search
menu

نقشه مترو تهران و راهنمای کامل خطوط (۱۴۰۲)

[ پنهان کردن ]
نقشه مترو تهران
کارت مترو و نحوه پرداخت هزینه مترو تهران
ایستگاه های فعال مترو تهران
نقشه خطوط مترو تهران
خطوط انشعابی مترو تهران
روش های ارتباطی با مترو تهران (معرفی سایت مترو)
تهران پرجمعیت ترین شهر ایران است و دومین کلان شهر خاورمیانه محسوب می‌شود. روزانه هزاران نفر در تمام سطح شهر، جابه‌جا می‌شوند. برخی از افراد از اطراف تهران به مرکز شهر سفر می‌کنند تا خود را به محل کار برسانند. برخی دیگر نیز برای تماشای مکان‌های گردشگری و تفریحی در سطح شهر تردد می‌کنند.
شهر تهران بسیار وسیع است و برای جابه‌جایی و تردد در این شهر، به وسیله نقلیه نیاز دارید. در تهران می‌توانید از هر وسیله نقلیه‌ای همچون خودروی شخصی، موتور، اتوبوس‌های شرکت واحد و BRT، تاکسی، آژانس، مترو و دوچرخه استفاده کنید. همچنین این شهر دارای نقاط گردشگری زیادی هم چون میدان آزادی، کاخ سعد آباد، برج میلاد، کاخ گلستان و ... است و آرامگاه‌هایی هم چون حرم شاه عبدالعظیم، امام‌زاده صالح و ... نیز دارد که بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند از این جاذبه‌ها بازدید می‌کنند. اگر به سفر با قطار علاقمندید، احتمالاً از سفر با مترو هم لذت خواهید برد. بنابراین اگر به تهران سفر کرده‌اید، می‌توانید به کمک مترو از این مکان‌های گردشگری بازدید کنید. با این کار در هزینه‌های سفر نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.

نقشه مترو تهران و راهنمای کامل خطوط (۱۴۰۲)

اگر ساکن شهر تهران باشید، از ترافیک و شلوغی‌های آن آگاه هستید و هزینه‌های رفت‌وآمد نیز احتمالاً برای شما دغدغه شده است. برای تردد در این شهر بهترین راه استفاده از وسایل نقلیه عمومی است تا میزان ترافیک کمتر شود و بتوانید سریع‌تر خود را به مقصد برسانید. علاوه بر این، هزینه‌های مربوط به تردد و رفت‌وآمد شما هم کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. تنها وسیله نقلیه مقرون به صرفه که هیچ گونه ترافیکی ندارد، مترو شهر تهران است. مترو تهران، بسیار پیشرفته و روز به روز در حال توسعه است. خطوط جدیدی نیز در حال راه‌اندازی هستند که به لطف آنها، مترو تهران تقریباً در تمامی سطح شهر ایستگاه دارد. برای این که بتوانید بدون دغدغه از این وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید، می بایست با ساعت کار، نقشه مترو، ایستگاه ها و تمام مطالب مربوط به مترو آشنایی داشته باشید.
در این مقاله به معرفی خطوط مختلف مترو و ایستگاه‌های آن خواهیم پرداخت. در بهار ۱۴۰۲ خورشیدی، مجموع طول خطوط بهره‌برداری‌شده در مترو تهران به ۲۶۹ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۴۹ ایستگاه رسیده است.

نقشه مترو تهران و راهنمای کامل خطوط (۱۴۰۲)

نقشه مترو تهران


نقشه مترو تهران به شما کمک می‌کند که بهتر مسیریابی کنید و بتوانید نزدیکترین راه به مقصد موردنظر خود را انتخاب کنید. این نقشه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید. البته این نقشه در تمامی ایستگاه‌ها نصب شده و در اغلب واگن‌ها نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در برخی از نقشه‌های نصب شده در مترو، ایستگاه‌های جدید، اضافه نشده‌اند.
همان‌طور که در نقشه مشاهده می‌کنید، تمرکز ایستگاه‌ها و خطوط مترو در بخش مرکزی بیشتر است. این تمرکز به این دلیل است که بیشتر ترددها به این نقطه از شهر مربوط می‌شود. اغلب مردمی که هر روز از مترو تهران استفاده می‌کنند، از مسیرهای مشخصی رفت‌وآمد می‌کنند و الگویی تکراری دارند. بیشتر ساکنان تهران، برای رسیدن به محل کار از مترو استفاده می‌کنند.


کارت مترو و نحوه پرداخت هزینه مترو تهران


از زمانی که اولین خط مترو تهران در ایستگاه صادقیه افتتاح شد، برای رفت‌وآمد در شبکه مترو از بلیط استفاده می‌شود. این بلیط در سال‌های اخیر دچار تغییرات بسیار زیادی شده است. اولین بلیط‌ها کارت‌های کاغذی ۱۵۰۰ ریالی بودند که مسافران می‌توانستند تا زمانی که از مترو خارج نشده‌اند از آن در تمامی ایستگاه‌ها استفاده کنند. پس از آن، بلیط‌های کارتی و اعتباری مدت‌دار در مترو عرضه شد.
نسل قبلی بلیط‌هایی که اکنون مورداستفاده قرار می‌گیرند، بلیط‌های تک سفره و یا دو سفره بودند که به صورت مغناطیسی عرضه شده بودند و مسافران می توانستند روزانه از آنها استفاده کنند.
در سال‌های اخیر بلیط‌های هوشمند در مترو عرضه شده‌اند. این کارت‌ها باید در جای مخصوص بر روی گیت قرار بگیرند تا درب‌های آن باز شود. این بلیط‌ها قابلیت شارژ مجدد دارند و پس از هربار استفاده مقداری از شارژ آن کم می‌شود. از این بلیط‌ها می‌توان برای اتوبوس‌های درون‌شهری و بی آر تی نیز استفاده کرد. اخیراً کارت‌های مترو ایزی پی نیز عرضه شده‌اند که ابعاد کوچکی دارند، اما کارایی آنها کاملاً شبیه به کارت‌های هوشمند است.
کارت‌های هوشمند و ایزی پی را می‌توانید به کمک متصدیان و کارکنان مترو شارژ کنید و یا به کمک دستگاه‌هایی که داخل مترو وجود دارند، کارت بلیط خود را از طریق کارت عابر بانک شارژ کنید. در این روش نمی‌توانید از هیچ گونه پول نقدی استفاده کنید.
امروزه با افزایش شیوع بیماری کرونا، اغلب مردم تمایل دارند از کارت‌ها و بلیط‌های هوشمند در مترو استفاده کنند. زیرا استفاده از آنها سبب می‌شود تا سرعت بیشتری در شارژ آن داشته باشید و حذف پول نقد، آلودگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
درحال‌حاضر بلیط‌های QR-Code که توسط دستگاه‌های پوز به مسافران داده می‌شوند نیز داخل مترو رواج دارند. این بلیط‌ها از جنس کاغذ است و به راحتی تولید می‌شود. درحال‌حاضر تنها نوع تک سفره این بلیط‌ها عرضه می‌شود.
پیش از استفاده از مترو باید یکی از بلیط‌های هوشمند، ایزی پی و یا QR-Code را تهیه کنید. اگر روزانه از مترو استفاده می‌کنید بهتر است یکی از بلیط‌های هوشمند را انتخاب کنید. با پرداخت یک ورودی ۱۵۰۰ تومانی می‌توانید از مترو تهران استفاده کنید و در هر ایستگاهی که مد نظر دارید توقف کنید. لازم به ذکر است که بلیط‌های هوشمند و ایزی پی، در باجه‌های مترو به فروش می‌رسند. تهیه این بلیط‌ها هزینه جداگانه دارد، اما پس از خرید آنها می‌توانید تا هر میزانی که مایل هستید آن را شارژ کنید.
مترو یک وسیله نقلیه مقرون به صرفه است. بلیط آن، قیمت بسیار کمی دارد و با ورود به شبکه مترو و پرداخت هزینه آن می‌توانید به اغلب نقاط تهران دسترسی داشته باشید.
نقشه مترو تهران و راهنمای کامل خطوط (۱۴۰۲)

ایستگاه های فعال مترو تهران


مترو تهران گستردگی زیادی دارد. این شبکه روزبه‌روز در حال توسعه و پیشرفت است. دلیل گستردگی شبکه مترو، وسعت تهران است. با وجود خطوط پیشرفته مترو در تهران، هنوز هم در بسیاری از نقاط کمبود ایستگاه های مترو احساس می‌شود. به همین دلیل، این شبکه در حال توسعه است.
به کمک این وسیله نقلیه می‌توانید به حومه تهران هم چون کرج نیز سفر کنید. تعداد زیادی از ایستگاه‌های مترو فعال نشده‌اند و به بهره‌برداری نرسیده‌اند. موقعیت بسیاری از ایستگاه‌ها مشخص شده است. بسیاری از آنها ساخته شده‌اند اما هنوز قابل استفاده نیستند. برخی دیگر از ایستگاه‌ها نیز در شرف افتتاح شدن هستند. نقشه‌ای که پیش تر آن را مشاهده کردید، نقشه کلی خطوط مترو است.

نقشه خطوط مترو تهران



نقشه خط ۱ متروی تهران و معرفی آن


• خط ۱ - تجریش - کهریزک
این خط از متروی تهران، طولانی‌ترین خطر متروی درون شهری است که تاکنون افتتاح شده است. درون نقشه، خط یک مترو با رنگ قرمز مشخص شده است. ۲۹ ایستگاه فعال بر روی این خط قرار گرفته‌اند. این خط شمال و جنوب تهران را به هم متصل می‌کند. فاصله زمانی ایستگاه اول خط یک مترو تا پایان آن ۷۱ دقیقه است. این مسافت معادل ۳۷.۵ کیلومتر است.
خط یک از ساعت ۵:۳۰ فعالیت خود را آغاز می‌کند و ساعت ۲۲:۳۰ نیز به فعالیت خود پایان می‌دهد. به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمامی خطوط مترو تهران تا ساعت ۲۲ مجاز به فعالیت هستند.
ایستگاه های زیر خط یک مترو تهران را تشکیل داده‌اند.
۱. تجریش
۲. قیطریه
۳. شهید صدر
۴. قلهک
۵. دکتر شریعتی
۶. میرداماد
۷. شهید حقانی
۸. شهید همت
۹. مصلی امام خمینی
۱۰. شهید بهشتی
۱۱. شهید مفتح
۱۲. شهدای هفتم تیر
۱۳. طالقانی
۱۴. دروازه دولت
۱۵. سعدی
۱۶. امام خمینی
۱۷. پانزده خرداد
۱۸. خیام
۱۹. میدان محمدیه
۲۰. شوش
۲۱. پایانه جنوب
۲۲. شهید بخارایی
۲۳. علی آباد
۲۴. جوانمرد قصاب
۲۵. شهر ری
۲۶. پالایشگاه
۲۷. شاهد – باقر شهر
۲۸. حرم امام خمینی
۲۹. کهریزک

خط یک مترو تهران از مکان‌های دیدنی و گردشگری زیادی می‌گذرد. به کمک این خط می‌توانید به دیدن مکان‌های زیر بروید.
مقبره جوانمرد قصاب در ایستگاه جوانمرد قصاب، پارک شهر، بازار بزرگ تهران، موزه های پست، ارتباطات، عبرت، ملک و موزه سکه، سردر باغ ملی در نزدیکی ایستگاه امام خمینی، موزه بانک مرکزی و جواهرات ملی در نزدیکی ایستگاه سعدی، کاخ موزه گلستان در ایستگاه ۱۵ خرداد، موزه دفاع مقدس، مصلی، پارک آب و آتش، باغ کتاب، پل طبیعت در نزدیکی ایستگاه شهید حقانی، پارک هنرمندان در نزدیکی ایستگاه طالقانی، بوستان قیطریه و امام زاده علی اکبر در نزدیکی ایستگاه قیطریه، حسینیه ارشاد ایستگاه ارشاد،کاخ موزه سعید آباد، کاخ موزه نیاوران، امام زاده صالح، موزه دکتر حسابی، باغ فردوس و موزه سینما، موزه موسیقی، پارک ملت و باغ ایرانی در ایستگاه تجریش
نقشه مترو تهران و راهنمای کامل خطوط (۱۴۰۲)

نقشه خط ۲ متروی تهران و معرفی آن


• خط ۲ - خط صادقیه – فرهنگسرا
پرترددترین خط متروی تهران این خط است. خط ۲ با رنگ آبی تیره بر روی نقشه ظاهر شده است. ۲۲ ایستگاه فعال این خط را تشکیل داده است. خط ۲ مترو تهران از شرق به غرب کشیده شده است. این مسیر تقریباً مسافتی معادل ۲۲ کیلومتر دارد و ساعت کاری آن همانند خط ۱ است. از ابتدا تا انتهای این خط با مترو ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.
ایستگاه‌های زیر خط دو مترو تهران را تشکیل داده‌اند.
۱. صادقیه
۲. طرشت
۳. دانشگاه شریف
۴. شادمان
۵. شهید نواب صفوی
۶. میدان حر
۷. دانشگاه امام علی
۸. حسن آباد
۹. امام خمینی
۱۰. ملت
۱۱. بهارستان
۱۲. دروازه شمیران
۱۳. امام حسین
۱۴. شهید مدنی
۱۵. سبلان
۱۶. فدک
۱۷. جانبازان
۱۸. سرسبز
۱۹. دانشگاه علم و صنعت
۲۰. شهید باقری
۲۱. تهرانپارس
۲۲. فرهنگسرا

به کمک خط دو مترو تهران می‌توان از مکان‌های گردشگری و دیدنی زیر بازدید کرد.
پارک جنگلی سرخه حصار از طریق ایستگاه تهران پارس، عمارت مسعودیه و موزه هنرهای ملی در نزدیکی ایستگاه ملت، موزه مینیاتوری و پارک تمدن در نزدیکی ایستگاه جانبازان، باغ نگارستان در نزدیکی مترو بهارستان.
نقشه مترو تهران و راهنمای کامل خطوط (۱۴۰۲)

نقشه خط ۳ متروی تهران و معرفی آن


• خط ۳ - قائم – آزادگان
این خط از ۲۵ ایستگاه تشکیل شده است که برخی از آنها در حال تکمیل است. این خط در مسیر شمال تا جنوب قرار گرفته است. این خط از مترو، با رنگ آبی کم رنگ بر روی نقشه مشخص شده است. این خط مسافتی معادل ۳۳.۷ کیلومتر دارد و مدت زمانی که طول می‌کشد این خط را با مترو طی کنید، معادل ۶۰ دقیقه است. ساعت کاری این خط نیز همانند سایر خط‌های مترو است.
ایستگاه های زیر خط سه مترو تهران را تشکیل داده اند.
۱. قائم
۲. شهید محلاتی
۳. اقدسیه
۴. نوبنیاد
۵. حسین آباد
۶. میدان هروی
۷. شهید زین الدین
۸. خواجه عبدالله انصاری
۹. شهید صیاد شیرازی
۱۰. شهید قدوسی
۱۱. سهروردی
۱۲. شهید بهشتی
۱۳. میرزای شیرازی
۱۴. میدان جهاد
۱۵. میدان حضرت ولی عصر (عج)
۱۶. تئاتر شهر
۱۷. منیریه
۱۸. مهدیه
۱۹. راه آهن
۲۰. جوادیه
۲۱. زمزم
۲۲. شهرک شریعتی
۲۳. عبدل آباد
۲۴. نعمت آباد
۲۵. آزادگان

به کمک خط سه مترو تهران می‌توان از مکان‌های گردشگری و دیدنی زیر بازدید کرد.
موزه رضا عباسی در نزدیکی ایستگاه شهید قدوسی و بوستان لویزان در نزدیکی ایستگاه شهید زین الدین.

نقشه خط ۴ متروی تهران و معرفی آن


• خط ۴ - شهید کلاهدوز – ارم سبز
خط چهار مترو از ۱۹ ایستگاه تشکیل شده است. این خط نیز در دسته خطوط پرتردد قرار می گیرد. خط کلاهدوز ارم سبز، بر روی نقشه با رنگ زرد مشخص شده است. این خط مسافتی معادل ۲۱ کیلومتر دارد و سفر از ابتدا تا انتهای آن حدود ۴۲ دقیقه زمان می‌برد. خط ۴ مترو از ساعت ۵:۳۰ فعالیت خود را آغاز و در ساعت ۲۲:۳۰ فعالیت خود را پایان می‌دهد.
ایستگاه‌های زیر خط چهار مترو تهران را تشکیل داده‌اند.
۱. شهید کلاهدوز
۲. نیروی هوایی
۳. نبرد
۴. پیروزی
۵. ابن سینا
۶. میدان شهدا
۷. دروازه شمیران
۸. دروازه دولت
۹. فردوسی
۱۰. تئاتر شهر
۱۱. میدان انقلاب اسلامی
۱۲. توحید
۱۳. شادمان
۱۴. دکتر حبیب الله
۱۵. استاد معین
۱۶. میدان آزادی
۱۷. بیمه
۱۸. شهرک اکباتان
۱۹. ارم سبز

به کمک خط چهار مترو تهران می‌توان از مکان‌های گردشگری و دیدنی زیر بازدید کرد.
خانه هنرمندان در نزدیکی ایستگاه فردوسی، تئاتر شهر و تالار وحدت در نزدیکی ایستگاه تئاتر شهر، برج، موزه و میدان آزادی در نزدیکی ایستگاه میدان آزادی، پارک لاله در نزدیکی ایستگاه انقلاب اسلامی.
نقشه مترو تهران و راهنمای کامل خطوط (۱۴۰۲)

نقشه خط ۵ متروی تهران و معرفی آن


• خط ۵ - گلشهر – صادقیه (تهران)
این خط نیز با رنگ سبز مشخص شده است و تنها از ۱۱ ایستگاه تشکیل شده است. این خط، دو نقطه گلشهر و صادقیه تهران را به هم متصل می کند و به کمک آن می‌توان به شهر کرج نیز سفر کرد.
این خط مسافتی معادل ۴۲ کیلومتر دارد و ۵۷ دقیقه طول می‌کشد اگر بخواهید با مترو از ابتدا تا انتهای این خط را طی کنید. ساعت کاری خط ۵ مترو تهران از ساعت ۵ صبح آغاز می‌شود و در ساعت ۲۲:۳۰ به پایان می‌رسد.
ایستگاه‌های زیر خط پنج مترو تهران را تشکیل داده‌اند.
۱. گلشهر
۲. محمد شهر
۳. کرج
۴. اتمسفر
۵. گرم دره
۶. وردآورد
۷. ایران خودرو
۸. چیتگر
۹. ورزشگاه آزادی
۱۰. ارم سبز
۱۱. تهران (صادقیه)

به کمک خط پنج مترو تهران می‌توان از مکان‌های گردشگری و دیدنی زیر بازدید کرد.
پارک و دریاچه چیتگر و مجتمع تجاری و تفریحی بام لند در نزدیکی ایستگاه چیتگر، استادیوم آزادی در نزدیکی ایستگاه آزادی، شهربازی، باغ وحش و پارک ارم در نزدیکی ایستگاه ارم سبز.

نقشه خط ۶ متروی تهران و معرفی آن


• خط ۶ - دولت آباد – امام حسین و خط شهید ستاری – دانشگاه تربیت مدرس
یکی از خطوط تازه تاسیس مترو تهران، خط ۶ است. این خط با رنگ صورتی بر روی نقشه مشخص شده است. خط ۶ متروی تهران، با ۱۷ ایستگاه و ۲۷ کیلومتر مسیر از محدوده دولت‌آباد تا بزرگراه شهید ستاری به‌صورت یکپارچه در حال خدمت‌رسانی است.
تعدادی ایستگاه در این خط در حال ساخته شدن هستند و کل خط در حال توسعه به سمت غرب تهران است. فاصله حرکت قطارها در خط ۶، هر ۱۵ دقیقه یکبار است.
ایستگاه‌های زیر خط شش مترو تهران را تشکیل داده‌اند:
۱. دولت آباد
۲. کیان شهر
۳. بعثت
۴. شهید رضایی
۵. امیرکبیر
۶. میدان شهدا
۷. امام حسین
۸. شهدای هفتم تیر
۹. میدان حضرت ولی عصر (عج)
۱۰. بوستان لاله
۱۱. کارگر
۱۲. دانشگاه تربیت مدرس
۱۳. شهرک آزمایش
۱۴. مرزداران
۱۵. یادگار امام
۱۶. شهید اشرفی اصفهانی
۱۷. شهید ستاری

نقشه خط ۷ متروی تهران و معرفی آن


• خط ۷ - بسیج – میدان صنعت
خط هفت نیز یکی از خطوط تازه تاسیس در شبکه مترو تهران است. این خط با رنگ بنفش بر روی نقشه قرار گرفته است و با ۲۳ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال فعالیت است. فاصله حرکت قطارها در خط ۷، هر ۱۲ دقیقه یکبار است.
ایستگاه‌های زیر خط هفت مترو تهران را تشکیل داده‌اند.
۱. شهید دادمان
۲. میدان صنعت
۳. برج میلاد تهران
۴. بوستان گفتگو
۵. دانشگاه تربیت مدرس
۶. مدافعان سلامت
۷. توحید
۸. شهید نواب صفوی
۹. رودکی
۱۰. کمیل
۱۱. بریانک
۱۲. هلال احمر
۱۳. مهدیه
۱۴. میدان محمدیه
۱۵. مولوی
۱۶. میدان قیام
۱۷. شهدای هفده شهریور
۱۸. چهل تن دولاب
۱۹. آهنگ
۲۰. بسیج

به کمک خط هفت مترو تهران می‌توان از مکان‌های گردشگری و دیدنی زیر بازدید کرد.
موزه حیات وحش و هفت چنار در نزدیکی ایستگاه بریانک و برج میلاد در ایستگاه برج میلاد تهران
نقشه مترو تهران و راهنمای کامل خطوط (۱۴۰۲)

خطوط انشعابی مترو تهران


مترو تهران دارای خطوط انشعابی بسیار زیادی است که در نقشه قابل مشاهده هستند. این خطوط جز ایستگاه های اصلی نیستند. در ادامه به این خطوط انشعابی نیز اشاره خواهیم کرد.
• خط انشعابی فرودگاه امام خمینی (خط شاهد – فرودگاه امام خمینی)
این خط، یک انشعاب از خط ۱ (تجریش - کهریزک) است. به طور کلی قطارهای این خط، مسافتی معادل ۳۰ کیلومتر را در عرض ۴۰ دقیقه طی می‌کنند. ساعت کاری این خط از ۷ صبح آغاز می‌شود و در ساعت ۱۹:۲۰ پایان می‌پذیرد.
ایستگاه‌های زیر این خط انشعابی را تشکیل داده‌اند.
۱. شاهد – باقر شهر
۲. نمایشگاه شهر آفتاب
۳. فرودگاه امام خمینی

• خط انشعابی فرودگاه مهرآباد (خط بیمه – پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد)
این خط، یک انشعاب از خط چهار است و مسافتی معادل ۲ کیلومتر دارد. قطارهای خط، این مسافت را در زمان چهار دقیقه طی می‌کنند. ساعت کاری این خط از ۵:۳۰ آغاز و در ساعت ۲۲:۳۰ پایان می‌گیرد. (اگر می‌خواهید با پایانه های این فرودگاه بیشتر آشنا شوید حتما راهنمای پایانه‌های فرودگاه مهرآباد را مطالعه کنید.)
ایستگاه‌های زیر این خط انشعابی را تشکیل داده‌اند.
۱. بیمه
۲. پایانه ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد
۳. پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد

• خط انشعابی هشتگرد (خط گلشهر – شهید سپهبد قاسم سلیمانی)
این خط، از خط ۵ مترو تهران انشعاب گرفته است. قطارهای این خط مسافت ۲۶ کیلومتری را در ۴۰ دقیقه طی می‌کنند. ساعت کاری این خط از ۸ صبح الی ۱۵:۴۰ است.
ایستگاه های زیر این خط انشعابی را تشکیل داده‌اند.
۱. گلشهر
۲. شهید سپهبد قاسم سلیمانی


روش های ارتباطی با مترو تهران (معرفی سایت مترو)



• اطلاعات تماس


تهران – خیابان انقلاب اسلامی – تقاطع حافظ - شماره ۹۵۶
تلفن ارتباطات مردمي: ۶۶۷۱۲۲۱۶ (۲۱) ۹۸+
ایمیل: info.metro@tehran.ir
مترو تهران دارای یک سایت رسمی است که تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به خطوط مترو را می توانید در آن مشاهده کنید.

• آدرس سایت مترو تهران


https://metro.tehran.ir
در سایت رسمی مترو تهران می توانید اطلاعات زیر را کسب کنید.
1. مشخصات ایستگاه ها
2. زمان بندی حرکت قطارها
3. ساعت کاری هر خط
4. نقشه های مترو
5. برنامه ریزی سفر
6. اطلاعات مربوط به بلیط
7. بخش مربوط به اشیا پیدا شده
8. اطلاعات مربوط به رزرو بنر، اجاره دکه و فروشگاه، تبلیغات داخل واگن و ...
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است