search
menu

راهنمای مترو مشهد

[ پنهان کردن ]
درباره مترو مشهد
خطوط ریلی متروی مشهد
ساعت کاری متروی مشهد
بلیت متروی مشهد
دسترسی متروی مشهد به اماکن تفریحی و توریستی
آشنایی با ایستگاه‌های خط ۱ مترو مشهد
آشنایی با ایستگاه های خط ۲ مترو مشهد
آدرس ایستگاه فرودگاه خط ۱ مترو مشهد
شهر مشهد یکی از کلان‌شهرهای کشورمان ایران به حساب می‌آید و هرساله میزبان میلیون‌ها زائر و گردشگر داخلی و خارجی است. مشهد به‌عنوان دومین شهر پرتردد ایران هم شناخته شده و ترافیک و ازدحام شهرهای شلوغ را هم با خود دارد. اگر قصد دارید به این شهر مقدس سفر کنید می‌توانید بلیط هواپیما مشهد را از سفرمارکت تهیه کنید. در سال‌های نه‌چندان دور متروی مشهد به‌منظور خدمات‌دهی به شهروندان و مسافران و سهولت در رفت و آمد افتتاح شد. استفاده از مترو در شهرهای شلوغ یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه ایست که علاوه بر ارزان بودن شما را سریع به مقصد می‌رساند.
راهنمای مترو مشهد

نقشه و ایستگاه‌های خطوط ۴ گانه مترو مشهد در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی شده است. مترو مشهد، دارای ۴ خط است که مثل مترو شیراز، هنوز همه بخش‌ها افتتاح نشده است. فقط ایستگاه‌های خط ۱ و خط ۲ مترو مشهد افتتاح شده و شما می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا و دیگر مقصدهای گردشگری و اقامتگاه‌های مطرح مشهد راهی شوید. حدود ۳۰ ایستگاه از ۷۶ ایستگاه در نظر گرفته شده، راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی نیز تا آخر سال ۱۴۰۴ شمسی در خدمت زائران سلطان خراسان خواهد بود.
ایستگاه مترو بسیج در خط ۱ مترو مشهد و ایستگاه مترو شهدا در خط ۲ مترو مشهد می‌توان عازم حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام شد.
اگر شما مخاطب گرامی، رهسپار مشهد مقدس شدید و از مترو این شهر استفاده کردید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. یادتان باشد که جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری، شکم‌گردی، خرید، اقامتی و گشت‌وگذار در مشهد را به روایت گردشگران، از طریق هشتگ #mashhad یا #مشهد در اینستاگرام تماشا کنید.
با مترو گردی مجله گردشگری سفرمارکت در شهر مشهد مقدس همراه باشید.

راهنمای مترو مشهد

درباره مترو مشهد


شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد، مجری بهره‌برداری از شبکه مترو مشهد مقدس است. مترو مشهد مثل مترو تبریز و مترو شیراز، از جدیدترین خطوط مترو ایران بوده و مراحل ساخت و تکمیل ایستگاه‌ها را دنبال می‌کند و هنوز به صورت کامل، ایستگاه‌های خطوط ۴ گانه افتتاح نشده است و امکان استفاده از آن‌ها در سال ۱۴۰۱ شمسی وجود ندارد.
مترو مشهد دارای ۴ خط است که کلیاتش به شرح زیر اعلام گردیده:
- خط ۱ مترو مشهد به طول ۲۴ کیلومتر، شامل ۲۴ ایستگاه که از ایستگاه وکیل آباد آغاز و به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ختم می‌شود. خط ۱ مترو مشهد، برخلاف خط ۱ بسیاری از خطوط مترو در ایران و جهان که قرمز است، سبز رنگ است.
- خط ۲ مترو مشهد به طول ۱۴ کیلومتر، شامل ۱۳ ایستگاه است که از ایستگاه انتهای طبرسی آغاز و به ایستگاه بلوار فضل بن شاذان یا رضاشهر منتهی می‌شود. خط ۲ مترو مشهد، آبی است.
- خط ۳ مترو مشهد به طول ۲۸٫۵ کیلومتر، شامل ۲۴ ایستگاه بوده که از ایستگاه قاسم آباد آغاز و تا شهرک ابوذر ادامه پیدا می‌کند. خط ۳، قرمز رنگ است.
- خط ۴ مترو مشهد به طول ۱۷٫۴ کیلومتر، شامل ۱۵ ایستگاه بوده و از ایستگاه خواجه ربیع آغاز و به شهرک شهید باهنر ختم می‌شود. خط ۴ مترو مشهد، نارنجی رنگ است.
راهنمای مترو مشهد

خطوط ۴ گانه مترو مشهد پس از تکمیل فازها و افتتاح همه ۷۶ ایستگاه در نظر گرفته شده، کلیه مناطق شهر مشهد مقدس در استان خراسان رضوی را تحت پوشش قرار داده و زائران امام رضا (ع) قادر هستند که با ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل و آسان‌ترین روش، به نقاط مختلف این دیار تاریخی، مذهبی و گردشگری و البته شکم‌گردی (شاندیز) ایران، سفر کنند.
مشهد یکی از مقصدهای اصلی گردشگری ایران، نه صرفاً پاتوق گردشگران ایرانی بلکه گردشگرانی از نقاط مختلف جهان است که راه‌اندازی همه ایستگاه‌های خطوط ۴ گانه مترو این کلان‌شهر، می‌تواند از بار ترافیکی کم کرده و حمل‌ونقل مسافران و زائران و گردشگران این شهر را تسریع و تسهیل کند.
یکی از دلایل کندی در ساخت و تکمیل ایستگاه‌های خط ۲ و خط ۳ و خط ۴ مترو مشهد، کمبود اعتبار، مشکلات مربوط به خرید تجهیزات است. پیمانکار مترو مشهد موظف است ظرف ۵ سال آینده، نسبت به تکمیل خط ۲ اقدام کند. قرار است در آینده نزدیک، حداکثر سرعت قطار در مترو مشهد به ۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد. ریل استفاده شده در مسیر قطار شهری مشهد از نوع اس چهل و نه است.
یکی از دلایل محدودیت ساعت کاری قطار مشهد، کمبود واگن است که امکان جابجایی مسافر در ساعات پیک را ندارد و مسافران محترم بایستی تا اضافه شدن واگن به خط، منتظر بمانند. مترو مشهد در طول روز، توانایی جابجایی ۱۷۰ هزار نفر را در طول شانزده ساعت فعالیت دارد.
میانگین فاصله ایستگاه‌ها در قطار شهری مشهد، ۸۵۰ متر است. هزینه خرید هر واگن در مترو مشهد، حدود ۲ میلیون یورو برآورد شده است. طبق اعلام مسئولان مشهد، تا سال ۱۴۰۴ شمسی، کلیه خطوط مترو مشهد تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

خطوط ریلی متروی مشهد


متروی مشهد در سال ۱۳۸۹ برای خدمت‌‌رسانی بهتر به شهروندان مشهدی و گردشگران آغاز به کار کرد. اگر به نقشۀ متروی مشهد نگاهی بیندازید ۴ خط ریلی روی آن می‌بینید که با رنگ‌های سبز، آبی، قرمز و نارنجی روی نقشه مشخص شده است. اما به خاطر داشته باشید که در حال حاضر فقط خط ۱ و خط ۲ مترو به بهره‌‌‌‌برداری رسیده و قابل استفاده است. لازم است قبل از انتخاب مبدأ و مقصد به مسیرها دقت کنید و از درستی آن‌ مطمئن شوید. در ادامه جزئیات هر یک از این خطوط را برایتان خواهیم گفت.
خط ۱ متروی مشهد: وکیل‌آباد_ فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد
اگر به نقشۀ متروی مشهد نگاه کنید خط ۱ را می‌بینید که با رنگ سبز روی نقشه نمایان شده و مسیر وکیل‌آباد به فرودگاه هاشمی را به هم وصل می‌کند. این خط ۲۴ کیلومتر طول دارد و دارای ۲۴ ایستگاه فعال است. فاصلۀ زمانی رسیدن هر قطار با توجه به ساعات پیک روز و روزهای تعطیل متغیر است، اما به‌طور کلی حدود ۴ تا ۶ دقیقه طول می‌کشد، پس زیاد معطل نخواهید شد. در ۱۶ ساعت کاری که مترو فعالیت دارد حدود ۱۷۰۰۰۰ مسافر در یک روز جابجا می‌شوند. مسافران برای رفتن به مکان‌های مهم مثل فرودگاه هاشمی‌نژاد و ترمینال مسافربری مشهد از خط ۱ مترو استفاده می‌کنند.
خط ۲ متروی مشهد: انتهای بلوار طبرسی شمالی_ رضاشهر
خط ۲ متروی مشهد یکی دیگر از خطوط فعالی است که می‌توانید در روزهای عادی و حتی روزهای تعطیل از آن استفاده کنید. این خط به طول ۱۴ کیلومتر از انتهای بلوار طبرسی آغاز می‌شود و تا رضاشهر ادامه دارد. ۱۲ ایستگاه خط ۲ از ایستگاه طبرسی تا ایستگاه شهید کاوه در ابتدای رضاشهر فعال است. فاصلۀ زمانی رسیدن هر قطار از خط ۱ بیشتر است و چیزی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. هر روز مسافران زیادی برای رفتن به راه‌آهن مشهد از این خط استفاده می‌کنند.
راهنمای مترو مشهد

خط ۳ متروی مشهد: قاسم‌آباد_ شهرک ابوذر
خط ۳ از مهم‌ترین خطوط متروی شهر مشهد به شمار می‌رود و بیش از ۲۸ کیلومتر طول دارد. این خط طولانی‌ترین خط متروی مشهد است و سرتاسر شهر را به هم متصل می‌کند. خط ۳ که با رنگ قرمز روی نقشه مشخص شده، از قاسم‌آباد آغاز می‌شود و با عبور از میدان فردوسی و میدان شهدا به شهرک ابوذر در جنوب شرق شهر مشهد می‌رسد. خط ۳ متروی مشهد ۲۴ ایستگاه دارد و ساخت آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شده، اما متأسفانه هنوز تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است.
خط ۴ متروی مشهد: خواجه ربیع_ شهرک شهید باهنر
خط ۴ متروی مشهد با رنگ نارنجی روی نقشه نمایان شده و ۱۷ کیلومتر طول دارد. این خط ۱۵ ایستگاه دارد و از خواجه ربیع شروع می‌شود و در مسیر خود از میدان شهدا و حرم مطهر رضوی عبور می‌کند و در نهایت به شهرک باهنر مشهد می‌رسد. خط ۴ نیز یکی از خطوط مهم مترو مشهد است و زمانی که به بهره‌برداری برسد دسترسی راحت و سریع به اماکن مهم و خیابان‌های اصلی را برای شهروندان و مسافران میسر می‌کند.

ساعت کاری متروی مشهد


همان طور که بالاتر گفتیم در حال حاضر فقط خط ۱ و خط ۲ متروی مشهد به بهره‌برداری رسیده و در تمامی روزها خدمات‌رسانی می‌کند. خط ۳ و خط ۴ نیز در دست احداث است و هنوز آغاز به کار نکرده. ساعت خدمات‌رسانی خط ۱ و خط ۲ متروی مشهد در روزهای عادی از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ و در روزهای تعطیل از ساعت ۷ صبح تا ۲۲ می‌باشد.

بلیت متروی مشهد


امروزه راه‌های مختلفی برای خرید بلیت وجود دارد و مثل گذشته خبری از ایستادن در صف و معطل شدن نیست و کمتر از پول نقد استفاده می‌شود. اگر مدت کوتاهی ساکن مشهد هستید و فقط چند روز در این شهر اقامت دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از بلیت‌های تک‌سفره یا دوسفره استفاده کنید. خرید این بلیت از طریق باجه‌های موجود در مترو و یا دستگاه‌های TVM در ایستگاه قطار امکان‌پذیر است. اگر هم ساکن مشهد هستید و یا قرار است مدت طولانی در این شهر اقامت داشته باشید، بهتر است من‌کارت تهیه کنید. با این کار در وقت صرفه‌جویی می‌کنید و هر کجا که باشید امکان شارژ دارید. می‌توانید من‌کارت را از طریق دستگاه‌های TVM در ایستگاه و همچنین نرم‌افزار شارژ من‌کارت شارژ کنید. برای این کار کافی است نرم‌افزار شارژ من‌کارت را روی تلفن همراه خود نصب کنید و در کمترین زمان ممکن با استفاده از شمارۀ کارت بانکی و رمز دوم من‌کارت خود را به مبلغ دلخواه شارژ کنید.
راهنمای مترو مشهد

دسترسی متروی مشهد به اماکن تفریحی و توریستی


متروی مشهد ۴ خط ریلی دارد و هم‌اکنون فقط دوتای آن فعال است. در حال حاضر خط ۱ و خط ۲ متروی مشهد به بهره‌برداری رسیده و در تمامی روزها به شهروندان و مسافران خدمات‌رسانی می‌کند. با سوار شدن قطارهای این دو خط می‌توانید به‌راحتی به اماکن مهم گردشگری و توریستی سر بزنید و اوقات بگذرانید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری این شهر به مقالۀ جاهای دیدنی مشهد سری بزنید.
شهر مشهد به‌دلیل وجود بارگاه امام هشتم قطب مذهبی ایران به حساب می‌آید. معمولا تمام کسانی که به مشهد سفر می‌کنند برای یکبار هم که شده به حرم مطهر رضوی مشرّف می‌شوند. برای رفتن به حرم باید به خط ۱ مترو بروید و در ایستگاه بسیج از قطار پیاده شوید و بعد از کمی پیاده‌روی به حرم برسید.
پارک وکیل‌آباد، باغ وحش وکیل‌آباد و شهربازی آن در بلوار نخریسی واقع شده، برای رفتن به این مکان تفریحی باید سوار قطار خط ۱ شوید و در ایستگاه وکیل‌آباد پیاده شوید. همچنین برای رفتن به پارک ملت، نمایشگاه بین‌المللی مشهد، بازار زیست خاور و بازار هفده شهریور نیز می‌توانید از خط ۱ مترو استفاده کنید. پارک کوهسنگی مشهد هم یکی از معروف‌ترین پارک‌های مشهد به حساب می‌آید و امکانات تفریحی زیادی برای سلیقه‌ها و سنین مختلف دارد. اگر ترجیح می‌دهید با ماشین شخصی به پارک نروید و یا وسیلۀ نقلیه ندارید مترو بهترین گزینه است. کافیست سوار قطارهای خط ۲ شوید و در ایستگاه کوهسنگی از قطار پیاده شوید، به‌راحتی به ورودی پارک خواهید رسید.
راهنمای مترو مشهد

با توجه به ترافیک و شلوغی شهر مشهد و گران‌ بودن تاکسی، استفاده از مترو یکی از بهترین‌ گزینه‌های پیش روی شماست چون هم کم‌هزینه است هم سریع‌تر شما را به مقصد می‌رساند. فراموش نکنید که در حال حاضر خط ۱ و خط ۲ متروی مشهد فعالیت دارد و خط ۳ و خط ۴ هنوز افتتاح نشده است.
پیش از انتخاب مبدأ و مقصد حتما نقشۀ مترو را نگاه کنید و از درستی مسیر اطمینان پیدا کنید. جای نگرانی وجود ندارد، اگر سؤالی در خصوص مکان‌ها و ایستگاه‌ها برایتان پیش آمد از نقشه‌های موجود در مترو کمک بگیرید یا از مأمور مترو بپرسید. به نظر می‌رسد با راه‌اندازی خط ۳ و ۴ متروی مشهد دسترسی بهتر به تمام نقاط شهر برای شهروندان و مسافران گرامی میسر شود. اگر قصد دارید به مشهد سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم بلیط چارتر تهران مشهد را خریداری کنید تا در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کرده باشید.

آشنایی با ایستگاه‌های خط ۱ مترو مشهد


خط ۱ مترو مشهد همان‌طور که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت عنوان شد، دارای بیست و چهار کیلومتر طول بوده و شما را از وکیل آباد به فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد مشهد می‌برد. یعنی اگر با رزرو تور لحظه آخری و ارزان مشهد و یا با خرید بلیط هواپیما مشهد تهران وارد فرودگاه مشهد شدید، به‌راحتی با خط ۱، عازم مرکز شهر و اقامتگاه خود شوید.
راهنمای مترو مشهد

آشنایی با ایستگاه های خط ۲ مترو مشهد


- ایستگاه طبرسی در طبرسی ۳۵ و ۴۶
- ایستگاه ولایت در خیابان طبرسی جنوبی
- ایستگاه فجر در میدان فجر
- ایستگاه نبوت در چهار راه گاز
- ایستگاه شهید مفتح در چهار راه برق
- ایستگاه راه آهن در میدان راه آهن که می‌توانید بعد از خرید بلیط قطار اصفهان مشهد یا هر مسیر دیگری، در این ایستگاه پیاده شوید و با هزینه کمی خود را به حرم برسانید.
- ایستگاه شهدا در میدان شهدا
- ایستگاه سعدی در میدان سعدی
- ایستگاه شریعتی در میدان دکتر شریعتی
- ایستگاه الندشت در خیابان کوهسنگی
- ایستگاه شهید کاوه در ابتدای پیروزی
- ایستگاه سلامت در انتهای بلوار فکوری.

آدرس ایستگاه فرودگاه خط ۱ مترو مشهد


ایستگاه فرودگاه خط ۱ مترو مشهد از مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو این شهر است. کد ایستگاه ۲۴ و در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد قرار دارد که ماهانه صدها هزار مسافر داخلی و خارجی دارد. ایستگاه مترو فرودگاه مشهد، در بلوار فرودگاه قرار دارد. جایی نزدیک به پارکینگ شماره ۲ فرودگاه و ترمینال پروازهای داخلی و مسجد بهمن.
شما می‌‌توانید بعد از خرید بلیط هواپیما تهران مشهد یا هر مسیر دیگری، در این ایستگاه پیاده شوید و با هزینه کمی خود را به حرم برسانید.
آدرس ایستگاه بوستان ریحانه خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه بوستان ریحانه خط ۱ مترو مشهد با کد ۲۳، در انتهای بلوار جمهوری اسلامی، بعد از بلوار فرودگاه واقع شده است. این ایستگاه مترو در نزدیکی استخر شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیریت جنگل‌داری، نمازخانه میدان فرودگاه است.
آدرس ایستگاه غدیر خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه غدیر خط ۱ مترو مشهد در ابتدای خیابان فداییان اسلام واقع شده است. از این ایستگاه ۲ خط اتوبوس‌رانی مشهد و حومه گذر می‌کند. اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پایانه اتوبوس غدیر و پایگاه قطار شهر غدیر همه در نزدیکی ایستگاه مترو غدیر مشهد قرار دارد.
آدرس ایستگاه پروین اعتصامی خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو پروین اعتصامی خط ۱ مترو مشهد، در خیابان فداییان اسلام، زیرگذر پروین اعتصامی واقع شده است. چند مرکز واکسیناسیون در جنب ایستگاه پروین اعتصامی وجود دارد. بیمارستان شهید کامیاب و ایستگاه اتوبوس فداییان اسلام.
آدرس ایستگاه ۱۷ شهریور خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو هفده شهریور، در بلوار فداییان اسلام، بین نسترن و بلوار کوشش قرار دارد. محله هفده شهریور مشهد در نزدیکی همین ایستگاه است.
آدرس ایستگاه بسیج خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو بسیج در بلوار ملک‌الشعرای بهار، امام رضا واقع شده و نزدیک مراکز مهمی چون شهربازی هتل درویشی، بیمارستان موسی ابن جعفر، موزه فرش هتل قصر طلایی، پاساژ باباییان، هتل قصر طلایی مشهد، فروشگاه افق کوروش است.
آدرس ایستگاه امام خمینی خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه قطار شهری امام خمینی در خیابان جانبازان بلوار امام خمینی محله ده دی واقع شده است. این ایستگاه در زیرگذر لشگر قرار دارد. بیمارستان سینا و موزه سلفی گلستانه و چند مهمان‌پذیر و رستوران نیز در حوالی آن در دسترس است.
آدرس ایستگاه شریعتی خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه دکتر شریعتی خط ۱ مترو مشهد، در بلوار احمد آباد، میدان دکتر شریعتی یا تقی آباد سابق، در نزدیکی بیمارستان قائم و بیمارستان امام رضا علیه‌السلام قرار دارد. ایستگاه شریعتی در نزدیکی پایانه اتوبوس‌رانی شریعتی است.
راهنمای مترو مشهد

مترو دکتر شریعتی در نزدیکی بیمارستان قائم، مجتمع تجاری زیست خاور، سینما آفریقا و پایگاه اهدا خون است.
آدرس ایستگاه قائم خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه قائم مشهد، در بلوار احمد آباد، ابتدای خیابان قائم قرار دارد. از این ایستگاه، شش خط اتوبوس‌رانی مشهد و حومه گذر می‌کند.
بیمارستان پاستور نو، مرکز تجاری ورسیج، از مکان‌های اطراف این ایستگاه است.
آدرس ایستگاه طالقانی خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو طالقانی خط ۱ مترو مشهد، در ابتدای بلوار احمد آباد، چهار راه شهید کلاهدوز واقع شده است. از ایستگاه مترو آیت‌الله طالقانی مترو مشهد، شش خط اتوبوس‌رانی مشهد و حومه گذر کرده و شما را به نقاط مختلف این شهر می‌برد.
بازار قسطنطنیه، هتل هما از جمله مکان‌های نزدیک ایستگاه مترو طالقانی است.
آدرس ایستگاه فلسطین خط ۱ مترو مشهد:ایستگاه فلسطین مترو مشهد، در بلوار ملک آباد، میدان فلسطین قرار دارد. ایستگاه فلسطین در نزدیکی پایانه فلسطین واقع شده که مبدأ ۱۳ خط اتوبوس‌رانی مشهد و حومه است. دانشگاه بین‌المللی امام رضا در نزدیکی ایستگاه فلسطین است. نمایشگاه گل و نهال آستان قدس رضوی نیز از دیگر مقصدهای مهمی است که در حوالی ایستگاه فلسطین واقع شده است. این ایستگاه یکی از دو ایستگاه مترو در محله راهنمایی مشهد است.
آدرس ایستگاه خیام خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه قطار شهری خیام در بلوار ملک آباد، سه راه خیام واقع شده است. از این ایستگاه یک خط اتوبوس‌رانی مشهد و حومه گذر می‌کند.
آدرس ایستگاه آزادی خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو آزادی خط یک مترو مشهد در پل آزادی واقع شده است. ایستگاه مترو آزادی در محله ملک آباد مشهد بوده و زیرگذر میدان آزادی قرار دارد. دانشگاه صنعت هوانوردی مشهد نیز در نزدیکی این ایستگاه قرار دارد.
آدرس ایستگاه پارک ملت خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو پارک ملت مشهد، در بلوار وکیل آباد قرار دارد. این ایستگاه مترو یکی از دو ایستگاه مترو در محله آزادشهر است. در نزدیکی شهربازی پارک ملت و ایستگاه تاکسی امامت و پاتوق کتاب و ایستگاه دوچرخه و ایستگاه اتوبوس پایانه آزادی قرار دارد.
راهنمای مترو مشهد

ایستگاه پارک ملت-دانشگاه فردوسی مشهد در نزدیکی پایانه آزادی قرار داشته که مبدأ بیست و چهار خط اتوبوس‌رانی مشهد و حومه است.
آدرس ایستگاه کوثر خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه کوثر مترو مشهد، در بلوار وکیل آباد قرار دارد. یکی از ۲ ورودی ایستگاه مترو در محله کوثر واقع شده و بیمارستان فارابی و موسسه بهار و ایستگاه تاکسی کوثر در نزدیکی ایستگاه کوثر قرار دارد. از این ایستگاه بیست خط اتوبوس‌رانی مشهد و حومه گذر می‌کند.
آدرس ایستگاه سید رضی خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو سید رضی، در بلوار وکیل آباد قرار دارد. در محله فرهنگ مشهد و بیمارستان تخصصی دامپزشکی مشهد در نزدیکی آن قرار دارد.
آدرس ایستگاه دانش‌آموز خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو دانش‌آموز خط ۱ مترو مشهد، در بلوار وکیل آباد قرار دارد. این ایستگاه یکی از دو ایستگاه محله فرهنگ بوده و بیمارستان فوق تخصصی قلب جوادالائمه در نزدیکی آن است.
آدرس ایستگاه صدف خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه صدف خط ۱ مترو مشهد، در بلوار وکیل آباد، تقاطع وکیل آباد واقع شده است. این ایستگاه یکی از سه ایستگاه مترو در محله شریف مشهد است. از این ایستگاه شش خط اتوبوس‌رانی گذر می‌کند/
آدرس ایستگاه صیاد شیرازی خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو صیاد شیرازی خط ۱ مترو مشهد، در بلوار وکیل آباد محله شریف قرار دارد. این ایستگاه یکی از سه ایستگاه محله شریف بوده و نزدیک مجتمع تجاری زمرد و اداره تأمین اجتماعی شعبه سوم مشهد و ایستگاه تاکسی صیاد است.
آدرس ایستگاه اقبال لاهوری خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو اقبال لاهوری مشهد، در بلوار وکیل آباد مستقر شده است. محله شریف و یکی از سه ایستگاه مترو در این محله به شمار می‌رود. صنایع چوب و فلز تولیکا در این محدوده است.
آدرس ایستگاه نمایشگاه خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو نمایشگاه در خط ۱ مترو مشهد است. در محله اقبال و بلوار وکیل آباد مشهد قرار دارد. نزدیک بازار میوه و تره باری شهرداری مشهد واقع شده و مهمانسرای بانک ملی هم در نزدیکی آن در دسترس گردشگران است. از این ایستگاه پنج خط اتوبوس‌رانی مشهد و حومه گذر می‌کند. ایستگاه نمایشگاه در ابتدای بلوار نمایشگاه و در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی مشهد قرار دارد.
راهنمای مترو مشهد

آدرس ایستگاه کوهستان بزرگ خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه کوهستان مترو مشهد، در اتوبان وکیل آباد قرار دارد. محله اقبال. مجموعه سوارکاری و کارتینگ ارشاد و کوهستان پارک شادی و پارک وکیل آباد مشهد همه در نزدیکی ایستگاه کوهستان قرار دارد. باغ‌وحش وکیل آباد مشهد نیز در نزدیکی ایستگاه کوهستان واقع شده است. ایستگاه اتوبوس انتهای بلوار وکیل آباد نیز در حوالی این ایستگاه است.
آدرس ایستگاه وکیل آباد خط ۱ مترو مشهد: ایستگاه مترو وکیل آباد مشهد، در بلوار امام رضا قرار دارد. معروف‌ترین بلوار مشهد. نزدیک کوهستان پارک شادی، پارک جنگلی وکیل آباد، بیمارستان دکتر شریعتی، باغ‌وحش وکیل است. ایستگاه اتوبوس پایانه وکیل در نزدیکی آن قرار دارد.
اگر مایلید برای درمان به بیمارستان‌های مشهد بروید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله گردشگری سلامت در مشهد را در مجله گردشگری سفرمارکت بخوانید.

مخاطب گرامی
اگر سابقه و تجربه استفاده از خطوط مترو شهر مشهد مقدس را دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان مشهدگرد برسانید.

راهنمای مترو مشهد
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است