search
menu

چگونه از مرکز تهران به شهرستان‌های گردشگری پیرامون استان برویم؟

[ پنهان کردن ]
چگونه از تهران به بومهن برویم؟
چگونه از تهران به لواسان برویم؟
چگونه از تهران به پردیس برویم؟
چگونه از تهران به رباط کریم برویم؟
چگونه از تهران به رودهن برویم؟
چگونه از تهران به پاکدشت برویم؟
چگونه از تهران به ورامین برویم؟
چگونه از تهران به شهریار برویم؟
چگونه از تهران به پرند برویم؟
اگر از تهران عازم مناطق شمالی، جنوبی، شرقی و غربی پایتخت مثل شهرک‌های جدید و شهرهای صنعتی هستید، میزان مسافت شما و مدت زمان سفر و استهلاک خودرو و میزان بنزین مصرفی یا کرایه‌ای که باید پرداخت کنید به تاکسی و اتوبوس، اهمیت دارد.
اینکه چگونه از تهران به شهرک صنعتی صفادشت برویم، چگونه از تهران به پردیس برویم، چگونه از تهران به رباط کریم برویم، چگونه از تهران به پرند برویم، چگونه از تهران به شهریار برویم، چگونه از تهران به شهرک اندیشه برویم، چگونه از تهران به پیشوا ورامین برویم، چگونه از تهران به ساوه برویم، چگونه از تهران به رودهن برویم، چگونه از تهران به بومهن برویم، چگونه از تهران به لواسان برویم، در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به صورت کامل بررسی شده است.
اگر شما مخاطب گرامی تاکنون با رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران عازم مناطق مختلف پایتخت و استان‌های اطراف و دیگر شهرهای کشور شدید، نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره کیفیت جاده و تابلوهای راهنما و هم‌چنین، عوارض بزرگراه‌ها از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.با مجله گردشگری سفرمارکت همراه باشید.
چگونه از مرکز تهران به شهرستان‌های گردشگری پیرامون استان برویم؟

چگونه از تهران به بومهن برویم؟


بومهن نیز مثل رودهن و لواسان، از ییلاق‌های پایتخت است. از شهرهای شهرستان پردیس در شرق استان تهران است و مقصد گردشگری نیمه اول سال پایتخت‌نشینان به شمار می‌رود. بومهن به معنی زمین‌لرزه است و بیش از یک صد هزار نفر سکنه دارد.
از بومهن به تهران نیز چند مسیر در دسترس است. فاصله بومهن از چهار راه تهرانپارس، سی و سه کیلومتر و با شهر رودهن نیز شش کیلومتر است. شهر بومهن از سمت غرب به پردیس و از سمت شرق به رودهن مماس است.
بومهن در جاده هراز تهران واقع شده و جاده هراز این شهر را به ۲ بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است و برای عزیمت به رودهن از تهران می‌توان از مسیرهای مختلفی رفت. مثل ون‌ها یا خطی‌های چهار راه تهرانپارس. آزاد راه تهران پردیس نیز برای عزیمت می‌تواند استفاده شود. فاصله زمانی رفت و آمد و به بومهن به صورت متوسط حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است.
مترو بومهن هنوز افتتاح نشده و دارای ۳ ایستگاه در شهرستان پردیس خواهد بود. لذا در آینده شاهد دسترسی آسان بومهنی‌ها به تهران خواهیم بود.

چگونه از تهران به لواسان برویم؟


لواسان از مناطق خوش آب‌وهوا، جنجالی و مطرح شمال پایتخت است که روزگاری به دلیل بورلی هیلزش، بازتاب ملی پیدا کرد. مقصد لاکچری‌گردهای تهران، کافه و رستوران‌های خوبی مثل کرج دارد. لواسان از شهرستان‌های شمیرانات استان تهران است و به آن لواسون هم اطلاق می‌شود. این دره ییلاقی، یکی از بهترین مقصدهای تهرانگردی در نیمه نخست سال است. برای اجاره ویلا و سوئیت در لواسان و کردان، همواره از خدمات سفرمارکت استفاده کنید تا مهمانی‌های خاطره‌انگیزی را در طول سال برای خود و خانواده رقم بزنید.
لواسان، چشم‌اندازهای زیبا و ویو ابدی خانه‌های گران‌قیمتش معروف است. در یازده کیلومتری شمال شرق تهران بوده و فاصله لواسان تا اتوبان شهید بابایی حدود هفت کیلومتر است و در کم‌تر از سی دقیقه می‌توان به لواسان رفت. لواسان در واقع یک باغ‌شهر است و از طریق جاده لشکرک، می‌توان به اتوبان ارتش و شمیران دسترسی داشت.
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به لواسان، ایستگاه تجریش در خط ۱ است. از تجریش به لواسان، ون و تاکسی در دسترس است. هیچ مترویی نزدیک لواسان در دسترس نیست.
فاصله تجریش تهران تا لواسان با خودرو شخصی، حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و بایستی حدود ۲۵ کیلومتر را طی کرد. از تجریش می‌توان روانه اتوبان ارتش شد و سپس جاده سوهانک و جاده لشکرک و سپس عازم بلوار امام خمینی لواسان ‌شوید.
چگونه از مرکز تهران به شهرستان‌های گردشگری پیرامون استان برویم؟

چگونه از تهران به پردیس برویم؟


شهر پردیس از جمله شهرهای جدید است که در اطراف پایتخت در دهه نود شمسی ساخته شده و به نظر می‌رسد که در یک دهه آینده محل زندگی میلیون‌ها هموطن باشد که علاقه‌مند به تفریح و گردش و کار و تحصیل در تهران بوده و خواستار زندگی در حومه این کلان‌شهر دودآلود هستند.
شهرستان پردیس یکی از شهرستان‌های استان تهران است. در محور تهران-آبعلی قرار دارد و از شمال به کوه البرز و از غرب به جاجرود و از شرق به بومهن محدود می‌شود.
شهر پردیس در سی و پنج کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است و حدود سه هزار هکتار وسعت دارد. فاصله مرکز تهران تا مرکز شهر جدید پردیس حدود چهل و چهار کیلومتر است. اگر از تهران قصد عزیمت به شهر پردیس دارید، سه راه پیش روی شما قرار دارد:
- مسیر اول تهران به پردیس به طول چهل و هشت کیلومتر است و پنجاه و شش دقیقه رانندگی نیاز دارد. مسیر اول تهران به پردیس از سمت خیابان امام خمینی تهران، به سمت خیابان امیرکبیر و خیابان ری و اتوبان شهید محلاتی است. از اتوبان شهید محلاتی راهی اتوبان بسیج شده و از آنجا اتوبان شهید یاسینی و سپس جاده دماوند پیش روی شما خواهد بود. آزاد راه سپهبد شهید قاسم سلیمانی، شما را به سمت شهرک پردیس می‌برد.
- مسیر دوم تهران به پردیس، پنجاه و پنج کیلومتر طول داشته و پنجاه و شش دقیقه زمان نیاز دارد. شما بایستی هر جای تهران هستید، به سمت اتوبان شهید چمران رفته و از بزرگراه شهید چمران، به سمت اتوبان شهید همت بروید. اتوبان شهید یاسینی، شما را با تابلو آزاد راه شهید قاسم سلیمانی آشنا می‌کند و از آنجا رهسپار شهر جدید پردیس می‌شوید.
- مسیر سوم تهران به پردیس، پنجاه و یک کیلومتر طول داشته و چهل و هشت دقیقه رانندگی نیاز دارد. اگر در خیابان امام خمینی هستید، به سمت خیابان امیر کبیر بروید و از آنجا به سمت خیابان ابن سینا و خیابان سپاه رانندگی کنید. از خیابان سپاه به سمت خیابان بابا خانلو بروید و وارد اتوبان شهید صیاد شیرازی شوید. از صیاد شیرازی به سمت اتوبان شهید صدر رفته و وارد بزرگراه شهید بابایی شوید. خروجی آزاد راه شهید قاسم سلیمانی، شما را به سمت شهرک جدید پردیس خواهد برد.
مترو تهران پردیس به طول بیست و چهار کیلومتر، در ادامه خط ۲ مترو تهران است و بایستی از ایستگاه فرهنگسرای اشراق تهرانپارس عازم پردیس شوید که فعلاً در دست ساخت است. قطار برقی پردیس به تهران نیز از جنوب فاز سوم شهر پردیس در مرز بومهن بوده و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
اگر بخواهید از مناطق شمالی تهران مثلاً از محدوده شهرداری منطقه ۱ پایتخت، عازم شهر پردیس شوید، ۲ مسیر پیش روی شما خواهد بود که حدود ۴۱ تا ۴۴ دقیقه زمان نیاز دارد و تقریباً ۴۱ تا ۴۴ کیلومتر نیز مسافت دارد.
اگر از مناطق جنوبی پایتخت مثل حوالی خیابان آزادی و میدان آزادی، رهسپار شهرک پردیس هستید، حدوداً ۵۵ کیلومتر مسافت پیش روی شما است و نیاز به ۵۰ دقیقه رانندگی دارید که از طریق ۳ مسیر در دسترس است.
چگونه از مرکز تهران به شهرستان‌های گردشگری پیرامون استان برویم؟

چگونه از تهران به رباط کریم برویم؟


رباط کریم در مرکز شهرستان رباط کریم از توابع استان تهران قرار دارد. سی و پنج کیلومتری جنوب غربی پایتخت واقع شده و بیش از دویست هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان از شمال به شهریار، از جنوب به ری و اسلامشهر و از شرق به بهارستان و از غرب به شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی محدود است.
شهر رباط کریم در فاصله بیست و پنج کیلومتری آزاد راه تهران ساوه قرار دارد. دسترسی جاده‌ای به رباط کریم همان‌طور که در ادامه این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت اشاره شده است، از طریق اتوبان تهران قم و جاده قدیم تهران ساوه و از سمت کرج با عبور از شهریار و گذر از جاده رباط کریم به شهریار امکان‌پذیر خواهد بود.
فاصله تهران تا رباط کریم، پنجاه و شش کیلومتر و زمان رانندگی شما نیز حدود یک ساعت است. بین تهران و رباط کریم هیچ ایستگاه مترویی وجود ندارد. اما ایستگاه راه‌آهن تهران جنوب، دارای ایستگاهی در رباط کریم است.
چند امام زاده و باغ موزه و قلعه سنگی و کاروانسرای فتحعلی شاهی و آسیاب آبی و تپه تاریخی در رباط کریم وجود دارد.
درصورتی‌که در مناطق مرکزی شهر مثل خیابان آزادی و میدان آزادی هستید، فاصله شما تا مرکز رباط کریم، حدود ۴۶ تا ۵۴ کیلومتر است و بین ۴۰ تا ۵۰ دقیقه نیز رانندگی نیاز دارد. مسیر شما بستگی دارد به سرعت رانندگی و البته مسیری که انتخاب می‌کنید. برای عزیمت از تهران به رباط کریم، از اسلامشهر و نسیم شهر و شهرک خانه پرندک گذر خواهید کرد.
یک مسیر این است که از میدان آزادی، وارد اتوبان ساوه تهران شوید. یعنی از میدان آزادی به سمت اتوبان لشکری بروید و از آنجا به سمت اتوبان آزادگان.
از میدان آزادی عازم اتوبان سعیدی شده و از آنجا وارد اتوبان شهید کاظمی خواهید شد. از اتوبان شهید کاظمی به سمت اتوبان آزادگان رفته و خروجی اتوبان تهران ساوه را مشاهده خواهید کرد. ایستگاه گاز داوودیه رباط کریم در مسیر شما خواهد بود. دانشگاه آزاد رباط کریم نیز همچنین.
راه دیگر آن است که از میدان آزادی، وارد اتوبان لشکری و جاده مخصوص کرج شوید و از آنجا به سمت خروجی اتوبان آزادگان بروید و وارد جاده احمد آباد شوید و خروجی تهران –ساوه را ببینید که شما را به سمت رباط کریم هدایت خواهد کرد.
دقت کنید که از میدان آزادی به سمت رباط کریم، هم تاکسی و هم اتوبوس‌های برون‌شهری در طول روز، آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند. قطار تهران و مترو نیز ایستگاهی در رباط کریم ندارد. اگر می‌خواهید مسیر تهران به رباط کریم با مترو طی کنید، می‌توانید در میدان آزادی پیاده شوید و از آنجا با تاکسی و اتوبوس به رباط کریم بروید.

چگونه از تهران به رودهن برویم؟


رودهن از توابع شهرستان دماوند استان تهران است. در سی کیلومتری شرق تهران واقع شده و از شمال با آمل و از شرق با دماوند و از غرب با شهرستان پردیس و از جنوب به ورامین محدود می‌شود. برای اینکه از تهران عازم رودهن شوید، چند راه دارید.
یکی اینکه خود را به مترو نوبنیاد یا میدان نوبنیاد رسانده و سوار خطی و یا ون‌های رودهن به تهران شوید. دیگری، استفاده از ایستگاه مترو فرهنگسرا بوده که از آنجا نیز می‌توان با تاکسی یا ون، عازم رودهن شوید. معمولاً تاکسی و ون در ایستگاه مترو فرهنگسرا تهرانپارس بیش‌تر از نوبنیاد در دسترس مسافران رودهن است.
چگونه از مرکز تهران به شهرستان‌های گردشگری پیرامون استان برویم؟

چگونه از تهران به پاکدشت برویم؟


پاکدشت در جنوب شرقی پایتخت واقع شده است و برای عزیمت به این نقطه در استان تهران، چند راه پیش روی شما خواهد بود. قطار تهران و مترو تهران نیز ایستگاهی در پاکدشت ندارد.
شهرستان پاکدشت حدود نیم میلیون سکنه دارد. به پایتخت گل و گیاه تهران معروف بوده و منطقه نظامی پارچین نیز در این محدوده واقع شده است. پاکدشت، شریف آباد و فرون آباد از شهرهای شهرستان پاکدشت است و دارای ۵ دهستان به نام: فیلستان، شریف آباد، کریم آباد، فرون آباد و حصار امیر است.
درصورتی‌که در حوالی میدان آزادی و خیابان آزادی تهران باشید، دو مسیر برای عزیمت به پاکدشت پیش روی شما خواهد بود. هر دو مسیر حدود ۵۰ دقیقه رانندگی نیاز دارد و بایستی فاصله ۴۶ تا ۴۹ کیلومتری تهران به پاکدشت را برانید.
یک مسیر به این صورت است که شما از میدان آزادی، وارد اتوبان شهید سعیدی شوید. از مهرآباد جنوبی گذر کنید و وارد اتوبان شهید کاظمی در محدوده شهرداری منطقه ۱۹ تهران شوید. از آنجا خروجی آزادگان را مشاهده خواهید کرد. از اتوبان آزادگان وارد آزاد راه امام رضا علیه‌السلام شده و پس از عبور از شهرک صنعتی ثامن الحجج و شهرک صنعتی خاوران، به سمت پاکدشت عزیمت خواهید کرد. پارک پلیس اولین مقصد طبیعت‌گردی پاکدشت که در نقطه ورودی شما به پاکدشت قرار دارد.
مسیر دیگر آن است که اگر شرق تهران هستید، وارد اتوبان امام علی شده و از آنجا یا به سمت اتوبان بسیج راهی شوید و ادامه مسیر دهید یا وارد اتوبان آزادگان گردید. اگر وارد اتوبان بسیج شوید، آزاد راه امام رضا، شما را به سمت پاکدشت هدایت خواهد کرد.
مناطق گردشگری مطرح پاکدشت برای تهران‌گردهای عزیز عبارت است از:
یخچال یبرداغلان، پل کبود، گنبد کاخ ناصری در جمال آباد، تل‌های باستانی، قرمزتبه و فرخ آباد، کاروانسرای خاتون آباد،‍‍‍ رو گذر جیتو، امامزاده خلیف آباد، امام زاده طالب، امامزاده سبزه قبا، روستای افرین، امامزاده شیخ کلینی، روستای کلین، منطقه گردشگری سرخ حصار و چاله اردکی، امامزاده ارمبویه، تپه باستانی روستای ارمبویه، پل باستانی فیلستان، قشلاق جیتو، منطقه گردشگری خجیر با قصر قجری، بقایای چهار باغ علی آباد متعلق به دوره اشکانی، عمارت ویکتوریا در جاده شریف‌آباد.

چگونه از تهران به ورامین برویم؟


ورامین یکی از شهرستان‌های تهران است که در جنوب غربی شهر قرار گرفته است. اگر با ماشین شخصی قصد رفتن به ورامین را دارید، باید ابتدا به سمت شهر ری بروید. در این مسیر اتوبان تهران ورامین را مشاهده خواهید کرد. اتوبان تهران ورامین از اتوبان‌های امام علی، شهید آوینی و شهید کریمی راه دارد. مسیر دیگر نیز رفتن به بزرگراه‌های نجفی رستگار، بسیج، آزادگان، بعثت یا خیابان خاوران به سمت اتوبان امام رضا است.
ورامین مترو ندارد؛ اما می‌توانید در ایستگاه مترو راه آهن پیاده شوید و سپس با استفاده از قطارهای حومه‌ای تهران پیشوا یا تهران گرمسار به ورامین برسید. علاوه بر این ایستگاه تاکسی ورامین در نقاط مختلف شهر از جمله مترو جوانمرد قصاب قرار دارد.

چگونه از تهران به شهریار برویم؟


شهریار در جنوب غربی پایتخت واقع شده است و یکی از مناطق خوش آب و هوا در نیمه نخست سال به شمار می‌رود. محلی صنعتی و مقصد فعالیت‌های کشاورزی استان تهران. برای عزیمت به شهریار در مناطق جنوبی تهران، دو مسیر در دسترس است که مثلاً از حوالی خیابان آزادی و میدان آزادی، شما نیم ساعت زمان نیاز دارید تا به مرکز شهریار برسید.
فاصله میدان آزادی تا مرکز شهریار نیز بسته به مسیر شما، بین ۳۵ تا ۴۳ کیلومتر است.
اگر میدان آزادی هستید و قصد عزیمت به شهریار دارید، بایستی وارد اتوبان محمد علی جناح شده و از آنجا وارد بزرگراه شیخ فضل الله نوری شوید. از آنجا خروجی اتوبان فتح را دقت کنید که شما را به سمت جاده شهریار می‌برد تا عازم این شهرستان استان تهران شوید.
شما از میدان آزادی نیز می‌توانید ابتدا وارد بزرگراه شهید لشکری و جاده مخصوص کرج شده و وارد بلوار کرمان خودرو شوید تا به سمت جاده شهریار هدایت شوید و عازم این شهرستان گردید. از میدان آزادی، همواره تاکسی‌های خطی تهران شهریار و اتوبوس در همه روزهای هفته در خدمت خریداران بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت خواهد بود.
مترو تهران هیچ ایستگاهی در شهریار ندارد. برای رفتن به شهریار با مترو، ابتدا باید وارد خط هفت مترو تهران شوید و نزدیک‌ترین اتوبوس و تاکسی را انتخاب کنید و ادامه مسیر دهید.
چگونه از مرکز تهران به شهرستان‌های گردشگری پیرامون استان برویم؟
شهرستان شهریار نگین سرسبز غرب پایتخت است و هفت شهر و ده‌ها روستا دارد. اگر به دنبال روستاگردی در پایتخت هستید، روستاهای شهرستان شهریار استان تهران را در نیمه نخست سال به خصوص پاییز هزار رنگ هزار نقش در نظر داشته باشید.
شهریار، اندیشه، باغستان، صباشهر، فردوسیه، وحیدیه و شاهدشهر از شهرهای شهرستان شهریار است.

چگونه از تهران به پرند برویم؟


پرند از شهرهای تازه‌ساز اطراف پایتخت است. پرند در شهرستان رباط کریم واقع شده و در سی و پنج کیلومتری غرب تهران است و در کنار اتوبان ساوه در حال توسعه است و هفت فاز دارد. قرار است به شانزده فاز نیز گسترش یابد. اگر قصد سرمایه‌گذاری ملک و زمین دارید، پرند و پردیس می‌تواند گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران حومه پایتخت باشد.
برای دسترسی به پرند از تهران، آزاد راه تهران ساوه، آزادراه تهران قم و راه‌آهن تهران جنوب در دسترس مسافران خواهد بود. از شهر پرند به تهران و بالعکس، تاکسی ون در دسترس است. خطوط تاکسی و اتوبوس از مبدأ پرند به مقصد متروی صادقیه هر روز تردد داشته و در واقع تردد آسان وجود دارد. فاصله پرند از شهرهای هم‌جوار مثل شهریار ۲۰ کیلومتر، فاصله پرند تا کرج ۴۰ کیلومتر و فاصله پرند تا ساوه نیز ۷۵ کیلومتر است. فاصله پرند تا قم نیز ۱۱۰ کیلومتر است.
مترو پرند در امتداد خط یک مترو تهران است که از ایستگاه شاهد آغاز و در امتداد آزاد راه تهران قم و فرودگاه امام خمینی به شهر پرند منتهی می‌شود. گفتنی است که طولانی‌ترین پیست بین‌المللی کارتینگ جهان در شهر پرند است و گواهینامه از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی دارد.
از میدان آزادی تهران تا شهر جدید پرند، مسافتی به طول پنجاه کیلومتر پیش روی شما است و نیاز به حدود ۴۵ دقیقه رانندگی در مسیر جاده احمد آباد به سمت اتوبان تهران ساوه دارد تا رهسپار پرند گردید.
چون شهر جدید پرند نزدیک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است، لذا ساخت هتل ۵ ستاره و مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی و هنری در این شهر در برنامه ده ساله دولت قرار دارد. ساخت دهکده المپیک نیز از جمله برنامه‌های بلندمدت در شهر پرند است.
چگونه از مرکز تهران به شهرستان‌های گردشگری پیرامون استان برویم؟

جمع‌بندی
اگر تجربه سفر به نقاط مختلف اطراف پایتخت مثل شهرک‌های صنعتی و شهرهای جدید را دارید، دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند خود را درباره کیفیت جاده، پایانه‌ها و ترمینال‌های اتوبوس‌رانی و تاکسی و ون و خلاصه آنچه در مسیر تهرانگردی خود با آن روبرو شدید، از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و آشنایان به خصوص گردشگران و ایران‌گردان و دوستان شما که قصد تهیه بلیط هواپیما و عزیمت به نقاط مختلف اطراف پایتخت از شهر تهران را دارند، برسانید و در گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی نیز به اطلاع عزیزان خود برسانید. مجله گردشگری سفرمارکت، هر روز شما را با جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مقصدهای گردشگری ایران و اقصی نقاط جهان آشنا می‌کند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است