search
menu

معرفی کامل موزه های تهران به همراه آدرس و ساعت بازدید

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از موزه های شهر تهران پیشنهاد می‌شود؟
کاخ موزه گلستان؛ بهشت پادشاهان قاجار
کاخ سعدآباد؛ کلکسیون کاخ‌های سلطنتی
کاخ موزه نیاوران؛ از سینمای روباز تا حمام اختصاصی
موزه جواهرات ملی
موزه ملی ایران؛ بازدید از آثار قبل و بعد از اسلام
باغ موزه قصر؛ کاخی که زندان شد
موزه هنرهای معاصر
خانه و موزه مقدم؛ معماری خیره‌کننده
موزه تماشاگه زمان؛ موزه ساعت ایران
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
باغ موزه گیاه شناسی ملی ایران
باغ موزه هنر ایرانی
موزه آبگینه و سفالینه های ایران؛ یکی از موزه های دیدنی تهران
موزه فرش؛ دنیای رنگ و طرح
تهران، پایتخت ایران و مرکز استان تهران، در شمال مرکزی ایران و در دامنه رشته کوه البرز واقع شده است. از زمان تاسیس آن به عنوان پایتخت توسط آقا محمد خان، تهران از یک شهر کوچک به یک کلان‌شهر بزرگ تبدیل شده است. این شهر در یک منطقه شهری با ۱۴ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر ایران و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران و مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران است. تهران به عنوان یک کلان‌شهر دارای جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیاری است که توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند که از جمله ی این جاذبه ها می‌توان از موزه‌ها نام برد. موزه‌ها موسساتی هستند که در آن ها از مجموعه آثار و سایر اشیا با اهمیت هنری، فرهنگی، تاریخی یا علمی مراقبت و نگهداری می‌کنند. بسیاری از موزه‌های عمومی این موارد را از طریق نمایشگاه‌هایی که ممکن است دائمی یا موقت باشند، برای بازدید عموم در دسترس قرار می‌دهند. بزرگ‌ترین موزه‌ها در شهرهای بزرگ سراسر جهان واقع شده‌اند، در حالی که هزاران موزه محلی در شهرهای کوچکتر، شهرها و مناطق روستایی وجود دارد. موزه‌ها اهداف مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به خدمت به محققان و متخصصان و خدمت به عموم مردم اشاره کرد. این موزه‌ها دارای موضوعات متنوع زیادی هستند.
از معروف‌ترین موزه‌های تهران که دارای اهمیت زیادی هستند می‌توان به موزه‌های تاریخی تهران، باغ موزه‌ها، موزه‌های علمی و موزه‌های هنری اشاره کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر قصد تهیه بلیط هواپیما و سفر به پایتخت را داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر، فرصت بازدید از بهترین موزه های تهران را نیز از دست ندهید.
معرفی کامل موزه های تهران به همراه آدرس و ساعت بازدید

چرا بازدید از موزه های شهر تهران پیشنهاد می‌شود؟


• این موزه ها اطلاعات بسیار مفیدی را از تاریخ گذشتگان در اختیار ما قرار می دهند.
• باز بازدید از این موزه ها می توانید در مدت زمان کوتاهی با فرهنگ و هنر مردم آن منطقه آشنا شوید.
• موزه ها یکی از خاص ترین مکان ها در میان جاهای دیدنی تهران برای دوستداران عکاسی و عاشقان ماجراجویی به شمار می روند.

کاخ موزه گلستان؛ بهشت پادشاهان قاجار


کاخ مجلل گلستان در قلب و هسته تاریخی تهران واقع شده است. این مجموعه کاخ یکی از قدیمی ترین مجموعه های تهران است که در اصل در زمان سلسله صفوی در این شهر با دیوارهای تاریخی ساخته شده است. زمانی مجموعه کاخ به عنوان اقامتگاه سلطنتی و مقر قدرت توسط خاندان حاکم قاجار انتخاب شد. در حال حاضر، مجموعه کاخ گلستان از هشت سازه اصلی کاخ تشکیل شده است که بیشتر به عنوان موزه و باغ های هم نام استفاده می شود. کاخ گلستان تنها اثر جهانی تهران بوده و قدمت ساخت آن به بیش از ۲۰۰ سال پیش بر می گردد. این مجموعه نمونه ای از دستاوردهای معماری و هنری دوران قاجار از جمله معرفی نقوش و سبک های اروپایی در هنرهای ایرانی است. این نه تنها به عنوان پایگاه حاکمیت پادشاهان قاجاری مورد استفاده قرار گرفت بلکه به عنوان یک محوطه تفریحی و مسکونی و مرکز تولید هنردر قرن نوزدهم نیز عمل کرد. از بخش های مختلف کاخ گلستان می توان به تالار سلام، ایوان تخت مرمر، تالار آینه، عمارت شمس العماره، خلوت کریمخانی، کاخ اختصاصی، تالار الماس، تالار برلیان، موزه مردم شناسی و... اشاره کرد که هر کدام دارای آثار فاخری بوده و بازدید از آن ها پیشنهاد می شود.
آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ
ساعت بازدید: همه روزه امکان بازدید از این موزه وجود دارد. ساعات بازدید از کاخ موزه گلستان در شش ماهه اول سال از ساعت ۹ صبح الی ۱۸:۳۰ عصر و در شش ماهه دوم سال از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر است.
معرفی کامل موزه های تهران به همراه آدرس و ساعت بازدید

کاخ سعدآباد؛ کلکسیون کاخ‌های سلطنتی


کاخ سعد آباد ۱۱۰هکتار مساحت دارد و در کوهپایه های با طراوت توچال و دربند واقع شده است. مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از ۱۷ کاخ، موزه و تالار تشکیل شده است. در زمان سلسله قاجار، این منطقه به عنوان کاخ تابستانی خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت و سپس به مساحت بیشتری گسترش یافت و به محل اقامت تابستانی پادشاهان سلسله پهلوی (رضا شاه، محمد رضا شاه و خانواده های آنها) تبدیل شد. در دوران پهلوی ۱۸ کاخ کوچک و بزرگ در سعدآباد ساخته شد که هنر و معماری ایرانی را به نمایش می گذارد. دو کاخ، یعنی کاخ سفید و کاخ سبز، برای بازدید عموم آزاد است. یکی از بناهای باشکوه سعد آباد موزه هنر است که به عنوان دربار سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفت. این عمارت در دوران رضاشاه ساخته شده و با سنگهای مرمر سیاه تزئین شده است و به همین دلیل "کاخ سیاه" نامیده می‌شد و در آن تعداد زیادی نقاشی زیبا با سبک غربی و شرقی برای بازدیدکنندگان عزیز به نمایش گذاشته شده است. همچنین در مجموعه سعد آباد می توانید با بازدید از موزه آب، کاخ موزه ملت، موزه استاد بهزاد، موزه ماشین های سلطنتی، موزه های خوشنویسی استاد میرعماد، موزه های اسناد تاریخی و موزه های سلاح های سلطنتی نهایت لذت را ببرید و اوقات خوبی را سپری کنید.
آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه) انتهای خیابان شهید کمال طاهری
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۷ عصر می توانید از کاخ سعد آباد دیدن کنید.

کاخ موزه نیاوران؛ از سینمای روباز تا حمام اختصاصی


مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران در شمال تهران، متعلق به دوران قاجار و پهلوی، در باغ بزرگی واقع شده است که از زیبایی و جذابیت معماری، طبیعت و تاریخ شگفت انگیز برخوردار است. ابتدا مجموعه نیاوران به عنوان محلی برای استقبال از میهمانان سلطنتی و عالی رتبه دربار طراحی شد اما با ایجاد تغییراتی در زمان ساخت به محل اسکان محمدرضا پهلوی و خانواده وی اختصاص یافت. محسن فروغی این ساختمان را با الهام از معماری ایرانی و تلفیق سبک های هنری قبل و بعد از اسلام طراحی کرده است. این کاخ دارای دو طبقه اصلی و نیم طبقه در وسط آنها به سبک مدرن است. این کاخ در سال ۱۳۵۷ توسط نیروهای انقلابی فتح شد و در سال ۱۳۶۰ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیم شد. موزه کاخ نیاوران برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ افتتاح شد و علاوه بر بنای یادبود قدیمی، آثار هنرمندان معاصر ایران و سراسر جهان در آنجا نگهداری می شود. تزئینات مختلف، نقاشی ها، فرش های ارزشمند و هدایای بی شماری از کشورهای مختلف در کاخ نیاوران وجود دارد. در حال حاضر، منطقه کاخ شامل کاخ اختصاصی نیاوران، موزه منسوجات و لباس سلطنتی، کاخ صاحبقرانیه و موزه حوض خان، کاخ احمد شاهی، موزه جهان نما، کتابخانه انحصاری، موزه اتومبیل های منحصر به فرد کاخ نیاوران، مدرسه اختصاصی، کتیبه ها و باغ است. از جالب‌ترین بخش‌های این موزه، سینمای اختصاصی، سقف بازشونده، آسانسور و حمام‌های اختصاصی هر اتاق است.
آدرس: تهران، خیابان شهید با هنر، میدان با هنر(میدان نیاوران)
ساعت بازدید: این موزه همه روزه به جز ایام تعطیل باز است. زمان بازدید از کاخ موزه نیاوران در نیمه اول سال از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر و در نیمه دوم سال از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ عصر است.
معرفی کامل موزه های تهران به همراه آدرس و ساعت بازدید

موزه جواهرات ملی


چند موزه در جهان وجود دارد که مجموعه ای با شکوه و ارزشمند از جواهرات را به نمایش می گذارد. موزه جواهرات ملی ایران یکی از این موارد است، بنابراین اگر در تهران هستید یا قصد سفر به تهران را دارید، فراموش نکنید که در لیست بازدید از موزه ها، این موزه را در نظر بگیرید. این مجموعه را می توان یکی از منحصر به فردترین و گران ترین مجموعه ها در جهان دانست که طی چند قرن گذشته جمع آوری شده است. این مجموعه شامل تاج های مجلل، گل های منگنز، دوازده شمشیر و سپر نقره ای، جواهرات گرانبها، بشقاب های متعدد و سایر خدمات ناهار خوری ریخته شده در فلزات گرانبها که با سنگ های قیمتی ساخته شده و بسیاری موارد دیگر است. همه موارد نه تنها با ارزش و زیبا هستند، بلکه دارای سابقه ای پشت سر هم هستند و بیشتر آنها خاطرات پیروزی ها و شکست های شیرین و تلخ را به یاد می آورند. می توانیم درباره موارد با شکوه موجود در ۳۶ ویترین موزه صحبت کنیم. با این حال، به دلیل موارد منحصر به فرد موجود در مجموعه، هیچ کس واقعاً نمی تواند ارزش این موارد را تعیین کند. آنچه هنگام صحبت درباره ارزش باید در نظر گرفت این است که این کار همیشه در مورد قیمت گذاری یک مجموعه نیست بلکه درک تأثیر مجموعه در تاریخ، تمدن و سایر موارد است.
آدرس: تهران، خیابان فردوسی، شماره ۲۱۳، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خزانه جواهرات ملی
ساعت بازدید: می توانید برای بازدید از موزه جواهرات ملی روز های شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۶:۳۰ به این مجموعه مراجعه کنید.

موزه ملی ایران؛ بازدید از آثار قبل و بعد از اسلام


موزه ملی ایران با ۸۰ سال قدمت، حاوی ۳۰۰۰۰۰ شی در مساحتی بیش از ۲۰۰۰۰ متر مربع، نه تنها بزرگترین موزه تاریخ و باستان شناسی کشور است، بلکه به عنوان یکی از معدود موزه های معتبر کشور نیز شناخته می شود. این ساختمان که توسط آندره گدار معمار فرانسوی طراحی و در سال۱۹۲۸ به اتمام رسیده است، یکی از جذاب ترین بناهای مدرن در تهران است که اصول ساسانی مانند ورودی بزرگ به سبک ایوان را با آجرکاری های هنری به سبک دکو ترکیب کرده است. در سنت موزه ایران، این موزه مادر ایران محسوب می شود و هدف آن حفظ آثار گذشته برای انتقال به نسل های بعدی، درک بهتر در بین مردم و ملت های جهان، کشف و نشان دادن نقش های ایرانی در شکل دادن به فرهنگ و تمدن جهان و تلاش برای افزایش دانش عمومی است. این موزه پر از تاریخ غنی ایران است. این مجموعه شامل سرامیک، سفال، پیکره های سنگی و کنده کاری است که بیشتر از کاوش های تخت جمشید، اسماعیل آباد (نزدیک قزوین)، شوش، ری و تورنگ تپه گرفته شده است. این موزه دو بخش بزرگ به نام های بخش موزه ایران باستان و بخش موزه دوران اسلامی دارد که هر کدام آثار خاص خودشان را دارند.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک
ساعت بازدید: ساعات بازدید از موزه ملی ایران در شش ماهه نخست سال از ساعت ۹ صبح الی ۷ بعد از ظهر و در شش ماهه دوم سال از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر است.
معرفی کامل موزه های تهران به همراه آدرس و ساعت بازدید

باغ موزه قصر؛ کاخی که زندان شد


در دوره قاجار ساختمانی در تهران ساخته شد که قصر قاجار (کاخ قاجار) نام داشت. این کاخ یکی از قدیمی ترین کاخ های دوره قاجار است و یک داستان عجیب در پشت آن نهفته است. قصر قاجار (موزه قصر) در زمان رضاشاه پهلوی خراب شد و زندان جایگزین آن شد. داستان عجیب هنوز ادامه دارد به طوری که کاخ و زندان سابق در حال حاضر به یک باغ موزه منتقل شده است. زندان مارکوف بخشی از باغ موزه قصر است که پس از کودتای ۱۲۹۹ ساخته شده است. در آن زمان، رضاخان به نیکولای مارکوف دستور داد تا شرایط را بررسی کند و مکان مناسبی را برای ساخت زندان انتخاب کند. این معمار روسی کاخ قاجار را برای این کار انتخاب کرد. سرانجام زندان قصر توسط رضاخان در سال ۱۳۰۸ شمسی تأسیس شد. در نهایت باغ موزه قصر در سال ۱۳۹۱ شمسی به عنوان یک موزه افتتاح شد.
آدرس: اتوبان شهید صیاد شیرازی، خروجی پلیس شریعتی، میدان پلیس
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۴ الی ۲۱ می توانید از این موزه بازدید کنید.

موزه هنرهای معاصر


موزه هنرهای معاصر تهران، از بزرگ‌ترین موزه های هنر در تهران و ایران است. این موزه توسط ملکه فرح پهلوی در سال ۱۳۵۶ بنا شد. این مجموعه بیش از ۳۰۰۰ مورد دارد که شامل نقاشی‌ها، چاپ ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌های اروپایی و آمریکایی قرن۱۹ و ۲۰ است. همچنین موزه هنرهای معاصر دارای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه های هنر مدرن و معاصر ایران است.
آدرس: خیابان کارگر شمالی، جنب لاله پارک
ساعت بازدید: همه روزه به جز روز های جمعه از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعد از ظهر می توان از این موزه بازدید کرد.

خانه و موزه مقدم؛ معماری خیره‌کننده


موزه مقدم یک خانه تاریخی و گران قیمت در تهران است و ارزش آن را دارد که حتما از آن بازدید کنید. قدمت این خانه به دوران قاجار برمی گردد. این موزه در سال ۱۳۸۸ بعد از بازسازی و مرمت به روی عموم مردم باز شد. خانه و موزه مقدم در قلب یکی از شلوغ ترین خیابان های تهران واقع شده است. این موزه دارای محیطی آرام با بسیاری از اشیای پر زرق و برق است که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. یک باغ کوچک و زیبا با چندین حوض فیروزه ای و درختان رنگارنگ مانند انار و سرو ساختمان اصلی و مناطق اطراف آن را در آغوش گرفته است. یک کافه دنج در باغ ضمن لذت بردن از منظره تماشایی موزه، فرصتی برای نوشیدن یک جرعه آب یا قهوه فراهم می کند. موزه مقدم به عنوان یکی از گرانبهاترین موزه ها شناخته می شود که بازدید کنندگان می توانند بسیاری از اقلام مانند سنگ های قیمتی، پارچه، نقاشی، مبلمان و اشیای ماقبل تاریخ را در قسمت های مختلف پیدا کنند. کاشی کاری های مختلف ایرانی که بسیاری از قصه های ایرانی را روایت می کنند، در هر گوشه چشم ها را به خود خیره می کند.
آدرس: تهران، خیابان امام خمينی، بعد از شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱
ساعت بازدید: بازدید از خانه و موزه مقدم همه روزه به جز روز های دوشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۵ عصر امکان پذیر است.
معرفی کامل موزه های تهران به همراه آدرس و ساعت بازدید

موزه تماشاگه زمان؛ موزه ساعت ایران


با دیدن موزه تماشاگه زمان با یک تیر دو نشان می‌زنید: هم عمارتی زیبا و اعیانی را بازدید می‌کنید و هم ساعت‌های عجیب و خارق‌العاده‌ای را می‌بینید. این ساختمان با نمای آبی زیبایش به محض ورود به آن، شما را مسحور می‌کند. بعد از وارد شدن به موزه، انواع ساعت‌ها را خواهید دید. این ساعت‌ها از قرن 14 شروع می‌شود و تا به دوران حال ادامه پیدا می‌کند. اتاق اصفهانی‌ها و اتاق مشاهیر نیز سوا از معماری و گچ بری‌های جذابشان، بسیار دیدنی هستند. بعضی از مشاهیر کشور نیز ساعت‌های خود را که از برندهای معروف دنیا بوده به موزه زمان اهدا کرده‌اند و می‌توانید در اتاق مشاهیر آن‌ها را ببینید.
معرفی کامل موزه های تهران به همراه آدرس و ساعت بازدید

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس


موزه دفاع مقدس تهران که در فضایی سرسبز و زیبا به مساحت ۲۱ هکتار قرار دارد و از ۷ اتاق تشکیل شده است که روایتی دلهره آور از جنگ هشت ساله با عراق را ارائه می دهد. در داخل، پیش بینی ها و صوت، وحشت جنگ و شهر محاصره شده خرمشهر را بازسازی می کند، در حالی که در محوطه اطراف موشک، تانک و سایر توپخانه ها به نمایش در می آید. پس از تهیه بلیط و ورود به سالن، معمولاً شخصی در آنجا حضور دارد که شما را راهنمایی می کند.
آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی
ساعت بازدید: زمان بازدید از این موزه همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر و از ساعت ۱ ظهر تا ۹ شب است.

باغ موزه گیاه شناسی ملی ایران


باغ گیاه شناسی ملی ایران در قسمت غربی تهران و تقریباً نزدیک به استان البرز، در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه چیتگر واقع شده است. اگر یک توریست طبیعت گرد باشید، در کل منطقه اوقات خوشی را سپری خواهید کرد. تأسیس باغ گیاه شناسی ملی ایران به سال ۱۳۴۷ برمی گردد، اما هنوز در دست ساخت است. این منطقه ۱۴۵ هکتار عرض و ۱۳۲۰ متر بالاتر از سطح دریا است. همچنین این باغ شامل ۳۰۰۰ گونه از درختان، گیاهان و گل های مجزا است. بنابراین، بیشتر شبیه یک موزه زنده دیدنی و جذاب است. علاوه بر این، باغ گیاه شناسی ملی ایران حافظ گونه هایی است که در معرض خطر انقراض قرار دارند. از این رو، به عنوان یک بانک ژن غنی، منابع این گیاهان را حفظ می کند.
آدرس: اتوبان تهران، کرج، خروجی پیکانشهر، آزادشهر، بیست متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاهشناسی ملی ایران
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹:۳۰ عصر می توانید از این جاذبه زیبا دیدن کنید.

باغ موزه هنر ایرانی


باغ موزه هنر ایرانی در منطقه الهیه با مساحت کمتر از یک هکتار واقع شده است. ساختمان اصلی (موزه) در سال ۱۳۱۰ و در دوران رضا خان ساخته شد. تعمیر آن در سال ۱۳۸۴ با فضای سبز و محوطه سازی آغاز شد. این باغ متعلق به خانه سینما بود و در زمستان سال۱۳۸۶ به باغ موزه هنر ایران تبدیل شد. در این باغ ماکت های بناهای تاریخی ایران مانند هشت بهشت، چهل ستون، گنبد غبوس، شمس العماره، سی و سه پل اصفهان، ساختمان باغ فین کاشان، برج آزادی و برج میلاد به نمایش گذاشته شده است. این مکان یک فضای سبز نیمه عمومی است و گالری ها و کافه های هنری در کنار فضای سبز مکان مناسبی را برای گذران اوقات فراغت و استفاده از طبیعت و آب و هوای خوب آن فراهم کرده است.
آدرس: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی
ساعت بازدید: از این باغ موزه زیبا می توانید همه روزه به جز ایام سوگواری از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ ظهر دیدن کنید.
معرفی کامل موزه های تهران به همراه آدرس و ساعت بازدید

موزه آبگینه و سفالینه های ایران؛ یکی از موزه های دیدنی تهران


در مرکز تهران، یک ساختمان قدیمی زیبا وجود دارد. موزه ظروف شیشه ای و سرامیک ایران یا موزه ""آبگینه""، به گفته ایرانیان، یکی از مجموعه های بی نظیر هنرهای شیشه ای در ایران است. این موزه که در واقع یک خانه تاریخی است ۹۰ ساله است و متعلق به احمد قوام، یکی از سیاستمداران مشهور عصر قاجار بود. شما می توانید مجموعه کمیاب آثار شیشه ای و سفالی را با ساختمان و معماری منحصر به فرد خود در این موزه جالب پیدا کنید. اشیایی را مشاهده می کنید که قدمت آنها به هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح برمی گردد. ساختمان این موزه و باغ اطراف آن در کل ۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارند. این ساختمان دو طبقه دارای معماری منحصر به فرد ایرانی-اروپایی است. یک پله چوبی به سبک روسی وجود دارد که نظر شما را به خود جلب می کند. علاوه بر این، با هوشمندی هانس هولین، معمار و طراح مشهور اتریشی، دکوراسیون داخلی در نوع خود بسیار خاص است. وی از شاخص ترین جاذبه های تاریخی پارس مانند تخت جمشید و پاسارگاد استفاده کرده است. از این رو، این موزه به روشی مدرن شبیه معماری باستانی ایران است.
آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، پلاک ۵۵
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶:۳۰ بعد از ظهر می توانید از این موزه دیدن کنید.

موزه فرش؛ دنیای رنگ و طرح


اگر عاشق فرش و جزئیات هنرمندانه قالی‌بافی هستید، موزه فرش تهران را از دست ندهید. معماری این ساختمان تناسب بسیاری با فرش دارد و بسیار دیدنی است. در بدو ورود دنیایی از رنگ قالی‌های قرن نهم تا معاصر چشمان شما را نوازش می‌دهد. موزه فرش همچنین ابزارهای مختلف بافندگی، مواد رنگی و نخ های طبیعی فرش را به نمایش می گذارد، به طوری که بازدیدکنندگان نه تنها خود فرش را مشاهده می کنند، بلکه از نحوه ساخت فرش ها نیز اطلاعاتی به دست می آورند.
آدرس: ضلع شمالی پارك لاله، روبه‌روی فروشگاه سپه خیابان فاطمی
ساعات بازدید: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است