search
menu

بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران

[ پنهان کردن ]
گشتی در کارتینگ‌ های تهران: آدرنالین گردی در پایتخت
کارتینگ چیست؟
1. پیست کارتینگ آزادی
2. پیست کارتینگ پرند؛ تنها پیست بین‌المللی کشور
3. پیست کارتینگ فراسا در جاده لشکرک
4. پیست کارتینگ دانیال
5. کارتینگ عفاف مجتمع شهربانو تهران مخصوص بانوان
شرایط رانندگی با کارتینگ
شرایط و قوانین و مقررات تأسیس کارتینگ

گشتی در کارتینگ‌ های تهران: آدرنالین گردی در پایتخت


کارتینگ یا کارت ریسینگ (Kart Racing) گونه‌ای از مسابقات اتومبیل‌رانی جاده‌ای است با خودروهایی با چرخ‌های باز یا همان Open-Wheel که عاشقانش سوار خودروهای چهارچرخه کوچک به نام چرخ باز کارت شده و باهم به رقابت می‌پردازند. در ایران، پیست‌های کارتینگ زیادی وجود دارد که می‌توان یک گردشگری هیجان‌انگیز را تجربه کرد. شماری از پیست‌های کارتینگ پایتخت که از جاهای دیدنی تهران نیز محسوب می‌شوند، در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی شده است.
ایران فقط یک پیست کارتینگ بین‌المللی دارد که پیست کارتینگ پرند است. کارتینگ، موضوع جذابی برای سرمایه‌گذاری علاقه‌مندان به صنعت گردشگری است و می‌تواند در فهرست سرمایه‌گذاری‌های پرسود بلندمدت دیده شود. در جزیره کیش، کارتینگ یک موتوه و دو موتوره در دسترس علاقه‌مندان به کارتینگ است. نخستین کارتینگ سرپوشیده ایران در سال ۱۴۰۰ شمسی در شهر جدید پردیس در مساحتی به وسعت دو هزار مترمربع رونمایی شده است تا هم‌وطنان ساکن این منطقه نیز پیست کارتینگ داشته باشند.
اگر شما مخاطب گرامی، تجربه کارتینگ داشته یا قصد ورود به این تفریح لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را دارید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران

کارتینگ چیست؟


ورزش مهیج کارتینگ، محبوب دختران و پسران و به طور کل، انرژی مثبت‌هایی است که هنوز کودک درونشان زنده است و دوست دارند سوار خودروهای کوچک شده و با دیگران در پیست، مسابقه بدهند. ورزش مادر اتومبیل‌رانی است. نیازی به گواهینامه رانندگی ندارد. هرکسی که دوست دارد در ورزش اتومبیلرانی حرفه‌ای و صاحب تخصص و مهارت شود، بایستی از این روش آغاز کند.
ماشین‌هایی که در این ورزش استفاده می‌شود، با اتومبیلرانی حرفه‌ای فرق می‌کند و از نظر اندازه و ابعاد و سرعت و قدرت، کوچک‌تر است. هیچ خطری برای افراد درصورتی‌که اصول ایمنی و نکته‌های مسئولان پیست را رعایت کنند، نداشته و گزارش فوت و جرح خاصی از پیست‌های کارتینگ تهران و ایران گزارش نشده است.
به ماشین‌هایی که در این ورزش استفاده می‌شود، کارت اطلاق می‌شود. به این ماشین‌ها، چرخ باز گفته می‌شود. چون چرخ‌ها، هیچ گلگیری ندارند و در عکس نیز می‌توانید این موضوع را متوجه شوید. حجم موتور کارت‌ها معمولاً یک صد و بیست و پنج سی‌سی بوده و راننده حرفه‌ای این رشته می‌تواند با سرعتی معادل یک صد و هشتاد کیلومتر در پیست حرفه‌ای رانندگی کند.
اگر غیرحرفه‌ای و تازه‌کار هستید، سعی کنید سرعت شما بیش از هشتاد کیلومتر در ساعت نرفته و زیر نظر مربیان رسمی فدراسیون اتومبیلرانی این ورزش مهیج را انجام دهید. کارتینگ در سال هشتاد شمسی وارد ایران شد و خیلی سریع، طرفداران بسیاری در ۳۱ استان کشور پیدا کرد. یکی از تفریحات هیجان‌انگیز برای طیف‌های مختلفی از مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان است.


1. پیست کارتینگ آزادی


یکی از معروف‌ترین‌های پیست‌ کارتینگ در تهران، پیست کارتینگ آزادی است. این پیست، هشتصد متر طول و هشت تا ده متر نیز عرض دارد. یکی از بهترین و استانداردترین پیست‌های کارتینگ در ایران بوده و همه‌ساله ده هزار علاقه‌مند کارتینگ با خرید بلیط هواپیما تهران، رهسپار پیست کارتینگ آزادی می‌شوند. ایمنی فوق‌العاده کارت‌هایی که اجاره داده می‌شود سبب شده که حادثه خاصی در پیست کارتینگ آزادی در سال‌های اخیر گزارش نشده باشد.
در پیست کارتینگ آزادی همه نوع آموزش از مبتدی تا حرفه‌ای توسط مربیان کارآزموده ارائه می‌شود. پیست کارتینگ آزادی شامل رستوران و کافه و سالن بیلیارد و فوتبال دستی و بازی رایانه‌ای و زمین پینت بال بوده و اگر عاشق ماشین کنترلی هستید نیز این امکان در دسترس شما خواهد بود تا یاد روزگار کودکی باشید!
پیست کارتینگ آزادی که از پیست‌های فعال و پرمشتری کارتینگ در تهران است، همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ آماده پذیرایی از عاشقان کارتینگ است.

بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران
همان‌طور که در تصویر بالا که محل قرارگیری پیست کارتینگ آزادی را در نقشه تهران نشان می‌دهد، این پیست نزدیک پیست اسکیت آزادی و مجموعه ارم قرار داشته و باشگاه سوارکاری آزمون و مجموعه تنیس آزادی و دریاچه آزادی نیز در کنار پیست کارتینگ در دسترس است.

بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران
همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پیست کارتینگ آزادی از مجموعه‌های مجهز کارتینگ در کشور بوده و انواع و اقسام لوازم ایمنی نیز برای محافظت از کارت سوارها، در دسترس است.

بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران
عکس بالا، نمایی از پیست کارتینگ آزادی در شب است. این پیست بخش وی آی پی و جایگاه تماشاگران نیز دارد. کارتینگ آزادی یک مجموعه خانوادگی است و می‌توانید با همه اعضا خانواده از این مجموعه ورزشی استفاده کنید.

بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران
تصویر خودرو‌هایی که در پیست کارتینگ آزادی می‌توانید اجاره کنید. ماشین‌های رادیو کنترل که با سوخت بنزین کار می‌کند در این مجموعه کرایه داده می‌شود.
کارتینگ آزادی حتی در روزهای برفی سال نیز پذیرای بازدیدکنندگان گرامی است.
پیست کارتینگ آزادی در ضلع شرقی استادیوم آزادی جنب پارکینگ شماره ۱۳ واقع شده است. برای عزیمت به پیست کارتینگ آزادی کافی است وارد خط ۵ مترو تهران شده و در ایستگاه ورزشگاه آزادی توقف کنید. از میدان آزادی یا میدان انقلاب نیز به سمت استادیوم آزادی، اتوبوس و تاکسی در طول روز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

2. پیست کارتینگ پرند؛ تنها پیست بین‌المللی کشور


از دیگر پیست‌های کارتینگ تهران که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌شود، پیست کارتینگ پرند است. پیست کارتینگ پرند از پیست‌های حرفه‌ای و مجهز پایتخت بوده و برای رقابت‌های بین‌المللی نیز مناسب است و مورداستفاده قرار می‌گیرد. کارتینگ پرند در کنار پیست، کافه و رستوران و سالن بیلیارد و سرویس بهداشتی و فوتبال دستی و پینگ‌پنگ هم دارد تا لحظاتی مفرح را در کنار دوستان و آشنایان و اعضای خانواده تجربه کنید.
شما می‌توانید برای مراجعه به پیست بین‌المللی کارتینگ پرند، رزرو آنلاین انجام داده و از پارکینگ اختصاصی نیز استفاده کنید. پیست بین‌المللی کارتینگ پرند همه روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در خدمت عاشقان کارتینگ است. در روزهای تعطیل نیز معمولاً تا ساعت ۲۴ فعالیت دارد.

بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران
همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، اگر از حوالی میدان آزادی تهران، رهسپار کارتینگ بین‌المللی پرند شوید، مسیر شما کم‌تر از ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارد و حدود ۵۰ کیلومتر است. آزادراه تهران ساوه، از مسیرهای پیش روی شما برای رسیدن به تنها کارتینگ بین‌المللی ایران است.

بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران
تصویر محیط پیست بین‌المللی کارتینگ پرند و کارت‌هایی که در دسترس علاقه‌مندان این ورزش هیجان‌انگیز قرار دارد. پیست بین‌المللی کارتینگ پرند در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند قرار دارد. دانشگاه آزاد اسلامی پرند یا پیست بین‌المللی کارتینگ پرند در کیلومتر سی و دوم اتوبان تهران ساوه، واقع در بلوار شهید دکتر باهنر واقع شده و امکان خرید بلیط ورود به مجموعه را از طریق سایت‌های تخفیف، خواهید داشت. حتماً پیش از عزیمت با مسئولان کارتینگ پرند درباره ساعت پذیرش و قیمت بلیط هر نفر، صحبت کنید تا با درب بسته مواجه نشوید. پیست کارتینگ بین‌المللی پرند، یک هزار و پانصد متر طول دارد.

3. پیست کارتینگ فراسا در جاده لشکرک


کارتینگ فراسا از دیگر پیست‌های کارتینگ در ایران است. پیست کارتینگ فراسا از پیست‌های خوب پایتخت بوده و چون در جاده لشکرک قرار داشته، آب و هوای خوبی در نیمه نخست سال دارد. هم‌وطنانی که سمت رودهن و بومهن سکونت دارند، پیست کارتینگ فراسا را در نظر داشته باشند. فراسا، علاوه بر پیست کارتینگ، خدمات رفاهی را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.
بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران

پیست کارتینگ فراسا در جاده لشکرک، نرسیده به اوشان ، جنب پمپ‌بنزین سیار حاجی بابا قرار دارد. پیست کارتینگ فراسا همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۴ آماده خدمت‌رسانی به عاشقان ورزش هیجان‌انگیز کارتینگ است. متقاضیان کارتینک در این پیست باید ۱۲ سال به بالا باشند.

4. پیست کارتینگ دانیال


پیست کارتینگ دانیال تهران، پیستی چهارصد و هشتاد متری است. در قلب پایتخت واقع شده و تجربه عالی از سواری ایمن و مهیج را برای عاشقان این ورزش دوست‌داشتنی، به ارمغان می‌آورد. پیست کارتینگ دانیال، در اقدسیه قرار دارد و برای عزیزانی که در مناطق مرکزی و شمالی و شرق پایتخت سکونت دارند، انتخاب خوبی برای کارتینگ سواری است.
کارتینگ دانیال در اقدسیه، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، واقع شده و از خدماتی است که مجموعه ورزشی میثاق ارائه می‌دهد. کارتینگ دانیال همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ آماده خدمت‌رسانی به عزیزان است.
همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کارتینگ دانیال، شش کیلومتر از میدان تجریش فاصله داشته و می‌توان ظرف بیست دقیقه به این مقصد کارتینگ تهران رسید. ایستگاه مترو قائم واقع در خط ۳ مترو تهران که در شمال شرق تهران واقع شده، از جمله نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به پیست کارتینگ دانیال است. البته ایستگاه مترو تجریش در خط ۱ نیز در دسترس هم‌وطنان تهرانی قرار دارد.
بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران

5. کارتینگ عفاف مجتمع شهربانو تهران مخصوص بانوان


از دیگر پیست‌های کارتینگ تهران، کارتینگ عفاف مجتمع شهربانو است. مجتمع شهربانو در ضلع شمال بوستان ولایت در جنوب تهران واقع شده و مشتاقان این ورزش می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۰، به این مجموعه مراجعه کنند. توجه کنید که کارتینگ عفاف صرفاً پذیرای بانوان است و پذیرش آقایان ندارد.
کارتینگ عفاف دارای مساحتی به وسعت دو هزار مترمربع بوده و مسئولان و مربیان آن‌هم نیز از بانوان هستند. در این محیط، بدون حجاب می‌توانید کارتینگ سواری کرده و ورزش با نشاطی را تجربه کنید. پیست دوچرخه سواریف زمین چمن، زمین ورزشی و حیاط برای استراحت بانوان و کافه و رستوران و استخر نیز در دسترس است. شما با رزرو ارزان و سریع تور تهران می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار پایتخت دیدن فرمایید و علاوه بر کارتینگ، تفریحات مهیج دیگری را نیز تجربه کنید.

شرایط رانندگی با کارتینگ


از کودک تا کهن‌سال می‌توانند تجربه کارتینگ داشته باشند. برای کارتینگ، نیازی به گواهینامه خودرو و موتور نیست. با چند دقیقه آموزش می‌توان کارت سوار شد و کارتینگ کرد. فعلاً معادل فارسی برای کارتینگ نداریم. اگر عاشق هیجان و سرعت در پیست هستید، کارتینگ گزینه به نسبت ارزان و در دسترس شما خواهد بود. شما بایستی به یکی از پیست‌هایی که در تهران یا شهرستان‌ها وجود دارد رفته و کلاه ایمنی و ماشین اجاره کنید یا خودتان بخرید.
پیست‌های حرفه‌ای کارتینگ در بسیاری از نقاط کشور در دسترس است. لباس کارتینگ نیز توصیه می‌شود. کودکان از شش سال به بعدمی توانند با کارت‌های کوچک مخصوص، این ورزش را یاد بگیرند.

شرایط و قوانین و مقررات تأسیس کارتینگ


اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهری و ورزشی هستید، می‌توانید روی طرح‌های کارتینگ سرمایه‌گذاری کنید. این ورزش سال‌به‌سال مخاطبان بیش‌تری به خود می‌بیند و می‌تواند هدف سرمایه‌گذاری پرسود و پررونق در بازه بلندمدت باشد. مخصوصاً اگر در آینده کارت‌هایی با انرژی خورشیدی وارد مدار فعالیت شوند، نیاز کم‌تری به سوخت بنزین احساس خواهد شد.
شما می‌توانید مجوز کارتینگ را از دارنده این مجوز خریداری کرده یا خود نسبت به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح و اعتباردهی اقدام کنید. برای راه‌اندازی پیست کارتینگ در تهران و مراکز استان‌های ایران، بایستی مجوز اخذ کنید.
مجوز برای احداث پیست کارتینگ به ۲ دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. یکی پیست‌های حرفه‌ای کارتینگ که به‌منظور برگزاری رقابت‌های ملی و بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود و بایستی استانداردهای خاصی داشته باشد. قوانین ساختی برای طراحی و ساخت و مسائل ایمنی وجود دارد.
پیست‌های کارتینگ اجاره‌ای هم پیست‌هایی هستند که افراد برای تفریح، به این مکان‌ها آمده و به مدت مشخصی، کارت اجاره کرده و بازی می‌کنند و رقابتی در آنجا برگزار نمی‌شود. البته قوانینی هم برای ساخت این مجموعه‌ها وجود دارد که به‌سختی ساخت پیست‌های کارتینگ بین‌المللی و حرفه‌ای نیست.
بهترین کارتینگ تهران کجاست؟ معرفی کارتینگ های تهران

پیست کارتینگ حرفه‌ای بایستی مجوز خود را از کمیسیون جهانی کارتینگ که CIK نام دارد اخذ کند. این کمیسیون زیر نظر فدراسیون جهانی اتومبیلرانی فعالیت داشته و کلیه فرآیند طراحی و ساخت و بهره‌برداری پیست کارتینگ بین‌المللی حرفه‌ای بایستی زیر نظر کارشناس رسمی پیست کارتینگ بین‌المللی باشد.
اگر شما، موفق به دریافت مجوز پیست کارتینگ حرفه‌ای و بین‌المللی شوید، در تقویم جهانی کارتینگ نام مجموعه شما ثبت خواهد شد و می‌توانید مسابقات ملی و بین‌المللی برگزار کنید و درآمد ارزی داشته باشید. برخی از رقابت‌ها و جام‌ها نیز در مجموعه شما برگزار خواهد شد. در ایران، فقط پیست کارتینگ پرند موفق به دریافت لایسنس پیست حرفه‌ای شده است.
پیست کارتینگ اجاره‌ای و آماتور، استفاده عمومی دارد و اجاره مسابقه بین‌المللی ندارد. البته مسابقه استانی در این مکان‌ها انجام می‌شود.

مخاطب گرامی
کارتینگ نیاز به مهارت و دقت دارد و سعی کنید درصورتی‌که تجربه نخست شما یا فرزندان شما است، حتماً زیر نظر مربیان کارآزموده و محیطی امن این ورزش مهیج انجام شود و مسائل ایمنی و بهداشتی را حتماً شما و همراهان رعایت کنید. فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران، پاسخ گوی سؤالات شما درباره کارتینگ و مجوزهای بین‌المللی و مسائل فنی خواهد بود.
اگر مسافر تهران یا یکی از استان‌های کشور هستید و قصد کارتینگ دارید، فهرست کارتینگ‌ها را از سفرمارکت بپرسید. به منظور سفری ارزان و آسان به نصف جهان، از خدمات رزرواسیون تور و بلیط قطار و هواپیما سفرمارکت استفاده کرده و برای دریافت تخفیف‌های هیجان‌انگیز، اپلیکیشن سفرمارکت را از طریق سایت safarmarket.com دانلود کرده و روی گوشی هوشمند خوب نصب کنید تا هم امکان خرید بلیط هواپیما ارزان و تور را داشته باشید هم با مجله گردشگری سفرمارکت، در جریان بهترین مقصدهای شکم گردی و دیدنی تهران و سایر استان‌های دیدنی کشور قرار بگیرید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان به‌خصوص ایران‌گردان و دانش آموزان عزیز برسانید و در گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی نیز به اشتراک بگذارید تا عزیزان شما در تهران، در جریان پیست‌های کارتینگ سواری تهران قرار بگیرند. تهران را از لنز دوربین گردشگران داخلی و بین‌المللی از طریق هشتگ #TEHRAN مشاهده کنید که ناگفته‌های بسیاری دارد. هشتگ #کارتینگ شما را با تجارب و نکته‌های کارتینگ بازهای حرفه‌ای ایران آشنا می‌کند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است