search
menu

طرقبه مشهد؛ تفریحات و گشت و گذار ییلاقی

[ پنهان کردن ]
درباره طرقبه مشهد
چرا بازدید از طرقبه مشهد پیشنهاد می شود؟
مسیر طرقبه مشهد
تفریحات طرقبه مشهد
چگونه می توان به طرقبه مشهد دسترسی داشت؛ آدرس طرقبه مشهد
سوغات طرقبه مشهد
در نزدیک طرقبه مشهد از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟
در نزدیکی طرقبه مشهد چه هتل های برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به طرقبه مشهد هستند؟

درباره طرقبه مشهد


مشهد از قدیم الایام مقصد محبوب و مورد نظر زائران شیعه بوده و هست. معمولا گردشگران بلیط هواپیما مشهد را برای زیارت حرم مطهر امام هشتم (ع) خریداری می کنند و هدف اصلی‌شان از این سفر زیارت است. اما در کنار آن سری به مکان های تاریخی و یا گردشگاه‌های طبیعی هم می‌زنند. به همین دلیل بد نیست درباره جاذبه های تاریخی و طبیعی مشهد بیشتر بدانید و در سفر به مشهد از آن ها بازدید کنید تا سفرتان خاطره انگیز و رنگین شود. مناظر و جاذبه های طبیعی مشهد بسیار زیبا هستند و در فصل بهار و تابستان مناظر فوق العاده ای دارند. آب و هوای خنک و معتدل نیز در این فصول برای گشت و گذار در دل طبیعت بسیار مناسب است.
یکی از معروف ترین و حتی محبوب ترین جاذبه های طبیعی مشهد برای تفریح، روستای طرقبه است. شاید بارها نام طرقبه و ییلاق شاندیز مشهد به گوشتان خورده باشد، زیرا که نام این دو منطقه طبیعی اکثرا کنار هم می آید. اما دو روستای متفاوت هستند. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، فرصت بازدید از طرقبه مشهد را از دست ندهید که خیلی با صفا و سرسبز است. طرقبه منطقه زیبایی است که در کنار باغ‌ها و مناظر طبیعی از ساخت و سازهای مدرن و شیک هم عقب نیفتاده است.
طرقبه مشهد؛ تفریحات و گشت و گذار ییلاقی

چرا بازدید از طرقبه مشهد پیشنهاد می شود؟


طرقبه مشهد، یک منطقه ییلاقی در ۱۸ کیلومتری شهر مشهد است و طبیعت بسیار زیبایی دارد. این منطقه در فصل بهار و تابستان از جذابیت خاصی برخوردار بوده و برای گذراندن یک روز پر از آرامش و نشاط مکان فوق العاده ای است. در فصل بهار که طبیعت جان تازه گرفته و یادآور حیات دوباره و سرزندگی است، استشمام بوی خوش گل ها و گیاهان و تنفس هوای تازه و تمیز در طرقبه مشهد حس بی نظیری دارد. اکثر گردشگران تعطیلات نوروز را برای سفر به مشهد ترجیح می‌دهند. در این ایام مشهد مقدس، به خصوص حرم امام رضا (ع) بسیار شلوغ و مملو از جمعیت می‌شود. اگر در این مواقع از سال به مشهد سفر کنید، سعی کنید یک روز را از این همه هیاهو و شلوغی دور شده و در طرقبه مشهد به دل طبیعت بزنید. مطمئن شوید با بازدید از طرقبه مشهد مسافرتتان دلچسب‌تر خواهد شد.

مسیر طرقبه مشهد


طرقبه مشهد یکی از روستاهای شهرستان طرقبه و شاندیز بوده و قدمت تاریخی بسیار طولانی دارد. این منطقه یکی از روستاهای قدیم توس به حساب می آید و به دلیل قرار گرفتن در کنار جاده قدیم مشهد - نیشابور روز به روز رشد کرده و توسعه یافته است. طرقبه مشهد در جنوب غرب مشهد و در مسیر جاده جاغرق واقع شده و اطراف آن را از سمت غرب و شمال کوه تخت رستم و بینالود احاطه کرده است. از این رو امروزه به یکی از مناطق توریستی محبوب تبدیل شده است. در تابستان آب و هوای این دره ییلاقی و سرسبز بسیار خوش آب و هوا است و زمستان هایش منظره زیبای سفید و برفی دارد که برای عکاسی و تفریحات زمستانی مناسب هست.
طرقبه مشهد؛ تفریحات و گشت و گذار ییلاقی

تفریحات طرقبه مشهد


طرقبه مشهد چشمه‌سارها، رودها و کوه‌های فراوانی دارد. در بازدید از طرقبه مشهد می‌توانید به پارک عمومی طرقبه با نام پارک پونه بروید و در آنجا به استراحت بپردازید. یک رودخانه از کنار پارک پونه عبور می‌کند و به فضای پارک نشاط و اشتیاق می‌بخشد. همچنین، در اطراف پارک پونه امکانات خدماتی زیاد و متنوعی از قبیل رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، جایگاه پمپ بنزین و فروشگاه های صنایع دستی و... وجود دارند. در بین صنایع دستی که در این فروشگاه ها به فروش می‌رسند می توانید نمونه‌هایی از قالیبافی، گلدوزی، سبدبافی و لوح بافی مشاهده کنید. مردم مشهد سبد حصیری طرقبه را لوخ و قالی گلباقیان می‌نامند. در این منطقه گلخانه‌های زیادی هم به چشم می‌خورند که انواع گل و گیاه نظیر سبزیجات، نهال، گیاهان گل دار و حتی دانه و بذر را می‌فروشند. اگر عاشق گل و گیاه هستید، می‌توانید به این گلخانه‌ها مراجعه کنید.
در اطراف طرقبه چندین روستای باصفای دیگر نیز وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از آن ها هم دیدن کنید و از محصولات محلی‌شان نظیر کره، ماست و شیر و ... بخرید. این روستاها عبارتند از: روستای کنگ، روستای نغندر، روستای ده بار، روستای کلاته آهن، روستای ازغد، روستای مایان، روستای حصار و گلستان و روستای جاغرق.

چگونه می توان به طرقبه مشهد دسترسی داشت؛ آدرس طرقبه مشهد


پس از سفر به مشهد با بلیط هواپیما، دسترسی از داخل شهر به طرقبه مشهد بسیار آسان است. ماشین های سواری و شخصی برای رفتن به طرقبه مشهد مناسب هستند. کافی است بلوار وکیل آباد را تا انتها بروید و به سمت جاده ای که به ویلاشهر (بلوار امام رضا) می رود، بپیچید. در انتهای این بلوار به طرقبه مشهد خواهید رسید. طی کردن کل این مسیر حدود نیم ساعت طول می کشد و بسیار راحت است.
چنان چه بخواهید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به طرقبه مشهد بروید، باید سوار مترو مشهد و خط وکیل آباد بشوید. در ایستگاه ترمینال غربی معروف که آخرین ایستگاه مترو است، پیاده شوید. این ایستگاه آخرین ایستگاه خط وکیل آباد است.
اگر از اتوبوس یا بی آر تی استفاده کنید، باز هم باید در ایستگاه وکیل آباد پیاده شوید و سپس به سمت ایستگاه اتوبوس طرقبه بروید. با یکی از اتوبوس های طرقبه می توانید به طرقبه مشهد بروید. در کنار ایستگاه مترو نیز تاکسی های زیادی وجود دارند که مسافران را با کرایه های مناسب به طرقبه مشهد می برند.
طرقبه مشهد؛ تفریحات و گشت و گذار ییلاقی

سوغات طرقبه مشهد


هر منطقه‌ای از مشهد سوغاتی مخصوص به خود را دارد. ییلاق خوش‌آب‌وهوای طرقبه نیز از قصیه مستثنی نیست. به علت وجود باغ‌های فراوان در این منطقه، می‌توانید انواع آلو بخارای تازه را خریداری کنید. لواشک و ترشی‌های طرقبه نیز معروف هستند. اگر در پی صنایع دستی این ییلاق هستید، حصیر و گلیم‌های رنگارنگ و هنر دست ارغوان‌بافی را از خاطر نبرید. برای خرید سوغات به بازار طرقبه مشهد در خیابان امام رضا بروید.

در نزدیک طرقبه مشهد از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟


فاصله طرقبه مشهد تا:
باغ پونه: ۱٫۴ کیلومتر
باغ تمشک: ۱٫۹ کیلومتر
مجموعه گردشگری چالیدره: ۵٫۵ کیلومتر
مجموعه سوارکاری و کارتینگ ارشاد: ۱۲٫۱ کیلومتر
باغ وحش وکیل آباد: ۱۳٫۲ کیلومتر
پارک وکیل آباد: ۱۳٫۴ کیلومتر

در نزدیکی طرقبه مشهد چه هتل های برای اقامت وجود دارند؟


فاصله طرقبه مشهد تا:
هتل بام طرقبه: ۲٫۹ کیلومتر
هتل آپارتمان ۲۲۱: ۳٫۹ کیلومتر
هتل پارک حیات: ۴٫۲ کیلومتر
هتل سحاب: ۵ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به طرقبه مشهد هستند؟


فاصله طرقبه مشهد تا:
رستوران تفتان: ۱٫۲ کیلومتر
رستوران کلبه جگر طرقبه گلستانی: ۱٫۸ کیلومتر
رستوران گنجعلی خان: ۲٫۱ کیلومتر
رستوران گراندیس: ۲٫۱ کیلومتر
رستوران طوبی: ۲٫۲ کیلومتر
رستوران آبشار: ۲٫۲ کیلومتر
اگر مایلید با بهترین رستوران های مشهد آشنا شوید، می‌توانید به بلاگ سفرمارکت سر بزنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است