search
menu

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

[ پنهان کردن ]
پارک های شمال تهران
پارک های جنوب تهران
پارک های شرق تهران
پارک های غرب تهران
پارک های مرکز تهران
تهران شهری شلوغ و پرجمعیت با آپارتمان های کوچکی است که زندگی ماشینی در این شهر رواج دارد، اما با این حال در این شهر، پارک ها و فضاهای سبزی وجود دارند که می‌توانید از زیبایی و امکانات متعددشان برخوردار شوید. در شهر تهران تعداد پارک بسیار زیاد است تا جایی که نمی توان به طور دقیق تعدادشان را بیان کرد اما چند مورد از پارک ها و بوستان های تهران جزو بهترین های شهر شناخته شده اند که ما نیز در این مقاله قصد داریم چند مورد از پارک های تهران را برایتان معرفی کنیم تا در هنگام سفرتان با خرید بلیط هواپیما مکان های بی نظیر تهران را بشناسید؛ این پارک های فوق العاده چشم انداز بی نظیری دارند و همچنین به عنوان محلی عالی برای استراحت محسوب می‌شوند.

پارک های شمال تهران


در ابتدا می‌خواهیم با پارک های معروف تهران در شمال شهر آغاز کنیم. این بوستان‌ها خوش‌آب‌وهوایند و معمولاْ نام آن‌ها را یک بار هم که شده شنیده‌اید.

پارک جمشیدیه؛ کوه‌نوردی در خنکای شمال تهران


پارکی سنگی که جزو بوستان‌ های تهران به شمار می‌رود و در محله‌ جمشیدیه در شمال خیابان نیاوران واقع شده است. معماری این پارک بسیار متفاوت تر از هر پارک دیگری است که تا به حال دیده اید؛ به عنوان مثال در میان این پارک آبشاری مصنوعی همراه با حوضی زیبا و چندین المان هنری تجسمی قرار داده شده اند که از بالای این آبشار می‌توانید نمایی فوق العاده از تهران را تماشا کنید. پارک جمشیدیه مخصوص کسانی است که به کوهنوردی و پیاده‌ روی علاقه مند هستند، زیرا هرچه بالاتر بروید، منظره‌ ای رویایی در انتظار شماست. این پارک به دور از شلوغی شهر به عنوان مکانی دنج و خلوت مورد پسند زوج‌ های جوان است. پارک جمشیدیه در سال ۱۳۷۵ ساخته شده و چندین رستوران در این پارک وجود دارند. اگر بخواهیم در مورد بخش های پارک جمشیدیه برایتان بنویسیم، باید چنین گفت که این پارک شامل چندین آبنما، دریاچه و آبشار سنگی، مجسمه های سنگی، نمایشگاه های فصلی، آلاچیق و غیره است.
آدرس: خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار
ساعت و هزینه بازدید: ۶ صبح تا ۱۲ شب و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

پارک ملت؛ مشهور و باشکوه


بوستانی بزرگ با قدمتی نزدیک به ۶۰ سال در شهر تهران وجود دارد که به خیابان ولی‌عصر و بزرگراه نیایش محدود می‌شود. این پارک زیبا در منطقه‌ خوش آب و هوا واقع شده و دارای معماری بسیار زیبا و به صورت نامنظم است که این نوع معماری مانند پارک‌های انگلستان است و اینکه جزو یکی از بوستان‌ های بزرگ تهران به شمار می‌رود. همچنین در میان این پارک، دریاچه ای کوچک وجود دارد که محل مناسبی برای پیک نیک و پیاده روی به شمار می‌رود. یکی از بی‌نظیرترین صحنه های پارک ملت را در فصل پاییز تجربه خواهید برد که واقعا دل هر بیننده ای را می‌برد. چندین مورد مجسمه‌ نیز در این پارک قرار داده شده است، در مورد امکانات این پارک می‌توان به وجود میز تنیس، شطرنج، زمین والیبال، زمین بدمینتون و… اشاره کرد. پارک ملت به نحوی در میان همگان شهرت دارد که حتی گردشگران خارجی نیز به بازدید از آن علاقه دارند.
آدرس: خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک قیطریه؛ باغی قاجاری که پارک شد


محل این پارک در زمان قاجار به خواهر ناصرالدین شاه تعلق داشته و از سال ۱۳۵۶ به پارک تبدیل شده است. پارک قیطریه یکی از محبوب ترین پارک های تهران است که زیستگاه پرندگان نیز محسوب می‌شود. همچنین فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه واقع شده است و جزو بهترین پارک ‌های شمال تهران برای پیاده روی است. در پارک قیطریه چندین آلاچیق‌ تعبیه شده و دارای زیبایی های زیادی است که فصل های بهار و پاییز نمای این پارک بی نظیر است، همچنین می‌توانید به بازارچه موجود در این پارک دسترسی داشته باشید و غذاهای محلی نوش جان کنید. جالب است بدانید که این پارک یکی از پارک های دیدنی تهران برای گشت و گذار های شبانه به شمار می‌رود، شما نیز با رزرو بلیط هواپیما تهران و سفر به پایتخت می‌توانید در این پارک بی نظیر لحظات خوشی را تجربه کنید.
آدرس: خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک نیاوران؛ بوستانی سلطنتی


پارک نیاوران در شمال شرقی تهران به دستور محمدرضا پهلوی ساخته شده و دارای پله‌ های زیادی است و اینکه دارای دو درب ورودی شمالی و جنوبی است که به خیابان پاسداران منتهی می‌شوند. درختان چنار با ۱۵۰ سال عمر بر زیبایی این بوستان افزوده اند. همچنین در پارک نیاوران می‌توانید به کانون فرهنگی کودکان، کتابخانه، آمفی تئاتر، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، زمین اسب‌ سواری، سالن ورزشی بانوان و چهار استخر بزرگ دسترسی داشته باشید. پیشنهاد ما اینست برای ساعتی هم که شده به این پارک باصفا سر بزنید و از فضای مفرح و امکانات بی‌نظیرش لذت ببرید. همه روزه ساعت ۷ صبح در این پارک ورزش صبحگاهی دایر است و در ساعات دیگر نیز می‌توانید به وسیله ابزارهای ورزشی تمرین کنید. یکی از جاهای دیدنی تهران که برای عکاسی بی نظیر است و معماری عالی این پارک همواره افراد علاقه مند به عکاسی را به سوی خود جذب می‌کند.
آدرس: میدان باهنر، انتهای شمالی خیابان پاسداران، جنب کاخ نیاوران
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک آب و آتش؛ گل سرسبد پارک های تفریحی تهران


این پارک زیبا معروف به بوستان حضرت ابراهیم در منطقه عباس آباد تهران ساخته شده است. در گوشه و کنار این پارک تندیس های جالبی قابل مشاهده است، همچنین پارک آب و آتش دارای بخش های متعددی مانند پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آبنما، آلاچیق است. چندین فواره‌ آب نیز زیبایی های خاصی به این پارک بخشیده اند که در کنار این آب ها می‌توانید چهار برج آتش را تماشا کنید که هر از گاهی شعله‌ های بزرگی پخش می‌کنند و شعله‌ های آتش ارتفاع یک تا هشت متری دارند که تماشای این منظره بسیار دل انگیز است. علاوه بر موارد گفته شده در این پارک می‌توانید به چندین رستوران و کافه نیز دسترسی داشته باشید. مورد جالب توجه در این پارک اینست که در اعیاد مذهبی یا روزهای ملی جشنواره ها و مراسمات خاصی برگزار می‌شود. علاوه بر این که پارک آب و آتش محلی مناسب برای پیک نیک به شمار می‌رود، همچنین محل مناسبی برای اسکیت سواری و دوچرخه سواری است که می‌توانید اسکیت و دوچرخه نیز کرایه کنید. همچنین در نزدیکی پارک آب و آتش پل طبیعت قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.
آدرس: ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

پارک پرواز؛ نمایی زیبا از کل شهر تهران


این پارک زیبا در شمال شهر تهران، در منطقه‌ سعادت‌آباد و در شهرک مخابرات قرار گرفته است؛ به دلیل موقعیت مکانی این پارک قادر هستید نمایی زیبا از شهر تهران را زیر پای خود ببینید. پارک پرواز فضایی بزرگ و دیدنی با بخش‌های مختلفی دارد که آن را به محلی عالی برای کودکان، بزرگسالان، ورزشکاران و جمع‌های دوستانه و خانوادگی تبدیل می‌کند. در پارک پرواز میزهای شطرنج، شهربازی کودکان و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اختیار مردم قرار دارند. همچنین در این پارک پیست اسکیت و یک مجتمع تفریحی رفاهی جامع به اسم فلای لند وجود دارند؛ با سر زدن به این پارک می‌توانید یک روز عالی و به‌یادماندنی بسازید!

پارک های جنوب تهران


چند سالی است که پارک‌های بسیار باامکانات و بزرگی در جنوب تهران نیز افتتاح شده است. در سمت جنوبی تهران به این پارک ها دسترسی خواهید داشت:

پارک ولایت؛ از باغ بانوان تا دریاچه


این پارک در محل قدیمی پادگان قلعه مرغی تهران در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده و میزبان نفرات زیادی در طی روز است. امکانات موجود در این پارک عبارتند از رینگ سواره، پیست دوچرخه سواری، گشتگاه پیاده، مسیر تندرستی، زمین‌ های بازی کودکان و بزرگسالان، پیست اسکیت. قسمتی از این پارک نیز به بانوان تعلق دارد و ورود آقایان به این قسمت ممنوع بوده که خانم ها می‌توانند در این بخش ورزش کنند و به استراحت مشغول باشند. در جنوب تهران بی شک یکی از گزینه های بسیار مناسب برای تفریح و وقت گذرانی همین بوستان است. در این پارک نیز می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و در پیست تعبیه شده دورتادور پارک دوچرخه سواری کنید.
آدرس: منطقه ۱۹، انتهای اتوبان نواب
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک بعثت در نزدیکی ترمینال جنوب


پارکی با قدمت بسیار زیاد که به سال ۱۳۵۲ خورشیدی بر می‌گردد و در کنار ترمینال جنوب قرار گرفته است. این پارک محل خوبی برای مسافران نیز به شمار می‌رود که با سه ورودی شمالی، جنوبی و شرقی جزو نخستین مجموعه تفریحی و ورزشی محسوب می‌شود. از جذابیت های این پارک می‌توان به وجود دریاچه اشاره کرد که می‌توانید قایق سواری کنید و در میان این دریاچه نیز محلی برای لانه پرندگان ساخته شده و اردک و غاز زیادی زندگی می‌کنند. همچنین محلی برای بازی های بسکتبال، والیبال و فوتبال نیز در این پارک تعبیه شده‌اند.
آدرس: بزرگراه بعثت، خیابان شهید صابونیان
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک آزادگان؛ دوچرخه‌سواری و شهربازی


بوستان آزادگان در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی اتوبان بعثت و سه‌راه افسریه قرار گرفته است. این پارک دارای محوطه جنگلی توسکا، پارک آبی بزرگ و مجهز، پارک مادر و شهربازی است. پارک آزادگان یکی از مجهزترین پارک‌های جنوب شرقی تهران است و برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری فضای زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. در ضمن، با پرداخت هزینه اندک می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و دورتادور فضای سبز زیبای آزادگان را بگردید. در آخر، توصیه می‌کنیم که حتماْ سری به دریاچه پارک و آبنمای موزیکال بزنید.
آدرس: ب بزرگراه امام علی، میدان بسیج، کمربندی بزرگراه آزادگان
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید




پارک های شرق تهران


شرق تهران پر از پارک‌های جنگلی و خوش‌آب‌وهواست که افراد بسیاری از سرتاسر تهران برای دیدن آن‌ها به شرق می‌آیند. پارک های قسمت شرق تهران نیز عبارتند از:

پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان


پارکی بی نظیر در سال ۱۳۴۶ در بخش شمیرانات ساخته شده و از لحاظ وسعت بسیار وسیع است. در پارک لویزان درختان بلندی به چشم می‌خورند و در قسمت بالایی این پارک چندین هتل، سفره‌خانه، بوفه، کافی‌شاپ، وجود دارند. معمولا این پارک زیبای جنگلی برای روزهای تابستانی بسیار مناسب بوده و با هوای خنک و دلنشین خود از افراد زیادی پذیرایی می‌کند. یکی از ایده آل ترین پارک های تهران برای گشت و گذار خانوادگی همینجاست که در فضای دل انگیز و زیبای این پارک نمای بی نظیری از تهران را تماشا خواهید کرد. علاوه بر این، باغ پرندگان تهران نیز در این ناحیه قرار گرفته است.
آدرس: شمیرانات
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

پارک ملی سرخه حصار؛ آب‌وهوای شمال در دل تهران


یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های جنگلی تهران، پارک سرخه حصار است که جزوی از منطقه جاجرود محسوب می‌شود. تنوع زیستی و آلودگی هوا، افراد بسیاری را به سوی این منطقه خوش‌آب وهوا می‌کشاند. منطقه سرخه حصار برای پیک نیک و گذراندن آخر هفته، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. به جز این، هوای پاک و فضای وسیع محیطی عالی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به وجود آورده است. اگر به دنبال بازی‌های تفریحی و هیجان‌انگیز هستید، می‌توانید در دهکده تفریحی کاج بازی‌هایی همچون پینت‌بال، بییارد، فوتبال دستی، لیزرتگ و دارت را امتحان کنید.
آدرس: انتهای خیابان دماوند، جنب ترمینال شرق
ساعت و هزینه بازدید: ساعت 9 تا 23

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک پلیس با آثار تاریخی قاجاریه


بوستان پلیس چند اثر تاریخی را در خود جا داده است. یعنی به جز درخت‌های قدیمی چند ساله، آلاچیق و مکان‌های تفریحی می‌توانید در تاریخ نیز کمی گشت‌وگذار کنید. عمارت ارباب هرمز بنایی مربوط به دوره قاجار است و به یکی از نیکوکاران زردشتی تعلق دارد. بخشی از این بنای باشکوه، موزه گرافیک شده که آثار بسیار ارزشمندی را نگهداری می‌کند. طراحی پارک پلیس از معماری باغ‌های اصیل ایرانی الهام گرفته شده و حساب‌شده و دقیق است. این موضوع باعث می‌شود که با قدم زدن و دوچرخه‌سواری در این بوستان، حس خوبی پیدا کنید.
آدرس: تهران‌پارس، خیابان توحید
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک های غرب تهران


حال به سمت غرب تهران می‌رویم که پارک های این منطقه نیز عبارتند از:

پارک پردیسان با چشم‌انداز برج میلاد


پارکی جنگلی پردیسان جزو پارک های بزرگ تهران است که از سال ۱۳۷۶ تاسیس شده و شامل بخش هایی مانند موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ‌ وحش بوده، همچنین شامل دو قسمت حیات‌ وحش طبیعی و حیات‌ وحش در حال اسارت است که حیات‌ وحش طبیعی شامل پرندگان و خزندگان و بخش در حال اسارت نیز شامل سه گروه گوشتخواران، علفخوران و پرندگان است، بازدید از این بخش ها به همه علاقه مندان به حیوانات توصیه می‌شود. یکی از پارک های معدودی است که می‌توانید همراه خودتان حیوانات خانگی نیز ببرید. همچنین از این پارک چشم انداز بی نظیری از برج میلاد قابل مشاهده است.
آدرس: منطقه ۲، بزرگاره همت غرب به شرق، نرسیده به خروجی شیخ فضل الله نوری
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

پارک چیتگر؛ گل سرسبد غرب تهران


پارک جنگلی چیتگر یکی از پارک های بزرگ جنگلی در تهران است که در سال ۱۳۴۲ احداث شده و طرفداران خاص خود را دارد. به دلیل قرار گیری دریاچه چیتگر در همسایگی این پارک جنگلی به شهرت زیادی دست یافته است. بازدید از پارک چیتگر در هنگام سفرتان با خرید بلیط هواپیما پیشنهاد می‌شود. هدف از ساخت پارک چیتگر این بوده تا مقدار اکسیژن این منطقه بالا رود که تا حدی نیز موفق شده اند. پارک چیتگر محلی برای گذران اوقات فراغت به همراه دوستان و خانواده است و همچنین شامل تفریحاتی مانند پینت بال، اسب سواری، تیوپ سواری و سافاری است. در دریاچه چیتگر نیز می‌توانید به ورزش آبی، اسکله های قایقرانی و چندین مورد دیگر مانند باربیکیو، آلاچیق دسترسی داشته باشید.
آدرس: حاشیه غربی تهران
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

پارک نهج‌البلاغه و تماشای شهر


یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های غرب تهران که امکانات زیادی را در خود جا داده است، بوستان نهج‌البلاغه نام دارد. این بوستان در میان اتوبان‌های نیایش و همت و در غرب یادگار امام قرار دارد. در این پارک می‌توانید علاوه بر پیاده‌روی و کرایه دوچرخه به صورت ساعتی، از سینمای چندبعدی، بانجی جامپینگ و راپل هوایی نیز استفاده کنید. این بوستان چشم‌انداز زیبایی به شهر تهران دارد و در شب‌ها افراد زیادی برای تماشای این منظره به بوستان نهچ‌البلاغه می‌آیند.
آدرس: تهران، منطقه پونک، انتهای بلوار همیلا
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک ستارخان؛ قدیمی و دوست‌داشتنی


پارک ستارخان نیز جزو پارک های قدیمی و جذاب در غرب تهران است که همواره مورد توجه ورزش دوستان قرار گرفته و خیلی از اهالی برای گذران اوقات فراغت خود این پارک را انتخاب می‌کنند. قدمت این پارک حدودا ۵۰ سال است و با آبنمای زیبای خود دارای امکانات متنوعی است. درختان این مجموعه عبارتند از کاج سدروس، کاج نوئل، سرو، چنار، اقاقیا و زیتون که فضای دلنشینی ایجاد کرده اند.
آدرس: منطقه ۲، خیابان ستارخان
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

پارک های مرکز تهران


در قسمت مرکزی تهران نیز چندین پارک مشهور و قدیمی وجود دارند که در ادامه به معرفی شان خواهیم پرداخت:

پارک ساعی و پله‌های رنگارنگ


پارکی واقع در خیابان ولیعصر تهران با پوشش گیاهی بسیار متنوع که در سال ۱۳۲۴ با درختکاری فردی به نام مهندس ساعی آغاز گردیده و به بهره برداری رسید. بخشی از پارک ساعی نیز باغ ژاپنی نام دارد و شامل پرندگان آبزی است. همچنین در این پارک می‌توانید به زمین بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز، آلاچیق، حیات‌ وحش پارک و شهربازی کودکان دسترسی داشته باشید. به دلیل قرارگیری این پارک در مرکز تهران دسترسی آسانی خواهید داشت و از بخش های این پارک بی نظیر می‌توان به قفس های مخصوص حیوانات، ۱۷ نوع گیاه مختلف، چندین مجسمه حیوانات و تندیس های مفهومی، دریاچه ی مصنوعی و پیست اسکیت و کافی شاپ اشاره کرد.
آدرس: خیابان ولیعصر، ایستگاه اتوبوس آبشار
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

پارک شهر؛ پیاده‌روی در تهران قدیم


یکی از بوستان های قدیمی در مرکز تهران پارک شهر نام دارد که در سال ۱۳۳۹ تاسیس شده و در خیابان‌ های خیام و شهید فیاض بخش قرار دارد. به دلیل نزدیکی پارک شهر به بازار تهران از شهرت زیادی برخوردار است و به دلیل وسعت زیاد شامل گونه‌ های گیاهی متنوع و نادری است. همچنین در این پارک می‌توانید به کتابخانه‌ نیز دسترسی داشته باشید. امکانات ویژه ای برای معلولان در پارک شهر تعبیه شده تا با آسایش لذت بپردازند. از امکانات پارک شهر می‌توان به آکواریوم، باغ پرندگان، زمین بازی کودکان، امکانات ورزشی و دریاچه مصنوعی برای گشت با قایق پدالی اشاره کرد. همچنین در وسط این پارک نیز می‌توانید به رستوران سنتی دسترسی داشته باشید.
آدرس: خیابان وحدت اسلامی
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک لاله و بازارچه سنتی


این پارک به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های تهران به شمار می‌رود و با اینکه در منطقه پرجمعیت و شلوغی واقع شده اما همواره مورد توجه شهروندان تهرانی و مسافران تور گردشگری قرار می‌گیرد. پارک لاله در سال ۱۳۴۵ احداث شده و قبل از تاسیس پارک این محل مخصوص میدان اسب‌ دوانی و رژه بوده است. در پارک لاله تهران می‌توانید تندیسی از شاعر گرانقدر خیام را تماشا کنید که در سال ۱۳۵۱ در ایتالیا ساخته شده، همچنین مجسمه ابوریحان بیرونی نیز در این پارک به چشم می‌خورد. در این پارک زیبا می‌توانید انواع درخت های اقاقیا و سرو نقره ای را تماشا کنید. از امکانات ویژه این پارک می‌توان به زمین والیبال و بسکتبال، زمین بازی کودکان، کتابخانه، مسیر پیاده روی، میزهای شطرنج، اشاره کرد، همچنین موزه فرش، کانون پرورش فکری کودکان و موزه هنرهای معاصر نیز در اطراف این پارک قرار دارند.
آدرس: منطقه ۶، خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

پارک هنرمندان؛ اثر هنری قاجاریه


پارک هنرمندان دارای چندین نام دیگر مانند باغ هنرمندان، باغ هنر یا بوستان ایرانشهراست و جزو مکان‌ های تاریخی دوران قاجار به شمار می‌رود. این پارک شامل خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر است و مورد جالب توجه در مورد پارک هنرمندان اینست که زمین این پارک به یک شاهزاده قاجاری تعلق داشته و به همت معمار آلمانی در سال ۱۳۷۵ به شکل کنونی ساخته شده است، به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین پارک های شهر تهران همینجاست. رویدادهای مختلف هنری در طی سال مانند اجرای تئاتر، موسیقی و… برگزار می‌شود و امکانات مختلفی مانند زمین بازی مصنوعی، آثار هنری مختلف، زمین بازی کودکان، خانه هنرمندان، کافی شاپ و رستوران، فروشگاه آثار هنری، زمین بسکتبال، باشگاه ورزشی در این پارک وجود دارند.
آدرس: میدان هفت تیر، خیابان ایرانشهر
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید


پارک دانشجو؛ نماد تئاتر ایران


پارک دانشجو به عنوان پارک قدیمی و خاطره‌ انگیز در تهران است که در سال ۱۳۴۶ افتتاح شده و پیش از انقلاب نام این پارک پهلوی بوده است. پارک دانشجو شامل تئاتر شهر و کتابخانه تخصصی است و به دلیل نزدیکی به تالار وحدت همواره مورد توجه اهالی هنر مخصوصا جوانان هنرمند قرار می‌گیرد و جشنواره خیابانی تئاتر فجر نیز هرساله در این پارک برگزار می‌شود. در پارک دانشجو درختانی مانند نارون، اقاقیا، چنار، بلوط، کاج، زیتون و مروارید درختی کاشته شده اند که زیبایی خاصی به این پارک بخشیده اند و بازدید از این پارک به همه گردشگران توصیه می‌شود.
آدرس: چهارراه ولیعصر، تقاطع خیابان ولیعصر و انقلاب اسلامی
ساعت و هزینه بازدید: شبانه روزی و رایگان

لیست پارک های تهران | با زیباترین بوستان های تهران آشنا شوید

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است