ترین پیست مجتمع شمشک پیست مهتاب با ۱۹۵۰ متر است. همچنین علاوه بر این پیست‌ها شما‌‌می توانید در ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی لحظات شاد و هیجان انگیزی را سپری کنید. تماشای مناظر اطراف زمانیکه که سوار بر تله سیژ هستید واقعا لذت بخش و هیجان انگیز است.

لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

پارک آبی اُپارک تهران (اوپارک)


اُپارک یکی از لوکس‌ترین جاهای تفریحی تهران با زیربنایی به وسعت ۵۵۰۰۰ متر مربع و ظرفیت ۳۰۰۰ نفر است. جالب است بدانید که اُپارک ۱۴ سرسر‌ه‌ی مجزا برای گروه‌های سنی مختلف که توسط یک شرکت کانادایی طراحی و اجرا شده است را در خود جای داده است. شما‌‌می‌توانید در این مجموعه مدرن ساعت‌‌ها لذت و تفریح و هیجان را تجربه نمایید. سرویس بهداشتی، پارکینگ، دوش، رختکن مجزا مخصوص آقایان و بانوان و کمدهای قفل دار از جمله امکانات موجود در اُ پارک هستند که فراهم شده اند. اهالی پایتخت برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود بیشتر این پارک را انتخاب‌‌می‌نمایند. شما هم در سفر خود به تهران بعد از خرید بلیط قطار، بازدید از این پارک لوکس و جذاب را فراموش نکنید.
آدرس: اتوبان تهران-کرج. بعد از آزادگان. خروجی شهرک گلستان. انتهای خیابان شمیم. اُپارک
تلفن: ۰۲۱۴۹۲۶۴

لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

پرواز پاراگلایدر


پرواز با پاراگلایدر یکی از مهیج ترین تفریحات برای تمام افراد با سلیقه‌های مختلف محسوب‌‌می‌شود. پرواز پاراگلایدر در‌‌میان جاهای تفریحی تهران تجربه کاملا متفاوت است. سایت پرواز پاراگلایدر شهران در منطقه جنت آباد شمالی آماده است تا هیجان و لذت پرواز را به شما هدیه دهد. شما‌‌می توانید بدون نیاز به آموزش خاص و حرفه ای تحت پوشش بیمه با استفاده از کلاه و پوتین که برای وزن‌های ۴۰ تا ۱۳۰ کیلو تهیه شده است، آفرود با پاترول را تجربه نمایید. با انتخاب سایت پرواز پاراگیلایدر لذت پرواز را در سفر تهران کشف خواهید کرد. پیشنهاد میکنیم بعد از خرید بلیط هواپیما تهران و مستقر شدن در هتل تهران، پاراگلایدر را هم در لیست تفریحات خود قرار دهید.
آدرس: تهران، جنت آباد شمالی، انتهای اتوبان شهید باکری شمال، ابتدای سیمون بولیوار، سمت چپ
تلفن: ۰۹۱۹۳۰۰۲۶۰۸


فوتبال حبابی بام لند


یکی از جاهای تفریحی تهران که تجربه خاص و پر از شادی را به شما هدیه خواهد داد؛ فوتبال حبابی باملند است. فوتبال حبابی اولین مجموعه شهر بادی در ایران است که تجهیزات کامل از جمله زمین بازی، وسایل بازی همراه با لباس بدون دریافت هزینه اضافی در اختیار بازکنان قرار‌‌می‌دهد. این مجموعه در شهرک گلستان،‌‌میدان موج، بلوار موج، روبروی تالار مروارید، مجموعه تفریحی ورزشی دریاچه (نرسیده به بام لند) واقع شده است. شما‌‌می‌توانید با دوستان خود در گروه‌های ۶ نفره این بازی لذت بخش را انجام دهید.
آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
تلفن: ۰۹۱۹۷۰۶۷۳۱۱ - ۰۹۰۳۱۷۵۷۹۷۰ - ۰۲۱۴۴۷۱۳۴۵۶

لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

دریاچه چیتگر


دریاچه چیتگر که بیشتر با نام دریاچه شهدای خلیج فارس مشهور است، یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران محسوب‌‌می شود. بهتر است اطلاع داشته باشید که، آب این دریاچه مصنوعی به وسیله بارش‌های فصلی و رودخانه کن و آب روان تهران بزرگ تامین‌‌می شود. این روزها بیشتر اوقات اهالی پایتخت دریاچه چیتگر را برای گردش و استراحت آخر هفته خود انتخاب‌‌می‌نمایند. آب و هوای مساعد و امکانات رفاهی کافی و نور پردازی‌های فوق العاده جذاب در شب باعث شده است که این دریاچه مورد استقبال گردشگران و مهمانان تهران قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که اطراف دریاچه چیتگر را خانه‌های مسکونی فرا گرفته است. پارک چیتگر که در کنار دریاچه واقع شده است به بخش‌های مختلفی از جمله: جزایر تفریحی، جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی، اسکله قایقرانی، پارک آبی، باشگاه ورزش‌های آبی، امکانات خدماتی رفاهی، شهربازی و امکانات اقامتی متنوع و لوکس تقسیم بندی شده است. دریاچه چیتگر با تمامی امکاناتش یکی از بهترین مکان‌هایی است که در سفرتان به تهران می توانید از آن بازید کنید.
لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

باغ پرندگان


یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران، باغ پرندگان است که در شرق پایتخت در بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان واقع شده است. جالب است بدانید که ساکنین این بخش از تهران اکثر تعطیلات آخر هفته خود را در باغ پرندگان تهران سپری‌‌می کنند. در طراحی و ساخت این باغ به اندازه ای ظرافت و دقت بکار رفته است که با توجه به نام باغ، شما با حضور در آن اصلا احساس نمی‌کنید که در باغ وحش هستید.
باغ پرندگان در واقع یک باغ باصفا و فوق العاده زیبا است که در آن از المان‌های طبیعی مانند: دریاچه، صخره، رود و تپه استفاده شده است. فقط تور بسیار بزرگی در سقف باغ برای جلوگیری از خروج پرندگان نصب گردیده است. در باغ پرندگان تهران انواع پرنده‌ها از قبیل، فلامینگو، قو‌های سفید رنگ زیبا و طوطی‌های رنگارنگ زندگی‌‌می کنند. تماشای پرواز پرندگان در این باغ واقعا لذت بخش است. ساعت کاری باغ پرندگان تهران ۹ صبح هر روز تا ۵ عصر تعیین شده است. باغ پرندگان تهران پیشنهاد ویژه ما به گردشگران تهران است.

پارک رویا


یکی از جاهای تفریحی تهران که اتفاقا تازه تاسیس هم است، پارک رویا تهران در محله دارآباد است. پارک رویا در سال ۱۳۹۸ در خیابان باهنر، خیابان دارآباد، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک، ضلع جنوبی مجموعه ساختمان کروی آجری افتتاح شد. پارک رویا از همان روزهای آغازین افتتاح خود مورد توجه و استقبال افراد بسیاری قرار گرفت. بخش‌های مختلف رویا پارک طوری طراحی شده است تا به صورت انتزاعی شما را تحت تأثیر قرار داده و باعث شود شما دچار خطای دید شوید.
جالب است بدانید که پارک رویا تهران با پارکهای نظیر خود در جهان رقابت بسیار نزدیکی دارد. هدف از طراحی و ساخت این پارک به چالش کشیدن حواس پنجگانه افراد بوده است. شما ممکن است با گشت و گذار در قسمت‌های مختلف پارک رویا احساس سر گیجه کنید. پارک رویا تهران در واقع مکانی است که شما احساس منحصر بفرد و شگفت انگیزی را تجربه خواهید نمود. ساعت کاری پارک رویا، ۱۰ صبح تا ۷ عصر هر روز است. همچنین هزینه ورودی هر نفر ۳۵ هزار تومان تعیین شده است. شما‌‌می‌توانید عکس‌های یادگاری جالبی از پارک رویا تهران یادگاری از سفر تهران داشته باشید.

پارک ارم


یکی دیگر از معروف ترین جاهای تفریحی تهران پارک ارم را در اتوبان تهران کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر سمت راست پل بزرگراه شهید باکری‌‌می‌توان نام برد. بهتر است اطلاع داشته باشید که پارک ارم بخاطر تنوع بازی‌ها و فضای سبز مناسبی که دارد از محبوبیت ویژه‌ای در بین گردشگران و اهالی پایتخت برخوردار است. پارک ارم تهران از ۳ بخش اصلی شامل: لونا پارک ۱، لونا پارک ۲ و قلعه سحر آمیز تشکیل شده است.
بیش از ۷۰ دستگاه بازی از جمله: آبشار، استروجت، استخر توپ، کشتی صبا،‌‌مینی جت، آفتاب مهتاب، رالی آسفالت و کریزی موس در چارک ارم تهران موجود هستند. با وجود این همه تنوع بازی و سرگرمی در پارک ارم تهران، لحظات هیجان انگیز و به یاد ماندنی در انتظار شما هستند. ساعت کاری پارک ارم تهران هر روز از ۱۶ عصر تا ۲۳ شب است. حتما در سفر خود به تهران برای کسب تجارب متفاوت از بازی و سرگرمی سری به پارک ارم تهران بزنید.
لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

مجموعه کارتینگ آزادی


قصد داریم در بین جاهای تفریحی تهران جایی را برای علاقمندان به رانندگی با سرعت بالا را معرفی نماییم. مجموعه کارتینگ آزادی تهران همان مکان ایده ال برای آنهایی که اتومبیل سواری را با سرعت بالا دوست دارند، محسوب‌‌می شود. مجموعه کارتینگ آزادی در سال ۱۳۸۱ با طول ۸۰۰ متر و عرض ۱۰ متر در ضلع شرقی استادیوم آزادی افتتاح گردید.
پیست کارتینگ آزادی در واقع یک مجموعه بزرگ تفریحی است که در آن از کافی‌شاپ زنجیره‌ای امیر چاکلت تا فروشگاه وسایل کارتینگ، امکانات آموزشی و همین طور چند سالن ورزش‌های دیگر، مانند فوتبال دستی و بیلیارد وجود دارد. پیست کارتینگ آزادی هر روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴‌‌میزبان رانندگان است. هیجان و لذت رانندگی را در مجموعه کاتینگ آزادی تجربه نمایید.
آدرس: تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ شماره ۱۳
تلفن: ۰۲۱۴۴۱۷۴۲۴۲ و ۰۹۱۲۱۹۰۰۹۰۰


پارک آب و آتش و پل طبیعت


در بین جاهای تفریحی تهران، پل طبیعت تهران یکی از سازه‌های معروف پایتخت است. در واقع پل طبیعت به یکی از نمادهای مشهور تهران تبدیل شده است. جالب است بدانید که پل مشهور طبیعت بوسیله یک بانوی ایرانی طراحی و ساخته شده است. پل طبیعت تهران دو پارک پرطرفدار آب و آتش تهران و بوستان حضرت ابراهیم را به یکدیگر متصل‌‌می‌نماید. نورپردازی پل طبیعت تهران، این پل را به جایی رویایی برای پیاده روی شبانه مبدل ساخته است.
پارک آب و آتش تهران از جمله پارک‌های ‌تازه تاسیس تهران بزرگ است. طراحی خاص و منحصربفرد پارک آب و آتش دلیل مشهور بودن پارک در‌‌میان جاهای دیدنی تهران است. جالب است اطلاع داشته باشید که در بخش‌هایی از پارک آب و آتش ستون‌هایی طراحی شده اند که از داخل آنها آتش خارج‌‌می شود. همچنین در کنار این ستون‌ها فواره‌هایی در زمین قرار دارند که آب از آنها فوران‌‌می‌کند. قرار گرفتن آب و آتش کنار یکدیگر باعث جذابیت این پارک برای بازدیدکنندگان خود شده است. پارک آب و آتش در ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک واقع گردیده است. پیست دوچرخه سواری و پیاده‌روی این پارک، هم جزو گزینه‌های بسیار مناسبی و خارق العاده برای ورزش صبحگاهی ساکنین اطراف پارک است.

بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب


همنطور که اطلاع دارید، مجموعه ورزشی انقلاب بزرگ‌ترین، مجهزترین و بهترین مرکز تفریحی ورزشی پایتخت است. بولینگ مجموعه ورزشی انتقلاب هم جزو بهترین جاهای تفریحی تهران محسوب‌‌می‌شود. بهتر است بدانید که در بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب از بالاترین تکنولوژی امتیازدهی دیجیتال استفاده شده است. سیستم تهویه هوا مناسب و سیستم صوتی فوق العاده سالن بولینگ از دلایلی هستند که اکثر افراد بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب را برای این بازی انتخاب نمایند.
بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب در خیابان ولیعصر، ابتدای اتوبان نیایش قرار دارد. سالن بسیار بزرگ انقلاب تهران امکانات رفاهی کاملی مثل کافه رستورانی بزرگ با دو سالن مجزا را در خود جای داده است. اگر با خودرو شخصی به بولینگ انقلاب رفتید، نگران جای پارک نباشید. مجموعه انقلاب پارکینگ اختصاصی دارد. لازم به ذکر است که هزینه بازی بولینگ در ازای ۴۰ دقیقه بازی؛ ۶۰ هزار تومان محاسبه‌‌می‌شود. همچنین ساعات کاری سالن انقلاب هر روز از ۸ صبح تا ۲۴ است.
آدرس: ابتدای اتوبان نیایش، بعد از سینما پردیس ملت، مجموعه ورزشی انقلاب، باشگاه بولینگ
تلفن: ۰۲۱۲۶۲۱۶۳۷۸


درکه


درکه را‌‌ می‌توان به عنوان یکی از زیباترین جاهای تفریحی تهران نام برد. درکه تهران که در اتوبان شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان قرار دارد. در تمام ساعات شبانه روز آماده‌‌میزبانی اهالی پایتخت و گردشگران محترم تهران بزرگ است. مناظر فوق العاده شگفت انگیز طبیعت و پیاده روی در آب و هوای سالم و پاک از دلایل محبوبیت درکه برای عموم اهالی تهران و توریست‌های پایتخت است.
درکه یکی از بهترین گزینه‌ها برای طبیعت‌گردی، کوهنوردی، عکاسی و پیک نیک و دورهمی‌های خانوادگی محسوب‌‌می‌شود. در سفر به تهران حتما رفتن به درکه و تفریح در این مکان طبیعی و شگفت انگیز را در برنامه ریزی خود قرار دهید.

باغ وحش پارک ارم


یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین جاهای تفریحی تهران که ساخت آن به پیش از انتقلاب برمی‌گردد، باغ وحش ارم تهران است. باغ وحش ارم تهران، در کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج، بعد از پل اتوبان ستاری، خروجی اتوبان شهید باکری، پارک ارم واقع شده است. در باغ وحش ارم که یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های ایران هم محسوب‌‌می‌شود، حیوانات بسیار زیادی نگه داری‌‌می‌شود.
باغ وحش ارم یکی از بهترین مکان‌های تفریحی گردشگری برای بازدیدهای خانوادگی است. کودکان از تماشای حیونات در باغ وحش ارم لحظات خاطره انگیزی را تجربه خواهند کرد. برخی از حیواناتی که در باغ وحش ارم تهران زندگی‌‌می کنند‌‌می توان به خرس، شیر، پلنگ، ببر، فیل، انواع پرندگان و خزندگان اشاره کرد. ساعات کاری باغ وحش ارم تهران از ۱۰ صبح تا ۷ عصر هر روز است. در سفر خود به تهران حتما سری به باغ وحش ارم تهران بزنید. تماشای غذا خوردن حیوانات باغ وحش ارم واقعا جالب است.

پارک ژوراسیک


پارک ژوراسیک تهران یکی از جذاب ترین جاهای تفریحی تهران محسوب‌‌می‌شود. پارک ژوراسیک تهران در سال ۱۳۹۲ در سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد،‌‌میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز افتتاح شده است. با توجه به اینکه‌‌میلیون‌ها سال از انقراض دایناسور‌ها‌‌می‌گذرد. اما این موجودات هنوز هم در پارک ژوراسیک تهران زنده هستند. دایناسورها یکی از موجودات محبوب برای کودکان هستند. به همین دلیل پارک ژوراسیک یک مکان فوق العاده جذاب برای کودکان کنجکاو و باهوش محسوب‌‌می‌شود.
در پارک ژوراسیک تهران که در غرب تهران است؛ ماکت‌هایی بسیار واقعی و بزرگ از دایناسور‌ها قرار گرفته است. جالب است بدانید که ماکت‌هایی بسیار عظیم‌الجثه از دایناسور‌های معروف در این پارک وجود دارند که برخی از این ماکت‌ها‌‌می‌توانند پلک بزنند و دست و دم خود را تکان دهند. پارک ژوراسیک تهران مکان مناسبی برای برگزاری اردوهای تفریحی و علمی برای دانش‌آموزان است. ساعات بازدید از پارک ژوراسیک تهران شنبه تا چهارشنبه: ساعت ۱۰ تا ۲۲، پنج شنبه، جمعه و روزهای تعطیل ۱۰ صبح تا ۱۱ شب تعیین شده است.
لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

پارک جمشیدیه


پارک جمشیدیه تهران یکی از زیباترین پارک‌ها و جاهای تفریحی تهران است. پارک جمشیدیه تهران که در شمال شهر و در خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار قرار دارد، یکی از محبوبترین پارک‌های تهران محسوب‌‌می‌شود. پوشش گیاهی منحصر بفرد این پارک از دلایل زیبایی و شهرت پارک جمشیدیه است. شما‌‌می‌توانید با پیاده روی در پارک جمشیدیه تهران، خود را به کلکچال تهران برسانید.
اگر ورزشکار هستید،‌‌می‌توانید با بالا رفتن از پله‌های پارک جمشیدیه تهران آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید. امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی در مرکز پارک برای خلق لحظات شاد و سرگرمی تمام سنین طراحی و آماده شده است. بهتر است اطلاع داشته باشید که آخر هفته‌ها پارک جمشیدیه به یکی از شلوغ ترین پارک‌ های تهران تبدیل‌‌می‌شود. در فصل پاییز با تغییر رنگ برگ درختان پارک جمشیدیه فضای عاشقانه و فوق العاده رمانتیکی را بوجود‌‌می‌آورد. گاهی اوقات هم ابرها پایین‌‌می‌آیند و مه غلیظی را بوجود‌‌می‌آورند، قدم زدن در این فضای شاعرانه پارک جمشیدیه تهران را از دست ندهید.

باغ گیاه شناسی ملی ایران


اگر به تماشای گل‌ها و گیاهان متنوع علاقه دارید و با دیدن زیبایی خدادادی گل‌ها احساس آرامش بدست‌‌می‌آورید، در‌‌میان جاهای تفریحی تهران؛ باغ گیاه شناسب ملی ایران را به شما پیشنهاد‌‌می کنیم. باغ گیاه شناسی ملی ایران که در بخش غربی پایتخت در، خروجی پیکان شهر، آزاد شهر، ۲۰ متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی واقع شده است، بزرگ‌ترین باغ موضوعی ایران است.
در باغ گیاه شناسی ملی ایران بخش‌های مختلفی وجود دارند. در هر بخش از این باغ گل‌ها و گیاهان مربوط و خاص یک منطقه نگه داری‌‌می‌شود. برای مثال، بخشی از باغ به گل‌های آمریکایی و بخشی دیگر به گل‌های اروپایی اختصاص یافته است. ساعات بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران از ۹ صبح هر روز تا ۶ عصر است. در هر فصل از سال که به تهران سفر کردید حتما به این باغ جذاب و فوق العاده زیبا سری بزنید.

دربند


یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران که محبوبیت خاصی در بین پایتخت نشینان و گردشگران دارد،‌‌ می‌توان به دربند اشاره کرد. منطقه تفریحی دربند با ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا در اصلی‌ترین مسیر تهران به البرز واقع شده است. ساعت کاری خاصی برای بازدید و تفریح برای دربند تعیین نشده است. شما‌‌می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز که علاقه داشتید به دربند بروید و لحظات شاد مهیجی را سپری نمایید.
تله سیژ، رستوران‌های متعدد، محل برگزاری پیک نیک و عکاسی از جمله تفریحاتی است که‌‌می‌توان از انجام آنها در دربند تهران لذت برد. همچنین دربند یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقمندان به کوهنوردی و طبیعت گردی است. کوه نوردان عزیر‌‌می‌توانند با پیاده روی در مناطق مختلف دربند لحظات مهیجی را سپری نمایند.
لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

پارک جنگلی لویزان تهران


یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران، پارک جنگلی لویزان یا همان پارک شیان است. پارک جنگلی لویزان تهران، در اتوبان زین‌الدین شرق، بلوار هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال قرار دارد. بهتر است بدانید که پارک جنگلی تهران به دو بخش شرقی و غربی تقسم شده است. ساکنین قسمت شرقی پارک لویزان تهران، پارک را بام تهران نامیده اند. مسیر پارک از پیچ و خم‌های بسیار جالب تشکیل شده است. شما وقتی محو تماشای درختان سرسبز و زیبایی آنها هستید، ناگهان خود را در قسمت بالای پارک پیدا خواهید کرد.
زمانیکه به بالاترین بخش پارک شیان رسیدید، تهران بزرگ را زیر پای خود‌‌می‌بینید. شما‌‌می‌توانید ساعت‌ها در پارک لویزان بنشینید و محو تماشای منظره تهران بشوید. پوشش گیاهی منحصر بفرد و زندگی حیوانات و پرندگان در پارک لویزان جذابیت این پارک را دوچندان کرده است. امکانات بسیار کاملی برای آسایش و راحتی بیشتر مهمانان در پارک جنگلی لویزان از جمله بوفه، کافی‌شاپ، سفره خانه سنتی، رستوران، مسجد، سرویس بهداشتی و آلاچیق‌های مختلف تعبیه شده است.
آدرس: تهران، شمال شرق تهران، اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال

دوچرخه سواری در پارک چیتگر


همانطور که اطلاع دارید، پارک جنگلی چیتگر یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تمام تهران است که در غرب پایتخت بعد از کمربندی آزادگان قرار دارد. امکانات و تفریحات هیجان انگیز بسیار متنوع و زیادی در این پارک طراحی شده است. بخش‌های مختلف پارک جنگلی چیتگر در نوع خود اولین و تنهاترین در ایران هستند. برای مثال؛ پارک جنگلی چیتگر اولین پارکی است که بخش مخصوص خانم‌ها با ورودی مجزا دارد.
در این بخش از پارک جنگلی چیتگر خانم‌ها بدون محدودیت و پوشش اسلامی‌‌می‌توانند تفریح و ورزش کنند و از طبیعت لذت ببرند. پیست دوچرخه سواری چیتگر یکی از بزرگ‌ترین جاهای تفریحی تهران، و به جرات اولین و مجهز‌ترین پیست دوچرخه‌سواری تمام تهران محسوب‌‌می‌شود. لازم به ذکر است که پیست دوچرخه سواری چیتگر از بخش‌های دیگر پارک تفکیک شده و کاملا حرفه‌ای و مناسب است. همچنین شما‌‌می‌توانید دوچرخه خود را همراه بیاورید یا از همان جا دوچرخه کرایه کرده و تفریح کنید. ساعت کار پیست دوچرخه سواری :پارک چیتگر از ۸ صبح تا ۵ عصر است.
آدرس: ۹ کیلومتری اتوبان تهران-کرج، پارک جنگلی چیتگر
تلفن: ۰۲۱۷۷۴۰۳۸۰۵


اسکیپ روم انیگما


اسیکپ روم یا همان اتاق‌های فرار یکی از جاهای تفریحی تهران است. اسکیپ روم‌ها امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بد نیست بدانید که این بازی جذاب بطوری طراحی شده است که شرکت کنندگان در اتاقی حبس‌‌می‌ شوند و با حل کردن مسئله‌ ای راهکار‌های خروج و فرار را پیدا‌‌می کنند. بهتر است بدانید که اسکیپ روم انیگما در خرداد سال ۱۳۹۶ در مجموعه برج‌ میلاد افتتاح شده است. شما‌‌می توانید در بازی اتاق فرار شرکت نمایید و لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید. اسکیپ روم تهران را هرگز فراموش نکنید.
آدرس: تهران، برج ميلاد، گذرگاه ميلاد، ورودی پاركينگ
تلفن: ۰۹۱۲۰۰۳۰۲۶۹ - ۰۹۱۲۰۰۳۶۶۱۴

لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس

بولینگ شیان


بولینگ شیان یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران است که در‌‌میدان هروی، انتهای خیابان آزادی، مجموعه ورزشی صدف قرار دارد. بهتر است بدانید که در مجموعه ورزشی صدف علاوه بر بازی بولینگ‌‌می‌توانید از بازی‌های دیگری مثل فوتبال دستی، بیلیارد و‌هاکی روی‌‌میز نیز لذت ببرید. اگر نگران شلوغی در مجموعه بولینگ شایان هستید، بهتر است بدانید که بولینگ شیان ۸ لاین بولینگ دارد که شما‌‌می‌توانید تا هر زمان که خواستید به بازی خود ادامه دهید. کافی‌شاپ، بوفه، رستوران و پارکینگ اختصاصی از جمله امکانات مجموعه ورزشی صدف هستند. ساعت کاری مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر است. لحظات خاطره انگیزی در مجومه ورزشی صدف منتظر شما هستند.
آدرس: تهران، میدان هروی، انتهای خیابان آزادی، مجموعه ورزشی صدف، بولینگ شیان
تلفن: ۰۲۱۲۲۹۷۳۴۹۵ -۰۲۱۲۲۹۷۳۹۶۲


بولینگ اریکه ایرانیان


یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی تهران در غرب شهر بولینگ اریکه است. بولینگ اریکه در شهرک قدس، شهرک فرحزادی، مجتمع اریکه ایرانیان واقع شده است. بولینگ اریکه در واقع یک مجموعه تفریحی ورزشی است که از پردیس سینمایی، استخر و سالن بولینگ تشکیل شده است.
ساعات کاری مجموعه اریکه ایرانیان هر روز از ۹ صبح تا ۱۱ شب است. در بخش بولینگ مجموعه اریکه، کافه رستورانی کوچک و خودمانی مشغول بکار است تا بتواند لحظات تفریح شما را تکمیل نماید. وقتی که شما مجتمع اریکه را برای تفریح و سرگرمی انتخاب‌‌می‌کنید در واقع با یک تیر چند نشان را‌‌می‌زنید. شما‌‌می‌توانید هم از سالن سینما و هم از سالن‌های ورزشی و تفریحی مختلف مجموعه لذت ببرید. لازم به ذکر است که مجموعه اریکه ایرانیان مجهز به پارکینگ اختصاصی است.
آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار اصلی شهید فرحزادی، نبش ارغوان غربی، مجموعه فرهنگی ورزشی تجاری اریکه ایرانیان
تلفن: ۰۲۱۲۲۳۷۰۰۸۷-۸


کافه فکرکده


یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران کافه فکرکده تهران است. کافه فکر کده دارای دوشعبه در کل ایران است. یک شعبه در تهران و شعبه دوم کافه فکر کده در اصفهان است. فکرکرده در واقع یک کافه دنج، آرام و صمیمی است که قادر است ساعت‌ها شما را سرگرم کند. جالب است بدانید که شما‌‌می‌توانید ساعت‌ها در کافه فکر کرده تهران مشغول و سرگرم بازی‌های فکری متنوع باشید.
کافه فکر کرده تهران هر روز آماده خلق بهترین لحظات تفریحی برای شما است. همچنین بازی‌های دیگری از جمله اتاق فرار هم در کافه فکر کده طراحی شده است. وقتی که از بازی خسته شدید،‌‌می‌توانید خودتان را به نوشیدن یک آبمیوه طبیعی در رستوران کافه فکر کرده مهمان کنید.
آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار سرو، مجتمع تجاری اُپال
تلفن: ۰۲۱۲۲۳۸۶۷۸۲


لیست جاهای تفریحی تهران (رایگان و غیررایگان) + عکس
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است