search
menu

جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

[ پنهان کردن ]
بهترین جاهای دیدنی نزدیک مشهد کدامند؟
۱. طرقبه
۲. شاندیز
۳. مجموعه تفریحی و دریاچه چالیدره
۴. پیست اسکی شیرباد
۵. قدمگاه رضوی
۶. آرامگاه عطار نیشابوری
۷. آرامگاه خیام
۸. آرامگاه فردوسی، مقبره مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان
۹. بقعه هارونیه
۱۰. بوستان سنگی کمر مقبولا
۱۱. قلعه اسجیل چناران
۱۲. بنای تاریخی عشق آباد
۱۳. کلات نادری
۱۴. آرامگاه ارسلان جاذب
۱۵. آرامگاه شیخ احمد جامی
۱۶. مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر
مکان های مناسب عکاسی در اطراف مشهد
بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در بهار
بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در تابستان
بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در پاییز
بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در زمستان
کلام آخر
سؤالات متداول
وقتی صحبت از سفر به مشهد می‌شود، یکی از اولین تصاویری که در ذهن نقش می‌بندد حرم امام رضا (ع) است؛ بااین‌حال مشهد شهری است مملو از جاذبه‌های تفریحی و جاهای دیدنی. جالب است بدانید جذابیت این شهر به مکان‌های تفریحی درون آن ختم نمی‌شود؛ جاهای دیدنی اطراف مشهد هم بین شهروندان و گردشگران محبوبیت زیادی دارند.
در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی اطراف مشهد را با هم کشف کنیم تا بتوانید برای سفر به این شهر یک برنامه تفریحی و زیارتی عالی برای خود و خانواده بچینید و با تمام جاذبه‌های توریستی آن آشنا شوید.

بهترین جاهای دیدنی نزدیک مشهد کدامند؟


همان‌طور که قطعاً می‌دانید مشهد یک کلان‌شهر پر از تاریخ و فرهنگ در شمال شرق ایران است. مشهد به‌عنوان مرکز استان خراسان رضوی، سومین شهر بزرگ ایران است که هرساله میزبان تعداد زیادی گردشگر و زائر است. طبیعت زیبا اطراف شهر هم یکی از نقاط قوتی است که گردشگران را مجاب می‌کند فقط در شهر نمانند و به اطراف آن هم سری بزنند. کوه‌های هزار مسجد، دشت‌های بینالود و رودخانه های اطراف مشهد از جمله بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد هستند که برای طبیعت‌گردان بسیار جذاب خواهند بود.
مشهد آب‌وهوایی کوهستانی دارد؛ بهار خوش آب‌وهوا، تابستان‌های گرم، پاییزهای بارانی و زمستان‌های برفی آن باعث می‌شود در هر فصلی از سال باتوجه‌به دما و شرایط جوی بتوانید تفریحاتی متنوع و متفاوت داشته باشید. روستاها و ییلاق های اطراف مشهد هم که ویژگی‌های معماری خاص خود را دارند از این قاعده مستثنی نیستند. به‌عنوان‌مثال در ادامه این مقاله درباره روستایی خواهید خواند که درست شبیه ماسوله گیلان، شکلی پلکانی دارد.
تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۱. طرقبه


بازدید از ییلاق طرقبه یکی از تفریحات همیشگی خانواده‌های مشهدی و مسافران شهر در آخر هفته‌هاست. علاوه بر طبیعت زیبا، در طرقبه بازارها و پاساژها، رستوران‌ها و کافه‌هایی با ویوی جذاب وجود دارند که هر روز تعداد زیادی از خانواده‌ها و جوانان را به خود جذب می‌کند.
پیشنهاد می‌کنیم با بازدید از این ییلاق کوچک کوهستانی که فاصله بسیار کمی با مشهد دارد، تجربه خوردن یک شام خوشمزه یا یک خرید خوب را از دست ندهید. طرقبه یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد است که تفریحات سرگرم‌کننده زیادی در آن پیدا می‌شود. مثلاً شما در طرقبه می‌توانید پیست اسب‌سواری، اتومبیل‌رانی و البته طبیعت گردی در مشهد را تجربه کنید.
روستای کنگ که بالاتر از آن اسم بردیم یکی از روستای طرقبه است که قدمتی هزارساله دارد. آب و هوای خنک روستای کنگ که به دلیل قرار گرفتن در دل کوه‌هاست، باعث شده در فصل‌های گرم سال و در روزهای تعطیل گردشگران زیادی به این منطقه بروند.
• فاصله از مشهد: طرقبه در حدوداً ۱۸ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
• بهترین زمان بازدید: بازدید از طرقبه به دلیل تفریحات زیادی که هم در فضای باز و هم در فضای بسته مهیا است، به وقت خاصی محدود نمی‌شود. در هر زمانی که بخواهید می‌توانید به طرقبه بروید؛ بااین‌حال به دلیل ییلاقی بودن، در تابستان و بهار محبوبیت بیشتری دارد.
• راه‌های دسترسی به طرقبه مشهد: خط یک متروی مشهد در ابتدای طرقبه ایستگاه دارد تا اگر ماشین شخصی ندارید بتوانید قسمتی از راه را با وسایل حمل و نقل عمومی بروید. اگر با ماشین شخصی قصد رفتن به طرقبه را داشته باشید باید از بلوار وکیل آباد خود را به بلوار امام رضا برسانید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۲. شاندیز


حتماً تابه‌حال اسم غذای محبوب مشهد، یعنی شیشلیک شاندیز را شنیده‌اید. با سفر به مشهد می‌توانید این غذای خوشمزه و خوش‌طعم را در مبدأ اصلی امتحان کنید. شاندیز هم مانند طرقبه ییلاقی خوش‌آب‌وهوا و سرسبز است که می‌توانید با اجاره باغ ویلا یک آخر هفته به یادمانی را در آن تجربه کنید. در ماه‌های گرم سال بازدید از شاندیز بسیار دلچسب خواهد بود؛ البته اگر طرف‌دار برف‌وباران باشید زمستان‌های شاندیز هم برایتان دوست‌داشتنی است. شاید برایتان جالب باشد بدانید یک چنار با قدمت ۲۷۰۰ سال در شاندیز وجود دارد که نماد این شهر است.
• فاصله از مشهد: شاندیز در غرب مشهد قرار گرفته و فاصله آن از مشهد حدود ۳۶ کیلومتر و با طرقبه هم ۲۴ کیلومتر است.
• بهترین زمان بازدید از شاندیز: بهترین زمان بازدید از شاندیز روزها و شب‌های بهار و تابستان است.
• راه‌های دسترسی به شاندیز مشهد: برای رسیدن به شاندیز باید به بلوار وکیل آباد مشهد بروید و بعد از رسیدن به دوراهی شاندیز و طرقبه، مسیر شاندیز را در پیش بگیرید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۳. مجموعه تفریحی و دریاچه چالیدره


برخی از بهترین تفریحات هیجان انگیز مشهد را می‌توانید در مجموعه تفریحی و دریاچه چالیدره تجربه کنید. در چالیدره می‌توانید به ماهیگیری، قایق‌سواری، تله سیژ، تله کابین، زیپ لاین، کارتینگ و بانجی جامپینگ بپردازید که هرکدام هیجان مخصوص خود را دارد.
اگر قصد دارید خانوادگی به چالیدره بروید خبر خوب این است که می‌توانید به قصد پیک‌نیک هم از این مجموعه تفریحی دیدن کنید. امکانات کافی برای میل‌کردن غذا در رستوران هم در این مجموعه تعبیه شده است. اگر به دنبال ثبت یادگاری باشید هم می‌توانید با مراجعه به عکاس‌خانه چالیدره با لباس‌های سنتی و در فضایی زیبا عکس بگیرید.
• فاصله از مشهد: چالیدره در غرب طرقبه واقع شده است و تا مشهد حدود ۱۷ کیلومتر فاصله دارد.
• بهترین زمان بازدید از چالیدره: نیمه اول سال یعنی بهار و پاییز بهترین زمان بازدید از چالیدره است.
• راه های دسترسی به چالیدره مشهد: یکی از بهترین راه های دسترسی به چالیدره ورود به جاده طرقبه و حرکت به سمت نغندر است.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۴. پیست اسکی شیرباد


پیست اسکی شیرباد یکی از جاهای دیدنی نزدیک مشهد است؛ قله شیرباد که بلندترین قله رشته‌کوه بینالود است مکانی ایده‌آل برای تفریحات زمستانه در مشهد است. این پیست که در اغلب اوقات سال برفی است پذیرای تمام اعضای خانواده برای یک تفریح برفی و هیجان‌انگیز است. در این پیست اسکی امکانات زیادی وجود دارد تا افراد در هر سطحی بتوانند از این تفریح لذت ببرند. علاوه بر پیست و تله اسکی، رستوران و کافی‌شاپ هم در این منطقه ساخته شده است.
• فاصله از مشهد: پیست اسکی شیرباد در غرب مشهد بوده و حدود ۲۸ کیلومتر از مشهد فاصله دارد.
• بهترین زمان بازدید از پیست شیرباد: طبیعتاً بهترین زمان برای استفاده و بازدید از پیست اسکی فصل زمستان است.
• راه‌های دسترسی به شیرباد مشهد: برای رسیدن به این پیست اسکی باید به جاده چناران بروید و از دوربرگردان گلمکان دور بزنید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۵. قدمگاه رضوی


قدمگاه رضوی نام زیارتگاهی است که به دلیلی قرار گرفتن جای پای امام هشتم شیعیان مقدس شمرده می‌شود. این زیارتگاه توسط شاه عباس صفوی مرمت و بازسازی شد تا تبدیل به یکی از مکان‌های زیارتی در خراسان رضوی شود. طبیعت اطراف قدمگاه که یک باغ سرسبز و چشمه‌ای جوشان است زیبایی این بقعه مبارک را دوچندان کرده است. قدمگاه رضوی در سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
• فاصله از مشهد: فاصله قدمگاه رضوی تا مشهد حدود ۱۰۰ کیلومتر است.
• بهترین زمان بازدید از قدمگاه رضوی: بهتر است در فصولی که هوای معتدل‌تری دارد به قدمگاه رضوی بروید؛ بنابراین پیشنهاد ما فصل بهار و پاییز است.
• راه‌های دسترسی به قدمگاه رضوی: برای رفتن به قدمگاه باید یک مسیر حدوداً یک ساعته را از مشهد به سمت نیشابور طی کنید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۶. آرامگاه عطار نیشابوری


مقبره عطار نیشابوری که شاعری عارف و پرآوازه است در شهر فیروزه‌ای نیشابور قرار دارد و یکی از جا‌های دیدنی نزدیک مشهد است. مقبره عطار نیشابوری یا فریدالدین ابوحامد در دوره محمدرضا شاه مرمت و بازسازی شد و به یکی از مکان‌های دیدنی نیشابور تبدیل شد که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. محوطه این آرامگاه برای گشت‌وگذار بسیار مناسب است و بنای اصلی آن که یک گنبد فیروزه‌ای جذاب است چهار ایوان ورودی دارد.
• فاصله مقبره عطار نیشابوری تا مشهد: فاصله آرامگاه عطار نیشابوری تا مشهد حدود ۱۲۵ کیلومتر است که با ماشین شخصی حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.
• بهترین زمان بازدید از آرامگاه: شما می‌توانید در نیمه اول سال از ۸:۰۰ تا ۲۱:۳۰ و در نیمه دوم سال از ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به بازدید آرامگاه عطار بروید.
• راه‌های دسترسی به آرامگاه عطار: برای رسیدن به آرامگاه عطار باید به سمت جاده نیشابور بروید. این آرامگاه را نزدیک شهر نیشابور پیدا خواهید کرد.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۷. آرامگاه خیام


آرامگاه عمر خیام هم در شهر زیبای نیشابور قرار دارد. این ریاضی‌دان اخترشناس شاعر در یک باغ قدیمی به خاک سپرده شده است. در ساختار جذاب و مدرن مقبره این شاعر می‌توانید اشعار وی را در هر لوزی ببینید. جالب است بدانید این شاعر نامدار تا سال ۱۳۳۸ چنین آرامگاهی نداشت و پس از تصمیم‌گیری برای ساخت یک آرامگاه درخور این شخصیت، نهایتا در سال ۱۳۴۲ این مکان فعلی افتتاح شد.
• فاصله تا مشهد: این آرامگاه تا مشهد مقدس حدود ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن با وسیله شخصی نیاز است حدود یک ساعت و نیم رانندگی کنید.
• بهترین زمان بازدید از آرامگاه خیام: در نیمه اول سال می‌توانید از این آرامگاه زیبا در قلب شهر نیشابور بازدید کنید.
• راه‌های دسترسی به مقبره خیام: برای رسیدن به این آرامگاه از طریق بزرگراه مشهد - نیشابور (امام رضا) خود را به نیشابور برسانید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۸. آرامگاه فردوسی، مقبره مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان


مجموعه فرهنگی آرامگاه فردوسی مشهد امروزه شامل بنای یادبود این شاعر بزرگ و البته مقبره هنرمندان خراسانی معاصر همچون مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان می‌شود. نمای مقبره فردوسی بزرگ بسیار جذاب طراحی شده است و روی هر بخش آن می‌توانید اشعار وی را ببینید. مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر و محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران هم در این آرامگاه به خاک سپرده شده‌اند.
• فاصله از مشهد: فاصله مجموعه فرهنگی آرامگاه فردوسی حدود ۳۳ کیلومتر در شمال مشهد است.
• بهترین زمان بازدید از آرامگاه فردوسی: شما می‌توانید در فصل بهار به‌خصوص در روز بزرگداشت فردوسی یعنی ۲۵ اردیبهشت به این مجموعه بروید.
• راه‌های دسترسی به مقبره فردوسی: برای ورود به آرامگاه فردوسی باید از بزرگراه پیامبر اعظم خود را به بلوار شاهنامه برسانید تا در انتهای این بلوار به آرامگاه برسید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۹. بقعه هارونیه


بقعه یا گنبد هارونیه هم یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد است که در طوس قرار دارد. این مکان دیدنی احتمالاً متعلق به دوره ایلخانی است و در آن آثاری از دوره‌های سلجوقی، تیموری و صفویه هم پیدا شده است. در اطراف این بنای تاریخ یک فضای سبز هم ایجاد شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند در آن بنشینند. چون تاریخچه دقیق این بنا در جایی وجود ندارد به عقیده برخی از اسناد یافت شده این بنا محل شکنجه امام موسی کاظم بوده است ولی سند تاریخی محکمی درباره تاریخچه اصلی آن وجود ندارد.
• فاصله از مشهد: این بنا در ۲۵ کیلومتری شمال مشهد قرار گرفته است.
• بهترین زمان بازدید: بهتر است برای بازدید در روشنی روشن به سراغ این بنا بروید. باتوجه‌به آب‌وهوای خشک این منطقه فصل بهار می‌تواند زمان بازدید مناسبی باشد.
• راه‌های دسترسی از بقعه هارونیه: برای رسیدن به این بنا باید از جاده مشهد قوچان به سمت سه راه فردوسی بروید. در حاشیه بلوار شاهنامه، نرسیده به آرامگاه فردوسی، بقعه هارونیه را خواهید دید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۱۰. بوستان سنگی کمر مقبولا


بوستان سنگی کمر مقبولا مجموعه سنگ نگاره های دره داغستان است که تبدیل به یکی از جاهای دیدنی در اطراف مشهد شده است. این بوستان سنگی در فهرست آثار ملی ایران هم ثبت شده است. با ورود به این بوستان سنگی می‌توانید در محوطه‌ای حدود ۵ کیلومتر انواع مختلفی از سنگ نوشته‌ها و سنگ‌های آتش‌فشانی را ببینید که فرصت دیدن آن‌ها در جای دیگری وجود ندارد. روی این سنگ‌های نقش‌های مختلفی از انسان، حیوان، شکار و مراسم‌های گذشتگان وجود دارد.
• فاصله از مشهد: بوستان سنگی کمر مقبولا حدود ۲۲ کیلومتر از مشهد و حدود ۳ کیلومتر از طرقبه دارد.
• بهترین زمان بازدید: باتوجه‌به آب و هوای منطقه بهترین زمان بازدید از این پارک نیمه اول سال است.
• راه‌های دسترسی به بوستان کمر مقبولا: بعد از رسیدن به جاده طرقبه باید به سمت دوراهی طرقدر بروید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۱۱. قلعه اسجیل چناران


قلعه اسجیل یکی از جاهای دیدنی شهر چناران، یک بنای قاجاری در نزدیکی مشهد است. علت ساخت این قلعه که در بالاترین نقطه روستا ایجاد شده، نگهبانی و محافظت از منطقه بوده است. ارتفاع زیاد قلعه اسجیل باعث می‌شده تا نگهبانان اشراف خوبی به منطقه داشته باشند و در مقابل هر دشمن یا آسیبی آماده دفاع باشند.
• فاصله تا مشهد: قلعه اسجیل چناران در ۴۰ کیلومتری شمالی غربی مشهد واقع شده است.
• بهترین زمان بازدید: این روستا در دل کوه‌ها قرار دارد و در هوای بهاری بسیار دیدنی خواهد بود.
• راه‌های دسترسی به قلعه اسجیل: برای رسیدن به این قلعه باید به شهرستان چناران، بخش گلبهار، دهستان گلمکان و شرق روستای اسجیل بروید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۱۲. بنای تاریخی عشق آباد


مزار نظام‌الدین عشق‌آباد در شهرستان فریمان یکی از بناهای معروف و از جاهای دیدنی نزدیک مشهد است. این فرد یکی از نوه‌های امام سجاد است و مقبره او در زمان تیموریان ساخته شده است. یک پلان هشت‌ضلعی و یک ایوان بزرگ این بنا را تشکیل می‌دهند و سقف آجری آن نمایی زیبا به این بنا داده است.
• فاصله تا مشهد: فاصله این بنا تا مشهد حدود ۲۵۰ کیلومتر و تا شهرستان فریمان ۱۱۰ کیلومتر است.
• بهترین زمان بازدید: برای بازدید از عشق‌آباد فصول معتدل سال یعنی بهار و پاییز بهترین زمان است.
• راه‌های دسترسی به عشق آباد: برای رسیدن به این بنا باید به سمت شهرستان فریمان و روستای عشق‌آباد بروید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۱۳. کلات نادری


کلات نادری که به نام و یاد نادرشاه افشار این اسم را گرفته است در دل کوه‌های هزار مسجد قرار دارد. در این شهرستان مهم‌ترین اثر باقی‌مانده از سلسله افشاریان یعنی کاخ خورشید را می‌توانید ببینید. این عمارت زیبا با این نیت ساخته شد تا آرامگاه نادرشاه باشد؛ ولی تا مرگ شاه تکمیل نشد و سرانجام او را در باغ موزه نادری که در خود مشهد قرار دارد دفن کردند. کلات نادری به دلیل قرار گرفتن در دل کوه‌های عظیم هزار مسجد همواره یک قلعه محکم و مستحکم به شمار می‌رفته و اهمیت زیادی برای حاکمان خراسان داشته است.
• فاصله از مشهد: کلات نادری در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از مشهد قرار گرفته است.
• بهترین زمان بازدید از کلات نادری: فصل بهار یکی از بهترین زمان بازدید از کلات نادری است.
• راه های دسترسی به کلات نادری مشهد: برای رسیدن به شهر کلات نادری باید از مشهد به سمت شمال و کوه های هزار مسجد حرکت کنید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۱۴. آرامگاه ارسلان جاذب


آرامگاه ارسلان جاذب هم در شهر فریمان قرار دارد. این آرامگاه یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد است که در روستای سنگ بست واقع شده است. به گفته برخی منابع تاریخی آرامگاه ارسلان جاذب یکی از قدیمی‌ترین آثار دوره اسلامی در خراسان است. این آرامگاه نسبتاً بزرگ شامل یک گنبد 8 وجهی است و بنابر تحقیقات انجام شده در گذشته یک آتش‌کده بوده است.
• فاصله از مشهد: این آرامگاه در ۴۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.
• بهترین زمان بازدید: سفر به این روستا در نیمه اول سال به‌خصوص در فصل بهار پیشنهاد می‌شود.
• راه‌های دسترسی آرامگاه ارسلان جاذب: برای دسترسی به این مقبره باید به سمت جاده فریمان و روستای سنگ بست بروید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۱۵. آرامگاه شیخ احمد جامی


آرامگاه شیخ احمد جامی در کنار شهر تربت جام و حدود ۸۰۰ سال قدمت دارد. این آرامگاه شامل مسجد جامع نو، گنبد سفید، مسجد کرمانی، مدرسه امیر جلال‌الدین فیروزشاهی، ایوان، گنبدخانه، مسجد عتیق و مقبره شیخ احمد جامی می‌شود. یک شرط جالب برای ورود به این آرامگاه ورود با پای برهنه است.
• فاصله از مشهد: این آرامگاه که در شهرستان تربت جام قرار دارد حدود ۱۶۵ کیلومتر با مشهد فاصله دارد.
• راه‌های دسترسی به آرامگاه شیخ احمد جامی: برای رسیدن به این آرامگاه باید حدود یک ساعت و نیم به سمت جاده تربت حیدریه رانندگی کنید.
• بهترین زمان بازدید از آرامگاه جامی: شما می‌توانید در فصل‌هایی که هوا بهتر است به این مقبره بروید چرا که در تابستان با هوای بسیار گرم و در زمستان با هوای بسیار سردی مواجه خواهید شد.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

۱۶. مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر


مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر یک بنای دیدنی و تاریخی در نزدیکی شهر تربت حیدریه است. این مقبره زیبا یادبود یکی از عرفای مشهور قرن ششم است که در زمان صفویان ساخته شد. در کنار این آرامگاه، رودخانه حصار، آبشار رود معجن و آتش‌کده بازه هور وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آن‌ها بزنید.
• فاصله از مشهد: این بنای تاریخی در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است.
• بهترین زمان بازدید: بازدید از این مجموعه رایگان است و در تمامی فصول سال می‌توانید به آن سر بزنید. البته باتوجه‌به گرمای هوا بهتر است در ایام فصل بهار به این مقبره بروید.
• راه‌های دسترسی به مجموعه قطب الدین حیدر: برای رفتن به این مجموعه باید به سمت شهرستان تربت حیدریه بروید.

مکان های مناسب عکاسی در اطراف مشهد


مکان های مناسب عکاسی در اطراف مشهد بسیار زیاد است؛ در بسیاری از جاهای دیدنی مشهد می‌توانید تصاویری بی‌نظیر به ثبت برسانید. از انواع مختلف کافه‌ها و رستوران‌های تم‌دار گرفته تا طبیعت و باغ‌های زیبا، همه آن‌ها مناسب عکس گرفتن هستند. در بعضی از بناهای تاریخی مشهد مثل خانه ملک و خانه داروغه می‌توانید تصاویری زیبا با المان‌های گذشته ثبت کنید.
یکی دیگر از مکان های مناسب عکاسی در اطراف مشهد، پارک مینیاتوری است که یک فضای باز و گسترده با ماکت بناهای معروف ایران است. عکاسی در این فضا آزاد است و شما می‌توانید با تمام بناهای معروف ایران عکس بگیرید.
باغ گلهای مشهد، پارک وکیل آباد و پارک ملت هم گزینه‌های دیگری هستند که ثبت تصاویر به‌یادماندنی با پس‌زمینه‌های زیبا در آن‌ها کار ساده‌ای است. روستاهای زشک، جاغرق و چالیدره هم از دیگر جاهای دیدنی نزدیک مشهد که می‌توانید عکس‌های زیبایی از خودتان و مناظر آن بگیرید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در بهار


برای پیدا کردن لیستی از بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در بهار باید سراغ جاهایی بروید که آب‌وهوا در بازدید از آن‌ها عامل تأثیرگذاری است. از مکان‌های دیدنی سرپوشیده در هر فصلی می‌توان بازدید کرد؛ اما برای رفتن به مکان‌هایی مثل مقبره افراد سرشناسی که در خراسان رضوی هستند فصل بهار یکی از بهترین زمان‌های ممکن است. رفتن به طوس و بازدید از آرامگاه فردوسی و مقبره دیگر بزرگان معاصری که در آنجا هستند و همچنین رفتن به نیشابور و بازدید از آرامگاه خیام و عطار را در این فصل به شما پیشنهاد می‌دهیم. بهار همچنین فصل مناسبی برای پیک‌نیک در مناطقی نظیر سد کارده و مجموعه‌ی تفریحی چالیدره به حساب می‌آید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در تابستان


بهترین جاهای دیدنی نزدیک مشهد در تابستان معمولاً به طبیعت ییلاقی اطراف مشهد معطوف می‌شود. شب‌های تابستانی طرقبه و شاندیز بسیار دیدنی است. آب و هوای خوب در کنار طبیعت زیبا و رستوران‌های باکیفیت جذابیت این مناطق را دوچندان کرده‌اند.
علاوه بر گردش و گشت‌وگذار در طبیعت، می‌توانید سراغ تفریحات آبی مشهد هم بروید. سرزمین موج های آبی مشهد و موج های خروشان دو پارک آبی بزرگ مشهد هستند که لذت آب تنی در تابستان را برای بانوان و آقایان فراهم می‌کنند. البته در مشهد استخرهای عادی و بزرگ زیادی هم وجود دارد تا اگر خواستید تنی به آب بزنید می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در پاییز


در دل مهر و آبان که هوای مشهد هم رو به سرما می‌رود هنوز می‌توانید به بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در پاییز سر بزنید. از جمله جاهایی که نباید از آن غافل شوید پیاده‌روی در عصرهای دل‌انگیز بوستان‌های بزرگ مشهد است. کوه‌سنگی، بام مشهد و باغ نادری سه تا از بهترین بوستان های مشهد برای گشت‌وگذار عصرگاهی هستند. اگر در ماه نخست پاییز مهمان مشهد هستید هم می‌توانید در هوای خوش و خنک اولیه این فصل به‌راحتی به حرم مطهر رضوی و بافت قدیمی شهر سر بزنید.
جاهای دیدنی اطراف مشهد؛ زیباترین مناطق برای تفریح یک روزه

بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در زمستان


زمستان در مشهد فصلی سرد و اغلب همراه باران و برف است به همین علت مکان‌های سربسته از بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در زمستان هستند. پاساژها، سینماها، پارک‌های بازی سرپوشیده جذاب برای کودکان و برف‌بازی در بوستان‌ها می‌تواند جزو تفریحات زمستانی شما در مشهد باشد. اما بی شک مهم یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد در زمستان پیست اسکی شیرباد است که فرصت یک هیجان لاکچری و زمستانه را به شما خواهد داد.

کلام آخر


همان‌طور که دیدید مشهد شهری پر از دیدنی‌های جذاب است که شامل انواع بازارها، مکان‌های تاریخی، رستوران‌ها، کافه‌ها، پارک و بوستان‌ها، پارک‌های آبی و البته طبیعت بکر می‌شود. در سفر به مشهد می‌توانید هر روز به یک یا چند گزینه از لیستی که خواندید سر بزنید و این جاهای دیدنی اطراف مشهد را ببینید. گشت‌وگذار در استان خراسان رضوی با آب‌وهوا و مناطق دیدنی که دارد، یک سفر پرخاطره را برایتان رقم خواهد زد که شبیه آن را در نقاط دیگر ایران زیبا نخواهید دید.

سؤالات متداول



تفریحات لاکچری مشهد کجاست؟



بانجی‌جامپینگ، اسکی، پارک‌های آبی و شهربازی‌های مشهد از جمله تفریحات لاکچری در این شهر هستند که هیجان مناسبی برای تمام رده‌های سنی دارد.

مکان‌های سرپوشیده تفریحی مشهد چه جاهایی هستند؟



از جمله مکان‌های سرپوشیده تفریحی مشهد باید به بازارها، پارک‌های آبی مثل موج های خروشان و سرزمین موج های آبی، سینما و انواع مختلف کافه‌ها و رستوران‌هایی اشاره کرد که در هر آب‌وهوایی می‌توان به آن‌ها سر زد.

مکان های تفریحی رایگان مشهد کجا است؟



برای بازدید رایگان به جاهای دیدنی مشهد می‌توانید به پارک ملت، کوه‌پارک، پارک چهل‌بازه، کوه‌سنگی، پارک وکیل آباد، کوهستان پارک و طبیعت بکر اطراف شهر سری بزنید.

جاهای دیدنی اطراف مشهد برای کودکان کجاست؟



در مشهد برای کودکان هم تفریحات جذابی مثل هلیوم پارک، سالن پاتیناژ، پارک پروفسور بازیما، شهر مشاغل و سینمای کودک هم وجود دارد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است