search
menu

کارتینگ مشهد | معرفی پیست‌های کارتینگ مشهد

[ پنهان کردن ]
کارتینگ چیست
پیست کارتینگ جام جم
پیست کارتینگ ارشاد
پیست کارتینگ آزادی
نکاتی که لازم است قبل از امتحان کردن ورزش کارتینگ بدانید
شهر مشهد یکی از توریستی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرق ایران است. هرساله تعداد زیادی زائر به قصد زیارت از حرم امام رضا، بلیط هواپیما مشهد را خریداری می‌کنند و در کنار زیارت از این حرم از امکانات گردشگری این شهر نیز نهایت استفاده را می‌برند. از جمله مراکز تفریحی که در شهر مشهد وجود دارد و می‌توانید لحظات لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی را در آن‌ها سپری کنید، پیست‌های کارتینگ این شهر است. پیست‌های کارتینگ شهر مشهد یکی از مجهزترین پیست‌های کارتینگ ایران به شمار می‌آیند. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم بتوانید در سفر بعدی خود به شهر مشهد بهترین پیست‌های کارتینگ را انتخاب کنید. در ابتدای این مقاله ورزش کارتینگ را به شما معرفی خواهیم کرد.
کارتینگ مشهد | معرفی پیست‌های کارتینگ مشهد

کارتینگ چیست


کارتینگ یکی از ورزش‌های پرهیجان موتوری است که راننده با خودروهای چهار چرخی به نام کارت تجربه ماشین‌سواری را امتحان می‌کند. کارتینگ را مادر اتومبیل‌رانی می‌دانند. برای این ورزش از خودروهای چهارچرخه کوچک ۱۲۵ سی‌سی استفاده می‌شود. چرخ‌های این خودروها در بیرون از بدنه و گلگیر قرار می‌گیرند. شما در ورزش کارتینگ باید از مسیرهای پرپیچ‌وخمی عبور کنید و مهارت رانندگی خود را بسنجید. مسیرهای این ورزش به دو صورت سرپوشیده و روباز است.
در شهر مشهد سه پیست کارتینگ وجود دارد که می‌توانید برای امتحان کردن این ورزش به آن‌ها مراجعه کنید. این سه پیست عبارت‌اند از: پیست کارتینگ آزادی، پیست کارتینگ جام جم و پیست کارتینگ ارشاد.
در ادامه هرکدام از این سه مجموعه را معرفی می‌کنیم تا با خدمات و امکانات هرکدام بیشتر آشنا شوید.

پیست کارتینگ جام جم


یکی از مجهزترین پیست‌های کارتینگ در شهر مشهد، پیست کارتینگ جام جم نام دارد. این پیست پنج هزار مترمربع مساحت دارد. علاوه بر پیست کارتینگ، در این مجموعه امکانات دیگری نظیر زمین فوتسال، والیبال، بسکتبال و همچنین پارکینگ اختصاصی رایگان و کافی‌شاپ وجود دارد. وجود این امکانات باعث می‌شود خریداران بلیط قطار مشهد لحظات لذت‌بخشی را در آنجا سپری کنند.
قبل از آنکه بخواهید در این پیست کارتینگ را به‌طور تفریحی امتحان کنید، کمی به شما آموزش داده می‌شود تا بتوانید از این ورزش نهایت لذت را در این مجموعه ببرید. برای امتحان کردن کارتینگ در این پیست می‌توانید دو نوع کارت خریداری کنید. کارت رِنتال که مخصوص افراد مبتدی است و کارت رِیس که برای افراد حرفه‌ای درست شده است. با خرید کارت‌های رِنتال می‌توانید از ماشین‌های رِنتال که حداکثر سرعت آن‌ها به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، استفاده کنید، اما افراد غیرحرفه‌ای می‌توانند از ماشین‌های رِیس که سرعت آن‌ها حداکثر به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، استفاده کنند.
برای استفاده از خودروهای این پیست لازم است که حداقل ۶ سال سن داشته باشید. اگر به دنبال ورزش هیجان‌انگیزی در شهر مشهد می‌گردید، حتماً به این پیست مراجعه کنید. پیست کارتینگ جام جم در نزدیکی پارک ملت شهر مشهد قرار گرفته است.
این پیست به غیر از ایام تعطیلات رسمی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعال است.
آدرس پیست کارتینگ جام جم: انتهای بزرگراه وکیل‌آباد، ابتدای جاده شاندیز، روبروی نمایندگی سایپا
کارتینگ مشهد | معرفی پیست‌های کارتینگ مشهد

پیست کارتینگ ارشاد


سومین پیست کارتینگ شهر مشهد پیست کارتینگ ارشاد نام دارد. این پیست یکی از بزرگ‌ترین و استانداردترین پیست‌های این شهر به حساب می‌آید. مساحت این مجموعه به ۷۰ هزار مترمربع می‌رسد. هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از امکانات این پیست و باشگاه سوارکاری آن استفاده کنند. اگر دوست دارید این ورزش مهیج را یاد بگیرید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی این مجموعه ثبت‌نام کنید.
برای استفاده از خودروهای کارتینگ این مجموعه به حداقل ۱۲ سال سن نیاز است. اگر هم به اسب‌سواری علاقه دارید، می‌توانید به باشگاه سوارکاری این مجموعه سر بزنید. پیست کارتینگ ارشاد ۳ کیلومتر است و از این نظر طولانی‌ترین پیست کارتینگ شهر مشهد به حساب می‌آید. شما حدود ۶ تا ۸ دقیقه فرصت دارید تا این مسیر را با خودروهای کارتینگ طی کنید. برای استفاده از امکانات این مجموعه همه‌روزه به غیر از روزهای شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب می‌توانید به آدرسی که در ادامه مشاهده می‌کنید، مراجعه کنید.
آدرس پیست کارتینگ ارشاد: انتهای بزرگراه وکیل‌آباد، قبل از سه‌راهی ترقبه و شاندیز، مجموعه ورزشی ارشاد

پیست کارتینگ آزادی


یکی از مدرن‌ترین و استانداردترین پیست‌های کارتینگ شهر مشهد پیست کارتینگ آزادی است. استفاده از این پیست برای افراد مبتدی نیز امکان‌پذیر است. در این پیست می‌توانید دریفت کردن را نیز امتحان کنید. اگر در شهر مشهد زندگی می‌کنید و علاقه دارید تا با ورزش کارتینگ بیشتر آشنا شوید، می‌توانید در دوره‌ها و کلاس‌هایی که در این پیست برگزار می‌شود، شرکت کنید.
این پیست مساحتی بالغ‌بر ۵ هزار مترمربع دارد و در یک محیط سرسبز قرار گرفته است. در کنار پیست کارتینگ آزادی امکانات دیگری نظیر زمین فوتبال، زمین والیبال و زمین اسکیت وجود دارد تا علاقه‌مندان به این ورزش‌ها نیز بتواند لحظات لذت‌بخشی را در این مجموعه سپری کنند. پیست کارتینگ آزادی در نزدیکی مجتمع گردشگری چالی دره که یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر مشهد است، قرار گرفته است.
آدرس پیست کارتینگ آزادی: جاده ترقبه، بعد از پمپ‌بنزین، روبروی سازمان تأمین اجتماعی
کارتینگ مشهد | معرفی پیست‌های کارتینگ مشهد

نکاتی که لازم است قبل از امتحان کردن ورزش کارتینگ بدانید


به دلیل شیوع بیماری کرونا لازم است که در زمان استفاده از خدمات این پیست‌ها از ماسک استفاده کنید.
حتماً و حتماً لازم است که در زمان رانندگی با خودروهای کارتینگ از کلاه ایمنی استفاده کنید و قوانین و نکات ایمنی که در هر پیست به شما اعلام می‌شود را رعایت کنید.
برای استفاده از خودروهای کارتینگ پیست آزادی محدودیت قد و وزن وجود دارد. فقط افرادی می‌توانند از این خودروها استفاده کنند که دارای حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر قد و حداکثر ۹۰ کیلوگرم وزن باشند.
حداقل سن برای استفاده از خودروهای پیست کارتینگ جام جم ۶ سال است.
در پیست ارشاد نیز محدودیت سنی برای استفاده‌کنندگان وجود دارد. شما باید حداقل ۱۲ سال سن داشته باشید تا بتوانید از ماشین‌های کارتینگ این پیست استفاده کنید.
همچنین اگر مایلید با کارتینگ‌های تهران هم آشنا شوید، می‌توانید سری به مجله گردشگری سفرمارکت بزنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است