search
menu

استادیوم امام رضا مشهد

استادیوم امام رضا مشهد یک ورزشگاه فوتبال و دو و میدانی در شهر مشهد با مالکیت آستان قدس رضوی با گنجایش ۲۵٬۸۰۰ هزار تماشاگر است که نخستین ورزشگاه تمام مسقف در ایران است.

ورزشگاه امام رضا مشهد در بلوار خیام مشهد بین تقاطع بلوار توس و بلوار فردوسی جای گرفته‌است که برای ساخت و راه‌اندازی آن رقمی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است و بسیاری از افراد را از سراسر ایران با خرید بلیط قطار مشهد برای تماشای مسابقات به این مکان می‌کشاند.

استادیوم امام رضا مشهد به گونه‌ای طراحی شده‌ است که تماشاگران بتوانند در کوتاهترین زمان از چندین درب خروج که به خیابان‌های پیرامونی دسترسی دارد، بیرون بروند همچنین ۱۴ سالن مجهز و جدا در زیر سکوهای تماشاگران گنجانده و ساخته شده‌ است که در حال حاضر این سالن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.
یک درمانگاه شبانه‌روزی و دائمی در ورزشگاه امام رضا مشهد وجود دارد، همچنین ۲ سالن بدنسازی مجهز نیز مختص بانوان و آقایان در آن وجود دارد. استادیوم امام رضا مشهد یکی از گران‌ترین و زیباترین ورزشگاه‌های خاورمیانه است.

زمین چمن ورزشگاه امام رضا مشهد به گونه‌ای زهکشی شده‌ است که بارندگی باعث جمع شدن آب در ورزشگاه نمیشود. استادیوم امام رضا مشهد دارای یک پارکینگ طبقاتی ۷ طبقه است.

استادیوم امام رضا مشهد
سقف استادیوم امام رضا توسط یک شرکت فرانسوی (FREYSSINET) ساخته شده‌است که در استادیوم المپیک لندن و برخی از سالن‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ کار کرده‌ است. صندلی‌های ورزشگاه نیز توسط یک شرکت اسپانیایی عرضه شد که قبلاً با رئال مادرید همکاری داشته‌ است. چمن و تارتان اطراف زمین، توسط یک شرکت آلمانی پشتیبانی می‌شود.

استادیوم امام رضا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دارای جایگاه A+ در آسیا است. پیش‌از آن تنها ورزشگاه آزادی تهران دارای چنین درجه‌ای در میان استادیوم‌ها در ایران بوده‌ است.

بازی گشایش این ورزشگاه در ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ بین دو تیم منتخب مشهد و تیم منتخب کربلا برگزار شد که در پایان منتخب مشهد با نتیجه ۳–۱ برنده شد. همچنین نخستین بازی رسمی‌ای که در این ورزشگاه برگزار شد، در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۶ در سری مسابقات لیگ برتر خلیج فارس، بین دو تیم سیاه‌جامگان خراسان و صنعت نفت آبادان برگزار شد و این بازی با نتیجه ۰–۱ به سود صنعت نفت آبادان پایان یافت.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است