search
menu

بام تهران کجاست | آشنایی با نردبان تهران یا بام توچال

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از بام تهران پیشنهاد می‌شود؟
بام تهران کجاست؟
در بام توچال چه تفریحاتی در انتظار شماست؟
امکانات رفاهی بام تهران
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از بام تهران توچال چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از بام تهران چه زمانی است؟
چگونه به بام تهران برویم؟
در نزدیکی بام تهران از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی بام تهران برای اقامت وجود دارد؟
رستوران های بام تهران
بام تهران (به انگلیسی: Bame Tehran) یا بام ولنجک از جاذبه‌ های گردشگری تهران است که به دلیل موقعیت مکانی خود و قرار گرفتن در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا، نه تنها بهترین مکان برای تماشای چشم اندازی وسیع و دل فریب از شهر تهران به حساب می آید، بلکه پناهگاهی دنج و ساکت برای فرار از ازدحام و آلودگی‌های زیست محیطی این کلان شهر نیز محسوب می شود. این جاذبه دیدنی که در مکانی آرام و خلوت، فاقد از هرگونه آلودگی صوتی واقع شده، نعمتی است بسیار بزرگ برای پایتخت نشینان و گردشگرانی که از سر و صدا و شلوغی این شهر به ستوه آمده اند و تمایل دارند مدتی را در مکانی خوش آب و هوا و دور از دود و ازدحام شهر و برفراز مکانی مرتفع و خوش منظره سپری کنند. البته باید گفت که مزایای بازدید از بام تهران، صرفا به تنفس آب و هوای پاکیزه و تماشای نمای شگفت انگیز آن محدود نمی شود، بلکه این مقصد دل انگیز با برخورداری از امکانات رفاهی متعدد و متنوع، امکان انجام فعالیت های تفریحی گوناگونی را در مکانی خوش منظره برای بازدیدکنندگان فراهم ساخته است. در ادامه مطلب با بام تهران و امکانات فراوان آن بیشتر آشنا خواهید شد.
بام تهران کجاست | آشنایی با نردبان تهران یا بام توچال

چرا بازدید از بام تهران پیشنهاد می‌شود؟


در زمره جذاب ترین و خوش آب و هواترین جاذبه‌های گردشگری تهران قرار دارد.
نمای مسحورکننده و شگفت انگیزی از شهر دیدنی تهران به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.
بهترین مکان برای ثبت تصاویری خاطره انگیز و ماندگار در شهر تهران محسوب می شود.
از امکانات رفاهی فراوانی از قبیل فروشگاه لوازم ورزشی، دکه، بوفه، سینمای چند بعدی، شهربازی و فودکورت توچال برخوردار است.
تفریحات هیجان انگیز و مفرحی نظیر بانجی جامپینگ، زیپ لاین، صخره نوردی و بگ جامپ را پیشکش ورزشکاران و شیفتگان هیجان می‌کند.

بام تهران کجاست؟


بام تهران در منطقه ای کوهستانی و در مرتفع ترین نقطه خیابان ولنجک واقع شده و برای دسترسی به آن، نخست باید به ولنجک بروید و مسیر نسبتا طولانی را که مسیر تندرستی نامیده و از ورودی تفریحی توچال آغاز می شود، طی کنید. آب و هوای مطبوع و پاکیزه این مکان و منظره شگفت انگیز و رویایی شهر تهران موجب گردیده که بام تهران به مکانی محبوب برای بسیاری از اهالی این شهر و خریداران تور گردشگری تهران مبدل گردد.

در بام توچال چه تفریحاتی در انتظار شماست؟


به لطف وجود اماکن تفریحی متعددی نظیر باشگاه بگ جامپ، شهربازی، آکادمی تنیس و شبیه ساز واقعیت مجازی توچال، فعالیت های تفریحی متنوع و مختلفی در این مکان به بازدیدکنندگان عرضه می گردد. در ادامه با برخی از امکانات رفاهی و تفریحات مهیج بام تهران ولنجک آشنا خواهید شد.
تفریحات هیجان انگیز باشگاه بگ جامپ توچال: این باشگاه که به تازگی فعالیت خود را در توچال آغاز کرده، امکان انجام تفریحاتی هیجان انگیز را در این مکان برای کلیه بازدیدکنندگان و دوستداران ورزش های هیجانی فراهم آورده است.
برخی از این تفریحات عبارتند از:
پرش آزاد: این تفریح مهیج که در چند سطح مختلف (ارتفاع ۶ متری، ۱۲ متری و بالاتر) صورت می گیرد، با القای حس سقوط از ارتفاعی بلند، آدرنالین را به بدن شیفتگان هیجان تزریق خواهد کرد. البته باید گفت که تجربه پرش از تمام سطوح و سکوها برای همگان امکان پذیر نیست و برای پرش از ارتفاعات ۱۲ متری و بیشتر، ابتدا باید تائیدیه مربی را پس از پرش از سکوی ۶ متری کسب کرد. لازم است ذکر گردد که انجام این تفریح صرفا برای سنین ۵ تا ۶۰ سال و افرادی امکان پذیر است که وزنی کمتر از ۱۱۰ کیلوگرم داشته باشند و از نظر جسمانی در شرایطی مطلوب (نداشتن بیماری قلبی و فشار خون) بسر برند.

بانجی جامپینگ: همانند پرش آزاد، در این تفریح مهیج نیز از دکلی به ارتفاع ۳۲ متر به سمت زمین سقوط خواهید کرد. در این نوع پرش حضور مربی الزامی است و تمام مراحل با توصیه های مربی انجام خواهد شد. ناگفته نماند که حداکثر وزن مجاز برای انجام این تفریح ۸۰ کیلوگرم بوده و انجام آن برای افراد سنگین وزن و کسانی که به بیماری های قلبی دچارند، ممنوع است.

سنگ نوردی بگ جامپ: درست در کنار دکل پرش آزاد، دیواره سنگ نوردی توچال را خواهید یافت. برای تجربه این تفریح، می توانید در کلاس های آموزشی آن شرکت کنید، اما اگر با ورزش سنگ نوردی بیگانه نیستید، می توانید با پرداخت هزینه یک جلسه، صعود بر فراز دیواره بلند این مکان را تجربه کنید.

سورتمه توچال: این سورتمه که لقب طولانی ترین سورتمه کشورمان را نیز یدک می کشد، شما را در مسافتی حدود ۱۴۲۰ متر و سفری کوتاه اما هیجان انگیز، از پیچ و خم سراشیبی دره ای خوش منظره عبور خواهد داد و لحظاتی ماندگار را در خاطر شما ثبت خواهد کرد. لازم است ذکر شود که این سورتمه بدلیل طراحی استاندارد و ایمن خود توانسته است گواهینامه شرکت مشهور تی یو وی آلمان را کسب کند و به تفریحی مهیج و بی خطر برای بازدیدکنندگان و خریداران بلیت هواپیما تهران مبدل گردد.

آکادمی تنیس: ورزش تنیس یکی از محبوب ترین ورزش های دنیاست و بام تهران بدلیل هوای بسیار پاکیزه ای که دارد، بهترین مکان برای تجربه این ورزش جذاب و مهیج محسوب می شود. آکادمی تنیس توچال این امکان را برای بازدیدکنندگان و دوستداران این ورزش مهیا ساخته تا با صرف هزینه ای نه چندان گزاف، در دوره های آموزشی این ورزش ثبت نام و انجام ورزش مفرح تنیس را در مکانی خوش آب و هوا و خوش منظره تجربه کنند.

زیپ لاین: بدون تردید زیپ لاین سواری جزء هیجان انگیزترین تفریحاتی است که می توانید در بام تهران تجربه کنید. مسیر جذاب و مرتفع ۱۷۰ متری زیپ لاین توچال، شما را از فراز مناظری بسیار زیبا و خارق العاده عبور خواهد داد و لذتی وصف ناشدنی و خاطره ای فراموش ناشدنی را پیشکش شما خواهد کرد. گفتنی است که این زیپ لاین در ایستگاه اول توچال واقع شده و برای دسترسی به آن باید مسیر تندرستی را تا ایستگاه اول ادامه دهید.

تله کابین توچال: حتی اگر به تجربه تفریحات هیجان انگیز علاقه ندارید و بنا بدلایلی قادر به انجام تفریحات ذکر شده نیستید، این تفریح را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. تله کابین توچال که در زمره طولانی ترین خطوط تله کابین دنیا جای دارد، شما را در مسیری ۷۵۰۰ متری از مناظری بسیار دیدنی عبور خواهد داد و لحظاتی شاد و بیادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

شبیه ساز واقعیت مجازی توچال: در انتهای مسیر تندرستی بام تهران، مکانی را خواهید یافت که با ارائه تجهیزاتی مدرن، امکان انجام طیف وسیعی از تفریحات واقعیت مجازی را برای دوستداران این نوع تفریحات امکان پذیر ساخته است. وی آر سیمیولیشن یا همان شبیه ساز واقعیت مجازی توچال مکانی است برای دور شدن از دنیای واقعی و غرق شدن در دنیای مجازی. این مکان با دریافت مبلغی حدود ۲۵ هزار تومان بابت هر ۵ دقیقه، تجربه لذت بخش انجام بازی های واقعیت مجازی را برای بازدیدکنندگان ممکن می سازد و لذت انجام تفریحی متفاوت و مفرح را با مدرن ترین تجهیزات تفریحی برای شیفتگان بازی های کامپیوتری فراهم می آورد.

امکانات رفاهی بام تهران


افزون بر امکانات تفریحی یاد شده، بام تهران یا بام توچال امکانات رفاهی متعددی از قبیل فروشگاه لوازم ورزشی، بوفه، دکه مواد غذایی، آتلیه عکس و شهربازی کودکان را در خود جای داده است. ناگفته نماند که وجود فودکورت توچال در بام تهران موجب شده است که این مکان برای شکم گردی نیز مقصدی مناسب محسوب شود و خیال بازدیدکنندگان و خریداران بلیط هواپیما تهران از بابت خورد و خوراک آسوده گردد.
بام تهران کجاست | آشنایی با نردبان تهران یا بام توچال

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از بام تهران توچال چقدر است؟


گرچه ورود به اماکن تفریحی و انجام تفریحات هیجان انگیز بام تهران نیازمند پرداخت هزینه ورودی و خرید بلیط است، اما اگر صرفا برای تماشای منظره خیره کننده و زیبای تهران از فراز مکانی مرتفع، بلیت هواپیما تهران را خریداری و از این مکان بازدید می کنید، نیازی نیست هیچ هزینه ورودی را در این مکان پرداخت کنید. البته در صورتی که با خودروی شخصی خود از این مکان بازدید می کنید، باید هزینه نه چندان زیادی را بابت پارک خودروی خود در پارکینگ توچال بپردازید. در مورد مدت زمان پیشنهادی بازدید از بام تهران نیز باید گفت که بسته به اینکه قصد دارید چه تفریحاتی را در این مکان تجربه کنید، این زمان می تواند متفاوت باشد. بطور کلی بازدید از این مکان (بدون تجربه تفریحات مهیج و جذاب توچال) چیزی حدود دو ساعت از زمان شما را به خود اختصاص خواهد داد.

فصل مناسب برای بازدید از بام تهران چه زمانی است؟


بام تهران بدلیل قرار گرفتن در مکانی کوهستانی، زمستان هایی بسیار سرد و برفی دارد؛ بنابراین توصیه می شود که چنانچه برای انجام تفریحات زمستانی با رزرو بلیط هواپیما تهران از این مکان بازدید می کنید، فصل زمستان را برای بازدید از آن برگزینید. اما اگر صرفا دوست دارید از تفریحات دیگر این مکان بهره مند گردید و تهران را از نمایی شگفت انگیز در هوایی مطبوع تماشا کنید، بهتر است فصل بهار را برای انجام این کار انتخاب کنید. ناگفته نماند که بام تهران در تعطیلات آخر هفته به مکانی شلوغ مبدل می گردد و اگر قصد دارید در زمانی خلوت با خرید بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت از این مکان دیدن کنید، بهتر است روزهای کاری را برای بازدید از این مکان برگزینید.

چگونه به بام تهران برویم؟


از آنجایی که بام تهران در انتهای خیابان ولنجک واقع شده، دسترسی به آن صرفا از طریق این خیابان امکان پذیر است. بنابراین برای بازدید از بام تهران، نخست باید از طریق بزرگراه چمران وارد خیابان ولنجک شوید، سپس با استفاده از تابلوهای راهنما، این خیابان را تا بخش انتهایی ادامه دهید. پس از طی مسافتی نه چندان طولانی، در انتهای شمالی این خیابان، ورودی بام تهران در پیش چشمان شما نمایان خواهد گشت. چنانچه قصد دارید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به این مکان دست یابید، بسته به موقعیت مکانی خود، ابتدا باید خود را به پارک وی برسانید، سپس از آنجا و از طریق تاکسی های خطی و یا اتوبوس هایی که پارک وی را به مقصد بام تهران ترک می کنند، به سمت بام تهران حرکت کنید. نزدیک‌ترین خط مترو تجریش نام دارد.
بام تهران کجاست | آشنایی با نردبان تهران یا بام توچال

در نزدیکی بام تهران از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


تله کابین توچال: ۹۰۰ متر
موزه حشرات هایک میرزایانس: ۴.۸ کیلومتر
موزه زمان: ۵.۱ کیلومتر
رصدخانه زعفرانیه: ۵.۲ کیلومتر
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد: ۵.۷ کیلومتر
باغ موزه هنر ایرانی: ۶.۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی بام تهران برای اقامت وجود دارد؟


اگر با خرید بلیط قطار یا هواپیما به تهران سفر کرده‌اید و دوست دارید چند روزی را در نزدیک خوش‌وآب‌هواترین منطقه پایتخت بگذرانید، این هتل‌ها وجود دارند:
اقامتگاه دره خرگوش:‌ ۲۷۰ متر
اقامتگاه بلوط:‌ ۴.۱ کیلومتر
اقامتگاه خانه معلم درکه: ‌۶.۳ کیلومتر
هتل آزادی پارسیان: ۶.۱ کیلومتر
هتل پارسیان استقلال: ۷.۵ کیلومتر

رستوران های بام تهران


کافی شاپ مستر لین: ۱۳۰ متر
رستوران چیکن فیله:‌ ۲۰۰ متر
کافی شاپ کیبرد: ۵۵۰ متر
رستوران برگر لند: ۸۵۰ متر
کافه ویانا: ۱.۲ کیلومتر
رستوران شیلا

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است