search
menu

خیابان های معروف مشهد

[ پنهان کردن ]
خیابان احمدآباد؛ قطب تجاری مشهد
بلوار سجاد؛ قدیمی‌ترین منطقه
خیابان فرهاد؛ بورس کیف و کفش
خیابان سناباد؛ یکی از اصیل‌ترین‌ها
خیابان ۱۷ شهریور؛ برای علاقه‌مندان به خرید
کوهسنگی؛ معروف و دوست‌داشتنی
بلوار خیام؛ در جوار الماس شرق
محله آزادشهر مشهد؛ در همسایگی پارک ملت
بلوار وکیل آباد؛ قلب گشت و گذار مشهد
خیابان امام رضا؛ یکی از خیابان‌های منتهی به حرم
رتبه بندی منطقه‌های مشهد
آن چیزی که با شنیدن واژه مشهد در ذهن شما نقش می‌بندد با چیزی که امروزه از این شهر می‌بینیم بسیار متفاوت است. مشهد در سالیان قبل تنها یک شهر زیارتی بود که زائران زیادی از سراسر کشور و حتی دنیا داشت اما حالا با گذشت زمان و افزایش بازدید از این شهر، مشهد به یک قطب گردشگری تبدیل شده و سالیانه بالغ بر ۲۰ میلیون جمعیت را به سمت خود جذب می‌کند. این در حالی‌ است که مشهد در سال ۱۳۸۸ پایتخت معنوی ایران انتخاب شده و با جمعیت سه میلیاردی دومین شهر پر جمعیت بعد از تهران و نودوپنجمین شهر در دنیا است. البته همان‌طور که می‌دانید مشهد‌، شهری واقع در شمال شرقی ایران است و مسافران اغلب با خرید بلیط هواپیما به این شهر زیارتی سفر ‌می‌کنند. در این روزها که بازار فروشگاه‌ها و مال‌ها حسابی داغ شده و مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود نیز به سطح شهر می‌روند تا هم هوایی تازه کنند هم سوغاتی‌هایی مانند: زعفران و نبات بخرند، مشهد تنها به حرم و خیابان‌های اطراف آن خلاصه نمی‌شود به همین علت می‌خواهیم در این مقاله به معرفی خیابان‌های معروف این کلان‌شهر بپردازیم تا در زمان سفر به مشهد بتوانید بهترین استفاده را از لحظات خود داشته باشید.
خیابان های معروف مشهد

خیابان احمدآباد؛ قطب تجاری مشهد


خیابان احمدآباد معروف، یکی از خیابان‌های پربازدید مشهد است که در محدوده کوه سنگی و ملک‌آباد قرار دارد. این خیابان به نوعی قطب تجاری شهر مشهد بوده و فروشگاه‌های زیادی از جمله بازار قسطنطنیه در این خیابان قرار گرفته است. از دیگر بازارهای احمدآباد می‌توان به بازار خورشید، بازار ورسیچ و... اشاره داشت. در این خیابان مشهورترین برندهای چرم نمایندگی دارند پس اگر می‌خواهید یک خرید با کیفیت داشته باشید حتماً به این فروشگاه‌ها سر بزنید. همچنین می‌توانید برای خرید لباس مجلسی، مانتو و کت و شلوارهای مردانه به این منطقه مراجعه کنید. خیابان احمدآباد، خیابانی مرفه نشین بوده و لوکس‌ترین هتل‌ها مانند هتل همای مشهد نیز در این منطقه بنا شده است. در خیابان احمدآباد بیمارستان‌ها و ساختمان پزشکان زیادی قرار دارد که از معروف‌ترین‌های آن می‌توان از بیمارستان قایم و بیمارستان پاستور نام برد.
خیابان احمدآباد به علت وجود متخصصین و فوق تخصص‌های مختلف پزشکی، در تمام طول روز شلوغ است و همین موضوع ترافیک نسبتاً سنگینی را برای این خیابان رقم می‌زند. ناگفته نماند اکثر شرکت‌های بزرگ هواپیمایی مشهد نیز در خیابان احمدآباد وجود دارند که مسافران برای رزرو بلیط هواپیما به دیگر شهرها به این شرکت‌ها مراجعه می‌کنند. اگر به مشهد سفر کردید و قصد خریدی لوکس را داشتید می‌توانید به خیابان احمدآباد که در منطقه یک شهری قرار دارد؛ بروید و از منظره‌های زیبای شهر مشهد لذت ببرید.

خیابان های معروف مشهد

بلوار سجاد؛ قدیمی‌ترین منطقه


شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد؛ بلوار سجاد یکی از قدیمی‌ترین محله‌های مشهد بوده و قدمت آن به دوره‌ی پهلوی اول برمی‌گردد. در این بلوار هم مانند خیابان‌های معروف دیگر ترافیک سنگینی دارد و در تمام طول روز نسبتاً با ازدحام افراد مواجه هستیم. این بلوار در سال‌های دور باغ‌ها و درختان زیادی داشت اما امروزه با تغییر بافت خود به یکی از محله‌های گران و لوکس مشهد تبدیل شده است. این بلوار در نزدیکی باغ‌ملک است به همین خاطر آب و هوایی مطلوب و دلپذیر دارد. البته این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که روی قیمت خانه‌های این منطقه تأثیر گذاشته و آن را جزو منطقه‌های بالاشهر به شمار می‌آورد. اگر قصد خرید لباس‌های ورزشی و پوشاک با بهترین برندها را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این خیابان معروف سر بزنید و از فروشگاه‌های لوکس مشهد دیدن کنید.

خیابان فرهاد؛ بورس کیف و کفش


در هر شهری متناسب با مد روز و نیاز افراد، خیابان‌هایی بر اساس نوع پوشاک دسته‌بندی‌شده و به ارائه نوع خاصی از آن می‌پردازند. مانند باغ سپه‌سالار واقع در شهر تهران که بورس کیف و کفش است و از همه جای تهران برای دیدن مدل‌های جدید کیف و کفش به آن منطقه مراجعه می‌کنند؛ خیابان فرهاد هم همین نقش را در شهر مشهد اجرا می‌کند. خیابان فرهاد مرجعی برای خرید انواع کیف و کفش است. البته مجتمع کامپیوتر تک نیز در این منطقه قرار گرفته و می‌تواند مکانی برای علاقه‌مندان به حوزه دیجیتال باشد. این خیابان به پاتوق شبانه نیز معروف است زیرا رستوران‌ها و آبمیوه فروشی‌های زیادی در آن وجود دارد که می‌تواند شب شما را بسازد. با رفتن به این خیابان در پایان یک روز تفریحی در شهر مشهد، دلی از عزا درمی‌آورید و انرژی از دست رفته را به خود بازگردانید. البته گفتن این موضوع خالی از لطف نیست؛ با رفتن به بلوار فرهاد باید جیبی پر از پول داشته باشید تا بتوانید اوقات خوشی را سپری کنید!

خیابان سناباد؛ یکی از اصیل‌ترین‌ها


این منطقه بورس فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، مبل، کابینت و همچنین مصنوعات چوبی است. البته این موضوع به این معنا نیست که فروشگاه‌های دیگری در این خیابان وجود ندارد. سناباد مرکز فروش لباس عروس و لباس داماد نیز هست. این خیابان یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین منطقه‌های شهر مشهد است و جزو محله‌های مرفه نشین این شهر به شمار می‌رود. در سناباد بزرگ‌ترین مرکز عینک فروشی قرار دارد و در تمام مشهد زبانزد است. اگر قصد داشتید برای تفریح در یکی از محله‌های بالای شهر، سینمایی را انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما سینما هویزه است. در حال حاضر خیابان سناباد از میدان سعدی شروع شده و تا بلوار فلسطین کشیده شده است.
خیابان های معروف مشهد

خیابان ۱۷ شهریور؛ برای علاقه‌مندان به خرید


نام این خیابان احتمالاً برای شما هم آشناست زیرا در هر شهری خیابانی به این نام وجود دارد اما خیابانی که در مشهد به اسم ۱۷ شهریور نام‌گذاری شده خیابانی پر از مرکز خرید و فروشگاه است. این خیابان روزانه هزاران نفر بازدیدکننده دارد و پذیرای زائرین عزیز نیز هست. خیابان هفده شهریور مشهد در نزدیکی حرم مطهر واقع شده و گردشگاهی اقتصادی با بیست مرکز خرید است. اگر به مشهد سفر کردید حتماً به این خیابان سر بزنید مطمئنا دست خالی برنمی‌گردید. دسترسی به این خیابان از میدان ۱۷ شهریور تا تقاطع خیابان فداییان اسلام ممکن است. در تمامی مراکز خرید این خیابان پارکینگ‌های اختصاصی تعبیه شده تا دغدغه پارک و امنیت خودرویتان را نداشته باشید. شما با رفتن به این خیابان در هر ناحیه بورس نوع خاصی از کالا را مشاهده می‌کنید که با تنوع زیادشان به شما چشمک می‌زنند. به صورت کلی خیابان هفده شهریور تجربه خریدی مقرون به صرفه و ارزان قیمت در حوزه لوازم آرایش، لباس مجلسی، ساعت، لوازم بهداشتی، پوشاک و... را برایتان به ارمغان می‌آورد.

کوهسنگی؛ معروف و دوست‌داشتنی


این منطقه را که دیگر همه می‌شناسند. این کوه یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین منطقه‌های پربازدید مشهد است که قدمت آن به دوران شاه عباس صفوی برمی‌گردد. این منطقه می‌تواند گردش یک روز کامل را به خود اختصاص دهد زیرا باوجود دیزی سراهای معروفی که در اطراف کوهسنگی وجود دارد نمی‌شود از خیر یک وعده غذای سنتی گذشت. پس بهتر است برای دور زدن شلوغی این منطقه، در ساعات اولیه روز به کوهسنگی بروید و پس از گشت و گذار برای صرف ناهار؛ خود را به یکی از رستوران‌های اطراف بسپارید. آن‌ها برایتان دیزی را در ظروف سنگی سرو می‌کنند تا خاطره آن روز همیشه همراهتان و مزه دیزی سنگی همواره زیر زبانتان باشد! ناگفته نماند آب و هوای این منطقه بسیار مطلوب و دلپذیر بوده که علاوه بر خودتان، ریه‌هایتان نیز نفسی تازه می‌کنند.
خیابان های معروف مشهد

بلوار خیام؛ در جوار الماس شرق


یکی دیگر از مناطق توریستی شهر مشهد بلوار خیام است. خیابانی که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده و در هر بخش شاهد وجود مجتمع‌های گوناگون باقیمت‌های مختلف هستیم. بدون اینکه خیلی کشش بدهیم مستقیم به سراغ مجتمع معروف الماس شرق که در قسمت جنوبی خیابان خیام قرار گرفته می‌پردازیم. الماس شرق سال‌هاست که ساخته شده و از همان اول هم طرفداران خاص خودش را داشت. مشهد در آن زمان خیلی مجتمع‌های بزرگ فروشگاهی نداشت و الماس شرق دومین مجتمع بزرگ بعد از مجتمع پروما در این شهر بود. الماس شرق امروزه یکی از بهترین مراکز خرید مشهد به شمار رفته که علاوه بر تفریح و سیاحت به علت قیمت مناسب اجناس نیز شهرت یافته است. در قسمت شمالی خیابان خیام شاهد بازار بزرگ گل مشهد هستیم. این بازار که به نام بازار فتح‌آباد نیز مشهور است از تنوع گل‌ و گیاه زیادی برخوردار بوده و به پاتوق علاقه‌مندان به این حوزه تبدیل شده است. البته خیلی دیگر از مناطق گردشگری مشهد در این خیابان قرار گرفته و افراد با مراجعه به بلوار خیام می‌توانند از جاهای دیدنی مشهد دیدن کنند و در کنار آن خریدی مناسب داشته باشند. اگر بخواهیم در مورد خرج و مخارج و رتبه بندی بلوار خیام در شهر اشاره کنیم باید بگوییم که باز هم با یک محله گران قیمت طرف هستیم. البته فراموش نکنید رستوران پسران کریم و مجتمع ساحلی آفتاب در این محله هستند که قطعاً ارزش یک بار امتحان را دارند.

محله آزادشهر مشهد؛ در همسایگی پارک ملت


در این قسمت با یکی دیگر از مناطق توریستی مشهد آشنا می‌شویم. محله آزادشهر که از سمت جنوب با وکیل‌آباد و از سمت شرق با بلوار فردوسی، از طرف شمال با بلوار آموزگار و از سوی غرب با بلوار سید رضی راه دارد یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مشهد است. این منطقه هم مانند مناطق دیگر پربازدید فروشگاه‌های زیادی دارد و هنگام پیاده‌روی در این محدوده به سمت پارک ملت، حوصله‌تان سر نمی‌رود. علاوه بر آن می‌توانید با کمی جستجو کالایی که شاید مورد نیازتان هست را پیدا کنید و یک خرید خوب داشته باشید. قیمت اجناس با احتساب منطقه مناسب بوده و تهیه کیف و کفش و پوشاک در محله آزادشهر منطقی به نظر خواهد آمد. اگر به مشهد سفر کنید حتماً گذرتان به این خیابان می‌افتد سعی کنید بعد از تفریح در پارک ملت مشهد سری هم به خیابان امامت بزنید.

بلوار وکیل آباد؛ قلب گشت و گذار مشهد


در این قسمت با یکی از بلندترین بلوارهای ایران روبه رو هستیم. بلوار وکیل‌آباد شاهراه ارتباطی مشهد است که اکثر مناطق تفریحی در آن قرار دارد. اگر در روزهای اولیه سفر خود هستید پیشنهاد می‌کنیم یک شب را در شاندیز و طرقبه مشهد بگذرانید. فضایی کوهستانی با فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعدد و لوکس که می‌تواند شب خوبی را برایتان رقم بزند. هزینه‌ها در این منطقه همان‌طور که انتظار می‌رود بالاست و یکی از محله‌های لوکس مشهد به شمار می‌رود. با این حال اصلاً بدون دیدن این منطقه به خانه بازنگردید زیرا در هر قدر که به شاندیز و طرقبه نزدیک‌تر شوید هوا دلپذیر است و میزان اکسیژن بالاتر می‌رود و در نهایت شبی پر از آرامش به دور از هیاهوی شهر را تجربه می‌کنید.

خیابان امام رضا؛ یکی از خیابان‌های منتهی به حرم


این یکی خیابان هم یکی دیگر از مناطق معروف و قدیمی مشهد است که سالیان قبل آن را با نام خیابان تهران می‌شناختند. همان‌طور که قابل حدس است دلیل این نام گذاری دسترسی خیابان امام رضا به جاده مشهد-تهران بوده است. خیابان امام رضا یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های شهر است که با سفر به مشهد قطعاً از آن عبور خواهید کرد پس قبل از هر چیزی به بازار بزرگ رضا می‌پردازیم. این بازار خریدی مقرون به صرفه را به همراه دارد که می‌توان روی آن برای خرید سوغات مشهد هم حساب کرد. در میان بازار ها و فروشگاه‌های متعددی که در این خیابان به چشم می‌خورد شاهد تعداد زیادی رستوران، کافه و سفره‌خانه‌های زیادی هستیم که برای توقفی کوتاه مناسب است. مردمان مشهد به این گونه رستوران‌ها به اصطلاح زائرسرا می‌گویند به قول خودشان کیفیت بالایی ندارند اما با یک جستجوی کوچک در اینترنت و خواندن نظرات افراد درمورد رستوران‌ها می‌توانید بهترین وعده غذایی را برای خود انتخاب کنید.
خیابان های معروف مشهد

رتبه بندی منطقه‌های مشهد


شاید برایتان جالب باشد که بدانید در مشهد منطقه‌ها آن‌طور که ما می‌دانیم در قسمت بالاشهر و پایین‌شهر قرار نمی‌گیرند و تعاریف دیگری برای جایگاه محله‌ها دارند. اگر بخواهیم مثالی در این باره بزنیم باید بگوییم؛ مثلاً در تهران منطقه ۱ به نام شمیران که در زبان محاوره‌ای افراد «شمرون» تلفظ می‌شود در قسمت بالایی شهر بوده و به همین علت بالاشهر نام گذاری شده اما در مشهد این‌طور نیست یعنی بالاشهر (محل زندگی افراد مرفه) در پایین شهر قرار دارد! منظور از این جمله این است که بخش مرفه نشین مشهد در قسمت پایینی این شهر زندگی می‌کنند و بخش معمولی افراد، در قسمت شمالی مشهد هستند. محله‌های سجاد، ملک آباد، هاشمیه و ملاصدرا منطقه‌های مرفه نشین است و خرید خانه در این مناطق هزینه گزافی را در برمی‌گیرد. اگر دوست دارید سفری مذهبی بروید و اماکن مذهبی کشور را ببینید، بلیط قطار قم مشهد را که تهیه کردید، سری به خیابان‌های این شهر بزنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است