search
menu
مشهد keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های مشهد ۳۹۹

درباره مشهد

مشهد دومین شهر پرجمعیت و بزرگ ایران پس از تهران و شرقی‌ترین کلان شهر ایران است. مشهد که مرکز استان خراسان رضوی است، به سبب میزبانی از حرم مطهر امام رضا (ع) دارای شهرت داخلی و خارجی است و هر ساله زائران زیادی از ایران و دیگر کشورهای شیعه مذهب جهان به این شهر سفر می‌کنند. نام مشهد پس از شهادت امام رضا (ع) و دفن وی در این منطقه (سناباد نوغان)، پدید آمد.
روستای نوغان (مشهد) که روزگاری در کنار توس، دو روستای کوچک بود، در زمان تحولات سیاسی و یورش‌های خارجی بارها توسط فرمانروایان محلی گوناگون مانند غزها، غزنویان و سلجوقیان دست به دست شد. در زمان تیموریان، به سبب محاصره و حمله‌ای که به شهر توس شد، این شهر ویرانه شد و مردم به شهر نوغان یا مشهد کنونی مهاجرت کردند و از این زمان به تدریج مشهد بیش از پیش رشد کرد و تا به امروز تبدیل به یک کلان شهر شده است.
از دیگر جاهای دیدنی مشهد می‌توان به آرامگاه فردوسی، آرامگاه و موزه نادرشاه افشار، مسجد گوهرشاد، خانه ملک مشهد، موزه مردم‌شناسی و خانه تاریخی داروغه مشهد اشاره کرد. همچنین در شهر مشهد مجموعه‌ای از امکانات تفریحی جدید مانند پیست اسکی شیرباد، شهر بازی ملت، پارک علمی پروفسور بازیما، بوستان مینیاتوری مشهد و موزه نان مشهد اشاره کرد.
شهر مشهد دارای تابستان‌های گرم و کم رطوبت و زمستان‌های سرد و رطوبت است. به همین دلیل، بهار و پاییز احتمالا فصل‌های مناسب‌تری برای سفر به مشهد هستند. هر چند زائرانی که برای مناسبت‌های خاص به مشهد سفر می‌کنند، در هر آب و هوایی به سوی این شهر روانه می‌شوند.
مشهد
رفتن به مشهد بدون امتحان خوراک‌های محلی مشهدی لطفی ندارد. از جمله این غذاها می‌توان به آش شله، آش لخشک، دیگچه، اشکنه قوروت، کوکو شیرین و پلو مخلوط یا استانبولی اشاره کرد.
مهمترین فرودگاه مشهد، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد است که در جنوب شرقی شهر قرار گرفته و یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

دیدنی های مشهد