search
menu

معرفی تفریحات هیجان انگیز مشهد از کودک تا بزرگسال

[ پنهان کردن ]
مکان های هیجان انگیز مشهد
اتاق‌های فرار خاص؛ رتبه یک مکان های تفریحی مشهد برای جوانان
کارتینگ های مشهد برای عاشقان سرعت و رانندگی
بانجی جامپینگ چالیدره و بازی‌های نفس‌گیر
پیست اسکی شیرباد؛ بهترین جای تفریحی مشهد در زمستان
پارک های آبی مشهد؛ آب‌تنی و بازی در مجهزترین مجموعه‌ها
تله کابین وزیپ لاین در مشهد
پاراگلایدر و پاراموتور؛ بهترین جاهای هیجانی مشهد
شهربازی پارک ملت و هیجان‌انگیزترین بازی های مشهد

مکان های هیجان انگیز مشهد


وقتی صحبت از مسافرت به شهر مشهد پیش می آید، ناخودآگاه ذهن همه مان به سوی حرم پرواز می کند؛ زیارت حرم یا بازدید از بازارها و بناهای تاریخی در این شهر مذهبی جزو اولویت های سفر به شمار می رود، اما در حالی که واقعیت چنین نیست و شهر مشهد فقط به مکان های مذهبی ختم نمی شود، بلکه با خرید بلیط هواپیما و سفر به این خطه می توانید تفریحات هیجان انگیز و لحظات فراموش نشدنی را تجربه کنید که در هیچ شهر دیگری امکان پذیر نیست. از زمان های گذشته تا به الان انسان ها همواره تلاش کرده اند تا اوقات فراغت خود را با تفریحات خاصی پر کنند که در طی سال ها چندین نوع بازی خلاقانه و سرگرم کننده به تعداد بازی ها اضافه گردیده است، مخصوصا در سال های اخیر، شهر مشهد در بازی های هیجانی به شهرت رسیده و روز به روز به انواع تفریحات و مراکز سرگرم کننده این شهر اضافه می شود که هرکدامشان طرفداران خاصی دارند و به سوی این تفریحات جذب می شوند، جاهایی که بالا رفتن آدرنالین خون حتمی است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به هیجان علاقه مندین بهتر است این مقاله را تا آخر مطالعه کنید و با چند مورد از این تفریحات در شهر مشهد آشنا شوید.
معرفی تفریحات هیجان انگیز مشهد از کودک تا بزرگسال

اتاق‌های فرار خاص؛ رتبه یک مکان های تفریحی مشهد برای جوانان


نام عجیب این مکان خود باعث ایجاد هیجان می شود، مشهد دارای چندین اتاق فرار است که بازدید از آن ها به همه گردشگران توصیه می شود. اتاق فرار یکی از تفریحات سرگرم کننده ای است که به تازگی راه اندازی شده و نوعی فکری و معمایی به شمار می رود؛ به طوری که در این بازی افراد را در اتاقی زندانی می کنند و بعد از حل کردن معماها اجازه بیرون آمدن دارند. چندین سر نخ و کلید در داخل همان اتاق قرار داده می شود تا با همفکری و ذهن خوانی معماها را حل کنند. یکی از اولین اتاق های فرار در مشهد در رستوران فکری کانو راه اندازی شده و مورد دیگر نیز در مجتمع گردشگری کوهسر مشهد به صورت خاص تر افتتاح گردیده است. در این اتاق فرار با سه داستان روبرو خواهید شد که عبارتند از آزمایشگاه زامبی، فرار از زندان و قتل مرموز. با انتخاب یکی از آن ها وارد بازی در میان گروه های ۴ یا ۸ نفره خواهید شد و مدت زمان این بازی نیز حدودا یک ساعت خواهد بود. این بازی بیشتر در میان جوانان طرفدار دارد، زیرا یکی از تفریحات هیجانی و فکری و هیجان تیمی را تجربه می کنند. پس در هنگام سفرتان به مشهد سعی کنید این مورد از تفریحات را از دست ندهید و با خرید بلیط از این بازی هیجان انگیز لذت ببرید. این بازی برای آقایان و بانوان طراحی شده است و برای کودکان زیر ۱۴ سال نیز باید به همراه یک فرد بزرگتر باشند. همچنین توجه داشته باشید که این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۲ شب دایر است.
آدرس: بلوار سجاد، حامد جنوبی ۱۲، پلاک ۱۵۸

هلیوم پارک مشهد: اولین پارک ترامپولین کشور
پارک هلیوم در دو طبقه مجزا برای بانوان و آقایان احداث شده است و می‌توانید پرش‌های هیجان‌انگیزی را تجربه و انرژی‌تان را تخلیه کنید. البته این مجموعه فقط به ترامپولین محدود نمی‌شود و بازی‌های والیبال، بسکتبال، صخره نوردی، نینجا کورس، ژیمیناستیک و فری جامپ نیز در مجموعه قرار دارد. در ضمن، بازی‌های دوج بال، فوتبال، بیلیارد، کیک بال، فایتینگ، فری جامپینگ و ایربگ نیز در طبقه پنجم قرار دارد. هلیوم پارک مشهد بخش ویژه‌ای برای خردسالان و کودکان نیز تدارک دیده است.
آدرس: بلوار جانباز، بین جانباز ۵ و ۷، برج تجاری مروارید، طبقه چهار و پنج


کارتینگ های مشهد برای عاشقان سرعت و رانندگی


کارتینگ تقریبا در همه شهرها وجود دارد و این بازی همراه با هیجان است که دل همه طرفداران خود را می برد، مهم نیست دختر باشید یا پسر یا اینکه در چه سنی باشید، زیرا کافیست یک بار این تفریح را امتحان کنید تا همیشه جزو طرفدارانش خواهید بود. در مشهد نیز چندین فضا برای کارتینگ وجود دارد که عبارتند از مجموعه ورزشی ارشاد مشهد علاوه بر پیست کارتینگ شامل فضایی برای اسب سواری است و این مجموعه دارای مسیر پیست طولانی تری به طول ۳ کیلومتر است و هر راند کارتینگ نیز ۶ الی ۸ دقیقه طول می کشد. همچنین یکی از امتیازات این مجموعه آموزش کارتینگ برای افراد مبتدی است. توجه داشته باشید که کودکان زیر ۱۲ سال اجازه شرکت در این بازی را ندارند. پس اگر جزو کسانی هستید که عاشق سرعت و هیجان هستید، بدون شک از این تفریح لذت خواهید برد، ورزشی موتوری با خودرهایی به اسم کارت که طرفداران زیادی دارد.
آدرس کارتینگ ارشاد: بلوار وکیل آباد، قبل از دو راهی طرقبه و شاندیز.

مورد بعدی برای این بازی هیجان انگیز کارتینگ مجموعه ورزشی جام جم است که در این محل امکان انتخاب زمان راندها و چندین دور به عهده خودتان است که هزینه آن براساس تعداد دوری که می زنید دریافت می شود، همچنین در جام جم می توانید بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بازی کنید. همچنین قبل از شروع کارتینگ، آموزش های لازم و تکنیک های بازی در اختیارتان قرار داده می شود. در این بازی فقط باید پایتان را روی پدال بگذارید و با سرعت در مسیر پرپیچ و خم لحظات هیجان انگیزی را برای خود رقم بزنید. ساعت کاری این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.
آدرس: ابتدای جاده شاندیز، خیابان مدرس ۱، روبروی سرزمین موج های خروشان.
معرفی تفریحات هیجان انگیز مشهد از کودک تا بزرگسال

بانجی جامپینگ چالیدره و بازی‌های نفس‌گیر


در این بازی که از نامش نیز پیداست باید پرش کنید، پرشی از آسمان به سوی زمین که با هیچ تفریحی قابل قیاس نیست، حس پرواز و سقوط یکی از بی نظیرترین حس هایی است که در مجموعه چالیدره مشهد می توانید با اطمینان خاطر تجربه کنید. بازی های چالیدره مشهد شامل کشتی تفریحی، کافه گردان، تفریحات آبی و... است. بانجی جامپینگ دارای ارتفاع ۴۰ متری یعنی یک آپارتمان ۱۳ طبقه است که از آن ارتفاع پرت می شوید و لذتی فوق العاده را تجربه می کنید. البته بهتر است توجه داشته باشید با اینکه این بازی دارای استانداردهای مطمئن و تائیدیه از چندین مرکز معتبر است اما برای افراد با بیماری قلبی، صرع، فشار خون بالا یا جراحی های خاص و خانم های باردار ممنوع است. شرایط بهره مندی از این تفریح برای افراد با محدوده وزنی ۴۰ تا ۱۱۵ کیلوگرم و سن ۱۵ تا ۶۰ ساله است. در این تفریح هیجان انگیز می توانید سقوط آزاد را همراه با آدرنالین بالا تجربه کنید. لازمه اقدام این بازی کنار گذاشتن ترس است، زیرا تنها به طناب وصل هستید و تا زمان رسیدن به زمین طناب حالت کش دار می شود که در هوا معلق می مانید، هرچقدر در مورد این بازی هیجان انگیز برایتان بنویسیم، کم است، پس با رزرو بلیط هواپیما و سفر به شهر مشهد باید خودتان از نزدیک این لذت را تجربه کنید. ساعت کاری این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۸ شب است.
آدرس: طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نغندر، مجموعه گردشگری چالیدره
اگر می‌خواهید با مجموعه چالیدره و تفریحات آن بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که حتما مطلب مربوط به آن را در سایت ما مطالعه کنید.

پیست اسکی شیرباد؛ بهترین جای تفریحی مشهد در زمستان


همواره یکی از ورزش های فصل زمستان با طرفداران زیاد اسکی است که در مشهد نیز پیست اسکی شیرباد همراه با امکانات برف بازی دایر است. اگر جزو افراد علاقمند به اسکی هستید باید به ۳۸ کیلومتری مشهد در جاده چناران بروید و در بام خراسان یعنی بلندترین قله استان با ارتفاع ۳۳۱۰ متر روزی هیجان انگیز را تجربه کنید. سه مسیر مجزا برای حرفه ای ها، متوسط ها و متبدی ها در شیرباد تعبیه شده است، همچنین شامل امکاناتی مانند بالابر تله اسکی، محل اقامت و رستوران و کافی شاپ دایر است. در ضمن اگر وسایل مورد نیاز اسکی مانند کفش مناسب، عینک، چوب اسکی و غیره نداشته باشید، اصلا جای نگرانی نیست زیرا در این مرکز تجهیزات لازم کرایه داده می شوند. پس در شهر مشهد برای روزهای سرد زمستانی نیز محلی برای تفریح و گذران اوقات فراغت وجود دارد، اسکی جزو رشته های ورزشی است که در کنار اعضای خانواده می توانید تجربه کنید. برای ورود به این پیست می توانید از ساعت ۹ صبح تا ۴ ظهر با خرید بلیط مراجعه کنید.
آدرس: چناران، دور برگردان گلمکان، ۲ کیلومتر به سمت مشهد، انتهای دره دولت آباد

پارک های آبی مشهد؛ آب‌تنی و بازی در مجهزترین مجموعه‌ها


پارک آبی نیز در اکثر شهرهای کشورمان افتتاح شده اند اما برای اولین بار این مجموعه های آبی در شهر مشهد تاسیس شده بودند و شامل انواع تفریحات آبی و هیجان انگیز هستند. در پارک های آبی مشهد می توانید به انواع سرسره های آبی، موج سواری، سونا و جکوزی دسترسی داشته باشید و لحظاتی تکرارنشدنی را تجربه کنید. در سال های اخیر چندین پارک آبی در این شهر دایر شده اند که عبارتند از:

سرزمین موج های آبی مشهد:
این مجموعه با کامل ترین امکانات ورزشی و جداگانه بودن قسمت آقایان و بانوان به عنوان بزرگترین پارک ابی سرپوشیده خاورمیانه شناخته شده است که در سال ۱۳۸۶ تاسیس گردیده و دارای نشان استاندارد است. استفاده از این مجموعه در تابستان ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب و در بقیه فصل ها از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب امکان پذیر است.
آدرس: بزرگراه آسیایی، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳.
معرفی تفریحات هیجان انگیز مشهد از کودک تا بزرگسال
پارک ساحلی آفتاب مشهد:
این پارک به عنوان بزرگترین پارک آبی طبقاتی د جهان است که در سال ۱۳۹۰ افتتاح گردید. پارک ساحلی دارای هفت طبقه با امکانات متنوعی است، مانند استخر نمک با خواص درمانی و حمام آفتاب مخصوص بانوان، سه استخر مجزا، سرسره های دوقلو، چاله فضایی و رودخانه در دور تا دور مجموعه و همچنین استخر مخصوص غواصی با ۱۲ متر عمق، سونای ماسه، یوگا، بدنسازی و ماساژ. زمان استفاده از این مجموعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب است.
آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق.

پارک آبی ایرانیان:
پارکی استاندارد شامل امکاناتی مانند موج سواری با تخته، سرسره ها و تونل های پیچیده، رودخانه خروشان، سینمای ۵بعدی آبی، چاله فضایی، سونا و جکوزی و اسپا برای آرامش است. ساعت کاری این مجموعه از ۹ صبح تا ۱۰ شب است.
آدرس: بزرگراه آسیایی، قاسم آباد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸.

سرزمین موج های خروشان:
این مجموعه به عنوان بزرگ ترین پارک آبی در جهان با ارتفاع ۴۰ متری و ۴ سرسره سقوط آزاد ۲۴ متری است. در این مجموعه می توانید یکی از بهترین و خاطره انگیزترین روزهای سفرتان را تجربه کنید، مطمئنا از این مجموعه ها سیر نخواهید شد. در سرزمین موج های خروشان دو سالن مجزا برای بانوان و آقایان برای استفاده همزمان فراهم شده است. ساعت استفاده از این مجموعه از ۹ صبح تا ۱۱ شب است.
آدرس: ابتدای جاده شاندیز.

در این قسمت ما سعی بر این داشتیم تا چند مورد از پارک های آبی شهر مشهد را برایتان معرفی کنیم تا در هنگام خرید بلیط هواپیما به مقصد مشهد لوازم مورد نیاز شنا را به همراه خود داشته باشید و با خیال راحتی یکی از این پارک های آبی را انتخاب کرده و لحظات نابی را تجربه کنید.

تله کابین وزیپ لاین در مشهد


برای سفر به درون طبیعت بکر در مناطق خوش آب و هوا باید سوار تله کابین شوید که در شهر مشهد اقدام به ساخت مجموعه تفریحی در مسیر طرقبه به چالیدره کرده اند. تله کابین چالیدره با طول ۲۷۰ متری از روی سد و رودخانه عبور می کند و به دلیل قرار گیری در کنار تفریحاتی مانند زیپ لاین، ترن کوهستانی، تله سیژ و انواع قایق ها برایتان روزی بی نظیر ایجاد می کنند. زیپ لاین به تنهایی یکی از تفریحات هیجانی به شمار می رود که در سال های اخیر در میان جوانان محبوب شده است و به وسیله یک بند آویزان شده و در طول آن بند سر می خورند. سیم بکسل و طناب ها نیز به دو نقطه محکم وصل شده است که هم می توانید هیجان را تجربه کنید و هم اینکه از تماشای طبیعت بی نظیر لذت ببرید. استفاده از این مجموعه تفریحی در چالیدره برای عموم گردشگران با هر رده سنی آزاد است و می توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب مراجعه کنید، توجه به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی چالیدره که در ۱۷ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است، پیشنهاد می کنیم در شش ماهه اول سال با خرید بلیط قطار شیراز مشهد یا مسیرهای دیگر، از سراسر ایران به این مجموعه سر بزنید و لحظات فراموش نشدنی را تجربه کنید.

پاراگلایدر و پاراموتور؛ بهترین جاهای هیجانی مشهد


پاراگلایدر یا پاراموتور به چتر بازی گفته می شود که به راحتی می توانید برفراز آسمان پرواز کنید و کلی هیجان را تجربه نمایید. پرواز یکی از آرزوهای انسان است که از دیرباز علاقه زیادی به تجربه آن دارند. پاراگلایدر مشهد یکی از بهترین گزینه ها برای تجربه همین هیجان است. توجه داشته باشید که برای سوار شدن به آن نیازی به مهارت خاصی نیست و تنها باید در موافق باد باشید و به وسیله چتر پرواز کنید. حتی در این مجموعه امکان آموزش نیز دایر است که شامل دوره دو ماهه است، ولی در صورت مبتدی بودن نیز می توانید این لذت را تجربه کنید. مدت زمان استفاده از این مجموعه ۱۰ دقیقه الی نیم ساعت است که در صورت شرایط مناسب آب و هوا می توانید بهترین لحظات را برای خود رقم بزنید.
آدرس: شاندیز، میدان ولیعصر.
معرفی تفریحات هیجان انگیز مشهد از کودک تا بزرگسال
تونل باد صبا: تونلی عمودی به عنوان اولین شبیه ساز سقوط آزاد در ایران در شهر مشهد ساخته شده است. در این تونل می توانید با سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت از پایین به بالا حرکت کنید و برای بالشی از هوا شناور بمانید. مورد جالب توجه درباره این مجموعه اینست که برای همه رده های سنی قابل استفاده است. با اینکه شاید تصور کنید این مکان بیشتر برای چتربازان مناسب باشد اما چنین نیست و افراد معمولی نیز می توانند هیجان را تجربه کنند. در سراسر جهان ۹۸ تونل بادی وجود دارند که یکی از این تونل ها در شهر مشهد با تجهیزات استاندارد قرار دارد. ساعت کاری مجموعه همه روزه از ۱۱ صبح تا ۱۰:۳۰ شب است.
آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، بهارستان ۳، روبروی الماس شرق

شهربازی پارک ملت و هیجان‌انگیزترین بازی های مشهد


شاید بگویید شهربازی در همه شهرها وجود دارد، اما جالب اینجاست که شهربازی ملت در شهر مشهد یکی از مشهورترین شهربازی ها در سراسر ایران است، زیرا بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه در این پارک قرار دارد و اینکه پارک ملت مشهد یکی از پارک های قدیمی مشهد محسوب می شود، زیرا زمان ساخت آن به دوره محمدرضا پهلوی برمی گردد. چرخ و فلک این پارک در قسمت مرکزی تا قسمت شرقی با قطری ۸۰ متری قرار دارد و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع در دنیا به شمار می رود، تا حدی که از اکثر نقاط شهر دیده می شود و در هنگام شب نیز جلوه بسیار زیبایی دارد. پیشنهاد ما اینست تا حتما برای یکبار هم که شده سوار این چرخ و فلک شوید و از بالای آن جاذبه های شهر مشهد را زیر پای خود احساس کنید. علاوه بر چرخ و فلک می توان به چندین سرگرمی دیگر نیز در این پارک اشاره کرد، مانند ترن هوایی که با سرعت ۶۰ کیلومتری حرکت می کند یا می توان به امکانات دیگری مانند پرواز در آسمان، اسکیت برد بر روی ریل ۳۰ متری، آکروجت فضایی با ظرفیت ۳۲ نفری، تاپ چرخشی اسکای فلایر با ارتفاع ۲۴ متری، تاب اسپین با سرعت ۸ دور در دقیقه، سورتمه با سرعت ۴۴ کیلومتر بر ساعت؛ کشتی دوبل، چرخش صندلی فضایی در ارتفاع ۱۳ متری و گردباد اشاره کرد. ساعت کاری این مجموعه از ۴ بعد از ظهر تا ۱۱ شب است.
آدرس: بزرگراه وکیل آباد، پارک ملت مشهد، ورودی از طرف بلوار امامت
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است